Auttakaa jos voitte!

Alina1

Kertokaa mulle mitä voin tehdä...(itse olen 44- vuotias)äitini kanssa mulla on alkanut menee noin pari vuotta sitten välit pipariksi...ei me koskaan olla oltu mitenkään läheisiä mutta kun mä sairastuin työuupumukseen(olin kolme kuukautta sairaslomalla ja lopetin siinä paikassa työt) niin sit alkoi tapahtuu olin ollut liian kiltti ja lojaali ja tunnollinen ,,,tai niin olen aina ollut(kiltti ja vanhemille ei saanut koskaan sanoa vastaan tai selkään tuli).Äiti sanoi ettei pitäisi hakea apua tai mut leimataan loppuelämäksi "hulluksi" no hain kuitenkin...sit se oli mennyt soittamaan mun työantajalle....Haukkunut kai senkin (hävettää)no multa meni siis työ ja tulot...ei edes päiväraha oikeutta ennättänyt kertymään kun en ennättänyt olemaan töissä koulun jälkeen tarpeeksi kauan (sitä ennen pitkä työttömyys) jäin nolla eurolle...äiti joka oli takaajana meidän kodissa aloitti että talo myyntiin että se on myytävä pois ettei hänelle tule mitään maksuja(anoppi toinen takaaja,,ei mitään vaateita)no eikun talo myyntiin oli se painostus ja kiukuttelu sen verran hirveetä(keskivaikeaan masennukseen sairastuneelle yhtä hel....tiä)!!Samaan aikaaan vuosi sitten keväälla mulla oli mahdollisuus tutustua uudelleen sukulais-tätiini isän siskoon.(samana kesänä kun yritin paranella itseäni)...Äitini oli haukkunut kyseisen ihmisen meille kauan sitten mutta tämä paljastuikin aivan muuksi.Kun äidille paljastui sitten että kävimmme tädin luona (marmatuksesta huolimatta) hän aloitti sellaisen shown että oksat pois itki ja valitti ja haukkui minut,,(täti jättää lapsettomana perinnön äidilleni joka on iso vaikka ei ole verisukulainen)äiti kai pelkäsi tädin muuttavan perintöä niin että hän jättäisikin sen minulle!?Siitäkös alkoi vielä pahempi painostaminen..muutin jopa paikkakuntaa koska en jaksanut enää..katkaisn välini häneen tai ainakin yritän (älkääkä sanoko että onhan hän äitini ett pitäis vaan sietää)Alkoi tulla häirintä soittoja niin että kun hän soitti niin löi luurin korvaan tai haukkui minut...vaihdoin numeroa...sitten hän alkoi haukkua minua lapsilleni..ja alkoi tulla postiakortteja ja kirjeitä jotka sisälsivät uhkailua kiristystä,,en ottanut kantaa...tuli tänne ilmoittamatta ja valitti mutta en provosoitunut ja heti seuraavan aamuna saatoin kohteliaasti linja-autoon sanomatta mitään(sekin vierailu yhtä teatteria)ja vähän aikaa meni hän oli "onkinut"tyttäreni numeron(joutui vaihtamaan sen jälkeen) ja soitti minulle siihen ja kertoi haukkuneensa minut tädilleni sisaruksilleni ja kenellehän muille että olen HENKISESTI sairas ihminen ja hän pitää huolen etten saa penniäkään perintöä en isäni enkä kenenkään muun osista että kaikki menee sisaruksilleni(sisareni eivät pitäneet äitiini yhteyttä ennenkuin isän kuoleman jälkeen ja minä olin se joka olin ollut hänen lähellään siihen saakka ja kestänyt ne kiukuttelut.Ei nuo edellä mainitut asiat perintö sun muut merkkaa mitään mutta kun vain jättäs mut rauhaan ja olen sen hänelle sanonutkin mutta ei se usko!!Ymmärrän itsekkin että sairastumiseni ansiosta ja siitä paranemisen myötä olen myös kasvanut"aikuiseksi" enkä anna enää kiusata itseäni en äitini enkä muidenkaan mutta pelottaa että kun hän tavallaan "manipuloi" ja syyllistää minua ei se voi olla vaikuttamatta meidän perheen elämään siis AUTTAKAA ja kertokaa mitä voin tehdä!!Samaa kokeneet ottakaa yhteyttä.Muuten elämäni on tällä hetkellä parempaa ja elämisen arvoista (vaikka kaikki omaisuus menikin vasaran alle ja mutta kyllä tää muuten tästä)Tässä vaan osa kaikesta mitä oon saanu kestää...

8

2365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

      Hanki lähestymiskielto. Hänhän on sairas ihminen.

    • älä hätäile

      Ensiksi, hanki äidillesi lähestymiskielto koskien sekä itseäsi, että lapsiasi. Toiseksi, katkaise kaikki kontaktisi häneen, ei vierailuja, ei puhelinsoittoja, eikä varsinkaan mitään tietoja elämästäsi kannata antaa. Ei yhtään mitään, koskaan, ei pienintäkään tiedonmurua. Jos hän siitä huolimatta soittaa, sulje puhelin, jos tulee käymään, käännytä kohteliaasti ovelta. Ja jos sen lähestymiskiellon hankit, vie kaikki rikkomukset kylmästi eteenpäin. Ikävä sanoa, mutta tuollaiseen ihmiseen ei tepsi muu. Voit myös kokeilla, mitä tapahtuu, jos uhkaat kertoa kaikille tutuille hänen toilauksensa, ellei p:njauhaminen lopu. Saatat yllättyä. Älä ainakaan itke, alistu tai raivoa hänen nähtensä, vaan ole kylmän viileä, vaikka se pahaa tekisikin.

      On aivan sama, mitä hän sinusta kertoilee maailmalla, koska itse tiedät totuuden. Toisaalta hieman ihmetyttää tuo, että äitisi soitti työnantajallesi, ja menetit työsi? Miten se on mahdollista?

      Perinnöttömäksi jättämisellä hänen on taas turha uhkailla, koska voit vaatia lakiosaasi, ja sen varmasti myös saat kaikesta huolimatta. Kannattaa toki vaatiakin.

    • että Suomessa

      ei ovoi tehdä perinnöttömäksi, jokainen lapsi saa tietyn lakiosuuden perinnöstä, sitten on ns. vapaa osuus jonka voi testamentata kenelle tahansa mutta jos ei ole testamenttiä menee perintö fifty-fifty sisarusten kensken...

    • asdasda

      tukea voit hakea:

      www.narsistienuhrienruki.info

      Hyvä lääke ahdistukeen on käydä läpi koko sukulais- ja tuttavapiiri ja katkaista välit kaikkiin, joiden kanssa ei tunnu mukavalta. Jäljelle jäävä aines on tervettä ja voit rakentaa sen varaan.

    • sama äiti!

      Aivan kuin lukisin omasta elämästäni.
      Itse samanlaisessa tilanteessa, otin yhteyttä ammattiauttajiin koska en kestänyt enää äitini käyttäytymistä,itse olen 50 ja muori 70.

      Hän on tehnyt elämästäni helvetin,kyttäilee ovien takana,puhuu perättömiä jne.

      Surullista on että muinoinen miesystävä pakeni koska ei äitiäni kestänyt.No,sen voin ymmärtää jollainlailla,mutta ehkäpä voin vielä löytää miehen joka ei ole niin löllykkä.
      Ammattiauttajat antavat näkökulmaa tilanteeseen, itse en enää lue kirjeitä,puoleen vuoteen en ole vastannut puhelimeen,jne.

      Kaikista paras keino on selvityä kohtaamistilanneissa esiintyä hallitusti,älä anna tilanteen päästä käsistä,ole viileän kohtelias.
      Itse en mene hänen luokse ilman todistajia.
      En kyllä ymmärrä miten joku voisi auttaa sinua,voin vain kertoa että olen samanlaisessa tilassa kanssasi.
      Luulen että raha tässäkin tapauksessa esiintyy pääroolissa hänen puoleltaan. Vertaa välillä itseään englannin kuingattareen, kaikki odottavat hänen kuolemaansa että saisivat perinnön.
      Tämä ei ollut siis vitsi,hän on luonnevikainen ja sairas,taitava manipuloija,olen aivan yksin.
      Toivoisin että kirjoittaisit miten nyt menee.
      Sitä vaan kukaan ulkopuolinen ei voi uskoa että oma äiti voi tehdä toisen elämästä painajaismaisen.

    • Janatuinen

      Tappaahan tuollaiset pitäisi, ja maksaa valtion varoista vielä tapporaha.
      Lähestymiskielllon hankkimista kuitenkin suosittelen.

      • Nimetön

        No nyt on ollut pelottavan hiljaista tuon ihmisen puolelta mutta edelleenkin tuntuu hirveeltä!Nyt se oli laittanut pahvilaatikollisen tavaroita pojalleni ja kas kummaa kaikki mitä olen ikinä lahjaksi antanut löytyi sieltä laatikosta.Eli kiusa se on pienikin kiusa.Mutta ei auta motivaatio on menny kaikkeen kun olen edelleen työttömänä ja ajtukset on päivisin vähän jumissa noissakin asioissa.En tiiä miten lähtis tästä eteenpäin niin että tulis joku tolkku.SUKULAISISTA EI OLE KUULUNU MITÄÄN NIIN ETTÄ KAI SE ON ONNISTUNUT VALHEILLAAN KARKOITTAMAAN NEKIN POIS MUN JA PERHEENI LÄHELTÄ JA SEKIN KISMITTÄÄ ETTEI OLE KETÄÄN KENEN KANSSA VOIS JAKAA NÄÄ TUNTEET siis joka olis kokenut samaa.
        Alina1


    • se on neuvoni

      Kannattaa lukea Raimo Mäkelän kirja "Naamiona terve mieli" ja katsoa sivuja www.narsitienuhrientuki.info.

      Terve ei ole tämä ihminen, aan persoonalliuutens on häiriintynty tavalla tai toisella. Siksi yrittää kiusata ja manipuloida sinua.

      Ota etäisyyttä, älä ole tekemisissä ja elä omaa elämääsi. Se on pelastuksesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe