Kokemuksia pettämisestä

Typerys vain

Minä petin miestäni yhtenä viinanhuuruisena iltana, mieheni ei ollut kotona ja toin vanhan tuttuni, joka oli myös suuressa humalassa, kotiini ja harrastimme seksiä minun ja mieheni yhteisessä sängyssä. Jo aktin aikan tiesin että aijon kertoa miehelleni, en pystyisi elämään niin suuren taakan kanssa.

No, aamulla heti soitin miehelleni ja itkin ja oli muuten saamarin kova morkkis.

Mieheni antoi anteeks, sillä tämä oli ensimäinen pettämiskertani, enkä aijo enää ikinä pettää miestäni! Toivon hartaasti ettei "kerran pettäjä, aina pettäjä!" päde minuun.

Onko teillä millasia kokemuksia siitä, että itse olette pettäneet kumppanianne?

16

7367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitsyyskin meni silleen

En ole omassa avioliitossani pettänyt. Toistaiseksi ei ole edes tullut mieleenikään. Takana n 20 vuotta yhteistä taivalta ja lapsiakin on siunaantunut ihan mukavasti. On ollut ylämäkeä ja alamäkeä, mutta yhdessä on selvitty.

Mutta nuorena sekoilin kyllä parinkin (lue 3)naimisissa olevan miehen kanssa. Heistä siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Kun vaimo oli toisella paikkakunnalla oli kaikki sallittua.

Yksi tällainen tapaus vei minulta neitsyyteni. Olin niin korviani myöten ihastunut tähän hyvännäköiseen mieheen, että edes hänen tunnustuksensa naimisissa olosta, ei ihastustani vienyt heti. Tosin muutaman päivän päästä vei. Silloin oli tosin myöhäistä saada neitsyyttäni takasin.

Vaikka eipä ole kukaan minua hylkinyt siksi, että en ollut enää neitsyt. Kivaa oli monella taholla. En vain itse tullut koskaan ajatelleeksi mitä se vaimo ajattelee miehestään. Muutaman kerran omatunto minua ilmeisesti kolkutti ja suostuin vain nukkumaan ukkomiehen kanssa. Se on varmaan tosi ihme! Saattaa kertoa jotain näiden ukkomiesten perusluonteesta - eivät olleet kuitenkaan valmiita pettämään.

Nuorena kannattaa pitää hauskaa (järki päässä kuiteskin), niin voi sitten myöhemmin tyytyväisenä asettua aloilleen löydettyään sen oikean kaverin. Ei tartte enää keski-iässä lähteä kapakkaan etsimään jännitystä ja kokemuksia.

• pahenee..

hah hah.
      Kunhan morkis paranee,alkaa taas vieras maistumaan.tosi on.

• omana tietonasi

On itsekästä kertoa kumppanilleen pettämisestä.
      Sinun olisi pitänyt kantaa tekosi tuskat yksin.
      Nyt siirsit osan miehesi harteille.
      Minä en olisi halunnut koskaan tietää kun puolisoni petti minua.
      Kannoin riittämättömyyden tunnetta sen jälkeen aina mukanani ja lopulta tuska söi kaiken luottamuksen väliltämme.
      Miehesi antoi anteeksi mutta unohtaa hän tuskin pystyy.
      Ja anteeksiantaminen saattaa lopulta olla vaikempaa kuin uskotkaan.
      Aina ei pelkkä halu siihen riitä.

• juuri

samaa mieltä. En haluaisi tietää.

• Mitäpä
        juuri kirjoitti:

samaa mieltä. En haluaisi tietää.

sillä tiedolla edes tekee? Parmpi pettäjän on kantaa teoistansa johtuvan taakan ihan itse. Tehtyjä tekoja ei saa tekemättömiksi, niiden kanssa vaan täytyy oppia elämään. Josko sitten niistä oppii senverran, että ei petä toiste.

• vastatkaa, onko kokemusta
        Mitäpä kirjoitti:

sillä tiedolla edes tekee? Parmpi pettäjän on kantaa teoistansa johtuvan taakan ihan itse. Tehtyjä tekoja ei saa tekemättömiksi, niiden kanssa vaan täytyy oppia elämään. Josko sitten niistä oppii senverran, että ei petä toiste.

mutta kertokaahan,onko mahdollista, ettei pettäjää oikeasti kaduta? jos kerta toisensa jälkeen pettää, niin minä ainakaan en usko mieheni katuvan. tuskin jatkaisi pettämistä jos niin pahalta muka tuntuisi.

tiedän sanomattakin - olen hullu kun vielä katson...

• mies nelkyt +

Onhan sekin valinta, että pimittää pettämisensä sen varjolla että muka säästää petettyä eikä halua tälle murhetta.

Mutta... jos asiaa ajattelee tarkemmin, niin eikö silloin kun jättää kertomatta, anna itselleen myös sen seuraavan tilaisuuden pettää? Ja tunnetusti kun yhdestä petoksesta on saanut omantuntonsa hiljennettyä, on rima laskenut ja kun tulee tilaisuus, pettäminen on entistä helpompaa. Ja kierre jatkuu...

Petetty elää siinä rinnalla autuaan tietämättömänä, minkälaisen puolison kanssa on tekemisissä. Lähes satavarmasti petetty ei haluaisi elää pettäjän kanssa, etenkään jos se petostaipumus uusiutuu toistuvasti. Ja ehkä se uusiutuu juuri sen takia, ettei tullut eka kerrankaan jälkeen kerrotuksi...

Mielestäni petetyllä on oikeus tietää, missä tilassa parisuhteensa on. Siitäkin huolimatta, että se aiheuttaa murhetta ja mahdollisen eron. Petetyn moraali saattaa olla niin korkea, ettei siihen mahdu ymmärrystä pettämisestä. On helvetin väärin, että joutuu sitä kestämään tietämättään, sen takia että pettäjäpuoliso on niiiin itsekäs että pimittää erittäin olennaisen tiedon parisuhteen tilasta.

Petoksen tultua ilmi, tavalla tai toisella, parin elämä yleensä muuttuu. Pettäjä saattaa jopa luopua paheestaan pettää, se voi olla jopa helpottavaa ettei enää tarvitse pimittää niitä tekojaan, saati tehdä niitä enää. Tai sekin riski on, että petetty luopuu pettäjästä...

• &%$#&#
        mies nelkyt + kirjoitti:

Onhan sekin valinta, että pimittää pettämisensä sen varjolla että muka säästää petettyä eikä halua tälle murhetta.

Mutta... jos asiaa ajattelee tarkemmin, niin eikö silloin kun jättää kertomatta, anna itselleen myös sen seuraavan tilaisuuden pettää? Ja tunnetusti kun yhdestä petoksesta on saanut omantuntonsa hiljennettyä, on rima laskenut ja kun tulee tilaisuus, pettäminen on entistä helpompaa. Ja kierre jatkuu...

Petetty elää siinä rinnalla autuaan tietämättömänä, minkälaisen puolison kanssa on tekemisissä. Lähes satavarmasti petetty ei haluaisi elää pettäjän kanssa, etenkään jos se petostaipumus uusiutuu toistuvasti. Ja ehkä se uusiutuu juuri sen takia, ettei tullut eka kerrankaan jälkeen kerrotuksi...

Mielestäni petetyllä on oikeus tietää, missä tilassa parisuhteensa on. Siitäkin huolimatta, että se aiheuttaa murhetta ja mahdollisen eron. Petetyn moraali saattaa olla niin korkea, ettei siihen mahdu ymmärrystä pettämisestä. On helvetin väärin, että joutuu sitä kestämään tietämättään, sen takia että pettäjäpuoliso on niiiin itsekäs että pimittää erittäin olennaisen tiedon parisuhteen tilasta.

Petoksen tultua ilmi, tavalla tai toisella, parin elämä yleensä muuttuu. Pettäjä saattaa jopa luopua paheestaan pettää, se voi olla jopa helpottavaa ettei enää tarvitse pimittää niitä tekojaan, saati tehdä niitä enää. Tai sekin riski on, että petetty luopuu pettäjästä...

On johdonmukaista olettaa puolison haluavan elää moraalisesti terveen ja uskollisen kumppanin kanssa.

Siinä vaiheessa kun toinen pettää, petetty elääkin > pettäjän < kanssa, joka ei ole hänen valintansa ja joka ei ole enää sama henkilö johon hän aikoinaan sitoutui.

Pettäjä joka ei ota vastuuta toiminnastaan ja kerro sitä välittömästi puolisolleen, riistää tältä tärkeän valinnanvapauden ja mahdollisuuden ratkaista haluaako jakaa elämänsä pettäjän / epärehellisen henkilön kanssa.

Toisaalta on myöskin edesvastuutonta ja halpamaista saattaa puolisonsa terveys riskille alttiiksi, asia jota viaton henkilö ei ole valinnut.

Kuinka monia onkaan tapauksia jolloin uskoton on tartuttanut jopa HIV'in puolisolleen, muista taudeista puhumattakaan.

Mikäli joku tekee > tietoisen < valinnan ja päättää elää tällaisen "moraalin" omaanvan henkilön kanssa, tulee hänelle antaa mahdollisuus tehdä tuo valinta. Paluuta aikaisempaan ei ole.

Joku lauloi joskus aikoinaan: "Pettäjän tie karvas, käy harhaan"...

• tyttö-80
        vastatkaa, onko kokemusta kirjoitti:

mutta kertokaahan,onko mahdollista, ettei pettäjää oikeasti kaduta? jos kerta toisensa jälkeen pettää, niin minä ainakaan en usko mieheni katuvan. tuskin jatkaisi pettämistä jos niin pahalta muka tuntuisi.

tiedän sanomattakin - olen hullu kun vielä katson...

Kyllähän se mahdollista on. Itse petin ex-miestäni useita kertoja, enkä tuntenut katumusta laisinkaan. Nyt olen ollut uudessa parisuhteessa parisen vuotta ja olen todella onnellinen. Ei tulisi mieleenikään pettää, nykyistä rakkauttani.Pystytään keskustelemaan vaikeistakin asioista keskenämme, luotamme toisiimme ja sexi toimii loistavasti. Hän tietää menneisyydestäni, mutta silti luottaa ja rakastaa minua yhtä paljon kuin minä häntä. Sanonta; kerran pettää,aina pettää, EI ainakaan päde minuun.

• tietää

ja siten itsekin päättää, millaisessa suhteessa haluaa elää. Mieheni pitkäaikainen sivusuhde paljastui onneksi. Sanoinkin hänelle, että jos olisin saanut tietää vasta vuosien tai jopa vuosikymmenten jälkeen, olisin varmaan voinut tappaa. Ainakin viha ja tunne äärimmäisestä nöyryytyksestä olisi ollut valtava. Tuskallista se oli muutenkin. Jos on sovittu molemminpuolisesta uskollisuudesta, kyllä pettäminen pitää kertoa. Parisuhteessa on kaksi ihmistä, toinen ei mielestäni voi muuttaa yhteiselon sääntöjä omin päin.

• Komppaan noin 500 KERRAN KOKEMUKSELLA,EI TUNNU hyvältä. Jakorasia ei edes rahasta? Tienaisi edes tupakki rahansa vaan ei kun ruokalaskuun nekin ja omat kolaukset Kaljaan ja juottaa vielä koko kylän aktiivi Sonnit joille kelpaa kaksi viikkoa pesemätön känni eukko,hyi hitto.

• AINOLEENA KANSSA

Miksi kumppanille pitää kertoa?
      Minua ei hittojakaan kiinnosta onko vaimo ollut jonkun karvapepun kanssa vai ei.
      Ei se tavara käytössä kulu kunhan pysyy taudit myissä peteissä.

• Anonyymi

Uskottomuuspalvelut
      Herääkö epäilys, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää?uskottomuusepäilyt hiertävät monessa parisuhteessa.
      Asiakasta kunnioittaen selvitän yksityishenkilöiden toimeksiannosta esimerkiksi puolisoon liittyviä uskottomuusepäilyksiä ammattitaidolla, ehdottomalla luotettavuudella, kohtuulliseen hintaan.
      Jätä kalvavat tunteet, ota rohkeasti yhteyttä.
      [email protected]
      Suomi,Kanta-Häme.

• Anonyymi

Naisilla joku kumma tarve saada sitä vierasta, puolisoni teki saman, selitteli tietty tapahtunutta alkoholin aiheuttamalla humalalla mutta ei se poista sitä totuutta että vieraan kanssa peuhasi. Jos se nyt jotain aihuetti niin ns. luottamus meni ei muuten mitään mainittavaa arjessa.

• Anonyymi

Jos käyttää humalaa selityksenä pettämiseen, pitää samalla tunnustaa, että alkoholinkäyttö on itselle ongelma.

Mieti, jos joku kertoisi hypänneensä kännissä autonrattiin. "En mä voinut mitään, kun olin kännissä.

Itse olen pettäjä ja petän kun siihen tulee hyvä tilaisuus.

• Anonyymi

Mikä satutti vähiten?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe