Voiko kynsien keltaisuus johtua auringosta, kun se paistaa suoraan lakattuihin kynsiin? Juuri äsken kun poistin lakan varpaankynsistäni, huomasin kynsieni olevan ihan keltaiset. Voiko lakassa olla jokin ainesosa, joka reagoi esim. juuri auringon kanssa, ja aiheuttaa näin kynsien keltaisuutta? Kynsilakat, joita käytän eivät ole kalleimmasta päästä. Voiko siis halpa lakka aiheuttaa tätä? Onko jollakulla käynyt samoin? Tietääkö kukaan mistä voisi johtua. Kynteni olivat ihna normaalin väriset ennen lakkausta..
keltaiset kynnet
11
8911
Vastaukset
- oli lakka?
Olen kuullut, että varsinkin kirkkaanpunainen lakka väistämättä tekee kynnet keltaisiksi. Siksi alla pitäisi olla aluslakkaa.
- kynsilakka
En käyttänyt lainkaan punaista kynsilakkaa, vaan ihan muun väristä. En myöskään käyttänyt aluslakkaa, mutta kiitos vihjeestä. Jos se johtuukin siitä, kunnen käyttänyt. Seuraavalla kerralla pistän sitä aluslakkaa..:)
Eikö aluslakan tehtävä olekin suojata kynttä?? Eikö aluslakka antaa varsinaiselle lakalle pidemmän keston? Oonko ees oikeilla jäljillä? - jäljillä olet
kynsilakka kirjoitti:
En käyttänyt lainkaan punaista kynsilakkaa, vaan ihan muun väristä. En myöskään käyttänyt aluslakkaa, mutta kiitos vihjeestä. Jos se johtuukin siitä, kunnen käyttänyt. Seuraavalla kerralla pistän sitä aluslakkaa..:)
Eikö aluslakan tehtävä olekin suojata kynttä?? Eikö aluslakka antaa varsinaiselle lakalle pidemmän keston? Oonko ees oikeilla jäljillä?Aluslakan hommana on juuri suojata kynttä ja pidentää varsinaisen lakan käyttöikää.
Jos muuten keltaisuus oikein häiritsee, hommaa sellainen 3-puolinen viila (buffer), jolla voit hioa kuivan päällyskerroksen kynnestä pois ja kiillottaa sen alemman. Näyttää tosi hyvältä, mutta hioa voi vain muutaman viikon välein. Alkajaisiksi kyllä varsinainen pika-apu.
- käytätkö
itseruskettavia?
Itse kauhistuin kerran, kun huomasin kynsieni olevan kellertävät (tai ei kokonaan, ehkä hieman kynsinauhan kohdalta).
Olin sitten ilmeisesti vähän lotrannut sen aineen kanssa ja saanut sitä kynsilleni, eikä se lähtenyt ihan heti pois.- kynsilakka
En oo käyttänyt itseruskettavia. Vieläkin muistuu mieleeni, kun pikkusiskoni käytti niitä ja eikä muistanut pestä käsiään aineiden levittelyn jälkeen..aikamoiset rajat kämmenissä.Oli siinä naurussa pitelemistä..
- värilliset lakat värjää
Värilliset lakat värjää kynnet, jos ei käytä aluslakkaa. Ei tarvitse olla edes punaista tai tummaa väriä, itse käytän paljon sellaisia vaaleanpunertavia lakkoja ja nekin värjää. Eipä siihen auta muu kuin aluslakan käyttää tai sit just sillä bufferilla viilailu kynnen päältä. Lakkaan kuitenkin itse aina kynnet, niin ei se keltaisuus kynsilakan alta näy eikä sinänsä itseäni haittaa. Mut tietty jos välillä haluaa olla ilman kynsilakkaa..
- kynsilakka
Moikka! Otin neuvosta vaarin, ja marssin ostamaan sitä aluslakkaa. Se oli semmonen "purnukka", jossa oli 3 in 1..eli samaa lakkaa voi käyttää aluslakkana, kovettajana tai jopa sellaisenaan eli kiiltävänä..Lakkasin varpaani heti sillä, jonka jälkeen lakkasin värillisellä lakalla varpaankynteni. Toivottavasti keltaisuus sieltä alta sitten kuluu pois, vaikka päällä onkin lakat.
Aika näyttää..:) Kun mielelään pidän värillisistä varpaankynsistä ;-) - kynsisieni
kynsilakka kirjoitti:
Moikka! Otin neuvosta vaarin, ja marssin ostamaan sitä aluslakkaa. Se oli semmonen "purnukka", jossa oli 3 in 1..eli samaa lakkaa voi käyttää aluslakkana, kovettajana tai jopa sellaisenaan eli kiiltävänä..Lakkasin varpaani heti sillä, jonka jälkeen lakkasin värillisellä lakalla varpaankynteni. Toivottavasti keltaisuus sieltä alta sitten kuluu pois, vaikka päällä onkin lakat.
Aika näyttää..:) Kun mielelään pidän värillisistä varpaankynsistä ;-)varsinkin jos on varpaankynsissä. Sieni aiheuttaa keltaisuutta.
- innokas lakkaaja
kynsilakka kirjoitti:
Aika näyttää..:) Kun mielelään pidän värillisistä varpaankynsistä ;-)Kuinka monesti lakkaat varpaat viikossa?Itse lakkaan kesäsin jokatoinenpäivä ja talvisin paristi viikossa.Olen huomannut että asetoni tekee kynnet keltasiksi kun ottaa usein pois ja tietty tummat väritkin joita tosin käytän mielelläni.Nyt olen koko kesän tehnyt ranskalaisia manikyyrejä eri väreillä ja vappuna hioin kynnet jotta keltasuus lähtee pois kun kynnet piti saada natureliksi,oli hyvä konsti.Mutta toisaalta jos sul on kauniit varpaankynnet niin mitäs niitä piilottelemaa eikun lakkaa ne vaikka päivittäin pirteillä väreillä.
- ;;;)))
kynsilakka kirjoitti:
Aika näyttää..:) Kun mielelään pidän värillisistä varpaankynsistä ;-)johan sulla oli väriä niissä
- ;O
Minulla kävi sama sormenkynsien kanssa. Poistin kynsilakan ja ne olivat keltaiset ja itsekin mietin mistä se johtuu vai onko minulla joku puutostila.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733