Olen kuullut, että (vanhasta) pc koneesta saa tehtyä tehokkaan Linux-palomuurin toiselle tietokoneelle. Omat tiedot Linuxin käytöstä on olemattomat, joten tiedättekö mistä löytyisi tähän "operaatioon" mahdollisimman YKSITYISKOHTAISET ohjeet, koska Linuxin opettelu ei nyt noin muuten jaksa kiinnostaa :)
Linux palomuuri?
10
1180
Vastaukset
- riittävän helpot ohjeet
- -linux
http://distrowatch.com/table.php?distribution=Coyote
siinä on ihan tuohon tarkoitettu ilmainen jakelu.- hyvin kelpaa
Lisää on runsaasti, mutta laitetaanpa tyrkylle pieni ja yksinkertainen levykkeeltä toimiva FloppyFW:
http://www.zelow.no/floppyfw/
Soveltuu varsin vaatimattomiinkin koneisiin palomuuri/reitittimeksi. - korppu..
hyvin kelpaa kirjoitti:
Lisää on runsaasti, mutta laitetaanpa tyrkylle pieni ja yksinkertainen levykkeeltä toimiva FloppyFW:
http://www.zelow.no/floppyfw/
Soveltuu varsin vaatimattomiinkin koneisiin palomuuri/reitittimeksi.myös coyotesta saa luonnollisesti korppuversion:
http://www.coyotelinux.com/downloads/
- Pentti Nelonen
Windows XP:n ja etenkin Vistan mukana tuleva palomuuri on huomattavasti turvallisempi kuin linuxin palomuuri. Linuxissa palomuuri ei ole edes oletuksena päällä.
- Pentti sot sot
laita se pullonkorkki kiinni ja ja mene maate.
raudasta, niin tässä hyvä vaihtoehto...
Asennus menee eka "txt" pohjaisena, sen jälkeen kaikki (jollei halua kikkailla) tapahtuu selaimella etänä sisäverkosta käsin...
http://smoothwall.org/get/- se on hyvä ja helppo!
http://m0n0.ch/wall/
Tosi yksinkertainen konffia. Ei tosin perustu Linuxiin, mutta on ilmainen yhtälailla ja yhtä turvallinen. - Epätietoinen2
http://freesco.sourceforge.net/
Jos ennestään ei ole linuxia, niin...
Jos mukana tulee joku DOS-ajokelpoinen EXE, tee levykkeet sillä.
Jos ei tule, niin rawrite.exe on se työkalu, jolla DOSissa voi tehdä linux -imageista levykkeitä.
linuxissa taas dd -komennolla
lisää infoa siitä:
dd --help
tai
man dd
Jos vielä ongelmia, imuta knoppix -linux ja kokeile sillä linuxia käytännössä, silti asentamatta sitä kiintolevylle.
http://www.knopper.net/- huvittaa.
Päivän PARAS "vitsi" tai VITSI!!. =)..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683