Festaripukeutuminen?

tyttötyttö

Heippa! Olen menossa viikonloppuna ensimmäisille festareilleni Ruisrockiin. Mietityttää että miten sinne kannattaisi pukeutua. Kun haluaisin kuitenkin jotenkin hyvän näköinen olla, mutta ei sinne nyt ihan korkkareissakaan kai voi mennä?

Kertokaa jotain ehdotuksia. Ja jos muuten on vinkkejä ensikertalaiselle jostain.

6

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike....

      Korkkarit ei tosiaan sovi festareille... eikä mikään "pintamuotipukeutuminen" sillä se on junttimaista ja paljastaa kokemattomuutesi festivaalielämästä.

      Oikeaoppinen festarikävijä kerrospukeutuu kuten ulkoilmaelämään kuuluukin. Tietty "nukkavierumaisuus" ja reisussa rähjääntynyt lookki kuuluu asiaan, siitä näkee ettei hemmo ole neitsyt festaritouhuissa.

      Huomaat kyllä, että ne asiantuntijat erottuvat kyllä sunnuntaikulkijoista... rock'n roll life ei ole pintamuotia.

      • Mike....

        Kengät kannattaa olla sellaiset jotka saavat "tuhoutua", sillä kurakeli ja pöly yms. mahdollinen ei ole kenkien ystävä. Kenkien tulee myös olla tukevat ja hyvät kävellä sillä muuten voit potea jalkakipuja pitkään. Festareilla kertyy yllättävän paljon kilometrejä.

        Muutekin vaatteet sitämukaa, että ei tarvi pölyä ja kuraa yms. varoa :)


    • Rausku

      Kulutusta kestävät (ja kestäneet) farkut tms. leppoisat housut, hyvän bändin paita, jotain hieman arjesta poikkeavaa ryysyä.

      • ....

        Ehdottomasti mieluummin vanhaa lenkkaria tai kumisaapasta kuin korkkaria. Mitään kovin hienoja vaatteita ei kannata ottaa mukaan. Ei ole mikään pakko nyt raksatyyliinkään pukeutua jos ei tahdo, mutta suosittelisin kuitenkin vaatetta, joka saa hieman likaantuakin. Siis sellaista mitä ei tarvitse sitten koko ajan varoa, sellainen vie vaan festaritunnelman. Ehkä tärkeintä ovat kengät, joilla on hyvä kävellä. Festareilla on yleensä paljon hiekkapöllyä ja vastaavaa, jota niistät sitten viikonkin päästä... jos sataa, se muuttuu luonnollisesti mudaksi, joten kumpparit saattavat olla tarpeen. Ota myös sadetakki (ei sateenvarjoa, on vain tiellä mikäli sitä edes alueelle saat vietyä), ja lämmintä vaatetta, sillä illan kylmyys yllättää aina, vaikka kuinka olisi keskikesä. Pidähän kivaa.:)


    • Roudanvaara

      Täältä löytyy festaripukeutumisideoita festarikohtaisesti, kannattaa tsekkaa, saa aika hyvän kuvan eri festareiden kävijöistä ja pukeutumisesta.

      http://www.ksml.fi/yhteiso/blogit/kumppareitajakorvatulppia/

    • BLOOD IS LIFE

      Mä käytän usein korkkareita ja mulla on ne myös festareilla jalassa, koska ne tukee mun jalkaa ja näkeekin vähän paremmin ja kävelykin olis helpompaa, yleensä kaadun kun mul on ollu lenkkarit. Eli laitat sellaset kengät jotka on Sinun jalkoihisi sopivat. Mulla on festareilla festarikassi mukana ja siellä mulla on varakengät korkkarit ja lenkkarit, eli yhteensä neljät kengät joista yhdet jalassa. Lenkkareita kahdet koska toiset on sitä varten jos sataa vettä ja toiset jos ei. Kassissa on myös sadetakki, festareille ei saa viedä sateenvarjoa, avaamaton vesipullo, avattua ei saa viedä, aurinkorasvaa, välipalapatukoita, ehkä kartta festarialueesta, paperi jossa on aikataulut millon bändit soittaa ja millä lavalla, levitettävä piknikalusta, jotain vaihtovaatteita, sukat, bolero,huppari, ehkä taskulamppu, nenäliinoja, vanupuikkoja, puhdistusliinoja,käsidesi, korvatulpat, tosi paljon laastareita mulla on yleensä aina jossain laastari. Kun oli nummirock ja bodomit oli sillon niin mulle tuli pari mustelmaa, pari haavaa ja leggingsit meni rikki, oli helevetin hauskaa! Mä istuin sillon yksin siellä kiven päällä. Mutta joskus joku tulee hakeen seuraa ja mun on pakko sanoo ei koska mä en harrasta yhen illan juttuja, pelkästään jutella saa kyllä. Myös joskus mä ahdistun jos joku tulee liian lähelle jos se koskee mun kylkeen, koska mulla on herkkä sensibiliteetti. Mä en o koskaan missään eturivissä! Koruja mulla on aina ja ne on festareillakin että ne bändit tunnistais mut ja edes jonkun mielestä olis kiva nähdä! Käyn yleensä kattomassa bändejä joissa on vähän vanhempia miehiä. Mutta mikään bändäri en o! Ota festareille mukaan myös järkeä ja iloista mieltä! Festareilla on yleensä hauskaa ja on kiva käydä tanssimassa se saa endorfiinit virtaamaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2211
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      64
      1866
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      143
      1516
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe