Otin aikanani pankista joustoluottoa reippaanlaisesti ja ostin auton yksityiseltä myyjältä. Autoa ei ole maksettu vielä kokonaan ja vaihtaa tekisi mieli ehkä hieman jopa kalliinpaan autoon liikkeessä.
Miten on, onko se edes mahdollista jollain kommervenkillä.Eli voinko mennä autoliikkeeseen esittämään vaihtoa siten, että liike maksaisi velkani ja ostaisin heiltä auton ja ottaisin uuden osamaksun heiltä?
Nykyiseni auto on ehkä juuri loppuvelan arvoinen.
Mitenkähän käsiraha asiat menee tuollaisessa kaupassa?
Kiitos, jos joku osaa auttaa blondia autokaupassa.
Pankkilaina / auton vaihto?
10
3081
Vastaukset
- ...
Tottakai se onnistuu.Jos autoliike arvioi nykyisen autosi samanarvoiseksi kun sinulla on velkaa autosta, silloihan olla nk. nolla tilanteessa. Sitten vaan mahd. käsiraha uudesta autosta, ja kaupat syntyy ihan varmasti.
- jäi hieman
epäselväksi tässä se että kuka on auton omistaja. Jos olet "kulutusluotolla" ostanut auton, käsittääkseni olet auton omistaja. Jos taas autorahoituksella, silloin rahoitusliike omistaa autosi ja itse olet "vain" haltija, jolloin et ilman rahoitusliikkeen lupaa voi autoa myydä, koska sinulla ei ole rekisteriotteen ilmoitusosaa. Jos siis omistat (rekisteriotteessa kohta "omistaja") auton, voit tehdä sillä mitä haluat eikä mikään liike maksa velkaasi. Jos taas rahoitusliike omistaa kulkineesi, joku autoliike saattaa loppuvelan lunastaa mikäli katsovat hyötyvänsä siitä rahallisesti. Epäilen jälkimmäistä kyllä hieman sillä mainitsit että auto on ehkä loppuvelan arvoinen. Riippuu tietysti loppuvelan määrästä.
- Hanna
Joo kiitti valistuksesa! Ns.kulutusluottoahan laina on ja itse olen omistaksi merkitty.Lainaa jäljellä n.5000 €.
Eli minun olisi saatava auto myytyä ensin jollekin ja sitten mentävä liikkeeseen.voi voi. - ...
Hanna kirjoitti:
Joo kiitti valistuksesa! Ns.kulutusluottoahan laina on ja itse olen omistaksi merkitty.Lainaa jäljellä n.5000 €.
Eli minun olisi saatava auto myytyä ensin jollekin ja sitten mentävä liikkeeseen.voi voi.tuskin tuo auto on mitenkään lainasi vakuutena kun kerran olet omistajaksi merkitty.. eli voit vaikka myydä auton ja pitää rahat ja maksaa lainaa pois..
tai sitten vaihtaa sen liikkeessä kalliimpaan ja ottaa vaikka rahotusta välirahalle rahotusyhtiöstä jos satut vielä saamaan ja maksella sen lisäksi sitten tuota viiden tonnin lainaa pois..
selvitä nyt hyvä ihminen kenelle olet velkaa ja mitä vakuutena.. itse olen alalla ja surkeimmat tapaukset mitä olen nähnyt on ihmisiä jotka vuosia maksaneet autoa ja luulevat että velat alkaa olemaan maksettu kun niin kauan jo maksettu ja sitten onkin vielä paljon velkaa jäljellä..
paras "pitäs olla just maksettu" ja lainaa oli jäljellä yli 6000 egee. - Hanna
... kirjoitti:
tuskin tuo auto on mitenkään lainasi vakuutena kun kerran olet omistajaksi merkitty.. eli voit vaikka myydä auton ja pitää rahat ja maksaa lainaa pois..
tai sitten vaihtaa sen liikkeessä kalliimpaan ja ottaa vaikka rahotusta välirahalle rahotusyhtiöstä jos satut vielä saamaan ja maksella sen lisäksi sitten tuota viiden tonnin lainaa pois..
selvitä nyt hyvä ihminen kenelle olet velkaa ja mitä vakuutena.. itse olen alalla ja surkeimmat tapaukset mitä olen nähnyt on ihmisiä jotka vuosia maksaneet autoa ja luulevat että velat alkaa olemaan maksettu kun niin kauan jo maksettu ja sitten onkin vielä paljon velkaa jäljellä..
paras "pitäs olla just maksettu" ja lainaa oli jäljellä yli 6000 egee.Joo kyllä tiedän kenelle olen velkaa ja vakuuksiahan ei tähän tarvinnut.
Kyllä tämä nyt selkis.Lehteen ilmoitus jos sais vaikka jonku renkaan potkijan pihalle tinkimään ja inttämään.
Ja sitten kun joskus on rahat kourassa kipin kapin pankkiin viemään ne ja alkaa toivoa, että pääsee 10% todellisen vuosikoron lainasta eroon.
Tämän jälkeen etsii halvan autolainan ja sopivan auton.
Kiitti - nippeli
Hanna kirjoitti:
Eli minun olisi saatava auto myytyä ensin jollekin ja sitten mentävä liikkeeseen.voi voi.Siis mitä siellä rekisteriotteessa oikein lukee? Jos olet itse omistaja, etkä haltija, niin se velkasi ei ole millään tavalla sidottu autoosi.
Jos näin, on voit aivan vapaasti vaikka upottaa autosi mereen. Maksat velat vaan aikanaan pois ja se velka ei eroa siitä, vaikka olisit ottanut sen keittiöremonttia varten.
Jos todella omistat auton, niin ei muuta kuin autokauppaan, etkä häiritse myyjää koko velka historiasi selvittämisellä! Ei myyjää kiinnosta, jotta onko autosi ostettu velaksi vaiko ei..
Tässä vielä pieni suuntaa antava laskelma:
Autosi arvo 5000 euroa ja velkaa 5000 euroa. Eli nollissa on.
Ostat autoliikkeestä uuden auton 15000 euron auton, johon autoliike hyvittää vanhastasi 5000 euroa. Eli otat autoliikkeestä rahoituksen 10000 eurolle.
Sitten vaan makselet kahta erillistä lainaa pois ja homma toimii, kunhan kuukausierien määrä jää sopivaksi.
Jos auton ostaa autoliikkeestä saatavalla rahoituksella, niin silloin rahoitusyhtiö on omistajana ja sinä vain haltijana. Silloin et voi myydä autoasi ominpäin.
- neuvo ilman korkoa.
Älä helvetissä tee lisää velkaa ennenkuin entinen velka on kokonaan hoidettu. Suomessa muutama satatuhatta surullista esimerkkiä ylivelkaantumisesta. Auto on sentään vaan auto, ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Aja entisellä.
- Tuumailua
Joo kyllä tuo auto on ihan oma. Omistaja ja haltija olen minä.
Voihan se olla, että autoliike maksaisikin vaikka 6000€ tosta vanhasta.En nyt niin tarkkaan osaa sanoa arvoa.Nettiautossa näytti olevan samanlaisia juuri viiteen ja kuuteen tonniin kaupan.
Eli jos sais sen myytyä autoliikeelle ja maksettua vanhan velan pois ja jäis nyt esim. tonni uuden käsirahaan.paitsi sillä käsirahalla ei taida kummenpaa autoa kyllä saada,vai?
Vaikeahan noita on yksityisille myydä kun tarjontaa on tosi paljon.Kyllä se hiukan jotenkin nolottaa mennä autoliikkeeseen sepostamaan tuota suunnitelmaa...ostakaa minulta auto mä maksan sen ensin pankkiin pois ja ostan sit teilt uuden jne.
Radiosta tuli yks päivä mainos, että autoja ilman käsirahaa.Onko sekin jotakin vedätystä, isompi korko lainassa vai mitä romuja ne sit on?
Luulisin saavani tarpeisiini sopivan auton 10.000:lla eurolla. - autoliike
Tuumailua kirjoitti:
Joo kyllä tuo auto on ihan oma. Omistaja ja haltija olen minä.
Voihan se olla, että autoliike maksaisikin vaikka 6000€ tosta vanhasta.En nyt niin tarkkaan osaa sanoa arvoa.Nettiautossa näytti olevan samanlaisia juuri viiteen ja kuuteen tonniin kaupan.
Eli jos sais sen myytyä autoliikeelle ja maksettua vanhan velan pois ja jäis nyt esim. tonni uuden käsirahaan.paitsi sillä käsirahalla ei taida kummenpaa autoa kyllä saada,vai?
Vaikeahan noita on yksityisille myydä kun tarjontaa on tosi paljon.Kyllä se hiukan jotenkin nolottaa mennä autoliikkeeseen sepostamaan tuota suunnitelmaa...ostakaa minulta auto mä maksan sen ensin pankkiin pois ja ostan sit teilt uuden jne.
Radiosta tuli yks päivä mainos, että autoja ilman käsirahaa.Onko sekin jotakin vedätystä, isompi korko lainassa vai mitä romuja ne sit on?
Luulisin saavani tarpeisiini sopivan auton 10.000:lla eurolla.suhtautuu tilanteeseesi neutraalisti. Meet vaan ja vaihdat kalliimpaan. Sillä hyvä. Ei tarvetta nolostella, se on meille automyyjille jokapäiväistä. ja on peräti harvinaista, että auto tosiaan kattaa vanhan velan... monasti ei riitä, niin autot halpenee kokoajan. Sullekin käy väkisin nyt tuossa seuraavassa, se on varmaa.
- järjen ääni
1. Viisainta olisi tietysti myydä kinneri ja hoitaa laina pois, sen jälkeen säästöä niin kauan kunnes voi kohtuullisen osan seuraavasta rotiskosta maksaa omillaan.
2. Jos autoa kuitenkin tarvitset niin eikö kannataisi vaan tyytyä entiseen, ottaa halvempikorkoista lainaa jolla maksat tuon kulutusluoton pois ja hoidella sitten tätä uutta lainaa pikkuhiljaa pois, autokaupoissa yleensä et juuri entisestä hääviä hyvitystä saa ja se uusi ylihintainen on parin vuoden päästä samassa arvossa kuin nyt nykyinen.
3. Jos on pakko vaihtaa niin rahoitusyhtiöhän tykkää mitä enemmän rahoitusta otat eli liike voisi maksaa rahana hyvityksen vanhasta jolla hoidat entisen lainan pois ja uusi sitten tulisi rahoituksella kokonaan.
4. Jos et tuota entistäkään ole pystynyt maksamaan niin että arvoa olisi enemmän jäljellä kuin velkaa niin kuinka kuvittelet kalliimpaan vaihdettaessa käyvän? Ei ole ilmaista tuo rahoitus vieläkään ja vaikka korot ovat olevinaan suht pieniä niin käsittely ym. kuluilla sitten asiaa petrataan ja artisti maksaa loppupeleissä kuitenkin aika hyvää katetta rahoitusfirmalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232