Filippiiniläiset naiset

Kanssamies

Tervehdys palstan lukijat! Ajattelin kysellä, että onko kellään täällä omakohtaisia kokemuksia Filippiineistä, filippiiniläisistä naisista ja maan tavoista ja kulttuurista?? Kaikki info kelpaa...

Syy miksi kyselen on se, että olen törmännyt muutaman kerran eri yhteyksissä filippiiniläisiin täällä pääkaupunkiseudulla ja heidän sosiaalisuutensa, avoimmuutensa, iloisuutensa ja ystävällisyytensä on tehnyt minuun suuren vaikutuksen. Ahkeriakin he tuntuvat olevan.

Olen hiljattain vapautunut parisuhteestani ja olen siis tällä hetkellä ns. "haku päällä". Olen ajatellut, että jos tällä kertaa kokeilisin vaihtelun vuoksi treffaamista ja seurustelua ulkomaalaisen naisen kanssa. Koska olen saanut positiivisen ensivaikutelman filippiiniläisistä naisista, ajattelin ehkä suunnata hakuani heidän suuuntaansa.

Haluaisin kuitenkin aiheesta tietoa etukäteen asiasta enemmän tietäviltä ja kokeneemmilta. Kertokaa siis kokemuksenne kyseisestä maasta, kansasta ja naisista. Hyvää tai huonoa, kaikki kelpaa. Erityisesti olen kiinnostunut siitä, millaisia filippiiniläiset naiset ovat kumppaneina ja puolisoina?

47

7361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun kokemus

      oli se, niin kauan oltiin mukavia, sosiaalisia, avoimia yms yms. kun itse jaksoin olla kukkaroani availemassa joka välissä (ravintolat, ruat, elokuvat, vaatekaupat, korukaupat), mutta sitten kun en enää suostunutkaan joka penniä pulittamaan niin johan tyttö viileni. Niin ja toki valokuvia näpsittiin koko ajan minusta ja hänestä koko perheen voimalla (vaikka en tapaillut häntä kun jonkun kuukauden). Koko suku siinä oli pyörimässä koko ajan käsi ojossa..
      Mutta tämähän on vaan mun kokemus. Kannattaa varmaan muistaa että heitä on joka lähtöön!

      • Kanssamies

        Kirjoituksesi perusteella vaikutti siltä, että sinusta yritettiin hyötyä taloudellisesti koko suvun voimin. Ei hyvä...

        Toisaalta tuli mieleen, että ehkä paikallisessa kulttuurissa oletetaan noin yleisestikin miehen maksavan viulut ravintoloissa, elokuvissa yms.? Joissakin maissa on itsestään selvää, että herrasmies tarjoaa naiselle. Olisiko kysymys olluta ainakin osittain tuollaisesta kulttuurien välisestä erosta? Tiedättekö miten nuo raha ja tarjoamis hommat menee normaalisti Filippiineillä?

        Kun olen täällä Suomessa törmännyt Filippiiniläisiin, niin he ovat osoittaneet päinvastaista asennetta ja syöttäneet ja juottaneet minua ilman että odottavat siitä mitään maksua. Ehkä tavat on täällä toiset kuin kotimaassa?


      • Anonyymi

        No tollain se usein menee.


    • meillä

      Tässä minun henk koht kokemus filippiinistä...

      Ensinnäkin olen nainen, naimisissa ulkomaaöaisen miehen kanssa (joka ei ole arabi, muslimi tai afrikkalainen, tiedoksi kaikille jotka heti alkavat epäillä asiaa kun tällä palstalla ollaan...). Mieheni opiskeli toisessa kaupungissa ja hänen koulussaan oli eräs filippiini joka iski silmänsä mieheeni. Tämä kyseinen nainen oli eronnut, kahden lapsen yh-äiti. Sai jostain mieleensä että haluaa tämän naimisissa olevan miehen lapsiensa isäpuoleksi ja vielä lisää lapsia hänen kanssaan... Ei siis vaikuta kovin esimerkilliseltä naiselta ainakaan tämä kyseinen yksilö...

      Siinä sitä yhteisvoimin koitimme saada häntä ymmärtämään, ettei asiat nyt ihan tällä tavalla voi mennä. Nainen yritti soitella ja lähetteli tekstiviestejä sekä minulle että miehelleni toivottoman pitkän aikaa... Ja kaiken lisäksi hänellä oli samaan aikaan suomaöainen miesystävä, mutta toisessa kaupungissa.

      Ei varmaan kaikki sen maan kansalaiset voi olla näin vastuuttomia luonteita, mutta tämä nminun kokemukseni eräästä filippiininaisesta, toivon sinulle parempaa onnea!

    • Varautumisella

      Itse seurustelen jo monetta vuotta filippiiniläisen kanssa. Taloutesi kannattaa olla kunnossa, suurin osa aasialaisista hakevat simple elämää...

      • Tunnen pari filippiiniläistä, Suomessa asuvaa ja ikäistäni naista. Molemmat ovat todella konservatiivisia. Nainen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä ja rahaa pitäisi kantaa kahmalokaupalla, että sitä riittäisi myös kotimaahan sukulaisille.

        Myös vahva katolilainen usko tuo omat hankaluutensa suhteeseen verrattuna esimerkiksi buddhalaisiin thai-naisiin. Iloisuudesta ja ainakin päältäpäin katsottuna lempeästä luonteesta olen yhtä mieltä.


      • SIINÄ
        willewallaton kirjoitti:

        Tunnen pari filippiiniläistä, Suomessa asuvaa ja ikäistäni naista. Molemmat ovat todella konservatiivisia. Nainen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä ja rahaa pitäisi kantaa kahmalokaupalla, että sitä riittäisi myös kotimaahan sukulaisille.

        Myös vahva katolilainen usko tuo omat hankaluutensa suhteeseen verrattuna esimerkiksi buddhalaisiin thai-naisiin. Iloisuudesta ja ainakin päältäpäin katsottuna lempeästä luonteesta olen yhtä mieltä.

        Näennäisessä "iloisuudessa" niin viehättää teitä miehiä? Oletteko koskaan katsoneet esim. thai-tytön naamaa, kun mies pattayalla/phuketssa/samuilla kääntää katseensa pois? Minä kerran mieheni kanssa huvittuneena seurattiin tätä mm. ruokaravintoloissa, ja täytyi molempien todeta, että aika myrkyllisiä ja happamia ilmeitä oli monilla tytöillä kun mies ei katsonut heihin päin. Mutta työtähän sekin... ja RASKASTA sellaista...


      • Kanssamies
        SIINÄ kirjoitti:

        Näennäisessä "iloisuudessa" niin viehättää teitä miehiä? Oletteko koskaan katsoneet esim. thai-tytön naamaa, kun mies pattayalla/phuketssa/samuilla kääntää katseensa pois? Minä kerran mieheni kanssa huvittuneena seurattiin tätä mm. ruokaravintoloissa, ja täytyi molempien todeta, että aika myrkyllisiä ja happamia ilmeitä oli monilla tytöillä kun mies ei katsonut heihin päin. Mutta työtähän sekin... ja RASKASTA sellaista...

        No, kyllä minä katson mieluummin hymyilevää naamaa kuin sellaista joka näyttää myrkkyä nielleeltä.

        Aito hymy on tietenkin eri asia kuin teeskennelty ja todellisella iloisuudella ei ole mitään tekemistä teennäisen hymyn kanssa. Erotan ne kyllä toisistaan.

        Monissa maissa hymy kuuluu oleellisena osana palvelukulttuuriin ja palveluammateissa toimivien ihmisten oletetaan hymyilevän asiakkaille. Se tuo asiakkaalle paremman mielen ja edistää kaupantekoa. Mikä siinä on meille niin vaikeaa?

        Tuo filippiiniläisissä kohtaamani iloisuus on kuitenki ihan eri asia. Se vaikuttaa tulevan suoraan sydämestä ja on eräänlaista "lapsekasta" riehakkuutta, vilpittömyyttä, innostumista pienistä asioista ja elämistä päivä kerrallaan. Siinä on minusta oikeaa ja positiivista asennetta, jolla pärjää ja jaksaa paremmin ja pystyy nauttimaan hetkestä. Luulisin, että sellaisen ihmisen kanssa olisi hauskaa elää...


      • tiedon väärtti
        Kanssamies kirjoitti:

        No, kyllä minä katson mieluummin hymyilevää naamaa kuin sellaista joka näyttää myrkkyä nielleeltä.

        Aito hymy on tietenkin eri asia kuin teeskennelty ja todellisella iloisuudella ei ole mitään tekemistä teennäisen hymyn kanssa. Erotan ne kyllä toisistaan.

        Monissa maissa hymy kuuluu oleellisena osana palvelukulttuuriin ja palveluammateissa toimivien ihmisten oletetaan hymyilevän asiakkaille. Se tuo asiakkaalle paremman mielen ja edistää kaupantekoa. Mikä siinä on meille niin vaikeaa?

        Tuo filippiiniläisissä kohtaamani iloisuus on kuitenki ihan eri asia. Se vaikuttaa tulevan suoraan sydämestä ja on eräänlaista "lapsekasta" riehakkuutta, vilpittömyyttä, innostumista pienistä asioista ja elämistä päivä kerrallaan. Siinä on minusta oikeaa ja positiivista asennetta, jolla pärjää ja jaksaa paremmin ja pystyy nauttimaan hetkestä. Luulisin, että sellaisen ihmisen kanssa olisi hauskaa elää...

        Joskus tällaisen iloisen "lapsekkaan" aasialaisen ihmisen kanssa voi hennä hermot. Ihan kaikkiin asioihin kun ei pitäisi suhtautua hilpeällä mielellä. Huomaat sen itse sitten joskus. Nimimerkki kokemusta on.


      • sotaan
        Kanssamies kirjoitti:

        No, kyllä minä katson mieluummin hymyilevää naamaa kuin sellaista joka näyttää myrkkyä nielleeltä.

        Aito hymy on tietenkin eri asia kuin teeskennelty ja todellisella iloisuudella ei ole mitään tekemistä teennäisen hymyn kanssa. Erotan ne kyllä toisistaan.

        Monissa maissa hymy kuuluu oleellisena osana palvelukulttuuriin ja palveluammateissa toimivien ihmisten oletetaan hymyilevän asiakkaille. Se tuo asiakkaalle paremman mielen ja edistää kaupantekoa. Mikä siinä on meille niin vaikeaa?

        Tuo filippiiniläisissä kohtaamani iloisuus on kuitenki ihan eri asia. Se vaikuttaa tulevan suoraan sydämestä ja on eräänlaista "lapsekasta" riehakkuutta, vilpittömyyttä, innostumista pienistä asioista ja elämistä päivä kerrallaan. Siinä on minusta oikeaa ja positiivista asennetta, jolla pärjää ja jaksaa paremmin ja pystyy nauttimaan hetkestä. Luulisin, että sellaisen ihmisen kanssa olisi hauskaa elää...

        Kun nyt olet niin varma ihmistuntemuksestasi ja pidät näistä filippiineistä, niin mikä saa sinut epäilemään omaa arviointikykyäsi ja kyselemään näinkin epäilyttävällä palstalla ihmisten mielipiteitä???

        Eikö kannattaisi luottaa omaan tunteeseen ja alkaa suhteeseen sen naisen kanssa? Onnea matkaan, voihan olla että saat ihanan naisen joka jaksaa hymyillä sinulle aidosti koko loppuelämän ja rahan lähettämisestä tai siis sen lähettämättä jättämisestä suvullekkaan ei hymy hyydy.


      • Anonyymi
        willewallaton kirjoitti:

        Tunnen pari filippiiniläistä, Suomessa asuvaa ja ikäistäni naista. Molemmat ovat todella konservatiivisia. Nainen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä ja rahaa pitäisi kantaa kahmalokaupalla, että sitä riittäisi myös kotimaahan sukulaisille.

        Myös vahva katolilainen usko tuo omat hankaluutensa suhteeseen verrattuna esimerkiksi buddhalaisiin thai-naisiin. Iloisuudesta ja ainakin päältäpäin katsottuna lempeästä luonteesta olen yhtä mieltä.

        thaimaalainen, filippiiniläinen tai muu samanlainen (kaakkoisaasialaiset, itäaasialaiset, keskiaasialaiset) ovat samaa kuin mustat afrikkalaiset, naamoista jo sen näkee (ja muutenkin)


      • Anonyymi
        sotaan kirjoitti:

        Kun nyt olet niin varma ihmistuntemuksestasi ja pidät näistä filippiineistä, niin mikä saa sinut epäilemään omaa arviointikykyäsi ja kyselemään näinkin epäilyttävällä palstalla ihmisten mielipiteitä???

        Eikö kannattaisi luottaa omaan tunteeseen ja alkaa suhteeseen sen naisen kanssa? Onnea matkaan, voihan olla että saat ihanan naisen joka jaksaa hymyillä sinulle aidosti koko loppuelämän ja rahan lähettämisestä tai siis sen lähettämättä jättämisestä suvullekkaan ei hymy hyydy.

        Tai mustan afrikkalaisen: naamat samanlaisia kuin itäaasialaisilla, kaakkoisaasialaisilla, keskiaasialaisilla (ja muutenkin) ja ovat kuulemma myös iloisia


      • Anonyymi
        willewallaton kirjoitti:

        Tunnen pari filippiiniläistä, Suomessa asuvaa ja ikäistäni naista. Molemmat ovat todella konservatiivisia. Nainen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä ja rahaa pitäisi kantaa kahmalokaupalla, että sitä riittäisi myös kotimaahan sukulaisille.

        Myös vahva katolilainen usko tuo omat hankaluutensa suhteeseen verrattuna esimerkiksi buddhalaisiin thai-naisiin. Iloisuudesta ja ainakin päältäpäin katsottuna lempeästä luonteesta olen yhtä mieltä.

        Keskiajalla aasialaiset elävät, satoja vuosia länsimaita jäljessä.

        Suomipoika ei tajua että koko ajan pitää rahaa ja romua lähettää kotimaahan. Joka sukujuhlaan pitäisi lentää, ei riitä rahat sellaiseen.


    • onko näin

      Olenko ihan väärässä, mutta eikö suurin osa suomessa olevista philippiininaisista ole juuri niitä naimatarkoituksessa tänne saapuneita???

      • Anonyymi

        Kelan takia


      • Anonyymi

        Meidän paikkakunnalla muutama vanha Mies on mennyt naimisiin assialaisen kanssa.
        Kulkevat käsi kädessä kaupoissa ostoksilla.
        Eiköhän Ole niin ettei voi verrata toisen kokemuksiin, itse on kokemuksensa koettava, ihmisiä on erilaisia joka maassa siksi ei voi vertailla


    • Pinay

      Filippiineillä kulttuuri on aika pidättäytyväinen ja kristillinen. Sanoisin, että aasialaisista naisista jos pitää, niin filippiiniläinen nainen on soveltuvampi aviolittoon tai parisuhteeseen mitä esim. thaimaalaiset naiset.

      Luulisin että just toi kristillinen kulttuuri tekee sen, että filippiiniläinen nainen on aika uskollista tyyppiä parisuhteessa. Edellyttävät kyllä myös mieheltä uskollisuutta ja kunnioitusta. Kannattaa lukea täältä: http://www.asumaansuomeen.fi/ulkomaalaiset-naiset-etsivat-suomalaista-miesta/vaimo-filippiineilta/

      Tuolla kerrotaan aika hyvin, mitkä hyvät ominaisuudet filippiiniläisillä naisilla on. Hyvä juttu muuten, että niin moni filippiiniläinen työskentelee Suomessa sairaanhoitajana. Voi siis hyvinkin tavata filippiiniläisen naisen Suomessa. Eikä tarvitse välttämättä matkustaa Filippiineille.

      • Naimatarkoitus

        Voi vaikka sairaalassa ollessa iskeä filippiiniläinen sairaanhoitajan, kun ovat niin hanakasti naimatarkoituksissa täällä.


      • Pinay
        Naimatarkoitus kirjoitti:

        Voi vaikka sairaalassa ollessa iskeä filippiiniläinen sairaanhoitajan, kun ovat niin hanakasti naimatarkoituksissa täällä.

        Tuo oli varmaan sarkasmia. Mutta kun en ole varma, niin totean että kyllä niinkin voi tehdä. Ja lentokoneessa ollessa voi myös iskeä lentoemännän. Kuitenkin joku joskus kirjoitti täällä, että filippiiniläiset naiset ovat kauniita ja silti helposti lähestyttäviä. Tätä ei ole syytä kyseenalaistaa. Onhan tuo helppo lähestyttävyys viime kädessä jokaisen henkilökohtainen kokemus.


      • OlenLähestynyt

        Aasialaisia naisia on yleensäkin helpompi lähestyä, kuin suomalaista naista.
        Suomalainen nainen saattaa olla äksy lähestyjää kohtaan, varsinkaan, jos ei ole kiinnostunut lähestyjästä.
        Aasialainen nainen sensijaan on ystävällinen, kiltti, eikä äksy.


      • Kaikkikäyva
        Pinay kirjoitti:

        Tuo oli varmaan sarkasmia. Mutta kun en ole varma, niin totean että kyllä niinkin voi tehdä. Ja lentokoneessa ollessa voi myös iskeä lentoemännän. Kuitenkin joku joskus kirjoitti täällä, että filippiiniläiset naiset ovat kauniita ja silti helposti lähestyttäviä. Tätä ei ole syytä kyseenalaistaa. Onhan tuo helppo lähestyttävyys viime kädessä jokaisen henkilökohtainen kokemus.

        Niin ovat helposti lähestyttäviä. Kaikki suomalaiset turjakkeet ja vanhat ukot kelpaavat. Ovat sen verran hanakoita itsensä elättäjän löytämisessä.
        Kaikki nääs kelpaa.


      • kolmevuotta

        ystävällinen kiltti KETTU aasialainen tai venakko

        eroa ja etsii asuntoa "en mä jaksaenää tuommosen kaa


      • Anonyymi

        "filippiiniläinen työskentelee Suomessa", huumorin kukka kukkii. Ei niitä itäaasialaisia, kaakkoisaasialaisia ja muita samanlaisia työnteosta ole: niitä on kauppakeskuksissa ja kaupunkien keskustoissa kelan rahoja tuhlaamassa kun muut ovat töissä


      • Anonyymi
        Naimatarkoitus kirjoitti:

        Voi vaikka sairaalassa ollessa iskeä filippiiniläinen sairaanhoitajan, kun ovat niin hanakasti naimatarkoituksissa täällä.

        Ei ne ainakaan töitä siellä tee


      • Anonyymi
        Pinay kirjoitti:

        Tuo oli varmaan sarkasmia. Mutta kun en ole varma, niin totean että kyllä niinkin voi tehdä. Ja lentokoneessa ollessa voi myös iskeä lentoemännän. Kuitenkin joku joskus kirjoitti täällä, että filippiiniläiset naiset ovat kauniita ja silti helposti lähestyttäviä. Tätä ei ole syytä kyseenalaistaa. Onhan tuo helppo lähestyttävyys viime kädessä jokaisen henkilökohtainen kokemus.

        "filippiiniläiset naiset ovat kauniita", jos tykkää mustista afrikkalaisista, kun niiden naamat ihan samanlaiset


      • Anonyymi
        OlenLähestynyt kirjoitti:

        Aasialaisia naisia on yleensäkin helpompi lähestyä, kuin suomalaista naista.
        Suomalainen nainen saattaa olla äksy lähestyjää kohtaan, varsinkaan, jos ei ole kiinnostunut lähestyjästä.
        Aasialainen nainen sensijaan on ystävällinen, kiltti, eikä äksy.

        Kuten niiden esi-isät ja esiäidit siellä mustassa Afrikassa, ihan samanlaiset naamat ja muutenkin samaa


      • Anonyymi

        "moni filippiiniläinen työskentelee", noi itäaasialaiset, kaakkoisaasialaiset ja muut samanlaiset ja niiden jälkeläisetkin (ne kaikki erottaa suomalaisista jo kaukaa aina) ovat ainoita, jotka eivät töitä tee


      • Anonyymi
        Kaikkikäyva kirjoitti:

        Niin ovat helposti lähestyttäviä. Kaikki suomalaiset turjakkeet ja vanhat ukot kelpaavat. Ovat sen verran hanakoita itsensä elättäjän löytämisessä.
        Kaikki nääs kelpaa.

        Kelassa niitä näkyy paljon


      • Anonyymi
        Naimatarkoitus kirjoitti:

        Voi vaikka sairaalassa ollessa iskeä filippiiniläinen sairaanhoitajan, kun ovat niin hanakasti naimatarkoituksissa täällä.

        Ne on jo naimisissa. Aika äkkiä tulee suomimies ja kosii.
        Osalla on jo mies ennen suomeentuloa, filippiiniläinen.


      • Anonyymi

        Monikaan ei ole sh, usein tuskin pärjää lh tai hoiva-avustajina ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on jo naimisissa. Aika äkkiä tulee suomimies ja kosii.
        Osalla on jo mies ennen suomeentuloa, filippiiniläinen.

        Avioliitto ja lapset ei filippiinaa haittaa. Mielellään jättää ne kotiin ja tulee tänne töihin.


    • Tyui1

      Kyllä noiden flippiinojen hymy,joskus teatteria,mutta yksinkertaiset ja rumemmat miehet menevät lankaan. Mielellään ottaa vaikka rämehirviön,kunhan pääsee kurjista oloista ja köyhyydestä pois. Sitten kun päästään jaloilleen uudessa kotimaassa niin ei ollakkaan enää niin hymyleväinen ja ihana..Harhakuvitelmaa,että Aasialainen / flippiino nainen olisi aina ihana ja kyllä,se totuus tulee myöhemmin esiin.. Kukas sitä aina jaksaisi suhteessa myötäilevää ihmistä? Riidatkin kuuluvat parisuhteeseen.. Aika naivia uskoa,että noiden kanssa ei ikinä tulis ongelmia Sori mutta nähty on totuus!!!

    • Suomessakin

      Mitä tulee ongelmiin naisten kanssa, niin kyllä niitä tulee joka suhteessa jossakin vaiheessa.
      Eikä mies ole yhtään sen parempi, kyllä mieskin osaa olla kenkku ja ilkeä naiselle.

      Mitäpä mieltä olette tästä, kun suomessakin alkaa olemaan nykyään Aasialaisia yksinäisiä ja vapaita naisia, ei tarvitse lähteä aasiaan saakka, jos aasialaisen naisen haluaa.
      Minäkin tunnen yhden aasialaisen nuoren naisen, joka on sinkku ja jonka kanssa olen tehnyt jo tuttavuutta, kun olen häntä nähnyt.

      • Anonyymi

        Jos tykkää samanlaisista naamoista kuin mustassa Afrikassa ja muutenkin samaa ovat


    • Kano

      Olen naimisissa filippiiniläisen naisen kanssa ja erittäin tyytyväinen. Filippiiniläiset ovat hyvin iloisia, positiivisia ja ystävällisiä ihmisiä. Filippiiniläiset naiset ovat usein erittäin hyviä ja uskollisia puolisoita ja loistavia äitejä ja lastensa kasvattajia, tosin hyvin perinteisellä ja tiukalla tavalla.

      Toki suomalaisessa ja filippiiniläisessä kulttuurissa on myös paljon eroja, mutta niiden kanssa tulee toimeen, jos vain haluaa. Filippiiniläiset ovat ensinnäkin erittäin sukurakkaita ja kun nait filippiiniläisen naisen, niin nait samalla puoli sukua. Kun käyt Filippiineillä ja vaikka matkustat maan sisällä, niin helposti mukanasi on 20 henkeä sukulaisia. Ei siinä ole siellä mitään kummallista tai sellaista, että otetaan länkkäristä hyöty ja rahat irti, vaan aivan samoin tehdään jos vaikkaåa ulkomailla asuva filippiiniläinen sukulainen tulee sinne lomalle. Mutta jos haluat rauhaa ja olla kultasi kanssa kahdestaan, niin filippiiniläinen nainen ei ole silloin ehkä se paras vaihtoehto.

      Maan sosiaaliturva on heikko, joten on aivan ymmärrettävää, että ulkomailla asuvat ja tienaavat tukevat sukulaisiaan ja vanhempiaan esim. koulutuksessa, sairaus tapauksissa, kuoleman kohdatessa yms. Minusta olisi aika itsekästä, jos niin ei tehtäisi. Suomessa asia ovat hyvin, mutta globaalissa mittakaavassa niin ei tosiaankaan aina ole. Minulle vaimon rahan lähettäminen filippiineille ei ole koskaan ollut ongelma, ehkä siksi, että olemme kohtuullisen hyvin toimeen tulevia ihmisiä molemmat.

      Monet filippiiniläiset ovat tiukan katolisia ja hyvin konservatiivisia, esim. alastomuuden ja seksin suhteen. Kirkossa käydään usein joka viikonloppu, mutta siinä on toisaalta aina myös sosiaalinen ulottuvuus ja mahdollisuus nähdä muita filippiiniläisiä.

      Yksi iso ero suomalaisen ja filippiiniläisen välillä on siinä, että usein filippiiniläiset eivät pysty pitkäaikaiseen asioiden suunnitteluun ja asioiden tekemiseen suunnitelmien mukaan. Filippiiniläiset elävät enemmänkin hetkessä ja jos rahaa tulee, niin se usein käytetään aika nopeasti.


      Mutta minusta suomalais-filippiiniläinen pariskunta on parhaimmillaan erittäin hyvä ja toimiva kombinaatio, mikäli molemmat osapuolet hyväksyvät toistensa erot ja eri kulttuurit. Jos molemmista kulttuureista osaa poimia parhaat puolet, niin kyseessä on usein mahtava yhdistelmä.

      • Anonyymi

        Tosi suuri ero: eurooppalainen (suomalainen, alankomaalaiset, ranskalainen jne) ja afrikkalaisten jälkeläinen (itäaasialaiset, kaakkoisaasialaset, keskiaasialaiset jne samanlaiset), naamasta jo sen näkee


    • StillFeelingYoung

      Kiitoksia kaikista kirjoituksista. Haluaisin muutamia asioita kysyä, kun vasta pari päivää sitten löysin deittipalstan :)

    • StillFeelingYoung

      Olen n. 55v...ja yhdessä päivässä sain 80 vastausta innokkaista deittikumppaneista.
      Enkä edes ole komia...ihan just ton ikänen mies...en kuitenkaan sohvaperuna.
      Aika häkellyttävää...Suomessa on niin vaikea jutella edes Valintatalon kassalla ventovieraille.

    • StillFeelingYoung

      Ja anteeksi että herättelen tällaista vanhaa keskusteluhaaraa, mutta kun mulle tämä on ihan uutta!

      • Rakkaus_kuuluu_kaikille

        Ei kun ihan hyvä että herättelet, niin muutkin saavat tietää filippiiniläisten naisten tuomista mahdollisuuksista maamme pariutumismarkkinoille :)

        Rakkaus kuuluu kaikille. Ja filippiiniläiset naiset ovat tunnetusti kauniita ja hyvää seuraa. Myös avioliitossa.


      • Anonyymi
        Rakkaus_kuuluu_kaikille kirjoitti:

        Ei kun ihan hyvä että herättelet, niin muutkin saavat tietää filippiiniläisten naisten tuomista mahdollisuuksista maamme pariutumismarkkinoille :)

        Rakkaus kuuluu kaikille. Ja filippiiniläiset naiset ovat tunnetusti kauniita ja hyvää seuraa. Myös avioliitossa.

        Jos tykkää mustista afrikkalaisista, naamat (ja kaikella tavalla muutenkin) ihan samanlaisia


    • Paljaalla.paras

      Hartaina katolisina sikäläiset naiset eivät pidä kondomin käytöstä.

    • Anonyymi

      Tämä. Olin 3vee sitten filsuissa ja kaikki haluis paljaalla ja jokainen panee jo 5min tuttavuuden jälkeen.

      • Anonyymi

        Ne luulee että jos pamahtaa paksuksi on pakko mennä naimisiin, siinä se syy. Jos kukaan suomalainen muija ei sua halua ikinä niin luulis varoituskellojen soivan kun nyt kelpaa niin hyvin.


    • Anonyymi

      Yhtä "ahkeria" kuin somalit. Mutta jos on itäaasialaisen, kaakkoisaasialainen jne samanlaisten kanssa, niin on samaa kuin olisi afrikkalaisen kanssa

    • Anonyymi

      Tunnen monia filippiiniläisiä naisia, jotka asuvat Suomessa. Ovat olleet kaikki erittäin mukavia, aitoja persoonia. Helppo jutella heidän kanssaan. Hyvä huumori ja ahkeria. Mielelläni vietän aikaa heidän kanssaan.

    • Anonyymi

      Juu haluaisi Suomeen kotirouvaksi. Mutta niiden miehet on aina pa että joutuukin töihin. Usein kova työ ja pieni palkka.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe