"ole kiltisti"

öhömpsis

Mitä tarkoitat, kun sanot "ole kiltisti", kun toinen lähtee baariin/yleensäkin ulos pitämään hauskaa muiden kuin seurustelukumppanin kanssa? Tarkoitatko sillä, että pitää olla kiltisti viinan kanssa, vaiko että älä petä? Itse en ikinä sano noin, koska se kuulosta todella rajoittavalta, mutta mieheni sanoo / viestittää minulle lähes joka kerta näin. Haluaisin tietää, että mustasukkaisuudestako?

11

2700

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tarkoita ...

ettet jaa vakoasi ensimmäiselle kännikalalle

• antavaa

Ehkä siinä on vähän mustasukkaisuuttakin takana... ja sitä että ole kunnolla, käyttäydy kuten hän..tai että älä tee mitään mitä hän ei tekisi... =)
      Ei sillä lausahduksella tarkoiteta mitään.. tai siis pahaa ainakaan.. minäkin saatan miehelleni heittää hänen lähtiessään, että ole kiltisti sitten.. tai jos tapaamme vaikka viikon tauon jälkeen saatan heittää hänelle leikkimielisesti että oletkos ollut kiltisti =)
      Turhaa stressaat!

• beeritti

Mulle sellasta sanottiin just siks etten hölmöile yleensäkään mitään. Ikinä se ei oo loukannut. Vaan kuulostaa just siltä että toinen välittää. Vaikka koskaan en oo mitään tehnytkään. Jotain tuopin kaatamista syliin jos ei lasketa, ja kerran kävelin kotiin älypitkän matkan. Mies ei oo mustis enkä minä. Ja nyt ei enä käydä ravintoloissakaan *vauva tulossa* :)

• mies_vaan__

Kuulostaa siltä että teidän suhteessa on ylitsepääsemätöm kriisi. Jätä se. Heti. Ei tuollaisesta voi päästä ylitse.

• Voi hyvänen aika...

teidän kaikki kysyä?? Ettekö osaa mitään itse päätellä??
      Kysy seuraavaksi että mitä se tarkoittaa sillä että sanoo "moi"

• mm mm

Toiset ei osaa elää omaa elämäänsä. Pitää aina lukea kirja tai kysyä neuvoja. Tai sitten tuo aloitus oli provokaatio ;)

• aina....

Itse sanon noin poikaystävälle, ja hän myös minulle. Luotetaan kyllä toisiimme, eli siitä ei ole kyse. On vaan tullut tavaksi, ja osoittaahan se että toinen välittää. Meillä toimii vähän niinkuin pidä hauskaa toivotuksena

• toteamus vain

Miehelläni ei ole tapana läträtä viinan kanssa. Eikä minulle ole pienintäkään syytä epäillä, että hän pettäisi minua. Silti saatan ovenraossa suukon ohella heittää, että olehan kiltisti =) Se on vain lausahdus, välittävä kommentti, ei epäluuloisuuden ilmaus.

Jos teillä mustasukkaisuutta ilmaistaan tai pyritään toista rajoittamaan, se ei sisälly noihin sanoihin vaan johonkin muuhun. Oheisviestintään. Aiempiin kokemuksiin. Noissa sanoissa pelkästään ei ole mitään vikaa.

• höh... (sinkku)

Eikö sulle pienenä koskaan sanottu, että olehan sitten kiltisti, kun pääsit "yksinään" johonkin yökylään, synttäreille, tms. pitämään hauskaa?

Mulle tuo lause tarkoitaa vain sitä, että pidä hauskaa ja ota ilo irti, mutta muista siitä huolimatta käyttäytyä järkevästi. Ei siis mitään mustasukkaisuuteen liittyvää.

• ege-

Sillä tarkoitetaan sitä, että älä petä, älä sekoile, älä tee tyhmyyksiä, älä juo liikaa... Mustasukkaisuutta ja pelkoahan se taitaa olla. Koskaan ei tiedä miten voi käydä. Hän ei luota suhun 100%

• Jihuuu

Joo kyllä se taitaa tarkoittaa sitä että ei sutista muitten kanssa, mutta meillä molemmilla se on lähinnä nykyään vaan vitsikäs heitto - tavaksi tullut, kun toinen lähtee jonnekin tai on jo jossain, heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe