Apuja, jalkahoidosta asiaa

oliko huono paikka vai ei?

Kävin viime viikolla elämäni ensimmäisen kerran jalkahoidossa ja olin äärimmäisen pettynyt.

No luulin että kosmetologi raappaa jalat kunnolla. Onko niitä jotian järeämpiä raspeja tai höyliä jolla voi ottaa kovettumat ja kovan nahkan pois varpaista ja kantapäistä?

Mun jalkahoito oli seuraava: 15 min liotusta kuumassa vedessä. Hoitaja "nyppi" jollain pihdeillä varpaanympärykset ja leikkasi kynnet. Sitten kevyt HUOM KEVYT hankaus tavallisella "hiekkaraspilla" jonka jälkeen lakkasi kynnet ja hieroi hiukan jalkoja. Ja siinä kaikki.

Nyt muutamaa päivää myöhemmin jalat ihan samassa kunnossa kuin aikaisemminkin, samat kovettumat, kutisevat jalat jne. Mietin että mitä järkeä tässä oli kun samat hommat olisin osannut ihan hyvin itsekkin.

Luulin todella, että hoitaja saisi jotain tehtyä kovettumille ja olin ajatellut että sitten jalkahoidon jälkeen jälkihoidan jalkoja itse että pysyvät kunnossa.

Kommentteja?

12

9065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoi

      Minusta kosmetologin tekemään perusjalkahoitoon kuuluu myös kovettumien poistaminen, joko veitsellä rapsutellen tai jalkaporan avulla. Lisäksi jalkahoito sisältää kynnenleikkuun ja viilauksen,kynsinauhojen siistimisen, raspauksen, hieronnan ja halutessa lakkauksen.

      • alkuperäinen kysyjä

        jalkapora?

        Onko muilta jotka käyneet jalkahoidossa poistettu kovettumia?
        Onko kosmetologeja paikalla?


      • ainoi
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        jalkapora?

        Onko muilta jotka käyneet jalkahoidossa poistettu kovettumia?
        Onko kosmetologeja paikalla?

        tai toiselta nimeltään skalpelli on suuripiirtein samannäköinen kuin se veitsi mitä kirurgitkin käyttää. Jalkapora on vähän hammaslääkärin poraa muistuttava laite johon saa vaihdettua erilaisia hoitopäitä, riippuen haluaako vaikkapa poistaa kovettumaa tai lyhentää kynttä tms.


    • tinde

      Kyllä mulla ainakin on kosmetologin tekemän jalkahoidon jälkeen jalat pysyneet tosi kauan hyvässä kunnossa, vaikka mennessä on surkeessa kunnossa olleetkin! Kyllä on musta huonosti tehty jos noin nopeeta on jalat taas kovettumilla ja halkeemilla:(

      • jalkojenhoidon ammattitutko...

        Mene seuraavaksi ammattitaitoiselle jalkahoitajalle, hän hotaa mm. kovettumat ja känsät lansettiveitsellä ja huolittelee lopuksi jalkaporalla ja taatusti pysyvät pitkään poissa jos noudat hänen antamia kotihoito-ohjeita......


    • minnaeklund

      Minusta saisit vaatia rahat takaisin. Minulla on ollut samanlaisia kokemuksia. Minullekin ollaan nenä nyrpällään ,kun huomautan ,että jalkapohjiini ei auta raspi. Väittävät että ei ole mitään ,minusta on kivuliaita känsiä ja kovettumia. Minusta pelkkä nillkkojen hieronta ja jalkapohjien hieronta on turhaa saisi hieroa mahdollisimman minulla ainakin Kovakouraisesti ,että tuntuisi MYÖS POHKEET . Vai mitä olette mieltä????????

      • vie-ras

        Ei kannata nyt kuitenkaan yleistää jos yksi tai toinen jalkahoitaja on tehnyt tuollaista huolimatonta jälkeä, että kaikki jalkahoidot ovat samanalaisia. Tottakai sitä luottamus vähenee ja maksaakin kuitenkin sen verran että varmasti tulee miettineeksi kannattaako lähteä uudestaan. Ensisijaisesti raspilla ei lähdetä jalkapohjia " pehementämään" vaan juurikin lansetilla eli tällä veitsellä tai jalkaporalla. Jalkaporalla voi toteuttaa vaikka kaikki hoidon osa-alueet. Ja hieronnasta tietenkin voisivat kysyä että miltä tuntuu, mutta jos eivät tajua niin kannattaa ihan avata suunsa ja sanoa että voi hieroa vähän kovempaakin. :)


      • Estenomirouva
        vie-ras kirjoitti:

        Ei kannata nyt kuitenkaan yleistää jos yksi tai toinen jalkahoitaja on tehnyt tuollaista huolimatonta jälkeä, että kaikki jalkahoidot ovat samanalaisia. Tottakai sitä luottamus vähenee ja maksaakin kuitenkin sen verran että varmasti tulee miettineeksi kannattaako lähteä uudestaan. Ensisijaisesti raspilla ei lähdetä jalkapohjia " pehementämään" vaan juurikin lansetilla eli tällä veitsellä tai jalkaporalla. Jalkaporalla voi toteuttaa vaikka kaikki hoidon osa-alueet. Ja hieronnasta tietenkin voisivat kysyä että miltä tuntuu, mutta jos eivät tajua niin kannattaa ihan avata suunsa ja sanoa että voi hieroa vähän kovempaakin. :)

        riittävän hyvässä kunnossa, ettei ole avohaavoja tai orvaskesi vahingoittunut niin, ettei sen alla oleva verinahka ole tulehtunut`? Jos kosmetologi huomaa, että on avohaavoja, jalkoja ei voi veitsellä ohentaa, koska avohaavat voisivat tulehtua pahemmin ja verenmyrkytysvaara olisi ilmeinen. Samoin jos on suonikohjuja, niin jalkoja EI saisi hieroa ollenkaan, koska suonikohjuista voi nousta veritulppa keuhkoihin. Eli kosmetologin olisi pitänyt kertoa havainnoistaan asiakkaalle, ja kertoa, miksi hän ei käytä poraa tai veistä kovettumien poistoon, ja suositella esim. Schollin kovettumia pehmentävää jalkavoidetta (ei saa käyttää avohaavoihin tai tulehtuneeseen ihoon!). Kovettumat eivät lähde yhdellä hoidolla, pitäisi käydä 10 kertaa joka viikko, niin sitten hoidot ja jalkoihin käytetyt tuotteet alkavat vaikuttaa. Joskus kosmetologin on ohjattava asiakas lääkärille, jos kyse on ihotaudista, esim. sienitulehduksesta, joka on pesiytynyt halkeilevien kovettumien liepeille tai esim. psoriasiksen lisävaivaksi... Mutta voi kotikonstina kokeilla suolakylpyjä, omenaviinietikkapyyhintää, kovettumille Schollin jalkavoidetta, Dactacortia, jos on sienitulehdus (jos ei ole allerginen kortisonille) jne. Ja erittäin hyvä konsti on käyttää litteää tiheäpiikkistä piparjuuriraastinta... Joskus olen kokeillut myös kipeille jaloille Lemon Juice & Glycerine ja siihen olen jauhanut yhden Disperiinitapletin. Se auttaa kipeisiin, särkeviin ja rohtuneisiin jalkoihin....


      • Minna Eklund
        Estenomirouva kirjoitti:

        riittävän hyvässä kunnossa, ettei ole avohaavoja tai orvaskesi vahingoittunut niin, ettei sen alla oleva verinahka ole tulehtunut`? Jos kosmetologi huomaa, että on avohaavoja, jalkoja ei voi veitsellä ohentaa, koska avohaavat voisivat tulehtua pahemmin ja verenmyrkytysvaara olisi ilmeinen. Samoin jos on suonikohjuja, niin jalkoja EI saisi hieroa ollenkaan, koska suonikohjuista voi nousta veritulppa keuhkoihin. Eli kosmetologin olisi pitänyt kertoa havainnoistaan asiakkaalle, ja kertoa, miksi hän ei käytä poraa tai veistä kovettumien poistoon, ja suositella esim. Schollin kovettumia pehmentävää jalkavoidetta (ei saa käyttää avohaavoihin tai tulehtuneeseen ihoon!). Kovettumat eivät lähde yhdellä hoidolla, pitäisi käydä 10 kertaa joka viikko, niin sitten hoidot ja jalkoihin käytetyt tuotteet alkavat vaikuttaa. Joskus kosmetologin on ohjattava asiakas lääkärille, jos kyse on ihotaudista, esim. sienitulehduksesta, joka on pesiytynyt halkeilevien kovettumien liepeille tai esim. psoriasiksen lisävaivaksi... Mutta voi kotikonstina kokeilla suolakylpyjä, omenaviinietikkapyyhintää, kovettumille Schollin jalkavoidetta, Dactacortia, jos on sienitulehdus (jos ei ole allerginen kortisonille) jne. Ja erittäin hyvä konsti on käyttää litteää tiheäpiikkistä piparjuuriraastinta... Joskus olen kokeillut myös kipeille jaloille Lemon Juice & Glycerine ja siihen olen jauhanut yhden Disperiinitapletin. Se auttaa kipeisiin, särkeviin ja rohtuneisiin jalkoihin....

        Olen käynyt jalkaterapeutilla ja hän kuitenkin hioo jalkapohjani poran paksuimmalla samoin kuin yksi nimeltä mainitsematon jalkahoitaja ja kumpikin ovat sitä mieltä ,että jalkapohjieni kuiva kovettunut iho ei lähde ilman poran paksua päätä irti. Niitä on turha yrittääkään leikkiä raspin kanssa irti paksuuntunutta ihokerrosta joka on tosi paha. Ja yksi nimeltä mainitsematon jalkahoitaja itse suositteli ,että jalkojani pitäisi hieroa joka ilta.ERITYISESTI POHKEET . Ovat lihakset niin kireät ,että ne pitäisi hieroa pehmeiksi ja lämpimiksi . Mutta loput nyrpistelevät nenäänsä ,kun pyydän ,että poheet hierotaan polviin asti. Ärsyttää ,kun tuntuu ,että maksan kalliin hinnan turhasta.


    • Anonyymi

      minä olen myös saanut huonoa jalkahoitoa ja kohtelua. Joudun sairauksieni takia käymään jalkahoidossa kunnan osoittamassa paikassa koska saan sen lääkinnällisenä kuntoutuksena ja maksan osan siitä vain itse. hoitaja nöyryyttää puheillaan ja utelee asiopita jotka eivät kuulu hänelle. Paikka on epäsiisti. Ei käytetä paperia asiakkaan alla, Kuollut iho raaputetaan pelkälle lattialle ei paperille josta hoitaja lakaisee harjalla ja kihvelillä sen roskakoriin mielestäni se on täynnä pöpöjä tämä kuollut iho monella on diabetes ja tulehduksia ei käytä henkitys suojainta eikä hanskoja enkä tiedä onko välineetkään steriilejä. paikka on Mäntsälä. Jättää kynnet pitkiksi, ei ohenna muutenkin huonost, missään muualla en ole saanut niin huonoa hoitoa.
      Ja jalkahoitajat eivät saa tehdä diagnoosia. He tekevät ainoastaan hoidon siitä huolimatta he utelevät sairauksia ym
      Aivan ala arvoista vaikka kyseinen firma saa siitä rahaa

    • Anonyymi

      Kosmari ei ole jalkahoitaja vaikka saa tehdä jalkahoitoja.
      Oikein Jalkajoita joka on esim Lähihoitaja ja suuntautunut Jalkahoitoon on eri asia.
      Suosittelen hakeutumaan sellaiselle.
      Olen todella pahoillani kokemuksestasi eikä voi yleistää jos joku ei tehnyt työtään kunnolla.
      Hae vaan uudelleen apua Jalkahoitajalta. Tsempit

      • Anonyymi

        Kosmari ei jalkahoitaja? No ei se lähihoitajakaan mikään jalkahoitaja ole. Saman jalkahoitajien kurssin /opinnon ne molemmat käy. Mikäli erikoistuu johonkin. Kyllä minä olen saanut huippu palvelua ja on asiallisesti hoidettu. Ihan kosmetologin jalkahoidossa käyneenä, joka kouluttautunut jalkahoitajaksi myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe