jätskimyyjille

uunituore jädemyyjä

Sain just kesätyöpaikan jäätelönmyyjänä vissiin kauppatorille tai kaivariin ja oon ihan innoissani jo asiasta. Olis kuitenkin kiva kuulla kokemuksia ko. työstä..? Esim. tuleeko ranne heti kipeeks, onko siellä kopissa kylmä/kuuma, onko työ ylipäänsä mukavaa, minkälaista palkkaa ootte saanu yms.. Kaikkee mahollista asiaan liittyvää olis kiva kuulla.. Kiitti jos vaivaudutte vastaamaan :)

11

2516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko_^

      mistä sait tän työn?

    • toinen jätskinmyyjä

      Siellä kopissa on ihan kivaa vääntää tötteröitä. :D
      Oon muutaman päivän myynyt jätskejä ja ihan mukavaa on ollut. Ranne ei ole kipeytynyt paljoa vaikka siitä varoiteltiin ja käskettiin venyttelemään joka päivä. Kopissa ei ole liian kuuma vaikka ulkona olisi 25 astetta, mutta joskus on hieman viileähköä :D T-paidalla silti pärjää vallan mainiosti.
      Ei muuta kuin työn iloa! :D

    • moooi

      tahdon ensikesänä jätskin myyjäks, jote voitko kertoo mistä sait töitä siis moistä tarvii kysellä

      • uunituore jädemyyjä

        Ihan vaan perinteisesti löysin mol:in sivuilta ilmotuksen ja lähetin hakemuksen ja sit sieltä soitettiin pieni haastattelu ja seuraavana päivänä uudestaan että "kyllä mä nyt sut palkkaisin" :) Eli työkkärin sivuja kandee seurailla ja väsätä hyvä hakemus ;) Ylihuomenna alkaa sitten työt, vähän jänskättää jo.. jaiks


    • kysy pomolta

      Istuin jossain vaiheessa bussissa, kun takana olevat höpöttivät ja pakkohan siinä oli kuunnella. Toinen tyttö kertoi, että ensimmäisinä päivinä on kuulemma ranne kipee, mutta siinäkin on kuulemma kyse tekniikasta. Jos pidät kauhaa väärin, niin ranne tulee kipeeksi, mutta kukaan ei kertonut, että miten sitä täytyy pitää.

      Muista ottaa mukaan lukemista sadepäivien varalta ja särkyvoidetta ranteeseen. Tavataan kioskilla, kun tulen ostoksille. ;-)

      • Mac

        Luulisin ainakin että on rentoa koska yksin istuu siellä kopissa eikä kukaan tule komentamaan että laitappas sitä jätskiä nopeammin. Saako muuten sitä syödä siellä ilmaseks?

        Ite oon ABC:llä ja siellä on aina ihan helvetinmoinen kiire. Lisäks kokoajan ollaan hoputtamassa ja käskyttämässä erilaisiin paskahommiin. Esim. kokoajan pitää tiskata paskasia lautasia ja siinä samassa pitää viedä roskia pyyhkiä pöytiä jne. Palkka on aivan paska, saan kahesta viikosta 250e. Eli ABC:tä en suosittele. Kusettivat aivan vitusti. Lupailivat ties mitä hommaa ja monipuolista hommaa mutta nyt oon jo viikon pelkästään tiskannut.


    • Itse näin 4 kesää jäätelön myyjänä voin sanoa monenlaisia mielipiteitä asiasta. Plussa ja positiivisa puolia on ainekin tuo rentous. Paitsi oikein kuumina päivinä roppa käy kovilla ja vettä menee ja asiakkaita käy viivana. Kuitenkin mielummin nuo kelit tuolla kun jossain työmaalla paskaa kaivamassa hikihatussa... Palkkakin ihan kohtuu hyvä (6,5€/tunti ja viiden tunnin päiviä koko kesä, 1 vapaapäivä per viikko) ja mukavaa kun ihmisiä tulee ja menee ja joidenkin kanssa pääsee juttelemaan.

      No erilaisia puolia löytyy.. Supertyperät asiakkaat on se paras anti ;P Jäätelönmyyjänä ainakin kehittyy kärsivällisyys mutta vihan agressioita syntyy ;P Aina pitää vaan hymyillä ja olla iloinen asiakkaalle vaikka se olisi kuinka tyhjäpää ku voi olla ;P Ehkä tämä ihmisten epätietoisuus jäätelönostossa on yksi väestömme ongelma... luulisi suomalaisten suurimipina jäätelönkuluttajina tietävänsä ostokohteen mutta kun ei niin ei ;D

      Perusasioita: 1. Valion kiskassa olen ja isot tekstit "VALIOJÄÄTELÖÄ" ja pingviinin kuvia niin joku tulee vielä ja kysyy että "Myyt sä Ingmanin jäätelöö" ;D

      2. Jos joku tuote on loppu niin asiakkaalle pitää selittää 100 kertaa että se on loppu vaan yksinkertasesti :D yleensä kysytään "miksi se on loppu", no miksköhän, se on ostettu loppuu, eiku pidän sitä tuol ihan piilossa vaa ettet sais sitä :D

      3. Asiakkaat jotka luulee tietävänsä kaiken kioskin toiminnasta. "Kyllä minä täältä olen sorbettia saanut", joo ei olla myyty ikinä mitää sorbettia ja voidaa todistaa se. "kyllä täällä viime viikolla kävi pankkikortti", joo ei olla koskaa käytetty mitää kortinlukijoita tai mitää et eiköhän me tiedetä ;D

      4. Omat nimitykset jäätelöistä ja uskollisuus tiettyä makua kohtaan.

      5. HYLA vastaisuus. "otetaan mansik.. ai mutta se onkin hyla, en minä sitä voi ottaa missän tapauksessa", IHAN SAMAA SE ON KU TAVALLINEN MELKEIN ;D paitsi et se on HYLA ja sä et sitä maista ja erota ;D

      6. Kärsimättömät asiakkaat. Ei voi odottaa omaa vuoroa ja huutelevat jo 5 metrin päästä mitä ne ottaa ja ohittelee jonoa ja ihmettelee mikä kestää pallon teossa aina :D

      7. "EI EI EI ENÄÄ TOI RIITTÄÄ JO" asiakkaat... Eikö vain että jäätelöpalloa ei vaan kourasta sieltä laatikosta vaan sitä pitää muotoilla ;P mutta kun ei nää tiedä vaa ne on ihan paniikissa ku alat muotoilee sitä ja se näyttää että ottais lisää kokoajan ;P

      8. Hissukat: ne jotka ei ymmärrä että se ikkuna siinä välissä eristää ääntä aika tavalla ja alkaa ihmettelee miks en tee mitä ku en oo kuullu mitä ne mutisee siellä :D

      9. Ihmiset jotka kattoo ikkunaan hetken aikaa ja sitten työntää pään luukusta sisään ja kysyy "onks sul jäätelöö myynnissä ja mitä" ;D noh, katoppa siihen ikkunaa ;P mitäköhän siinä olis ;P

      10. Liian monta muuta hyvää tarinaa ;P

      (löysikö kukaan mitään yhtäläisyyksiä omiinkokemuksiin???? :D )


      Nää aineki luulis kasvattavan tota kärsivällisyyttä ja itsehillintää. Mut sellasta se kioskityö on... itse jo olen saanut sen verran tarpeeksi että en ensi kesänä enää ole jätskikiskalla töissä mutta tuo on kyllä hyvä työ aloitella tai kokeilla :D Se ei kyllä ole ihan sen unelman "oi haluaisin olla jätskikiskalla töissä" vertaista, kaikkea muuta ;P Mutta ympäristö, ihmiset(KIVAT) ja ilma tekee siitä oikee KESÄtyön...

      Eli elkää pelästykö mutta varoitan ettette menetä hermoja joittenkin ihmisten kanssa :D aina tekis miel antaa litsari jollekkii ja sanoa et "Vittu mee essolle" mut kyllä sen tunteen pystyy pitämään sisällä :D

      Kesänjatkoja

      • myyjä

        No kyllä oli yhtäläisyyksiä! Varsinki noi ärsyttävät asiakkaat on ilmeisesti kaikkialla samanlaisia...

        Mä olin Ingmanin kiskalla ja kyllä sieltäkin vaan tultiin Valiojätskiä kyselemään... Ja toinen juttu oli hylajätski. Siinä piti sitten selittää että se hyla on Valion tuotemerkki ja Ingmanin vastaava vähälaktoosinen on nimeltään into.

        Kahvia ja muita juomiakin kysyttiin useammin kuin kerran, samoin pankkikortin käymistä. Niistä ei kyllä voi kovasti asiakkaita syyttää, mistäpä sen tietäisi käykö kortti ellei kysy?

        Ja sit asiakkaat jotka tuli ja sano: "Yks jätski." Mitäs siinä muuta kuin kyselemään että mitäköhän laatua, nykyään kun löytyy muutakin kuin sitä vaniljaa... Jotkut kanssa onnistu vähän aikaa kattomaan listasta että mitä löytyy, ja sitten tilasivat jotain ihan muuta, jotain mitä ei lue listassa ollenkaan.


    • 1&2

      Ihan semmonen on vaivannut mieltä, että kun noita jätskikoppeja on joka paikassa. Niin minne te jätskimyyjät ryntäätte silloin kun hätä yllättää??? Stockmannin vessaanko vai lähimpään baariin, pusikkoon vai pidättelette koko työajan???

      Kiitoksia vastauksista x)

      • ..............

        No meillä ainakin kaivarissa saa mennä viereiseen kahvilaan vessaan jos tulee tarve.. en sit tiedä että mitä ne esim. kauppatorilla tekee kun eihän siinä ees mitään kahviloita ihan lähellä oo..?:D


    • jeeiijjee

      Olen itse kanssa etsimässä jätsimyyjän tötä.. Miten sait työn ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe