Kertokaa nyt hyvät ystävät, siis te jotka ette aikoinaan tavallani pinnanneet sinä päivänä bilsan tunnilta, kun oli perinnöllisyydestä, seuraava juttu:
Minä olen veriryhmältäni A ja isäni on O, olemmeko sukua ? Velipuoleni on myös O, joten onko hänen isänsä myös minun isäni ?
Eli voiko O isällä olla lapsia sekä A ryhmästä, kuin O:sta ? Kun muistelisin, joskus lukeneeni, että O isällä voi olla lapsia A ja AB ryhmästä, mutta ei O:sta. Mikä silloin olisi O lapsen isän veriryhmä ?
Kiitos kaikista tiedoista ja arvailuista.
Olemmeko sukua ?
6
2973
Vastaukset
- biologi
O veriryhmän omaavalla vanhemmalla voi olla lapsi, jolla on joko O, A tai B veriryhmä, riippuen tietysti siitä toisesta vanhemmasta. AB ei ole mahdollinen.
- on myös O
et ole isäsi tyttö. O on peittyvästi periytyvä eli kaksi O:ta ei voi saada A, B tai AB lapsia.
- Verilettu
Minä ja isä olemme A-ryhmää, äiti ja veli 0-ryhmää. Periytymisen perustapaus. B- ja AB-lapsia ei voisi olla, koska kummallakaan vanhemmista ei ole B-tekijää.
A-tekijän olet saanut äidiltäsi, koska isälläsi ei sitä ole. Tai sitten isäsi on joku muu kuin luulet. 0-isän lasten veriryhmä riippuu äidistä ja voi olla 0, A tai B. Ei koskaan AB.- alkuperäinen kirjoittaja
Minä olen isäni lapsi ( mitä joku epäili ). Äitini on A-veriryhmää.
Mietintää lähinnä herättikin veljeni ja hänen suhteensä isääni, koska velipuoleni äiti on AB-ryhmää. Eikä hän ulkonäöllisesti muistuta isääni, muuta kuin omaamalla kaksi silmää, nenän, suun, yms... - kikkatoipilas
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Minä olen isäni lapsi ( mitä joku epäili ). Äitini on A-veriryhmää.
Mietintää lähinnä herättikin veljeni ja hänen suhteensä isääni, koska velipuoleni äiti on AB-ryhmää. Eikä hän ulkonäöllisesti muistuta isääni, muuta kuin omaamalla kaksi silmää, nenän, suun, yms...Tarkistahan äitipuolesi tai velipuolesi veriryhmä. Nimittäin, jos äiti on AB-veriryhmää lapsi EI VOI olla O, sillä hän ei ole saanut äidiltään resessiivistä vastingeeniä. Niitä tarvitaan kaksi, jotta O-veriryhmä ilmenisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305507
- 1702019
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281288Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan571197- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088- 41940