jos tuon museoauton ulkomailta (yli 25v vanha auto), miten verotus?
tuontiautona museoauto
3
2089
Vastaukset
- tullipistefi
Autoverotus=> käytetyt ajoneuvot=> yli 25-vuotiaan verotus. Verot lasketaan uuden vastaavan mukaan ikävähennystä käyttäen. Auton markkinahinnalla ei ole vaikutusta veroon. Karkea verotusarvo 25-vuotiaalle on 8% uuden vastaavan hinnasta, 30-vuotiaalle 5% ja 35-vuotiaalle 3%.
- ei riitä
auton täytyy olla täysin alkuperäisen näköinen ja muutenkin siistissä kunnossa, jotta saat sen museorekisteröityä. Moni on pettynyt, sillä entisöintiin kuluisi enemmän rahaa kuin verotuksessa hyötyisi.
- vaikuttaa
pelkästään ikä, pitää olla siis yli 25-vuotias. Kunnoksi riittää katsastuskunto, jotta saat sen normaalirekisteriin. Museorekisteröinti on sitten asia erikseen, eikä silloin puhuta enään mistään veroista. Käyttömaksuttomuus ja edullisempi vakuutus ovat ainoat rahalliset edut museopelissä.
www.triaglemotor.comista lainattua:
"Jottei unelma muuttuisi painajaiseksi, kannattaa ennen projektin aloittamista tarkoin miettiä seuraavia tosiasioita, jotka pätevät kaikkien vanhojen autojen kunnostukseen ja entisöintiin:
* Entisöinti maksaa aina arvioitua enemmän
* Entisöinti kestää aina arvioitua kauemmin
* Mitä huonompi aihio, sitä kalliimpi lopputulos
* Kaikkia sijoitettuja rahoja ei saa myydessä takaisin
* Mikäli työ tehdään huonosti, menetetään kaikki sijoitetut rahat
* Entisöintiin kannattaa ryhtyä vain, mikäli aikoo pitää auton "loppuikänsä"".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197