Onko kokemuksia paljoakaan?
Ajattelin hakea steriilin infektioneulan apteekista ja lävistää korvan itse. En halua ampua, enkä mielelläni kävisi normaalia korvista lävistäjällä hankkimassa.
Korvan lävistäminen neulalla ITSE
16
3894
Vastaukset
- BanG
Itse olen tehnyt kaksi reikää itselleni. Neo Amiseptillä valelin sen neulan ja korvan ja sitten vaan läpi. Hakaneulalla laitoin, siksi että sen sai korvaan "kiinni" ettei tarvinnut jo muutaman tunnin päästä värkätä korvista siihen. (Korva melko kipeä reiän teon jälkeen.)
- ......
Itse tein hakaneulalla, (mutta poltin titä ensin.) rustoon ja "nahkaan".
- ...
Tuskin se nyt niin paljoa helpommin tulehtuu kotikonstein jos pitää hygieniasta kiinni. Varmaan ampumalla helpommin.
- ....
Jos tekee ite niin sanoisin et osta apteekista injektioneula (ei siis 'infektioneula'..:)), hakaneulaa et saa puhtaaksi ja se menee aika huonosti läpi. Olen itse nuorempana, tyhmempänä tehnyt jokusen reiän hakaneulalla, joten tiedän. Osta kunnollinen titaanikoru. Paras voisi olla 1,2mm paksu barbelli elikkä suora tappi. Ei liiku paljoa ja on huomattavasti helpompi laittaa kuin vaikka rengas. Paksuin neula minkä apteekista saat on se 1,2mm. En menisi survomaan paksumpaa korua sellaisella tehtyyn reikään. Ja jos omistat ammuttujen reikien harjoituskoruja niin älä käytä niitä ensikoruina! Itselläni ainakin ovat ihan liian lyhyitä (ja mielestäni muutenkin tosi huonoja), joten tuntuu ikävältä ku korva on turvonnut.
Puhdista korva ja sormet jollakin desinfiontiaineella ennen kuin lävistelet itseäsi. suihkuttele lävistystä lämpimällä vedellä pari kertaa päivässä, pyyhi vanupuikolla mahdollinen kudosneste pois ja ekoina viikkoina voi olla ihan hyvä jos 'hauduttaa' suolalioksella muutaman kerran.
Merisuolalios: 2dl keitettyä vettä, 1tl merisuolaa, itse käytän hienojakoista merisuolaa.
Jäähdytä liuosta kunnes se on sopivan lämmintä, ettei polta.
Kostuta vanulappu tms. liuokseen ja laita se lävistyksen päälle n.5-10 min ajaksi.
Huuhtele sen jälkeen vedellä huolellisesti.
Tietysti oikea lävistäjä olisi parempi vaihtoehto... - merisuola?
.... kirjoitti:
Jos tekee ite niin sanoisin et osta apteekista injektioneula (ei siis 'infektioneula'..:)), hakaneulaa et saa puhtaaksi ja se menee aika huonosti läpi. Olen itse nuorempana, tyhmempänä tehnyt jokusen reiän hakaneulalla, joten tiedän. Osta kunnollinen titaanikoru. Paras voisi olla 1,2mm paksu barbelli elikkä suora tappi. Ei liiku paljoa ja on huomattavasti helpompi laittaa kuin vaikka rengas. Paksuin neula minkä apteekista saat on se 1,2mm. En menisi survomaan paksumpaa korua sellaisella tehtyyn reikään. Ja jos omistat ammuttujen reikien harjoituskoruja niin älä käytä niitä ensikoruina! Itselläni ainakin ovat ihan liian lyhyitä (ja mielestäni muutenkin tosi huonoja), joten tuntuu ikävältä ku korva on turvonnut.
Puhdista korva ja sormet jollakin desinfiontiaineella ennen kuin lävistelet itseäsi. suihkuttele lävistystä lämpimällä vedellä pari kertaa päivässä, pyyhi vanupuikolla mahdollinen kudosneste pois ja ekoina viikkoina voi olla ihan hyvä jos 'hauduttaa' suolalioksella muutaman kerran.
Merisuolalios: 2dl keitettyä vettä, 1tl merisuolaa, itse käytän hienojakoista merisuolaa.
Jäähdytä liuosta kunnes se on sopivan lämmintä, ettei polta.
Kostuta vanulappu tms. liuokseen ja laita se lävistyksen päälle n.5-10 min ajaksi.
Huuhtele sen jälkeen vedellä huolellisesti.
Tietysti oikea lävistäjä olisi parempi vaihtoehto...merisuolaliuos voi olla suhteiltaan mitä hyvänsä-vaikka lihakeittoon sopiva. keittosuolaliuos/fysiologinen suolaliuos taas on ihan oikean vahvuista (0,9%). sillä näitä haavoja hoidetaan...
- Nathaira
Kaveri teki pöhnässä ihan hakaneulalla itse, ja vaikka olosuhteet olivat aika huonot (festareilla -> pölyistä, likaista ym.), niin hyvin parani eikä mitään kummempia tullut.
Eihän se kuitenkaan mikään itsestäänselvyys ole että aina näin hyvin kävisi. - arkkienkeli-mikael
Itse en käytä hakaneulaa.
Desinfioi nappikorvis ja alue johon sen pistät,nappikorviksen kärki käy vallan mainiosti.Itselläni on itse tekemiä ollut 8 ja kaikki muut paitsi ruston alueella olevat ovat huippu kunnossa.
Siis olisivat jos pitäsin niin montaa.
Karsein niitä tossa poiskin kun tuntu olevan vähän liikaa ja hyvin ovat parantuneet. - kantsi
kovin reikiä itseensä omaneuvoisesti varsinkaan tehdä, sen tiesi jo muinoin mikael Agricolakin.
ovat näes silloin herkempiä tulehtumaan. - Nikki Sixxtynine
Tein viime vappuna korvaan hakaneulalla, en desinfioinu, tulehtu ja sain antibiootti-kuurin. Iskä teki kans joskus vuosia sitten, siinä on vieläkin sellanen joku kudospallero, ja se teki sillä apteekin neulalla. mulla turpos korvanlehti n. 2 cm paksuks..
En suosittele.. Mutta jos teet niin muista desinfioida HYVIN! - akka
mulla on kanssa 3 itsetehtyä reikää korvissa.
Jollain neulalla tuikkasin. Ovat ahtaampia kuin
ammutut, siis vaivaa voi olla vuosiksi. - Vai miten on?
Et taida hirmu järkevää tyyppiä olla?
- barabelleX
Sinuna en menisi itse tekemään lävistystä etenkään hakaneulalla, koska sä et saa sellasesta neulasta millään tarpeeksi hygieenistä, sillä neulan desifioiminen ei kotioloissa ole mahdollista. Desinfiomisliukset eivät riitä neulan desifioimiseen! Uskallanpa epäillä että sinulla ei ole autoklaavia, jolla neulan/ lävistyspihtien kunnollinen desifioiminen olisi mahdollista.
Tavalliset ensireikäkorut EIVÄT sovi lävistämiseen, ne ovat aivan liian tylsiä, ja aiheuttavat paljon enemmän vahinkoa korvan kudokselle, koska ne täytyy " puskea" korvasta voimalla läpi. Siitä syystä ampuminenkaan ei ole paras vaihtoehto korviksia laitettaessa.
Olen muuten itsekkin tehnyt reiän neulalla, kaikki meni ihan ok. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut järkevämpää antaa lävistäjän tehdä reikä, se olisi ollut siistimpää ja hygieenisempää jne. - kuume
En oo kyllä millään paskasella hakaneulalla lävistämässä.
Vaan ihan apteekista haetulla neulalla. 1,2 mm, veikkaisin, koska noita tollasia koruja mulla on aika paljon, koska muita lävistyksiä mulla on kyllä. Korvista vaan puuttuu. - ***
ite tehny itelleni 4 reikää korvalehteen nuppineulalla ja hakaneulalla joskus varmaan 7 vuotta sitten eikä oo ollu mitään ongelmia reikien kanssa. Mutta en nyt kuolemaksenikaan muista että mitkä korut niihin ekkana laitoin.
- diealittlemore1
Mun kaveri (hetken mielijohteesta)lävisti pari päivää sitten korvaan toisen reiä¨n viereen ihan normaalilla ompeluneulalla,jonka oli desinfionnut.
kuinka todennäköisesti se voi tulehtua??? - Anonyymi
Liikkeessä tehdyt lävistyksen, ja tatuointi
Sievin jalkine tarkasti puhelut viestit ohjeet myynti
Mitä.yy ja tekee Kärkkäinen Ylivieska poliisi sukset avoin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!6211651Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla968851Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.194447Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka233994Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti53861- 913712
Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73646Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle153451Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.343239Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.452445