Nainen ja mallailu!

Siis aina sama juttu; Naisilla saa olla kaiken näköisiä harrasteita, mutta meillä miehillä ei mitään! Vaimoni on sitä mieltä että 3-kymppinen mies ei saisi rakentaa pienoismalleja, koska ne on tarkoitettu alle 16 vuotiaille......Olen harrastanut
pienoismallien tekoa 10-vuotiaasta saakka, ja nyt 25 vuotta myöhemminkin tunnen suurta iloa niiden kanssa puuhastellessani. Vaimo ja tyttäreni puuhaavat
itse kyllä kaikennäköisten tv-shopin kautta tilattujen naisille suunnattujen rihkaman kanssa.
On kaikennäköistä hiustenlaittojuttua ym. naisellista
rihkamaa. En tuomitse heidän juttujaan, mutta olisi kivaa jos naiset ymmärtäisivät minun (joskus kieltämättä käsistä riistäytyvää harrastetta)
Tänä keväänä vein perheeni Puolaan matkoille......
(kuinkas ollakkaan olin valinnut matkakohteen
sillä silmällä että pääsin käymään sikäläisessä
panssarimuseoissa.....) Eka päivä kului shoppailun merkeissä, ja hammasta purren jaksoin kävellä naisväen perässä vaatekaupasta toiseen. Sitten seuraavana päivänä vuokrasin auton, ja suuntasimme
Puolan armeijan museoon Varsovaan. En ollut ehtinyt tutustumaan ISU-152 Rynnäkkötykkiin ja
IS-II Taistelupanssarivaunuun kuin tunnin niin alkoi kuulua kommentteja: "Lähdetään jo!"
"Täällä on tosi tylsää" "Tää paikka on syvältä...."
Ei olisi pitänyt ottaa heitä mukaan....
Naisia ei sitten mikään tekninenkään varmaan kiinnosta vaan he inhoavat myös historiaa.


Ps; Olen saanut yleensä kirjoituksillani aikaan
sellaisen raivokohtauksen ettei internetin
historiassa ole ennen sellaista koettu (Eikä
varmaan tulla kokemaankaan enää) Toivottavasti
en nyt onnistunut tällä kertomuksellani
suututtumaan ketään naista? Hyvää yötä....

12

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavinta varmaan on, kun osapuolilta löytyy sekä kunnioitusta että ainakin jonkun verran aikaa ystävällisen kiinnostuksen osoittamiseen toistensa harrastuksia kohtaan - vaikkeivat ne ihan ominta aluetta olisikaan. Kun tykkää toisesta ja haluaa hänelle hyvää, niin voi toki antaa hänen saada iloa harrastuksistaankin. Ja mikä sen mukavampaa, jos kykenee vähän jakamaankin sitä iloa hänen kanssaan..

      Meillä miehen kanssa sattuu olemaan ainakin pari yhteistä mielenkiinnon kohdetta. Mies osoittaa kyllä kiinnostusta muihinkin juttuihini, ja onhan minunkin toki tehtävä samoin...

      Toivottavasti löydätte vielä sopusointua näissä asioissa :) Hyvää jatkoa.

    • naturan demanto

      Ymmärrän sinua oikein hyvin, tosin olenkin mies. Innostavat harrastukset ovat elämän suola ja pienoismallien rakentaminen on todella hyvä ja kiinnostava harrastus minkä ikäiselle tahansa, vaikka en itse sitä harrastakaan. Mutta esimerkiksi 65-vuotias isäni harrastaa pienoislentokoneiden rakentelua ja on harrastanut nuoresta saakka. Siinä harrastuksessahan on sekin hyvä puoli, että samalla oppii historiaa. Ainakin isäni on ostanut pienoismallien ohessa valtavasti (ilma)sotakirjallisuutta ja vaikka en itse harrasta mallailua, on moni kiinnostava keskustelu synytynyt ihan historiallisista ja poliittisista aiheista. Ainoa asia mistä äitini on valittanut on se, että vähän väliä ruokapöytä on muuttunut lentokonetehtaaksi... jos isälläni olisi oma huone harrastustaan varten, tätäkään ongelmaa ei olisi.

      Ihanteellisinta olisi jos pariskunta voisi harrastaa yhdessä tai ainakin olla kiinnostunut toistensa harrastuksista. Luin Tomi "Lordi" Putaansuun haastattelun, jossa hän kertoi innostaneensa avovaimonsa pienoismalliharrastuksen pariin. Ehkä naiset eivät välttämättä ole niin kiinnostuneita sotahistoriasta ja teknisistä vimpaimista kuin miehet, mutta voisin hyvin kuvitella naisen rakentamassa vaikkapa taidokasta dioraamaa, johon mies voisi rakentelemansa sotakoneet sijoittaa. Se olisi mukavaa yhteistyötä, eikö totta?

    • scale

      Olen ite tehnyt enemmän noita purjelaivojen pienoismalleja (ovat niin pirun hienoja koriste-esineitä).
      Hyvin terapeuttinen harrastus.
      En ole kyllä kritiikkiä tästä harrastuksesta saanut, päinvastoin kaikki ovat olleet sitä mieltä, että lopputulokset ovat olleet hienoja.

    • järjen köyhyyttä

      Minkä halavatun takia teidän kaikkien pitää olla yhdessä koko loma kun kerran eri asiat kiinnostavat? Meillä ei tuommoinen tulisi mieleenkään! Menköön naiset shoppailemaan ja mene sinä sillä aikaa niitä panssarivaunuja katselemaan. Et kai tosissasi odota että tytärtäsi kiinnostaisi sellainen? Ja eivät he kai sua aseella uhaten pakota shoppailemaan?

    • INA

      Kyllähän ongelman ydin on vaimosi asenne harrastukseesi. Tytärtäsi tuskin voi syyttää mielenkiinnon puutteesta harrastustasi kohtaan, kun todennäköisesti on niin nuori vielä, että saa olla kiinnostamattakin. Ei kai lapsen tarvitse roikkua tuntitolkulla museoissa...?

      Sen verran puolisoa ja puolison tekemisiä pitää kunnioittaa, että jaksaa vastavuoroisesti shoppailun jälkeen sinnitellä pari tuntia museossa valittamatta.

      Ongelmallista tietenkin on, että lomailette perheenä. Jos tyttärellesi ja vaimollesi museossa käynnit ovat yhtä kärsimystä, kannattaisi varmaan viettää osa lomasta erikseen, kuten joku jo ylempänä sanoikin. Jokaiselle jotakin.

      • olet väärässä

        Naiset(kin) ovat suurimmaksi osaksi itsekkäitä pönttöjä.

        Jos naiselle ehdottaisi kuvailemaasi juttua, että menkää te shoppailemaan, ja minä menen museoon, niin seuraava kommentti on naiselta on luultavimmin, että pidetään sitten lomatkin erillään/miksi me ylipäätään ollaan yhdessä.

        Sen verran älyä luulisi naisellakin olevan, että älyää pitää suunsa kiinni jos joku juttu ei kiinnosta, varsinkin jos mies ei kitise shoppailureissuilla, vaan kulkee kärsivällisesti mukana. Se on tasa-arvoa ja reiluutta.

        Lisäksi pitää yleissivistäviä museokierroksia lomalla vähintään yksi kestää. Ei siihen kuole, ja varsinkin lapsille se on jopa hyödyllistä.
        Saa eritavalla perspektiiviä asioihin.


      • INA
        olet väärässä kirjoitti:

        Naiset(kin) ovat suurimmaksi osaksi itsekkäitä pönttöjä.

        Jos naiselle ehdottaisi kuvailemaasi juttua, että menkää te shoppailemaan, ja minä menen museoon, niin seuraava kommentti on naiselta on luultavimmin, että pidetään sitten lomatkin erillään/miksi me ylipäätään ollaan yhdessä.

        Sen verran älyä luulisi naisellakin olevan, että älyää pitää suunsa kiinni jos joku juttu ei kiinnosta, varsinkin jos mies ei kitise shoppailureissuilla, vaan kulkee kärsivällisesti mukana. Se on tasa-arvoa ja reiluutta.

        Lisäksi pitää yleissivistäviä museokierroksia lomalla vähintään yksi kestää. Ei siihen kuole, ja varsinkin lapsille se on jopa hyödyllistä.
        Saa eritavalla perspektiiviä asioihin.

        "Jos naiselle ehdottaisi kuvailemaasi juttua, että menkää te shoppailemaan, ja minä menen museoon, niin seuraava kommentti on naiselta on luultavimmin, että.." -> Voi hyvänen aika! Etkö sitten ole jo ehdottanut? Eikö kannata kokeilla, ennen kuin alkaa ennustaa tulevia... Tiedä vaikka vaimosi yllättää.

        Korjaan hieman tuota mielipidettäni, että lasten ei tarvitsisi mennä museoihin. Ihan tottahan se on, että ei lapsi yksin saisi päättää mitä lomalla tehdään. Ja itse museoissa sun muissa lapsena kulkeneena, tuli minustakin melkein normaali enkä edes kärsinyt. Itse asiassa oli kivaa.


      • INA
        olet väärässä kirjoitti:

        Naiset(kin) ovat suurimmaksi osaksi itsekkäitä pönttöjä.

        Jos naiselle ehdottaisi kuvailemaasi juttua, että menkää te shoppailemaan, ja minä menen museoon, niin seuraava kommentti on naiselta on luultavimmin, että pidetään sitten lomatkin erillään/miksi me ylipäätään ollaan yhdessä.

        Sen verran älyä luulisi naisellakin olevan, että älyää pitää suunsa kiinni jos joku juttu ei kiinnosta, varsinkin jos mies ei kitise shoppailureissuilla, vaan kulkee kärsivällisesti mukana. Se on tasa-arvoa ja reiluutta.

        Lisäksi pitää yleissivistäviä museokierroksia lomalla vähintään yksi kestää. Ei siihen kuole, ja varsinkin lapsille se on jopa hyödyllistä.
        Saa eritavalla perspektiiviä asioihin.

        Mahtava voima tuo pelko...


    • Jihuuu

      Miten sinä sellaisen vaimon kanssa olet naimisiin eksynyt? ;)

      Meillä kyllä molemmat saa olla kiinnostuneita mistä ovat ja ollaan monet kerrat kierreltykin näitä miehelle mieluisia museoitakin, tosin itsekin tykkään niissä ihan aidosti käydä ja minusta olisi aika mälsää, jos mieheni vähättelisi jotain minun kiinnostuksen kohteitani, joten ei tulis mieleenkään vähätellä hänen juttujaan.

      • Ensiksikin haluisin kiittää teitä maltillisista kommenteista.....Sitten täytyy sanoa että kyllä ajattelinkin ensin ehdottaa heille että menisin yksinäni museo-kierrokselle. Mutta aina aikaisemmin kun olen ehdottanut jotain sen suuntaista "naiset
        shoppailemaan/ mies museoon" niin on noussut kova haloo "yhteisestä lomanvietto ajasta"
        Jos kuusi päivää mentiin heidän ehdoillaan
        matkalla (vaatekaupat, torit, kosmetiikkaliikkeet,
        teatteri, nukketeatteri!) niin olisi kyllä mukavaa ollut jos he olisivat osoittaneet pientä kärsivällisyytt siellä panssarimuseossa.
        Luulin Puolan olevan ex-kommunistimaana
        olevan vielä turvassa länsimaalaiselta
        tavarahumpuukilta, Mutta kyllä tarjontaa
        riittää sielläkin, ja hinnat eivät ole kovinkaan
        kuluttaja ystävällisiä.


    • jäppinen84.

      Tyli hymy huulille kun luin juttuasi :D

      Itse olisin kanssa valmis lähtemään sotamuseoon ja yhdessä olen muistaakseni käynytkin, anteeksi, kahdessa. Huovinrinteellä ja Hankoon menevän tien varressa. Automuseo olisi kanssa nähtävä.

    • Symmetrinen

      Kouluttaa ruotuun pikkuhiljaa! Itsekkin harrastan melkein joka ilta ja siitähän saa luonnolisesti kuulla välillä, mutta sanon että pakkohan ihmisten on harrastaa koska se myös tavallaan tekee ihmisen! ihminen jolta kielletään harrastukset ei ole onnellinen!! En iki maailmassa voisi keltään kieltää että et saa tehdä tuota tai tätä! miksiköhän naisilla on enempi häikäilemyyttä puuttua törkeästi toisen ihmisen tekemisiin jos itseään ei miellytä!

      Sen olen itselleni tehnyt selväksi vuosien mittaa että jos alkaa määräilemään niin lähtö tulee

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe