epillereistä apuu myös iholle??

olen kuullut että epillerit voivat myös parantaa ihoa?onko joku tietty pilleri merkki joka lievittäisi samalla akneen taipuisaa ihoa?kiitos jo etukäteen
5399
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

joo diane nova auttaa enemmän tai vähemmän.

Äänestä
  • Ehkä auttaa mutta ei poista ongelmaa... Käyppä lukasemassa akne&finnit palstalta keskustelua noista e-pillereistä ja aknesta. Kannattaa tosiaan miettiä jos pelkästään iho-ongelmiin meinaat pillerit hankkia.

    Äänestä

  • ex-pilleristi kirjoitti:

    Ehkä auttaa mutta ei poista ongelmaa... Käyppä lukasemassa akne&finnit palstalta keskustelua noista e-pillereistä ja aknesta. Kannattaa tosiaan miettiä jos pelkästään iho-ongelmiin meinaat pillerit hankkia.

    Itse ainakin sain apua Diane novasta. Olen syönyt siä kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla finnit katosivat muutaman kuukauden jälkeen. Mutta totta on että Diane Nova ei välttämättä poista ongelmaa pysyvästi. Ja jotkut käyttäjät kokevat vaikeitakin sivuoireita. En kuitenkaan suoralta kädeltä sanoisi kenellekkään, ettei näitä pillereitä kannattaisi kokeilla. Itse ainakin finnittömänä tunsin oloni huomattavasti itsevarmemmaksi ja tyytyväisemmäksi, kun oli yksi asia vähemmän, josta kantaa huolta.

    Ensimmäisellä kerralla lopetin pillereiden käytön vuoden jälkeen, kun iho oli jo pitempään ollut hyvässä kunnossa, eikä ehkäisyyn ollut tarvetta. Ehkä puolen vuoden jälkeen iho alkoi kuitenkin jälleen oireilemaan. Oma hormoonitoiminta kun palasi normaaliksi ja elimistöön tuli taas liikaa testosteronia (usein syy hormonaaliseen akneen).

    Toisella kertaa, kun ehkäisyynikin oli tarvetta, söin Diane Novaa vain niin kauan kuin näppyjä riitti ja siirryin sitten lääkärin kehoituksesta vähähormoonisempaan ehkäisypilleriin (DN aiheutti masentuneisuutta). Ei ole näppyjä sittemmin näkynyt. Toivottavasti ei näy myöhemminkään :-)

    Äänestä

  • vai ei? kirjoitti:

    Itse ainakin sain apua Diane novasta. Olen syönyt siä kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla finnit katosivat muutaman kuukauden jälkeen. Mutta totta on että Diane Nova ei välttämättä poista ongelmaa pysyvästi. Ja jotkut käyttäjät kokevat vaikeitakin sivuoireita. En kuitenkaan suoralta kädeltä sanoisi kenellekkään, ettei näitä pillereitä kannattaisi kokeilla. Itse ainakin finnittömänä tunsin oloni huomattavasti itsevarmemmaksi ja tyytyväisemmäksi, kun oli yksi asia vähemmän, josta kantaa huolta.

    Ensimmäisellä kerralla lopetin pillereiden käytön vuoden jälkeen, kun iho oli jo pitempään ollut hyvässä kunnossa, eikä ehkäisyyn ollut tarvetta. Ehkä puolen vuoden jälkeen iho alkoi kuitenkin jälleen oireilemaan. Oma hormoonitoiminta kun palasi normaaliksi ja elimistöön tuli taas liikaa testosteronia (usein syy hormonaaliseen akneen).

    Toisella kertaa, kun ehkäisyynikin oli tarvetta, söin Diane Novaa vain niin kauan kuin näppyjä riitti ja siirryin sitten lääkärin kehoituksesta vähähormoonisempaan ehkäisypilleriin (DN aiheutti masentuneisuutta). Ei ole näppyjä sittemmin näkynyt. Toivottavasti ei näy myöhemminkään :-)

    Ihmeellistä terkkaneuvontaa nuoriso saa. Kalaöljy vaikuttaa positiivisesti ihoon, joten hormonaalisen hoidon voi unohtaa. Sitä paitsi kalaöljy on paljon edullisempaa henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti kuin e-pillerit.

    Äänestä

  • Tintu kirjoitti:

    Ihmeellistä terkkaneuvontaa nuoriso saa. Kalaöljy vaikuttaa positiivisesti ihoon, joten hormonaalisen hoidon voi unohtaa. Sitä paitsi kalaöljy on paljon edullisempaa henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti kuin e-pillerit.

    Mulla oli vuosikausia iho kamalassa kunnossa, eli finnejä riitti vaikka teinivuodet meni ohi jo kauan sitten. Vasta kalaöljykapselit sai mun ihoni rauhoittumaan. Nyt en tarvitse minkäänlaista meikkivoidetta tai peitepuikkoa tms., iho on niin kuulas ja kaunis. Suosittelen kokeilemaan, vaikka tiedän kyllä ettei se mikä sopii yhdelle sovi välttämättä kaikille.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihoongelmaa kirjoitti:

olen kuullut että epillerit voivat myös parantaa ihoa?onko joku tietty pilleri merkki joka lievittäisi samalla akneen taipuisaa ihoa?kiitos jo etukäteen

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu