Kommarit pois

musiikkilaitoksista

Nyt on aika perustaa Suomeenkin totuuskomissio. Kommarit ja heidän kakaransa ovat tehneet todella paljon pahaa Suomen musiikkilaitoksissa. Niitä on melkein joka oksalla vielä nykyisinkin. Niille pitää laittaa kenkää ahteriin ja heti.

12

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommari

      Pikkuporvarit tapansa mukaan vaikeroimassa. Vituttaako?

    • jäljiltähän

      on koko musiikkiopistojärjestelmä, tai oikeastaan se että niissä opetetaan klassista musiikkia.

      Minusta on suoraan sanottuna omituista että kymmenet tuhannet nuoret opiskelveta klassista musiikkia. Kun se ei edes heitä kiinnosta.
      Tietysti, kun lapsi ihan pienenenä laitetaan kouluun, toki hän saattaa luontaisen luontonsa vastaisesti tulla aivopestyksi vuosien vaikutuksesta ja alkaa ehkä hetkeksi jopa itsekkin kuvittelemaan että pitää siitä musiikista. Yleensä ne harhakuvitelmat alkavat kuitenkin hälvetä ja ajatus taas kirkastuu.

      Eikä vuosikymmenien koulutuksen tuloksena ole syntynyt edes, oopperalle tai klassiselle musiikille yleensä, uutta kuulijakuntaa. Jos tuo raha ja resurssien määrä olisi käytetty kevyeen musiikkin, Suomi olisi maailmalla sen alan pikkujättiläinen. Joka tietenkin olisi paljon suurempi asia kuin olla pikkujättiläinen asiassa joka on maailmallakin marginaaliasia. Ja on varsin kyseenalaista mitä saavutetaan Suomikuvan osalla klassisella musiikilla. Kyseenalaista mainetta jolla ei ole mitään varsinaista merkitystä. Yksi Mika Häkkinen tai Nightwish vaikuttaa enemmän ja positiivisemmin kuin kaikki klassisen musiikin suomalaiset menestyjät. Mika Häkkisen vaikutus Suomi kuvaan ja tunnettavuuteen oli aikanaan ja edelleen lähes suoraan rahassa mitattavissa nettovoittona Suomelle.
      Nightwish on tehnyt lähes saman. Klassisen musiikin edustajien osalta tätä ilmiötä ei ole näkynyt ja varmuudella voidaan laskea vain nettomenot.

      Sivistyksenkään nimissä, joka on varsin kyseenalaista musiikkiopistojen osalla, ei ole perusteltua pitää yllä ja rakentaa nykyisen kaltaista musiikkioppilaitosten järjestelmää.
      Järjestelmähän syntyi 60- ja 70- luvuilla aikana kun Suomi oli rähmällään Neukkujen edessä. Neukuissahan oli tuolloin kevyt musiikki lähes rangaistavaa ja klassinen musiikki sitä ainoaa oikeaa. Suomessakin oli nähtävissä saman kaltaisia ilmiöitä.
      Musiikkiopisto järjestelmä syntyi Neuvostoliiton vanavedessä ja mallista. Sen aika on mennyt, kuten suuren ja uljaan Neuvostoliitonkin, nykyisessä muodossa jossa se ei palvele enää oikeastaan ketään muuta kuin itseään (musiikkiopistot, konservatoriot, sibeliusakatemia) ja tuotamalla koulutuksellisesti väärällä pohjalla olevia musiikiopettajia peruskouluihin.
      Pelkkä musiikkihistoria ei riitä perustelemaan järjestelmää.

      • vastaukseni

        Haista paska ja häivy muualle klassisen musiikin
        palstalta vittuilemaan muualle helvetin amiscorollapelle joka ei käsitä että Suomessa on nuoria ihmisiä jotka myös tykkäävät oikeasti klassisesta musiikista. Sinunkin kannattaisi tutustua klassiseen musiikkiin ja lopettaa idiootin
        puheesi siihen paikkaan. Klassinen musiikki on tehnyt Suomea
        tunnetuksi aikanaan maailmalla esimerkiksi Sibeliuksen sävellykset ovat tästä hyvä esimerkki sinulle historiaa tietämättömälle.


      • on juntin
        vastaukseni kirjoitti:

        Haista paska ja häivy muualle klassisen musiikin
        palstalta vittuilemaan muualle helvetin amiscorollapelle joka ei käsitä että Suomessa on nuoria ihmisiä jotka myös tykkäävät oikeasti klassisesta musiikista. Sinunkin kannattaisi tutustua klassiseen musiikkiin ja lopettaa idiootin
        puheesi siihen paikkaan. Klassinen musiikki on tehnyt Suomea
        tunnetuksi aikanaan maailmalla esimerkiksi Sibeliuksen sävellykset ovat tästä hyvä esimerkki sinulle historiaa tietämättömälle.

        määritelmä ?

        Niitä nuoria jotka tykkäävät klassisesta musiikista on hyvin vähän. Ainahan niitä marginaali ja friikkiryhmiä on jotka ovat mieleltään jotenkin harhautuneita. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että suurinta osaa se ei kiinosta.
        Johan neukkulassa osattiin tuo lapsesta lähtien alkava aivopesu. Samaahan käytetään monissa uskolahkoissa.
        Tätä paikallismedian selitystä miten jokin asia on mailmalla huulilla ei kannata ottaa muuna kuin progandana lähinnä, niinkuin aikanaan se Suomalainen laatukin. Täytyyhän sitä kansallista itsetuntoa jotenkin kohottaa, ei siinä sinällään ole mitään väärää.
        Mutta tervettä olisi tunnustaa kuitenkin tehdyt virheet. Ja juntti on se joka niska punaisena vääntää vaan vastaan.

        Faktaa on vain se että on outoa että nuoria joukoittain pakotetaan johonkin aikansa eläneeseen asiaan, tänä päivänä ?!!


      • se näkyy kirjoitustyylistäsi
        on juntin kirjoitti:

        määritelmä ?

        Niitä nuoria jotka tykkäävät klassisesta musiikista on hyvin vähän. Ainahan niitä marginaali ja friikkiryhmiä on jotka ovat mieleltään jotenkin harhautuneita. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että suurinta osaa se ei kiinosta.
        Johan neukkulassa osattiin tuo lapsesta lähtien alkava aivopesu. Samaahan käytetään monissa uskolahkoissa.
        Tätä paikallismedian selitystä miten jokin asia on mailmalla huulilla ei kannata ottaa muuna kuin progandana lähinnä, niinkuin aikanaan se Suomalainen laatukin. Täytyyhän sitä kansallista itsetuntoa jotenkin kohottaa, ei siinä sinällään ole mitään väärää.
        Mutta tervettä olisi tunnustaa kuitenkin tehdyt virheet. Ja juntti on se joka niska punaisena vääntää vaan vastaan.

        Faktaa on vain se että on outoa että nuoria joukoittain pakotetaan johonkin aikansa eläneeseen asiaan, tänä päivänä ?!!

        Klassinen musiikki voi sinun mielestäsi olla marginaali-ilmiö, mutta klassisen musiikin biisit
        ovat täynnä nerokkuutta jota harvoin löytää keskivertorockista jota usein juuri klassista musiikkia vihaavat ääliöt jotka määrittelevät musiikin paremmuuden hittilistojen perusteella ovat
        valmiina tuhoamaan korkeakulttuuria. Jos musiikkioppilaitoksissa ei saisi opettaa soittamaan
        klassista musiikkia niin amispoppiako siellä pitäisi
        alkaa tekemään hittilistoille. Oletko ikinä kuunnellut yhtään klassisen musiikin kappaletta
        kun vihaat klassista musiikkia? Klassinen on nerokasta täynnä hienoja melodioita ja vaatii
        taitoa hyvin paljon,jotta sitä kykenisi soittamaan. Sinulle sanon, että voit rokkifundamentalistinä mennä jonnekin muualle keuhkoamaan. Loukkaat klassisesta musiikista tykkääviä sanomalla,että klassista kuuntelevat ihmiset ovat friikkejä,koska suurin osa klassisen musiikin kuuntelijoista ovat aivan tavallisia ja
        rehellisiä ihmisiä jotka eivät käytä huumeita ja juo
        viinaa mielettömästi joka taas on rokkaripiireissä
        hyvin yleinen juttu. Oletko itse heviletillä varustautunut tytön näköinen meikkiä täynnä oleva
        rockarin irvikuva joka täällä haukkuu klassista musiikkia. Kommunistithan nimenomaan ovat niitä
        jotka vihaavat klassista musiikkia,koska se on
        heidän mielestään liian porvarillista joten taidat
        itse olla umpikommari.


      • tuntemuksesi
        se näkyy kirjoitustyylistäsi kirjoitti:

        Klassinen musiikki voi sinun mielestäsi olla marginaali-ilmiö, mutta klassisen musiikin biisit
        ovat täynnä nerokkuutta jota harvoin löytää keskivertorockista jota usein juuri klassista musiikkia vihaavat ääliöt jotka määrittelevät musiikin paremmuuden hittilistojen perusteella ovat
        valmiina tuhoamaan korkeakulttuuria. Jos musiikkioppilaitoksissa ei saisi opettaa soittamaan
        klassista musiikkia niin amispoppiako siellä pitäisi
        alkaa tekemään hittilistoille. Oletko ikinä kuunnellut yhtään klassisen musiikin kappaletta
        kun vihaat klassista musiikkia? Klassinen on nerokasta täynnä hienoja melodioita ja vaatii
        taitoa hyvin paljon,jotta sitä kykenisi soittamaan. Sinulle sanon, että voit rokkifundamentalistinä mennä jonnekin muualle keuhkoamaan. Loukkaat klassisesta musiikista tykkääviä sanomalla,että klassista kuuntelevat ihmiset ovat friikkejä,koska suurin osa klassisen musiikin kuuntelijoista ovat aivan tavallisia ja
        rehellisiä ihmisiä jotka eivät käytä huumeita ja juo
        viinaa mielettömästi joka taas on rokkaripiireissä
        hyvin yleinen juttu. Oletko itse heviletillä varustautunut tytön näköinen meikkiä täynnä oleva
        rockarin irvikuva joka täällä haukkuu klassista musiikkia. Kommunistithan nimenomaan ovat niitä
        jotka vihaavat klassista musiikkia,koska se on
        heidän mielestään liian porvarillista joten taidat
        itse olla umpikommari.

        onkin mielenkiintoinen. Kai tiedät että Stalin teloitutti ihmisiä, sen varmaan toki tiedät, et ole voinut välttyä kuulemasta siitä. Mutta tiesitkö sitä että Stalin teloitutti myös klassisen musiikin arvostelijoita, vai vainko ummistat silmäsi siltä ? Vai oletko niitä entisiä kommunisteja jotka piiloutuivat kaappiin ja sieltä peloittelevat tämän päivän pikkulasia: jos et ole kunnolla paha kommunistisetä palaa... ja sen jälkeen sinä ja perheesi ja sukulaisesikin lähetetään tuonpuoleiseen. Suhtautumisesi arvosteluun viittaa moisen piilevän ongelman olemassaoloon.

        Kommunismi jutuissasi voisit hiukan ensin perehtyä historiaan, kuin muiltakin osin. Se olisi sinulle suositeltavaa.

        Olet varmaan hyvä esimerkki itse korkeakulttuurin kuluttajasta ja sen profiilin korkeasta tasosta. Tunnet varmaan yleistä paremmuutta muita kohtaan. Katsellesasi kadun vilinää varmaan usein hymyilet sisään päin säälivästi kaduilla kulkevia katsoen tietäessäsi olevasi korkeamman valon ohjaamana heidän yläpuolellaan.

        Herää pahvi !!!

        Jopa Lordin konsertti kauppatorilla omasi enemmän intenvisiteettiä ja maniaa kuin minkään sinfonia orkesterin konsertti. Saati sitten oopperoiden.
        Musiikin hienous ei koskaan ole maanut sen teknisessä hienoudessa vaan siinä miltä se kuulostaa ja miten kuulijansa sen kokevat.

        Kerro minulle, koska taidemusiikki on viimeksi kerännyt 80 000 - 150 000 ihmistä kuuntelemaan yhdellä kertaa yhtä aikaa yhtä ja samaa yhtä esitystä livenä ? Nimeä edes yksi tapahtuma tai paikka

        Minä kirjoitan yli 400 klassisen taidemusiikin konsertin näkökulmalla joissa olen ollut esiintyvän taiteilijan ominaisuudessa mukana, entäs sinä ?
        Mitkäs ovat sinun merittisi ja karriäärisi yleensä ottaen sanoa yhtään mitään. Jos uskallat listata jotain, nimeän nopeasti sinun klassisen taivaan Suomalaisia merkkipaaluja liudan joiden kanssa olen työskennellyt teoksineen, aikoineen ja paikkoineen.
        Viitaten sinun kielen käyttöösi häviät siinä jopa meikattuun glamrock- muusikon verbaalitasoon nähden. Oletkos edes tavannut yhtään sellaista henkilökohtaisesti ?
        Voisi olla sinullekkin valaiseva jos joskus sellaisen elävänä lähietäisyydeltä tapaisit.

        Ja ei se ole minun vika että että klassisessa musiikissa ei ole enää virtaa, se kuoli jo aikoja sitten. Sibelius oli kuin hirviön kuolin kamppailun viimeinen henkäys. Hänen jälkeensä ei ole enää mitään todellista, eikä oikeastaan sataan vuoteen ennen häntä.
        Joka tapauksessa kyse on menneestä elämästä. On aika kornia jos ( tätäkin on nähty ja kuultu ) kun esitellään esim. että Sevilian parturin - tarinassa on nykypäivänäkin merkittävä tarina tai viesti. Kyllä on kaukaa haettua, ei millään pahalla.

        Muutoinkin yleensä arvostelu kohdistuu toisinpäin, korkeakultturiin edustat arvostelevat ja vähättelevät kevyen musiikin tuotoksia ja sisältöä.
        Tosiasia vain on että ooperoiden tarinoiden sisältö on kevyttä naivia tavaraa. Jo jopa aikanaan omana aikanaan, saati sitten nykypäivänä. Heikompaa yleensä kuin yksinkertaisimpien lasten satujenkaan. Vaikea yhdistää sitä asiaa korkeakulttuurin leimaan. Ja vielä hupaisampaa on se että kevyiden tarinoiden sisällön merkitystä ylistetään, monissa muodoissaan joita tekijä itsekkään ei edes tiennyt... huh huh !

        Miten olisi musiikillisen keskustelun syventäminen.
        Kysyisin mielipidettäsi sanasta kontrapunkti ?

        Muuten, ei ole minun vikani että tapana on nimetä fanaatisia vähemmistörymiä friikkeiksi. Sehän on tuiki tavallista, eikö ? Ja sinähän juuri vahvistat tuon väittämän olemalla oiva esimerkki siitä.


      • huomaan kyllä
        tuntemuksesi kirjoitti:

        onkin mielenkiintoinen. Kai tiedät että Stalin teloitutti ihmisiä, sen varmaan toki tiedät, et ole voinut välttyä kuulemasta siitä. Mutta tiesitkö sitä että Stalin teloitutti myös klassisen musiikin arvostelijoita, vai vainko ummistat silmäsi siltä ? Vai oletko niitä entisiä kommunisteja jotka piiloutuivat kaappiin ja sieltä peloittelevat tämän päivän pikkulasia: jos et ole kunnolla paha kommunistisetä palaa... ja sen jälkeen sinä ja perheesi ja sukulaisesikin lähetetään tuonpuoleiseen. Suhtautumisesi arvosteluun viittaa moisen piilevän ongelman olemassaoloon.

        Kommunismi jutuissasi voisit hiukan ensin perehtyä historiaan, kuin muiltakin osin. Se olisi sinulle suositeltavaa.

        Olet varmaan hyvä esimerkki itse korkeakulttuurin kuluttajasta ja sen profiilin korkeasta tasosta. Tunnet varmaan yleistä paremmuutta muita kohtaan. Katsellesasi kadun vilinää varmaan usein hymyilet sisään päin säälivästi kaduilla kulkevia katsoen tietäessäsi olevasi korkeamman valon ohjaamana heidän yläpuolellaan.

        Herää pahvi !!!

        Jopa Lordin konsertti kauppatorilla omasi enemmän intenvisiteettiä ja maniaa kuin minkään sinfonia orkesterin konsertti. Saati sitten oopperoiden.
        Musiikin hienous ei koskaan ole maanut sen teknisessä hienoudessa vaan siinä miltä se kuulostaa ja miten kuulijansa sen kokevat.

        Kerro minulle, koska taidemusiikki on viimeksi kerännyt 80 000 - 150 000 ihmistä kuuntelemaan yhdellä kertaa yhtä aikaa yhtä ja samaa yhtä esitystä livenä ? Nimeä edes yksi tapahtuma tai paikka

        Minä kirjoitan yli 400 klassisen taidemusiikin konsertin näkökulmalla joissa olen ollut esiintyvän taiteilijan ominaisuudessa mukana, entäs sinä ?
        Mitkäs ovat sinun merittisi ja karriäärisi yleensä ottaen sanoa yhtään mitään. Jos uskallat listata jotain, nimeän nopeasti sinun klassisen taivaan Suomalaisia merkkipaaluja liudan joiden kanssa olen työskennellyt teoksineen, aikoineen ja paikkoineen.
        Viitaten sinun kielen käyttöösi häviät siinä jopa meikattuun glamrock- muusikon verbaalitasoon nähden. Oletkos edes tavannut yhtään sellaista henkilökohtaisesti ?
        Voisi olla sinullekkin valaiseva jos joskus sellaisen elävänä lähietäisyydeltä tapaisit.

        Ja ei se ole minun vika että että klassisessa musiikissa ei ole enää virtaa, se kuoli jo aikoja sitten. Sibelius oli kuin hirviön kuolin kamppailun viimeinen henkäys. Hänen jälkeensä ei ole enää mitään todellista, eikä oikeastaan sataan vuoteen ennen häntä.
        Joka tapauksessa kyse on menneestä elämästä. On aika kornia jos ( tätäkin on nähty ja kuultu ) kun esitellään esim. että Sevilian parturin - tarinassa on nykypäivänäkin merkittävä tarina tai viesti. Kyllä on kaukaa haettua, ei millään pahalla.

        Muutoinkin yleensä arvostelu kohdistuu toisinpäin, korkeakultturiin edustat arvostelevat ja vähättelevät kevyen musiikin tuotoksia ja sisältöä.
        Tosiasia vain on että ooperoiden tarinoiden sisältö on kevyttä naivia tavaraa. Jo jopa aikanaan omana aikanaan, saati sitten nykypäivänä. Heikompaa yleensä kuin yksinkertaisimpien lasten satujenkaan. Vaikea yhdistää sitä asiaa korkeakulttuurin leimaan. Ja vielä hupaisampaa on se että kevyiden tarinoiden sisällön merkitystä ylistetään, monissa muodoissaan joita tekijä itsekkään ei edes tiennyt... huh huh !

        Miten olisi musiikillisen keskustelun syventäminen.
        Kysyisin mielipidettäsi sanasta kontrapunkti ?

        Muuten, ei ole minun vikani että tapana on nimetä fanaatisia vähemmistörymiä friikkeiksi. Sehän on tuiki tavallista, eikö ? Ja sinähän juuri vahvistat tuon väittämän olemalla oiva esimerkki siitä.

        Kun sanoit että klassisen musiikin tarinat ovat lapsellisia niin mitäs nämä Lordin kuminaamarihirviöpelleilyt sinun mielestäsi ovat
        ovatko ne sinusta upeata taidetta vaiko rahastusta?
        Lordin musiikin intensiteetti ja rajuus ei tule pelkästään musiikista vaan lavashowsta. Ilman hurjaa
        lavashowta Lordi olisi melko persoonaton bändi.
        Itse en ole kommunisti,mutta sinun kirjoituksestasi kyllä paistaa selvä rock-fundamentalismi ihan selvästi sekä viha klassista musiikkia kohtaan vaikka todellisuudessa
        myöskään rockissa ei ole keksitty pitkään aikaan mitään
        vaan suurin osa rokkibändeistä veivaa samoja kaavoja uudelleen ja uudelleen ja olen huomannut kyseisen jutun käymällä heidän konserteissaan. Itse en
        vihaa kunnolla tehtyä rock-musiikkia jossa on mukana persoonallisuutta, mutta en yleensä kuuntele bändejä jotka tuntuvat olevan kopioita
        toisista niin kuin nykyään sattuu vain olemaan.
        Hienoa rockia tehtiin viimeksi 60,70 ja ehkä vielä
        80-luvullakin, mutta sen jälkeen ovat ainakin minusta bändit alkaneet toistaa itseään musiikillisesti. Rock on ottanut myös vaikutteita
        klassisesta musiikista joten kannattaisi miettiä
        kaikkien teinien jotka täällä palstalla kirjoittelevat klassisen musiikin vastaisia kommenttejaan. Tunnen monia ihmisiä lähipiiristäni
        jotka ovat aivan tavallisia ihmisiä eivätkä marginaaliryhmiin kuuluvia, mutta he kuuntelevat myös klassista musiikkia joten ovatko he erityisen
        friikkejä. Klassisen musiikin kuuntelijoita on
        enemmän kuin luuletkaan ehkä jotkut ennakkoluuloiset juntit jotka on pienestä pitäen
        aivopesty vihaamaan klassista musiikkia eivät
        kuuntele sitä,mutta kyllä klassisella musiikilla
        kuuntelijoita nykyäänkin on.


      • vähän
        huomaan kyllä kirjoitti:

        Kun sanoit että klassisen musiikin tarinat ovat lapsellisia niin mitäs nämä Lordin kuminaamarihirviöpelleilyt sinun mielestäsi ovat
        ovatko ne sinusta upeata taidetta vaiko rahastusta?
        Lordin musiikin intensiteetti ja rajuus ei tule pelkästään musiikista vaan lavashowsta. Ilman hurjaa
        lavashowta Lordi olisi melko persoonaton bändi.
        Itse en ole kommunisti,mutta sinun kirjoituksestasi kyllä paistaa selvä rock-fundamentalismi ihan selvästi sekä viha klassista musiikkia kohtaan vaikka todellisuudessa
        myöskään rockissa ei ole keksitty pitkään aikaan mitään
        vaan suurin osa rokkibändeistä veivaa samoja kaavoja uudelleen ja uudelleen ja olen huomannut kyseisen jutun käymällä heidän konserteissaan. Itse en
        vihaa kunnolla tehtyä rock-musiikkia jossa on mukana persoonallisuutta, mutta en yleensä kuuntele bändejä jotka tuntuvat olevan kopioita
        toisista niin kuin nykyään sattuu vain olemaan.
        Hienoa rockia tehtiin viimeksi 60,70 ja ehkä vielä
        80-luvullakin, mutta sen jälkeen ovat ainakin minusta bändit alkaneet toistaa itseään musiikillisesti. Rock on ottanut myös vaikutteita
        klassisesta musiikista joten kannattaisi miettiä
        kaikkien teinien jotka täällä palstalla kirjoittelevat klassisen musiikin vastaisia kommenttejaan. Tunnen monia ihmisiä lähipiiristäni
        jotka ovat aivan tavallisia ihmisiä eivätkä marginaaliryhmiin kuuluvia, mutta he kuuntelevat myös klassista musiikkia joten ovatko he erityisen
        friikkejä. Klassisen musiikin kuuntelijoita on
        enemmän kuin luuletkaan ehkä jotkut ennakkoluuloiset juntit jotka on pienestä pitäen
        aivopesty vihaamaan klassista musiikkia eivät
        kuuntele sitä,mutta kyllä klassisella musiikilla
        kuuntelijoita nykyäänkin on.

        Tilastot kertovat karun totuuden. Klassisen musiikin levyjä myydään todella vähän ja myynti laskenut jo yli vuosikymmenen rajusti. Sama juttu klassisen musiikin festareilla. Niiden tulevaisuus on uhattuna. Savonlinnassakin käynnin suurin motiivi on näyttäytyminen ja leimautuminen eliitin jäseneksi. Oopperafestarinkin tulevaisuus lepää ulkomusiikillisissa asioissa. Pirukaan ei jaksa kuunnella jotakin Ratsumiestä pitkästymättä - vallankin kun joutuu katsomaan jonkun läskirusasen lihavia jalkoja ja vetelää lavatyöskentelyä. Muusikoiden puheilla ei useinkaan ole mitään suhdetta asiaan. He manipuloivat ja valehtelevat aina. Siksi muusikoiden puheita ei pidä edes kuunnella. Eivät ne tiedä mistään mitään.


      • Musiikin ammattilainen
        vähän kirjoitti:

        Tilastot kertovat karun totuuden. Klassisen musiikin levyjä myydään todella vähän ja myynti laskenut jo yli vuosikymmenen rajusti. Sama juttu klassisen musiikin festareilla. Niiden tulevaisuus on uhattuna. Savonlinnassakin käynnin suurin motiivi on näyttäytyminen ja leimautuminen eliitin jäseneksi. Oopperafestarinkin tulevaisuus lepää ulkomusiikillisissa asioissa. Pirukaan ei jaksa kuunnella jotakin Ratsumiestä pitkästymättä - vallankin kun joutuu katsomaan jonkun läskirusasen lihavia jalkoja ja vetelää lavatyöskentelyä. Muusikoiden puheilla ei useinkaan ole mitään suhdetta asiaan. He manipuloivat ja valehtelevat aina. Siksi muusikoiden puheita ei pidä edes kuunnella. Eivät ne tiedä mistään mitään.

        ...klassisen musiikin levyjen myynti?

        Ja-a...pöäh...plääh...jos todella kiinnität muusikon jalkoihin ja niiden ulkoiseen muotoon huomiota noin paljon...huh...!
        Mitä etsit oopperasta? Menepäs kuuntelemaan (tai katsomaan!) jotain Shakiraa tai Captain Jack:iä tai E-roticia...hölmö!

        Minkä ihmeen "eliitin" jäseneksi leimautuu käydessään Savonlinnassa? Minkä?

        Rock-musiikkia (tai mitä tahansa "teknisesti vahvistettua" ääntä) pystyy tuottamaan kuka tahansa perusmusikaalinen ihminen, siihen ei hirveästi tarvita. Oopperaan, jossa ei mikrofoneilla pelleillä, tarvitaan paljon enemmän. Vedäpä henkeä, ennenkuin alat tuottamaan tuollaista ala-arvoista paskaa, jota tosin, nimimerkin takaa kuka tahansa uskaltaa piästää........


      • Värinä-Veikko

        on itse asiassa hyödyllistä myös kevyen musiikin kannalta. Suomalaisen iskelmämusiikin taso oli 1930-40-luvuilla paljon nykyistä korkeampaa, kun kevyillä muusikoilla oli klassinen koulutuspohja.

        Suomen ensimmäiset megahitit olivat vuonna 1929 julkaistut "Emma" ja "Särkynyt onni". Ensimmäisen esittäjä Ture Ara, jolla oli takanaan 7-8 vuotta lauluopintoja siirtyi seuraavana vuonna Ruotsalaisen teatterin solistiksi. Jälkimmäisen esittäjä Georg Malmstén taas oli oopperaluokkalainen, joka teki samoihin aikoihin pari oopperaroolia ja antoi ensikonserttinsa. Hänestä tuli yksi suomalaisen iskelmämusiikin tärkeimmistä vaikuttajista, kun hän oli taloudellisista syistä kieltäytynyt oopperakiinnityksestä. Vasta 1950-60-luvuilla alkoi nousta popparisukupolvi, joka ajatteli äänen koulutuksen olevan vain haitallista.

        Kuinkahan moni nykyisistä Mattiloista ja jannetulkeista mahtaa olla muistettu vielä vuosikymmeniä kuolemansa jälkeen?

        Mainittakoon myös iskelmäsäveltäjistä George de Godzinsky, joka toimi aiemmin pianistina Suomalaisessa Oopperassa ja säesti kaukoidän kiertueella ja joissakin levytyksissä Fjodor Saljapinia. Lukuisia iskelmähittejä säveltänyt Toivo Kärki opiskeli säveltämistä mm. Eero Kososen ja Aarre Merikannon johdolla.

        Nykyisten iskelmäsäveltäjien nimiä ei meinaa edes tulla mieleen. Taso ei ole enää kummoista, kun nykyään on vieläpä erikseen kevyen musiikin linjoja.


      • Anonyymi
        on juntin kirjoitti:

        määritelmä ?

        Niitä nuoria jotka tykkäävät klassisesta musiikista on hyvin vähän. Ainahan niitä marginaali ja friikkiryhmiä on jotka ovat mieleltään jotenkin harhautuneita. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että suurinta osaa se ei kiinosta.
        Johan neukkulassa osattiin tuo lapsesta lähtien alkava aivopesu. Samaahan käytetään monissa uskolahkoissa.
        Tätä paikallismedian selitystä miten jokin asia on mailmalla huulilla ei kannata ottaa muuna kuin progandana lähinnä, niinkuin aikanaan se Suomalainen laatukin. Täytyyhän sitä kansallista itsetuntoa jotenkin kohottaa, ei siinä sinällään ole mitään väärää.
        Mutta tervettä olisi tunnustaa kuitenkin tehdyt virheet. Ja juntti on se joka niska punaisena vääntää vaan vastaan.

        Faktaa on vain se että on outoa että nuoria joukoittain pakotetaan johonkin aikansa eläneeseen asiaan, tänä päivänä ?!!

        Meidän luokkalaisista 15% kuuntelee klassista


    • bab

      olisi kyllä mielen kiintoista tietää miten soitetaan poliittisesti esim. nuoteista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe