Mielipiteenne tästä

Satuin tuossa lukemaan aikani kuluksi kirjoituksia tuolta Maailman menoa-palstalta ja huomasin siellä mielenkiintoisen kirjoituksen, jossa eräs "kristitty isänmaanystävä" näyttää suhtautuvan hyvin vihamielisesti ja ennakkoluuloisesti metallimusiikkia, sen kuuntelijoita ja Tuska-festivaalia kohtaan.

Tämä kyseinen henkilö aloittaa kirjoituksensa saman tien otsikolla "Saatananpalvojia Kaisaniemen puistossa". Hänellä ei tietenkään mielensä mukaan tarvitse olla mitään parempaa faktaa ja lisätietoa tästä tapahtumasta ja sen yleisöstä. Hänen ahdasmielisen maailmankuvansa mukaan pelkkä poikkeava ulkonäkö, mustaan pukeutuminen ja bändipaidat ovat varma todiste siitä, että kyseessä täytyy olla joukko "saatananpalvojia". Lisäksi hän syyttää metallisteja myös tapahtuman järjestyshäiriöistä, huonosta käyttäytymisestä, alkoholin nauttimisesta, kristinuskon vastaisuudesta ja jumalanpilkasta. Kuten monet varmaan tietävät sen, että kesän muut Rock-festarit aiheuttavat paljon enemmän järjestyshäiriöitä kun varsin rauhallisissa merkeissä sujuva Tuska-festari.

Tämä Julistaja on tullut tunnetuksi tällä palstalla erityisesti maahanmuuton ja vasemmistolaispolitiikan kritisoimisesta, sekä ääri-isänmaallisen propagandan lietsomisesta. Lisäksi Julistaja on myöntänyt olevansa vahva kristinuskon kannattaja, joten ei siis mikään yllätys että hän suhtautuu ennakkoluuloisesti myös metallimusiikkia ja sen kuuntelijoita kohtaan.

Voin kuvitella sen, kuinka Julistaja haluaisia varmasti kieltää tuska-festarin ja rajoittaa parhaansa mukaan metallimusiikin kuuntelua, syyttäen sitä "saatanallisuudesta" ja "pahuuden lietsomisesta". Tietenkin metallistien epäsotilaallinen ulkonäkö ja miesten pitkät hiukset on myös syynä siihen, miksi Julistaja suhtautuu niin vihamielisesti metallimusiikkia kohtaan. Melko varmasti Julistaja haluaisi pakottaa kaikki metallimusiikin ystävät liittymään takaisin kirkon jäseneksi, jos he eivät siihen kuulu, sekä pakottaa kuuntelemaan heidät mieluummin jotain näitä isänmaallisia lauluja, sekä armeijan marssimusiikkia.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000017533854

21

1418

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perkele

Älä nyt herran tähden tälläkin palstalla aloita tuota omaa julistamistasi, aikunen mies perkele! Keskity palstan aiheeseen ja jätä se sormella osoittelu sille Julistajalle. Mene sinne Maailmanmenoa palstalle mesoamaan Julistajalle itselleen. Mahdoitko edes lukea linkittämääsi keskustelua aloitusta pidemmälle?

• ohaC

Hassua tässä on se, että jotkut metallimusiikin ystävät taas "boikotoivat" Tuska -festivaaleja heidän yhteistyönsä Metallimessutapahtuman takia. Sitten taas äärikristityt dissaa Tuska -festivaaleja Saatanallisuutensa takia. Ympäri mennään ja yhteen tullaan.

Äärioikeistolainen jeesustelija taas on jotenki pöljä yhtälö, kaveri ei varmaan arvaakkaan kuinka paljon Isänmaanystäviä metallipiireissä pöyrii ja muutenkin metallikansa on _YLEENSÄ_ edes vähän rasistista porukkaa, muutamaa takinkääntäjää lukuunottamatta. You know who you are...

PS. Joojoo. Turhaa tekstiä.

• Kai minulla on oikeus tuoda julki se, jos jotkut Julistajan kaltaiset fasistit haluaisivat olla rajoittamassa metallimusiikin kuuntelua ja jopa kieltämässä metallimusafestareita. Julistaja ei edes osannut perustella mitenkään tätä tuska-festarin pahuutta, vaan vetosi sen "saatanallisuuteen" ja kristinuskon vastaisuuteen. Alkaa vaikuttaa tämä homma hieman samanlaiselta, kun jossain jenkkien eteläissä osavaltioissa, joissa kiihkouskovaiset saarnaavat metallimusiikin "pahuudesta" ja "saatanallisuudesta" niin paljon, että monissa kouluissa bändipaidat ovat jopa kiellettyjen vaatteiden listalla.

Itse en ainakaan kuulu näihin metallistipiirien isänmaanystäviin, sillä vasemmistolainen politiikka ja monikulttuurisuuden kannattaminen on juuri minun juttuni. Eli Julistajan kaltaiset äärioikeistolaiset ovat minun näkökulmasta katsottuna luokkavihollisia. Olen aina suhtautunut erittäin myönteisesti eri kansallisuuksia ja kulttuureita kohtaan, joten rasistisuutta minusta ei löydy tippaakaan.

• Osculum

pahimmat äärioikeistolaiset ovat samalla kovan luokan jeesustelijoita...

Varmasti on monenlaisia isänmaanystäviä metallipiireissä, mutta niin on myös paljon vasemmistolaisia. Mielipiteiden asteet tietysti vaihtelevat kummallakin puolella.

Miten metallikansa on "yleensä" rasistista porukkaa? Harva on nykyaikana avoimesti rasisti, enkä usko sen olevan sen yleisempää metallipiireissä kuin muutenkaan. Itse tunnen enemmän vasemmistolaisia metalli-ihmisiä, mutta toki kavereista löytyy oikeistolaisiakin.

PS. Foorumit on tehty turhaa tekstiä varten :)

• Osculum kirjoitti:

Varmasti on monenlaisia isänmaanystäviä metallipiireissä, mutta niin on myös paljon vasemmistolaisia. Mielipiteiden asteet tietysti vaihtelevat kummallakin puolella.

Miten metallikansa on "yleensä" rasistista porukkaa? Harva on nykyaikana avoimesti rasisti, enkä usko sen olevan sen yleisempää metallipiireissä kuin muutenkaan. Itse tunnen enemmän vasemmistolaisia metalli-ihmisiä, mutta toki kavereista löytyy oikeistolaisiakin.

"pahimmat äärioikeistolaiset ovat samalla kovan luokan jeesustelijoita..."

Tuo muuten pitää helvetin hyvin paikkaansa. Pahimmat äärioikeistolaiset saarnaavat kommunismin pahuuden ohella myös metallimusiikin "saatanallisuudesta", "pahuudesta" ja tietenkin sen "jumalattomuudesta". Heidän mielestä metallimusiikin kuuntelijat ja ateistit ovat tietenkin pahasti "vääräuskoisia" koska he eivät usko jumalaan, tai suhtautuvat muuten kielteisesti kristin uskoa kohtaan. Juuri tämän vuoksi he vihaavat niin suunnattomasti myös kaikkia vasemmistolaisia ja kommunisteja, koska heidän keskuudessa se ateismi ja kielteinen suhtautuminen kristin uskoon on ihan yhtä yleistä, kun metallistipiireissäkin.

Jenkkilässä ne etelävaltioiden pahimmat punaniskat ovat yleensä myös hyvin uskonnolista väkeä, eikä sielläkään katsota pitkätukkaisia metallisteja kovin hyvällä, sillä heidän pelätään levittävän "saatanan sanomaa" ja kristinuskon vastaisuutta kansalaisten keskuuteen.

Mielestäni metallikansa ei ole mitenkään rasistista väkeä, tämä taitaa olla vain jotain yleistyksiä ja näitä turhia ennakkoluuloja. Monet minun tuntemistani metallistipiirin ihmisistä ovat hyvin vasemmistolaisia ja he eivät takuulla kannattaisi ollenkaan näitä Julistajan ääri-isänmaallisia ja rasistisia mielipiteitä.

Itse en ole ikinä välittänyt tästä isänmaallisuudesta ja kristinuskon ylistämisestä, sillä olen aina suhtautunut molempia asioita kohtaan yhtä kielteisesti. Jätin aikoinaan myös rippikoulun suorittamatta, koska ei kiinnostanut pyöriä jossain raamattupiireissä ja olla missään tekemisissä seurakunnan ja kirkon kanssa.

Nyt olenkin varmasti Julistajan mielestä todella "saatanallinen" ja helvetin paha ihminen. Vasemmistolaisten mielipiteiden takaa paljastui kaiken huipuksi vielä kielteinen suhtautuminen kristinuskoa kohtaan, vielä kun lempimusiikkini on tätä "saatanallista" ja kristinuskon vastaista meteliä, joka on kielletty Julistajan raamattupiireissä. Mustaksi värjätty heviletti, bändipaidat ja mustiin pukeutuminen ei ainakaan takuulla paranna minun mainettani Julistajan silmissä.

• ohaC
        Osculum kirjoitti:

"Miten metallikansa on "yleensä" rasistista porukkaa?"

Häh? Eikö ne ennää ookkaan??! Oli ainakin ennen :D Tai sitte en oo yhtä suvaitsevaisia ihmisä tavannut kuin DarkFeari. Tuntuu että nykyään kaikki on jotain hippejä ja suvaitsee mitä vaan. Joku roti sentään.

Mutta tehkööt sitten kukin miten haluaa, ei se minun maailma siihen kaadu.

"PS. Foorumit on tehty turhaa tekstiä varten :)"

Näin on, mutta tämä paikka ei kyllä foorumia oo nähnykkään. :P

• OneBrownMouse

Taitaa tuo Julistaja olla aika vanhoillinen. Sillä itse uskon Jumalaan, mutta siitä huolimatta itselläni on pitkä miltei vyötäsille ulottuva"heviletti" ja kuuntelen kaikenmaailman Slayereitä ja Cannibal Corpsea. Ihme lietsomista tuo Julistajan touhu. On Mies!

• Minulle on aivan yksi ja sama asia, mitä uskontoa ihmiset kannattavat, vai haluavatko olla mahdollisesti ateisteja ja pysyä kokonaan erossä näistä uskonasioista. Julistajalle tämä oikeistolaisten "koti, uskonto ja isänmaa" -iskulause näyttää todellakin olevan aivan kaikki kaikessa. Tämän vuoksi hän ei todellakaan hyväksy mitään eriäviä mielipiteitä tästä isänmaallisuudesta ja kristinuskon "oikeaoppisuudesta".

Olen esittänyt Julistajalle mielenkiintoisia kysymyksiä varsin monet kerrat tällä palstalla ja hän on myöntänyt sen, ettei hän hyväksy mitään musiikillisia alakulttuureita ja epäsotilaallisen näköistä pukeutumista. Hänen mielestään kaikkien pitäisi olla kaljupäisiä tai lyhythiuksisia massan mukana menijöitä, jotka olisivat äärimmäisen isänmaallisia ja innokkaita kristinuskon kannattajia. Julistaja onkin tullut tällä Suomi24-palstalla erityisen tunnetuksi tästä rasistisuudesta, ääri-isänmaallisuudesta ja maanpuolustustahdon lietsomisesta. Varsin natsihenkinen tyyppi näin lievästi sanottuna.

• suvaitsevaisuutta

minäkin uskon Jumalaan, mutta silti kuuntelen niin kotimaista kuin ulkomaistakin metallia.

• Crimson_Sorrow
        suvaitsevaisuutta kirjoitti:

minäkin uskon Jumalaan, mutta silti kuuntelen niin kotimaista kuin ulkomaistakin metallia.

Metalli on musiikkina aivan parasta; kattaa koko inhimillisen tunneskaalan vihasta rakkauteen. Siitä saa jotain yliluonnollista voimaa ja tahtoa jaksaa tätä elämää, joka on läpi käytävä ellei halua jäädä luokalleen.

Uskon myös Jumalaan, joka on yhtä kuin Rakkaus. Kaiken käsittävä ja kaiken läpäisevä Universaali Rakkaus. Kaukana kristinuskon (varsinkin Vanhan testamentin)kosmisesta hirviöstä, joka heittelee itse luomiaan lapsia ikuiseen helvetin tuleen ;)

Ihmiset saisivat tosiaan herätä 2000-luvulle Uuteen aikakauteen, Vesimiehen aikaan. Kalojen sekä vanhoillisen tapakristillisyyden aika on tosiaankin ollutta ja mennyttä ;)

Olisi toivottavaa ymmärtää, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin harras kristillisyys ja vaihtoehdoton, yhtä jyrkkä ja suvaitsematon satanismi)(kortin kaksi eri puolta, näin kärjistääkseni)

Valoa elämäänne. Totuus on todellakin tarua ihmeellisempää ;)

• J_Julistaja

Kuten joku tuossa sanoi sinulle Dark Fear, olisi kannattanut lukea linkittämänsä keskustelu loppuun, sillä tulin siinä hieman vastaan.

On aivan turha vetää mielipiteitäni islamista ja maahanmuutosta tähän keskusteluun, sillä niittä ei ole mitään tekemistä hevimusiikin kanssa.

Jos olisit hieman fiksumpi huomaisit, milloin kirjoitan tarkoituksellisen provosoivasti ja oikein yritän ärsyttää muita. On aina yhtä hauska huomata, että kaltaisesi menevät vipuun ja alkavat vaahdota.

Joo, en pidä hevimusiikista, mutta en silti usko, että kaikki sen kuuntelijat olisivat saatananpalvojia.

• Luin kyllä tuon kyseisen keskustelun loppuun asti, jos sitä epäilet. Ainakin ymmärtääkseni myönsit kerran suoraan minulle sen asian, ettet hyväksy mitään erilaisia musiikin alakulttuureita. Kuten esim. pitkätukkaisia metallisteja, punkkareita, rastatukkaisia Reggae-tyyppejä tai HipHop-tyylisiä henkilöitä. Tosin ei mikään yllätys, että isänmaalliset ihmiset eivät hyväksy epäsotilaallista ulkonäköä, sillä heidän mielestä ne kirkon ja armeijan opettamat elämänarvot ovat ne kaikkein parhaimmat ja oikeimmat, joiden merkitystä kukaan ei saisi kyseenalaistaa.

Muistaakseni Helsingissä on tässä kesän aikana joku teknofestivaali, jossa monet teknofanit käyttävät erilaisia huumeita varsin avoimesti. Siellä taitaa olla mukana myös vahvempien aineiden käyttäjiä, eikä vain pelkkiä hampunpolttelijoita. Käsittääkseni poliisilla on riittänyt duunia tuon teknofestivaalin myötä, koska siellä yleisöltä on takavarikoitu usein monia eri huumeita. Kuten mm. amfetamiinia, ekstaasia, kokaiinia, pillereitä ym. vastaavia aineita. Ainakin poliisin tilastoja katsoessa kyseinen festari on varmasti pahempi kun "saatanallinen" tuska-festivaali.

Itse taas pidän heavy ja metallimusiikista yli kaiken, mutta siitä huolimatta minulle on ihan sama asia, mitä musiikkia muut ihmiset kuuntelevat. Mielestäni voisit kuitenkin antaa ihmisten digata rauhassa metallimusiikkia ja nauttia hyvistä festareista, ilman että olisit vaihtamassa sitäkin tapahtumaa johonkin raamattupiirin kokoukseen, sotaveteraanien muistotilaisuuteen tai armeijan juhlapäivään.

• T Parahtaja

Onpi tapana kirjoitella musta tuntuu juttuja ennakkoluulojensa pohjalta, enemmän kuin tietojen varassa.

• ...

Nimimerkin DarkFear ei nyt ihan hirveästi kannattaisi arvostella muiden julistamista tällä foorumilla...

• OneBrownMouse

Mielestäni DarkFear on ollut ihan asiallisella linjalla mielipiteidensä kannssa, joten puolestani kuka tahansa saa julistaa mitä vaan, kunhan perustelee kaiken hyvin ja on avoin kaikille vaihtoehdoille.

• ...avoin?
        OneBrownMouse kirjoitti:

Mielestäni DarkFear on ollut ihan asiallisella linjalla mielipiteidensä kannssa, joten puolestani kuka tahansa saa julistaa mitä vaan, kunhan perustelee kaiken hyvin ja on avoin kaikille vaihtoehdoille.

DarkFearko on avoin kaikille vaihtoehdoille? No, jos jyrkän kommunistinen ajattelumaailma on mielestäsi avoin kaikelle, niin sitten. Yhtälailla A. Hitlerin ja vaikkapa J. Stalinin ajattelumaailma oli avoin kaikelle.

• OneBrowMouse
        ...avoin? kirjoitti:

DarkFearko on avoin kaikille vaihtoehdoille? No, jos jyrkän kommunistinen ajattelumaailma on mielestäsi avoin kaikelle, niin sitten. Yhtälailla A. Hitlerin ja vaikkapa J. Stalinin ajattelumaailma oli avoin kaikelle.

Joo, mutta hään ei ainekaan tyrmää toisten mielipiteitä saman tien.

• vääräuskoista?

miten jaksatkin Julistajaa solvata joka palstalla. Vaikka maailmankuvanne on erilainen, niin tunnut vihaavan toisinajattelevia kuin kommari vapautta. opettele myöskin tunnistamaan provo.    

• ...nyt

DarkFear on äärimmäisen suvaitsevainen, eikä vihaa ketään. Paitsi niitä, ketkä ovat asioista eri mieltä kuin hän.

• Muikkunen

Unohtakaa koko keskustelu ja miettikää muita vähän tärkeämpiä asioita. Suomi on toistaiseksi vapaa maa, jossa kaikki saa tuoda mielipiteensä julki, myös Julistaja. Terveisin mustiin pukeutuva pakanallinen hippiäinen.

• FartBear

Juuri näin, Suomessa pitää kaikilla olla sananvapaus ja mielipiteenvapaus. Tietysti sillä rajoituksella, että ovat asioista samaa mieltä kuin minä. Ja mielellään eivät ole suomalaisia, tuolla kansalla ei ole mitään arvoa. Heitä vihaan suuresti.

Vihaan myös Suomea, koska täällä on asiat hyvin, eikä niitä haluta muuttaa huonommiksi. Täällä on myös kurjaa se, että muillakin kuin minulla on sananvapaus ja oikeus omiin mielipiteisiin.

Haluaisinkin asua Pohjois-Koreassa, jossa kenelläkään ei ole sananvapautta ja kaikilla on asiat huonosti. Mielipiteet on kielletty, joka on hyvä asia, koska kaikki ovat samaa mieltä kanssani. Minulla tietenkin olisi asiat hyvin, sillä kuuluisin hyvin pienilukuiseen rikkaaseen eliittin. Sitten olisin oikea kansanmies ja voisin länsimaista hapatusta paheksuen ammuskella ohjuksia fasistiseen ja natsistiseen Japaniin, ihan vain rauhanaatetta kannattaakseni.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      127
      1292
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      49
      1076
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      58
      900
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      76
      889
    5. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      42
      785
    6. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      19
      781
    7. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      82
      763
    8. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      5
      744
    9. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      25
      684
    10. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      18
      661
    Aihe