Turkkilainen mies

kisuuu

onks kokemuksia kaukosuhteesta jos mies asuu ulkomailla ja niinkin kaukana kuin turkissa? ois kiva kuulla miten teillä on menny kun itseä hiukan epäilyttää...ja kun uskonnotkin meillä on erit. kiitos!:)

55

15835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misuuu

      mutta sinuna olisin aika varovainen. Turkkilaiset rantapojat/gigolot eivät ole kovin tunnettuja uskollisuudestaan. Sillä voi olla useita pohjoismaalaisia turistityttöjä kierrossa.

      • kisuuu

        rantapojasta vaan fiksusta miehestä joka opiskelee yliopistossa ja jolle perhe on tärkeä ja sitä rataa...


      • jep...
        kisuuu kirjoitti:

        rantapojasta vaan fiksusta miehestä joka opiskelee yliopistossa ja jolle perhe on tärkeä ja sitä rataa...

        Joka ikinen rantapoika Turkissa "opiskelee yliopistossa" ja "perhe on tärkeä."


      • jap..
        jep... kirjoitti:

        Joka ikinen rantapoika Turkissa "opiskelee yliopistossa" ja "perhe on tärkeä."

        ja sinä tiedät tämän koska...?


      • juttu...
        jap.. kirjoitti:

        ja sinä tiedät tämän koska...?

        No se nyt on se tarina, jota yleisimmin baarien ja rantojen miehet turistinaisille syöttävät.


      • Nimetön
        juttu... kirjoitti:

        No se nyt on se tarina, jota yleisimmin baarien ja rantojen miehet turistinaisille syöttävät.

        koskaan sanonut (naiselle jos haluu tehdä vaikutuksen), että perhe on aivan perseestä, kuolis vaan kaikki ja lapsia en sit haluu ikänä!!!
        Haloo???

        En tunne Turkin yliopisto-maailmaa, mutta monissa maissa on HUOMATTAVASTI helpompaa mennä yliopistoon kuin Suomessa. Riittää, että kirjoittaudut sisään ja omaat rahaa lukukausimaksuihin. Se, valmistuuko ikinä, on sit eri juttu. Eli tämäkin kantsuu huomioida.


      • nurin-kurin
        Nimetön kirjoitti:

        koskaan sanonut (naiselle jos haluu tehdä vaikutuksen), että perhe on aivan perseestä, kuolis vaan kaikki ja lapsia en sit haluu ikänä!!!
        Haloo???

        En tunne Turkin yliopisto-maailmaa, mutta monissa maissa on HUOMATTAVASTI helpompaa mennä yliopistoon kuin Suomessa. Riittää, että kirjoittaudut sisään ja omaat rahaa lukukausimaksuihin. Se, valmistuuko ikinä, on sit eri juttu. Eli tämäkin kantsuu huomioida.

        Turkissa on todella vaikea päästä opiskelemaan hyvään yliopistoon, sillä pyrkijöitä on valtavasti. Valtio ei tue opiskelua samallatavoin kuin pohjoismaissa, joten opiskelu on todella tuskaista, jos vanhemmat eivät voi osallistua kuluihin. Turkissa ei ole opistotasoista kouluporrasta, siellä esim. sairanhoitajat valmistuvat yliopistoista. Jotkut yliopiston alemmat korkeakoulututkinnot ovat kaksi vuotisia, mutta tällaisella tutkinnolla on hankala löytää kunnon työpaikkaa. turkissa on useilla aloilla 6 päiväinen työviikko 60 viikkotunnilla.


      • Anonyymi
        jap.. kirjoitti:

        ja sinä tiedät tämän koska...?

        Kyllä ne,vaan on luihuja.


    • nurin-kurin

      Olen asunut Turkissa vuosia pienemmissä pätkissä ja lähes kaikki kesät 10 vuoden ajan. Mielestäni turkkilaiset Turkissa asuvat ihmiset ovat keskimäärin todella mukavaa ja sydämellistä porukkaa. Kuten muissakin ihmissuhteissa ja seurustelun aloittamisessa samat säännöt pätee kaikissa kulttuureissa. Kyselisin häneltä hänen tärkeimmistä ihmissuhteista ja pyytäisin saada tavata perheen. jos hän arastelee viedä sinua näyille, hälytyskellojen pitäisi alkaa soida. katso miten hän kommunikoi läheisten ihmisten kanssa. Jos hän pyytää sinua luokseen Turkkiin-ok. Jos hän haluaa kovasti tulla luoksesi-ei hyvä. Turkkilaiset ovat erittäin vieraanvaraisia. Jos suhteesanne on päin vastoin-ei hyvä. Uskonnosta sen verran, että jos mies ei ole uskonnollinen, tulee ehkä olemaan helpompaa, sillä hän ei vaadi sinua "palaamaan"islamiin. Itse olen kovin kristitty, enkä ole suostunut tässä kompromisseihin. Minulle Jeesus on elävä Jumala, joka on lunastajani ja vapahtajani. Tämä kantakoon minua ja toivottavasti sinuakin kuolemankin yli.

    • asa.

      Taas joku turkin rantapoitsu jallittaa suomityttöä 10-0... Se kuule selittää sulle ummet ja lammet, kuten ne kaikki. Anna olla vaan. Ei kannata hypätä tuntemattomaan ja huomata olevansa vittuuntunut, rahaton, raiskattu vieraassa maassa...

    • kisuuu

      olen tuntenut tämän miehen 10 vuotta!!

      • nurin-kurin

        Onko hän opiskellut 10 vuotta? Turkissa saa potkut yliopistolta helposti, eikä jatko-opiskelijakaan voi siellä roikkua noin kauan. Mitä hän opiskelee?
        Oletko tavannut hänen perheensä?


      • kisuuu
        nurin-kurin kirjoitti:

        Onko hän opiskellut 10 vuotta? Turkissa saa potkut yliopistolta helposti, eikä jatko-opiskelijakaan voi siellä roikkua noin kauan. Mitä hän opiskelee?
        Oletko tavannut hänen perheensä?

        olen TUNTENUT hänet 10 vuotta, ei hän niin kauan ole yliopistossa opiskellut, muutaman vuoden! ja valmistuu vuoden päästä.
        olen tavannut hänen sukuaan kyllä.


      • nurin-kurin
        nurin-kurin kirjoitti:

        Onko hän opiskellut 10 vuotta? Turkissa saa potkut yliopistolta helposti, eikä jatko-opiskelijakaan voi siellä roikkua noin kauan. Mitä hän opiskelee?
        Oletko tavannut hänen perheensä?

        Mukava, että olet saanut tutustua hänen perheeseensä. Kuka olet perheen jäsenille? Oletko "gelin" tuleva morsiain vai "yenge" veljen vaimo. Voit ymmärtää miehesi sinuun kohdistuvan arvostuksen niistä sanoista joita sinusta muut hänen sukulaisensa käyttävät. Jos olet tuntenut hänet jo niin kauan ja olet vielä "kiz arkadas", siis tyttöystävä tai pelkkä "arkadas" ystävä, hän ei ole kovin vakavissaan. Oletko käynyt miehesi vanhempien kotona, oletko yöpynyt siellä? Mitä nimitystä he käyttävät sinusta?


      • turkkivaimo
        nurin-kurin kirjoitti:

        Mukava, että olet saanut tutustua hänen perheeseensä. Kuka olet perheen jäsenille? Oletko "gelin" tuleva morsiain vai "yenge" veljen vaimo. Voit ymmärtää miehesi sinuun kohdistuvan arvostuksen niistä sanoista joita sinusta muut hänen sukulaisensa käyttävät. Jos olet tuntenut hänet jo niin kauan ja olet vielä "kiz arkadas", siis tyttöystävä tai pelkkä "arkadas" ystävä, hän ei ole kovin vakavissaan. Oletko käynyt miehesi vanhempien kotona, oletko yöpynyt siellä? Mitä nimitystä he käyttävät sinusta?

        Turkista, kuin muualtakin, löytyy jos jonkinlaista selittäjää ja naistennaurattajaa joten ole tarkka ja käytä oikeasti järkeä: onko teillä samanlaiset perhetaustat? Se jo kertoo paljon jos sinä olet kaupunkilainen ja hyvin koulutettu ja miehesi ja perheensä ei, mutta ilmeisesti he ovat kaupunkilaisia joten voi olla mahdollisuudet hyvät.

        Tutustu ajan kanssa, pidä kiinni omista periaatteistasi, mutta ole myös valmis joustamaan pikkuasioista (huom pikkuasioita ei ole mitä vaatteita käytät tai kenen kanssa olet tekemisissä;)

        Ei noi nimitykset mitään kerro musta, oletko yenge vai gelin vai mikä. Pääasia on miten suhun oikeasti suhtaudutaan. Puhutko turkkia? Se auttaisi asiaa kyllä. Kun tutustut sukulaisiin lähemmin pääset vasta perheeseen sisään. Sitä ennen olet vain yabanci gelin tai yabanci yenge.

        Jos uskonto on yhtään ongelma alussa, siitä tulee teille hirveän iso ongelma myöhemmin suhteessa. Selvittäkää heti kaikki ympärileikkaukset ym ennen mitään häitä ainakaan.

        Eipä muuta, jos pidät periaatteistasi kiinni ja järjen mukana niin suhde voi onnistua hyvin. Jos taas lähdet vaaleanpunaisin silmälasin hommaan, niin parin vuoden päästä olet todennäköisesti vaikeuksissa. Eikä tämä ole pelkästään turkkilaisten kohdalla näin vaan ihan kenen muun tahansa...


      • turkkivaimo jatkaa
        turkkivaimo kirjoitti:

        Turkista, kuin muualtakin, löytyy jos jonkinlaista selittäjää ja naistennaurattajaa joten ole tarkka ja käytä oikeasti järkeä: onko teillä samanlaiset perhetaustat? Se jo kertoo paljon jos sinä olet kaupunkilainen ja hyvin koulutettu ja miehesi ja perheensä ei, mutta ilmeisesti he ovat kaupunkilaisia joten voi olla mahdollisuudet hyvät.

        Tutustu ajan kanssa, pidä kiinni omista periaatteistasi, mutta ole myös valmis joustamaan pikkuasioista (huom pikkuasioita ei ole mitä vaatteita käytät tai kenen kanssa olet tekemisissä;)

        Ei noi nimitykset mitään kerro musta, oletko yenge vai gelin vai mikä. Pääasia on miten suhun oikeasti suhtaudutaan. Puhutko turkkia? Se auttaisi asiaa kyllä. Kun tutustut sukulaisiin lähemmin pääset vasta perheeseen sisään. Sitä ennen olet vain yabanci gelin tai yabanci yenge.

        Jos uskonto on yhtään ongelma alussa, siitä tulee teille hirveän iso ongelma myöhemmin suhteessa. Selvittäkää heti kaikki ympärileikkaukset ym ennen mitään häitä ainakaan.

        Eipä muuta, jos pidät periaatteistasi kiinni ja järjen mukana niin suhde voi onnistua hyvin. Jos taas lähdet vaaleanpunaisin silmälasin hommaan, niin parin vuoden päästä olet todennäköisesti vaikeuksissa. Eikä tämä ole pelkästään turkkilaisten kohdalla näin vaan ihan kenen muun tahansa...

        Meillä ei uskonnosta ole ongelemia, kun molemmilla sama maailmankatsomus (emme muslimeja tai kristittyjä). Minusta tämä on tärkeää, että on yhteinen uskopohja.


      • nurin-kurin
        turkkivaimo kirjoitti:

        Turkista, kuin muualtakin, löytyy jos jonkinlaista selittäjää ja naistennaurattajaa joten ole tarkka ja käytä oikeasti järkeä: onko teillä samanlaiset perhetaustat? Se jo kertoo paljon jos sinä olet kaupunkilainen ja hyvin koulutettu ja miehesi ja perheensä ei, mutta ilmeisesti he ovat kaupunkilaisia joten voi olla mahdollisuudet hyvät.

        Tutustu ajan kanssa, pidä kiinni omista periaatteistasi, mutta ole myös valmis joustamaan pikkuasioista (huom pikkuasioita ei ole mitä vaatteita käytät tai kenen kanssa olet tekemisissä;)

        Ei noi nimitykset mitään kerro musta, oletko yenge vai gelin vai mikä. Pääasia on miten suhun oikeasti suhtaudutaan. Puhutko turkkia? Se auttaisi asiaa kyllä. Kun tutustut sukulaisiin lähemmin pääset vasta perheeseen sisään. Sitä ennen olet vain yabanci gelin tai yabanci yenge.

        Jos uskonto on yhtään ongelma alussa, siitä tulee teille hirveän iso ongelma myöhemmin suhteessa. Selvittäkää heti kaikki ympärileikkaukset ym ennen mitään häitä ainakaan.

        Eipä muuta, jos pidät periaatteistasi kiinni ja järjen mukana niin suhde voi onnistua hyvin. Jos taas lähdet vaaleanpunaisin silmälasin hommaan, niin parin vuoden päästä olet todennäköisesti vaikeuksissa. Eikä tämä ole pelkästään turkkilaisten kohdalla näin vaan ihan kenen muun tahansa...

        Mielestäni yhä edelleen on tärkeää miten miesystävä nimittää naisystäväänsä Turkissa.
        Jos on tuntenut naisen 10 vuotta ja on yhä vanhempien silmissä kiz arkadas, kertoo mielestäni aika paljon miten mies arvottaa naisystäväänsä vanhemmilleen... Asiasta toiseen, Turkissa elintaso BKT on huomattavasti meidän alapuolellamme. Kaupunkitaustan ja yliopistotutkinon omaava ei väistämättä vastaa milläänmuotoa samaa kuin Suomessa.


      • EEPEX
        nurin-kurin kirjoitti:

        Mielestäni yhä edelleen on tärkeää miten miesystävä nimittää naisystäväänsä Turkissa.
        Jos on tuntenut naisen 10 vuotta ja on yhä vanhempien silmissä kiz arkadas, kertoo mielestäni aika paljon miten mies arvottaa naisystäväänsä vanhemmilleen... Asiasta toiseen, Turkissa elintaso BKT on huomattavasti meidän alapuolellamme. Kaupunkitaustan ja yliopistotutkinon omaava ei väistämättä vastaa milläänmuotoa samaa kuin Suomessa.

        Jos tosiaankin asiat ovat jo noin pitkällä niin ei kai kysyjän auta kuin muuttaa Turkkiin, sillä kukaan Suomalainen tätä kysyjää ei enää vaimokseen huoli.


      • hommat ja hommat
        EEPEX kirjoitti:

        Jos tosiaankin asiat ovat jo noin pitkällä niin ei kai kysyjän auta kuin muuttaa Turkkiin, sillä kukaan Suomalainen tätä kysyjää ei enää vaimokseen huoli.

        Mees nyt kaveri tutkituttamaan pääs ja lakkaa höpisemästä tuollaisia " kukaan ei enää sua vaimokseen huoli"-höpöjuttuja. Älä tyrkytä omaa kieroutunutta ajatusmalliasi! Minä ainakin "huolin" vaimokseni ok-muijan vaikka olisi menneisyydessään seurustellut kenen kanssa tahansa- kansallisuudet mukaanlukien!


      • turkkilaisen vaimo
        hommat ja hommat kirjoitti:

        Mees nyt kaveri tutkituttamaan pääs ja lakkaa höpisemästä tuollaisia " kukaan ei enää sua vaimokseen huoli"-höpöjuttuja. Älä tyrkytä omaa kieroutunutta ajatusmalliasi! Minä ainakin "huolin" vaimokseni ok-muijan vaikka olisi menneisyydessään seurustellut kenen kanssa tahansa- kansallisuudet mukaanlukien!

        siis ihan on höpölöpö juttuja jotkut. Mun mielesta ei kannata edes hirveesti mietta naita asioita, mutta jarkea saa toki kayttaa. itse nuorena menin sinne minne sydan vei, tapasin suomessa mukavan turkkilaisen pojan, asuttiin suomessa saman katon alla pari vuotta, muutettin turkkiin ja mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa vuosia ja kaikki on hyvin. Suomeen palataan syksylla kun on ensimmainen lapsi tuloillaan ja jos saa suoraan sanoa, suomessa on helpompi tehda ja kasvattaa lapsensa.
        Meilla on ihan normaaleja riitoja, niinkuin varmasti kaikilla pareilla kansallisuuten katsomatta. Mieheni ei ole mustasukkainen ja saan vapaasti menna ja tulla kuinka haluan. Ainoastaan pimealla en saa liikua yksin, se on sitten taksi tai mieheni ja mieheni perhe joka minua auringon laskun jalkeen kuskaa. Ja mielestani tama on taysin normaalia, tassa maassa nyt kun on kaikenlaista viipottajaa vapaana..
        Kulttuurilliset erot tulevat joskus esille vahvastikin, mutta me mieheni kanssa sovimme ne aina jutellen ja kompromisseja tehden. Hyva esimerkki on etta jos meilla on sukulaisia kylassa niin mina passaan vieraita ja miestani, ja mies vaan istuu sohvalla. Kun vieraat lahtee, aijani kaari hihat ja rupee tiskaamaan, tai aamusin se tekee mulle aamupalaa. Tallainen ei ole turkkilaiselle miehelle tyypillista. Mina ymmarran miestani ja mieheni ymmartaa mua. Nautin suhteestamme vielakin ihan taysilla ja ensimmainen yhteinen lapsemme kruunaa onnemme. ja sekin on jo sovittu etta jos poika tulee, sita ei ymparileikata.
        Noista rantapoitsuista viela, marmaris alanya antalya kemer yms paikat on taynna nuoria kolleja jotka juoksee vaan just sen perassa, mutta kylla sieltakin varmasti aitoja ihania miehia löytyy. Alkaa hyvat tytöt menkö siihen halpaan, etta rakastutte tallaiseen hazzel-pojuun ja odotatte sita suomeen (niinkuin poika lupasi tulla) ja alkaa ikina lahettakö niille rahaa, vaikka mika eno tai seta olisi kuollut. jarki kateen. Onnea matkaan.


      • nurin-kurin kirjoitti:

        Mukava, että olet saanut tutustua hänen perheeseensä. Kuka olet perheen jäsenille? Oletko "gelin" tuleva morsiain vai "yenge" veljen vaimo. Voit ymmärtää miehesi sinuun kohdistuvan arvostuksen niistä sanoista joita sinusta muut hänen sukulaisensa käyttävät. Jos olet tuntenut hänet jo niin kauan ja olet vielä "kiz arkadas", siis tyttöystävä tai pelkkä "arkadas" ystävä, hän ei ole kovin vakavissaan. Oletko käynyt miehesi vanhempien kotona, oletko yöpynyt siellä? Mitä nimitystä he käyttävät sinusta?

        Eihän tämä palsta ihan ole turkin opiskelua varten, mutta yhden tutun naisen kanssa joskus leikillämme viestitetään mm. turkiksi.
        Kysyisin, miten tätä "yenge/veljen vaimo" käytetään? Tuntuu hiukan hassulta käyttää tätä sanaa, jos olisi viemässä naispuolista ystäväänsä tutustumaan perheeseen. Vai tarkoittaako "yenge" justiinsa sitä, että ollaan vaan ystäviä, eikä muuta?
        Tuo "hanim" tarkoittanee enempi yleistä puhuttelua neiti/rouva??


      • fgfgfgfg
        turkkilaisen vaimo kirjoitti:

        siis ihan on höpölöpö juttuja jotkut. Mun mielesta ei kannata edes hirveesti mietta naita asioita, mutta jarkea saa toki kayttaa. itse nuorena menin sinne minne sydan vei, tapasin suomessa mukavan turkkilaisen pojan, asuttiin suomessa saman katon alla pari vuotta, muutettin turkkiin ja mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa vuosia ja kaikki on hyvin. Suomeen palataan syksylla kun on ensimmainen lapsi tuloillaan ja jos saa suoraan sanoa, suomessa on helpompi tehda ja kasvattaa lapsensa.
        Meilla on ihan normaaleja riitoja, niinkuin varmasti kaikilla pareilla kansallisuuten katsomatta. Mieheni ei ole mustasukkainen ja saan vapaasti menna ja tulla kuinka haluan. Ainoastaan pimealla en saa liikua yksin, se on sitten taksi tai mieheni ja mieheni perhe joka minua auringon laskun jalkeen kuskaa. Ja mielestani tama on taysin normaalia, tassa maassa nyt kun on kaikenlaista viipottajaa vapaana..
        Kulttuurilliset erot tulevat joskus esille vahvastikin, mutta me mieheni kanssa sovimme ne aina jutellen ja kompromisseja tehden. Hyva esimerkki on etta jos meilla on sukulaisia kylassa niin mina passaan vieraita ja miestani, ja mies vaan istuu sohvalla. Kun vieraat lahtee, aijani kaari hihat ja rupee tiskaamaan, tai aamusin se tekee mulle aamupalaa. Tallainen ei ole turkkilaiselle miehelle tyypillista. Mina ymmarran miestani ja mieheni ymmartaa mua. Nautin suhteestamme vielakin ihan taysilla ja ensimmainen yhteinen lapsemme kruunaa onnemme. ja sekin on jo sovittu etta jos poika tulee, sita ei ymparileikata.
        Noista rantapoitsuista viela, marmaris alanya antalya kemer yms paikat on taynna nuoria kolleja jotka juoksee vaan just sen perassa, mutta kylla sieltakin varmasti aitoja ihania miehia löytyy. Alkaa hyvat tytöt menkö siihen halpaan, etta rakastutte tallaiseen hazzel-pojuun ja odotatte sita suomeen (niinkuin poika lupasi tulla) ja alkaa ikina lahettakö niille rahaa, vaikka mika eno tai seta olisi kuollut. jarki kateen. Onnea matkaan.

        itse nuorena menin sinne minne sydan vei, tapasin suomessa mukavan turkkilaisen pojan, asuttiin suomessa saman katon alla pari vuotta, muutettin turkkiin ja mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa vuosia ja kaikki on hyvin. Suomeen palataan syksylla kun on ensimmainen lapsi tuloillaan ja jos saa suoraan sanoa, suomessa on helpompi tehda ja kasvattaa lapsensa.


      • Anonyymi
        turkkilaisen vaimo kirjoitti:

        siis ihan on höpölöpö juttuja jotkut. Mun mielesta ei kannata edes hirveesti mietta naita asioita, mutta jarkea saa toki kayttaa. itse nuorena menin sinne minne sydan vei, tapasin suomessa mukavan turkkilaisen pojan, asuttiin suomessa saman katon alla pari vuotta, muutettin turkkiin ja mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa vuosia ja kaikki on hyvin. Suomeen palataan syksylla kun on ensimmainen lapsi tuloillaan ja jos saa suoraan sanoa, suomessa on helpompi tehda ja kasvattaa lapsensa.
        Meilla on ihan normaaleja riitoja, niinkuin varmasti kaikilla pareilla kansallisuuten katsomatta. Mieheni ei ole mustasukkainen ja saan vapaasti menna ja tulla kuinka haluan. Ainoastaan pimealla en saa liikua yksin, se on sitten taksi tai mieheni ja mieheni perhe joka minua auringon laskun jalkeen kuskaa. Ja mielestani tama on taysin normaalia, tassa maassa nyt kun on kaikenlaista viipottajaa vapaana..
        Kulttuurilliset erot tulevat joskus esille vahvastikin, mutta me mieheni kanssa sovimme ne aina jutellen ja kompromisseja tehden. Hyva esimerkki on etta jos meilla on sukulaisia kylassa niin mina passaan vieraita ja miestani, ja mies vaan istuu sohvalla. Kun vieraat lahtee, aijani kaari hihat ja rupee tiskaamaan, tai aamusin se tekee mulle aamupalaa. Tallainen ei ole turkkilaiselle miehelle tyypillista. Mina ymmarran miestani ja mieheni ymmartaa mua. Nautin suhteestamme vielakin ihan taysilla ja ensimmainen yhteinen lapsemme kruunaa onnemme. ja sekin on jo sovittu etta jos poika tulee, sita ei ymparileikata.
        Noista rantapoitsuista viela, marmaris alanya antalya kemer yms paikat on taynna nuoria kolleja jotka juoksee vaan just sen perassa, mutta kylla sieltakin varmasti aitoja ihania miehia löytyy. Alkaa hyvat tytöt menkö siihen halpaan, etta rakastutte tallaiseen hazzel-pojuun ja odotatte sita suomeen (niinkuin poika lupasi tulla) ja alkaa ikina lahettakö niille rahaa, vaikka mika eno tai seta olisi kuollut. jarki kateen. Onnea matkaan.

        et osaa edes suomea...muka onnea elämääsi.joskus kadut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et osaa edes suomea...muka onnea elämääsi.joskus kadut.

        taidat olla venakko


      • Anonyymi
        Laaksonenster kirjoitti:

        Eihän tämä palsta ihan ole turkin opiskelua varten, mutta yhden tutun naisen kanssa joskus leikillämme viestitetään mm. turkiksi.
        Kysyisin, miten tätä "yenge/veljen vaimo" käytetään? Tuntuu hiukan hassulta käyttää tätä sanaa, jos olisi viemässä naispuolista ystäväänsä tutustumaan perheeseen. Vai tarkoittaako "yenge" justiinsa sitä, että ollaan vaan ystäviä, eikä muuta?
        Tuo "hanim" tarkoittanee enempi yleistä puhuttelua neiti/rouva??

        Sama kysymys mulla naimisissa oltu 7 vuotta yhdessä 10v ja yhä sanoo minusta kaikkialla ystäville jne yenge.onko outoa??


    • ~lover~

      Riippuu vähän millaisesta miehestä on kyse.. Itse en ainakaan ihan mihinkään rantapoikiin luottaisi..! Mutta löytyyhän niitä hyviäkin yksilöitä. Minulla on itsellä turkkilainen poikaystävä joka asuu Turkissa. Olemme olleet yhdessä 2 vuotta ja ainakin tähän asti kaikki on mennyt loistavasti. Voimme puhua kaikesta ja luotamme todella paljon toisiimme. Olen asunut hänen luonaan kun olen ollut siellä ja olen ollut perheen kanssa tekemisissä, myös muiden sukulaisten. poikaystäväni on tulossa syksyllä suomeen 3 kuukaudeksi, sitten taas nähdään kuinka rakkaus jatkuu. Nyt tosin tuntuu siltä että mikään ei voi rikkoa meidän rakkautta, vaikka välimatka onkin pitkä.

      • negativ???

        Miksi suomalaiset miehet suhtautuvat negatiivisesti turkkilaisiin miehiin? aivan kuin suomalaiset miehet ovat itse niin hienoja ihmisiä?
        Meillä on iso suku jossa naisia on pahoinpidelty,alkoholistejakin löytyy/pettureita/välinpitämättömiä paskoja.mulla on 3 naisystävää jotka ovat naimisissa kusipää tai petturi miehen kanssa.

        Mulla on ystäviä turkissa,käyn siellä joka vuosi paikkakunta K.maras. tunnen turkissa paljon turkkilaisia melkein kaikki ovat naimisissa,muslimeja ovat mutta,HIENOJA IHMISIä OVAT IHAN KAIKKI! sydämellisiä todella!! ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista.
        Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa.Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää. ( ja ne harvat tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle!

        Turkkilaiset miehet ovat ihania ihmisiä naiset myös! en kuule ikinä mitää paskaa noitten miesten suhteen,vain täällä!
        Suomalaiset miehet ovat kateellisia turkkilaisille miehille!

        Ja mitä muutakin olen huomannut,ei toi muslimi-uskonto ollenkaan NEGATIIVINEN uskonto ole! päivastoin! Muslimit ovat hienoja ihmisiä joilla on käytöstapoja ja moraalia!


      • Miimi
        negativ??? kirjoitti:

        Miksi suomalaiset miehet suhtautuvat negatiivisesti turkkilaisiin miehiin? aivan kuin suomalaiset miehet ovat itse niin hienoja ihmisiä?
        Meillä on iso suku jossa naisia on pahoinpidelty,alkoholistejakin löytyy/pettureita/välinpitämättömiä paskoja.mulla on 3 naisystävää jotka ovat naimisissa kusipää tai petturi miehen kanssa.

        Mulla on ystäviä turkissa,käyn siellä joka vuosi paikkakunta K.maras. tunnen turkissa paljon turkkilaisia melkein kaikki ovat naimisissa,muslimeja ovat mutta,HIENOJA IHMISIä OVAT IHAN KAIKKI! sydämellisiä todella!! ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista.
        Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa.Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää. ( ja ne harvat tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle!

        Turkkilaiset miehet ovat ihania ihmisiä naiset myös! en kuule ikinä mitää paskaa noitten miesten suhteen,vain täällä!
        Suomalaiset miehet ovat kateellisia turkkilaisille miehille!

        Ja mitä muutakin olen huomannut,ei toi muslimi-uskonto ollenkaan NEGATIIVINEN uskonto ole! päivastoin! Muslimit ovat hienoja ihmisiä joilla on käytöstapoja ja moraalia!

        Kannattaisi kaikkien tällä palstalla kirjoittelevien lukea kirjat, jotka ovat totta!!!

        Seuraavassa luettelo: 1)Khouri, Norma; Kunniamurha, Wsoy.

        2) Sasson, Jean; Prinsessa, Elämä hunnun takana Al-Saudin palatsissa. 3) Prinsessan tyttäret. 3) Prinsessa Sultana, saudihovin kapinallinen. Wsoy. Nämä kolme viimeistä kirjaa on hyvä lukea nimenomaan tuossa järjestyksessä, niinkuin niissä kerrotut tapahtumatkin etenevät.

        Olen itse lukenut nyt vajaan viikon aikana nuo tositarinaa-kirjat, ja muutin käsitystäni muslimeista negatiiviseen suuntaan. Vaikka nuo Prinsessa-kirjat kertovat Saudi-Arabiasta ja tuo Kunniamurha Jordaniasta. Niin nuo molemmat maat ovat muslimivaltioita, niinkuin on Turkkikin. Naista ei niissä arvosteta. Nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Lukekaapas, en kerro tässä sen enempää, niin saatte ajattelemisen aihetta. Toki, voihan olla, että Turkista löytyy niitä "harvinaisiakin helmiä", mutta en usko. Itse siellä olen viettänyt aikaani lomaillen, mutta tuskin rupeisin suhteeseen Turkkilaisen miehen kanssa. Siitä ei ole muuta kuin harmia. Kannattaa kuitenkin varmistua kaikesta hyvissä ajoin, ennekuin ainakaan naimisiin menee. Tsemppiä kaikille. Takaan, että nuo kirjat ovat mielenkiintoisia ja avartavat tietämystä!!!Hyvää kesän jatkoa kaikille!!!


      • luettu on
        Miimi kirjoitti:

        Kannattaisi kaikkien tällä palstalla kirjoittelevien lukea kirjat, jotka ovat totta!!!

        Seuraavassa luettelo: 1)Khouri, Norma; Kunniamurha, Wsoy.

        2) Sasson, Jean; Prinsessa, Elämä hunnun takana Al-Saudin palatsissa. 3) Prinsessan tyttäret. 3) Prinsessa Sultana, saudihovin kapinallinen. Wsoy. Nämä kolme viimeistä kirjaa on hyvä lukea nimenomaan tuossa järjestyksessä, niinkuin niissä kerrotut tapahtumatkin etenevät.

        Olen itse lukenut nyt vajaan viikon aikana nuo tositarinaa-kirjat, ja muutin käsitystäni muslimeista negatiiviseen suuntaan. Vaikka nuo Prinsessa-kirjat kertovat Saudi-Arabiasta ja tuo Kunniamurha Jordaniasta. Niin nuo molemmat maat ovat muslimivaltioita, niinkuin on Turkkikin. Naista ei niissä arvosteta. Nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Lukekaapas, en kerro tässä sen enempää, niin saatte ajattelemisen aihetta. Toki, voihan olla, että Turkista löytyy niitä "harvinaisiakin helmiä", mutta en usko. Itse siellä olen viettänyt aikaani lomaillen, mutta tuskin rupeisin suhteeseen Turkkilaisen miehen kanssa. Siitä ei ole muuta kuin harmia. Kannattaa kuitenkin varmistua kaikesta hyvissä ajoin, ennekuin ainakaan naimisiin menee. Tsemppiä kaikille. Takaan, että nuo kirjat ovat mielenkiintoisia ja avartavat tietämystä!!!Hyvää kesän jatkoa kaikille!!!

        lue seuraavaski lisa marklundin kirja uhatut, ja jatko-osa (oisko ollut vainotut) todella avartava ja järkyttävä kirja muslimeista. ei todellakaan kannata sekaantua


      • kisuuu
        Miimi kirjoitti:

        Kannattaisi kaikkien tällä palstalla kirjoittelevien lukea kirjat, jotka ovat totta!!!

        Seuraavassa luettelo: 1)Khouri, Norma; Kunniamurha, Wsoy.

        2) Sasson, Jean; Prinsessa, Elämä hunnun takana Al-Saudin palatsissa. 3) Prinsessan tyttäret. 3) Prinsessa Sultana, saudihovin kapinallinen. Wsoy. Nämä kolme viimeistä kirjaa on hyvä lukea nimenomaan tuossa järjestyksessä, niinkuin niissä kerrotut tapahtumatkin etenevät.

        Olen itse lukenut nyt vajaan viikon aikana nuo tositarinaa-kirjat, ja muutin käsitystäni muslimeista negatiiviseen suuntaan. Vaikka nuo Prinsessa-kirjat kertovat Saudi-Arabiasta ja tuo Kunniamurha Jordaniasta. Niin nuo molemmat maat ovat muslimivaltioita, niinkuin on Turkkikin. Naista ei niissä arvosteta. Nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Lukekaapas, en kerro tässä sen enempää, niin saatte ajattelemisen aihetta. Toki, voihan olla, että Turkista löytyy niitä "harvinaisiakin helmiä", mutta en usko. Itse siellä olen viettänyt aikaani lomaillen, mutta tuskin rupeisin suhteeseen Turkkilaisen miehen kanssa. Siitä ei ole muuta kuin harmia. Kannattaa kuitenkin varmistua kaikesta hyvissä ajoin, ennekuin ainakaan naimisiin menee. Tsemppiä kaikille. Takaan, että nuo kirjat ovat mielenkiintoisia ja avartavat tietämystä!!!Hyvää kesän jatkoa kaikille!!!

        kaikki prinsessa sultana kirjat joten tiedän miten hirveitä asioita voi tapahtua ja tapahtuukin. mutta silti olen toiveikas ja turkki ei ole saudi-arabia.


      • Miimi
        kisuuu kirjoitti:

        kaikki prinsessa sultana kirjat joten tiedän miten hirveitä asioita voi tapahtua ja tapahtuukin. mutta silti olen toiveikas ja turkki ei ole saudi-arabia.

        Lue kirjat: 1) Kunniallisen naisen taakka. Raportti seksuaalisesta väkivallasta Turkissa. Kirsti Härkönen, Like 2004.
        2) Islamin naisten salattu elämä. Geraldine Brooks, 2001.
        3) Mayada, Saddamin vanki. Jean Sasson.
        4) Uhatut, Liza Marklund ja jatko-osa Turvapaikka. Sekä vielä saman kirjoittajan Paratiisi.

        Kun nämä lukee, kannatta miettiä, rupeeko suhteeseen muslimin kanssa!!!


      • €$@
        negativ??? kirjoitti:

        Miksi suomalaiset miehet suhtautuvat negatiivisesti turkkilaisiin miehiin? aivan kuin suomalaiset miehet ovat itse niin hienoja ihmisiä?
        Meillä on iso suku jossa naisia on pahoinpidelty,alkoholistejakin löytyy/pettureita/välinpitämättömiä paskoja.mulla on 3 naisystävää jotka ovat naimisissa kusipää tai petturi miehen kanssa.

        Mulla on ystäviä turkissa,käyn siellä joka vuosi paikkakunta K.maras. tunnen turkissa paljon turkkilaisia melkein kaikki ovat naimisissa,muslimeja ovat mutta,HIENOJA IHMISIä OVAT IHAN KAIKKI! sydämellisiä todella!! ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista.
        Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa.Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää. ( ja ne harvat tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle!

        Turkkilaiset miehet ovat ihania ihmisiä naiset myös! en kuule ikinä mitää paskaa noitten miesten suhteen,vain täällä!
        Suomalaiset miehet ovat kateellisia turkkilaisille miehille!

        Ja mitä muutakin olen huomannut,ei toi muslimi-uskonto ollenkaan NEGATIIVINEN uskonto ole! päivastoin! Muslimit ovat hienoja ihmisiä joilla on käytöstapoja ja moraalia!

        "ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista"

        :-D

        "Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa. Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää."

        :-D

        "ja ne HARVAT tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle"

        "We talk to women and we ask them, have you experienced violence? They say no. Then we ask, have you ever been slapped? Yes, of course. Have you ever been beaten? Yes, of course. They tend to understand violence as something that requires you to go to hospital."

        Women’s activist in Istanbul

        http://www.amnesty.org/en/library/asset/EUR44/013/2004/en/1a0d2faf-d5ed-11dd-bb24-1fb85fe8fa05/eur440132004en.html

        Hupsista. Ei ollutkaan ihan niin ruusuista se naisen elämä Turkissa. Fiksumpi olisi tosin voinut tämän päätellä jo vaikkapa siitä, että viidennes (20%) turkkilaisista naisista ei osaa edes lukea ja kirjoittaa.


      • Anonyymi
        negativ??? kirjoitti:

        Miksi suomalaiset miehet suhtautuvat negatiivisesti turkkilaisiin miehiin? aivan kuin suomalaiset miehet ovat itse niin hienoja ihmisiä?
        Meillä on iso suku jossa naisia on pahoinpidelty,alkoholistejakin löytyy/pettureita/välinpitämättömiä paskoja.mulla on 3 naisystävää jotka ovat naimisissa kusipää tai petturi miehen kanssa.

        Mulla on ystäviä turkissa,käyn siellä joka vuosi paikkakunta K.maras. tunnen turkissa paljon turkkilaisia melkein kaikki ovat naimisissa,muslimeja ovat mutta,HIENOJA IHMISIä OVAT IHAN KAIKKI! sydämellisiä todella!! ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista.
        Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa.Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää. ( ja ne harvat tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle!

        Turkkilaiset miehet ovat ihania ihmisiä naiset myös! en kuule ikinä mitää paskaa noitten miesten suhteen,vain täällä!
        Suomalaiset miehet ovat kateellisia turkkilaisille miehille!

        Ja mitä muutakin olen huomannut,ei toi muslimi-uskonto ollenkaan NEGATIIVINEN uskonto ole! päivastoin! Muslimit ovat hienoja ihmisiä joilla on käytöstapoja ja moraalia!

        niinhän ne puhuu,käytöstapoja riittää niin kauan kun olet levittänyt jakasi, muutama viikko ja tämä ihana hurmaaja häipyy..


      • Anonyymi
        negativ??? kirjoitti:

        Miksi suomalaiset miehet suhtautuvat negatiivisesti turkkilaisiin miehiin? aivan kuin suomalaiset miehet ovat itse niin hienoja ihmisiä?
        Meillä on iso suku jossa naisia on pahoinpidelty,alkoholistejakin löytyy/pettureita/välinpitämättömiä paskoja.mulla on 3 naisystävää jotka ovat naimisissa kusipää tai petturi miehen kanssa.

        Mulla on ystäviä turkissa,käyn siellä joka vuosi paikkakunta K.maras. tunnen turkissa paljon turkkilaisia melkein kaikki ovat naimisissa,muslimeja ovat mutta,HIENOJA IHMISIä OVAT IHAN KAIKKI! sydämellisiä todella!! ei yksikään nainen tai vaimo ole epäonnellinen oman miehen kanssa,en ainakaan ole vielä kuullut turkissa moista.
        Se tulee heidän uskonnosta,naisia kohdellaan arvokkaasti eikä siten miten media antaa meidät uskoa.Turkkilaiset miehet ovat auttavaisia/rakastavaisia/romanttisia/uskollisia miehiä,se tulee heidän uskonnosta ja kasvatuksesta,tekevät omalle naiselle kaiken ja arvostavat perheelämää. ( ja ne harvat tapaukset turkkilais miehet jotka tappaa oman vaimon jostakin syystä,tuo on niin harvinaista,mutta ei suomalaisista miehistä tuollaista voi sanoa,kun katsoo ympärilleen ja kuulee negatiivisia kertomuksia naisilta miten onnettomia ovat ja miten kusipää suomalais miehen kanssa elävät ,saa kuulla esim. töissä/kaveriporukassa/sukulaisilta/ystäviltä/naapurilta/ kuuluu ihan joka päivä jotakin paskaa suomalais miesten suhteen.yksi hakkaa,toinen on juoppo.toinen taas pettää ja toinen taas on välipitämätön sika omalle vaimolle / naiselle!

        Turkkilaiset miehet ovat ihania ihmisiä naiset myös! en kuule ikinä mitää paskaa noitten miesten suhteen,vain täällä!
        Suomalaiset miehet ovat kateellisia turkkilaisille miehille!

        Ja mitä muutakin olen huomannut,ei toi muslimi-uskonto ollenkaan NEGATIIVINEN uskonto ole! päivastoin! Muslimit ovat hienoja ihmisiä joilla on käytöstapoja ja moraalia!

        tämä.


    • Chrisu

      Mulla on kokemuksia kaukosuhteista,ja ikävä kyllä on sanottava, että ne eivät koskaan toimi. Etelän mies on kuuma eikä jaksa eikä viitsi olla kauan ilman seksiä, ja siihenhän nämä lomaromanssit perustuvat. Älä siis ota hirveän tosissasi Etelän miesten kosiskeluita. Pidä hauskaa, mutta älä polta siipiäsi.P.S. Ja uskonnosta voi tulla myöhemmässä vaihessa kynnyskysymys.Oletko valmis, että sinua määräillään kuin musliminaista ja menetät vapautesi? Miten kasvatat lapsesi, kristityksi vai muslimiksi? Näitä on syytä miettiä ennen kuin alkaa edes suhteeseen.

      • soikkis

        Suosittelen varovaisuutta ja kaikki lomaromanssit eivät ole itseselvyys ,etteikö ne kestäisi,monenlaisia tapauksia olen kuullut,ikäviä ja iloisia tarinoita! Romanssi kuin romanssi,maassa kuin maassa voi loppua,jos et heti sänkyyn mene,mutta todellinen suhde,ei perustu heti alussa sänkykamariin,jos on todellinen suhde ,se kestää,mutta jos hakee lomaromanssia ,niin harvoin onnistuu pidemmälle....yhteiselossa pitäisi olla muutakin ,kuin seksileikit(ei kanna kauaa).Kannattaa miettiä,miten hauskaakin pitää ja mitä olet todella etsimässä elämältäsi,aika näyttää kestääkö?Muslimit ovat vieraanvaraisia ja ystävällisiä ihmisiä,siinä kuin muutkin,mutta kannattaa miettiä jatkoa,jos on oikein harras muslimi ja suku,niin helposti ja ajan myötä ,voi uskonto tulla ongelmaksi?! siis voi!? Asiat on hyvä keskustella jo alussa ja harkiten pidemmällä tähtäimellä,mutta olkaa suomalaiset naiset varuillaan ,turkkilaiset miehet kyllä tietävät mistä narusta vetää??Ajan kanssa kaikki ja onko mies todella tosissaan ja mitkä ovat hänen motiivinsa todellisuudessa,monilla se on pääsy paremmille markkinoille!Naimisiin menon kustannuksella ,ja ne ovatkin niitä ikäviä tarinoita ja siihen sitten vielä lapsi ,niin haloo...?onks valoo...Mutta onneksi kuuluu hyviäkin tapauksia,mutta aika yleisesti ei ole kovin helppoa normaalissa arjessa elää turkkilaisen miehen kanssa ja muistakaa kulttuurierot,jotka tulevat vastaan kun arki koittaa,oletko valmis vastaanottamaan monenlaiset muutokset?Varovaista harkintaa kaikkeen!Alussahan kaikki on kuin unelmaa.ja kauniita puheita! Joskaan ei suomalaisissa miehissäkään paljon kehumista ole!Kuuntele sydäntäsi ja rukoile asioittesi puolesta ,toivottavasti saat vastauksen ,joka on mieleinen,todellinen ja hyvä,Jumalalla on Hyviäkin niin Turkkilaisia kuin Suomalaisia miehiä!


      • zaynab.a

        uskonnosta ei kovinkaan todennäköisesti turkkilaisen miehen kanssa tule kynnyskysymys.

        itse olen naimisissa egyptiläisen kanssa ja aina turkissa lomaillessamme TURKKILAISET käskevät minua riisumaan huivin ja lisäävät mitä ihmeellisimpiä syitä sille.

        ja suurin osa turkkilaisista naisista kulkee ihan länsimäisissa vaatteissa tai ainakin ilman huivia...

        Määräillä nämä miehet varmasti haluavat..mutta onkohan tuossa nyt niin paljon eroa sitten muihiin miehiin verrattuna.

        jokatapauksessa henk.koht kokemusten perusteella en kutsuisi turkkilaista miestä muslimiksi, sillä se että syntyy muslimiksi ei vielä tee muslimia.


      • zaynab.a

        uskonnosta ei kovinkaan todennäköisesti turkkilaisen miehen kanssa tule kynnyskysymys.

        itse olen naimisissa egyptiläisen kanssa ja aina turkissa lomaillessamme TURKKILAISET käskevät minua riisumaan huivin ja lisäävät mitä ihmeellisimpiä syitä sille.

        ja suurin osa turkkilaisista naisista kulkee ihan länsimäisissa vaatteissa tai ainakin ilman huivia...

        Määräillä nämä miehet varmasti haluavat..mutta onkohan tuossa nyt niin paljon eroa sitten muihiin miehiin verrattuna.

        jokatapauksessa henk.koht kokemusten perusteella en kutsuisi turkkilaista miestä muslimiksi, sillä se että syntyy muslimiksi ei vielä tee muslimia.


      • joskus toimii!

        Toimii silloin kun molemmat osapuolet haluaa, että toimii. Olin turkkilaisen mieheni kanssa kaukosuhteessa yli kolme vuotta, ennenkuin menimme naimisiin ja pääsimme elämään yhteisen katon alle. Olemme molemmat muslimeja, joten ei ole elämänkatsomuksen tai periaatteiden suhteen erimielisyyksiä. Vaikka musliminainen olenkin, en todellakaan ole valmis siihen, että menetän vapauteni tai minua määräillään, ei kuulu uskontoon, eikä näin ole myöskään tapahtunut. Päinvastoin. Saan tuntea itseni kauniiksi ja ihanaksi naiseksi joka päivä. Meillä on myös pieni lapsi, ja mies tekee kaikkensa perheensä onnellisuuden ja hyvinvoinnin vuoksi. Kyse on siitä, onko kyseessä oikea muslimimies, vai mies, joka käyttää uskontoa niinkuin itselle sattuu just sillä hetkellä sopimaan. Nämä asiat on todellakin hyvä selvittää ajoissa.


    • kannattaa varoa

      lue lisa marklundin teos uhatut sekä jatko-osa. siinä tarpeeksi vastausta. kannattaa lukea oikeasti ennenkuin alat mihinkään, kirja on tosi tarina eikä ainut kertainen

      • 23-pistepirkko

        Eikös se Marklund tässä juuri äskettäin myöntänyt, että kyseinen kirja onkin kaunokirjallinen teos, joka perustuu "osin" tositarinaan..? Eipä tuolla tosin väliä, kirja tuo näkyvyyttä tärkeälle asialle.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle vastaisin, että järkeä pitää käyttää KAIKKIEN miesten kanssa AINA. Itsellänikin on erinäisiä siteitä Turkkiin ja voin kyllä sanoa, että jotkut ihmiset siellä ovat aivan upeita, nimenomaan muslimit. Toiset taas eivät. Muslimimaissa on paljon ongelmia myös nimenomaan uskonnon takia, mutta tuon uskonnon perussanoma on kyllä yhtä hyvä ellei parempi, kuin kristinuskon. Lukekaapa joskus Raamattu sillä silmällä! Siellähän mm. sanotaan naisen olevan 'toinen', kun taas islam sanoo miehen ja naisen tulleen samasta. Jokatapauksessa kunniamurhat, väkivalta ja naisten alistaminen ovat monessa islamilaisessa maassa nykypäivää, mutta sopii kysyä, kuinka suuri osa tästä todella JOHTUU islamista. Ja kuinka suuri osa taas on OIKEUTETTU islamilla. Tarkoitan, että siinä missä kristinusko oli väline ristiretkeläisille, on islam väline terroristeille ja naistenvihaajille.

        Tuo uskontoasia kannattaa ehdottomasti puhua juurta jaksain auki ennen minkäänlaisia sitoumuksia. Muslimi saattaa sanoa, ettei ole kovin uskonnollinen, mutta suomalaisen peruskristityn mittakaavassa hän osoittautuukin oikein tosihörhöksi!


      • muutkin..
        23-pistepirkko kirjoitti:

        Eikös se Marklund tässä juuri äskettäin myöntänyt, että kyseinen kirja onkin kaunokirjallinen teos, joka perustuu "osin" tositarinaan..? Eipä tuolla tosin väliä, kirja tuo näkyvyyttä tärkeälle asialle.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle vastaisin, että järkeä pitää käyttää KAIKKIEN miesten kanssa AINA. Itsellänikin on erinäisiä siteitä Turkkiin ja voin kyllä sanoa, että jotkut ihmiset siellä ovat aivan upeita, nimenomaan muslimit. Toiset taas eivät. Muslimimaissa on paljon ongelmia myös nimenomaan uskonnon takia, mutta tuon uskonnon perussanoma on kyllä yhtä hyvä ellei parempi, kuin kristinuskon. Lukekaapa joskus Raamattu sillä silmällä! Siellähän mm. sanotaan naisen olevan 'toinen', kun taas islam sanoo miehen ja naisen tulleen samasta. Jokatapauksessa kunniamurhat, väkivalta ja naisten alistaminen ovat monessa islamilaisessa maassa nykypäivää, mutta sopii kysyä, kuinka suuri osa tästä todella JOHTUU islamista. Ja kuinka suuri osa taas on OIKEUTETTU islamilla. Tarkoitan, että siinä missä kristinusko oli väline ristiretkeläisille, on islam väline terroristeille ja naistenvihaajille.

        Tuo uskontoasia kannattaa ehdottomasti puhua juurta jaksain auki ennen minkäänlaisia sitoumuksia. Muslimi saattaa sanoa, ettei ole kovin uskonnollinen, mutta suomalaisen peruskristityn mittakaavassa hän osoittautuukin oikein tosihörhöksi!

        Nimenomaan sitä järkeä tulisi käyttää aina ja kaikkialla.
        Uskonnosta sitten..eli kuinkahan moni on tosiaan ihan oikeasti tutustunut Islamin oppeihin ja lukenut koraania? Islamissa esim. naisen oikeudet ja kunnioitus on paljon korkeammalla tasolla kuin kristinuskossa. Ottakaa selvää, tähän on turha sotkea systeemiä, jota joissakin muslimimaissa käytetään uskonnon nimissä. Se ei ole Islamia. Näinhän se meni, ettei Islamia olisi tarvittu, jos kristinusko olisi ollut täydellinen.
        Muistetaan se, että ihmisten synnit ja törkeä käytös ei ole uskonnon vika. Jokainen ihminen vastaa itsestään.


      • elää..

        Mitä helvettiä tällä kirjalla on tekemistä joidenkin suhteen kanssa? Itse olen naimisissa muslimimiehen kanssa seitsemättä vuotta. Hyvin menee, vaikkei ole noiden kirjojen kantta tullut avattua.


    • mie vaan sanon

      turkkilaiset ei tosiaan ole kuuluisia uskollisuudestaan / uskonnollisuudestaan !

      poikkeuksia tietty on, mutta niiden perusteella ketä itse tunnen, en koskaan ottaisi turkista ukkoa itelleni. yäks !

      • tietämään

        Kertokaa,että mitä mieltä olette tästä. Tutustuin Turkkilaiseen mieheen,hän asuu lähellä Istanbulia ja on muslimi. Hänellä on omat tietyt uskonnolliset mielipiteet,mikä on syntiä. Mutta kerroin hänelle,että en jousta pukeutumisestani enkä omasta uskonnostani. Kerroin myös,että meillä on muutenkin vapaampaa,esim.voi käydä baareissa ja juoda,jne. Hän sanoi,että hyväksyy sen ja on valmis tekemään monia asioita,kuten muuttaa tänne päin ja opetella kieliä paremmin.
        Kuitenkin suhtaudun tähän epäilevästi,että voiko olla oikeasti tosissaan. Hän kertoi,että siellä ei ole seurustelukulttuuria,vaan mennään naimisiin ja kyseli jopa päivääkin kun kertoi kotonaan perheelleen minusta. Minä itse taas haluaisin tutustua ja katsoa rauhassa ja olen kertonut sen myös hänelle. Mutta mitä tehdä,uskallanko ottaa riskejä ja katsoa mitä aika tuo tullessaan? En kovin paljoakaan tiedä muiden kokemuksista. Ikää on molemmilla pian 25 vuotta


      • kuulosta..
        tietämään kirjoitti:

        Kertokaa,että mitä mieltä olette tästä. Tutustuin Turkkilaiseen mieheen,hän asuu lähellä Istanbulia ja on muslimi. Hänellä on omat tietyt uskonnolliset mielipiteet,mikä on syntiä. Mutta kerroin hänelle,että en jousta pukeutumisestani enkä omasta uskonnostani. Kerroin myös,että meillä on muutenkin vapaampaa,esim.voi käydä baareissa ja juoda,jne. Hän sanoi,että hyväksyy sen ja on valmis tekemään monia asioita,kuten muuttaa tänne päin ja opetella kieliä paremmin.
        Kuitenkin suhtaudun tähän epäilevästi,että voiko olla oikeasti tosissaan. Hän kertoi,että siellä ei ole seurustelukulttuuria,vaan mennään naimisiin ja kyseli jopa päivääkin kun kertoi kotonaan perheelleen minusta. Minä itse taas haluaisin tutustua ja katsoa rauhassa ja olen kertonut sen myös hänelle. Mutta mitä tehdä,uskallanko ottaa riskejä ja katsoa mitä aika tuo tullessaan? En kovin paljoakaan tiedä muiden kokemuksista. Ikää on molemmilla pian 25 vuotta

        Alkuhuuma on alkuhuumaa. Jos kyseessä on kunnollinen muslimimies, ei hän kauaa tule sinun juomisia tai baareissa juoksemisia hyväksymään. Toisaalta jos kyseessä olisi kunnon muslimimies, hän ei edes harkitsisi suhdetta kanssasi.


      • kypros/turkinpuoli
        tietämään kirjoitti:

        Kertokaa,että mitä mieltä olette tästä. Tutustuin Turkkilaiseen mieheen,hän asuu lähellä Istanbulia ja on muslimi. Hänellä on omat tietyt uskonnolliset mielipiteet,mikä on syntiä. Mutta kerroin hänelle,että en jousta pukeutumisestani enkä omasta uskonnostani. Kerroin myös,että meillä on muutenkin vapaampaa,esim.voi käydä baareissa ja juoda,jne. Hän sanoi,että hyväksyy sen ja on valmis tekemään monia asioita,kuten muuttaa tänne päin ja opetella kieliä paremmin.
        Kuitenkin suhtaudun tähän epäilevästi,että voiko olla oikeasti tosissaan. Hän kertoi,että siellä ei ole seurustelukulttuuria,vaan mennään naimisiin ja kyseli jopa päivääkin kun kertoi kotonaan perheelleen minusta. Minä itse taas haluaisin tutustua ja katsoa rauhassa ja olen kertonut sen myös hänelle. Mutta mitä tehdä,uskallanko ottaa riskejä ja katsoa mitä aika tuo tullessaan? En kovin paljoakaan tiedä muiden kokemuksista. Ikää on molemmilla pian 25 vuotta

        Tässä on kahdessa päivässä tapahtunut paljon yhdelle ihmiselle, tai vissiin tarviis sanoa kahdelle. Tapasin netin kautta nuoren turkkilaisen miehen. Hän sanoi jo päivän jälkeen että rakastaa minua :S joo.. minä olin lähinnä ihmeissäni kuinka jollain voi olla sydän täynnä niin ihania asioita.. Hän on minua nuorempi, mutta voin kyllä sanoa että paljon fiksumpi.
        Uskonnoltaan kuulema muslimi, juu minulle ei sano mitään, ite en usko mihinkään tai keneenkään, ja kerroin kyllä mielipiteeni jo hänellekkin. No ei varmastikkaan tykännyt mutta ei ilmeiseti haitannutkaan. Aijon pitää oman uskonnottoman linjani.
        Moni täällä puhuu turkkilaisista että juoksee vain seksin perässä, hänellä on kyllä vähän liiankin kieteinen suhtautuminen seksiin...
        Mutta ne miljoonat kauniit sanat mitä mulle kertoo.. oikeesti, tulee tunne että liian hyvää ollakseen totta. Hän haluaa että muutan sinne, juu ei kuulosta ollenkaan huonolta ajatukselta.
        No hän on koulussa vielä vuoden, eikä nähdä ennenkuin se loppuu. Sinä aikana ehtii tapahtua paljon.
        Itselläni on aina ollut varaus turkkilaisia kohtaan, olen ajatellut että mikä vaan muu mutta ei..... Ja kuinka tässä kävikään. Itselläni ei onneksi ole hinku seurustella ja juosta suin päin suheeseen. Ajattelen että meillä on turvallinen välimatka nyt, tutustua toisiimme :) Aika näyttää miten meille käy.


      • Uteliaista uteliain
        kypros/turkinpuoli kirjoitti:

        Tässä on kahdessa päivässä tapahtunut paljon yhdelle ihmiselle, tai vissiin tarviis sanoa kahdelle. Tapasin netin kautta nuoren turkkilaisen miehen. Hän sanoi jo päivän jälkeen että rakastaa minua :S joo.. minä olin lähinnä ihmeissäni kuinka jollain voi olla sydän täynnä niin ihania asioita.. Hän on minua nuorempi, mutta voin kyllä sanoa että paljon fiksumpi.
        Uskonnoltaan kuulema muslimi, juu minulle ei sano mitään, ite en usko mihinkään tai keneenkään, ja kerroin kyllä mielipiteeni jo hänellekkin. No ei varmastikkaan tykännyt mutta ei ilmeiseti haitannutkaan. Aijon pitää oman uskonnottoman linjani.
        Moni täällä puhuu turkkilaisista että juoksee vain seksin perässä, hänellä on kyllä vähän liiankin kieteinen suhtautuminen seksiin...
        Mutta ne miljoonat kauniit sanat mitä mulle kertoo.. oikeesti, tulee tunne että liian hyvää ollakseen totta. Hän haluaa että muutan sinne, juu ei kuulosta ollenkaan huonolta ajatukselta.
        No hän on koulussa vielä vuoden, eikä nähdä ennenkuin se loppuu. Sinä aikana ehtii tapahtua paljon.
        Itselläni on aina ollut varaus turkkilaisia kohtaan, olen ajatellut että mikä vaan muu mutta ei..... Ja kuinka tässä kävikään. Itselläni ei onneksi ole hinku seurustella ja juosta suin päin suheeseen. Ajattelen että meillä on turvallinen välimatka nyt, tutustua toisiimme :) Aika näyttää miten meille käy.

        Itsekin tutustuin lomareissullani turkkilaisiin miehiin ja kyllä siellä normaalin epäilyksen ja ihmistuntemuksen perusteella osasi löytää aidosti kilttejä ihmisiä. Toisilla vaan hymy ja muutenkin tunteet nousivat silmiin asti. Ja toki sieltä niitä hyvin opittuja iskureplojakin tuli, mutta uskoivat kun naama peruslukemilla sanoin, etten tullut sellaiselle lomalle.

        Jäipä mullekkin sinne ystävä (24v, samanikäinen kanssani), jonka kanssa ollaan kotiinpaluuni jälkeen enemmän sun vähemmän pidetty yhteyttä. Itseasiassa aika hirvittävän paljon hänkin avautuu tunteistaan ja vanhasta tottumuksesta itse tulen vain epäluuloisemmaksi. Suomalainen mies useimmiten jostakin muusta syystä kuin aidoista tunteista alkaa avautumaan tunteistaan... (pikkusen skeptinen luonne kun olen...) Meidän välillä kun ei tapahtunut varsinaisesti mitään, keskusteltiin.

        Mutta parasta tässä ystävyydessä tähän saakka on se, että keskustellaan asioista niinkuin ne on. Toivonkipinä on syttynyt sen suhteen, ettei hän valehtelisi vaikka siitä kuinka hyötyisi. Olen maininnut, että on mielummin rehellinen vaikka ei olisikaan mukavaa kuultavaa. Olen aina valmis pitämään välimme pelkästään ystävyytenä.

        Hän on myöntänyt, että miehet tavallisesti ovat jopa naimisissa ja siitä huolimatta iskevät turisteja. Ja yhdelle tytölle luvataan kaikki maan ja taivaan väliltä ja kun tyttö lähtee niin seuraava on jo tulossa. Hänellä onkin pidempi suhde (3 vuotta) takana ulkomaalaiseen, josta puhui avoimesti. Samaten myönsi olleensa naimisissa. (Koitan tässä juurikin selvittää onko edelleen, todisteaineistona webkameran kautta nähty vasemman käden nimettömässä oleva sormus.. ja jos ei niin miksi jne.)

        Toki kuten kenen tahansa miehen kanssa, en usko sinisilmäisesti kaikkea mitä sanotaan. Odottelen ja tutustun häneen paremmin ja teen johtopäätökseni todennäköisesti normaalia hitaammin. Aikaa yhdessä ei kuitenkaan ole kovinkaan paljon ja kuinka sellaista luottamusta saisi edes rakennettua tälläisellä välimatkalla.

        Olen oikein iloinen itsekin siitä, että hän haluaa tulla käymään täällä. Ja mielelläni hänelle osoitan senkin ettei tämä ole yhtään enempää paratiisi kuin Turkkikaan. Erilaista vain. Ja odotan vastaavasti pääseväni tutustumaan Turkkiin paremmin.
        ( Olen ilmaissut kyllä selvät sävelet seksin suhteen, enhän muutenkaan hölmöile ympäriinsä. Ei tämä kaveri ole poikkeus millään tavalla :D)

        Mutta enpä mahda uteliaisuudelleni mitään! Ja elämä on elämistä varten... :)


    • Anonyymi

      minua aikoinaan epäilytti turkkilainen mies. kadun sitä nyt, hän oli upea, komea mies.ikävä on loputon. en näe häntä koskaan ja rakastin niin.

      • Anonyymi

        taitaa totuutesikin olla vain mielikuvituksen tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa totuutesikin olla vain mielikuvituksen tuotetta.

        suomalainen mieskö siellä inisee, parempi kuitenkin kun sain elää upeaa aikaa, eipä ollut mielikuvitusta. taidat olla itä-suomen peräkammarin äidin poika-älä huoli muori sinusta pitää huolen...


    • Anonyymi

      Huonosti meni.Rakastuin, Turkkilaiseen mieheen.Ei olisi pitänyt.Suomi mies parempi.

      • Anonyymi

        Tartteko niihin juttuihin sekoittaa aina tota hölyn pölyä


    • Anonyymi

      Totta kai se panee kaikkea mikä liikkuu ja jos uskonto vaivaa niin mieti ajatteletko ylä päällä vai ala päällä

    • Anonyymi

      Höpö höpö noitten uskontejen kaa panee kaikkia

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe