Näytän kuulemma liian nuorelta..

Neiti*

Nyt on alkanut jo oikein ärsyttää kun ihmiset luulee mun olevan melkein lapsi välillä.. Vaikka oon jo 20v, täytän tän vuoden lopussa 21..

Busseissa myydään välillä lasten lippuja kysymättä ikää! Vähän aikaa sitten tuli joku haastattelija soittamaan ovikelloa, kun avasin oven se kysyi et onko vanhemmat kotona, ne ei ollut paikalla (asun vielä äidin kanssa), sit se kysyi mun ikää, kun kerroin sille,se ihmetteli ja luuli kuulemma mun olevan muka 14!! No huh huh, kyseessä oli kuitenkin jo aika vanhahko henkilö.. No yleensä nuorten mielestä oon sentään 17 :D Joskus kun oon juomassa (sivistyneesti) jossain kaupungilla niin jotkut (vanhemmat ihmiset (22-60:D ) "toteaa" että taas tuolla alaikäiset on juopottelemassa. Jotkut pikku pojat yrittää iskeä jne..:D Kun pari vuotta sitten valmistuin lukiosta, olin asioimassa jossain toimistossa ja kerroin että on tulossa päättäjäisjuhla, niin virkailija kysyi : "Ai oot valmistunut peruskoulusta?" Juust..:D

En ole kuitenkaan kaikkien mielestä liian nuoren näköinen, kyl mulle kaupassa välillä myydään alkoholia kysymättä ikää, mut kyseessä on yleensä nuori myyjä. Välillä vaan käy niin paljon hermoille kun ihmiset kuvittelevat jotain ja kohtelevat mua kuin jotain lasta, kysymättä edes mun ikää!

Syynä on ilmeisesti liian hoikka ruuminrakenne (joka kulkee suvussa), sekä aika lapsenomaiset kasvonpiirteet. En ole myöskään kovin pitkä, 165cm.. Oon myös välillä ujo ja viattoman näköinen, mikä myös vaikuttaa näköjään asiaan.. Mut en kuitenkaan pukeudu kuin teini, vaikka tykkään kyl nuorekkaista/naisellisista/tyttömäisistä vaatteista. Käytän myön tyylikkäitä vaatteita, joita nuoremmat ei välttämättä laita päälle ja joihin niillä ei välttämättä ole varaa, se suosikkikauppa taitaa olla Only :) Laitan myös ihan riittävästi meikkiä, mikä vanhentaa hieman, mut silti näytän liian nuorelta välillä jonkun mielestä..

Nykyään teinit näyttää usein vanhemmilta kuin oikeasti on, pääsee baareihin alaikäisinä jne, niin sekin vaikuttaa siihen et muakin luullaan teiniksi.. Tietenkin se on hyvä asia joskus 10v päästä, mut tällä hetkellä se lähinnä häiritsee, ihmiset ei ota mua välillä tosissaan, kun luulee olevansa tekemisissä jonkun teinin kanssa, selittelee aina kauheesti kaikkia asioita, ihan kuin en tietäisi mistään mitään..:D Aika raivostuttavaa välillä, tekee mieli sanoa "että kuuleppas, oon jo 20, et kyl mä tän tajuan"..

Oisko mitään vinkkejä, et miten näyttäisin/vaikuttaisin aikuisemmalta? Tai tuskin mikään auta, kun oon semmonen kun oon.. Mut oisko muilla samoja kokemuksia?=)

19

5210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä 25-v.

Tervetuloa kerhoon, mä olen 25 ja yhä kysytään melkein aina alkoholia ostaessa papereita, tai jos ei kysytä niin ainakin katsotaan pitkään (näen miten myyjät miettivät ja arvioivat ikääni). Bussissa sanon aina itse, että aikuisten lippu, koska muuten mulle saatetaan myydä lasten lippu.

Mä en edes ole mikään järjettömän lyhyt (160cm) enkä mitenkään järjettömän laiha (50kg) enkä mielestäni edes kasvoista näytä kovin nuorelta (ekat rypytkin näkyy jo silmäkulmissa) mutta jostain syystä vaan kokonaisvaikutelma on nuori.

Mutta, mua se ei haittaa. On vaan kiva kun näyttää nuorelta, mulla ei ole mikään hinku näyttää ikälopulta.

• pikkunen_vm85

sama juttu mul. kaupassa ei usein kysytä papereita, alkossa kylläkin aina. eipä se niin haittaa, mutku joku pimputtaa ovikelloo, ja kysyy onks vanhemmat himas. vittuakos tiedän kun ne asuu 10 km päässä. vituttaa kyllä. baareissa kysytään aina paperit, siis näis nuorten paikois stadis. ja kyl kaikilta kavereiltaki kysytään. missään pubeissa en käy, siel ei nii helposti kysytä.. mäki sanon ain dösäs et aikuistenlippu. kaikki luulee et oon joku 15.. ois kyl kiva tietää, et miten esim. hiukset tai meikin avulla voisi itseään vanhentaa. mä olen lyhyt 155 ja laihakin.

• parappa

Niin kyllä tekin vielä ehditte vanhenemaan.

Ite taas oon noin 20 mutta yleensä luullaan että oon 30.

Nuorentua kun sais!

• 41 - vuotias 'teini'

Ole iloinen, ja mitä vanhemaksi tulet, sen kivampaa on kun luullaan aina paljon nuoremmaksi mitä todellinen ikä on :)
      Pieni koko (itse 160/52) ja pitkät hiukset, välillä huvittavaa kun liikkuu lasten kanssa ja kysytään 'kenen lapset sulla on mukana'. =))

• voivat vanhentaa

hei!

Kyselit vinkkejä, miten voisit näyttää vanhemmalta. Käytätkö silmälaseja? Jos käytät, niin pyydä optikolta apua kun seuraavan kerran valitset uusia sankoja.

Meillä oli yläasteella yksi tyttö (14 v), joka silmälasit päässään näytti ihan 30-vuotiaalta! Laseilla on suuri vaikutus.

Jos et käytä laseja, niin... en keksi muuta kuin että entistä aikuismaisempi vaatetus ja kampaus voisivat auttaa.

• Neiti*

kyl silmälasit, mut en oo käyttänyt niitä pitkään.. Pidän tuon mielessä, kiitti vinkistä :)

• Nuorekas neiti

Tervetuloa nuorekkaiden kerhoon!

Olen 28-vuotias, hoikka ja alle 160 cm pitkä. Pari kuukautta sitten viimeksi minulta kysyttiin, että onko minulla tarpeeksi ikää tulla baariin. Nauratti.

• Nuorekas täti

Minulta kysyttiin papereita kun olin menossa Tuska-festarien anniskelualueelle.

Olen 34-vuotias :)

• MiimuXi

kuulostaa... itse kanssa pienikokoinen ja nuorekkaan oloinen kasvoiltani, ilmeisesti.. baarissa ja alkossa saa kaivella papereita tiuhaan tahtiin. Olen 27v... Terveyskeskuksessa 21-vuotiaana kysyttiin, joko olen 15v, kysyin saisinko alennusta poliklinikkamaksusta jos en viel ole :)

Sisarellani sama juttu. 22-vuotiaana oli menossa neuvolaan esikoistaan odottaessaan eli sinne mammapuolelle, ja kouluterveydenhoitaja tuli ala-asteen vastaanotolta odotustilaan tiedustellakseen onko siskolla mahdollisesti sinne asiaa. Huh huh :)

• ................

tässä taannoin kun asioin lähikaupassani ja ostin muutaman siiderin. Olin maksanut jo ostokseni ja lähdössä kassalta kun nuori kassatyttö päätti vielä kysyä paperit. Ilmeisesti pieni kokoni sai hänet epäileväksi.
        Kun tyttö oli sitten todennut ikäni hän tokaisi "oletko oikeasti noin vanha?" Olin hieman hölmistynyt kommentista ja vastasin myöntävästi. Ilmeisesti kassatyttö oli itseäni (24v.) huomattavasti nuorempi, kun kommentti tuli niin spontaanista. En kuitenkaan itse pidä itseäni vielä NIIN vanhana! :)

• homma

Kyllä oikeasti aikalailla ottaa päähän kun kaikki luulevat vähintään viisi vuotta nuoremmaksi ja vaikka tietäisivätkin ikäni, on vaikea tulla otetuksi vakavasti kun on niin pieni ja nuoren näköinen. Minulla on lisäksi erittäin nuori ääni, joten viimeistään kun avaan suuni kaikki arvostus katoaa. Puhelinmyyjätkin usein kysyvät olenko jo 18 eivätkä meinaa uskoa kun sanon että olen... (Ja vinkkinä kaikille puhelinmyyjille, tuon kommentin jälkeen en varmasti tilaa mitään).
      Onhan se olevinaan hyvä että näyttää nuorelta mutta ei liian nuorelta. Kukapa nyt haluaisi näyttää teiniltä.. Ja ärsyttää kun saa kuunnella lässytystä ja tätikieltä kun koittaa hoitaa esim. pankkiasioita.

• pitemmiltäkin

Olen ollut teini-iästä asti 178 senttiä pitkä ja niinpä 23-vuotiaana Alkossa käännytettiin hakemaan paperit kotoa. Kyllä hävetti, vaikka olisi kai pitänyt olla mielissään. Jälkeenpäin on kyllä huvittanut! :)

• ulkomailla
        pitemmiltäkin kirjoitti:

Olen ollut teini-iästä asti 178 senttiä pitkä ja niinpä 23-vuotiaana Alkossa käännytettiin hakemaan paperit kotoa. Kyllä hävetti, vaikka olisi kai pitänyt olla mielissään. Jälkeenpäin on kyllä huvittanut! :)

Kun olin 28 vee niin multa kysyttiin pari kertaa paperit kun ostin olutta. täällä saa olutta ôstaa jo 16 vuotiaat. Alle 25 veenä jouduin aina todistamaan ikäni. Nykyään kolemkybäsenä ei papareita kysellä.

• juttu..

itseäni myös on usein luultu nuoremmaksi, mut välillä jopa vanhemmaksikin. Kai se pukeutuminen aika paljon vaikuttaa. ja ikää on 18. Välillä kysytään papereita kun alkoholia ostaa. Onhan se kiva jos esim 30 vuotiaana luullaan 20 vuotiaaksi. :)
      Ja kai tämä nuorekkuus kuuluu meidän suvun geeneihin. (Äitiäni ja isääni ei uskoisi nelikymppisiksi.)

• muakin!

Itse olen parikymppinen, kaupassa ja baareissa kyllä kysellään papereita vaikkei se mua niin häiritsekään(..vielä..) Nyt on vaan alkanu tosi paljon ärsyttään tämä pieni(!!)kokoisuus, olen 149cm /43kg. Työskentelen hoitoalalla, ja jatkuvasti vanhemmat työntekijät kyselevät; jaksatkohan varmasti, tekevät puolestani kun kuvittelevat etten jaksa yhtä roskasäkkiä nostaa.. Nostotilanteissa (vanhusten) hakevat usein toisen työntekijän nostamaan kun luulevat että tiputtelen mummot ja papat lattialle, vaikka nostotekniikkani olisikin parempi kuin monella muulla, mistä se oikeasti on kiinni. Muutenkin tuntuu että nuoremmat, isokokoisemmat työntekijät ovat parempia noiden "vanhojen" hoitajien mielestä.. Ehkä olen vähän katkera ja hölmö mutta ärsyttää vaan niin paljon... :)

• erittäin ymmärrettävää...

mutta olet (tietenkin) aivan hyvä tuollaisena :-) Purevaa ja järkähtämätöntä ironiaa kehiin, kyllä sitä luulisi yksinkertaisempienkin ymmärtävän. Ihmeiset ovat keskimäärin älyiltään aika olemattomia!!

• täällä

Sama täällä, 26v ja luullaan n. 16-vuotiaaksi. Ehkä se siitä sitten iän myötä. Harmittaa kun ei saa töitä kun pidetään epäpätevänä (kun luullaan nuoremmaksi).

• pikkanen eukko

Pitkään näytin aivan lapselta,kunnes yhtäkkiä 22vuotiaana vain lakattiin kysymästä papereita,myymästä lastenlippuja,eikä kukaan enää päivitellyt,miten noin nuorella on noin monta lasta tai oletkos sie näitten isosisko(minulla on kolme lasta).En usko muuttuneeni ulkoisesti,mutta käytös,kävelytyyli ja pukeutuminen varmaankin vaikutti.

• täällä yksi...

...entinen nuoren näköinen! Vasta pari vuotta olen saanut ostaa esim. alkosta niin ettei kysellä papereita, ja olen nyt 30v ! Vielä 27 vuotiaana jouduin välillä esittämään paperit.
      Nyt välillä harmittaa ja tulee vähän liian vanha olo, kun tottui niin pitkään näyttämään nuorelta! Kyllä se nyt harmittaa kun ei näytä enää nuorelta, en olisi uskonut että harmittaa. Ollapa taas nuoren näköinen...hitsi että pitikin rupsahtaa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe