missä te merkonomit työskentelette?Olen ollut 10v.työtön jo!

olen työtön merkonomi

Mihinkään en ole kelvannut merkonoomin hommiin. Vituttaa koko ammatti. Olenkin tehnyt vain hanttihommia tyyliin siivoominen ja roskien kerääjä. Miksi merkonomeja koulutetaan niin paljon vaikka töitä ei ole. Onko muita työttömiä merkonomeja?Miten ihmeessä töihin pääsisi? Hakemuksia laitan usein ja soittelen ja käyn. Mutta esim. myyntityöhön otetaan sellaisia joilla ei ole mitään ammattia, ylioppilaita esim. Ei siis kannata lukea merkonomiksi!

10

1301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lara

      Harmi, että et ole löytänyt alasi töitä. valmistuin 2 vuotta sitten merkonomiksi (nyt opiskelen tradenomiksi), mutta työskentelen samalla. Olen töissä kiinnostavassa, pienessä yrityksessä toimistosihteerinä. Hoidan niin kansainväliset kuin kotimaisetkin asiat, muut toimistorutiinit, asiakaspalvelun ja laskutuksen. Olen todella tyytyväinen.

      Ystäväni, joka valmistui samalla pääsi Ammattikorkeakouluun toimistosihteeriksi kansainväliselle puolelle, joten ei hullummin häneltäkään :) siis näin merkonomina.

      Muita samaan aikaan valmistuneita on mm. pankissa ja vakuutusyhtiöissä.

      Zemppii vaan! Kyllä sä jotain löydät kun jaksat etsiä vaan!

    • tradenomi

      Opiskelin myös joskus muinoin merkonomiksi, muttei se mihinkään riittänyt. Ei sitä merkonomikoulutusta arvosteta pätkääkään työelämässä. ELi kouluun vaan sinäkin takaisin!! Vaikka voi olla 10 vuoden jälkeen aika vaikeaa... Tosia asia on kuitenkin se, että tradenomit ne tällä hetkellä jyllää työmarkkinoilla. Kaikki ne kaverini kauppiksesta jotka tyytyivät merkonomin papereihin ovat työttömiä, ovat olleet jo kohta 10 vuotta! Jotain hanttihommia ja sijaisuuksia ovat tehneet ties missä, muttei muuta.

      Tranenomina mulla on vakipaikka ja uraputki nousussa :DDDD! että sillee..

      • jussi

        Kyllä se on henkilöstä kiinni. tiedän monta tradenomia jotka ovat työttöminä, kun ovat niin saamattomia. Itse olen yo-merkonomi ja olen menestyvässä markkinointifirmassa töissä. =)=)=) että silleen tradenomit


    • Jatta,yo-merk.

      ...suuren kansainvälisen yhtiön palveluksessa markkinointijohtajana. Koulutuspohjana yo-merkonomi, lisäksi useita kursseja mm. ulkomaankaupasta sekä kielikoulutusta sekä aikoinaan lukioaikana vaihto-oppilasvuosi USA:ssa.

      Tänä päivänäkin merkonomi voi päästä aivan huipulle työelämässä, kaikki on kiinni itsestäsi. Palkkaustasossakin vain taivas on rajana. tse hankin keskimäärin 6000 euroa kk:ssa vaikka ikää on vasta 29 vuotta.

      Merkonomit, positiivista mieltä ja potkua työnhakuun!

      • Heh heh...

        Joo joo. Niin varmaan.


    • Erik42

      Ihan kivasti on löytynyt merkonomillekin töitä tästä kaupungista. Ny olen nakkikioskin myyjänä toista vuotta ja vieläpä aika keskeisellä paikalla.

    • Diddo

      Opiskelin nuorna merkantiksi, kun oli kiirus pois kotoa maailmalle. Olisin päässyt julkishallintolinjalle ja tullut merkonomiksi jo silloin, muttei kiinnotanut. (Olisin päässyt lukioonkin, mutta äiti sanoi että ei heillä ole varaa kouluttaa. Typerä kersa kun olin, tyydyin siihen.)

      Sanottiin että merkantit tekevät rutiiniluontoisempia toimistohommia ja merkonomit ovat johtotehtävissä.

      Raadettuani itseni burn outin partaalle otin töistä loparit ja huvikseni opiskelin merkonomiksi. Sanottiin että tuo 1,5 v kestänyt täydennyskoulutus vastasi hyvinkin yo-linjalaisten koulutusta.

      Opiskelun jälkeen olen ollut kohta 4 v työttömänä, eikä ole hajuakaan mistään. Tällä hetkellä olen sihteerin tietohallinto -kurssilla, vaikka sihteeriys sinänsä ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Tämä kurssi on ihan ok, ja vaativampi kuin yleensä ne mille työvoimatoimiston kautta voi päästä. On kehuttu että työllistymisprosentti sen jälkeen olisi mahtava. Vaikea sanoa, kun mol.fi:n sivuilla ei kertakaikkiaan ole mitään vapaita paikkoja...

      Tradenomiksi en enää lähde kouluttautumaan, ei kiinnosta puurtaa enää vuosikausia. Sitäpaitsi alueeni laitokseen on sellainen tunku että tuskin pääsisinkään.

      Minä olen pirulauta vaikka elämäntaiteilija, jollei leipätyöllä paiskata. Kyllä saan aikani kulumaan...

    • Talouspäällikkö

      Vai vituttaa sinua koko merkonomin ammatti kun et ole saanut 10 vuoteen töitä!?! Kuuleppas nyt, kyllä se suurimmaksi osaksi on ihan sinusta itsestäsi kiinni. Et kai vaan ole jäänyt kotiin odottamaan, että työkkäristä joku kiltti täti soittaa sinulle ja antaa työpaikan??? Silloin saat kyllä tehdä pari tuurausta työllistettynä kymmenessä vuodessa! Totta kylläkin on, että jos et kymmeneen vuoteen ole tehnyt koulutustasi vastaavaa työtä olet auttamattomasti pudonnut kelkasta, ehkäpä kannattaisi lähteä koulun penkille uudestaan, osoittaisit ainakin siinä vaiheessa hieman oma-aloitteisuutta.

    • Anonyymi

      Ennen Merkantin tutkinnolla pääsi Pankkiin töihin!
      Kuten eräs sukulainen joka oli pankissa eläkkeelle siirtymiseen asti!

      Katri Helena Kalaoja on koulutukseltaan Merkantti - joten hyvin on pärjännyt!

      Suomessa on TYÖTTÖMYYTTÄ ei pulaa työvoimasta!

      Minulla on mm. ollut Ruotsinkielen opettajana Ylioppilasmerkonomi!

      Suhteilla työpaikat jaetaan!

      Julkisen sektorin paikkoihin on julkinen haku ja vaatimukset!

      Tiedän, että YO joka kirjoitti useammasta kielestä L sai heti paikan Viking Line asiakaspalvelussa/ myynnissä

    • Anonyymi

      hyvät pohjat pienyrittäjäksi. Osa hinnoitella ja markkinoida ja myydä. Ymmärtää jotain verotuksesta ja tarjouslaskennan tekemisestä, Ymmärtää kirjanpitoa. Miksi olla palkkatyössä siivoojana kun voi olla yrittäjäsiivooja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe