Moi
Löytyykö vielä Suomesta ihmisiä, jotka diggailivat ja diggaavat edelleen, noista 70-luvun vuosina mellastaneista yhtyeistä? Tarkoitan bändejä esim. SWEET ( ok, ne SWEETin alkupään Poppa Joe, Co-Co ym lastenbiisit ei uppoa, mutta Hell Raiser-biisistä eteenpäin ), NAZARETH, TOTO ( usko pois, aloitti jo 70-luvalla ).
Heh, tiedän, etteivät nämä nimet kerro mitään nuoremmalle sukupolvelle, mutta löytyy nyt varmaan muutama, joka muistaa.
Itse omistan ( ja kuuntelen nykyäänkin ) kyseisten bändien koko tuotannon ja löytyyhän tuolta levyhyllystä vielä esim. STATUS QUO, URIAH HEEP....
Jep, laittakaa kommenttia ja kesän jatkoa kaikille.
70-luvun glam & rock
24
1657
Vastaukset
- Öövini
löytyy multaki.
- basher
yllättäessä eli helpoiten ns. liikuttuneessa tilassa innostun kuuntelemaan nuoruuteni glamia. Mulla on pari loistokokoelmaa aiheen tiimoilta ja esim. Sweetiä, Sladea, Mott The Hooplea, Bowieta, T.Rexiä ja mitä niitä nyt onkaan, pahimpaan nälkään. Eilen broidi soitteli mulle Cockney Rebelin parhaita ja helvetin hienolta ne pitkästä aikaa kuulostivat homeisissa korvissani.
- kalvotaiteilija
New York Dolls on kunnon rawk n rollia mikä minuu ihastuttaa musiikillisesti.
- sam45
..on näköjään cover-albumi heidän 70-luvun sankareistaan. Sisältää mm.SWEETin Hell Raiser biisin, T-REX:iä ym. 70- luvulla pinnalla oleiden yhtyeiden biisejä. Def Leppard vetää aika alkuperälleen uskollisia versioita kappaleista. T-REX:in ( olikohan se nyt ) 20th Century Boy kuulosti todella hyvältä Leppardin käsittelyssä ja youtube sivuilta katsoin Leppardin keikan alkua, jonka aloittivat SWEET:in Raiserillä. Komeaa katsottavaa ja kuunneltavaa.
- AROSUSI-09
Jyrää kans?
- Öövini
Niilläkin.
- bolan_fan
Bolanin ja kumppanien musa rokkaa täysillä! Kerrankin joku muukin sanoo sen äänen paitsi mä XD
- big gun
Nazareth, zeppelin, sabbath, alice cooper, KISS, canned heat, boomtown rats, ccr, deep purple, free, gary moore, thorogood, hendrix, johnny & edgar winter, judas priest, rainbow, smokie, whitesnake, the who, uriah heep, van halen, zz-top.... tuossa muiden lisäksi on aikojen parhaita bändejä... 60-luvun lopulla/70 alussa ne parhaat bändit tuli ja parhaat laulut tehtiin juuri 70-luvulla. voiko siitä musiikki paremmaksi muuttua..
Rock'n'Roll forever- Öövini
valitettavasti :(
- oikeasti
Konsertissa nähneenä muistan että Sweetillä oli taitava rumpali.
- 70 luvun fani
Kyllä kuunnellaan täälläkin, mulla upeat kokoelmat 70 lukua Cd levyillä. Schockin blue, Middle of the road, Bonnie St. Claire ja kymmeniä muita, silloin tehtiin mielestäni parhaat biisit ja saundi oli sitä mitä nykypäivien bändi ei enää saa aikaiseksi.
- basher
70 luvun fani kirjoitti:
Kyllä kuunnellaan täälläkin, mulla upeat kokoelmat 70 lukua Cd levyillä. Schockin blue, Middle of the road, Bonnie St. Claire ja kymmeniä muita, silloin tehtiin mielestäni parhaat biisit ja saundi oli sitä mitä nykypäivien bändi ei enää saa aikaiseksi.
hienosta levykokoelmasta ja hyvästä musamausta! Mullakin on Shockin´Bluen kokoelma, jota kuuntelen yhä mielelläni. Mariska Verez oli harvinaisen verevä laulusolisti nykymittapuunkin mukaan (ja etenkin sen!).
- big gun
70 luvun fani kirjoitti:
se tosiaan ne laitteetkin millä musiikkia soitettiin/tehtiin.. 70-luvulta vaan kertakaikkiaan tuli parhaat musat..
- Öövini
basher kirjoitti:
hienosta levykokoelmasta ja hyvästä musamausta! Mullakin on Shockin´Bluen kokoelma, jota kuuntelen yhä mielelläni. Mariska Verez oli harvinaisen verevä laulusolisti nykymittapuunkin mukaan (ja etenkin sen!).
Sen laulajattaren äänessä on munaa,tullu kuunneltua tota send me a postcard biisiä jonkun verraan!
- sam45
big gun kirjoitti:
se tosiaan ne laitteetkin millä musiikkia soitettiin/tehtiin.. 70-luvulta vaan kertakaikkiaan tuli parhaat musat..
...jopa pelkkiin sinkkuihin. Tänä päivänäkin, kun kuuntelee esim. SWEETin 7-tuuman sinkkuja, niin kyllä niissä soundit on kohdallaan. Bassot jytisee ja rummut kumisee. Luin SWEETin kirjasta ( suosittelen ), että silloin käytettiin aikaa ja rahaa ainakin A-puolen tekoon. Tietysti B-puoli äänitettiin parissa päivässä, mutta kyllä nekin ovat täyttä 'jytää'. Eipä nykyisen CD-sinkkujen aikana, enää tule sellaisia ja ne eivät ole enää keräily harvinaisuuksia, kuten 70-luvulla tehdyt. Ok, se täytyy myöntää CD-sinkuista, että kyllähän niille sitten mahtuukin bonus matskua yllinkyllin ja usein vielä videoita myös. BTW, SWEETin rumpali, Mick Tucker, oli todellakin kova kannu-mies. Ikävä vain, että leukemia vei miehen jo vuonna 1997 ja niinhän se SWEETin laulusolistikin, Brian Connolly, lähti jo 1995, tosin jo vuosien juopottelun aiheuttamaan sydän kohtaukseen.
- tällaista bändiä
Mouth & Mc Neal, bändin hittejä oli mm. I See A Star, How do you do, Hello-A. Ja olihan se Alvin Stardustkin kova tekeen hittibiisejä kuten My coo ca choo, Red Dress, Jealous Mind, You You You
- uusi 70 luvun
buumi vaikka tästä keskustelusta. Viestiä vaan kaverille ja toiveita radioihin, Hippikuteet ullakolta ja T Rexit soimaan yes, yes, yes!!!
- Nimetön
kuulostaa yllättävän hyvälle taas. tuplarummut ja junnaava komppi. yrittäkääs vielä kuunnella !
miehen nykymaineesta huolimatta !- Instigator
Siinä olisi nostalginen vaihtoehto teinikorollan peräkontin hyppyyttämiseen. Glitterin Glitterband teki myös muutaman hyvän kipaleen samaan "genreen". Taisi Rubetteskin käyttää kahta rumpusettiä.
- muistat
Nämä bändit ja biisti: JACKPOT - SING MY LOVE SONG,Christie -Iron horse ja Yellow river, David Essex - Rock On, Tony Christie - Amarillo, Joan Baez - The Night They Drove Old Dixie Down, Slik - Forever And Ever ja niin poispäin. Upeita muistoja ja nuoruuden energiaa - terapiaa jollaintapaa...
- basher
ja diggaan niitä edelleen kybällä. Toi Jackpot tosin on mulle tuntematon tapaus, mutta eihän kaikkea voi tietää kukaan.
Ylipäätään entisaikojen poppi on huomattavasti nykyistä iskevämpää. Tämän faktan myöntävät jopa fiksuimmat nuorison edustajat ja sehän on kovan luokan myönnytys meille kalkkiksille.
- lisää
Blackfoot Sue - Standing In The Road, siinä vasta tyypillinen 70 luvun biisi ja toimiihan se...
- Anonyymi
Edelleen (ja ikuisesti) soi 70-luvun rock musa! =) Mie kuuntelen eniten Nazarethia, se on miun suosikkibändi.
Loud 'n' Proud!!! Tykkään 1970-luvun rockista. Led Zeppelin, Bad Company, Sweet, Slade, Smokie, Rush, Styx, AC/DC, Queen, Deep Purple, Status Quo...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992