Sain turpaan

Nalkutin

Kävin syntymäpäivillä ja otin alkoholia, nalkutin miehelleni tai kysyin monesti, että miksi sinä annat siskosi haukkua minua ja yhdessäkin jopa haukutte minua.

Sitten miehelläni meni hermot ensin repi hiuksista ja sitten alkoi vyöllä hakkaamaan solkipäällä vielä koko kehoni alueelle sekä sitten otti puuhärvelin sellaisen kaulimen näköisen ja pätkäytti sillä johonkin jalkoihin kun olin makuulla. Onko tällainen eoikeasti oikeutettua käytöstä, olen nyt mustelmilla. Hän väittää, että tämä hakkaaminen oli oikeutettua minua kohtaan. Hän myös sanoi, ettei hänen siskoa haukuta. Hän on oikeasti sitä mieltä, että tämä on oikein. Onko tämä oikein, että saa suunnattomasti, silmittömästi minua hakata vaikka olisin kuinka kelvoton ihminen.

Se kävi todella kipeää ja hakkaaminen oli raivokasta.

29

2229

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asianaja..

Kyseessä on pahoinpitely.
      Tee ilmoitus poliisille.

• you know it

tiedäthän sinä, että se EI OLE OIKEUTETTUA MISSÄÄN OLOSUHTEISSA, vaikka nalkuttaisit yötä päivää. Ukko voi lähteä pois, hakata vaikka seinää, mutta ei sinua. Älä kysele, vaan EROA ja tee rikosilmoitus

• Nalkutin

Olen mieheni siskon kanssa huonoissa väleissä, 24-v. annoin hänen käyttäytyä minua ja poikaani kohtaan kuta kuinkin niin miten hän halusi.

Sitten lopulta suutuin, ja nyt nalkutin siitä ja haukuin mieheni siskoa miehelleni, mutta siihen loppui nalkutukseni kun vyö alkoi heilumaan ja solki päällä. Mieheni katsoo asian oikeutetuksi, ja sanoo, että hänen hermot menevät minun takia. Miten on mahdollista, että mieheni suuttuu siskonsa haukkumisesta noin silmittömästi minulle ja sanoo samalla, että minä haukun häntä en hänen siskoa koska hänen sisar ei ollut paikalla? Mikä tässä mahtaa olla takana ? Alkoi hakkaamaan niin kuin mielipuoli vailla järkeä.

• vanhapiru

Mutta ei se oikeuta hakkaamaan sinua. Sitäpaitsi nalkutus on vähän eriasia mistä sinä nyt kerrot. Miehesi teki hakkasi sinua ota ero. Kun lyö kerran lyö toisenkin ja kolmannen....

• Nalkutin
        vanhapiru kirjoitti:

Mutta ei se oikeuta hakkaamaan sinua. Sitäpaitsi nalkutus on vähän eriasia mistä sinä nyt kerrot. Miehesi teki hakkasi sinua ota ero. Kun lyö kerran lyö toisenkin ja kolmannen....

Miten minä voin tietää mitä on nalkuttaminen ? Mitä se nalkuttaminen on?

Mun mies sanoo, että kenen tahansa hermmot menee kun minä nalkutan hänelle, mutta minä en siedä hänen siskon käytöstä minua kohtaan.

Vastauksista erittäin kiitollinen

• toipuja
        Nalkutin kirjoitti:

Miten minä voin tietää mitä on nalkuttaminen ? Mitä se nalkuttaminen on?

Mun mies sanoo, että kenen tahansa hermmot menee kun minä nalkutan hänelle, mutta minä en siedä hänen siskon käytöstä minua kohtaan.

Vastauksista erittäin kiitollinen

teki ex-ni kanssa kun uskalsin sanoa jotain hänen äidistään eli minä en ollut hänelle tärkeä ihminen.
        Olen eronnut ja jälkeenpäin vasta huomasin että kärsin ihan liikaa.

• Nalkutin
        toipuja kirjoitti:

teki ex-ni kanssa kun uskalsin sanoa jotain hänen äidistään eli minä en ollut hänelle tärkeä ihminen.
        Olen eronnut ja jälkeenpäin vasta huomasin että kärsin ihan liikaa.

Ai jaa tällasta kohtelua on muuallalin kun vain meillä.

Mieheni on aivan sisarensa puolella, ja sisar saa käyttäytyä vaikka miten minua kohtaan.

Nyt tosin sain selkään oikein kunnolla, yritin lopussa poliisille soittaa, mutta en saanut pidettyä puhelinta sillei, että olisin saanut yhteyttä poliisiin. Pelkäsin kuitenkin että kaikki kääntyy kuitenkin minua vastaan lopuksi

• aito Turo

- Jos olet aikuinen ihminen niin et kysy "Onko tällainen oikeasti oikeutettua käytöstä,..."

ja toinen asia

- Totta helvetissä se on väärin, jos sinä käyt nalkuttamaan (kuten sanoit) miehellesi hänen siskonsa käytöksestä. Sano miehellesi se mitä sanot, mutta älä nalkuta hänelle jonkun toisen tekemisistä. Sellainenhan on aivan piinaamista. Jos miehesi haukkuu sinua, siitä toki kannattaa hänelle sanoa, mutta siitäkään ei pidä nalkuttaa.

• Nalkutin

Mutta miksi mieheni ei kykene siskolleen sanomaan, että minua vaimoa et hauku ja varsinkin isojen perhejuhlien jälkeen joita minä on järjestänyt ja tehnyt yo-juhlien jälkeen. Mieheni pyöritti vain peukaloita ja oli kuin pikku poika ja puolusti siskoa. Mutta minua hän voi vaikka hakata, mutta siskoaan ei edes kieltää suullisesti.

• oletko koskaan
        Nalkutin kirjoitti:

Mutta miksi mieheni ei kykene siskolleen sanomaan, että minua vaimoa et hauku ja varsinkin isojen perhejuhlien jälkeen joita minä on järjestänyt ja tehnyt yo-juhlien jälkeen. Mieheni pyöritti vain peukaloita ja oli kuin pikku poika ja puolusti siskoa. Mutta minua hän voi vaikka hakata, mutta siskoaan ei edes kieltää suullisesti.

kuullut, että toista ei voi muuttaa. Vain oman ajattelun ja toiminnan kautta elämäsikin muuttuu.

Vaikka kuinka kyselet täällä, miksi mies teki niin, miksi sisko ja kumminkaima tekevät sitä ja tätä, elämäsi vain kulkee sinun itsesi ohi.

Tahdotko tosiaan vuosikymmentenkin jälkeen ollessasi vanha ja todennäköisesti hyvin katkera, pettynyt elämääsi hokea, että olisi se ollut toisenlainen tämä elämäni, mutta kun muut...

Tuleen ei kannata jäädä makaamaan. Kysy mieluummin itseltäsi, mikä saa sinut pysymään suhteessa jossa tunnet olevasi roskakori?

Kaikkea hyvää sinulle, tee itsellesi palvelus, toimi ennekuin on liian myöhäsitä. Yllätyt iloisesti, se on varma.

• Nalkutin
        oletko koskaan kirjoitti:

kuullut, että toista ei voi muuttaa. Vain oman ajattelun ja toiminnan kautta elämäsikin muuttuu.

Vaikka kuinka kyselet täällä, miksi mies teki niin, miksi sisko ja kumminkaima tekevät sitä ja tätä, elämäsi vain kulkee sinun itsesi ohi.

Tahdotko tosiaan vuosikymmentenkin jälkeen ollessasi vanha ja todennäköisesti hyvin katkera, pettynyt elämääsi hokea, että olisi se ollut toisenlainen tämä elämäni, mutta kun muut...

Tuleen ei kannata jäädä makaamaan. Kysy mieluummin itseltäsi, mikä saa sinut pysymään suhteessa jossa tunnet olevasi roskakori?

Kaikkea hyvää sinulle, tee itsellesi palvelus, toimi ennekuin on liian myöhäsitä. Yllätyt iloisesti, se on varma.

Kävin itselleni asunnon hankkimassa, ja olen lähdössä tästä pois nalkuttamassa kenellekään, ainkakaan minua ei tarvitse nalkuttamiseni takia enää pieksää

• aito Turo
        Nalkutin kirjoitti:

Hyvä "Nalkutin", minä en tiedä miksi miehesi ei kykene siskolleen sanomaan, että "minun vaimoa et hauku".

Luultavasti miehesi kokee tuollaisen jostain syystä itselleen todella hankalaksi. Ehkä jopa mahdottomaksi. Jos asia sinua kiinnostaa, niin suosittelisin, että kysyisit asiaa mieheltäsi silloin kun tilanne teidän kahden välillä on rauhallinen. Siis ei nalkuttamalla, vaan ihan rauhallisesti ja asiallisesti.

• kuule``
        aito Turo kirjoitti:

Hyvä "Nalkutin", minä en tiedä miksi miehesi ei kykene siskolleen sanomaan, että "minun vaimoa et hauku".

Luultavasti miehesi kokee tuollaisen jostain syystä itselleen todella hankalaksi. Ehkä jopa mahdottomaksi. Jos asia sinua kiinnostaa, niin suosittelisin, että kysyisit asiaa mieheltäsi silloin kun tilanne teidän kahden välillä on rauhallinen. Siis ei nalkuttamalla, vaan ihan rauhallisesti ja asiallisesti.

aito Turo tai kuka vaan muu:
        Mitä se nalkuttaminen on?
        Kertokaa nyt hyvänen aika, koska en minäkään tiedä mitä se lopultakin on.
        Puolustautumistako ehkä vai mitä???

• Piikki
        kuule`` kirjoitti:

aito Turo tai kuka vaan muu:
        Mitä se nalkuttaminen on?
        Kertokaa nyt hyvänen aika, koska en minäkään tiedä mitä se lopultakin on.
        Puolustautumistako ehkä vai mitä???

Niin mikä on nalkuttaminen ? Jos nalkuttaminen on toisen piinaamista niin eikö hakkaaminen ja fyysinen väkivalta ole sitten piinaamista? Mistä syystä sitten nalkutetaan? Väsymystäkö ?

• Nalkutin
        aito Turo kirjoitti:

Luuletko että en ole kysynyt rauhallisestikin? Epäilen riippuvuussuhdetta, joka ei ole ihan terveellä pohjalla.

Miksi sinun mielestä täällä ei saa kysyä toisilta ihmisiltä mielipiteitä erilaisista asioista. Kysymykset kuuluvat myös ihmisten välisiin keskusteluihin. Eikä tämä ole keskustelupalsta. Miksi sinä sitten vastaat täällä kun kerran keskustelet tuolla tyylillä.

• aito Turo
        Piikki kirjoitti:

Niin mikä on nalkuttaminen ? Jos nalkuttaminen on toisen piinaamista niin eikö hakkaaminen ja fyysinen väkivalta ole sitten piinaamista? Mistä syystä sitten nalkutetaan? Väsymystäkö ?

Nalkuttaminen on valittamista, joka vain jatkuu ja jatkuu ja saa aina eri muotoja. Mikään vastaus ei nalkuttajaa tyydytä, vaan nalkuttaja ottaa oikeudekseen toistella samaa asiaa ja näin piinata toista osapuolta.

Nalkuttaminen ei ole luonteeltaan vuorovaikutusta, koska nalkutuksen kohde ei tule omaa näkemystä omaavana yksilönä nalkutustilanteissa huomioiduksi. Nalkutuksen kohde on nalkuttajalle vain väline yritykseksi käsitellä omaa mielipahaa.

useat naiset ovat syystä tai toisesta omaksuneet nalkutuksen omaksi tavakseen ja jopa hyväksyvät sen oman käyttäytymisensä muotona. He siis hyväksyvät, että harjoittavat tällaista henkistä väkivaltaa kumppaneitaan kohtaan. Tässä esimerkki täältä suomi24:n eräästä ilmoituksesta:

"Olen yleensä iloinen ja tasapainoinen, mutta osaan olla myös nalkuttava akka.... sorry, mutta TOTUUS!!! Mutta ajattelen ettei kukaan meistä ole täydellinen..."

• Nalkutin
        aito Turo kirjoitti:

Nalkuttaminen on valittamista, joka vain jatkuu ja jatkuu ja saa aina eri muotoja. Mikään vastaus ei nalkuttajaa tyydytä, vaan nalkuttaja ottaa oikeudekseen toistella samaa asiaa ja näin piinata toista osapuolta.

Nalkuttaminen ei ole luonteeltaan vuorovaikutusta, koska nalkutuksen kohde ei tule omaa näkemystä omaavana yksilönä nalkutustilanteissa huomioiduksi. Nalkutuksen kohde on nalkuttajalle vain väline yritykseksi käsitellä omaa mielipahaa.

useat naiset ovat syystä tai toisesta omaksuneet nalkutuksen omaksi tavakseen ja jopa hyväksyvät sen oman käyttäytymisensä muotona. He siis hyväksyvät, että harjoittavat tällaista henkistä väkivaltaa kumppaneitaan kohtaan. Tässä esimerkki täältä suomi24:n eräästä ilmoituksesta:

"Olen yleensä iloinen ja tasapainoinen, mutta osaan olla myös nalkuttava akka.... sorry, mutta TOTUUS!!! Mutta ajattelen ettei kukaan meistä ole täydellinen..."

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että vaikka kuinka nalkuttaa niin hakkaamaan ei tarvitse alkaa. Ennemmin kannattaa nalkuttaa. Jospa siksi miehet haakkaavat useammin naisia kun ne eivät osaa nalkuttaa, ja pura pahaa oloa sanan säilään vaan ottavat käyttöön fyysisen väkivallan.

• miehet`
        aito Turo kirjoitti:

nalkuta?
        Miksi miesten mielestä ihan normaali puhekin on nalkutusta, jos aihe ei satu miellyttämään?

• aito Turo
        Nalkutin kirjoitti:

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että vaikka kuinka nalkuttaa niin hakkaamaan ei tarvitse alkaa. Ennemmin kannattaa nalkuttaa. Jospa siksi miehet haakkaavat useammin naisia kun ne eivät osaa nalkuttaa, ja pura pahaa oloa sanan säilään vaan ottavat käyttöön fyysisen väkivallan.

Kumpikaan ei luonnollisestikaan ole kannatettavaa, ei nalkuttaminen, eikä hakkaaminen. Toinen on hekistä väkivaltaa, toinen fyysistä.

Tämä on järkyttävä ajatus tämä "oman pahanolon purkaminen" ja erityisesti se, kuinka kuvitellaan oikeudeksi sen varjolla kohdistaa toiseen jotain väkivaltaa.

• aito Turo
        miehet` kirjoitti:

nalkuta?
        Miksi miesten mielestä ihan normaali puhekin on nalkutusta, jos aihe ei satu miellyttämään?

Miehillä nalkuttaminen on melko harvinaista. Etkö sinäkin rehellisyyden nimissä ole sitä mieltä?

Normaali puhe ei koskaan ole nalkutusta. Sen sijaan äänensävyt ja tapa sanoa merkitsevät paljon. Parisuhteen pitkään jatkuessa usein lyhyetkin toisen osapuolen "värssyn alut" johtavat kuitenkin helposti toisen osapuolen ennakointeihin siitä, mitä tuleman pitää. Tällöin voidaan varmasti helpostikin huomauttaa toiselle, että "älä nalkuta". Eikös se näin mene?

• kokemukseni
        aito Turo kirjoitti:

Miehillä nalkuttaminen on melko harvinaista. Etkö sinäkin rehellisyyden nimissä ole sitä mieltä?

Normaali puhe ei koskaan ole nalkutusta. Sen sijaan äänensävyt ja tapa sanoa merkitsevät paljon. Parisuhteen pitkään jatkuessa usein lyhyetkin toisen osapuolen "värssyn alut" johtavat kuitenkin helposti toisen osapuolen ennakointeihin siitä, mitä tuleman pitää. Tällöin voidaan varmasti helpostikin huomauttaa toiselle, että "älä nalkuta". Eikös se näin mene?

mukaan nalkutus sujuu miehiltäkin oikein hyvin.
        Ainakin jos mies on puheliaampaa sorttia ja nainen hiljainen, itsekseen asioita miettivä.
        Miehet ei vaan tunnista itsessään tätä nalkuttavaa puolta. Sehän on tunnetusti naisten ominaisuus.
        Mukamas.

• Nalkutin
        aito Turo kirjoitti:

Harvinaista ja harvinaista mikä se kenenkin mielestä on harvinaista ? Kyllä miehtkin osaavat samaa asiaa toistaa ja toistaa, uudestaaan ja uudestaan. Minä koen kun jokin esimerkiksi työkalu ei löydy niin sitä etsitään ja etsitään ja paasataan ja paasataan ja epäillään, että vaimo tai lapset ovat kantaneet sen jonnekin niin minä koen, että se on rasittavan kuulosta pajatusta, ja se sama toistuu useasti. Mutta nainen on nainen se ymmärtää asian ja miehen potutuksen, nainen ymmärtää miehen harmillisuuden kun peilaa itseään kun itsellä on keittiösakset viety jonnekin.

Mutta joskus tuntuu, että miehet ovat yleisesti ottaenkin sitä mieltä, että naiset nalkuttavat ja he eivät. Naisilla on useammin kotityöt heti töiden jälkeen odottamassa ja toinen rupeaa vain sohvalla lojumaan niin eipä siinä ihme ole että nalkuttaa.

Se mikä on mun mielestä kaikista inhottavinta on piikittely ja rivienvälistä ja ilmeillä mollaaminen. Pikku pottuilu koko ajan ja sen jälkeen kun kysyy mitä tarkoitit niin en mitään, minäkö. Parempi on sanoa suoraan. Minä kyllä nalkutan,sitten en puhu mitään. Saatan olla pitkäänkin etten sano juuri mitään miehelleni, mutta ei sekään tunnu olevan hyvä. Enempi minä sitten räjähdän yht äkkiä ja jos toinen siinä vaiheessa sanoo jotakin niin nalkutan räjähdykseni loppuun. Minä olen räjähtelevä nalkuttaja , mutta fyysistä väkivaltaa en siltikään ymmärrä.

Miehet tulkitsee hirvittävän herkästi naisen nalkuttavan vaikka olisi ilmi selvä syykin josta nainen on suuttunut niin miehet tulkitsevat pahaksi nalkutukseksi.

• Sissi
        kokemukseni kirjoitti:

mukaan nalkutus sujuu miehiltäkin oikein hyvin.
        Ainakin jos mies on puheliaampaa sorttia ja nainen hiljainen, itsekseen asioita miettivä.
        Miehet ei vaan tunnista itsessään tätä nalkuttavaa puolta. Sehän on tunnetusti naisten ominaisuus.
        Mukamas.

Voi veikkoset kyllä se miehiltäkin onnistuu, eikä se niin harvinaistakaan ole.

• Anonyymi00027
        Nalkutin kirjoitti:

olen mies ja olen saanut elämäni aikana ainakin 30 kertaa turpaan vaan sen takia että olen ujo enkä uskalla lyödä takaisin enkä tiedä mitä pitäisi tehdä

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

olen mies ja olen saanut elämäni aikana ainakin 30 kertaa turpaan vaan sen takia että olen ujo enkä uskalla lyödä takaisin enkä tiedä mitä pitäisi tehdä

Pari kertaa olet siis gubbe saanut koteloon ja uliset siitä vieläkin kun kaikki aina hakkaa ja vuodet on ollu raskaat jne😏

• Eronnut Ukkeli

Voih kun mullekkin joku nalkuttais kuuntelisin mielelläni!

• Nalkutin

Toisaalta kyllä oikeasti tuntuu joskus siltä, että miehet tykkäävätkin nalkuttamisesta, varsinkin silloin kun se ei mene liiallisuuksiin. Miehet kehuskelevat keskenään "akka alkoi nalkuttamaan".

• Anonyymi00029
        Nalkutin kirjoitti:

Toisaalta kyllä oikeasti tuntuu joskus siltä, että miehet tykkäävätkin nalkuttamisesta, varsinkin silloin kun se ei mene liiallisuuksiin. Miehet kehuskelevat keskenään "akka alkoi nalkuttamaan".

Tapathan naisena esiintyen töksähteleviä väkivallalla mässäileviä kertomuksia kirjoittava keke itsesi jo tänään?

• Anonyymi00028

Voisiko gubbe mennä taas sinne raiteille pötköttämään ja tilittämään että jos kukaan ei tule niin se on loppu nyt. Roippeiden siivoajat tekee hyvän tilin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      68
      5463
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      236
      4294
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2984
    4. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      34
      2697
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      92
      2567
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      331
      1969
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1872
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      56
      1652
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      12
      1547
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1516
    Aihe