Tätä on vähän vaikea selittää kansantajuisesti, mutta yritän silti. Ongelma on, että nainen (25v) haluaa jollain tapaa nostaa egoaan minun kustannuksellani. Nainen on erittäin sosiaalinen ja hänellä on laaja kaveripiiri. Minulle taas riittää muutama kaveri, joita näen silloin tällöin, kun töiltä ja harrastuksilta ehdin. Siinä siis alkutietoa, nyt varsinaiseen asiaan.
Nainen on niin lahjakas sosiaalisissa tilanteissa, että hän dominoi tilannetta ovelalla toiminnallaan. Tätä ei voi suoraan huomata, mutta asiat etenee aina hänen haluamalla tavallaan. Lisäksi hän pyrkii monesti ryhmätilanteissa sulkemaan jonkin henkilön pois keskustelun ytimestä. Ei suoraan mutta niin taitavasti ettei poissuljetulle jää mahdollisuuksia itseään nolaamatta olla muuta kuin hiljaa tai poistua.
Oltiin naiseni kanssa erään kerrän kahdestaan. Lähdimme kaupungille ja tapasimme sattumalta hänen kaverinsa. Naiseni ryntäsi kaveriaan vastaan ja molemmat halasivat ja kiljuivat jälleennäkemisen riemusta. No, naiseni toki esitteli minut pikaisesti. Sitten naiseni antoi kaiken huomionsa kaverilleen, ja he juttelivat siinä ainakin 10 minuuttia jostain omista jutuistaan joista olin aivan pihalla, enkä viitsinyt siihen väliin sitten heittää että kukas se pekka on, kun he jo siirtyivät seuraavaan henkilöön tai aiheeseen. Menin sitten jäätelökiskalta hakemaan itselleni jäätelön ja istuin läheiselle penkille yksikseni ja räpelöin toisella kädellä kännykkääni, jotta en näyttäisi tylsistyneeltä. Annoin heidän vapaasti jutella kun eivät olleet nähneet pitkään aikaan, enkä siitä nyt edes sillai pahastunut kun minulle ei puhuttu mitään. Mutta sitten naiseni toi kaverinsa pöytään ja sanoi minulle, että "Sä näytät ihan ulkopuoliselta, puhu nyt säkin jotain." Siis tämä juuri on sitä hänen nokkeluutta, vie minulta mahdollisuudet valita itse miten toimin. Hän siis sanoo rivien välistä jotain vittumaista, mutta siihen ei voi vastata samalla mitalla takaisin, koska se näyttäisi vieraan silmissä säälittävältä. Minun olisi tehnyt mieli suuttua tuosta "ulkopuolinen" ja "puhu nyt säkin jotain" kommenteista. Mutta enhän voinut, kun mukana oli hänen kaverinsa jota en tuntenut. Siinä tilanteessa taas hänen kaverinsa tuskin huomasi vittuilua minua kohtaan, ja hän olisi tosiaan sitten ihmetellyt että mikä hermoheikko jätkä tuo on kun ei kestä jos kaverit puhuu keskenään. Ja tämänhän naiseni tiesi ja käytti tilannetta hyväkseen. En tiedä mitä hän siitä saa, mutta hän selvästi nauttii kun saa toisen tilanteeseen joka on noloa. Ensin hän nokittaa minut, sitten ihmettelee miksi jään omaehtoisesti ulkopuolelle. Jäin ulkopuolelle juuri siksi, koska naiseni teki minusta ilmaa nokkeluudellaan.
En vain tiedä miten tuollaisissa tilanteissa tulisi toimia, itseään nolaamatta. Voisin toki sanoa että mitäs ämmä siinä vittuilet, mutta kaverinsa varmasti olisi naisen puolella ja ihmettelisi minua. Tilanne nyt vain on niin, että en niin nopeasti keksi puhuttavaa. Kaiken lisänä pelko, että naiseni torpedoi juttuni jotenkin ja nolaa minut lopunkin.
Erään kerran naiseni nolasi minut omien kavereideni läsnäollessa. Olin naiselle kertonut kavereistani alustavasti jotain ihan pientä, kuten että yksi kavereistani oli JOSKUS ollut bestikseni, muttei enää oltu niin paljon tekemisissä. Kun olimme sitten terassilla, niin nainen alkoi jälleen olla äänessä. Nyt en jäänyt ulkopuoliseksi, olinhan kavereiden kesken tuttu. Mutta naiseni nolasi minut pahan kerran. Kaverillani on uusi kaveri, jonka kanssa hän on enemmän tekemisissä nykyään. Ja sitten naiseni menee möläyttämään, että ai niin sinäkö olet se mieheni bestis. Kaverinikin meni siinä vähän hämilleen ja sanoi kiusaantuneena, että en nyt halua laittaa ketään mihinkään arvojärjestykseen, mutta ollaanhan me joskus oltu paljonkin yhdessä. Sitten naiseni sanoi nauraen minulle, että no onko sulla ketään bestistä nykyään, vai onko sulla edes uusia kavereita. Mitä tähän nyt sitten vastata, kun ei oikeasti ole bestistä, enkä niin edes tarvitse. Eikä montaa uutta kaveriakaan, mutta sellaistahan nyt ei mainostetakaan ettei minulla ole oikein montaa uutta kaveria. Eikä sitä nyt kellään niin hirveästi niitä kavereita ole, kun työelämässä ollaan. Nainen vain halusi, että "salaisuuteni" paljastuisi muiden edessä. Ja nyt kaverini vielä luulee, että olen mainostanut häntä bestiksekseni, vaikka en edes ole. Toki hän ymmärsi asian, mutta jouduin selittämään sen myöhemmin, mikä ärsytti. Mutta tämäkin oli tilanne jonka nainen sai aikaan, siten että hän asetti minut pahaan tilanteeseen, ahdisti minut nurkkaan, eikä minulle jäänyt paljoa vaihtoehtoja sanomiseksi. Huutamaan en voinut alkaa vaikka mieli olisikin tehnyt, koska tilanne oli kaksipiippuinen, joko nolaan itseni typerillä selityksillä tai sitten nolaan itseni huutamalla naiselle. Onneksi eräs kavereista pelasti tilanteen ja alkoi sohottamaan vesipyssyllä kaikkia, ja puheenaihekin siinä vaihtui.
Sitten kun jälkeenpäin sanoin asiasta naiselle. Niin hän sanoi, että ei hän mitään väärää tehnyt, hän kysyi vain. No, periaatteessa hänhän kysyi vain. Mutta pitäisi sitä miettiä vähän mitä kysyy ja keiden aikana. Ja mikä kysymisessä on pointti, jos pointti on toisen nolaaminen tai rivien välistä vittuilu, niin se jo alkaa olla väärin.
Mutta kysynkin onko tällaiselle käytökselle olemassa jokin kuvaava termi mitä käyttää? Kun tuntuu että joudun selittämään asiaa naiselle monimutkaisesti, koska en tiedä oikeaa sanaa tällaiselle käytökselle. Hän vain sanoo, että selitän niin monimutkaisesti, ettei hän tajua eikä hän ole tarkoittanut mitään eikä tehnyt mitään väärää. Mutta sanokaa se TERMI, tai jokin keino saada nainen ymmärtämään mitä hän tekee. En vain usko että hän tietämättään tätä tekee.
Kahden kesken hän on ihan mukava, mutta ryhmätilanteissa hän muuttuu kauhean hallitsevakai ja käyttää sitä hyväkseen. Ohjaa keskustelua siten, että saa nolattua jonkun, eikä nolatulle jää oikein mahdollisuuksia sanoa mitään. Hän löytää ihmisten heikot kohdat aina hyvinkin nopeasti. Mutta antakaa jotain muitakin vinkkejä, kuin että jätä se ämmä. Jätän kyllä jos hän ei muutu, mutta olisi hyvä edes yrittää saada toinen tajuamaan.
dominoiva nainen
50
7237
Vastaukset
- antavaa
oisko katujyrä..itsekeskeinen nainen.. 'kaikki pyörii hänen napansa ympärillä..itsekäs..jossain määrin lapsellinen..pätemisentarve..hyväksymisen hakuinen...käytöstapojen puute...päällepäsmäri sellassia termejä, jotka sopis häneen?
sun teksti oli aika pitkä, mutta lukasin sen kuitenkin...
jaa a.. sulla nainen, joka on aikamoinen vonkale.. naisena voin sanoa, että musta löytyy samanlaisia piirteitä, olen sosiaalinen ja helposti hakeuden tai joudun käytökselläni kaveripiiri keskeiseksi hahmoksi..
mutta mussa on se ero, että osaan antaa sen tilan jokaiselle...osaan ottaa sen askeleen oikealla tai vasemmalle ja kunnioitan muiden mielipiteitä ja osaan antaa olla.
kinkkinen tilanne... osaat sä kuvitela ettei tää nainen muuttuisi ikinä tästä?
sanoit että hän on sun kanssasi ihana.. varmaankin.. kun ei tarvitse näyttää mikä on.. ja voi ottaa rennosti..ja silloin ei joudu jakamaan huomiotaan kenellekkään muulle tai 'kilpailemaan' huomiosta...
voisin kuvitella, että tästä naisesta joko tykätään tai ei tykätä.. ja saattaa olla että jotkin naiset kokee hänet kilpalijana..vaikka ei kilpailtaskaan miehestä..niin siitä olemassaolosta ja arvosta..kyllä kaveripiirissäkin on hierarkia.. vaikka se oiskin tiedostamaton.. joillakin naisilla on tapana yrittää olla se mehiläiskuningatar.
ehkä sun pitää vaan jutella hänen kanssaan.. sanoa suoraan, että saat välillä häpeä hänen toimintojaan ja pyytää häntä antamaan muillekkin tilaa ympärillään..että pieni kasvamisen paikka ei olisi pahitteeksi.. tosin hän voi ottaa tämän loukkauksena.. sillä sä olet 'pettänyt' hänet.. et ole hänen puolellaan.. etkä hyväksy häntä sellasseena kun hän on.
naiset =)- ...
kuvaus oli tämä. Yhdellä sanalla sanottuna - narsisti. Kannattaa hakea netistä tietoa, niin ehkä auttaa ymmärtämään missa mättää. Pahinta tuossa käytöksessä on se, että toinen tuntee aina kaikessa jäävänsä jotenkin "ilman", "toiseksi", "ulkopuoliseksi"... Narsistilla on oikeasti tosi huono itsetunto jota yrittää pönkittää jopa "seisomalla toisten päällä"... Vain tosi kiltit jäävät... Mutta myönnän, on heissä hyvätkin puolensa : )
- Syltty__
... kirjoitti:
kuvaus oli tämä. Yhdellä sanalla sanottuna - narsisti. Kannattaa hakea netistä tietoa, niin ehkä auttaa ymmärtämään missa mättää. Pahinta tuossa käytöksessä on se, että toinen tuntee aina kaikessa jäävänsä jotenkin "ilman", "toiseksi", "ulkopuoliseksi"... Narsistilla on oikeasti tosi huono itsetunto jota yrittää pönkittää jopa "seisomalla toisten päällä"... Vain tosi kiltit jäävät... Mutta myönnän, on heissä hyvätkin puolensa : )
Ei kaikki ihmisten väliset hankaluudet voi johtua siitä että jompikumpi on narsisti!
Narsismista on tullut tällä palstalla deus ex machina joka ratkaisee kaiken. - ...
Syltty__ kirjoitti:
Ei kaikki ihmisten väliset hankaluudet voi johtua siitä että jompikumpi on narsisti!
Narsismista on tullut tällä palstalla deus ex machina joka ratkaisee kaiken.... yhteiskunta vaan on narsistinen ja sen takia myös ihmiset ovat sitä enenevässä määrin... narsistinen voi olla vain ulkonaisesti tai olla sitä myös ihan persoonallisuushäiriöön asti. Ehkä tässä tapauksessa kuitenkin kyse on enemmän luonne-eroista, ja asetelma on varmaan aika yleinenkin. Se riippuu varmaan myös siitä, missä vaiheessa on omassa kehityksessään, siis ego vs. pari... Narsismiin vaan kuuluu sellainen jännä juttu, joka on nimeltään empatian puute, mutta voidaan kyllä sanoa, että varsinkin jos on kyse nuorista ihmisistä, on selvää että myös käyttäydytään helpommin noin... epäsuorasti... haluis varmaan vaan enemmän itsensäkaltaisen miehen.. tai vielä vilkkaamman... JOTAIN hän tuolla viestii...
- nimimerkitön vastaaja
Tuskin muuttuu tuosta miksikään.
Mun exmiesystävä oli samanlainen. Oliskohan toi heikosta itsetunnosta johtuvaa, saa itsensä näyttämään fiksummalta kun tekee muista naurunalaisia tai muuten nolaamalla.
Mitään vinkkiä en osaa antaa miten toisen saisi muuttumaan, epäilen että se ei ole mahdollista edes. - carpassion
Mitä jos naisesi on vain AJATTELEMATON? Jos hän ei teekkään kaikkea ilkeyttään ja sinulle vittuillakseen vaan pelkästään ajattelemattomuuttaan. Heittää mitä sylki suuhun tuo.
Minulla on yksi tuttu, joka heittää milloin minkäkinlaisia kommentteja. Hänen miehensä ottaa kommenteista melko usein itseensä, mutta nainen ei tee sitä ilkeyttään vaan vain ja ainoastaan ajattelemattomuuttaan.- ...
myötätunnottomuuttaan...
- Tytti
olisit voinu ladata naisellesi vaan suoraan, että "Mikäs ihme se on jos vaikutan ulkopuoliselta, kun sähän juttelit koko ajan itse vaan kaveris kanssa niin, että lähdin siitä pois tieltä jätskiä ostamaan".
Kyllä mä uskon, että naises kaveri tajuaa asian laidan. Etkä siksi vaikuta säälittävältä jos sanot naisellesi äänen totuuden asioista.
Pikemminki naises kaverin silmissä oot rohkea, ja osoitat ettet todellakaan ole tossun alla vaan päinvastoin. Naises ei varmaan tykkää suoraan puhumisestas kun se haluaan olla niskan päällä ite..mut sitpä huomaat tyttös todellisen luonteen ja voit todeta että elämä on...ja eiku miettimään jaksatko kattoo tyttöösi pitemmän päälle.- varmaankin
hänen ystävänsä saattavat pitää naistasi vittumaisena. Eihän ne sitä näytä vaikka halavaatkin (semmoisiakin me naiset olemme kun ystävää ei voi loukata, vaikka oliskin v-mäinen). Ystävä saattaisi vaan ajatella, että wau, onneks joku edes sanoo tolle kälättäjälle jotain vastaan. Harvoin me naiset miehistä pahaa ajatellaan- vai? Ainakaan minä.
Tsemppiä Ap! Sano naisellesi, että hän on mielestäsi vittumainen. Voit sanoa sen ihan suoraan. Narsistin ja normaalin ihmisen ero on siinä, että narsku ei myönnä mitään negatiivista itsestään (ei edes hyväksy moisia väitteitä) ja normaali ihminen taasen menee itseensä, vaikka vähän loukkaantuisikin, mutta kuitenkin haluaa olla kunnollinen ja TEKEE asian eteen jotain. Jos sinä puolisona noin hyvin huomaat naisesi v-mäisyyden, niin olen satavarma, että hänen niin kutsutut ystävänsäkin ovat sen jo aikaa sitten huomanneet (ei pahalla miehen loogisuutta kohtaan:) - edellinen
varmaankin kirjoitti:
hänen ystävänsä saattavat pitää naistasi vittumaisena. Eihän ne sitä näytä vaikka halavaatkin (semmoisiakin me naiset olemme kun ystävää ei voi loukata, vaikka oliskin v-mäinen). Ystävä saattaisi vaan ajatella, että wau, onneks joku edes sanoo tolle kälättäjälle jotain vastaan. Harvoin me naiset miehistä pahaa ajatellaan- vai? Ainakaan minä.
Tsemppiä Ap! Sano naisellesi, että hän on mielestäsi vittumainen. Voit sanoa sen ihan suoraan. Narsistin ja normaalin ihmisen ero on siinä, että narsku ei myönnä mitään negatiivista itsestään (ei edes hyväksy moisia väitteitä) ja normaali ihminen taasen menee itseensä, vaikka vähän loukkaantuisikin, mutta kuitenkin haluaa olla kunnollinen ja TEKEE asian eteen jotain. Jos sinä puolisona noin hyvin huomaat naisesi v-mäisyyden, niin olen satavarma, että hänen niin kutsutut ystävänsäkin ovat sen jo aikaa sitten huomanneet (ei pahalla miehen loogisuutta kohtaan:)Siis piti vielä kysyä, että oletko VARMA että naisesi on vittumainen? Ettei hän tosissaan vaan ole tahditon hölösuu. Se sinun kannattaa kyllä selvitää myös. Mutta voit toki kertoa, että sinun silmissäsi hänen käytöksensä vaikuttaa vittumaiselta. Että voisiko hän vähän koittaa olla hienotunteisempi. Voihan olla niinkin, että olet itse herkkänahkainen ja kuvittelet ja ajattelet vähän liikaa sitä, mitä muut sinusta ajattelevat. Siitä sinun on ainakin hyvä pyrkiä eroon. Juttuasi luettua tuli vähän mieleen sekin, että teillä on vähän kuten noi nais-miesroolit päinvastoin. Eli sinä vaikutat vähän herkkänahkaiselta naiselta (älä loukkaannu, olen sitä itsekin) kun taas vaimosi vähän rempseältä "äijältä".
Kehoittaisin keskustelemaan asiasta. Pakkohan suhteessa on epäkohdat esille ottaa. Termeistä en tiedä, mutta tarvitsisin ainakin itse enemmän esimerkkitilanteita, jotta voisin ajatella onko naisesi todellakin tahallaan ilkeä vaiko vain ajattelematon hölösuu. - ...
varmaankin kirjoitti:
Tsemppiä Ap! Sano naisellesi, että hän on mielestäsi vittumainen. Voit sanoa sen ihan suoraan. Narsistin ja normaalin ihmisen ero on siinä, että narsku ei myönnä mitään negatiivista itsestään (ei edes hyväksy moisia väitteitä) ja normaali ihminen taasen menee itseensä, vaikka vähän loukkaantuisikin, mutta kuitenkin haluaa olla kunnollinen ja TEKEE asian eteen jotain. Jos sinä puolisona noin hyvin huomaat naisesi v-mäisyyden, niin olen satavarma, että hänen niin kutsutut ystävänsäkin ovat sen jo aikaa sitten huomanneet (ei pahalla miehen loogisuutta kohtaan:)kaikki on aina toisen syytä - liian herkkä, mustasukkainen, kateellinen ja mitä tahansa, kunhan ei tarvitse itse katsoa peiliin. Ensin tuollainen peli hämmentää, sitten alkaa potuttaa; siinä vaiheessa ylinarsistinen ihminen hankkii toisen ja syyttää siitäkin kumppaniaan - kun oli niin sietämätön...
- ...
edellinen kirjoitti:
Siis piti vielä kysyä, että oletko VARMA että naisesi on vittumainen? Ettei hän tosissaan vaan ole tahditon hölösuu. Se sinun kannattaa kyllä selvitää myös. Mutta voit toki kertoa, että sinun silmissäsi hänen käytöksensä vaikuttaa vittumaiselta. Että voisiko hän vähän koittaa olla hienotunteisempi. Voihan olla niinkin, että olet itse herkkänahkainen ja kuvittelet ja ajattelet vähän liikaa sitä, mitä muut sinusta ajattelevat. Siitä sinun on ainakin hyvä pyrkiä eroon. Juttuasi luettua tuli vähän mieleen sekin, että teillä on vähän kuten noi nais-miesroolit päinvastoin. Eli sinä vaikutat vähän herkkänahkaiselta naiselta (älä loukkaannu, olen sitä itsekin) kun taas vaimosi vähän rempseältä "äijältä".
Kehoittaisin keskustelemaan asiasta. Pakkohan suhteessa on epäkohdat esille ottaa. Termeistä en tiedä, mutta tarvitsisin ainakin itse enemmän esimerkkitilanteita, jotta voisin ajatella onko naisesi todellakin tahallaan ilkeä vaiko vain ajattelematon hölösuu.ensin että he ovat yksinkertaisia, hölmöjä, ajattelematomia... mutta kun he eivät muuten ole sitä, niin miksi näissä tietyissä asioissa? Siksi, että ajattelevat loppupelissä vai itseään, heiltä puuttuu kyky empatiaan. Ja onhan se niin, että jos suhteessa kärsii toisen kohtelusta, niin... voi ensin kertoa nätisti tunteistaan, tullakseen tuomituksi itse siitä ja tästä, kuullakseen kieltelyjä, sitten alkaa mennä tiukemmaksi väittelyksi, puolusteluksi ja hyökkäykseksi... oikeastaan, mitä turhaan... Siitä se sit vaan jatkuu... Olen samaa mieltä ex-poikaystäväni kanssa - joko ihminen tekee itse omasta aloitteestaan asioita tai sitten ei - on meikeinpä turha edes mainita asiasta... Ihminen on mitä on eikä muuksi muutu...
- weirdomann
Noinhan minun olisi mieli tehnyt sanoakin. Mutta asiassa piileekin juuri se juju, että sanomalla kuten ehdotit, kaveri ajattelee heti että ai mies huomasi itsekin jääneensä ulkopuoliseksi. Yritän siis monesti vetäytyä, ja esittää ihan ok:ta, ettei minun tarvitsisi alkaa "tinttailemaan" ja selittelemään että tulin väärin kohdelluksi. Ei miesten kuulu tehdä niin. Mikään ei näytä urpommalta, kuin naiselle tinttaileva mies, sitä en halua olla.
- weirdomann
varmaankin kirjoitti:
Tsemppiä Ap! Sano naisellesi, että hän on mielestäsi vittumainen. Voit sanoa sen ihan suoraan. Narsistin ja normaalin ihmisen ero on siinä, että narsku ei myönnä mitään negatiivista itsestään (ei edes hyväksy moisia väitteitä) ja normaali ihminen taasen menee itseensä, vaikka vähän loukkaantuisikin, mutta kuitenkin haluaa olla kunnollinen ja TEKEE asian eteen jotain. Jos sinä puolisona noin hyvin huomaat naisesi v-mäisyyden, niin olen satavarma, että hänen niin kutsutut ystävänsäkin ovat sen jo aikaa sitten huomanneet (ei pahalla miehen loogisuutta kohtaan:)Näin varmaan on, mutta tilanne ei silti ole helppo minun kannnalta. Nainen ei näytä yhtään hassulta, jos hän ärähtää miehelle huomioitta jättämisestä. Mutta mies taas näyttää täysin pelleltä, jos alkaa vaatimaan naisen huomiota itselleen. Kerran tein vaivihkaa näin, ja nainen sanoi muille, että "se on niin omistushaluinen" ja nauroi. Tilanne on toki täysin eri, jos hänen kavereitaan on useampi, silloin juttelen mielelläni kun nainen ei ole häiritsemässä. Toki kerrankin naiseni sitten tuli katsomaan tilannetta, kun juttelin hänen kaverinsa kanssaan. Ja sitten sanoi minulle että sori kun en oo ehtiny yhtään olla kanssasi, eihän sinulla vain ole ollut tylsää. Toki tällöin minulla oli hyvä tilaisuus sanoa, että ei ollenkaan...
- ...
weirdomann kirjoitti:
Noinhan minun olisi mieli tehnyt sanoakin. Mutta asiassa piileekin juuri se juju, että sanomalla kuten ehdotit, kaveri ajattelee heti että ai mies huomasi itsekin jääneensä ulkopuoliseksi. Yritän siis monesti vetäytyä, ja esittää ihan ok:ta, ettei minun tarvitsisi alkaa "tinttailemaan" ja selittelemään että tulin väärin kohdelluksi. Ei miesten kuulu tehdä niin. Mikään ei näytä urpommalta, kuin naiselle tinttaileva mies, sitä en halua olla.
sen verran erilaisia, että nuo tilanteet nähdään niin eri lailla, kahdesta eri vinkkelistä. Molemmat voisivat ymmärtää toista ja hieman tulla vastaan tai sit ei ollenkaan...
- Tytti
weirdomann kirjoitti:
"kaveri ajattelee heti että ai mies huomasi itsekin jääneensä ulkopuoliseksi"
Joo. Mut naisen logiikalla ajatellaan niin, että oot fiksu jätkä kun tajusit ja vielä rohkeampi kun uskalsit sanoo asiasta totuuden. Jos esität muka o.k:ta niin naisen logiikan mukaan oot urpo joka ei tajua kun sua viedään kuin pässiä narussa.
Jos toi naises kaveri olis mies, niin tää mies varmaan ajattelis just noin, että voi yök miten sä mariset naisen vuoksi. Mutta nainen ei ajattele noin (yleensä..kait).
- samanlainen
voin kertoa sinulle että kun luin tekstiäsi löysin itseni,tai pikemminkin suhteessa ex-mieheeni ja minuun...jotenkin alusta alkaen meidän kuvio meni siihen että mies oli jollain lailla "alempana"suhteessamme,tarkoitan niin että antoi periksi,ei sanonut koskaan poikkipuoleista sanaa mihinkään vaan hyväksyi kaiken ym.Joten vahvana naisena "jyräsin"sitten helposti mieheni yli ja "pyöritin"hänet pikkusormen ympäri.Mieheni ei myöskään ollut läheskään yhtä sosiaalinen kuin itse olen,joten ehkä miestäni otti päähän sekin kun osasin puhua kenen kanssa tahansa ihan mistä vaan ja itse hän oli jäyhempi luonteeltaan.....Kuitenkin toivoisin ettet ota tuollaisia kommentteja ainakaan vittuiluna,minun kohdallani kaikki oli vain ajattelemattomuutta ja huonoa huumoria.Lisäksi olen tyypillinen "jouskarinainen"joka möläyttelee kaikille vähän kaikenlaista ajattelematta sen kummemmin loukkaako se toista,tiedän kuitenkin itse että en sano ikinä pahalla,huumorini vain nyt on niin omituista ja kieroa omalla tavallaan.....nyt uudessa suhteessa pyrin siihen viimeiseen asti ettei hommat mene samalla lailla kuin edellisen mieheni kanssa.Sinulle toivoisin jämäkkyyttä ja rohkeutta sanoa asioita välittämättä mitä muut ajattelevatsillä niinhän kumppanisikin tuntuu toimivan.Lisäksi ei kannata olla liian herkkänahkainen,tyttöystäväsi on varmastikin räväkkä ja avoin tapaus muutenkin.Eli en usko todellakaan hänen olevan sinulle ilkeä tai suunnittelevan sanomisiaan sen kummemmin.Ehkä sen takia hänen on myöskin vaikea ymmärtää sinun voimakkaita reagointeja tuollaisiin sinänsä aika pieniltä tuntuviin "sosiaalisiin kömmähdyksiin".Hyvää jatkoa teille molemmille!
- jouskari myös
Mulle tuli kans mieleen omat möläytykseni, joskus en kertakaikkiaan ymmärrä mitä olen möläyttänyt sopimatonta kun minulle mainitaan asiasta, että olisit voinut jättää sanomatta. Olisin saattanut hyvinkin sanoa tuon bestis jutun. Minun miekkoseni välillä toivoo että pitäisin suuni kiinni joissain tilanteissa. Mulla on myös tapana teilata muitten mielipiteitä omilla perusteluillani ja teorioillani. Nykyisin koetan olla sanomatta omia mielipiteitäni ihan niin voimakkaasti, ei kai se niin kovin tärkeää ole mitä mieltä minä olen. Enkä omasta mielestäni ole narsisti, enkä ajattele pahalla ihmisistä, ehkä olen vain liian rehellinen ja jollakin tavalla hömelö tällaisissa tunne asioissa.
Tunnen kyllä naisesi kaltaisen ihmisen, hänellä oli tapana kaveerata hiirulaisten kanssa ja minäkin ujona teinityttönä hänen kanssaan liikuin joskus. Aina isossa porukassa hän ensin unohti kaverinsa kuka sitten olikaan seurueen ulkopuolelle ja jos siitä hälle mainitsi niin sitten hän jollain tavoin sai nolattua niin että kaikki vähän naureskellen suhtautuivat minuun. Hänellä oli aina tapana liikkua hiirulaisten kanssa, vahvoja ihmisiä hän ei sietänyt. Nyt hänellä ei enää taida paljon kavereita olla kun ollaan jo aikuisia ja harva suostuu hännystelijäksi.
- nainen...
et vaikuta yhtään nössöltä tai säälittävältä jos sanot näissä tilanteissa suorat sanat,se mitä ehdotit oli just hyvä: mitäs ämmä vittuilet?.
Ei sun tarvi muuta selittää,kyl se tietää mitä on itse sanonut tai tarkoittanut. Tai sit olet vain hiljaa ja oot välittämättä. Ja naisen kaverikin varmaan tajuaa tilanteen. Naisestasi on ehkä vain hauskaa jos hän huomaa olevansa nopeampi suustaan ja keksimään juttua ennemmin kuin sinä ja aina kun reagoit,hän innostuu lisää. Oisko hyvä jos et reagois ollenkaan kun tilanteita tulee.? - MiesXXX
Kuten tuossa joku muukin sanoi, niin voi vaan olla räväkkä luonne, joka puhuu ensin ja ajattelee vasta jälkikäteen. Muista myös että kukaan ei ole täydellinen. Jos suhde yleisesti toimii hyvin, niin toisen tekemät pienet virheet voi antaa anteeksi ja kuitata huumorilla. Tietysti asiasta kannattaa puhua, jos ja kun sen kokee ongelmaksi.
Periaatteessa en ymmärrä, miksi joku nolaisi hirveästi omaa puolisoaan muiden silmissa. Sillä samalla hän nolaa myös itsensä (seurustelee tollon kanssa)- Tytti
on, jos nainen on tollo niin sitten se vaan on tollo. No can do.
Noloa on se jos tajuaa toisen olevan tollo, muttei tee mitään päästäkseen tollosta eroon :)
Teidän miesten maailmassa näyttää olevan paljon "miehisiä" sääntöjä siitä miten naisen kanssa pitää olla. "Kuka haluaa myöntää olevansa tollon kanssa." "On naurettavaa marista naisen ikävien kommenttejen takia." Mähän oonkin nainen enkä voi ymmärtää :P - MiesXXX
Tytti kirjoitti:
on, jos nainen on tollo niin sitten se vaan on tollo. No can do.
Noloa on se jos tajuaa toisen olevan tollo, muttei tee mitään päästäkseen tollosta eroon :)
Teidän miesten maailmassa näyttää olevan paljon "miehisiä" sääntöjä siitä miten naisen kanssa pitää olla. "Kuka haluaa myöntää olevansa tollon kanssa." "On naurettavaa marista naisen ikävien kommenttejen takia." Mähän oonkin nainen enkä voi ymmärtää :PVoi suhtautuminen toiseen olla tietysti myös sukupuolesta kiinni, mutta mielestäni sekä miehiä että naisia koskee se että täydellistä puolisoa ei ole. Jos tarkkailee (kuuntelee ja katselee) toisen vikoja ja löydettyään sellaisen sanoo että "painu helevettiin, meidän suhde loppui nyt" saa olla koko elämänsä yksin. Pitemmässä suhteessa puoliso taatusti sanoo vuosien aikana useita kertoja sellaisia asioita, jotka eivät itseä miellytä. Että tälläistä ainakin näin miesnäkökulmasta katsottuna. En sitten tiedä miten teillä naisilla on? Löytyykö niitä niin täydellisiä miehiä, että kaikki vähänkin ei hienostuneita kommentteja suustaan päästävät miehet voi heittää heti pihalle?
- Tytti
MiesXXX kirjoitti:
Voi suhtautuminen toiseen olla tietysti myös sukupuolesta kiinni, mutta mielestäni sekä miehiä että naisia koskee se että täydellistä puolisoa ei ole. Jos tarkkailee (kuuntelee ja katselee) toisen vikoja ja löydettyään sellaisen sanoo että "painu helevettiin, meidän suhde loppui nyt" saa olla koko elämänsä yksin. Pitemmässä suhteessa puoliso taatusti sanoo vuosien aikana useita kertoja sellaisia asioita, jotka eivät itseä miellytä. Että tälläistä ainakin näin miesnäkökulmasta katsottuna. En sitten tiedä miten teillä naisilla on? Löytyykö niitä niin täydellisiä miehiä, että kaikki vähänkin ei hienostuneita kommentteja suustaan päästävät miehet voi heittää heti pihalle?
Eli ap koki naisensa dominoivana, ikään kuin valtapeliä pelaavana. Mainitsit tossa yllä jotain siihen suuntaan, että nainen olis pikkasen tyhmeliini käyttäytyessään niin kuin se käyttäytyy ap:tä kohtaan.
Kommentillani että tollot nyt vaan on sellasia luonteeltaan kuin nyt sattuvat olemaan, tarkotin sitä, ettei toinen ihminen voi muuttaa toisen ihmisen luonnetta. Eli jos huomaat jonkin ihmisen olevan ärsyttävä niin tuskin mielipiteesi ko ihmistä kohtaan siitä muuttuu miksikään (ajan kanssa tai jos kuvittelet voivasi muokata ko ihmisestä haluamasi luonteisen). Toki toista voi oppia sietämään..mutta pohjimmainen tunne säilyy.
Ja mitenkäs toi nyt liittyy asiaan, että löytyykö niin täydellistä miestä ettei siinä oo vikoja? No ei tietenkään löydy...siitä huolimatta en alkaisi seukkaamaan selkeästi ärsyttäväksi tai tolloksi kokemani ihmisen kanssa. Jonkun verran vikaa toisessa voi/pitää hyväksyä ja sietää (jos ne viat on ihan viattomia luonteen huonoja puolia mutta eivät vahingollisia kuten toisen henkinen väheksyminen, alkoholin liika juominen, työnarkomania), mutta ei määräänsä enempää jolloin kumppania ei koe tarpeeksi kiinnostavaksi seukkailuun.
Vaikutat MiesXXX vähän sinisilmäiseltä ja taivaanrannanmaalarilta. Onko ollu rankka elämä taustalla, kun/jos oot oppinu sietämään asioita liikaa?
- påaoisntg-ökn
Hienoisen närkästyksen voi kääntää rennoksi huumoriksi, johon on kätketty pieni vastapiikki, kuten
"Ulkopuolinen! (- Syltty__
Olen todennut että jos rehellisesti sanotaan niin teidän juttunne eivät kyllä hirveästi kiinnosta (mikä on kyllä aivan taivaan tosi, miestä kiinnostaa naisten kuulumiset yhtä paljon kuin naisia miesten keskustelut moottorien tehoista).
Ei siitä koskaan mitään sanomista ole tullut puolin ja toisin, selitys on aina kelvannut.
Ja kyllä minä käyn nykimässä hihasta jos alkaa kyllästyttämään.
- Maija80..
Tuli ihan mieleen sun tekstistäsi mun ex poikaystävä, joka oli just sun kaltainen. Ei kavereita, ei omaa elämää ollenkaan ja hirveän huono itsetunto. Oikeesti jos sä ajattelet nyt jo noin rumasti tyttöystävästäsi ja kuvittelet jättäväs sen ihan vaan sen takia, että sanoo jotain väärin sun kavereiden kuullen, katsoisin sinunakin muutaman kerran peiliin. Jos oma puolisko ärsyttää noin paljon ja koet et hän on kamala ämmä, jätä se sitten äläkä täällä valita. Ja oikeesti hommaa itsellesi se elämä, ei ihmekään että tollanen sosiaalinen narsisti valitsee sinun kaltaisesi puolisokseen kun kerran saa luvan kanssa loistaa aina.. et ees uskalla mitään sanoa, mietit vaan salaa itseksesi rumia toisesta. Kehitä ulosantiasi, anna itsestäsi itsevarma kuva ja hommaa ystäviä jotta olet mielenkiintoisempi. Eiköhän se elämä ala siitä lutviutumaan.
- weirdomann
Millä perusteella juuri kaverit=elämä. Toki minulla on joitain kavereita, mutta kuten sanoin, ei minun tarvitse nähdä heitä koko ajan. Eikä tämä nyt toki ollut edes jutun pointtikaan.
Millä perusteella sellainen ihminen jolla on enemmän ystäviä, on mielenkiintoisempi. Just tuollaiset pinnalliset ihmiset ajattelevat noin.
Tarkoitus oli kavereiden määrällä kertoa vain lähinnä luonteenpiirteidemme erosta. Toiset tarvii seuraa koko ajan, toiset ei. Kaiken lisäksi harrastuksiin ja töihin menee niin paljon aikaa, ettei kavereille edes aina jää aikaakaan. Toiseksi tykkään lukea paljon, joka on aikaa vievää puuhaa. Mutta teen sitä mitä tahdon. Miksi minun pitäisi X hetkellä nähdä kavereita, jos minun tekisi enemmän mieli tehdä sillä hetkellä jotain muuta? Eli kyllä minulla on ihan oma elämä, joskus sitä vain tulee jaettua naisenkin kanssa, mitä väärää siinä on? - ...
weirdomann kirjoitti:
Millä perusteella juuri kaverit=elämä. Toki minulla on joitain kavereita, mutta kuten sanoin, ei minun tarvitse nähdä heitä koko ajan. Eikä tämä nyt toki ollut edes jutun pointtikaan.
Millä perusteella sellainen ihminen jolla on enemmän ystäviä, on mielenkiintoisempi. Just tuollaiset pinnalliset ihmiset ajattelevat noin.
Tarkoitus oli kavereiden määrällä kertoa vain lähinnä luonteenpiirteidemme erosta. Toiset tarvii seuraa koko ajan, toiset ei. Kaiken lisäksi harrastuksiin ja töihin menee niin paljon aikaa, ettei kavereille edes aina jää aikaakaan. Toiseksi tykkään lukea paljon, joka on aikaa vievää puuhaa. Mutta teen sitä mitä tahdon. Miksi minun pitäisi X hetkellä nähdä kavereita, jos minun tekisi enemmän mieli tehdä sillä hetkellä jotain muuta? Eli kyllä minulla on ihan oma elämä, joskus sitä vain tulee jaettua naisenkin kanssa, mitä väärää siinä on?... tuo kaverijuttukin on yksilöllinen asia. Ymmärrän itse molempia. Hyvin syvällinen ei useinkaan edes halua jakaa itseään niin monen kanssa ja sitten taas on sellaisia, jotka eivät lainkaan halua kohdata itseään. Sillä välillä on valtava kirjo... Hassua jotenkin luokitella ihminen sosiaalisuuden mukaan... kaikki on kyllä niin suhteellista. Ja suhteessa toimii usein jotkut ihme lait, että pitää ruveta muuttamaan toista itsensä/ihanteensa/yleisen ihanteen kaltaiseksi.
Näen myös tuossa teidän tilanteessanne kaksi puolta; tyttöystäväsi aivan kuin sanomisellaan viestittäisi, että toivoisi sinun olevan vierellään keskustelemassa kaverinsa kanssa, nauramassa ja olemassa kuten hän. Sitten kuitenkin sinussa häntä viehättää jokin jota hän ei itse ole. Klassista... Sinä taas ehkä vai toivoisit hänen ymmärtävän asiaa kannaltasi, tulevan luoksesi ja sanovan: ai siinähän sinä olet, mennäänkö taas, ja näin näkevän sinut siinä, omana itsenäsi... Tämä onkin vaikeaa... mutta tavoittelemisen arvoista : ) - Maija80
weirdomann kirjoitti:
Tarkoitus oli kavereiden määrällä kertoa vain lähinnä luonteenpiirteidemme erosta. Toiset tarvii seuraa koko ajan, toiset ei. Kaiken lisäksi harrastuksiin ja töihin menee niin paljon aikaa, ettei kavereille edes aina jää aikaakaan. Toiseksi tykkään lukea paljon, joka on aikaa vievää puuhaa. Mutta teen sitä mitä tahdon. Miksi minun pitäisi X hetkellä nähdä kavereita, jos minun tekisi enemmän mieli tehdä sillä hetkellä jotain muuta? Eli kyllä minulla on ihan oma elämä, joskus sitä vain tulee jaettua naisenkin kanssa, mitä väärää siinä on?No täytyy sanoa, että mulla ehkä vähän kiehahti kun luin tekstisi, kun tuli niin elävästi ex mieleen.. mun menneisyys muistuttaa hyvin paljon sun kuvailemaasi tilannetta mikä teillä naises kanssa nyt on.. itse halusin exän tehdä yhdessä asioita ja tavata kavereita ja tuntui että toisella ei ollut sitä omaa elämää ollenkaan. Esim kun sanoin lähteväni salille, toinen jäi kotiin koneelle pelailemaan ja murjottamaan ja kyseli heti tekstarilla perään et monelta tuut ja mitä teet ja missä meet. Sit kun olisi halunnut yhteisellä porukalla viettää aikaa, niin että olisi ollut molempien ystäviä mukana oli pikkasen noloo kun toisella ei ollu kun kaks ystävää mukana joiden kanssa hän siis piti yhteyttä just ehkä kerran kuussa.. sit näissä tilanteissa äijä istui vaan hiljaa ja murjotti jossain nurkassa, kaikki mun ystävät sit luuli että tykkääkö mun ex heistä ees yhtään kun aina on niin hiljaa ja vaikuttaa niin vihaiselta. Mulle tuli sellanen olo että toinen elää elämäänsä minun kautta ja on sosiaalisesti aika heikkolahjainen ja myöhemmin paljastuikin sit, ettei äijällä ollu kaikki ruuvit kohdallaan..
Äh, en ehkä osaa selittää tarpeeks hyvin tätä mut sun tekstis vaan ärsyttää mua. Puhut tyttöystävästäsi noin rumasti ja ajattelet jättäväs tuon tytön jos se ei muutu sellaiseksi kun sinä haluat. Ehkä hänelläkin käy mielessä että mikset sä voisi olla suulaampi ja sosiaalisempi? Luuletko et hän ajattelee susta noin rumasti vaikka oot syrjäänvetäytyvää tyyppiä, enpä
usko. Ehkei hän vaan tajua että kelailet tollasia asioita päässäsi tai et sulle on niin tärkeää ettei kaveris kuule että oot joskus pitänyt häntä bestiksenäsi.. Sun täytyy sanoa asiasta sille puolisolle ja niin että se oikeesti kuuntelee. Oikeesti aika huolestuttavia noi sun kuvailemasi mielialat, että tekis mieli vaan huutaa ääneen ja haukkua nainen kaikkien kuullen vain siks että sun mainees ehkä kokee pienen kolauksen.. Sun täytyy näyttää tälle sun naiselle ettet ole tossun alla ja jos sanoa sit suoraan mistä asioista et halua et hän sitten keskustelisi isommassa porukassa. Jos tunteitaan ei pura on kun kantelisi kivireppua selässään jatkuvasti, lasti vaan kasvaa ja jossain vaiheessa se selkä katkeaa.. ties mitä sillon teet, juuri tällaisissa tunnetiloissa varmaan iso osa väkivallan teoista tehdään.
Meillä oli exän kanssa just näin et aina sai olla arvailemassa mitä hän ajatteli mistäkin ja auta armias jos vastasit väärin johonkin kysymykseen mihin odotti mieleisensä mukaista vastausta. Kerrankin kaupassa kun oltiin ostoksilla, ex kysyi multa että voisinko kuvitella joskus seurustelevani tummaihoisen kanssa. No vastasin että jos ihminen on mukava niin toki, ei se väriä katso. Siitäpäs toisen naama valahti, heti alkoi huoraksi syyttelemään ja ettei voi kuvitella olevansa mun kanssa kun sanoin noin. Olin ihan että mitä hittoa. Mut hän olikin just sellanen et oli kodista saanut käyttäytymismallin, että isänsä on aina oikeassa ja kaikki keinot otetaan käyttöön jotta nainen vaan alistuu ja on hänen mielensä mukainen. Tästä seurasi sitten erolla uhkailua, sain itkeä varmaan sata kertaa itsekseni vessassa pari tuntia kun toinen ei halunnut sopia ja haukkui niin rumilla nimillä ettei tottakaan. Onneksi tajusin erota 2 vuoden jälkeen, ei meidän jutusta olisi koskaan tullut mitään. Mut sä oot oikeesti vaan liian kiltti/hiljainen/mukautuva, että oot jo antanut itsestäsi sellaisen tossukan vaikutelman tälle naiselle. Ehkä on hyvä myöntää faktat jo tässä vaiheessa, et kaikkia ei ole tarkoitettu yhteen. Rupee sä puhumaan ja käyttäytymään niinku miehen kuuluukin eli sanot vastaankin ja aiheesta niin saat kunnioitusta osaksesi, nyt oot ihan tossun alla. Istuta tyttö alas, puhu sille jämerästi ja kerro mikä sua ärsyttää ja jos ei muutosta kuulu, jatkakaa eri suuntiin. Se on parasta kaikille. - EiymmärräNyt
Maija80 kirjoitti:
No täytyy sanoa, että mulla ehkä vähän kiehahti kun luin tekstisi, kun tuli niin elävästi ex mieleen.. mun menneisyys muistuttaa hyvin paljon sun kuvailemaasi tilannetta mikä teillä naises kanssa nyt on.. itse halusin exän tehdä yhdessä asioita ja tavata kavereita ja tuntui että toisella ei ollut sitä omaa elämää ollenkaan. Esim kun sanoin lähteväni salille, toinen jäi kotiin koneelle pelailemaan ja murjottamaan ja kyseli heti tekstarilla perään et monelta tuut ja mitä teet ja missä meet. Sit kun olisi halunnut yhteisellä porukalla viettää aikaa, niin että olisi ollut molempien ystäviä mukana oli pikkasen noloo kun toisella ei ollu kun kaks ystävää mukana joiden kanssa hän siis piti yhteyttä just ehkä kerran kuussa.. sit näissä tilanteissa äijä istui vaan hiljaa ja murjotti jossain nurkassa, kaikki mun ystävät sit luuli että tykkääkö mun ex heistä ees yhtään kun aina on niin hiljaa ja vaikuttaa niin vihaiselta. Mulle tuli sellanen olo että toinen elää elämäänsä minun kautta ja on sosiaalisesti aika heikkolahjainen ja myöhemmin paljastuikin sit, ettei äijällä ollu kaikki ruuvit kohdallaan..
Äh, en ehkä osaa selittää tarpeeks hyvin tätä mut sun tekstis vaan ärsyttää mua. Puhut tyttöystävästäsi noin rumasti ja ajattelet jättäväs tuon tytön jos se ei muutu sellaiseksi kun sinä haluat. Ehkä hänelläkin käy mielessä että mikset sä voisi olla suulaampi ja sosiaalisempi? Luuletko et hän ajattelee susta noin rumasti vaikka oot syrjäänvetäytyvää tyyppiä, enpä
usko. Ehkei hän vaan tajua että kelailet tollasia asioita päässäsi tai et sulle on niin tärkeää ettei kaveris kuule että oot joskus pitänyt häntä bestiksenäsi.. Sun täytyy sanoa asiasta sille puolisolle ja niin että se oikeesti kuuntelee. Oikeesti aika huolestuttavia noi sun kuvailemasi mielialat, että tekis mieli vaan huutaa ääneen ja haukkua nainen kaikkien kuullen vain siks että sun mainees ehkä kokee pienen kolauksen.. Sun täytyy näyttää tälle sun naiselle ettet ole tossun alla ja jos sanoa sit suoraan mistä asioista et halua et hän sitten keskustelisi isommassa porukassa. Jos tunteitaan ei pura on kun kantelisi kivireppua selässään jatkuvasti, lasti vaan kasvaa ja jossain vaiheessa se selkä katkeaa.. ties mitä sillon teet, juuri tällaisissa tunnetiloissa varmaan iso osa väkivallan teoista tehdään.
Meillä oli exän kanssa just näin et aina sai olla arvailemassa mitä hän ajatteli mistäkin ja auta armias jos vastasit väärin johonkin kysymykseen mihin odotti mieleisensä mukaista vastausta. Kerrankin kaupassa kun oltiin ostoksilla, ex kysyi multa että voisinko kuvitella joskus seurustelevani tummaihoisen kanssa. No vastasin että jos ihminen on mukava niin toki, ei se väriä katso. Siitäpäs toisen naama valahti, heti alkoi huoraksi syyttelemään ja ettei voi kuvitella olevansa mun kanssa kun sanoin noin. Olin ihan että mitä hittoa. Mut hän olikin just sellanen et oli kodista saanut käyttäytymismallin, että isänsä on aina oikeassa ja kaikki keinot otetaan käyttöön jotta nainen vaan alistuu ja on hänen mielensä mukainen. Tästä seurasi sitten erolla uhkailua, sain itkeä varmaan sata kertaa itsekseni vessassa pari tuntia kun toinen ei halunnut sopia ja haukkui niin rumilla nimillä ettei tottakaan. Onneksi tajusin erota 2 vuoden jälkeen, ei meidän jutusta olisi koskaan tullut mitään. Mut sä oot oikeesti vaan liian kiltti/hiljainen/mukautuva, että oot jo antanut itsestäsi sellaisen tossukan vaikutelman tälle naiselle. Ehkä on hyvä myöntää faktat jo tässä vaiheessa, et kaikkia ei ole tarkoitettu yhteen. Rupee sä puhumaan ja käyttäytymään niinku miehen kuuluukin eli sanot vastaankin ja aiheesta niin saat kunnioitusta osaksesi, nyt oot ihan tossun alla. Istuta tyttö alas, puhu sille jämerästi ja kerro mikä sua ärsyttää ja jos ei muutosta kuulu, jatkakaa eri suuntiin. Se on parasta kaikille."Sit kun olisi halunnut yhteisellä porukalla
viettää aikaa, niin että olisi ollut molempien
ystäviä mukana oli pikkasen noloo kun toisella ei
ollu kun kaks ystävää mukana..."
Tätä minä en kyllä ymmärrä. Miten ihmeessä tuo on
sinulle noloa ja miksi? Ei ihmistä arvoteta hänen ystävämääränsä
perusteella.
Itse olen melko sosiaalinen ja tulen hyvin toimeen
erilaisten ihmisten kanssa, mutta ei minullakaan
ole kuin muutama tosiystävä. En minä kaipaa jatkuvasti
ympärilleni "ystäviä", jotka häviävät heti kovan
paikan tullen.
Kyllähän minä opiskellessa, töissä yms. jutustelen
ja olen tekemisissä monien ihmisten kanssa, mutta
vapaa-aikaani vietän pääasiassa vain muutaman hyvän
ystävän kanssa. Olenko minäkin nyt jotenkin "nolo",
kun en kerää ympärilleni suurta määrää mukakavereita?
Tulee mieleen teini-iän jutut, jolloin täytyi aina
yrittää olla se suosituin, jolla oli eniten kamuja.
Tuo murjotus on tietysti ikävempi juttu. Olisihan
hän voinut jutella sinunkin kavereitesi kanssa,
eikä vain jurottaa nurkassa. - Maija80
EiymmärräNyt kirjoitti:
"Sit kun olisi halunnut yhteisellä porukalla
viettää aikaa, niin että olisi ollut molempien
ystäviä mukana oli pikkasen noloo kun toisella ei
ollu kun kaks ystävää mukana..."
Tätä minä en kyllä ymmärrä. Miten ihmeessä tuo on
sinulle noloa ja miksi? Ei ihmistä arvoteta hänen ystävämääränsä
perusteella.
Itse olen melko sosiaalinen ja tulen hyvin toimeen
erilaisten ihmisten kanssa, mutta ei minullakaan
ole kuin muutama tosiystävä. En minä kaipaa jatkuvasti
ympärilleni "ystäviä", jotka häviävät heti kovan
paikan tullen.
Kyllähän minä opiskellessa, töissä yms. jutustelen
ja olen tekemisissä monien ihmisten kanssa, mutta
vapaa-aikaani vietän pääasiassa vain muutaman hyvän
ystävän kanssa. Olenko minäkin nyt jotenkin "nolo",
kun en kerää ympärilleni suurta määrää mukakavereita?
Tulee mieleen teini-iän jutut, jolloin täytyi aina
yrittää olla se suosituin, jolla oli eniten kamuja.
Tuo murjotus on tietysti ikävempi juttu. Olisihan
hän voinut jutella sinunkin kavereitesi kanssa,
eikä vain jurottaa nurkassa.No siis tällä mun exällä oli kaikki nämä "kaverit" koulusta ihan hyvänpäiväntuttuja vaan, kysyin joskus että eikö sulla ole edes yhtä tosi hyvää kaveria muttei kuulemma kaivannut kun kerran kuukaudessa parin tunnin kahvitteluseuraa jommastakummasta "kaveristaan". Eihän siinä mitään jos näin viihtyy, mutta kun toisesta oikein paistoi sosiaalisissa tilanteissa se vaivaantuneisuus kun ei ollut tottunut seurustelemaan ihmisten kanssa niin että tutustuisi myös uusiin tyyppeihin.. Kaiken lisäksi ex sitten ripustautui minuun ja yritti estää minua tapaamasta ystäviä n. kerran kaks viikossa kun ei hänkään kaivannut ystäviä, niin miksi minä kaipaisin. En jaksa alkaa tarkemmin selittää, mun mielipide nyt vaan on et ihmisestä tulee vähän sellainen surku olo jos ei ole hyviä ystäviä/edes vähän sosiaalista elämää. Ja aloittajan tapauksessa on ihan selvää että nainen pistää miestä kuus nolla ja toinen sitten uskaltaa avautua vaan anonyymina täällä netissä, kun se valitus ja avautuminen pitäis tehdä tälle naiselle että ottais ap:n vihdoinkin tosissaan. Joku täällä jo kuvailikin miten tilanteen voi ottaa itsevarmasti haltuun ilman et näyttää murjottavalta lapselta penkillä mutustamassa jätskiä. Tää sepustus riitti nyt, kiitos :)
- Syltty__
"itten kun jälkeenpäin sanoin asiasta naiselle. Niin hän sanoi, että ei hän mitään väärää tehnyt, hän kysyi vain. No, periaatteessa hänhän kysyi vain."
Sanot suoraa että joko mietit tarkemmin sanomisiasi tai pidät suusi kiinni.
"Hän vain sanoo, että selitän niin monimutkaisesti, ettei hän tajua eikä hän ole tarkoittanut mitään eikä tehnyt mitään väärää."
Sano, että koska olet liian tyhmä sitä tajuamaan, niin tästälähin olet kavereideni seurassa hiljaa ja keskityt näyttämään nätiltä ;)
Täytyy kyllä myöntää että itse joskus heittelen ehkä jossain määrin samantyyppisiä kommentteja ihan puhdasta ajattelemattomuuttani. Monesti sitä ajattelee että toinen ymmärtää huumoriheitot ja pistää sitten takaisin samalla mitalla, mutta usein ei ole näin.- Syltty__
Tässä taannoin avovaimoni ripittikin minua täysin vastaavasta asiasta (ja aika kovasti ripittikin).
Olin kaveripariskunnalle ajattelemattomuuttani naureskellut hänen paheitaan. Noh, viisaana ja sopuisana miehenä opin virheistäni ja olenkin ajatellut tästälähin miettiä vähän huolellisemmin sanojani.
Avokkini on juuri sellainen hiljainen tyttö, joka jää aina vähänkin oudommassa porukassa pelkäksi kuuntelijaksi.
- Mies.
Tuossa tuli kuvausta tapauksista ja niiden perusteella voisin sanoa, että opettele tilanteissa ottmaan haltuusi verbaali ja nonverbaali egosi neutraalin vahvasti.
Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että esim. siinä jäätelötapauksessa toimisit näin: Tervehdit tätä vastaan tulevaa ystävää ihan kädestä, ja saman tien juttelet muutamalla sanalla peruskohteliaisuudet, kuten tutustuttaessa tehdään, näin saat etulöyntiaseman ja tyttöystäväsi odottaa vuoroaan, sillä eihän tämä tervehditty ihminen voi kääntää selkää sinulle siinä tilanteessa.
Nyt kun olet saanut etulyönnin, ei ole mitään suurempaa väliä, vaikka sen jälkeen he puhuvatkin jostakin, josta sinä et tiedä yhtään mitään ja jos siinä tilanteessa tulee kommenttia, että miksi et puhu mitään, niin voit sanoa suoraan, että et tiedä ko, asioista yhtään mitään, joten kuuntelet mielummin. Näin voitat ulkopuolisen näkemyksen sille asialle, että et itse sulkenut itseäsi pois keskustelusta, vaan jotku muut tekivät sen. Ole silti läsnä heidän seurassaan ja jos poistut, niin ilmoita kohteliaasti, että häiritseekö heitä, jos käyt ostamassa jäätölä ja muista kysy, haluavatko he myös jäätelöä. Näin olet tilanteen herra.
Sitten siinä bestitjutussa riittää vallan mainiosti, että yksinkertaisesti oikaisee välittömästi ilmaantuneen asiavirheen, eli: Hei kuule mähän sanoin, että olimme joskus hänen kanssaan bestiksiä. Siitä aiheesta ei puhuta enää, eikä sinun tarvi selitellä mitään.
Ilmaise aina hänen seurassaan asiat neutraalin kohteliaasti ja muut huomioiden, sillä ei ne muut ole tymiä ja tajuavat tilanteen, jos tyttöystäväsi puhuu/letkauttelee epäolennaisia. - peli..
Kyseessä on sosiaalinen PELI.
Pelisääntöihin kuuluu nimenomaan mm. se, että peliä ei "mukamas" pelata --ei siis "mukamas" tehdä/ sanota yhtään mitään kummallista/ väärää jne.. ja kuitenkin niin tapahtuu.
Pelin tunnistaa siitä, että tulee just toi tunne, että "mitä ihmettä tässä oikein tapahtuu..?!" --ja toinen väitää kiven kovaa, että MITÄÄN ei "mukamas" tapahdu..- ...
sama kuin mies joka katselee vieraisiin pöytiin järjestelmällisesti, ei ole mukamas edes nähnyt koko naista... tuloksena se ettei muka koskaan ikinä missään näe naisia, on siis jopa sokea : )
- Uomo°
Luin ainoastaan kirjotuksesi lukematta siihen tehtyjä kommentteja, joten tässä saattaa tulla hieman toistoa.
Ensimmäisenä mielikuvana ei tulee mieleen tietoinen ja tarkoituksellinen toiminta.
Pikemminkin viittaisi tahdikkuuden, tilannetajun ja empatian puutteeseen eli kykyyn ja haluun asettua toisen asemaan.
Sydämmen älykkyyttä / tunneälyä joko on tai sitten ei, sitä lienee melko vaikea oppia, sillä sen saa äidinmaodossa suoniinsa virtaamaan.
Tällaisen henkilön muuttamisprojektia en suosittele, seurauksena tulokseton ikuisuuskeikka, loputon tunnetason "taistelupari" non-stop pettymyksineen.
Kukaan ei voi muuttaa toista, jokaisen on tehtävä se itse ja sittenkin se voi olla kovan työn takana.- hanneri
Kyllä, selvää empatian puutetta. Esim toiselle sanominen muka lohduttavana, tyyliin "voi sähän oot ihan ulkopuolinen" voi antaa kaksi eri käsitystä.
Siinä on suuri ero, sääliikö toista väkisin ilman syytä (yrittäen tallata toisen pohjamutiin ja korottaen itseään ylemmäs) vai sääliikö siksi, että todella KUUNTELEE ja YMMÄRTÄÄ toista ja sitten huomaakin, että nyt on vasta AIHETTA antaa myötätuntoa.
Jeps...
- .............
mun mies väittää, että naisten lempihupia on tuo miehen nolaaminen seurassa. Kerrotaan jotain "hauskoja" juttuja, mitä toinen ei todellakaan haluaisi seurassa kerrottavan. Vähätellään, haukutaan leikillään. Työpaikalla kuulemma naiset kahvitauollakin ikäänkuin kilpailevat siitä, kuinka tyhmästi kenenkin mies on tehnyt yms. Koskaan ei kuule kehua, ei huomaa arvostusta.
Vaikka oma mieheni on hyvin hallitseva luonne, myönnän että itsekin joskus syyllistyn siihen että kohtelen häntä alempiarvoisena. Se on väärin, mutta monesti se johtuu stressistä ja siihen liittyvästä ajattelemattomuudesta.
Eri asia on, kun toinen on selvästi aina laukomassa typeryyksiä, painamassa toista maan alle. Ei sitä minun mielestäni voi laittaa pelkän ajattelemattomuuden piikkiin. Se ei ole mikään selitys, ettei tarkoita sitä jos sanoo pahasti. Aina voi ottaa asioista opikseen, opetella kunnioittamaan kanssaihmisiään. Sinun pitäisi nostaa kissa pöydälle, sanoa asiat suoraan naisellesi. Mielestäni ei ole kohtuutonta sanoa, että olet jopa miettinyt ero tämän takia. Liika on aina liikaa. Pienet huonot heitot silloin tällöin voi vielä antaa anteeksi, mutta jos tullainen käytös on jatkuvaa, en kokisi elämääni järin mielekkääksi ko. ihmisen kanssa. Ainakaan sosiaalisissa tilanteissa. Ja niitähän on miltei päivittäin.
Nyt rinta rottingille, äläkä helvetissä välitä mitä naisen kaveri ajattelee. Mitä muut ajattelevat jos sanot sitä tai tätä takaisin. Sanot juuri niin kuin sinusta tuntuu! Tsemppiä. - sana-nainen
Ihan vaan ehdotuksia vastaiskuun..
"Sä näytät ihan ulkopuoliselta, puhu nyt säkin jotain."
- voi kuule kultaseni, olisin niin mielelläni osallistunut keskusteluunne mutta minusta tuntui että arvostat enemmän omaa ääntäsi!
Ja sitten toiseen tilanteeseen...
Naiseni sanoi nauraen minulle: "no onko sulla ketään bestistä nykyään, vai onko sulla edes uusia kavereita."
-tiesitkö kultaseni ihailen tapaasi käyttää sanoja, osaat sitten valita ne osuvimmat aivan joka tilanteeseen. Eikös vaan kaverit olekkin hurmaava tämä naiseni?
..johan on kumma jos ei jossainvaiheessa ala nainenkin ymmärätämään jotain. - Kerrotaan kyselijälle
Miehet tuntuvat yleensä haluavan sosiaalisesti lahjakkaita naisia. Sosiaaliset naiset taas tajuavat, että he ovat paljon halutumpia miesten keskuudessa verrattuna muuten samankaltaiseen, mutta hieman ujohkoon naiseen. Siksi sosiaaliset naiset uskovat, että heillä on "varaa" käyttäytyä joskus ei-mukavasti. Varmaan sellaisiakin helmiä on jotka ovat aidosti mukavia ja sen lisäksi sosiaalisesti lahjakkaita, mutta sellaiset ovatkin jo suuria harvinaisuuksia.
Ja muuten, eräs termi kuvaamaan tyttöystäväsi käytöstä on epäempaattisuus.- weirdomann
Epäempaattinen, juuri tätä sanaa hain.
Tuntuu kuitenkin, että hän on vain minua kohtaan epäempaattinen ja muita kohtaan ihan minun kiusaksi niin mielissään että. Tai sitten ryhmätilanteet vain ovat sellaisia, että huonoitsetuntoisinta kohtaan hän on hieman epäempaattinen. Saa polkea jotain, jotta kohoaa ylemmäs.
- juennssku
kontrollifriikki. koita jaksaa.. tai sitten jätä
- totuutta silmiin
Selvä narsistinen luonnehäiriö. Erittäin harvoin parantuu kun kohde ei sitä itse halua tiedostaa. Jätä, jätä ja jätä. Tulet vain satuttamaan itsesi pahemmin.
- jeps
itselläni on ollut muutama tuollainen "kaveri". Sanoisin että tämä ihmistyyppi usein tavoittelee vain omaa etuaan ja (niin kuin täällä on jo monta kertaa sanottu) on epäempaattinen.
Kyseinen ihmistyyppi ei ole oppinut/saanut kykyä asettua toisen ihmisen asemaan, jolloin ei siis osaa ottaa toisen tunteita huomioon. Ihan mielenkiinnosta kysyisin että onko naisystävälläsi sisaruksia? Sisarukset kun usein opettavat toisilleen empaattisuutta. - Jdjsjsjsjsk
Ite en siedä hallitsevia naisia, kuten esim. Ylivallan ottajia, huumorintaju on yks mitä ihailen, kaikissa ihmisissä, ei tehdä turhan vaikeeks asioita, kiltti on yks helppoja, ite tahdon jäädä tavanomaisesti ulkopuoliseks ja varjoon, ite arvostan huomioon ottamisia, musta se on reiluu ja ei tylsä, jos otetaan huomioon.
- puoleksimielenkiintoista
Mitenhän lienee tilanne kehittynyt yhdessätoista vuodessa aloituksesta? Onko erottu, vai totuttu, vai onko nainen ymmärtänyt sen mitä aloittaja koitti selittää?
- Anonyymi
Hän kuulostaa manipuloivalta ja hieman häijyltä / ilkeältä minusta. Tosin, näin vuonna 2021 kiinnostaa tietää, että mitä tän keissin kävi? Ootteko yhessä vielä?
- Anonyymi
Munkin naiseni (puoliso)on dominoiva ja tulee esiin eri tavoin ja eri tilanteissa mutta siksi juuri rakastankin naista, jokin siinä kiehtoo.
- Anonyymi
Selvä narsisti. Poistu suhteesta välittömästi, tilanne ei tule parantumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4423794Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181642- 1161476
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501256
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi901191Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047- 441039