Pahin etikettivirhe

joe.average

Mikä se on se pahin virhe, jonka mies voi naisen kanssa tehdä? Käydä vieraissa? Mätkiä turpiin? Ryypätä rahat? Haukkua eukon sukulaiset?

Ehei kuulkaa. Ei mitään tuollaista. Pahin virhe on, kun naiselle kehuu toista naista. Ulkonäköä, luonnetta tai aikaansaannoksia. Perhana kun sitä ei meinaa millään muistaa.

16

2940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen..

ainakaan minun mielestäni, kehun itsekin muita naisia...

• INA

Tunnustan... Mutta yritän suhtautua asiaan positiivisesti ja nousta omien tuntemusteni yläpuolelle.

Sen kehumisenkin voi tehdä monella tapaa. Eksäni suoritti toisten naisten kehumiset tolkuttomalla jankutuksella joka hetki. Vähemmästäkin hermostuu... :)

• adrianleewerkuhn

Harvinaisen totta. Nainen on naiselle susi.

Mielestäni kiteytit oivallisesti muutamia käyttäytymismalleja ja -tapoja(Vieraissa käynti, turpaan mätkiminen, eukon sukulaisten haukkuminen, lapsilisien ryyppääminen), joilla oivallisesti virkistetään rutinoitunutta ja hieman elähtänyttä parisuhdetta.

Mutta meneppä edes ohimennen kehumaan toista naista sydämesi valitulle ja mielitietyllesi. Varmaa on että tästä seuraa:

A. Kuuden vuoden mykkäkoulu (mistä seurauksena voit ottaa jo pitkään käyttämäsi korvatulpat pois)
      B. Kuukauden kestävä yötä päivää jatkuva yksipuolinen mielipiteenvaihto sovinismista ja sukupuolirasistisesta kielenkäytöstä(mikä todennäköisesti kylläkin pitää täsmälleen paikkansa).
      C. Vuoden kestävä "sen antamislakko". (Mikä kylläkin vapauttaa miehen jakamaan loputkin siemenensä hyvillä mielin naapurin anteliaiden rouvien kanssa).

Summa summarum: Miehen kannattaa kehua syvällisen ja kestävän rakkauden kauniille kohteelleen(eli vaimolleen) vuolaasti toisia naisia. Se antaa parisuhteessa miehelle kummasti omaa tilaa, kauan kaivattuja hengähdystaukoja ja mahdollisuuden auttaa naapuruston ja työpaikan puutteessa viruvia neitoja...

• joe.average

Tuomiota ei yleensä lueta ääneen, mutta vakiintunut käytäntö tästä(kin) rikkeestä on kaksi viikkoa selibaattia. Tuomiosta ei ole valitusmahdollisuutta. Joskus kuitenkin, siis ovulaatiovaiheen aikana, voi saada myös selittämättömän armahduksen ilman anomusta.

• NoJust

Jos arvostelet minun parasta ystävääni niin sinusta tulee entinen ennen kuin huomaatkaan. Kehua sen sijaa saa, ja pitääkin. Minullahan on hemmetin hyvä maku!

• joe.average

Pikku vinkkivinkkinä vain, että vaimoni alkoholia nauttineet ystävättäret ovat olleet aviouskollisuuteni pahin koetinkivi.

• NoJust
        joe.average kirjoitti:

Pikku vinkkivinkkinä vain, että vaimoni alkoholia nauttineet ystävättäret ovat olleet aviouskollisuuteni pahin koetinkivi.

Kyllä ystäväni olisi parempi vaihtoehto kuin jotkut kuppaiset transut. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Ei silti, millekään pelolle (tai edes toiveelle) ei ole sijaa, sillä tunnen ystäväni todella hyvin. Myös hänen miehensä on parhaita ystäviäni, jonka kanssa vietän aikaa myös ilman ystäväni läsnäoloa. Eikä kukaan ole mistään mustasukkainen eikä koskaan ole käyty edes lähellä mitään rajoja.

Alkuperäiseen ajatukseen sanoisin, että minua ei haittaa pätkääkään, jos mies kehuu muita naisia. Suutun sitten vasta jos minua yritetään muuttaa jonkun toisen kaltaiseksi.
        Enkä edes haluaisi miestä, joka huomaisi vain minut. Kyllä niitä kauniita ja ihania naisia on muitakin kuin minä eikä asiasta valehtelu ainakaan paranna osakkeita minun silmissäni.

• vastaan kuitenkin

Luottamuksen pettäminen, se se on. Pätee kaikkiin ihmissuhteisiin.

• Amanda.

Sanoisin että väkivalta menee tuonkin edelle.
      Eli pahinta mitä mies voi naiselle tehdä on
      1.Lyödä
      2.Kehua muita naisia

• emäfemakko

on arvostuksen ja kunnioituksen puute toista kohtaan. KAIKKI nuo edellämainitsemasi virheet lasketaan juuri tähän kategoriaan. Tuo toisen naisen kehuminenkin siinä tapauksessa että et ole vaimoasi kehunut ollenkaan tarkoitta sitä että kunnioitat ja arvostat tuota toista naista ulkonäkönsä/tekojens tai luonteensa takia mutta oma vaimosi ei mielestäsi moista kehua ansaitse. ELi muista välillä kehua omaasikin ihan yhtä ylevästi ja palavasti ja silmät himosta kiiluen kuin kehut muitakin.

• AriLe.

Olet aivan oikeassa. 'Etikettivirhe' riippuu tilanteesta; mies voi hyvinkin kehua toista naista, jos hoitaa asian hienotunteisesti. Ei tämä ole mikään ongelma, niinkuin monet miehet tässä ketjussa kuvittevat (he kun eivät tunne naisia riittävän hyvin...)

Toisen ihmisen kunnioitus on ihmisuhteissa kaikkein tärkeintä! Fiksu ihminen tietää, mitä se tarkoittaa käytännössä.

• angele
        AriLe. kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. 'Etikettivirhe' riippuu tilanteesta; mies voi hyvinkin kehua toista naista, jos hoitaa asian hienotunteisesti. Ei tämä ole mikään ongelma, niinkuin monet miehet tässä ketjussa kuvittevat (he kun eivät tunne naisia riittävän hyvin...)

Toisen ihmisen kunnioitus on ihmisuhteissa kaikkein tärkeintä! Fiksu ihminen tietää, mitä se tarkoittaa käytännössä.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että "etikettivirhe" riippuu tilanteesta. Mies saa kehua toisia naisia kauniiksi, mutta jos mies esim. kehuu kaveriporukassaan humalapäissään ohi kulkevaa naista kauniiksi, hyvä rintaiseksi/perseiseksi tms. ja sanoo että olisi kiva päästä ottamaan savut tosta naisesta niin eikö se mene jo yli hyvän maun? Vaikka mies väittäisikin sitä vain vitsiksi ja poikien kesken heitettäväksi ronskiksi huumoriksi, jota kaikki miehet tekee tai jos eivät tee niin valehtelevat.

• hmm...?

Pahin virhe, jossa ainakin itse heittäisin ulkon ulos siltä istumalta, olisi: Näissä olisi vaikea antaa anteeksi ollenkaan.
      a) Pettäminen
      b) lyöminen
      c) haukkuminen huora sanalla, tai jollain muulla yhtä törkeällä.

Muita tyttöjä kehuminen ei haittaa, kunhan ei mene yli.

• ..juttu toisinpäin.Mitä itse pidät siitä,että naisesi kehuu sinulle toista miestä,miehen saavutuksia,ulkonäköä tms.

Eiköhän sinustakin tuntuisi melko pahalta?varsinkin,jos itse et saa samanlaista ylistystä omalta naiseltasi?

Pahoinpitely kyllä menee kaiken tuon edelle.Niin ruumiillinen,kuin henkinenkin.Ketään ei saa lyödä..mutta ei myöskään sanoilla!

Joskus sanoilla pahoinpitelyn rajakin saattaa olla häilyvä..riippuu paljon ihmisestä.Joku toinen saattaa kestää paljonkin sanallista kiusaamista,kuin toinen.Sekin on itsetuntokysymys..nainen/mies hyvällä itsetunnolla varustettuna kestää aika paljon ja kun lakkaa kestämästä,ymmärtää kyllä häipyä eityydyttävästä suhteesta.

• joe.average

Vakavasti puhuen, toimii toisinkin päin...

Kehuisi varmaan minuakin, jos aihetta olisi. Vielä ei kovin paljon ole ollut...

• asdasda

kiinnität huomion johonkin huonekaluun ja rupeat kommentoimaan "no kappas, onpas tuokin lamppu pölyinen ja täynnä tahroja, kyllä muistan kuinka se kiilsi uutuuttaan vuonna -93 kun mä sen Pikkaraisen Hannulta sain lahjaksi..." jne ad nauseaum.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe