Moro,
Toivottavasti ei oo liikaa kyselty topiikki, kun tiedustellaan, että miten tommoset halvat 60-100e karaokemikserit porukalla pelittää? Mikseri tulisi dvd:n ja vahvarin väliin ja en usko, että jaksaisin sitä tietokoneen kautta ruveta räpeltää.
Kuinka tärkeitä on muut ominaisuudet ja säädöt kuin ääni ja kaiku? Tarviiko laitteessa olla transponointi? Mitkä ne tärkeimmät pointit mikserissä on, mihin pitäisi ensimmäistä hankkiessaan kiinnittää huomiota?
Eli olen ite se, joka ei osaa laulaa, mutta eipä se paljoo oo noissa baarien karaokeilloissa häirinnyt... Eli en hae edes mitään mestarillista lauluvehjettä, mutta semmosta, mikä hoitaisi asiansa, olisi suht' helppo käyttää sekä edullinen.
Karaokemikseri?!
11
16056
Vastaukset
- juuri
vielä halvemman, Sunflyn K-boxin, oli Cittarissa tarjouksessa 49€.
Ostin vähän niinkuin kurillaan testatakseni, kun oli niin halpa. Täytyy sanoa että yllätyin kyllä positiivisesti. Kyllä sillä kummasti kotihipat hoitelee, kun on tosiaan vahvari vielä käytössä. Pelkän telkan kautta ääni jää kyllä aika onnettomaksi.
Onhan se totta ettei sillä mitään mahtavaa äänentoistoa saa aikaiseksi, mutta ihan hyvä aloituspaketti jos muut vermeet on jo valmiina, hoitaa varmasti asian.
Transponoinnin tarpeellisuudesta löytyy varmaan mielipiteitä puolesta että vastaan. Se on tietysti aikalailla omastakin äänialasta sekä siitä kiinni, mitä haluaa laulaa.
Itselläkin on kellarissa karaokevehkeet:
vanha mikserivahvistin kaapit sekä DVD-soitin transponoinnilla, mutta eipä ole transponointia tullut käytettyä. Omaa ääntä sensijaan on tullut "transponoitua" ylemmäs laulamalla aina välillä semmoisia biisejä jotka menee korkealle. - dracula66
joo 100-150 eurolla saa jo itse asiassa aika tosi hyvän mikserin missä on lähes tulkoon kaikki tarpeellinen aineki mitä vasta aloittelija tarvitsee ja hintakin koostuu myös siitä monta mikkiä haluut mikseriin liittää ei kannata ostaa kallista 5-10 mikin mikseriä jos yksin laulat
- Nauris
Tutkailin hieman noita Thomanin sivuja ja vastaan tuli mielenkiintoinen uutuus Behringeriltä.
Hintaa laitteella on 119€ ( toimituskulut).
"Xenyx 1202 Fx" on 12-kanavainen mikseri jossa on liitäntä 4 mikrofonille. Tämän lisäksi laitteessa on 24 bittinen efektiprosessori eli siis mm. kaiut yms. saat aikaiseksi ilman erillistä kaikulaitetta. Mikseristä löytyy myös kolme alueinen taajuuskorjain ja paljon muuta.
Hinta on ainakin kohdallaan ja Behringerin laatukin on nykyään ihan toimivaa.
Jos transponointia haluat, niin muutamalla kymmenellä eurolla löytyy tuollaisia Behringerin Virtualizer vehkeitä, joilla transponoinnin saa hoidettua varsin mallikkaasti.
Käyttö noissa laitteissa on helppoa ja hintakaan ei päätä huimaa.- Nauris
Tarkennan vielä tuota juttua tuosta muutaman kympin Virtualizerista. Eli esim. huuto.netistä löytyy käytettyjä laitteita reilulla 40 eurolla.
- Aappina
Tarjottiin BEHRINGER UB1002FX-mikseriä tampereen dlx:ssä 90e. Onko toi ookoo?! Enhän mää tajua tostakaan mitään, mutta taitaa toi olla kuitenkin parempi, kun ne sun-flyet ym. muut?
Kaksi mikkiä riittää mulle hyvin. Mikiksi kattelin sennheiser E825S mallia hintaan 59e. Oisko toi semmonen alottelevan hyvä perus-paketti vahvarin ja dvd:n väliin?
Tuleeko ton mikserin mukana piuhan mukana vai tarviiko siihen jotain johtoja hankkia?
Mikseri:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182406.html- Timeout
Tuo on ihan OK mikseri kotikaraokekäyttöön ja miksei muuhunkin pienimuotoiseen musisointiin.
Ko. merkkiä yleensä joka paikassa haukutaan mutta ainakin minulla Behku on toiminut kerrassaan loistavasti. Myös efektiprosessori on ihan asiallinen, sieltä löytyy erilaisia kaikuja yms. efektejä.
Tuosta mikistä en tiedä, mutta jos se on laulukäyttöön tarkoitettu niin eiköhän sekin ole OK. Mulla on Shure PG58 mutta olen ajatellut hankkia toiseksi mikiksi perinteisen SM58:n.
Mikserin mukana ei tule mitään piuhoja, ne pitää hankkia erikseen (mikserin päässä 2x 6.3mm plugi ja toisessa päässä vahvistimeen/DVD:hen/VHS-videoon sopivat liittimet, yleensä RCA).
- Dägädää
Juuri tällaisia vastauksia kaivataan tännekin palstalle!
- Dägädää
Siis tuota "Timeoutin" vastausta...
- Umpiluu
Niin toisaalta digipöydällä voi tehdä aikakivaa jälkeä, dsp prossut hoitaa reverbit ja muut tarvittavat efektit eikätkä kanavatkaan lopu ihan heti kesken. Esim. Behringer DDX3216 lähtee jo alle 600 eukon.... (siitä voi olla muuhunkin iloa kuin pelkkään kotikaraoke mixaukseen...)
- Aappina
Juu, tää oli JUST semmonen perusmikseri, mitä olin hakemassa;) No mutjuu, ehdin ostaa ton behringer UB 1002 FX:n.
Saakeli, ku olikin hinnakkaat piuhat. Ois pitäny vaan panostaa langattomiin mikkeihin. Tosin ei niitäkään taida alle 250 euron saada?!
Mutta kyllä on laulu maittanut! tosin naapureista riitäis varmaan vähempikin=) - Umpiluu
Aappina kirjoitti:
Juu, tää oli JUST semmonen perusmikseri, mitä olin hakemassa;) No mutjuu, ehdin ostaa ton behringer UB 1002 FX:n.
Saakeli, ku olikin hinnakkaat piuhat. Ois pitäny vaan panostaa langattomiin mikkeihin. Tosin ei niitäkään taida alle 250 euron saada?!
Mutta kyllä on laulu maittanut! tosin naapureista riitäis varmaan vähempikin=)Jos naapurit häiriintyy karaoke laulusta niin asiaa voi näppärästi korjailla pienellä äänenvaimennuksella. pienellä nikkaroinnilla voi rakennella aika vaivattomasti hyvänkin äänenvaimentimen.
http://www.hlaudio.de/eshop/images/artikel/media/sereflex_4.pdf
Tee-se-itse mies rakentaa vaikka autonäänieriste levyisistä vastaavan äänisuotimen, toimii muuten äänityshommissakin varsin hyvin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585