Louis Vuitton

uusi laukku kiikarissa

Hei! Olen 16-vuotias nuori ja aion ostaa uuden merkkilaukun. Ennestään omistan Mulberryn Congo -nahkaisen käsilaukun ja Longchampilta sellaisen ison, mustan olkalaukun (koulukäytössä). Ajattelin kuitenkin ostaa vielä yhden laukun, joka olisi kooltaan jotain noiden väliltä. Olen ihastunut LV:n Monogram Canvas Batignollesiin (470 e). Miten nuo LV:n laukut sitten kuluvat käytössä, kun olen kuullut että ne ikään kuin paranisivat vanhetessaan? Oletteko muuten nähneet tuota laukkua usein LV:n liikkeissä?
Kiitos!
Kesäisiä päiviä!
P.S. Tietääkö kukaan, koska LV avaa sen kauan huhutun liikkeensä Helsinkiin ja minne?

6

2070

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timelesss

Vuittonin laukut kestävät hyvin hoidettuna ja huollettuna vuosikymmeniä ja tosiaan paranevat vuosi vuodelta. Laatu on ihailtavaa ja sitä käsityöurakkaa, jonka jokainen laukku kokee, on syytä arvostaa korkealle.

Helsingin liikkeestä ei mitään tietoa, tuskin tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa. Ei ole tarpeeksi asiakkaita.

Suosittelen ottamaan yhteyttä suoraan liikkeeseen ja pyytämään heitä varaamaan kyseista laukkua sinulle. Itse toimin niin aina, jos lähden tietyn laukun perään esimerkiksi Tukholmaan, jossa valikoima on rajattu pienen liikkeen takia.

• ketjun aloittaja

Kiitos tiedoista! Mutta osaatko sanoa, miltä sellainen jo käytössä jonkin aikaa ollut laukku rupeaa näyttämään? Muuttuuko esim. väritys?

• LV-fani
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Kiitos tiedoista! Mutta osaatko sanoa, miltä sellainen jo käytössä jonkin aikaa ollut laukku rupeaa näyttämään? Muuttuuko esim. väritys?

LV-laukkujen nahkaosathat ovat paljasta nahkaa eli niitä ei ole värjätty tms.
        Käsittelemätön nahka tummuu (eli patinoituu) ajan kuluessa, ja tämä onkin yksi LV-laukkujen erityispiirteistä. Tasainen ja vahva patina ovat erittäin tavoiteltuja ominaisuuksia näissä laukuissa, joten hyvin patinoituneesta harvinaisuudesta voi joutua maksamaan käytettynä kovemman hinnan, kuin mitä laukku on maksanut uutena!

Hyvin hoidettuna nahka tummuu hunajanruskeaksi muutamassa vuodessa tuoden laukulle arvokkuutta. Tasainen tummuminen onnistuu välttämällä naarmuja, likaa sekä pitkäaikaista kosketusta metallin kanssa. Jotkut jopa yrittävät keinotekoisesti nopeuttaa patinoitumista kastelemalla nahkaa.

Täältä löytyy kuvia käytetyistä laukuista, joissa osassa patinoituminen on jo pitkällä:
        http://www.poupetteluxe.com/

Noita kuvia voi sitten verrata Vuittonin sivuilla oleviin uusiin laukkuihin, joissa nahkaosat ovat hyvin vaaleita.

• louis vuitton
        LV-fani kirjoitti:

LV-laukkujen nahkaosathat ovat paljasta nahkaa eli niitä ei ole värjätty tms.
        Käsittelemätön nahka tummuu (eli patinoituu) ajan kuluessa, ja tämä onkin yksi LV-laukkujen erityispiirteistä. Tasainen ja vahva patina ovat erittäin tavoiteltuja ominaisuuksia näissä laukuissa, joten hyvin patinoituneesta harvinaisuudesta voi joutua maksamaan käytettynä kovemman hinnan, kuin mitä laukku on maksanut uutena!

Hyvin hoidettuna nahka tummuu hunajanruskeaksi muutamassa vuodessa tuoden laukulle arvokkuutta. Tasainen tummuminen onnistuu välttämällä naarmuja, likaa sekä pitkäaikaista kosketusta metallin kanssa. Jotkut jopa yrittävät keinotekoisesti nopeuttaa patinoitumista kastelemalla nahkaa.

Täältä löytyy kuvia käytetyistä laukuista, joissa osassa patinoituminen on jo pitkällä:
        http://www.poupetteluxe.com/

Noita kuvia voi sitten verrata Vuittonin sivuilla oleviin uusiin laukkuihin, joissa nahkaosat ovat hyvin vaaleita.

Ovatko nuo LV:n laukut sitten aitoa nahkaa?

• ..LV..
        louis vuitton kirjoitti:

Louis Vuitton ei käytä tekonahkaa.

• LV-fani
        louis vuitton kirjoitti:

LV ei käytä tekonahkaa, vaan ainoastaan ihan oikeaa ja huippulaatuista nahkaa.
        Mutta monogram laukut eivät ole nahkaa, vaan KANGASTA. Monogram kangas on kuitenkin erikoiskäsiteltyä, hyvin paksua ja kestävää. Monet kyllä erehtyvät luulemaan sitä nahaksi/tekonahaksi, vaikka se ei ole edes tarkoitus. Noissa laukuissa on sitten käsittelemätöntä ja patinoituvaa nahkaa kahvat ja mahdolliset koristelut.

Löytyy LV:lta kyllä ihan värjättyjä kokonahkaisiakin tuotteita - ja paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe