Harmaa hiusväri

Rajojen kokeilija

Onko saatavilla mistään kaupoista harmaanväristä (mielellään kestoväriä) hiusväriä? Vappuvärejä ei kannata edes mainita, koska en sellaisia aio enää koskaan viime vapun jälkeen pistää päähäni.

Olen miettinyt, että jos nyt mustiin hiuksiini pistäisin valkoisen värin, niin ottaisiko se valkoinen hiuksiin kiinni ja värjäisi ne harmaiksi? Itse en oikein usko, että se valkoinen mustaan ottaisi kunnolla kiinni. Sitten mietin, että jos värinpoistovärillä vaalentaisin hiuksiani ja sitten pistäisin mustaa ja valkoista sekaisin, jonka jälkeen pistäisin seoksen päähäni. En kuitenkaan usko tuohonkaan konstiin, koska musta taatusti syrjäyttäisi valkoisen hiuvärin, jolloin tulokseksi tulisi musta.

Mutta osaisiko kukaan neuvoa, että saako mistään suoraan harmaaksi värjäävää hiusväriä? Se on sellainen väri, jota ei kovinkaan monella nuorella ole näkynyt ja kun sitä omaa "tavaramerkki"-väriä on tullut jo haettua aika kauan.. Haluaisin kovasti kokeilla harmaata.

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

21

30448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli

harmaa/hopea kun unohdin hopeashampoon päähän. Sen kun antaa vaikuttaa päässä aikansa niin kyllä kuule tulee!! Olen siis blondi.

• Rajojen kokeilija

Vai että hopeashampoota, eh? Pitänee ostaa itelleen jo valmiiksi muutama pulloa tulevaisuutta varten. Kiitos vinkistä! :)

• lillukka5491

Ei tuo shamppoo ainakaan minulla mitään värjännyt, ei edes poistanut keltaisuutta, ei myöskään silver hoitoaine, ei edes kymmenen perättäisen käyttökerran jälkeen.

• -.-
        lillukka5491 kirjoitti:

Ei tuo shamppoo ainakaan minulla mitään värjännyt, ei edes poistanut keltaisuutta, ei myöskään silver hoitoaine, ei edes kymmenen perättäisen käyttökerran jälkeen.

Osta parempi shampoo. En tiiä ketään jolla ei olis hopea shampoo keltaisuutta poistanut.
        Tosin voi olla että hiuksesi eivät ole edes tarpeeksi vaaleat tai sitten olet vain väri sokea.. ?

• edellinenkin...

Harmaata ei mustan päälle saa millään värillä. Musta väri kaikenkaikkiaan EI värjäänny toisella värillä, oli sitten minkävärinen tahansa, miksikään. Musta on aina värinpostettava, useitakin kertoja, jonka jälkeen alettava päällevärjäys. Värinpoiston jäljilta hius myös yleensä jää melko keltaiseksi/oranssiksi, jolloin harmaan aikaansaaminen on melko mahdotonta.
      Harmaasta noin yleisesti; Se "luomuharmaa" eli iän myötä harmaantuva tukkahan ei ole väriltään harmaa, vaan tummien hiusten seassa osa hiuksista muuttuu täysin valkoisiksi, ja näin kokonaisuus näyttää harmaalta. Jos mahdollista, nyppäsepä jonkun harmaapään tukasta pari hiusta, ja tarkista asia valkoista paperia vasten. Karva siis ei ole harmaa, vaan valkoinen. Tästä syystä myös vaaleiden harmaantuminen näyttää usein vähän kellertävältä, kunnes harmaus sitten on 100%:sta, eli kaikki hiukset ovat valkoisia.
      Kun hius keinotekoisesti värjätään "harmaaksi", onkin kyse vaalennetusta tukasta, jonkä lämmin sävy muutetaan sinisellä/lilalla tuhkaiseksi. Lähelle sitä "luomuharmaata" pääsee myös valkaisemalla tukka mahd. valkoiseksi, ja siihen sitten värjäämällä ohuenohuen ohuita (sini)mustia raitoja joukkoon. Mutta se aidonnäköinen harmaa hius on kyllä melkolailla mahdotonta keinotekoisesti tehdä.
      Ja vielä; musta väri hiuksissa on todella hankala värinpoistaa/vaalentaa niin, ettei se jäisi oranssinkeltaiseksi.

• Rajojen kokeilija

Kyllä, kokemuksia on tuosta oranssista porkkanapää-tukasta blondauksen jälkeen. Ja onhan se totta, ettei mustan päälle mikään värisävy mene, vaan musta kumoaa niistä jokaisen. Tavallaan mietin eri vaihtoehtoja "ääneen" tuossa ensimmäisessä viestissäni.

Heh, ei taida lähettyvillä olla ketään kilttiä mummelia tai ukkia, joka viitsisi antaa mun irrotella hiuksia päästä, niin en taida päästä tarkistamaan tuota "harmaus"-asiaa. Uskon kuitenkin asian olevan noin, kuin selitit. Halusin vain antaa selvän kuvan, etä haen harmaata en valkoista väriä.

• Mam1

Tein poikaystävän mustille hiuksille värinpoiston kahteen otteeseen ja nyt hänen hiuksensa on todella vaaleat, että niihin tarttuisi varmaan tuo harmaakin väri.

Luulisin, että värinpoisto onnistuu riippuen omasta hiuslaadusta. Poikaystävällä on lasimaiset hiukset ja hän on luonnostaankin vaalea. Itselle tein kerran mustiin hiuksiini väripoiston; minulla on luonnostaan paksut ja tummat hiukset ja väripoiston jälkeen hiukseni olivat kellanoranssit. En kuitenkaan toistanut käsittelyä, sillä värjäsin tuolloin väripoiston jälkeen punaisiksi...

• shokkivärjäilijä

olen itse värinpoistellut tukkaani mustasta vaaleaksi ja aika tuskaista oli. jotain 7 värinpoistoa meni, siis ei pakettia vaan värinpoistoa yhteensä, käytin aina puolet paketista kun ei enenpää tarvinnut. nyt nähä on juurista ihan platinavalkoiset, mutta latvat missä oli mustaa väriä ovat kellertävät/ruskeat, ruskea kai johtuu siitä etten levittänyt kunnolla värinpoistoa, sitä ei tosin paljoa ole mutta silti. shokkivärjäilen näitä siniseksi silloin tällöin, ja ihan hyvin värjääntyy, ainoa vain, että se tarttuu erittäin hyvin platinanvalkoiseen tyveen, samoin muuallekkin, mutta haalistuu epätasaisesti, eli tyvessä väri pysyy kauemmin, joka ei näytä hienolta. värinpoistelen lisää lähiaikoina, ja yritän saaha nuo ruskeat kohdat pois, ja pitää muutenkin kun tyveä on aika komeasti.

no siitä harmaasta. kestovärinä missään en ole nähnyt, mutta shokkivärinä kyllä, mutta se tarttee aina alleen vaalennukset. ja se on shokkiväriä eli lähtee aika nopeasti, valitettavasti. ainakin helsingissä asematunnelissa shop tetuanissa tätä väriä myydään, kaupalla on myös nettikaupa mutta postikulut on aika kaameat muistaakseni. samoin leatherheaven kaupassa, jossa yksi puteli maksaa tosin 10 euroa tetuanin 7 euron hinnan sijasta. luuelnpa , ettet saa ainakaan pian hiuksiasi harmaiksi, mutta onnea yritykseen.

• Rajojen kokeilija

Samankaltaista shokkiväreillä seikkailua on itselläkin ollut. Viimeksi ennen mustaa hiusväriäni otin kahdella värinpoistolla suurimman osan entisestä hiusten väristä (ruskea) pois ja pistin sen jälkeen turkoosin shokkivärin päähäni. Latvat olivat kirkkaanturkoosit, latvat taas hiukan tummempaa sävyä ja enemmän vihertävät.

Hmm, harmikseni en asu Helsingissä tai sen lähimaillakaan, vaan Tampereella. Täällä on kyllä Leatherheaven, mutta tuon kaupan netti-sivuilta ei ainakaan löytynyt mitään tietoa harmaasta shokkiväristä, ainoastaan valkoisesta. Pitänee se valkoinen kuitenkin ostaa ja lätkäistä päähän sitten, kun blondit hiukset on saatu takaisin.

"luuelnpa , ettet saa ainakaan pian hiuksiasi harmaiksi, mutta onnea yritykseen."

Kiitosta kiitosta, onnea sinullekin niiden ruskeiden laikkujen kanssa. Toivottavasti saat ne pois häiritsemästä samalla, kun hankkiudut tyvestä eroon. :)

• Harmaahapsinen

No huh, teitkö ihan peräkkäin nuo 7 värinpoistoa ja jäikö jäljelle millaiset hiukset?
        Miksi tappaa hiukset moisella kun on värejä, joilla voi taittaa vähemmällä rasituksella värejä?
        Kampaajilta saa hyvin vinkkejä miten keltaisuutta voi taittaa pois.
        Yleensä siihen tarvitaan joko lilaa tai sinistä sävyä, että keltaisen saa taitettua pois.
        Vaatii värisilmää.

• suoraväri

ainakin scwhartzkopfin Igora Duality- sarjassa jota myydään kampaamoissa kotikäyttöönkin.
      Tosin mustaa tukkaasi et kovin vaaleeks välttämättä saa, että voisit tuota harmaata edes laittaa siihen..=(

• Rajojen kokeilija

Kun ihmismieli haluaa jotakin todella paljon se myös sen saa. Ja kun on kyse meikäläisen mielestä, niin vaaleat hiukset ovat jo kohta koristamassa paksua kalloani.

Pitänee kattella, jos löytäisin tuota kyseistä väriä jostakin. Muuten joudun varmaankin turvautumaan hopea-shamppooseen.

• harmaa
        Rajojen kokeilija kirjoitti:

Kun ihmismieli haluaa jotakin todella paljon se myös sen saa. Ja kun on kyse meikäläisen mielestä, niin vaaleat hiukset ovat jo kohta koristamassa paksua kalloani.

Pitänee kattella, jos löytäisin tuota kyseistä väriä jostakin. Muuten joudun varmaankin turvautumaan hopea-shamppooseen.

Itse tilasin harmaata kestoväriä netistä, muistaakseni www.hairstore.fi käyhän katsomassa...

• kuurankukka
        harmaa kirjoitti:

Itse tilasin harmaata kestoväriä netistä, muistaakseni www.hairstore.fi käyhän katsomassa...

Hei
        haluasin hiuksiini uuden värin, turkoosi olisi kiva. Mutta: mistä saan tällaisen värin? Pitääkö minun valkaista hiukseni, oma värini on hiukan punaiseen vivahtava ruskea. kuinka kauan väri kestää? minkä värinen turkoosista tulee kun se haalistuu?
        kiitos jo etukäteen

• ahdistunut
        kuurankukka kirjoitti:

Hei
        haluasin hiuksiini uuden värin, turkoosi olisi kiva. Mutta: mistä saan tällaisen värin? Pitääkö minun valkaista hiukseni, oma värini on hiukan punaiseen vivahtava ruskea. kuinka kauan väri kestää? minkä värinen turkoosista tulee kun se haalistuu?
        kiitos jo etukäteen

mitä teen oon blondi ja haluun värjää mustiks ja kampaamoon en mee! maksaa yli sata euroo!(en kyl oo köyhä ;D) mut tuleeks niistä mustat vai harmaat ? mull on tosi vaaleet keltasen ja viti valkosen sekotus..

• teinimummo
        kuurankukka kirjoitti:

Hei
        kiitos jo etukäteen

hiusten täytyy olla vaalennettu,
        ennen kuin niihin mikään turkoosi, sininen, hopea tms. väri tarttuu.
        näitä värejä on myynnissä esimerkiksi helsingin asematunnelin pikkukaupassa,
        jossa myydään kaikenlaista bändipaita ym. fanitavaraa. värit ovat merkiltään directions, eivätkä ne sisällä mitään hiuksia huonotavia, siis valkaisevia aineita. tosin siis ensin vaalennus on omasta hiusväristä riippuen pakollista. maksavat jotain 7 euroa purkki, ja siitä riittää lyhyisiin hiuksiin reilusti, pitkiin saattaa tarvita 1 1/2 - 2 purkkia.
        haalistuessaan esimerkiksi minulla turkoosi menee moneen kertaan vaalennetuista latvoista vain vaaleamman turkoosiksi, ja tyvestä, joka on vain kerran vaalennettu se alkaa nopeammin vihertyä/kellertää.. eli huolellinen vaalennus on suositeltavaa.
        myynnissä myös siis silver eli suunnilleen harmaa, josta tulee aluksi violettiin vivahtava, joka katoaa muutamassa pesussa.

• harmaahapsinen

Luonnollinen värini on kaiketi tumma vaalea eli kullansävyinen maantieväri. Värjääminen ei ole mulle mikään uusi juttu ja värjäsin eilen itse ensimmäistä kertaa. Ennestään hiuksissa oli "vaaleista vaalein tuhka" -väri, jonka juurikasvu oli tarkoitus peittää. Hupsista sentään, nämähän ovat ihan harmaat! Sinertävät, hopeanharmaat, eikä paljoa naurata.

Nyt mietin, miten onnistun asenteella kantamaan uutta mummomaista väriäni kunnes saan jotenkin pelastettua hiukseni. Väriainetta tuli vahingossa lähes koko pituuksiin, kun ohjelappu pyysi levittämään vain latvoihin. Johan tuli tuhkan väriä!

Ensimmäinen värjäys oli kaverini käsialaa, silloin poistettiin aluksi väri - tarkoituksena oli saada aivan valkea hiusväri - mutta punaista pigmenttiä on niin paljon, että sain oranssinkeltaiset hiukset. Pelastettiin se tällä vaalealla tuhkalla, sehän toimi. Enpä tullut ajatelleeksi, että kun punainen pigmentti on jo poistettu, niin värjäystulos on aivan erilainen kuin viime kerralla. x_X

• kjhgfds

Asiasta en tiedä miten mustat hiukset käyttäytyy itselläni on blondit joissa vähän harmahtavaa sävyä :D mutta jos alat ensin värjäämään blodilla hiusvärillä itse käytän live colour xxxl platinum blondia ja olen sitten käyttänyt hopeashamppoota eli shamppoota joka tekee hiuksista harmaamman sävyiset tiettyjen käyttökertojen jälkeen shamppoo on tosin tumman violettia eikä kannata pelästyä :---D

• huomio, huomio

onpas sinulla hauska juttu!
      Itse just kiroilen, miten pääsisin edes yhdeksi kuukaudeksi pois harmaista!

• rebesorsa1980

Värjää hiukses :DD

• ongelmapää

Noista shokkiväreistä.... En todellakaan suosittele hankkimaan noita hopeita/harmaita shokkivärejä, kokemusta on harmahtavan hopeina pysyivät ensimmäiseen pesuun saakka, vaikka hiukseni ovat hyvässä kunnossa ja aivan valkoiset. Aloitin blondata mustasta vaaleaan viime jouluna, eikä lähtenyt kahdella värinpoistolla, en sietänyt blondia itselläni, joten jo muutaman päivän päästä värjäsin pinkiksi, tällöin hiuksissani oli vielä vaikka mitä oranssia etcetc ja väri haalistuikin todella epätaisaisesti mutta pinkki kyllä kesti pitkään, puhutaankin, että olisi pitkäkestoisin shokkiväri. Välissä kokeilin tuota harmaa/hopeaa tähtäimessä mummonharmaa tukka, ei miellyttänyt ja niin kuin alussa jo sanoin kesti yhden pesun vaikka tuolloin hiukseni olivatkin olleet jo pitkään platinat. Kokeilin myös laventerin väristä shokkiväriä, sekin haalistui nopeasti, mutta jätti mukavan HOPEAN efektin aika pitkäksi aikaa. Viimeisin shokkiväri kokeiluni oli vaalean sininen letti. Shokkivärit oikeasti vaativat alleen kunnon vaalennuksen/ platinan vaalean hiuksen jos haluaa purkin sävyn mukaisen tuloksen, alla oleva väri vaikuttaa hurjan paljon lopputulokseen esim omasta kokemuksista pinkki tukkani oli huonosti vaalennetuissa kohdissa enemmänkin tummanpunainen, kaverilla sininen letti jäi vaalean vihreäksi hiuksen keltaisuuden takia. Huonosti vaalennetut kohdat myös menettävät värinsä nopeammin kuin hyvin vaalennetut. Harmaista hiuksista olen nyt haaveillut since the pink hair ja selannut satoja sivuja ebaytä etsiessäni kysellyt kampaamoista, mutta nämä niin 'muotitietoiset hiusammattilaiset' ovat vain voineet tarjota hopeashamppoita ja hoitoja (joilla en tosiaan saa haluamaani väriä) näitä hopeita shokkivärejä, jotka jo useaan (useamman merkinkin) totesin ei-toimivaksi. Tänään ostin mustan kevytvärin ja ajattelin sekoittaa sitä suureen määrään hoitoainetta ja heittää sen päähäni. Poikaystäväni aikoinaan värjäsi platinalettinsä harmaaksi laittamalla siihen mustan hiusvärin muutamaksi sekunniksi. Kestoväri kun oli kesti kuulemma pitkään.
      Sininen ja hopea ovat kuulemma kaikkein vaikeimpia värejä pitää, punaisen lisäksi tietenkin, ja itse ainakin olen varannut mahdollista tulevaa harmauttani varten hopeashamppoon (four reasonsin) ja hopeamaskin (kcprof. colour mask, kehuttu on kovasti), sillä värin yllä pitäminen vaatii paljon vaivaa. Sinistä ja punaista jne shokkivärejä kannattaa hoitaa sekoittamalla shokkiväriä hoitoaineeseen vaikka viikottain.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe