Kun loma loppuu...

..ja työ kutsuu

Miten saada itsensä taas ankean työn ääreen edes jotenkin motivoituneena? Argh!! Olen onneksi loman aikana pyyhkinyt mielestäni kaiken työhöni liittyvän ja nyt loma vetelee viimeisiään ja työ kutsuu orjaansa...no ei se kellään työläisellä loma ikuisuutta kestä..paluu arkeen on vaan aina vaikeaa!

62

14237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm-m

...roikkua ankeassa työssä?

Jos tekisin työtä joka olisi ankeaa, käyttäisin (suuren) osan ajasta suunnitteluun miten saisin helpotettua työtaakkaani.

• työnhakija

Kaikki jotka olette samaa mieltä keskustelun ekan kirjoittelijan kanssa: ottakaa yhteys, niin vaihdetaan elämäntilannetta. voitte jäädä viettämään sitä "lomaanne" ennalta määrättömäksi ajaksi. Voitte loisia kotona ilman minkäänlaisia tulevaisuuden suunnitelmia. Houkuttaako?

• SORRYYYYYYYYYYYYYYY

On tosi ärsyttävää kirjoittaa, että suorastaa vituttaa lähtä töihin loman jälkeen, kun toisilla ei oo mitään. Ite kyllä mielellään menen töihin, mutta on semmoisiakin työ paikkoja ja paljon, jossa hoetaan etteikö työ kiinnosta ja tiedossa on vaan työnantajan vyönkiristystä, siinä sitten työmotivaatio. MITEN SAATAS TYÖ JAETTUA KAIKILLE JA MIELEISEKSI

• lomailla
        SORRYYYYYYYYYYYYYYY kirjoitti:

On tosi ärsyttävää kirjoittaa, että suorastaa vituttaa lähtä töihin loman jälkeen, kun toisilla ei oo mitään. Ite kyllä mielellään menen töihin, mutta on semmoisiakin työ paikkoja ja paljon, jossa hoetaan etteikö työ kiinnosta ja tiedossa on vaan työnantajan vyönkiristystä, siinä sitten työmotivaatio. MITEN SAATAS TYÖ JAETTUA KAIKILLE JA MIELEISEKSI

http://s1.bitefight.org/c.php?uid=37549

• karvaisia tassujani

Olet prikulleen oikeassa, tänne kanssa otetaan ilmottautumisia vastaan, jos työnteko on noinkin tervanjuontia, vaihdetaan osia. Onhan tätä "lomaakin" pidetty aivan tarpeeksi. Miksi valittaa ja ruikuttaa, kun on työpaikka johon mennä?

• Nimetön

Kyllä menisin jo vihdoin mielelläni töihin...motivaatiota riittäisi vaikka muille jakaa. Todellakin jos joku on jo kyllästynyt omaansa, niin vaihdetaan. Tule sinä työnhakijaksi. (Käy sekin välillä työstä, kun vääntää hakemuksia ym. mutta mielummin tekisin jo jotain muuta.)

• työnhakija

hyvä nimetön! tuo että työnhakeminen käy työstä. just niin se on. Työkkärissäkin kerran sanoivat, kun käytiin työnhakuprosessiani läpi (olin silloin kolmen kuukauden aikana hakenut yli 200 paikkaan) että "pidä lomaa välillä". Minusta se oli nappiin sanottu.

• työnteko on työtä
        työnhakija kirjoitti:

hyvä nimetön! tuo että työnhakeminen käy työstä. just niin se on. Työkkärissäkin kerran sanoivat, kun käytiin työnhakuprosessiani läpi (olin silloin kolmen kuukauden aikana hakenut yli 200 paikkaan) että "pidä lomaa välillä". Minusta se oli nappiin sanottu.

Tuli vaan mieleen onko työnsaanti aina niin vaikeaa, vai onko ehdot työnteolle liian vaativat? Itse en ole ikinä ollut työttömänä, johtuen ehkä siitä syystä,että olen tehnyt myös vapaaehtoistyötä kartuttaakseni työkokemusta. Olen myös herännyt neljältä yöllä siivoamaan ennen kouluun menoa tienatakseni muutaman lantin. Nämä uurastukset on palkittu työpaikan saamisella.

työnhakija kirjoitti:

jotain vittu vialla jos haet 200 paikkaan, etkä pääse mihinkään???

• rajaa
        työnhakija kirjoitti:

tollasellakin. Kyllä tosiaan on jotain vikaa jossain jos joutuu noinkin moneen paikkaan hakea. Mitä te hakijat kitisette? Turhaa te tulette tänne marisemaan että vaihetaan ja yritätte syyllistää työssäkäyviä ja väsyneitä ihmisiä. Kyllä sitä työtä tulee jos vaan on jaksanut nuoruudessaan hieman panostaa siihen opiskeluun. Kovasti porukka uhoo amiksen käyneenä saavansa töitä mutta kummasti samat kaverit istuvat kaupungin nurkilla kinuamassa töitä. HOMMATKAA KOULUTUS NIIN TYÖTÄKIN TULEE!!!

• työnhakija
        rajaa kirjoitti:

tollasellakin. Kyllä tosiaan on jotain vikaa jossain jos joutuu noinkin moneen paikkaan hakea. Mitä te hakijat kitisette? Turhaa te tulette tänne marisemaan että vaihetaan ja yritätte syyllistää työssäkäyviä ja väsyneitä ihmisiä. Kyllä sitä työtä tulee jos vaan on jaksanut nuoruudessaan hieman panostaa siihen opiskeluun. Kovasti porukka uhoo amiksen käyneenä saavansa töitä mutta kummasti samat kaverit istuvat kaupungin nurkilla kinuamassa töitä. HOMMATKAA KOULUTUS NIIN TYÖTÄKIN TULEE!!!

Tässä sulle esimerkki minun koulutuksestani:
        peruskoulun oppimäärä 1980
        Liha- ja elintarvikemyyjän koulutus, 1v. 1982
        tekstiilimyyjän koulutus 8 kk. v. 1984
        Merkantin tutkinto, 2 v. 1988
        Kaupan alan tietotekniikka 4 kk. 1994
        Kirjanpidon ja alv -koulutus, 6 kk 1994
        Laskentatoimen ja atk:n koulutus 9 kk 1996
        Kirjanpidon täydennyskoulutus, 5 kk 1998
        Harjoitusyrityskoulutus, kirjanpitäjä 6 kk 1997
        Taloushallinnon ammattitutkinto 9 kk 2002
        Tietokoneen käyttäjän A-kortti 2005
        Tietokoneen käyttäjän AB-kortti 2006

Seuraavaksi on suunnitteilla osastosihteerin koulutus tai datanomin koulutus jos ei työtä kuulu. mutta kun sitä pitäis ansaitakin joskus.

• työllinen
        työnteko on työtä kirjoitti:

Tuli vaan mieleen onko työnsaanti aina niin vaikeaa, vai onko ehdot työnteolle liian vaativat? Itse en ole ikinä ollut työttömänä, johtuen ehkä siitä syystä,että olen tehnyt myös vapaaehtoistyötä kartuttaakseni työkokemusta. Olen myös herännyt neljältä yöllä siivoamaan ennen kouluun menoa tienatakseni muutaman lantin. Nämä uurastukset on palkittu työpaikan saamisella.

minä myöskään en ole koskaan ollut työtön, vaikka en ole opiskellut juuri mitään. En myöskään ole sanonut "Ei" millekään työlle. "Pohjalta" olen aloittanut (tehnyt mm. samanaikaisesti kolmea osapäivätyötä) ja työtä tekemällä paremman palkkani sekä työpaikkani ansainnut. Ei työ tästä maasta tekemällä lopu. Jos itse hakisin satoihin paikkoihin ilman mitään tulosta, katsoisin ehkä ensimmäisenä peiliin.

• Onko näin?
        työnhakija kirjoitti:

Seuraavaksi on suunnitteilla osastosihteerin koulutus tai datanomin koulutus jos ei työtä kuulu. mutta kun sitä pitäis ansaitakin joskus.

Puhutaanko "työttömyyskuopasta"? Paikasta, jonne moni putosi aikoinaan kun yritettiin, valtion siinä avustamatta, pitää infrastruktuuria yllä valitsemalla parhaat päältä. Yritettiin selviytyä voittajana, eli jatkajana seuraavalle tasolle, eli kasvuun, kenenkään siinä auttamatta painimalla huonosti hoidetun pankkien valuuttatasapainon kustannuksella tilanteessa, jolloin terveet yritykset pantiin nurin ja sopivat saivat jatkaa?
        Silloin oli varmasti tavoitteena vastavalmistunut ja 5 vuotta työskennellyt alansa halpa konkari...

Kysymys kuuluu?

Oletko aina ollut vain ja ainoastaan opiskelija, vai oletko ansainnut muualtakin kuin Kelan luukulta? Jos näin (kummin päin vaan) oletko koskaan pyytänyt palautetta, mikä meni pieleen?
        Epävirallisen palautteen voinee moni antaa, mutta ilman palautetta ei ole kehitystä!
        Palaute voi myös olla positiivista. Riippuu useimiten saajan asennoitumisesta...

Katso myös:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000308&posting=22000000017834222

• työnhakija
        Onko näin? kirjoitti:

Puhutaanko "työttömyyskuopasta"? Paikasta, jonne moni putosi aikoinaan kun yritettiin, valtion siinä avustamatta, pitää infrastruktuuria yllä valitsemalla parhaat päältä. Yritettiin selviytyä voittajana, eli jatkajana seuraavalle tasolle, eli kasvuun, kenenkään siinä auttamatta painimalla huonosti hoidetun pankkien valuuttatasapainon kustannuksella tilanteessa, jolloin terveet yritykset pantiin nurin ja sopivat saivat jatkaa?
        Silloin oli varmasti tavoitteena vastavalmistunut ja 5 vuotta työskennellyt alansa halpa konkari...

Kysymys kuuluu?

Oletko aina ollut vain ja ainoastaan opiskelija, vai oletko ansainnut muualtakin kuin Kelan luukulta? Jos näin (kummin päin vaan) oletko koskaan pyytänyt palautetta, mikä meni pieleen?
        Epävirallisen palautteen voinee moni antaa, mutta ilman palautetta ei ole kehitystä!
        Palaute voi myös olla positiivista. Riippuu useimiten saajan asennoitumisesta...

Katso myös:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000308&posting=22000000017834222

ovat useimmiten olleet että edellisestä kaupallisesta työpaikasta/koulutuksesta on liian kauan ja "olet näköjään halunut vaihtaa toimistoalalle". Siis jos olen hakenut vähittäiskauppaan töihin. Sitten taas toimistopuolelta minulla ei kuulemma ole tarpeeksi työkokemusta.
        Olen ollut toki töissäkin, eli työhistoriaan kuuluu n. 15 vuotta kaupallisella alalla ja yli kuusi vuotta toimiston puolelta. Eli työnantajia ovat olleet Kuntainliitto/Kunta ja Valtio sekä Etelä- että KeskiSuomessa. Viimeksi olin runsaat kaksi vuotta määräaikaisena Kuntainliitolla terveysalan laitoksessa. Näitä määräaikaisia olikin sitten 6 peräkkäin. Sitten määräaikaiset saivat lähtee, kun Pirkanmaan Sairaanhoitopiiriin tuli lisää kuntia ja tehtiin sisäisiä siirtoja.

Työtä hakiessani olen tiedostanut puutteeni olevan kielitaidottomuus ja se että en omista ajokorttia.
        Esim. Englantia voisi mennä opiskelemaan, mutta en kerkiäisi ennen eläkeikää sitä missään opiskelemaan niin paljon, että se auttaisi työnsaannissa. Eli kaikki paikat missä viitataan kansainvälisyyteen niin sivuutan heti. tai jos vaatimuksissa ja odotuksissa mainitaan joku vieras kieli. Kuuntelen Ruotsia ja Englantia tyydyttävästi, mutta ulosanti on surkeata.

• töihin siitä!
        työnteko on työtä kirjoitti:

Hieno kommentti! Olen samaa mieltä, että töitä löytyy jos ei ole ronkeli. Siivousta, postien jakoa yms löytyy yllin kyllin jos vain itse haluaa! Työttömät - lopettakaa tuo turha itsesäälissä rypeminen!

• lefa
        työnhakija kirjoitti:

mikään noista ei ole kovinkaan korkea tasoinen koulutus.. kannattaa panostaa johonkin alaan, eikä kouluttautua kaikkiin alimpiin virkoihin... tuut aina olemaan työnantajien heittopussi:D

• ahkeraliisa60
        töihin siitä! kirjoitti:

Hieno kommentti! Olen samaa mieltä, että töitä löytyy jos ei ole ronkeli. Siivousta, postien jakoa yms löytyy yllin kyllin jos vain itse haluaa! Työttömät - lopettakaa tuo turha itsesäälissä rypeminen!

Lähtisitko itse jos sulle maksettaisiin 5 euroa tunnilta ja perhekin pitäisi sillä elättää???

• työnhakija
        lefa kirjoitti:

mikään noista ei ole kovinkaan korkea tasoinen koulutus.. kannattaa panostaa johonkin alaan, eikä kouluttautua kaikkiin alimpiin virkoihin... tuut aina olemaan työnantajien heittopussi:D

En nyt väittänytkään että olisin korkeasti koulutettu. En ole kunnianhimoinen, vaan haluan tehdä sitä työtä mihin mulla on koulutus (vaikka vähäarvoisempikin), vaikka sitten "heittopussina". En välitä pröystäillä titteleillä, jätän sen muille. Ja onko sanottu että saa töitä vaikka olisi kuinka korkeasti koulutettu. Mitä järkeä on lähteä viiden vuoden opiskeluun ja sitten lähellä viittäkymppiä alkaa etsiä vastaavaa työtä? ja alalta mitä ei oikeastaan haluaisikaan tehdä, mutta kunhan saa "korkean" koulutuksen, sulan hattuun ja sinunlaisesi ihmisten kunnioituksen.
        - Koulutus se on pienempikin koulutus-
        Minä en ole ikinä arvioinut ihmisiä niiden koulutusten perusteella, minulla on ihan toisenlaisen arvot.

• kuinnn
        ahkeraliisa60 kirjoitti:

Lähtisitko itse jos sulle maksettaisiin 5 euroa tunnilta ja perhekin pitäisi sillä elättää???

No jos sillä tienaa paremmin, kuin työttömänä ollessa? Eikö silloin kannata mennä töihin?

• *** kirjoitti:

jotain vittu vialla jos haet 200 paikkaan, etkä pääse mihinkään???

Tarkastetaanko se vittu kun haetaan töitä?
        Minkälainen se pitää olla että kelpaa

• DI+KTM
        rajaa kirjoitti:

Itsekin olen työttömänä nyt toista kuukautta eikä mitään työpaikkoja mistään, opiskeluajoilta on työkokemusta kesäisin joten arvelen että pituuteni ei riitä työpaikkoihin joten se oli siinä sitten 2 akateemista korkeakoulututkintoa kehutuilta aloilta(Tekniikka ja kauppa) eikä töitä vaan löydy... Töitä saavat vain 190senttiset komeat suomenruottalaiset.nim. ei katkera mutta kuitenkin.

• kohta lomalle

Mulla loma on vielä edessä ja sitä ilolla odotan. Vaan kylläpä laskee mielialaa ruveta tässä vaiheessa pohtimaan lomalta paluuta ja miten sen tekisi työnantajalle helpommaksi.

Minä sanoisin, että lomalta töihin ja kyllä se siitä hiljalleen palautuu työ mieleen. Ei lomaa, edes loman loppua, kannata käyttää työtä pohtien. Työpäiviä työtä tekevällä on niin paljon enemmän kuin lomapäiviä.

• kohta töihin

Ihan totta, ei kannattaisi murehtia sitä työn tekoa loman viimeisinä päivinä, varsinkin, kun ulkona vielä aurinkokin paistaa. Itse varasin tasan viimeiselle päivälle laivareissun, että tulee varmasti muuta mietittävää kuin työvaatteiden silittäminen. Sitten vaikka mieluummin väsyneenä maanantaina töihin, kuin jo valmiiks tatti otsassa. Kun on koko elämänsä joko opiskellut tai tehnyt töitä ilman taukoja, niin siihen voi ihan todella väsyä. Uskokaa vaan, siellä lomakeviidakon keskellä, työuupumus on ihan täyttä totta tässä maassa!

• mb-320s

VASTAHAN LOMA ON ALKAMASSA !

On turha mennä pilamaan tuollaisella kirjoittelulla toisten lomia !!

• samaa mieltä

puhut!!

• ...

Mielelläni töissä oon ku on mieleistä työtä. Mutta kyllä lomaki olisi paikallaan. En ole ollut lomalla ollenkaan kesän aikana eikä tule olemaan. Mutta sitä se välillä on. Itse teen tällä hetkellä kahta työtä että meinaa olla rankkoi työpäivii mutta onneksi toinen loppuu tän kuun lopussa niin helpottaa vähän taakkaa.
      Pakko sitä on vuokrarahat tienata jostain...

• kallis vuokra

jos ei yhdellä työllä saada sitä maksettua.
        mutta jos on koti kuin viiden tähden hotelli, niin siitä elämästä maksaa minkälainen tärkeysjärjestys on. minä onneksi tyydyn vähempään. ja siten jää vapaa-aikaakin ihan mukavasti. Mitä kalliilla kodilla, jos ei siellä kerkiä aikaansa viettämään.

• Hallitusnikkari

Jos työ on mukavaa ja innostavaa, niin työhön palaaminen ei ole vaikeaa. Meillä Suomessa työ on harvalla motivoivaa tai kiinnostavaa. Suurin osa kansasta rehkii työssä hikihatussa (ainakin kuvainnollisesti) ja yrittää säilyttää työpaikkansa. Työ maistuu puulta yhä useammalle.

Kaikki työ ei voi koskaan olla kovin mukavaa, mutta jos siitä maksetaan hyvin ja työaika on lyhyempi, sekin kiinnostaa. Kun on vapaata riittävästi ja rahaa hyödyntää sitä, ei työajat käy liian pitkiksi.

Meillä Suomessahan ei yleensä näin ole, vaan loma on lyhyt ja työ pienipalkkaista ja tylsää. Ja tämähän aiheutuu hallituksemme ylläpitämästä työttömyydestä. Työn kuuluu hallituksemme mukaan olla pakkotahtista ja jokaisella on oltava jatkuva pelko irtisanomisesta ja työttömäksi joutumista.

Ja jotta ihmiset pelkäisivät työttömäksi joutumista, on säädetty työttömyysturvalailla että kansalainen ei saa tehdä mitään itsenäistä. Jos tekee tai edes ajattelee tehdä, menettää työttömyysturvansa ja joutuu sossun asiakkaaksi. Tämähän tarkoittaa kaiken menettämistä.

Kun asiamme on hoidettu näin, ei työhön palaaminen ole helppoa. Motivoituminen pelon ilmapiiriin ei loman jälkeen ole helppoa.

Asia voitaisiin muuttaa helposti, se ei tarvitse edes rahaa. Riittää että työttömyysturvalakiamme muutetaan niin että työttömyysturva on kaikilla työikäisillä ja työkykyisillä. Ei maksa mitään ja hallitus voisi sen tehdä. Niin, voisi tehdä jos haluaisi. Mutta se ei halua, joten koettakaa motivoitua työhön paluuseen, taas kerran.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000017802050

• lähteä jo takas töihin kun olen ollut 5 vkoa sairauslomalla kipsi jalassa!vielä pitäisi viikko kestää että saisi kipsin pois.sairauslomaa vielä 6.8 asti ja siihen päälle 3 vkoa kesälomaa!että kyllä olisin halunnut jo monta kertaa töihin.

• FYYSINEN OLENTO

Miten saada itsensä taas ankean työn ääreen edes jotenkin motivoituneena?

...Länsimaalaisen ihmisen väsymys johtuu yleisesti ravinnon huonosta laadusta ja sen imeytymisestä. Fyysisestä puolesta ja esim. hermojen sekä aivojen rasvahappotilanteesta ynm.

Nykyaikana tehomaatalous, nautintoaineet, stressi, runsas liikunta ja kiireinen elämäntapa lisäävät siis vitamiinien, mineraalien ja rasvahappojen puutetta entuudestaan. Puhumattakaan monen elämäntyylistä kesälomalla...

ELi kannattaa investoida näihin asioihin, niin vähän ajan päästä alkaa jaksamaan. Sen on moni, moni huomannut käytännön kautta.

Lisää tietoa - vaikka täältä:
      www.hyvinvointiklubi.fi

• Fyysinen olento

Ihminen on tosiaan fyysinen olento - ja jaksaminen on todella paljon fysiikasta kiinni. Ymmärtäähän se vaikka miettimällä kestävyysurheilijoita ja tavallisia ihmisiä. Kestävyysurheilijoiden ruokvavalio, vitamiinimäärät ynm. ovat myöskin aivan eri luokkkaa kuin tavallisella Suomalaisella - varsinkin kesälomakautena...miettikääs ;) Mutta kyllä he sitten parhaimmillaan pystyvätkin vetämään esim. 8-10 tuntia rajua kestävsyysurheilua yhteen putkeen mm. triathlonissa jne.

Eli jos haluaa jaksaa, niin vitamiinit, mineraalit ja hyvät rasvat kuntoon - sekä lenkkipolulle. Oikotietä ei ole. Ja tämäkään ei tapahdu ihan hetkessä...toisaalta jo muutamassa viikossa tietyt esim. vesiliukoiset vitamiinit ja mineraalit piristävät kummasti ja samassa ajassa jo "happikonekin" alkaa avautumaan ulkoilun vaikutuksesta - mutta on tietyn rasvat ja vitamiinit, jotka vievät kuukausia palautua optimi tasolle. Säännöllisyys on siis kaiken A ja O.

Tossa on linkki mm. Tri Tolosen sivuilla olevaan artikkeliin, jossa 3 eri maailman johtavaa lääkärilehteä sanoo tyyliin, että jokaisen länsimaalaisen pitäisi jo syödä lisävitamiineja jne.

http://www.biovita.fi/suomi/index.html

Ja tossa myös asiaa (olkoot vaikka mainosta;)
        www.hyvinvointiklubi.fi

• ytk

Aina puhutaan tuon koulutuksen merkityksestä. Miksi sitten en saa työtä vaikka on yliopistotutkinto. En edes siivoojan työtä ole tarjolla minulle.

• Mies 33

Ylioppilastutkinto ei ole ammattitutkinto, vaan peruskoulu, sillä ei voi saada töitä.

Hanki ammatti, niin töitä löytyy.

• työntekijä

Suoritin kauppatieteiden maisterin tutkinnon 8 vuotta sitten joten minultakin löytyy se yliopistotutkinto. Ensimmäiseksi sinun täytyy ymmärtää ettei työtä tulla sinulle tarjoamaan ja toiseksi kun haet työtä vaikkapa tässä tapauksessa siivoojan työtä,älä mainitse että sinulla on yliopistotutkinto siitä ei ole hyötyä itse työssä ja tuskinpa heitä kiinnostaa palkata ylikoulutettua ihmistä. Sama juttu jos haet varastotyötä ym. harkitse mitä sanot ja mitä jätät sanomatta. Itse olen opiskelujen ohella tehnyt varastotöitä ja teen vieläkin vaikka koulutuksen perusteella voisin olla toimiston puolella. Minulla on kymmenen vuoden kokemus varastotyöskentelystä ja viimeiset kaksi olen toiminut varastoesimiehenä. Kahden vuoden päästä varastopäällikkö jää eläkkeelle ja minä jatkan hänen paikallaan. Uran voi rakentaa monella eri tavalla, tärkeintä on se että saat itsesi yritykseen vaikka joudut pohjalta aloittamaan mikä ei ole huono asia jos otat siitä opiksesi. Myöhemmin sinun kannattaa hakea yrityksen sisällä avoimeksi tulevia paikkoja, esisijaisesti paikat pyritään täyttämään omilla ja vasta sitten laitetaan julkiseen hakuun. Koulutuksen merkitys on vähentynyt, mielummin haetaan ihmistä jolla on kokemusta, saa aikaiseksi eli on niin sanottu hyvä tyyppi. Se onko henkilö merkonomi, tradenomi, ekonomi,ym. merkitys on hyvin vähäinen. Koulutus on sinulle hyvä asia opit etsimään tietoa ja käsittelemään mutta siihen se jääkin. Olen ollut nykyisen työnantajani palveluksessa kuusi vuotta, tänä aikana minulle on tarjottu yrityksen sisällä kuljetuksenjärjestelijän paikkaa, taloushallinnon osastolta kirjanpitäjän paikkaa, varastoesimiehen paikkaa jonka myös otin ja viimeksi varastopäällikön paikkaa johon myös suostuin. Edellä mainittuihin minua pyydettiin sitten on vielä ne paikat joihin olisin voinut hakea talon sisällä erikseen. Tärkeintä ei ole miten aloitat vaan miten teet työsi sen jälkeen.

• neccu
        Mies 33 kirjoitti:

Ylioppilastutkinto ei ole ammattitutkinto, vaan peruskoulu, sillä ei voi saada töitä.

Hanki ammatti, niin töitä löytyy.

Eikös edellinen nimimerkki kirjoittanut yliopisto -tutkinnosta eikä ylioppilastutkinnosta? Ammattiin opiskelukaan ei valitettavasti varmista työpaikan saantia. Eihän meillä muuten pahemmin työttömiä olisikaan.

• noora-mari
        työntekijä kirjoitti:

Suoritin kauppatieteiden maisterin tutkinnon 8 vuotta sitten joten minultakin löytyy se yliopistotutkinto. Ensimmäiseksi sinun täytyy ymmärtää ettei työtä tulla sinulle tarjoamaan ja toiseksi kun haet työtä vaikkapa tässä tapauksessa siivoojan työtä,älä mainitse että sinulla on yliopistotutkinto siitä ei ole hyötyä itse työssä ja tuskinpa heitä kiinnostaa palkata ylikoulutettua ihmistä. Sama juttu jos haet varastotyötä ym. harkitse mitä sanot ja mitä jätät sanomatta. Itse olen opiskelujen ohella tehnyt varastotöitä ja teen vieläkin vaikka koulutuksen perusteella voisin olla toimiston puolella. Minulla on kymmenen vuoden kokemus varastotyöskentelystä ja viimeiset kaksi olen toiminut varastoesimiehenä. Kahden vuoden päästä varastopäällikkö jää eläkkeelle ja minä jatkan hänen paikallaan. Uran voi rakentaa monella eri tavalla, tärkeintä on se että saat itsesi yritykseen vaikka joudut pohjalta aloittamaan mikä ei ole huono asia jos otat siitä opiksesi. Myöhemmin sinun kannattaa hakea yrityksen sisällä avoimeksi tulevia paikkoja, esisijaisesti paikat pyritään täyttämään omilla ja vasta sitten laitetaan julkiseen hakuun. Koulutuksen merkitys on vähentynyt, mielummin haetaan ihmistä jolla on kokemusta, saa aikaiseksi eli on niin sanottu hyvä tyyppi. Se onko henkilö merkonomi, tradenomi, ekonomi,ym. merkitys on hyvin vähäinen. Koulutus on sinulle hyvä asia opit etsimään tietoa ja käsittelemään mutta siihen se jääkin. Olen ollut nykyisen työnantajani palveluksessa kuusi vuotta, tänä aikana minulle on tarjottu yrityksen sisällä kuljetuksenjärjestelijän paikkaa, taloushallinnon osastolta kirjanpitäjän paikkaa, varastoesimiehen paikkaa jonka myös otin ja viimeksi varastopäällikön paikkaa johon myös suostuin. Edellä mainittuihin minua pyydettiin sitten on vielä ne paikat joihin olisin voinut hakea talon sisällä erikseen. Tärkeintä ei ole miten aloitat vaan miten teet työsi sen jälkeen.

maisterin paperit taskussa ja kirjoitustyyli on tuollaista. Oletko lintsannut kaikki peruskoulun ja lukion äidinkielen tunnit

• Näin on

Toki kaikilla ei ole töitä, mutta ja iso asia on se, että en ole itse tehnyt päivääkään töitä, josta en olisi pitänyt.
      Työskentelen nyt ulkomailla, mutta kaipuu kotiin on kova.
      Odotan siis lomaa innolla!
      Loman perimmäinen tarkoitus ei ole antaa luppoaikaa, vaan antaa aikaa olla enemmän perheen kanssa kuin työpäivinä.
      Jos loma on jokin itseisarvo (edellinen yli 9 päivän, eli 5 työpäivän loma oli 7 vuotta sitten) ollaan hakoteillä.
      Suomalaisten pitäisi olla ylpeitä työstään!
      Toki kaikilla ei sitä ole, mutta jos normaalilla paneutumisella työhön menet ja siitä pidät, olet palkkasi arvoinen! Useimmiten Suomalainen on haluttua työvoimaa, varsinkin ulkomailla, hyvän yleissivistyksen, maailmantuntemuksen, yleistiedon ja asioiden yhdistelyn ansiosta. Tästä suuri kiitos Suomen koululaitokselle. Tai ainakin sille laitokselle joka toimi silloin kun itse olin koulussa.
      Aina näillä palstoilla ruikutetaan kun kaikki on niin huonosti. Pitää ihan oikeasti kysyä: Voiko kaikki näistä "ruikuttajista" (Jos nyt saa karkeasti yleistää) oikeasti käsi raamatulla (tai sydämellä, jos on ateisti, tms. (Täällä kun tartutaan toisinaan kaikkiin pilkkuvirheisiin)) kovinkaan suuri osa sanoa että on yrittänyt tasonsa työhön ja vaatinut kohtuullista.
      Kohtuullinen ei tarkoita yli/alikouluttautunutta tai ylisuurta/-pientä palkkaa, vaan tasoistaan henkilöä/palkkaa.
      Tason saattaa löytää tutkimalla omaa koulutuspohjaa, joka on paperilla, tai sitten tutkailemalla ystäväpiiriä, jossa liikkuu ja joka on työllistynyt.
      Siinä saattaa olla uskomaton voima kun huomaa, että on ollut täysin väärässä paikassa ja vaihtaa paikkaa. Periaatteessa molemmat voittaa. Sekä työn antaja, että työn tekijä.
      Kun saat nk. "omia töitä" menet töihin aamuisin ilomielin, etkä oikeastaan ajattele lomaa saavutettuna etuna, vaan bonuksena!
      Tästä joku varmasti vetää herneen nenään, mutta se on tarkoituskin.
      Ei ole väliä, mitä puhutaan, kunhan puhutaan, koska silloin tapahtuu useimmiten kehitystä.
      Palautetta kaivataan aina. Palaute voi myös olla positiivista!

• en tykkää työstä

Mitäs sitten pitäisi tehdä, kun en tykkää mistään työstä? mieluiten puuhastelisin "omien juttujen" kanssa. Tekemistä kyllä riittäisi. kuitenkin haluan edes jonkinmoisen elintason, jonka saa vain työtä tekemällä.

Loman jälkeen motivoituminen on todella siis vaikeaa, ei sillä, pidän työstäni siinä määrin, että ei nyt kyrpä otsassa ole, muutei mukavaakaan. Lähinnä mielessä "ei, tätäkö tämä on taas koko vuosi."

Eli mieluusti antaisin työni jollekin työttömälle, jos saisin saman rahan muutenkin. En minä ainakaan työtä tee vaan kutsumuksesta tai motivaatosta, vaan rahasta.

Uskoakseni moni muukin on samoilla linjoilla, varsinkin pienipalkkaisilla siis välillä väistämättä tulee mieleen, onko tässä mitään järkeä rehkiä 8h päivässä kahden satasen takia? Josta vielä 70 e menee junalippuun, jonka saa ehkä takaisi joskus... tai ainakin omavastuu 500 jälkeen 70 prosenntia, eli ei paljon mitään.

No, kasvatus kun on, että on häpeä jäädä kotiin makaamaan, jos jotain voi tehdä! niin minkäs teet? Ei anna luonto periksi olla tukiaisilla.

Paras motivaatio on ehkäpä odottaa, kun turtuu työhön taas niin, että talvea kohti kulkee zombiena, eikä muistakkaan miltä loma tuntui.

Kommentti vielä siihen että "jos normaalilla paneutumisella työhön menet ja siitä pidät, olet palkkasi arvoinen! En pidä työstäni, mutta hoidan sen erittäin hyvin, olen kyllä silloinkin palkkani arvoinen!!!

Muuten kyllä siis pitäisin työstäni, mutta mielummin olisin tekemättä.... No, palkkapäivänä taas on kiva lähteä rilluttelemaan. ( on kivaa olla yksi päivä kuukaudesta "rikas", eli käydä vaikka ulkona syömässä tai tehdä jotain muuta mukavaa.) Kyllä työ kannattaa!

• Hallitusnikkari

Harvalla suomalaisella on itseään miellyttävä työpaikka. Suurin osa suomalaisista on työpaikassa missä hän ei haluaisi olla. Tämä aiheutuu hallituksen ylläpitämästä työttömyydestä.

Työpaikat ovat arvokas luonnonvara. Kansalaiset yrittävät kaikin keinoin saada itselleen työpaikan, jolloin sen valinta ei ole ensimmäinen eikä toinen tekijä. Eli suurin osa on väärissä työpaikoissaan.

Jos hallitus ei ylläpitäisi työttömyyttä, meillä olisi mahdollisuus hakeutua sellaisia työpaikkoihin mistä pidämme. Jopa riittävästi viihtyäksemme työssä.

Meillä on asiat todella huonosti, ihmisten onnellisuus ja aktiivisuus on viety. Lähes kaikki kansalaiset on pakotettu tekemään ulkomaalaisten antamaa pakkotyötä, työpaikoista kilpaillen. Voitot menevät yhä enenevässä määrin ulkomaisille omistajille ja meillä jää vain pakkotyö ja siitä aiheutuvat ongelmat.

Jos tämä olisi jonkin ulkopuolisen aikaansaannosta ja pakkoa, asian voisi ymmärtää. Mutta kun se on aivan meidän oman hallituksemme aikaansaamaa. Tilanteenhan aiheuttaa työttömyysturvalakimme, jota muutettiin 80-luvun puolivälissä. Siitä saakka maassamme on mennyt huonommin ja huonommin kansalaisilla. Jokainen voi itse muistella asiaa.

Omaisuutemme on siirtynyt ulkomaalaisille omistajille ja meille on jäänyt vain rippeet. Energia ja monet muut kansalliset varamme ovat nyt ulkomaalaisessa omistuksessa ja työstämme saatu tulo menee suurimmaksi osaksi ulkomaille. Tilastojen mukaan meillä on asiat hyvin, mutta käytännössä pari miljoonaa kansalaista elää köyhyysrahan alapuolella.

Ja muillakaan ei ole työn määrään nähden kummoinen tulotaso. Kiitos hallituksemme, joka jatkaa työttömyyden ylläpitoa eli suomalaisia rangaistaan jos hän yrittää synnyttää uutta kotimaista työtä.

Kiitos demarit ja keskusta vääristä työpaikoista ja lisääntyvästä kurjuudesta.

• Hallitusnikkari
        en tykkää työstä kirjoitti:

Mitäs sitten pitäisi tehdä, kun en tykkää mistään työstä? mieluiten puuhastelisin "omien juttujen" kanssa. Tekemistä kyllä riittäisi. kuitenkin haluan edes jonkinmoisen elintason, jonka saa vain työtä tekemällä.

Loman jälkeen motivoituminen on todella siis vaikeaa, ei sillä, pidän työstäni siinä määrin, että ei nyt kyrpä otsassa ole, muutei mukavaakaan. Lähinnä mielessä "ei, tätäkö tämä on taas koko vuosi."

Eli mieluusti antaisin työni jollekin työttömälle, jos saisin saman rahan muutenkin. En minä ainakaan työtä tee vaan kutsumuksesta tai motivaatosta, vaan rahasta.

Uskoakseni moni muukin on samoilla linjoilla, varsinkin pienipalkkaisilla siis välillä väistämättä tulee mieleen, onko tässä mitään järkeä rehkiä 8h päivässä kahden satasen takia? Josta vielä 70 e menee junalippuun, jonka saa ehkä takaisi joskus... tai ainakin omavastuu 500 jälkeen 70 prosenntia, eli ei paljon mitään.

No, kasvatus kun on, että on häpeä jäädä kotiin makaamaan, jos jotain voi tehdä! niin minkäs teet? Ei anna luonto periksi olla tukiaisilla.

Paras motivaatio on ehkäpä odottaa, kun turtuu työhön taas niin, että talvea kohti kulkee zombiena, eikä muistakkaan miltä loma tuntui.

Kommentti vielä siihen että "jos normaalilla paneutumisella työhön menet ja siitä pidät, olet palkkasi arvoinen! En pidä työstäni, mutta hoidan sen erittäin hyvin, olen kyllä silloinkin palkkani arvoinen!!!

Muuten kyllä siis pitäisin työstäni, mutta mielummin olisin tekemättä.... No, palkkapäivänä taas on kiva lähteä rilluttelemaan. ( on kivaa olla yksi päivä kuukaudesta "rikas", eli käydä vaikka ulkona syömässä tai tehdä jotain muuta mukavaa.) Kyllä työ kannattaa!

Jos maassamme olisi työttömyysturva kaikilla, sinulla olisi mahdollisuus puuhastella omien juttujesi kanssa. Alkuun voit vaihtaa osaa työttömän kanssa ja jäädä työttömäksi, puuhastella työttömyystuella.

Kun menee muutama vuosi, kotimaista työtä syntyy enemmän ja sinä joudut viimeisten joukossa töihin, ellet ole onnistunut omilla puuhailuillasi hankkimaan eläntoasi.

Aikaisempina vuosikymmeninä kun hallituksemme ei vielä ylläpitänyt työttömyyttä, useimmat puuhasteilijat siirtyivät yrittäjiksi ja alkoivat saada sitä kautta elantonsa. Monet jatkoivat puuhastelua, mutta omistavat samalla työpaikkoja joista saivat tulot toimintaansa.

Haluamasi muutos saadaan siis aikaan hyvin helposti. Se ei vaadi verovaroja, vaan ainoastaan lujaa tahtoa jolla hallituksen ylläpitämä työttömyys saadaan lopetettua. Tähän tarvitaan vain ja ainoastaan nykyisen työttömyysturvalain muuttaminen työn synnyttämisen osalta samanlaiseksi kuin se oli vielä 70-luvulla. Eli työttömyysturva on kaikilla työikäisillä ja työkykyisillä.

Ei siis lisää kustannuksia yhteiskunnalle, ainoastaan rangaistukset pois puuhaamisista. Sitä kannattaa vaatia omalta edustajaltaan. Rohkeasti siis sen oman kansanedustajan (sen jota äänestit viime vaaleissa) luo ja vaatimaan että hän tuo esityksen uudesta työttömyysturvalaista. Lakiehdotus löytyy valmiina sivulta http://www.geocities.com/ohitte/tlaki .

• niin se menee.
        Hallitusnikkari kirjoitti:

Jos maassamme olisi työttömyysturva kaikilla, sinulla olisi mahdollisuus puuhastella omien juttujesi kanssa. Alkuun voit vaihtaa osaa työttömän kanssa ja jäädä työttömäksi, puuhastella työttömyystuella.

Kun menee muutama vuosi, kotimaista työtä syntyy enemmän ja sinä joudut viimeisten joukossa töihin, ellet ole onnistunut omilla puuhailuillasi hankkimaan eläntoasi.

Aikaisempina vuosikymmeninä kun hallituksemme ei vielä ylläpitänyt työttömyyttä, useimmat puuhasteilijat siirtyivät yrittäjiksi ja alkoivat saada sitä kautta elantonsa. Monet jatkoivat puuhastelua, mutta omistavat samalla työpaikkoja joista saivat tulot toimintaansa.

Haluamasi muutos saadaan siis aikaan hyvin helposti. Se ei vaadi verovaroja, vaan ainoastaan lujaa tahtoa jolla hallituksen ylläpitämä työttömyys saadaan lopetettua. Tähän tarvitaan vain ja ainoastaan nykyisen työttömyysturvalain muuttaminen työn synnyttämisen osalta samanlaiseksi kuin se oli vielä 70-luvulla. Eli työttömyysturva on kaikilla työikäisillä ja työkykyisillä.

Ei siis lisää kustannuksia yhteiskunnalle, ainoastaan rangaistukset pois puuhaamisista. Sitä kannattaa vaatia omalta edustajaltaan. Rohkeasti siis sen oman kansanedustajan (sen jota äänestit viime vaaleissa) luo ja vaatimaan että hän tuo esityksen uudesta työttömyysturvalaista. Lakiehdotus löytyy valmiina sivulta http://www.geocities.com/ohitte/tlaki .

aivan näin. Puhuinkin siitä, että ei se motivoituminen pienipalkkaiseen tai muuhunkaan työhön aina ole helppoa. ja läheskään kaikki ei työtä tee koska se on kivaa? Vaan juurikin rahan takia.

Eli ei varmasti työttömilläkään kivaa, mutta varmasti maastamme jotain työtä saa, ellei tietenkin ole jostain muusta syystä siinä kunnossa ettei pysty työtä tekemään.

Näin ollen koen olevani yhtä hyvä ihminen kuin muutkin, ja palkkani ansainnut, vaikken innosta kiljuen töihin palaakkaan loman jälkeen... (aloittajan motivoitumiseen palatakseni)

hyviä työpäiviä vaan kaikille!!!

• eim

onpa kiva kun loma vasta alkaa.älä väsy elokuun helteisiin!!!

• opiskeleva

Haluaisin tuoda keskusteluun opiskelijanäkökulmaa. En ymmärrä työssäkäyvien valitusta loman loppumisesta, koska opiskelijoilla ei ole lomaa käytännössä ollenkaan. Nykyisillä opintoetuuksilla opiskelijat on pakotettu menemään töihin, muuttamaan vanhemmille tai menemään sosiaalitoimistoon, koska opintotuki katkeaa kesäksi. Itse olen valinnut vaihtoehdoksi töihin menemisen, joka tarkoittaa että samalla kun kesäloma alkaa, alkaa työt ja kun työt loppuu alkaa koulu. Käytännössä koko opiskelun ajan ei ole lomaa. Lisäksi kesätöissä ollessa saa laskea tilinauhoja ja miettiä onko tienannut niin paljon, että joutuu tilittämään opintotukea takaisin.

Odottelen innolla sitä, että pääsen työelämään ja saan pitää palkallisia kesälomia säännöllisesti vuosittain.

• Epäileväinen

Siltä se saattaa vielä nyt tuntua, mutta olen itse kyllä huomannut, että opiskelijana ollessa elämä oli paljon huolettomampaa. Lepposempaa oli tosiaan opiskelijana, kun taas nyt on vastuuta tekemisistään ihan erilailla.

• mutta...
        Epäileväinen kirjoitti:

Siltä se saattaa vielä nyt tuntua, mutta olen itse kyllä huomannut, että opiskelijana ollessa elämä oli paljon huolettomampaa. Lepposempaa oli tosiaan opiskelijana, kun taas nyt on vastuuta tekemisistään ihan erilailla.

on sellaisiakin ihmisiä, jotka tekevät työnsä kunnolla oli sitä sitten opiskelija ja "vaan" kesätöissä.. itse en ainakaan koe, että elämä ois lepposta, kun on opiskelija. pakko ne laskut on kuitenki maksaa..mutta mehän ollaan kaikki erilaisia, toiset osaa ottaa ihan lungisti sen opiskeluajan..

• ai,ai

mitä tuossa kitiset ei se lomakaan ikäänsä kestä. töihin on mentävä huvitti tai ei onneks itekkäni on sen verran mukava työ,että menen mielelläni loman jälkeen taas töihin.

• def

Vielä viikko töissä ja sitten alkaa neljän viikon kesäloma. Kun loma loppuu, palaan virkeänä töihin. Yksinkertaista.

• Lerppala

Nettisurfausta(pokea) ja tyhmille asiakkaille pään aukomista, pääsee katsos vähän purkautumaan.

• akilleen kanta

kun pääsis kun on ollu 7v työttömänä niin miten lomille ekaks pitäs olla homissa ja sit lomille näin sanoo laki.

• kun ei

ole etes lomia niin ei tarvii moista asiaa murehtia. Prkl

• Borneo

"jippii", emännän kanssa kesälomat täysin eri aikaan... Kyllä tässä jo tekis mieli mennä oikeasti takaisin töihin...

• eräs vaan

No onhan taas jollain vaikeaa. Minä en ole moneen kesään kesälomaa nähnytkään. Sellaista se on pätkätyöläisellä. Minun loma kestää tasan viikon, sen minkä vietän matkalla, ja sitten taas töihin.
      Yritäs nyt saada asennetta paremmaksi, kukapa töitä tekisi muusta kuin rahasta. Mutta työn voi tehdä positiivisella asenteella.:D

• Holmberg

Loma väliin,niin olen itse tehnyt viimeiset 7v,mutta syyskuussa pidetään 2viikon lomaa,silloin lähdetään reissaamaan....

• kesätyttöduu

Eipä ole moista ongelmaa yrittäjällä =)kun on viikon loman pitänyt ja yksittäisiä vapareita siellä täällä, niin ei ole niin tuskallista palata työhön. Eikä kukaan niistä lomista eikä vapaista mitään maksa, mutta elämä hymyilee =)

Iloisin kesäterveisin kesätyttö
      P.S. työniloa, tai´sitten pitää keksiä jotain muuta... ;)

• Tää toimii

Kun olet ehtinyt tottua lomailuun ja rentoiluun, tottakai arkeen paluu tuntuu sen jälkeen rankalta. Vinkki ensi vuotta varten: pidä lyhyempi loma. Vaikkapa kolme päivää! Et varmasti ehdi tottua löysäilyyn, ja loma tuntuu vain pidemmältä viikonlopulta. :D

Niin, tiedän että loma on laissa säädetty pakosti pidettäväksi, mutta hankipa itsellesi toinen työ loppulomaksi.. Aina parempi, jos se on huomattavasti surkeampaa kuin oma duunisi, niin omaan työpaikkaan palaat takuulla mielelläsi..

• Jxx

Pitää pitkin vuotta 15 minuutin pätkissä, niin työnantajakin tykkää.

• haa hah haa

Ei tartte motivoitua kun pitää lomat elokuussa ja kuittaillee niille jotka ovat lomat pitäneet...
      Mielummin elokuussa kun kesäkuussa jolloinka ei edes ole vielä lämmintäkään...

• kesät

olen vuorotteluvapaalla koko kesän 4kk jä tuo kesäloma jää syksyyn. tämä on kolmas kesä ja olen ollut tyytyväinen. tulot ovat tietenkin pienemmät muttei kaikkea voi rahassa laskea,kun tulee vähän menee vähän. tietenkin on pakolliset menot vesi,sähkö,vakuutus,tonttivuokra,laina... meitä on taloudessa 5hlö on mukavaa käydä lasten kanssa uimassa ja olla heidän kanssaan päivät. töihin en mielelläni palaa se ilmapiiri on niin huonontunut vuosien varrella, että yök.olen tässä miettinyt mitä rupeaisin tekemään kai se jonain päivänä lamppu syttyy ja saan sanoa itseni irti nykyisestä työpaikastani.

• Stressaantunut.

Miksi ihmeessä tänne on tullut työnhakijoita kitisemään? Tämän topicin aihe oli että miten jaksaa mennä takaisin töihin loman jälkeen. Ei "tänne kaikki työttömät kitisemään stressaantuneille ihmiselle, joilla on jo muutenkin pää täynnä" Että etsikääpäs oma keskustelunne. Minua ainakin ärsyttää palata takaisin töihin. En kestä niitä aamuherätyksiä.

• Minä lomalla, muut töissä
        Stressaantunut. kirjoitti:

Miksi ihmeessä tänne on tullut työnhakijoita kitisemään? Tämän topicin aihe oli että miten jaksaa mennä takaisin töihin loman jälkeen. Ei "tänne kaikki työttömät kitisemään stressaantuneille ihmiselle, joilla on jo muutenkin pää täynnä" Että etsikääpäs oma keskustelunne. Minua ainakin ärsyttää palata takaisin töihin. En kestä niitä aamuherätyksiä.

On massiivisen hienoa, kun on saanut koko kesän lukea ja kuunnella juttuja kesälomasta ja loman viettämisestä jne.

Tuota pikaa media täyttyy lomilta palaamisen vaikeuksista ynnä muusta arkiseen raadantaan palaamisesta.

Itse olen istunut työpaikalla koko kesän, tehnyt töitä normaalia rauhallisempaan tahtiin, nauttinut aurinkoisista päivistä aina silloin tällöin ja - odotellut tulevaa kesälomaa, joka alkaa vasta elokuun loppupuolella.

Täytyy sanoa, että on hienoa äimistellä syyskuussa ihmisiä, jotka suu mutrussa painavat töihin, kun itse saa herätä milloin huvittaa, eivätkä työt paina.

• parempaa työtä etsivä
        Stressaantunut. kirjoitti:

työnhakijoille ihan oma palsta, menkää sinne kitisemään ja antakaa työtätekevien olla rauhassa. kai sitä nyt hemmetti soikoon saa ilmaista kyllästymisensä eikä miettiä että pahastuuko nyt joku työtön vai ei!!!!

• näin.

Sano itsesi irti ja anna yhteiskunnan elättää sinut. Loma voi jatkua niin pitkään kuin henki pihisee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe