paljonko kosmetologi

tienaa?

eli mikä on kosmetologin kk palkka? kannattaako olla mielummin vuokratuolilla?

22

32312

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmetologi.

      Palkka vaihtelee tällakin alalla, ja ihan riippuu missä ja mitä hommia tekee. Esim onko kempparissa vai hoitolassa töissä. Vuokratuoli on yleisesti kannatettavempaa.

      Yleensä kosmarit eivät ole kovin hyväpalkkaisia -sad but true. Rikastuakseen tätä hommaa on turha tehdä, eh! :D

      Tuntipalkka vaihtelee, mutta jotkut kolleegani tienaavat vain 7,5e tunnilta, jotkut taas 12e, jne.

      Palkankorotusta odotellessa....

      • asiakas

        Kuullostaa todella vähältä!
        Jos miettii että kosmetologi jolla mitä käyn,kehuu aina esim schrammek hoitoa joka maksaa n.300e/kerta..että niitä hoitoja ottaa moni viikossa,luulis vaikuttavan palkkapussiin?
        Kai se myös riippuu mitä hoitoja tekee,mikä on kannattavaa toisin kun joku ihon puhdistus josta saa vain n.45e paikasta tietysti riippuen?!


      • kosmetologi.
        asiakas kirjoitti:

        Kuullostaa todella vähältä!
        Jos miettii että kosmetologi jolla mitä käyn,kehuu aina esim schrammek hoitoa joka maksaa n.300e/kerta..että niitä hoitoja ottaa moni viikossa,luulis vaikuttavan palkkapussiin?
        Kai se myös riippuu mitä hoitoja tekee,mikä on kannattavaa toisin kun joku ihon puhdistus josta saa vain n.45e paikasta tietysti riippuen?!

        Kuten sanoin, palkka vaihtelee tällakin alalla huisisti. Eivät kaikki tienaa mainitsemiani summia, mutta yleisesti ottaen kosmetologit eivät kuulu parhaiten ansaitsevien joukkoon. Tottakai on siis poikkeuksia ja palkka voi vaihdella myös ihan senkin perusteella missä päin Suomea työskentelee.
        Varsinkin jos pitää omaa hoitolaa pystyssä tulee muita kuluja hyvin paljon, ei pelkästään tuotteet vaan uudet laitteet, koulutukset, yms. Ja perusasioihinkin saa kyllä rahaa kulumaan ihan kiitettävästi. Ja "pelkästään" perustamiseen menee useita tuhansia euroja muidenkin uusien yrityksien perustamisen tapaan.
        Ja kuten mainitsit, on kyllä olemassa hoitoja, joista ansaitsee paremmin, vaikkapa kestopigmentointi, yms.
        Yrittäjillä on harvoin tietty tuntipalkka, vaan palkka määräytyy hoitojen ja käytetyn ajan mukaan. Esim. tunnin ihonpuhdistus maksaa yleensä sen n.50 e. Se ei kuitenkaan tarkoita, että se 50e jäisi suoraan tunnista kosmetologille käteen, vaan siitäkin luonnollisesti miinustetaan mm. ainekulut.
        Ja plussaa rahapussiin on aina tuotteiden myynti asiakkaille. (Tässä vaiheessa kenenkään asiakkaan on tuskin tarpeellista enää pohtia, miksi kosmetologi toisinaan jopa tyrkyttää tuotteita ostettavaksi ;) ) Ja joillain on se provikkapalkka.
        Kosmetologit kuuluvat tähän "ammattisarjaan" jossa jatkuva kehitys on tarpeellista ja välttämätöntä. Uudet laitteet (hinnoissa voidaan puhua tuhansista), koulutukset sekä tuotesarjojen uusiminen tietyin väliajoin on välttämätöntä -Nämä investoinnit eivät tule halvaksi!

        Mutta kyllä kosmetologin ammatilla siis elättää itsensä, ei tarvitse nälkää nähdä, mutta harvoin tällä pääsee mielettömästi rikastumaan -se oli pointtini! :)


      • magdaleena 34
        kosmetologi. kirjoitti:

        Kuten sanoin, palkka vaihtelee tällakin alalla huisisti. Eivät kaikki tienaa mainitsemiani summia, mutta yleisesti ottaen kosmetologit eivät kuulu parhaiten ansaitsevien joukkoon. Tottakai on siis poikkeuksia ja palkka voi vaihdella myös ihan senkin perusteella missä päin Suomea työskentelee.
        Varsinkin jos pitää omaa hoitolaa pystyssä tulee muita kuluja hyvin paljon, ei pelkästään tuotteet vaan uudet laitteet, koulutukset, yms. Ja perusasioihinkin saa kyllä rahaa kulumaan ihan kiitettävästi. Ja "pelkästään" perustamiseen menee useita tuhansia euroja muidenkin uusien yrityksien perustamisen tapaan.
        Ja kuten mainitsit, on kyllä olemassa hoitoja, joista ansaitsee paremmin, vaikkapa kestopigmentointi, yms.
        Yrittäjillä on harvoin tietty tuntipalkka, vaan palkka määräytyy hoitojen ja käytetyn ajan mukaan. Esim. tunnin ihonpuhdistus maksaa yleensä sen n.50 e. Se ei kuitenkaan tarkoita, että se 50e jäisi suoraan tunnista kosmetologille käteen, vaan siitäkin luonnollisesti miinustetaan mm. ainekulut.
        Ja plussaa rahapussiin on aina tuotteiden myynti asiakkaille. (Tässä vaiheessa kenenkään asiakkaan on tuskin tarpeellista enää pohtia, miksi kosmetologi toisinaan jopa tyrkyttää tuotteita ostettavaksi ;) ) Ja joillain on se provikkapalkka.
        Kosmetologit kuuluvat tähän "ammattisarjaan" jossa jatkuva kehitys on tarpeellista ja välttämätöntä. Uudet laitteet (hinnoissa voidaan puhua tuhansista), koulutukset sekä tuotesarjojen uusiminen tietyin väliajoin on välttämätöntä -Nämä investoinnit eivät tule halvaksi!

        Mutta kyllä kosmetologin ammatilla siis elättää itsensä, ei tarvitse nälkää nähdä, mutta harvoin tällä pääsee mielettömästi rikastumaan -se oli pointtini! :)

        Minua kiinnostaa tietää miten vuokratuolihomma toimii verotuksessa ? Onko vuokra kiinteä vai perustuuko jotenkin asiakkaisiin ? Vuokratuoliperiaattella voinee toimia myös muissa hoitoloissa...


      • Kosmari
        magdaleena 34 kirjoitti:

        Minua kiinnostaa tietää miten vuokratuolihomma toimii verotuksessa ? Onko vuokra kiinteä vai perustuuko jotenkin asiakkaisiin ? Vuokratuoliperiaattella voinee toimia myös muissa hoitoloissa...

        Itse saan 1600e/kk bruttona ja olen kk-palkkalainen.


      • omppu
        Kosmari kirjoitti:

        Itse saan 1600e/kk bruttona ja olen kk-palkkalainen.

        Lyheysti kommentoisin palkka-asiaan. Alalla palkka vaihtelee suuresti, koska meillä ei ole työehtosopimusta, joka määrittelisi edes minimipalkan. Riippuu siis työnantajasta palkan suuruus. 1600€ on varsin tavallinen kuukausipalkka bruttona (eli silloin teet 8h päivässä), sitä en tiedä, pitääkö se sisällään mitään lisiä, kuten esim. ilta- ja lauantailisiä. Lisäthän eivät ole pakollisia, perustuen em. alan järjestäytymättömyyteen. Aika monelle maksetaan tuntipalkkaa eli palkka vaihtelee kuukausittain sen mukaan, montako tuntia saat kasaan. Itse olen tuntityöläinen ja palkkahaitari venyy 1300 - 1600 euron välillä. Mitään lisiä meille ei makseta vaan riippumatta siitä, oletko iltavuorossa tai lauantaivuorossa, palkka on jokaiselta tunnilta se sama. Kyllähän se hieman nakertaa, ettei työnantaja huomioi edes yleisiä indeksikorotuksia, vaan palkka on ollut sama aina eli euroissa se, miksi se aikoinaan eurolaskurilla markoista käännettiin. Ei uskalla edes ajatella, kuinka paljon vähemmän samaisella palkkapussilla saa, kuin silloin vuosituhannen vaihteessa. Onneksi on myös aviopuolison palkka, jolla pystytään elämään normaalia elämää. Ala on kylläkin valitettavan matalapalkkainen ja työnantajiin mahtuu niitä, jotka käyttävät tilanteen hyväkseen ja kylmästi vetoavat "villiin alaan", eivätkä siten huomioi palkkataulukoita eivätkä yleisiä työehtosopimuksia. Kosmetologeille tuli tämän vuoden maaliskuussa oma palkkataulukko ravintola-alan yhteyteen ja jonkun verran ovat työnantajat noudattaneet hiusalan sopimuksen alla olevaa palkkataulukkoa, mutta menee vielä useampi vuosi, ennen kuin alan "vanhat työnantajat" ottavat niistä onkeensa. Aina kannattaa työnhakuvaiheessa / haastattelussa keskustella palkasta viitaten näihin taulukoihin (ehkä ottaa printti mukaan), niin ainakin tietoisuus taulukoiden olemassaolosta laajenee.


    • Erikoistunut

      Tiedoksi !
      Jos erikoistuu joihinkin hoitoihin, voi tienata
      paljon. Mutta peruskosmetologi toisen palveluksessa
      on ns. tyytynyt liian huonoon palkkaan eli n.
      1600-2400 /kk. Ammatti on kiintoisa ja jatkuvasti
      uudistuva. Ala ei ole pelkästään kauneutta ja
      meikkejä ja turhuutta vaan todellisia hoitoja,
      jotka vaikuttavat
      hyvinvointiin ja terveyteen.
      Itse tienaan 4000-6000 kuukaudessa omassa yrityksessäni, kun olen erikoistunut teknisiin
      hoitoihin ja uutuus trendeihin. Täytyy satsata,
      jotta saa hyvät tulot. Erikoistuminen kannattaa. Jos haluat menestyä tarvitset
      alkupääomaa vähintään 10-15 tuhatta ja hyvän vuokratuolin tai tilan.Kannattaa käydä kursseilla
      ja ulkomailla kylpylä-kauneushoitoloissa, sillä
      ihmiset satsaavat spa-hoitoihin ja uutuushoitoihin. Pelkillä ihonhoidoilla ei rikastu. Rakastan ammattiani, olen ns. sielunhoitaja ja terveyden kohottaja, jonka tulokset näkyvät joko heti tai sarjahoitojen myötä. Uskon alaan tulevaisuudessakin.

      • wannabemaybe

        Kiva kun kirjoitit, mä vähän arvelinkin näin että ei voi olla niin etteikö kosmetologi voisi tienata kun tosiaan erikoistuu erilaisiin hoitoihin eikä vain kasvohoitoja puuhaile. Itse vasta aion pyrkiä kosmetologikoulutukseen aikuislinjalle ja jos pääsen, ajattelin erikoistua juuri johonkin kylpylä tms. hoitoihin ja nimenomaan alkaa varmaan yrittäjäksi enkä itse tyytyis tosiaankaan tekemään "vaan jotain".
        Saa nähdä mihin tässä päätyy sitten vielä.

        Vois sanoa että hoitoalalla jolla oon ei myöskään juuri pääse rikastumaan eikä koskaan pääse haaveilemaankaan siitä mahdollisuudesta edes.
        Varmasti hoitoalan kokemuksesta on hyötyä taas kosmetologin työssä taas puolestaan ;).
        Ei pidä silti ajatella tosiaan vain huonoja puolia.
        Mitä ne erikoishoidot muuten on, onko ne jotain terapioita?


      • ei kiitos kosmariksi
        wannabemaybe kirjoitti:

        Kiva kun kirjoitit, mä vähän arvelinkin näin että ei voi olla niin etteikö kosmetologi voisi tienata kun tosiaan erikoistuu erilaisiin hoitoihin eikä vain kasvohoitoja puuhaile. Itse vasta aion pyrkiä kosmetologikoulutukseen aikuislinjalle ja jos pääsen, ajattelin erikoistua juuri johonkin kylpylä tms. hoitoihin ja nimenomaan alkaa varmaan yrittäjäksi enkä itse tyytyis tosiaankaan tekemään "vaan jotain".
        Saa nähdä mihin tässä päätyy sitten vielä.

        Vois sanoa että hoitoalalla jolla oon ei myöskään juuri pääse rikastumaan eikä koskaan pääse haaveilemaankaan siitä mahdollisuudesta edes.
        Varmasti hoitoalan kokemuksesta on hyötyä taas kosmetologin työssä taas puolestaan ;).
        Ei pidä silti ajatella tosiaan vain huonoja puolia.
        Mitä ne erikoishoidot muuten on, onko ne jotain terapioita?

        Vaikka kuinka erikoistuisi moniin hoitoihin, totuus on että kosmetologina tienaa vain ja ainoastaan yrittäjänä! Palkolliseksi on turha mennä, jos rahaa haluaa.

        Olen kuullut että lähtöpalkat ovat joissakin (Helsingin suurissa) paikoissa 5 € / tunti ja provikka 5-10 %. Riistoa? Todellakin. Jotkin paikat maksavat vain provikkaa. En tiedä, kuka näihin suostuu, mutta ilmeisen moni, koska yritysket pyörivät. En ole koskaan kuullut, että kukaan tienaisi yli 2000 tonnia kosmetologina.

        "Jos miettii että kosmetologi jolla mitä käyn,kehuu aina esim schrammek hoitoa joka maksaa n.300e/kerta..että niitä hoitoja ottaa moni viikossa,luulis vaikuttavan palkkapussiin?"

        Niin luulisi, mutta tästä 300 € kometologi maksaa hoidossa käytettävät tuotteet, ´lisäksi kaikista hoidoista pitää löytyä rahaa työntekijän vakuutuksiin, palkkaan, tilojen vuokraan ym. ym. tylntekijälle siitä kilahtaa ehkä muutama euro.

        Surullista, mutta totta. Jokainen kosmetologiksi hinkuva voi miettiä, olsiko valmis tekemään fysyisesti raskasta työtä 5 - 8,50 € /tunti???


      • ???????
        ei kiitos kosmariksi kirjoitti:

        Vaikka kuinka erikoistuisi moniin hoitoihin, totuus on että kosmetologina tienaa vain ja ainoastaan yrittäjänä! Palkolliseksi on turha mennä, jos rahaa haluaa.

        Olen kuullut että lähtöpalkat ovat joissakin (Helsingin suurissa) paikoissa 5 € / tunti ja provikka 5-10 %. Riistoa? Todellakin. Jotkin paikat maksavat vain provikkaa. En tiedä, kuka näihin suostuu, mutta ilmeisen moni, koska yritysket pyörivät. En ole koskaan kuullut, että kukaan tienaisi yli 2000 tonnia kosmetologina.

        "Jos miettii että kosmetologi jolla mitä käyn,kehuu aina esim schrammek hoitoa joka maksaa n.300e/kerta..että niitä hoitoja ottaa moni viikossa,luulis vaikuttavan palkkapussiin?"

        Niin luulisi, mutta tästä 300 € kometologi maksaa hoidossa käytettävät tuotteet, ´lisäksi kaikista hoidoista pitää löytyä rahaa työntekijän vakuutuksiin, palkkaan, tilojen vuokraan ym. ym. tylntekijälle siitä kilahtaa ehkä muutama euro.

        Surullista, mutta totta. Jokainen kosmetologiksi hinkuva voi miettiä, olsiko valmis tekemään fysyisesti raskasta työtä 5 - 8,50 € /tunti???

        Hmm.. kosmetologin työ "fyysisesti raskasta"???? Siis miten?? Tai verrattuna mihin? Kyllä se työ on kosmetologilla kevyttä ja raksalla raskasta, kosmetologit eivät nostele painavia esineitä, ainut että joutuvat seisomaan jaloillaan mahdollisesti koko 8 tuntia.


      • ....
        ??????? kirjoitti:

        Hmm.. kosmetologin työ "fyysisesti raskasta"???? Siis miten?? Tai verrattuna mihin? Kyllä se työ on kosmetologilla kevyttä ja raksalla raskasta, kosmetologit eivät nostele painavia esineitä, ainut että joutuvat seisomaan jaloillaan mahdollisesti koko 8 tuntia.

        Sopii kokeilla tehdä hierontaa tai karvanpoistoja 8h ja kyseenalaista vasta kokeiltuasi...


      • Jotain uutta
        wannabemaybe kirjoitti:

        Kiva kun kirjoitit, mä vähän arvelinkin näin että ei voi olla niin etteikö kosmetologi voisi tienata kun tosiaan erikoistuu erilaisiin hoitoihin eikä vain kasvohoitoja puuhaile. Itse vasta aion pyrkiä kosmetologikoulutukseen aikuislinjalle ja jos pääsen, ajattelin erikoistua juuri johonkin kylpylä tms. hoitoihin ja nimenomaan alkaa varmaan yrittäjäksi enkä itse tyytyis tosiaankaan tekemään "vaan jotain".
        Saa nähdä mihin tässä päätyy sitten vielä.

        Vois sanoa että hoitoalalla jolla oon ei myöskään juuri pääse rikastumaan eikä koskaan pääse haaveilemaankaan siitä mahdollisuudesta edes.
        Varmasti hoitoalan kokemuksesta on hyötyä taas kosmetologin työssä taas puolestaan ;).
        Ei pidä silti ajatella tosiaan vain huonoja puolia.
        Mitä ne erikoishoidot muuten on, onko ne jotain terapioita?

        Moikka!

        Minne olet hakemassa aikuislinjalle? Itse olen noita kanssa katsonut mut enpä ole kauheesti mitään löytänyt... tai juu löysin yksityisen mutta tais olla yli budjetin.


      • ....
        Jotain uutta kirjoitti:

        Moikka!

        Minne olet hakemassa aikuislinjalle? Itse olen noita kanssa katsonut mut enpä ole kauheesti mitään löytänyt... tai juu löysin yksityisen mutta tais olla yli budjetin.

        http://www.skyo.fi/index.php?pageid=2&aid=12&lang=fi


      • 16-v

      • Elle:_
        16-v kirjoitti:

        olen 16-vuotias ja mietin jatko-opintoja. tarviiko kosmetologi lukio koulutuksen?? kiitos jo etukäteen vastauksesta.

        yläasteen jälkeen pääsee pk-pohjaisiin koulutuksiin, lukion jälkeen yo-pohjaisiin.


      • hevosenhoitaja
        .... kirjoitti:

        Sopii kokeilla tehdä hierontaa tai karvanpoistoja 8h ja kyseenalaista vasta kokeiltuasi...

        Sopii kokeilla paskan lappaamista ja hevosten ratsastelua, varsojen kanssa "tappelemista" ja yöpäivystyksiä tallilla, hevosten tarhailua, loimien vaihtelua, ruokkimiset jne. Yleensä enemmän kun 8h/pv.

        Ei mikään hieronta nyt niin raskasta on. Kokeilepas olla hevosenhoitaja päivät pitkät. Onnee vaan, jos joku karvanpoisto on sun mielestä raskasta. ;-)


      • KosMary
        ??????? kirjoitti:

        Hmm.. kosmetologin työ "fyysisesti raskasta"???? Siis miten?? Tai verrattuna mihin? Kyllä se työ on kosmetologilla kevyttä ja raksalla raskasta, kosmetologit eivät nostele painavia esineitä, ainut että joutuvat seisomaan jaloillaan mahdollisesti koko 8 tuntia.

        Kosmetologina voin sanoa että monet hoidot ovat kyllä fyysisesti raskaita. 2h kasvohoito menee helposti mutta sitten esim 2h vartalohoito kyllä alkaa tuntuu, ja varsinkin jos niitä tulee 3-4 päivässä!!! Se on rankkaa siinä mielessä että työn laatu ei saisi kärsiä ollenkaan, sinun pitää jaksaa tehä se hoito yhtä hyvin kello 9 aamulla kun kello 18 illalla jolloin viimeinen asiakas saapu, saman hinnanhan ne maksavat mikä on pitkälti yli 100 euroo. Vai haluaisitko itse tulla hoitoon illalla kun tiedät että kosmetologi on hieronu 6 tuntii putkeen ja voimat eivät ole yhtä hyvät kun päivällä? Epäilen...

        Onhan hierojilla kanssa fyysisesti raskas työ mutta yleisesti ottaen ovat paremmassa kunnossa kun kosmetologit (jos nyt vertaa siihen et he tekevät pelkkää hierontaa kun taas kosmetologit tekevät muutakin)

        Ja toi karvojen poisto on kyllä raskasta hommaa kun asiakkaita tuppaa sisään joka ikkunasta kesän aikoihin. Teeppä itse brassi sokerilla itelles ja kuvittele tekeväs sitä noin 6-7 tuntia päivässä. Kyllä siinä hiki tulee ja käsi kipeäksi!


      • Lähihoitajana
        hevosenhoitaja kirjoitti:

        Sopii kokeilla paskan lappaamista ja hevosten ratsastelua, varsojen kanssa "tappelemista" ja yöpäivystyksiä tallilla, hevosten tarhailua, loimien vaihtelua, ruokkimiset jne. Yleensä enemmän kun 8h/pv.

        Ei mikään hieronta nyt niin raskasta on. Kokeilepas olla hevosenhoitaja päivät pitkät. Onnee vaan, jos joku karvanpoisto on sun mielestä raskasta. ;-)

        Sopii kokeilla 50-150kg ihmisten kääntelyä sängyssä tai suihkussa auttamista, nyrkkien osumien ja kähmivien käsien välttelyä sekä muutenkin fyysisesti että HENKISESTI raskasta duunia, parhaillaan 8h-16h/pv ja kaupanpäälle vastuu ihmishengistä. Mutta ammattivalintakysymys!


    • Kosmetologityttö

      Eipä tällä alalla pääse rikastumaan ellei ryhdy yrittäjäksi. Tuntipalkat hoitolassa on aivan surkeat. Vuokratuoleja löytää hyvillä ehdoilla ja myös huonoilla. Kosmetologikaverilla vuokra 900€/kk ja joutuu vielä maksaa hoidoista proviikkaa hoitolan omistajalle. Itse päätin perustaa oman hoitolan heti koulun jälkeen. Näin saan tehdä sitä mitä haluan ja kouluttautua omin ehdoin. Kannattaa siis tarkkaan miettiä mikä sopii itselle.

    • kosmetologimaalta

      Yrittäjänä pärjää, mutta harvoin pääsee kovinkaan leveälle leivälle. Surullista mutta totta. Jos jäisin lasten kanssa kolmestaan niin olisi aika ankeeta. Jos teen ostoja enemmän tai ostan jokin koneen niin voi joku kuukausi jäädä ilman palkkaakin. Kuuden tonnin tulot voi onnistua jossakin isossa kaupungissa missä on asiakkaita, joilla on rahaa ja halua sitä käyttää. Esim maaseudulla se työ on kylläkin enemmän sitä kasvo- ja jalkahoitoa. Ja voin sanoa että se on raskasta kököttää koko päivä etukumarassa asennossa. Hevosenhoitajillakin on varmasti fyysisesti rankkaa mutta työssä on liikettä ja vaihtuvuutta eritavalla. Esin jos teet koko päivän ripsipidennyksiä niin illalla on olo kun hakattu. Ei tahdo liikkeel päästä enää. Ranka vaatii jatkuvaa hierontaa ja liikuntaa että kestää. harva kosmetologi seisoo 8 tuntia (paitsi stokkallla ja sokoksessa) siellä onkin sitten ne muut paineet.
      Palkat on huonot toisen palveluksessa mutta kokemuksesta tiedän ettei sitä katetta tahdo jäädä.

    • hrietuwp

      "Mitä ne erikoishoidot muuten on, onko ne jotain terapioita?"

      Sanat "hoito" ja "terapia" ovat toistensa synonyymeja, eli tarkoittavat ihan samaa asiaa.

    • Anonyymi

      Kumpa olisin ollut viisaampi kun mietin koulutusta. Olen valmistunut, mutta palkkatöitä on harvassa. Yrittäjäksi enkä kevytyrittäjäksi ryhdy sen tuomien paineiden vuoksi. ELi heipat kesälomille ja jos sairastut niin mitä sitten, asiakasperuutukset voi viedä asiakkaat muualle . Puskurirahasto pitäisi olla ja vakioasiakkaat. Eli tuli käytyä turhake koulu omalla kohdalla, vaikka hyvä olen työssäni. Mieluummin palaan lähihoitajaksi jossa vakio kuukausitulot ja vuorolisät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe