Outo tilanne

Pulassa

Olen huomannut, että läheinen sukulaiseni kirjoittaa säännöllisesti eräälle keskustelupalstalle. Olisi pitänyt sanoa heti ensi epäilyn syntyessä, että olin tunnistanut hänet, nyt se on myöhäistä.
Sukulainen on omissa oloissaan elelevä ja hänen on ilmeisen vaikea pitää kontaktia meihin, vaikka emme suinkaan ole epäystävällisissä väleissä.
Hän kirjoittaa asioista, joista ei ole koskaan puhunut läheisilleen, mutta myös tapauksista, joissa olemme olleet mukana, eikä enää erehdyksen mahdollisuutta ole.

Nyt tunnen itseni tirkistelijäksi, koska nimimerkin suojassa hän uskoutuu toisille anonyymeille kirjoittajille. Uskon, että hän tarvitsee tällaisen purkautumistien. Jos sanon lukevani hänen tekstejään, hän pelästyy ja lopettaa kirjoittamisen.

Olen koettanut olla lukematta hänen kirjoituksiaan, mutta en oikein voi, koska nyt tutustun häneen paremmin kuin koskaan ennen. Moni asiakin on saanut selvityksen.

Mitä tekisitte omalla kohdallanne?

7

3673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja toisen ihmisen ....

      yksityisyyttä kunnioittava, niin suusi pysyy suljettuna. Teet pahan virheen, jos kerrot tästä asianomaiselle itselleen tai muille ihmisille, jotka tuntevat hänet.

      On paljon ihmisiä, joiden on helpompi purkautua anonyymisti ja on hienoa, että tälläisia keskustelupalstoja on vielä olemassa. Kenenkään sananvapautta ei voi, eikä saa rajoittaa tai viedä pois.

    • little<3

      Noin voi käydä. Jos MINÄ olisin SINÄ, niin kyllähän niitä tekstejä lukea voisi, mutta en kyllä sanoisi tälle henkilölle mitään. Internetissähän me ollaan vaan nimimerkkejä jotka niinku keskustelee. Ei tunneta toisiamme yhtään, joten on helppo puhua. Jos nimenä on vaikka little

    • ..tilanteessa

      ..en lukisi niitä viestejä enää. Ei se ole aitoa tutustumista. Jos ei niitä asioita itse kerro sinulle, niin se on hänen valintansa. Olisi helpompaa itselleenkin olla lukematta. Enkä ainakaan mainitsisi asiasta.

    • viesti

      on ollut Suomi24:ssä jo aikaisemminkin. Taisi olla sanasta sanaan.
      Etkö silloin kevättalvella saanut vastauksia?

      • se sama

        koska olen kirjoittanut asiasta aikaisemmin ehkä tosiaan jo kevättalvella. Sana sanalta en kuitenkaan ole mitään aikasempaa tekstiä toistanut, niin että asialla voi olla joku muukin.

        Silloin vastauksissa sanottiin, että olen erehtynyt, monet kirjoittavat ympäripyöreästi, moni uskoo samoin jne.
        Kukaan ei alkanut pohtia kysymystä siinä mielessä kuin ajattelin. Jäin ikään kuin vastausta vaille.

        Nämä vastaajat ajattelevat asiaa kannaltani. Se on ehkä ajattelemisen arvoinen asia, koska saatamme itsekin kirjoittaa nimimerkin suojassa jotakin itsestämme sellaista, jonka emme haluaisi menevän lähimmäistemme tietoon.
        Saatamme kirjoituksissamme olla hyvinkin helposti tunnistettavissa, tietämättämme.

        Haluaisin kirjoituksellani herättää ajatuksia. Kiitos vastaajille.


    • Voihan V

      Kero vähän sukupuoli, ikähaarukka ja asuuko suunnilleen missäpäin maata, että voin sulkea itseni pois. Perkeleen sukulaisserkku oli koneellani, sano se onko sun serkku kyseessä....

    • sändäs

      Mielestäni voit aivan hyvin lukea hänen kirjoituksiaan, mutta asiasta ei kannata puhua ko. henkilölle, eikä muillekkaan sukulaisille.
      Jos kirjoitusten lukeminen auttaa sinua ymmärtämään sukulaistasi, ei siitä haittaakaan ole. Itsellä on lähes samanlainen tilanne erään "hieman omituisen" mielenterveysongelmista kärsivän ystäväni kanssa ja kyllä minä tulen nykyään paremmin toimeen hänen kanssaan kun ymmärrän mitä miehen päässä oikeasti liikkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3998
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2551
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1589
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1203
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe