Jep siirryin nyt tänne,
täällä voi varmasti rauhassa puhua syömisestä...
Olkoon tänään ensimmäinen laihis päivä!
Pari porkkanaa ja hieman vispipuuroa olen syönyt.
Syön luultavasti pika puuro päivälliseksi.
Illalla ajattelin mennä pelaa tennistä ja tehdä ihanan ison salaatin.
Buustaus
98
4393
Vastaukset
- nancy
Tiedätkös kuinka monta kiloo pitäis laihtua et painondeksissä laskis yhen numeron? (vähän epäselvästi mut toivottavasti ymmärsit)
- Bee
Jos olisin sinä ni enmiettis painoindeksiä... se on vaan suunta antava mielestäni. Voit kokeila eri laskimilla, niistä näet kuinka montakiloa tarvit tiputta että laskisyhden numeron.
Googlaa vaikka painoindeksi niin tulle varmana niitä laskureita. - pikkupullero
Painoindeksi lasketaan niin, että jaetaan paino pituuden (m) neliöllä.
Esimerkki:
79kg / (1,65cm * 1,65cm)
= 79 / 2,7225
= 29,01744...
Jos siis haluat laihtua yhden numeron painoindeksistä (joka on aika erikoinen tavoite), sinun tulee laskea sen tavoitteen paino.
Esimerkki: tavoitteena 28,01744...
x kg / (1,65cm * 1,65cm) = 28,01744...
x / 2,7225 = 28,01744... (Kerrotaan yhtälön molemmat puolet 2,7225:lla)
x = 28,01744... * 2,7225
x = 76,2775 kg
Eli pitäisi laihtu 79kg --> 76,25kg eli 2,75 kg.
Ei niin monimutkaista kuin miltä näyttää. Jos lasku on ylivoimainen, laita pituus ja paino (ja painoindeksitavoite, jos ei tasan -1), niin lasken sen sulle.
- Gan
Kasa porkkanoita, pari mandariinia, 1 annos hernekeittoa (n.500-600kcal), ehkä viel omena.
2km hölkkää ja vielä kunnon hiki kotona spinning pyörällä.
Minkä ikäinen olet, Bee?
Olen perheellinen, 21v.
Joten ilta syöminen on mun pahe.
Yritän tänään olla syömättä ilta kuuden jälkeen.
Mut jos on pakko syödä, niin on pakko tyytyy vihanneksiin.- Bee
Olen myös 21.
Iltasyöminen on myös minun paheeni, syön illalla vaikka ei olisi edes nälkä. Päivä menee kevyesty, illalla sitten pakko saada suklaata tai leipiä kunnes äklöttää.
Mikään ei ole niin ihanaa kun herätä vatsa tyhjänä. Paljon energisempi ja terveempi olo!
Tiedän kokemuksesta että namit ei enää himota viikon laihiksen jälkeen. Jos mahdollista yritän sijoitta raskaamman aterian ennen kuutta,eli tänään puuroa. Treenin jälkeen salaattia mutta kevyttä.
Tänään paljon kuituja, huomenna sitten proteiinia.
Jos muuten iskee nälkä kannatta juoda vahvaa kahvia tai energia juomaa. Jos muuten syö laihasti ei kannata juoda light juomia. Makeutusaineista aiheuttaa selluliittia.
Millä sivulla ois hyvä kalori laskuri? - Bee
Bee kirjoitti:
Olen myös 21.
Iltasyöminen on myös minun paheeni, syön illalla vaikka ei olisi edes nälkä. Päivä menee kevyesty, illalla sitten pakko saada suklaata tai leipiä kunnes äklöttää.
Mikään ei ole niin ihanaa kun herätä vatsa tyhjänä. Paljon energisempi ja terveempi olo!
Tiedän kokemuksesta että namit ei enää himota viikon laihiksen jälkeen. Jos mahdollista yritän sijoitta raskaamman aterian ennen kuutta,eli tänään puuroa. Treenin jälkeen salaattia mutta kevyttä.
Jos muuten iskee nälkä kannatta juoda vahvaa kahvia tai energia juomaa. Jos muuten syö laihasti ei kannata juoda light juomia. Makeutusaineista aiheuttaa selluliittia.
Millä sivulla ois hyvä kalori laskuri?Näin söin tänään,
porkkanoita
vispipuuro 100g
Tonnikalaa (puol purkkia) rasvatonta raejuustoa
wokkivihanneksia
limujää
-kait toi ihan hyvä...
ei liian vähän eikä liian paljon.
en ehtinyt treenaamaan ku juoksin aleissa kolme tuntia... :) - nancy
Bee kirjoitti:
Näin söin tänään,
porkkanoita
vispipuuro 100g
Tonnikalaa (puol purkkia) rasvatonta raejuustoa
wokkivihanneksia
limujää
-kait toi ihan hyvä...
ei liian vähän eikä liian paljon.
en ehtinyt treenaamaan ku juoksin aleissa kolme tuntia... :)joo elikkäs onkos tässä liikaa kaloreita:
*aamulla kolme ruisleipää kurkulla ja puolikas banaani, kahvia ja tuoremehua
*päivällä nektariini
*illalliseksi kinkkupiirakkaa pari pientä palaa 200-300g?
*illalla näkkileivän pala ilman margariinia, juuston kanssa ja puolikas banaani
olin salilla kaksi tuntia ( pyöräilymatkat yhteensä tunti) - Gan
Bee kirjoitti:
Olen myös 21.
Millä sivulla ois hyvä kalori laskuri?kalorilaskuri.fi
Sitä kun oppii käyttämään, niin sillä laskee helposti kuinka paljon kaloreita on syönyt ja kuinka paljon kuluttanut.
- tatti
Hei!
voisin itsekin tulla mukaan kokeileen laihdutusta. Olen 24-vuotias ja tavoitteena olis laihdutaa sellaiset 2-3kg.
Tänään olen syönyt kaksi ruisleipää, joiden päällä oli makkaraa ja juustoa. Iltasella olisi tarkoitus vielä syödä hernekeittoa. Olen töissä aina kuuteen, joten minulla tulee useasti syötyä vielä illallakin. Salaatti vois olla oikee ratkaisu tästä päivästä eteenpäin. - annisS
4.7 söin
aamupalaks Danone activia jugurtti, ruisleipä siivu margariinilla ja 1 tomaatti ja pala kurkkua = 200 kaloria yhteensä
välipalaksi kaurapuuroa , puol purkkia tonnikalaa, 300g mansikoita = yhteensä 350 kaloria
iltapalaksi riisipuuroa = 150 kaloria.
Pakosta kylässä marjapiirakka (puolikas) = 100 kaloria :D
Yhteensä n. 800 kaloria....
Ja tunnin reipasta kävelyä ja juoksua miinuskaloreita 200 eli siis päivän saldo on 600 kaloria ;)- annisS
5.7 ke
Aamupalaksi danone activia jugurtti 1 siivu leipää, tomaatti, kurkkua = 200 kaloria
Välipalaksi mansikoita 300g, kaurapuuroa = 250 kaloria
ruokana 150g jauhelihapihvi, salaattia, lasi maitoa = 450 kaloria
Koko päivän kalorit yhteensä 900 miinus tunnin lenkki -200 yhteensä siis 700.. - ymmärrä
annisS kirjoitti:
5.7 ke
Aamupalaksi danone activia jugurtti 1 siivu leipää, tomaatti, kurkkua = 200 kaloria
Välipalaksi mansikoita 300g, kaurapuuroa = 250 kaloria
ruokana 150g jauhelihapihvi, salaattia, lasi maitoa = 450 kaloria
Koko päivän kalorit yhteensä 900 miinus tunnin lenkki -200 yhteensä siis 700..miksi lasket kalorit tuolla tyylillä.
Parempi olisi laskea kokopäivän miinuskalorit syötyyn ja liikuntaan nähden. - annisS
ymmärrä kirjoitti:
miksi lasket kalorit tuolla tyylillä.
Parempi olisi laskea kokopäivän miinuskalorit syötyyn ja liikuntaan nähden.HEH kukin tyylillään :) Itse olen käyttänyt tätä tyyliä etten laske päivässä saamiani miinuskaloreita... vaan päivän aikana saamani syödyt kalorit koska minulla on tietty raja kuinka paljon kaloreita annan itseni syödä. Näin se onnistuu helpoiten ja ihan hyvin...
- tyylillään
annisS kirjoitti:
HEH kukin tyylillään :) Itse olen käyttänyt tätä tyyliä etten laske päivässä saamiani miinuskaloreita... vaan päivän aikana saamani syödyt kalorit koska minulla on tietty raja kuinka paljon kaloreita annan itseni syödä. Näin se onnistuu helpoiten ja ihan hyvin...
mutta silti ihmettelen tuota.
Itse lasken päivittäisen kulutuksen liikunta huomioiden ja pyrin sitten -700kcal tavoitteeseen. Yksi syy on se, että keväällä yritin laihduttaa nopeammin n.-1000kcal tavaoitteella, mutta siitä seurasi vain turvotusta ja jumitusta. Eli nyt tähtään sitten 500-700 todelliseen vajeeseen. - annisS
tyylillään kirjoitti:
mutta silti ihmettelen tuota.
Itse lasken päivittäisen kulutuksen liikunta huomioiden ja pyrin sitten -700kcal tavoitteeseen. Yksi syy on se, että keväällä yritin laihduttaa nopeammin n.-1000kcal tavaoitteella, mutta siitä seurasi vain turvotusta ja jumitusta. Eli nyt tähtään sitten 500-700 todelliseen vajeeseen.Noo mulla ainaski on ihan hyvin toiminu =) Tulosta on tullu niin kun oon halunnutkin ja tosiaan vähällä vaivalla itselleni näin laskettuna kun lasken sen minkä saan suuhuni laittaa. Suunnilleen se vaje mullakin on todellisuudessa n. 500- 700 miinuskalorin luokkaa päivästä riippuen eli sama asia miten sen laskee ja järkeilee. Jos syön 900 kaloria päivässä ja peruskulutus mulla 1500.. ja muutaman kerran viikos käyn lenkillä.
Tällähetkellä 165cm/47kg - ihmettelijä vaan
annisS kirjoitti:
Noo mulla ainaski on ihan hyvin toiminu =) Tulosta on tullu niin kun oon halunnutkin ja tosiaan vähällä vaivalla itselleni näin laskettuna kun lasken sen minkä saan suuhuni laittaa. Suunnilleen se vaje mullakin on todellisuudessa n. 500- 700 miinuskalorin luokkaa päivästä riippuen eli sama asia miten sen laskee ja järkeilee. Jos syön 900 kaloria päivässä ja peruskulutus mulla 1500.. ja muutaman kerran viikos käyn lenkillä.
Tällähetkellä 165cm/47kgEli anniS, miksi ihmeessä laihdutat jos todella olet 47kg/165cm? Painoindeksiksi tuosta tulee 17,26! Eli alipainon puolelle menee... Itse olen nyt 67kg/167cm ja olen laihduttanut 5kg. Nyt kun lääkärissä kerroin siitä ja sanoin aikovani vielä toiset 5 kiloa saada pois, lääkäri sanoi ettei oikeastaan enää tarvitsisi...
- Sonjuli90
Mä oon kehittäny tälläsen super-ohjelman, sopii kaikille. En osaa sanoa onko erityisesti hyvä- vai huonokuntoisille, mut jos mäki suoritan sen kunnialla läpi, nii varmasti kaikki muutki.
Sen voi tehä kunnon ja innostuksen mukaan jo apäivä tai muutaman kerran viikossa. Siihen voi lisäillä ja voi muokata ittelleen sopivimman ohjelman!!!
1) 5 min hölkkää (kevyttä)
2) 1 min naruhyppelyä
3) 1 min polvennostoo
4) 15 punnerrusta (ite tein naisten)
5) 15 selkää kädet niskan takana
6)15 punnerrusta
7) 15 selkää
8) 30 vatsaa kädet rinnalla
9) 20 kyykkyyn-ylös
10) 20 askel-kyykkyä, 10 kummallekki jalalle
11) 20 vinoja vattoja, kädet niskan takana
12) 20 kyykkyyn-ylös
13) 15 punnerrusta
14) 2 min naruhyppelyä
15) 5 min hölkkää
Lopuksi tietty venyttelyä, jotain 10=> min.
Arvostelkaa!- bee
aikamoinen sekamelska :)Mökillä vois toimia, nurmella juosta ja treenata.
menen yleensä 45 minsan lenkille ja sitte vähän pilatesta jos viitin...
Tommosta teen salilla, mutta en tykkää enää käydä siellä ku ehkä talvella. Haluisin kyllä aloittaa spinningin...
- Gan
Meni vähän överiksi tänään, kun olin koko päivän perheen kans liikkeellä.
Eli, sämpylä (kun tarjottiin)
1 kanatasku, 1 1/2 perunaa,
2 tortillaa siinä 6aikaan.
(vain teelusikallinen lihaa per wrappi, muuten salaattia)
5km lenkki
40min spinningpyörällä.
= 200g
Kyllä ottaa päähän!!
Eli lihoin taas.
Mä en onnistu ikinä...- Bee
Gan et ole yksin, mulla kans paha päivä eilen!!
-mandariinejä, 6 kpl
-tomaattikeittoa, 2dl
-sisu pastilleja, puolaskia
-kanasalaatti kl. 19.00
ja sit... pizzaaa fudismatsin yhteydessä.
kävelyä 2h
great, njooo... treenaan tänään kunnolla, joten ehkä ei koko maailma, :/ - come on
Bee kirjoitti:
Gan et ole yksin, mulla kans paha päivä eilen!!
-mandariinejä, 6 kpl
-tomaattikeittoa, 2dl
-sisu pastilleja, puolaskia
-kanasalaatti kl. 19.00
ja sit... pizzaaa fudismatsin yhteydessä.
kävelyä 2h
great, njooo... treenaan tänään kunnolla, joten ehkä ei koko maailma, :/Joko siis olette huomionhakuisia teinejä tai sit olette onnistuneet välttämään kaiken asiallisen tiedon ravitsemuksesta!
Tolla menolla terveys kyllä rapisee ja käy pian niin että kun alatte syömään terveellisesti niin lihottekin ihan normiruokamääristä.
Kohtuus hei kaikessa, ei itteään tarvi nälkään tappaa. - nancy
come on kirjoitti:
Joko siis olette huomionhakuisia teinejä tai sit olette onnistuneet välttämään kaiken asiallisen tiedon ravitsemuksesta!
Tolla menolla terveys kyllä rapisee ja käy pian niin että kun alatte syömään terveellisesti niin lihottekin ihan normiruokamääristä.
Kohtuus hei kaikessa, ei itteään tarvi nälkään tappaa.Tää viestijuttu siirrettiin tuolta anoreksia-palstalta tänne ku jotkut haluaa siellä parantua. Et tää palsta on lähinnä anorektikoille.
- juuuuuuu
come on kirjoitti:
Joko siis olette huomionhakuisia teinejä tai sit olette onnistuneet välttämään kaiken asiallisen tiedon ravitsemuksesta!
Kohtuus hei kaikessa, ei itteään tarvi nälkään tappaa.Tämä huomionhaluinen teini 24v on elänyt tällaisella ruokavaliolla viimeiset 3v täysissä ruumiin ja sielun voimissa bmi välillä 15-19. Nyt se on tuo isompi ja tavoite on 17.5. Ainoa minkä olen jättänyt ruokavaliostani tämänhetkisestä pois viikon aikana on perunat/pasta/leipä/sokeri. Ja laihtunut viikossa puoli kiloa. Enkä näe nälkää :D!
- come on
nancy kirjoitti:
Tää viestijuttu siirrettiin tuolta anoreksia-palstalta tänne ku jotkut haluaa siellä parantua. Et tää palsta on lähinnä anorektikoille.
Te siis olette niitä anorektikoita jotka ei halua parantua...?
Please, elämällä voisi olla teillekin jotakin TODELLISTAkin annettavaa.
Oikeasti toi ruoalla kikkailu osoittaa kaikkea muuta kuin luonteenlujuutta tms. mitä kuvittelette.
Surullista...
Olen oikeasti vilpittömän pahoillani.
Henki on kuitenkin niin vakava ja kallisarvoinen asia. - come on
juuuuuuu kirjoitti:
Tämä huomionhaluinen teini 24v on elänyt tällaisella ruokavaliolla viimeiset 3v täysissä ruumiin ja sielun voimissa bmi välillä 15-19. Nyt se on tuo isompi ja tavoite on 17.5. Ainoa minkä olen jättänyt ruokavaliostani tämänhetkisestä pois viikon aikana on perunat/pasta/leipä/sokeri. Ja laihtunut viikossa puoli kiloa. Enkä näe nälkää :D!
Haluaisin tietää miksi tahdot indeksisi alipainon puolelle?
Vaikka et koe näkeväsi nälkää (nälän tunnehan vähenee kun mahalaukku pienenee) niin terveellistä liiallinen laihuus ei ole.
Voit sairastua vaikka mihin, jollet nuorena niin vanhempana.
Sitäpaitsi liiallista laihuutta ei "tavalliset" ihmiset pidä kauniina, jos se on tavoitteesi.
En halua ilkeillä tai mitään, mutta mua huolestuttaa. - nähdä
juuuuuuu kirjoitti:
Tämä huomionhaluinen teini 24v on elänyt tällaisella ruokavaliolla viimeiset 3v täysissä ruumiin ja sielun voimissa bmi välillä 15-19. Nyt se on tuo isompi ja tavoite on 17.5. Ainoa minkä olen jättänyt ruokavaliostani tämänhetkisestä pois viikon aikana on perunat/pasta/leipä/sokeri. Ja laihtunut viikossa puoli kiloa. Enkä näe nälkää :D!
miltä näyttää aikuinen nainen jonka BMI on 15 (tai 17,5).
- Sonjuli90
come on kirjoitti:
Te siis olette niitä anorektikoita jotka ei halua parantua...?
Please, elämällä voisi olla teillekin jotakin TODELLISTAkin annettavaa.
Oikeasti toi ruoalla kikkailu osoittaa kaikkea muuta kuin luonteenlujuutta tms. mitä kuvittelette.
Surullista...
Olen oikeasti vilpittömän pahoillani.
Henki on kuitenkin niin vakava ja kallisarvoinen asia.Pro-anoi.
- bmi 16 ja risat
come on kirjoitti:
Haluaisin tietää miksi tahdot indeksisi alipainon puolelle?
Vaikka et koe näkeväsi nälkää (nälän tunnehan vähenee kun mahalaukku pienenee) niin terveellistä liiallinen laihuus ei ole.
Voit sairastua vaikka mihin, jollet nuorena niin vanhempana.
Sitäpaitsi liiallista laihuutta ei "tavalliset" ihmiset pidä kauniina, jos se on tavoitteesi.
En halua ilkeillä tai mitään, mutta mua huolestuttaa.Itelläni tuo bmi oli joskus 16 ja vähä päälle.
Enkä kärsiny muuta ku ihmisten puheista! "miten voit olla noin laiha? Syöksää mitään? Onks sul anoreksia?" jne..
Ja söin silloin ihan normaalisti. - Gan
nähdä kirjoitti:
miltä näyttää aikuinen nainen jonka BMI on 15 (tai 17,5).
Amerikan länsirannikko, italia, brasilia..Kuule muualla maailmassa on normaalia että nainen on hyvin hoikka. Lista on pitkä.
Täällä suomessa taistellaan vyötärölihavuutta, 2 tyypin diabeettesta ja vaikka mitä LIHAVUUDEN aiheuttamia sairauksia vastaan. Itse olen nyt "ihanne painossa" ja mulla on kolesteroli arvot koholla!
Lääkäri sanoi että niin on 75% suomalaisista!
Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä. - Bee
Gan kirjoitti:
Amerikan länsirannikko, italia, brasilia..Kuule muualla maailmassa on normaalia että nainen on hyvin hoikka. Lista on pitkä.
Täällä suomessa taistellaan vyötärölihavuutta, 2 tyypin diabeettesta ja vaikka mitä LIHAVUUDEN aiheuttamia sairauksia vastaan. Itse olen nyt "ihanne painossa" ja mulla on kolesteroli arvot koholla!
Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä.Viimeks ku lähikaupassa kävin niin mua edellä oleva miesasiakas osti
pari mikropizzaa
Lihapiirakoita
Makkaraa
Ruisleipää
Olutta
Tommonen ruokavalio suomessa NORMAALI...
Vi**n härskii - come on
Bee kirjoitti:
Viimeks ku lähikaupassa kävin niin mua edellä oleva miesasiakas osti
pari mikropizzaa
Lihapiirakoita
Makkaraa
Ruisleipää
Olutta
Tommonen ruokavalio suomessa NORMAALI...
Vi**n härskiiNo tuo nyt ei todellakaan kuulosta normaalilta!
Mutta miltä kuulostaa tämä(voisi olla yksi minun laihdutuspäivä)?;
aamu: veteenkeitetty kaurapuuro, tilkka rasvatonta maitoa
aamupäivä: omena
lounas: kanasalaatti, yksi leipä, omena
iltapäivä: omena, banaani
päivällinen: pari perunaa, jauhelihakastiketta (kevyeen ruokakermaan tai tomaattimurskaan tehty),pari ruisleipää kevyttuorejuustolla ja kasviksilla
iltapala: mansikkarahkaa makeutusjauheella
Lisäksi päivän aikana kahvia rasvattomalla maidolla, vettä, kalsiumtabletti ja monivitamiinitabletti.
Ja tällä siis laihtuu, normaalisti ihmisten tulisi syödä runsaammin. Varsinkin kasviksia ja hedelmiä voisin minäkin syödä runsaammin.
Mielestäni siis normaali tarkoittaa ihan muuta kuin rasvaisia eineksiä. - come on
Gan kirjoitti:
Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä.Minulle tulee mieleen että kolesteroliarvosi voivat olla koholla juuri väärän syömisen takia.
Ei siis painon, vaan ruoan koostumuksen.
Minulla on aivan ihannearvot vaikka olen ylipainoinen, sillä syön kuitenkin järkevää, terveellistä ruokaa. Ja kylläkin laihdutan ;), mutta en vielä silloin kun mittautin.
Perintötekijät myös vaikuttavat TODELLA paljon kolesteroliarvoihin. Tunnen erittäin hoikan perheen, jonka äidillä ja lapsilla on huonot arvot sukurasitteen vuoksi. Mutta kasvisvoittoisella, terveellisellä ruokavaliolla ovat kyenneet alentamaan arvoja. - Bee
come on kirjoitti:
Minulle tulee mieleen että kolesteroliarvosi voivat olla koholla juuri väärän syömisen takia.
Minulla on aivan ihannearvot vaikka olen ylipainoinen, sillä syön kuitenkin järkevää, terveellistä ruokaa. Ja kylläkin laihdutan ;), mutta en vielä silloin kun mittautin.
Perintötekijät myös vaikuttavat TODELLA paljon kolesteroliarvoihin. Tunnen erittäin hoikan perheen, jonka äidillä ja lapsilla on huonot arvot sukurasitteen vuoksi. Mutta kasvisvoittoisella, terveellisellä ruokavaliolla ovat kyenneet alentamaan arvoja.Hej mä en selostanu mun omaa ruokavaliota vaan miehen mun edessä!!!!! En ikinä söis moista moskaa...
lue tarkemmin ens kerralla - normaalia?
Gan kirjoitti:
Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä.Se vaihtelee. Todellisuudessa jos paino on normaalin rajoissa niin se myös yleensä tarkoittaa terveyttä ja liika laihuus aiheuttaa monia ongelmia.
Lihavuus aiheuttaa ongelmia, se on totta, mutta normaalipainoisella ei pitäisi olla noita ongelmia.
Kolesterolit on koholla nykyisten suositusten mukaan ja monella taholla kritisoidaankin nykyistä kolesteroli rajaa (5).
Oletan että syöt suositusten mukaan ja siitä huolimatta kolesteroli on koholla, miksi? Etkö syökkään suositusten mukaan, vai onko suosituksissa vikaa? - kolesterolit on?
come on kirjoitti:
No tuo nyt ei todellakaan kuulosta normaalilta!
Mutta miltä kuulostaa tämä(voisi olla yksi minun laihdutuspäivä)?;
aamu: veteenkeitetty kaurapuuro, tilkka rasvatonta maitoa
aamupäivä: omena
lounas: kanasalaatti, yksi leipä, omena
iltapäivä: omena, banaani
päivällinen: pari perunaa, jauhelihakastiketta (kevyeen ruokakermaan tai tomaattimurskaan tehty),pari ruisleipää kevyttuorejuustolla ja kasviksilla
iltapala: mansikkarahkaa makeutusjauheella
Lisäksi päivän aikana kahvia rasvattomalla maidolla, vettä, kalsiumtabletti ja monivitamiinitabletti.
Ja tällä siis laihtuu, normaalisti ihmisten tulisi syödä runsaammin. Varsinkin kasviksia ja hedelmiä voisin minäkin syödä runsaammin.
Mielestäni siis normaali tarkoittaa ihan muuta kuin rasvaisia eineksiä.No siinä se kysymys jo tulikin.
- sukurasitteisiin
come on kirjoitti:
Minulle tulee mieleen että kolesteroliarvosi voivat olla koholla juuri väärän syömisen takia.
Perintötekijät myös vaikuttavat TODELLA paljon kolesteroliarvoihin. Tunnen erittäin hoikan perheen, jonka äidillä ja lapsilla on huonot arvot sukurasitteen vuoksi. Mutta kasvisvoittoisella, terveellisellä ruokavaliolla ovat kyenneet alentamaan arvoja.kun puhutaan kolesterolista.
Ellei sillä tarkoiteta sitä, miten ihmiset ovat oppineet kotonaan syömään. - come on
kolesterolit on? kirjoitti:
No siinä se kysymys jo tulikin.
Täysin ihannearvot on.
- come on
Bee kirjoitti:
Hej mä en selostanu mun omaa ruokavaliota vaan miehen mun edessä!!!!! En ikinä söis moista moskaa...
lue tarkemmin ens kerrallaSiis ymmärsin ettet puhunut itsestäsi. Mutta tarkoitin vaan että niukallakin ruokavaliolla voi syödä väärin ja epäterveesti.
Että sun kannattaisi mieluummin tarkkailla ruokavaliosi terveellisyyttä kuin laihduttavuutta.
- Bee
tänään...
aamiainen. mango bona purkki
lounas. tomaattikeittoa, ruisleipä juustolla
illallinen. grillattua kanaa ja salaattia
mansikoita :)
1h tennistä
Omasta mielestäni näyttää terveelliseltä,
en jaksanu laskee kaloreita.- Gan
Olin koko päivän reissussa, ja sitten sukulaisilla kylässä.
Eli söin ihan liikaa, tunnen itseni niin epäonnistujaksi... Laihduin vain 100g
Miksi olen näin huono...
Eli,
sämpylä juustolla
2 palaa metripizzaa (n.8x15cm)
Pulla!
lakritsia! (hitto kun sitä piti ostaa autoon!)
Sanokaas mitä olis kaloreita 3 lihapyörykässä ja 4rkl p.muussia? - annisS
Gan kirjoitti:
Miksi olen näin huono...
Eli,
sämpylä juustolla
Pulla!
Sanokaas mitä olis kaloreita 3 lihapyörykässä ja 4rkl p.muussia?6.7 torstaina söin
aamupalalla 4 hapankorppua mergariinilla ja tonnikalalla ja palvikinkulla, tomaatti ja maitolasi = 250 kaloria
ruokana naudanliha pihvi salaatin kera = 300 kaloria
ja jälkkäriksi 100g leipäjuustoa ja mansikoita = 250 kaloria
iltapalana 3 hapankorppua sulatejuustolla ja rasvaton jugurtti = 100 kaloria
Eli 900 kaloria, en liikkunut yhtään.. - .....
Gan kirjoitti:
Miksi olen näin huono...
Eli,
sämpylä juustolla
Pulla!
Sanokaas mitä olis kaloreita 3 lihapyörykässä ja 4rkl p.muussia?3 Lihapullassa on kaloreita n. 200 ja 4 rkl muussia 100 kaloria. suunnilleen...
- nancy
annisS kirjoitti:
6.7 torstaina söin
aamupalalla 4 hapankorppua mergariinilla ja tonnikalalla ja palvikinkulla, tomaatti ja maitolasi = 250 kaloria
ruokana naudanliha pihvi salaatin kera = 300 kaloria
ja jälkkäriksi 100g leipäjuustoa ja mansikoita = 250 kaloria
iltapalana 3 hapankorppua sulatejuustolla ja rasvaton jugurtti = 100 kaloria
Eli 900 kaloria, en liikkunut yhtään..Oon unohtanu kirjottaa mut en oo kyl mässäillykkää yök.
No mut eilen söin
*aamulla: ruispuuroa ja kaksi pientä ruisleipää, nektariini, tuoremehua ja kahvia
*päivällä näkkileipä
*illalliseksi verilettuja ja vähän kinkkupiirakkaa, (tuli paha olo mut oli pakko syödä se)kahvia
*kuntosalia pari tuntia, jonka jälkeen tuli nälkä
*kaksi näkkileipää toinen juustolla ja kurkulla, ilman voita, toisessa maksapasteijaa ilman voita - tietoa
..... kirjoitti:
3 Lihapullassa on kaloreita n. 200 ja 4 rkl muussia 100 kaloria. suunnilleen...
Terveellinen laihdutusvauhti on 0,5-1 kg viikossa.sopiva painoindeksi on 18,5 - 24,9. Naisten ravinnon tarve on jotain 1800 luokkaa suurinpiirtein(liikkuvilla vieläkin enemmän). 500 kCal vähennys jo laihduttaa tosin monella tän palstan kirjoittajalla ei ole ylipainoa vaan melkein päinvastoin niin ei tuolla vähennyksellä sit enää laihdu ku on omassa ihanne painossa.
Päivässä pitää saada kuitua 30 grammaa, mitä te ette todellakaan saa. myös pitää syödä puol kiloa vihanneksia päivässä. Kolme hedelmää on päivässä hyvä määrä. banaani vastaa kahta hedelmää. hedelmistä saa vitamiineja ja kuituja.
Jos haluatte syödä terveellisesti niin jättäkää herkut pois, syökää vain täysjyvätuotteita:ruisleipää, täysjyväleipää, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä. syökää lisäksi hedelmiä vihanneksia ja lihaa kalaa ja kanaa ja marjoja. - Bee
tietoa kirjoitti:
Terveellinen laihdutusvauhti on 0,5-1 kg viikossa.sopiva painoindeksi on 18,5 - 24,9. Naisten ravinnon tarve on jotain 1800 luokkaa suurinpiirtein(liikkuvilla vieläkin enemmän). 500 kCal vähennys jo laihduttaa tosin monella tän palstan kirjoittajalla ei ole ylipainoa vaan melkein päinvastoin niin ei tuolla vähennyksellä sit enää laihdu ku on omassa ihanne painossa.
Päivässä pitää saada kuitua 30 grammaa, mitä te ette todellakaan saa. myös pitää syödä puol kiloa vihanneksia päivässä. Kolme hedelmää on päivässä hyvä määrä. banaani vastaa kahta hedelmää. hedelmistä saa vitamiineja ja kuituja.
Jos haluatte syödä terveellisesti niin jättäkää herkut pois, syökää vain täysjyvätuotteita:ruisleipää, täysjyväleipää, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä. syökää lisäksi hedelmiä vihanneksia ja lihaa kalaa ja kanaa ja marjoja.Kiitos asiallisesta viestistä!
Eikö sitä saa riittävästi kuituja jos syö puoli kiloa kasviksia päivässä ja pari vehnätöntä ruisleipää plus puuroa?
Näin minä yritän syödä, mutta aina ei jaksa kauhoo puuroa napaan kun en hirveästi diggaa.
Olen nimittäin tarkka siitä et mun vatsa toimii.
Eikö ole ihan ok et kuuntelee kehoa, jos joku mättää niin muuttaa ruokavaliota. Itse ainakin voin paljon paremmin kun syön kevyesti ja vähemmän. - katsomassa
Bee kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä!
Eikö sitä saa riittävästi kuituja jos syö puoli kiloa kasviksia päivässä ja pari vehnätöntä ruisleipää plus puuroa?
Näin minä yritän syödä, mutta aina ei jaksa kauhoo puuroa napaan kun en hirveästi diggaa.
Olen nimittäin tarkka siitä et mun vatsa toimii.
Eikö ole ihan ok et kuuntelee kehoa, jos joku mättää niin muuttaa ruokavaliota. Itse ainakin voin paljon paremmin kun syön kevyesti ja vähemmän.http://www.pienipaatospaivassa.net/syo.php?s=15
sieltä löytyy tietoa myös muualta löytyy kun googlettaa kuitu. - laskea
katsomassa kirjoitti:
http://www.pienipaatospaivassa.net/syo.php?s=15
sieltä löytyy tietoa myös muualta löytyy kun googlettaa kuitu.saatko tarpeeksi kuitua päivässä
http://www.kelloggs.fi/ab/Fibre test.aspx - tatti
mulla on jo ongelmia.. alkaa kaverit/vanhemmat kattoon, et mitä laitan suuhuni ja mitä en. Ainoastaan syön terveellisesti, mutta vähän. mitä voin sanoa, et tajuavat, et vaan itteeni ja hyvää oloa ajattelen.. menny jo unetkin tässä...
- tatti
onko täällä oikeesti valmiita laihduttajia? olen jo tosiaan 24-vuotias, mutta elämä lihavana ei tuu kuuloonkaan. Tuntuu, et porukka vaan puhuu, mutta ei oikeesti oo valmis tekeen mitään.. olen 155cm ja 44kg..Greipit voi heittää roskiin, niistä ole mihinkään...
- Gan
laskea kirjoitti:
saatko tarpeeksi kuitua päivässä
http://www.kelloggs.fi/ab/Fibre test.aspxNäillä palstoilla on vaikka mitä huu haa juttuja.
Mutta heti kun me siirrytään sairauden palstalta tänne, niin jo ollaan kimpussa.
Ja myös minä syön puolikiloa kasviksia päivässä ja täysjyvä viljaa.
Ei mun kolesteroli siitä ainakaan johdu.
(syön myös lihaa, kalaa, rakastan maitotuotteita ja pähkinöitä mutta en halua olla lihava. Anteeksi vaan) - mukaan
tietoa kirjoitti:
Jos haluatte syödä terveellisesti niin jättäkää herkut pois, syökää vain täysjyvätuotteita:ruisleipää, täysjyväleipää, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä. syökää lisäksi hedelmiä vihanneksia ja lihaa kalaa ja kanaa ja marjoja.kuitua tarvii tuon 30g jos syö 2500kcal päivässä.
2000kcal kuitusuositus on 25g.
Joten jos syö vain 1500kcal niin silloin riittää pienempikin kuitumäärä.
- nancy
*aamulla ruispuuroa, 2 näkkileipää kurkulla ja kananmunalla, nektariini, kahvia ja tuoremehua
*päivällä 1 näkkileipä
*illalliseksi verilettuja ja salaattia
*urheilua: 8 km:n lenkki ja jumppaharjoituksia (vatsa-ja selkälihakset,punnerruksia ja etunojakyykkyjä)
Tuli vaan mieleen tosta aamupalasta, jos joku mua fiksumpi osais neuvoa: onko siinä liikaa syötävää? Tai pitäiskö mun vähentää tota leivänsyöntiä? Tuntuu et ne turvottaa aina.....- Bee
Tuskin tuo määrä leipii mitään haittaa mut kantsii juoda paljon vettä samalla et ei vatsa turpoo.
Mun päivä meni seuraavasti,
aamiainen; Mango Bona purkki
Lounas; Katkarapukeittoo 2 kpl ruisleipää
Välipala; Porkkanoita
Illallinen; Kanaa ja salaattia
limujää ja pikkupulla :/
En ehtinyt taaskaan urheilla :(
DAMN!!
Pakko mennä ostaa kunnon vaaka!!! - Gan
Bee kirjoitti:
Tuskin tuo määrä leipii mitään haittaa mut kantsii juoda paljon vettä samalla et ei vatsa turpoo.
Mun päivä meni seuraavasti,
aamiainen; Mango Bona purkki
Lounas; Katkarapukeittoo 2 kpl ruisleipää
Välipala; Porkkanoita
Illallinen; Kanaa ja salaattia
limujää ja pikkupulla :/
En ehtinyt taaskaan urheilla :(
DAMN!!
Pakko mennä ostaa kunnon vaaka!!!Te olette sit hyviä, mä olen tämmönen et söin taas liikaa...
Aamullahan just kannattaakin syödä, kuluu ne kalorit sit päivän aikana.
Joten, päivän aikana meni jotain kolme ruisleipää.
Mustikkakeittoa
Lämminruoka; 5 broileripyörykkää, 2 rkl muusia ja paljon kasviksia.
Sitte tulee paha... 6 olutta eli n.720 kcal
Enkä polkenu pyörää kun 30min.
kyllä taas masentaa
- nancy
tänään oli paha päivä....
*aamulla: 2,5 sellasta valmispatonkia, siis 5 puolikasta,yht.450 kcal.....apua(yritin kyl syödä kurkun kans ettei ois tullu niin paljon kaloreita, ja sit jos oli juustoo ni en sit tietystikään laittanu rasvaa)kahvia ja tuoremehua
*päivällä: nektariini
*illalliseksi: yksi makkara 250 kcal ja salaattia
ja sit tulee paha: kakkua pari pientä palaa(syntymäpäivä).....tiedän ettei sais mut kun....
ja sit kun tänään ei pääse edes urheilee.....
APUA. Mut huomen on sit pakko urheilla senkin edestä- nancy
oksensin ulos kakunpalat-tai osan siitä mitä söin. et en tiiä paljon tulee miinuskaloreita.
- !!!!!!!!!
nancy kirjoitti:
oksensin ulos kakunpalat-tai osan siitä mitä söin. et en tiiä paljon tulee miinuskaloreita.
VOI LUOJA MINKÄLAISTA HUL-LUUT-TA...!!!!!!!
hei herätkää IHMISET HYVÄT!!!!
ei TOLLATAVALLA MITÄÄN TUU!!!
Te syötte T O D E L L A H U O N O S T I .
Täysin tehotonta. Ette laihdu vaan LIHOTTE. Se on vaan JATKUVA VITTUMAINEN K I E R R E, jota ETTE voi katkaista ellette muuta tapojanne. - nancy
!!!!!!!!! kirjoitti:
VOI LUOJA MINKÄLAISTA HUL-LUUT-TA...!!!!!!!
hei herätkää IHMISET HYVÄT!!!!
ei TOLLATAVALLA MITÄÄN TUU!!!
Te syötte T O D E L L A H U O N O S T I .
Täysin tehotonta. Ette laihdu vaan LIHOTTE. Se on vaan JATKUVA VITTUMAINEN K I E R R E, jota ETTE voi katkaista ellette muuta tapojanne.nyt vajoon niinkin alas että viittin edes vastata tollaseen paskaan. kaikki ihmiset on tavallaan hulluja. sunkin kaappi on niin täynnä luurankoja että kaapin ovi ei edes pysy kiinni. kyl mä tiiän. kaikilla ihmisillä on jotakin salattavaa. jos olisin sinä ni EN TOD kirjottelis tänne palstalle.....luuletsä vaikuttavas tollasella viestillä jotenkin meihin??? miten sä onnistuit karkaamaan sieltä mielisairaalasta ja karkottamaan ne vartijat kannoiltas??????????????
- ihmettelijä7
nancy kirjoitti:
Oksensitko omasta halustas ne loput pois vai oliko tahtomaton teko?
- Gan
ihmettelijä7 kirjoitti:
rueta meilailemaan tai jotain...
Mua ahdistaa nää ihmiset.
Te ette ymmärrä miltä tämä tuntuu...
Olen masentunut, en halua syödä, pelkään että lihoan lihoamistani.
Kolesterolini ei ole paljon koholla.
Ja tiedän kyllä miten pitäisi syödä.
Mutte se ei mene jakeluun?
Eikä myöskään se että lääkärin mukaan alle neljänneksellä suomalaisista on suositusten mukainen kolesteroli.
Minulle 1500kcal ei ole laihduttamista, sillä jotenkin vielä voin sietää itseäni.
Silti syömistä seuraa syyllisyys. - Gan
Gan kirjoitti:
rueta meilailemaan tai jotain...
Mua ahdistaa nää ihmiset.
Te ette ymmärrä miltä tämä tuntuu...
Olen masentunut, en halua syödä, pelkään että lihoan lihoamistani.
Kolesterolini ei ole paljon koholla.
Ja tiedän kyllä miten pitäisi syödä.
Mutte se ei mene jakeluun?
Eikä myöskään se että lääkärin mukaan alle neljänneksellä suomalaisista on suositusten mukainen kolesteroli.
Minulle 1500kcal ei ole laihduttamista, sillä jotenkin vielä voin sietää itseäni.
Silti syömistä seuraa syyllisyys.huomenna parin päivän syömiseni. En ehdi tänään.
- nancy
ihmettelijä7 kirjoitti:
WTF. siis ihan ite omasta tahdostani. mitä kysymyksiä.
- Gan
8.7
Kaurapuuroa, risottoa, kasviksia, ruisleipää
yhteensä n.800 kcal
9.7
Risottoa ja kasviksia.
Sitten oltiin taas reissussa niin tuli syötyä keksejä ja korppu.
Joten muuta ei voinut enää syödä.
n.1000 kcal
Olen nyt laihtunut viikossa 200g, aivan naurettavaa... - kakkaa
nancy kirjoitti:
nyt vajoon niinkin alas että viittin edes vastata tollaseen paskaan. kaikki ihmiset on tavallaan hulluja. sunkin kaappi on niin täynnä luurankoja että kaapin ovi ei edes pysy kiinni. kyl mä tiiän. kaikilla ihmisillä on jotakin salattavaa. jos olisin sinä ni EN TOD kirjottelis tänne palstalle.....luuletsä vaikuttavas tollasella viestillä jotenkin meihin??? miten sä onnistuit karkaamaan sieltä mielisairaalasta ja karkottamaan ne vartijat kannoiltas??????????????
väitätkö, että moinen itsensäkiduttamis- ja näännyttämisdieetillä saadaan pysyviä tuloksia aikaan?
perustele hyvin kiitos - nancy
Gan kirjoitti:
8.7
Kaurapuuroa, risottoa, kasviksia, ruisleipää
yhteensä n.800 kcal
9.7
Risottoa ja kasviksia.
Sitten oltiin taas reissussa niin tuli syötyä keksejä ja korppu.
Joten muuta ei voinut enää syödä.
n.1000 kcal
Olen nyt laihtunut viikossa 200g, aivan naurettavaa...*aamupala: nektariini, munakas (2kananmunaa, en tiiä paljon tulee kaloreita, makkaraa n.125 kcal, tomaattia, sipulia, ja vähän juustoa)otti päähän kun en tiedä paljon siinä on kaloreita mutta varmaankin liikaa
*päivällä en tainnu syödä sit mitään kun aamupala oli niin tukeva
*riisiä ja sellanen kasviswokki (parsakaalia, herkkusieniä, katkarapuja, porkkanaa, paprikaa, kookosmaitoa vähän)
koko päivän kcalmäärä oli varmaankin aika huima mutta sitten urheilin senkin edestä......
8km :n lenkki, kovat jumppaharjoitukset. oli kyllä sit nälkä vaik söin pari näkkäriä urheiluiden jälkeen ja nyt aamullakin oli kova nälkä.......en tiiä kuluks niit kaloreita tarpeeks......
- Bee
Hej, sori et en ole kirjoitellut, olin reissussa.
Joo eli tuli syötyä kaikenlaista paskaa. Vituttaa.
Ja v*tuttaa sekin kun ei ole kunnon vakaa et pystyisin pikkasen kontrolloimaan tätä. Mikä ois hyvä? Minkälainen kannattaa ostaa?
Huh huh...Ja muuten ne jotka meitä "yrittävät johdattaa "järkeen"" ovat luultavasti katkeria läskejä. Minä en kirjoita niitten palstalle niitten syömisistä. Muiden arvosteleminen ei ole muuta kuin yritys pönkittää oma egoaan.- nancy
no niinhän se vähän on...
*aamulla: 4 ruisleivänpalaa, tuoremehua (sellasta sokerilitkua) ja kahvia
*päivällä: jäätelö!!! kamalaa.
*illalliseksi: spagettia ja lihapullia. mut söin vaan vähäsen kun tuli se jäätelö syötyä.
urheilut: 8 km:n lenkki
*iltapala: sellainen banaanismoothie (1 banaani, kaurahiutaleita 2 rkl, maustamatonta jogurttia, vähän hunajaa, kanelia ja kerdemummaa)
menin nukkumaan yhdeltä yöllä ja sit oli taas nälkä.... - Gan
Marketeista saa ihan hyviä digivaakoja n.40 eurolla.
Ittellä on sellanen, hyvin on toiminut.
Tässä on mennyt pari päivää aamu puurolla ja tavallisella ruualla.
(eilen tosin taas sukuloimassa ja kakkuahan siellä oli. n.800 kcal)
Tänään aamu puuro, kotiruokaa(riisi, jauheliha, vihannes pataa) ja sämpylä. kans varmaan joku 800kcal.
Paino on pudonnut about puoli kiloa junnattuaan vähän paikallaan.
Urheilemaan en ole paljon ehtinyt, ja odotan niin syksyn alkua että jumpat alkais! - nancy
Gan kirjoitti:
Marketeista saa ihan hyviä digivaakoja n.40 eurolla.
Ittellä on sellanen, hyvin on toiminut.
Tässä on mennyt pari päivää aamu puurolla ja tavallisella ruualla.
(eilen tosin taas sukuloimassa ja kakkuahan siellä oli. n.800 kcal)
Tänään aamu puuro, kotiruokaa(riisi, jauheliha, vihannes pataa) ja sämpylä. kans varmaan joku 800kcal.
Paino on pudonnut about puoli kiloa junnattuaan vähän paikallaan.
Urheilemaan en ole paljon ehtinyt, ja odotan niin syksyn alkua että jumpat alkais!*aamulla:ruispuuroa, kaksi leipää kahvia ja tuoremehua
*päivällä:nektariini
*illalliseksi:keitettyjä vihanneksia (parsakaalia, pikkuporkkanoita ja paprikaa)uunikalaa juusto-jogurttikuorretteella (!)apua.
*illalla:kaksi näkkileipää meetvurstilla ja kurkulla
pitää huomenna sitten syödä vähemmän. söin vielä myslipatukoitakin......hitto ku ei oo vaakaa. ahistaa. - Bee
nancy kirjoitti:
*aamulla:ruispuuroa, kaksi leipää kahvia ja tuoremehua
*illalliseksi:keitettyjä vihanneksia (parsakaalia, pikkuporkkanoita ja paprikaa)uunikalaa juusto-jogurttikuorretteella (!)apua.
*illalla:kaksi näkkileipää meetvurstilla ja kurkulla
pitää huomenna sitten syödä vähemmän. söin vielä myslipatukoitakin......hitto ku ei oo vaakaa. ahistaa.aamu; yoghurtti näkkäri juustolla
päivä; kaks ruisleipää juustohampurilainen
välipala; croissantti
ilta; Kalakeittoa 2 ruisleipää
plus mandariinejä
Joo, en ole tyytyväinen... yritän tänään (13/7) ehtiä ostaa vaa´an (vaikee kirjoittaa)
Tupakoittekste?
Itse en polta, vaik tekiski mieli sillon ku nälkä. - nancy
Bee kirjoitti:
aamu; yoghurtti näkkäri juustolla
päivä; kaks ruisleipää juustohampurilainen
välipala; croissantti
ilta; Kalakeittoa 2 ruisleipää
plus mandariinejä
Joo, en ole tyytyväinen... yritän tänään (13/7) ehtiä ostaa vaa´an (vaikee kirjoittaa)
Tupakoittekste?
Itse en polta, vaik tekiski mieli sillon ku nälkä.en tupakoi, mut tietääkseni se vähentää ruokahalua. sen takia voisin alottaa, mutta kun haluun urheilla (ja on pakkokin)laskee suoritukykyä :(
- nancy
*aamulla: neljä vaaleaa leipäviipaletta (päällä meetvurstia ja kurkkua)kahvia ja tuoremehua
*illalliseksi: eiliseltä aterialta jäänyttä kalaa ja kasviksia
ruoan jälkeen söin kaksi myslipatukkaa (olen idiootti)
*urheilut: 8km:n lenkki
iltapalaa en syönyt, koska söin ne myslipatukat....teetä vähän.
olisi pitänyt vielä jumpata, mutta väsyttää niin paljon.....- Gan
aamu puuro n.150kcal
Kylässä 1 suklaa keksi ja pieni pala jäätelöä
Kotona vähän riisiä ja possuhapanimelä kastiketta vihanneksilla.
Ei hajuakaan mitä tossa on kaloreita, mitä veikkaatte.
Mutta paino on tippunut taas kilon ja tänään meen 10km lenkille.
Harmittaa kun ei voi mennä jumppaan kun uimahalli on kiinni ja kaikki jumpan pitäjät lomalla. Mutta elokuussa alkaa se todellinen rääkki :o)
Kuinka paljon olette laihtuneet tän viestiketjun aikana? Itteltä ei ole lähtenyt kuin reilut pari kiloa. - nancy
Gan kirjoitti:
aamu puuro n.150kcal
Harmittaa kun ei voi mennä jumppaan kun uimahalli on kiinni ja kaikki jumpan pitäjät lomalla. Mutta elokuussa alkaa se todellinen rääkki :o)
Kuinka paljon olette laihtuneet tän viestiketjun aikana? Itteltä ei ole lähtenyt kuin reilut pari kiloa.kun ei oo vaakaa. pitäis saada jostakin sellanen. salilla on mutta en osaa käyttää kun se on sellainen vanhanaikainen.....:( osaisko joku neuvoa miten sitä käytetään?
- ruokavaliolla...
Gan kirjoitti:
aamu puuro n.150kcal
Kuinka paljon olette laihtuneet tän viestiketjun aikana? Itteltä ei ole lähtenyt kuin reilut pari kiloa.Alkupaino: 70,3 kg
Loppupaino: 68,1 kg ja matka jatkuu...
Tavoite: 60 kg
päivät 1-14:
AAMULLA
ruisleipää 3 siivua
sinappia levitteenä
1-2 tomaattia
kurkunsiivuja runsaasti
salaatinlehtiä runsaasti
paprikansiivuja
suolakurkunsiivuja
teetä 2 kuppia (ei makeuttajia)
LOUNAALLA
kalaa (lohta/graavia/muikkuja/siikaa jne) tai lihaa (kanaa/kalkkunaa/jauhelihaa)
salaattia todella runsaasti
lasi rasvatonta maitoa
jälkiruuaksi pieni kippo rasvatonta jugurttia
URHEILUA 2-4 tuntia (pyöräilyä/rullaluistelua ja uimista)
– vettä ja teetä –
VÄLIPALAKSI
hedelmiä, mansikoita
– vettä ja teetä –
ILTAPALA (ei enää tee mieli)
2 ohutta kinkunsiivua
3 emmental 17% punaleima -siivua
teetä - Gan
nancy kirjoitti:
kun ei oo vaakaa. pitäis saada jostakin sellanen. salilla on mutta en osaa käyttää kun se on sellainen vanhanaikainen.....:( osaisko joku neuvoa miten sitä käytetään?
Onko se sellanen, että jalustasta nousee tangolla semmonen poikittainen palkki joka viippuu, vaappuu, jompi kumpi puoli kolahtaa aina alas??
Jos se on semmonen, niin siirrät sitä kirkasta pientä palkkia painosi kohdalle.
Jos paino on valittu paino, vasemmalla sivulla olevat palat ovat kohdakkain.
Sitten siirrät sitä "kirkasta painovalitsinta" niin kauan että kirkkaat palat vasemmalla sivussa ovat kohdakkain.
Menitkö nyt lopullisesti sekaisin? Käytän itse sellasta uimahallilla ja kotona vielä omaa vaakaa. Tuntuu vaan että toi mun digi vaaka näyttää vähän enemmän kuin se vanhanaikanen. - Bee
Gan kirjoitti:
aamu puuro n.150kcal
Kuinka paljon olette laihtuneet tän viestiketjun aikana? Itteltä ei ole lähtenyt kuin reilut pari kiloa.aamulla; kolme pientä ruisleipää juustolla
päivällä; kolmileipä juustolla.... :/
illalla; Possua ja vähän perunamuussia...
suklaapatukka....
voihan v.
Joo siis mulla rytmi vähän sekasin...
Ja mäkyl hankkisin sen vaan jos ehtisin,
en viitti ostaa ihan minkälaista tahansa. - nancy
Gan kirjoitti:
Onko se sellanen, että jalustasta nousee tangolla semmonen poikittainen palkki joka viippuu, vaappuu, jompi kumpi puoli kolahtaa aina alas??
Jos se on semmonen, niin siirrät sitä kirkasta pientä palkkia painosi kohdalle.
Jos paino on valittu paino, vasemmalla sivulla olevat palat ovat kohdakkain.
Sitten siirrät sitä "kirkasta painovalitsinta" niin kauan että kirkkaat palat vasemmalla sivussa ovat kohdakkain.
Menitkö nyt lopullisesti sekaisin? Käytän itse sellasta uimahallilla ja kotona vielä omaa vaakaa. Tuntuu vaan että toi mun digi vaaka näyttää vähän enemmän kuin se vanhanaikanen.on se kai sellainen....pitää kokeilla tota. oon just tänään menossa salille. toivottavasti paino ei oo noussut.....mut kiitti neuvoista...
- nancy
en sitten saanut sitä painoa mitattua....ohjeet oli varmaan oikeet mut mun järki ei riitä...!
no mut silti:
aamu piti aloittaa lenkillä mt ei siitä tullut mitään...
*aamulla: ruispuuroa, kahvia, tuoremehua ja kaksi näkkileipää (meetvurstilla ja kurkulla)
päivällä menin sitten sinne lenkille ja sen jälkeen söin nektariinin ja yhden pienen vaalean leiväkannikan jossa oli hieman hunajaa päällä (eikä muuta)
*illalliseksi: tofu-kasviswokki, siitä tuli n. 260kcal ja sitten söin jäätelön, jossa oli 116 kcal. joten aterian energiamäärä oli jotain 376 kcal. hävettää.
*tunti pyöräilyä, 1,5 tuntia salia ja sitten kotona vielä jotain jumppaa
ajattelin etten syö nyt iltapalaa kun olen taas syönyt niin paljon herkkuja....HÄVETTÄÄÄ- Gan
Pyydä salinhenkilökuntaa näyttämään miten sitä vaakaa käytetään.
Itse opin varmaan siinä kun raskauden aikan punnittiin parin viikon välein.
Ja sitten perjantai päivään:
Aamulla reipas 10km lenkki.
Puuron ehdin syömään vasta klo 14, hirvee kiire joten meni energia juoma 130kcal?
päivällinen riisiä, possuhapanimelä kastikk.
ruisleipä 80kcal, maitoa ainakin 100kcal edestä.
Sanotaan arvaus eli 850kcal
Mutta nyt kun oli perjantai, ja rahat just tullut niin pitihän sitä pissee ostaa, eli tohon päälle viel 6 oluen ja 1 siiderin kalorit.
Kyllähän se paino pomppas 200g mutta voiton puolel olen silti.
- Nimetön
Mäkin olisin kiinnostunut! Etsin tyttöä, joka haluaa myös laihduttaa (keinoilla ei väliä) Voisimme kannustaa toisiamme laihempaan, kauniiseen olemukseen ja antaa havaittuja hyviä niksejä.
Myös olisi kiva vaihdella ruokatottumuksia ja thinspiration-kuvia sun muita, joista saa motivaatiota. Tahdon todella onnistua olemaan todella laiha, kai myös sinä haluat? ;)
Painoindeksi tavoite liikkuu 18 kieppeillä.
Nyt se on 20 tienoilla (en ole varma, en omista vaakaa.. täytyy siis hankkia!)
[email protected] - nancy
ostin sitten vaa´an. se paino on varmaankin jotain 48.7.....mut se heittelee aika paljon. toa se on näyttänyt eniten...
*aamulla: kahvia, tuoremehua, kaurapuuroa (n. 100 kcal), 4 vaaleaa leipäviipaletta yksi pala n. 50 kcal)aamupala yht. n. 320 kcal.
*päivällä: nektariini ja mansikoita
*illalliseksi: verilettuja ja salaattia
lisäksi mansikkamaitoa
*iltapalaksi: mansikoita
*urheiluissa piti pitää välipäivä....:(- Gan
No, nyt on mennyt pari päivää ihan perseelleen.(viikon pudotus 0,7kg)
Siksi kun olimme sukulaisilla viikonlopun ja siellä piti syödä koko ajan.
Siis koko ajan kahvia ja leipää, olutta ja grillimakkaraa ja pihviä.
Mutta parempi tuokin kun ei mitään, mutta ottaa päähän kun viikko pudotus olisi ollut tuplaten tuo....
Huomenna taas piiitkä lenkki, kun saan muksun hoitoon.
- nancy
*aamulla 8 km:n lenkki, ennen sitä puolikas banaani
*aamupala: 4 verilettua, 2 pientä ruisleipää (yht. n. 50 kcal)kakkua pieni pala
*päivällä: 1 nektariini
*illalliseksi: tomaattikeittoa (100 kcal)2 näkkileipää (n.100 kcal)2 hapankorppua (n.50 kcal)salaattia ja kakkua
*kuntosalia 2 h ja 1 h pyöräilyä
*iltapala: 2 näkkileipää kurkulla ja meetvurstilla
tuli syötyä hyi helkutti herkkuja mutta kun oli pakko....:(- nancy
*aamupala: ruispuuroa banaanin kera, kahvia ja tuoremehua
*illalliseksi: pinaattilettuja ja....nyyh jäätelöä :(
*urheilut: tunti pyöräilyä ja puoltoista tuntia salia
*illalla: teetä ja pieni pala hk:n sinistä lenkkiä - Gan
nancy kirjoitti:
*aamupala: ruispuuroa banaanin kera, kahvia ja tuoremehua
*illalliseksi: pinaattilettuja ja....nyyh jäätelöä :(
*urheilut: tunti pyöräilyä ja puoltoista tuntia salia
*illalla: teetä ja pieni pala hk:n sinistä lenkkiäPlörinäksi tämäkin päivä....
Ei muuten mutta illalla alettiin mässäämään mieheni kanssa... sitä ennen päivä meni hienosti... Kyllä mua sapettaa, välillä mietin kuinka helppoa laihduttaminen on yksin asuessa... Kun ei tarvi edes ostaa ruokaa...
Viime kesänä olin yksin pari päivää, ja paino laski heti....
Tämä on niin tätä.
Kuka muu toivoo että tulis syksy että liikunta harrastukset lähtis käyntiin??
Mä ainakin, heti tulis 3 lajia lisää... - nancy
Gan kirjoitti:
Plörinäksi tämäkin päivä....
Ei muuten mutta illalla alettiin mässäämään mieheni kanssa... sitä ennen päivä meni hienosti... Kyllä mua sapettaa, välillä mietin kuinka helppoa laihduttaminen on yksin asuessa... Kun ei tarvi edes ostaa ruokaa...
Viime kesänä olin yksin pari päivää, ja paino laski heti....
Tämä on niin tätä.
Kuka muu toivoo että tulis syksy että liikunta harrastukset lähtis käyntiin??
Mä ainakin, heti tulis 3 lajia lisää...no niin justiinsa. mulla kyl sit ku koulut alkaa ni ainakin urheilut vähän kärsii, mut on helpompi olla syömättä. aamul tarvii syödä vähän puuroa, koulussa salaattia ja kotona sit ruokaa.
nyt oon alkanu syödä veri-ja pinaattilettuja ja kaikenlaisia keittoja, salaatteja (niistä mulla ei tuu paha olo) niin isä on alkanu kyttäämään "näkyykö jo kylkiluut, kyllä mä keinot keksin jos anoreksia alkaa!" ahdistaa. painoa on kyllä tippunut. hyvä niin. aion kyllä laihduttaa vaikka isä sanoisi mitä (sen mielestä läski ihminen on normaalipainonen.....)
- nancy
ajattelin nyt kokeilla sellasta et jos söis joku päivä hirveesti ja sit taas ruoat ihan minimiin laihtuisko...en oo kuitenkaan huomannu viel muuutosta....:(
*aamupala:ruispuuroa, 3 vaalean leivän palaa kurkulla, 1 tumman leivän viipale meetvurstilla, kahvia ja tuoremehua
*ilallinen:salaattia, patonkia ja lasagnea...en vaivautunu laskee kaloreita ku lukema pelotti niin paljon...:/
*ilalla:jäätelöä
kokeilin siis tota syömistä siks ku joku tuol anoreksia-palstalla sano et oli syöny joskus paljon ja sit laihtunu pari kiloo sen jälkeen...katellaan mitä tulee.
urheilla en ehtiny....:( mut tänään onneks senki edestä.....- Gan
18.7
-aamupuuro(aina n.120-140kcal)
-sosekeitto 140kcal
-2 ruisleipää, a n.150kcal
-pieni pala ruiskakkoa (???kcal)
19.7
-aamupuuro
-2 kakkopalaa
-1 peruna, vähän kaalipataa
-mansikoita
-suklaakeksi ja jöötelötikku!! Harmittaa!! Loppuis jo tämä kesä!! Aina joka paikas jäätelöä!!
Kalorit varmaan jotain 900......... - nancy
Gan kirjoitti:
18.7
-sosekeitto 140kcal
19.7
-aamupuuro
-2 kakkopalaa
-mansikoita
-suklaakeksi ja jöötelötikku!! Harmittaa!! Loppuis jo tämä kesä!! Aina joka paikas jäätelöä!!
Kalorit varmaan jotain 900.........vähän sama juttu.....
*aamupala:mannapuuroa, tuoremehua, kahvia
*päivällä:nektariini ja teetä
*illallinen: salaattia ja verilettuja n.360 kcal
*illalla: kolme vaalean leivän palaa juustolla.....:(
sitten oli vielä tunti pyöräilyä ja kaksi tuntia salia.
paino on alkanut jumittaa. osaisko joku kertoo miks? - ruiskakko
Gan kirjoitti:
18.7
-sosekeitto 140kcal
19.7
-aamupuuro
-2 kakkopalaa
-mansikoita
Kalorit varmaan jotain 900.........? ? ?
- Gan
ruiskakko kirjoitti:
? ? ?
leipää.
Sitä on junttakakkoa, kaurakakkoa, ruiskakkoa jne.
Se on hyvää ja terveellistä :o)
En muuten leipää edes ostais mutta muulle perheelle. Sitä tulee ittekin syötyy sitte:0( ... - Gan
nancy kirjoitti:
vähän sama juttu.....
*aamupala:mannapuuroa, tuoremehua, kahvia
*päivällä:nektariini ja teetä
*illallinen: salaattia ja verilettuja n.360 kcal
*illalla: kolme vaalean leivän palaa juustolla.....:(
sitten oli vielä tunti pyöräilyä ja kaksi tuntia salia.
paino on alkanut jumittaa. osaisko joku kertoo miks?Mun tarttee olla niin luuseri ettei painokaan putoa tän nopeammin...
Mä olen niin kade sun laisilles joiden ei tarvi hakea ruoka kaupasta kuin se mitä meinaa syödä...
Mutta kun sitten kaapeis makaa kaikkien muidenkin ruuat.
Mua masentaa niin paljon, mihin tää kaikki oikeen päättyy.
Käykö meille kaikille muka lopuksi hyvin...
20.7
Puuro
1 peruna ja puolikas kanatasku
leipää ja leipää ja vielä leipää...
Olutta
21.7
alpen patukka
karkkipussin jämät...
vähän nakkisoppaa
2 olutta
leipiä taas.... ihan liikaa
v**** mä vihaan itteeni... - nancy
Gan kirjoitti:
Mun tarttee olla niin luuseri ettei painokaan putoa tän nopeammin...
Mä olen niin kade sun laisilles joiden ei tarvi hakea ruoka kaupasta kuin se mitä meinaa syödä...
Mutta kun sitten kaapeis makaa kaikkien muidenkin ruuat.
Mua masentaa niin paljon, mihin tää kaikki oikeen päättyy.
Käykö meille kaikille muka lopuksi hyvin...
20.7
Puuro
1 peruna ja puolikas kanatasku
leipää ja leipää ja vielä leipää...
Olutta
21.7
alpen patukka
karkkipussin jämät...
vähän nakkisoppaa
2 olutta
leipiä taas.... ihan liikaa
v**** mä vihaan itteeni...ei se nyt haittaa jos se paino putoaa niin hitaasti....on kiva tietää että kadehdittu :D kiitos. mutta mulla on se ongelma et vaik oon syöny niukasti jo viime keväästä lähtien niin paino EI PUTOA!! vittu se itkettää ja tuntuu samalta et on niin luuseri-paskiainen et ei laihdu...tai siis on se viime keväästä lähtien pudonnut mutta nyt jumittaa...:(
- nancy
torstai:
*aamupala: kaura-ruispuuroa (n.200 kcal)hapankorppu meetvurstilla (n.35 kcal)kahvia ja tuoremehua
*päivällä: kirsikoita ja nektariini
*illallinen: vähän spagettia (?)8 verilettua (n.300-320 kcal)
*illalla: pari rkl vadelma-mustikka vispipuuroa, 1 hapankorppu kurkulla
*5 km:n lenkki ja jumppaharjoituksia
perjantai:
*aamupala: vispipuuroa pari rkl, ruisleivän viipaletta (yht.n.100 kcal)
*päivällä: myslipatukka (n.50 kcal)
*illallinen: broilerin fileepihvi, kasviksia (kurkkua, tomaattia, paprikaa)kananmunanvalkuainen
*iltapala: tuc-suolakeksejä 6 kpl, kurkun, tomaatin ja paprikan paloja, 1 ryvita näkkileipä ilman voita tai mitään päällisiä. - nancy
*aamupala: danone-jogurttijuoma (n.100 kcal) elovena pikapuuro, jossa omenan-ja luumunpaloja (130 kcal) yht. kaikki n.230 kcal
*päivällä: kahvia ja banaani, viikunoita 5 kpl
*illallinen: broilerin fileesuikaleita, keitettyä parsakaalia ja paprikaa, 2 kananmunanvalkuaista
*illalla: nektariini
*urheilut: 8 km:n lenkki- Gan
22.7
3 tortillaa
2 olutta
23.7
240g lasagnea (oisko n.500 kcal)
lasi maitoa (80 kcal)
ananasta (n.120kcal)
mustikkakeittoa 4 dl (n.40 kcal)
yhteensä 740kcal
Laskenkohan kalorit jotenkin väärin kun paino vaan junnaa...
Pistää niin vihaseksi kun paino ei vaan laske.
Tulis jo syksy... - Gan
Gan kirjoitti:
22.7
3 tortillaa
2 olutta
23.7
240g lasagnea (oisko n.500 kcal)
lasi maitoa (80 kcal)
ananasta (n.120kcal)
mustikkakeittoa 4 dl (n.40 kcal)
yhteensä 740kcal
Laskenkohan kalorit jotenkin väärin kun paino vaan junnaa...
Pistää niin vihaseksi kun paino ei vaan laske.
Tulis jo syksy...Elikkäs näin on mennyt:
24
-kylässä lasi siideriä (n.100kcal)
-VÄHÄN lasagnea (n300kcal)
-hernekeittoa 385kcal
25
-ananasta 260kcal
-2 ruisleivän siivua 160kcal
-mustikka keittoa 30kcal
-vihanneksia
Lihaskunto jumppaa 45min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803