Karjala oluttölkki

karjalasta kajahtaa

Paljonko on keräilyarvoa luultavasti 1970-luvun alkupuolen, erittäin hyväkuntoisella tyhjällä Karjala III oluttölkillä? Tölkin kannessa silloinen myyntihinta 1,80mk. Tölkki on perusväriltään valkoinen ja alareunassa teksti "Karjalasta kajahtaa". Valmistaja Auran panimo Oy Turku.

Karjala olutmerkkihän on ollut Hartwallin omistuksessa jo 1940-luvulta. Miksi valmistaja on tässä tapauksessa Auran panimo Oy? Hartwall -nimeä tölkissä ei mainita.

14

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiuna

      Oluttölkin keräilyarvoa en tiedä, mutta etsiskelen työhöni 1970-luvun olut tölkkejä ja pulloja, myös pelkästään etiketit ja pelkät pullot käy. Lisäksi Jaffapullot (punaiset ja keltaiset jaffat), Step-pullot, Sorrentos, Apsis ja Palma pullot, sekä Pommac ja Grape-pullot, kaikki nämä 1970 luvulta. Herkkua olisi myös jos Coca-cola pulloja löytyisi myös. Jos jollain on näitä, toivoisin saavani siitä tietoa.
      Kysyit miksi oluttölkissä lukee valmistaja Auran panimo. Se johtuu siitä, että valmistaja todellakin oli Auran panimo Turussa ja Hartwall osti panimon vuonna 1971 tammikuussa. Kaupan yhteydessä Hartwall sai mahdollisuuden järkeistää jakelua ja tuotantoa. Nyt yhdistettiin kaikki maan jakelupaikat ja tuotantopuolella nimikkeiden määrää vähennettiin. Aura 3 lopetettiin (joka oli ennen Auran panimon tuote) vähitellen ja Karjalan tuotanto alkoi Kaarinassa. Nämä panimoiden nimethän näkyvät monissa pulloissa, vaikka ne olisivat Hartwallin omistuksessa.

      • Mulla on avaamaton koff3-pullo,kai jotai 70-lukua...iso 3 kullanpohjalla..


      • tiuna
        albert77 kirjoitti:

        Mulla on avaamaton koff3-pullo,kai jotai 70-lukua...iso 3 kullanpohjalla..

        Moi!
        Vaikutat ilmeisesti Tampereella. Onko sinulla mahdollisuus ottaa kuvaa ko.pullosta. Luulen kyllä tietäväni millainen etiketti siinä on, mutta kuva kertoo aina enemmän kun tuhat sanaa. Jos se etiketti on kuvailemasi mukainen, on pullo todennäköisesti vuosilta 1973-1974. Paljonko tämä tuote maksaa?


      • tiuna kirjoitti:

        Moi!
        Vaikutat ilmeisesti Tampereella. Onko sinulla mahdollisuus ottaa kuvaa ko.pullosta. Luulen kyllä tietäväni millainen etiketti siinä on, mutta kuva kertoo aina enemmän kun tuhat sanaa. Jos se etiketti on kuvailemasi mukainen, on pullo todennäköisesti vuosilta 1973-1974. Paljonko tämä tuote maksaa?

        kyllä kuvan saan otettuu siitä..
        mut en oo aatellu mitää hintaa,ku en sitä
        oo kaupitellu.kai sen myydä voin.


        pistäppä mailiosottees,ni katotaa.

        [email protected]


      • spirituelli spioni

        multa löytyy luultavasti 70-luvun aura, karjala, koff, lahden erikois olut yms tölkkejä joita voin myydä.


      • yhdysolut
        spirituelli spioni kirjoitti:

        multa löytyy luultavasti 70-luvun aura, karjala, koff, lahden erikois olut yms tölkkejä joita voin myydä.

        Hei!
        Etsin mm Porin oluttehtaan ja Koffin oluttölkkejä missä panimohistoria sekä vanhoja olutetikettejä,olutlaseja ym
        Olen keräilijä
        e-mail;[email protected]


      • yhdysolut
        spirituelli spioni kirjoitti:

        multa löytyy luultavasti 70-luvun aura, karjala, koff, lahden erikois olut yms tölkkejä joita voin myydä.

        Löytyykö Porin oluttehtaan oluttölkkejä?
        Niistä olisin kiinnostunut sekä Koffin oluttölkeistä missä panimohistoriikki.e-mail;[email protected]


      • j.pljh
        tiuna kirjoitti:

        Moi!
        Vaikutat ilmeisesti Tampereella. Onko sinulla mahdollisuus ottaa kuvaa ko.pullosta. Luulen kyllä tietäväni millainen etiketti siinä on, mutta kuva kertoo aina enemmän kun tuhat sanaa. Jos se etiketti on kuvailemasi mukainen, on pullo todennäköisesti vuosilta 1973-1974. Paljonko tämä tuote maksaa?

        mulla ois avattu hyvin säilyny koff3 kullatulla kolmosella


      • J.la
        tiuna kirjoitti:

        Moi!
        Vaikutat ilmeisesti Tampereella. Onko sinulla mahdollisuus ottaa kuvaa ko.pullosta. Luulen kyllä tietäväni millainen etiketti siinä on, mutta kuva kertoo aina enemmän kun tuhat sanaa. Jos se etiketti on kuvailemasi mukainen, on pullo todennäköisesti vuosilta 1973-1974. Paljonko tämä tuote maksaa?

        Anteeksi,mul on 2kpl koff3 tölkkiä kullatulla kolmosella ja 1kpl karjalasta kajahtaa tölkki. Kaikki avattuina. Paljonko niistä saa? Ilmoitatko viestillä nro 0400877540


      • Teslaa
        albert77 kirjoitti:

        Mulla on avaamaton koff3-pullo,kai jotai 70-lukua...iso 3 kullanpohjalla..

        Löytyi ykspäivä jokunen lahden erikoisolut tölkkii ja pari karjalan onko jollain kiinnostusta noita kohti ja onko noilla jotain arvoa?


      • Teslaa kirjoitti:

        Löytyi ykspäivä jokunen lahden erikoisolut tölkkii ja pari karjalan onko jollain kiinnostusta noita kohti ja onko noilla jotain arvoa?

        Kyl noita jotkut keräilee.Mutta rahallista arvoo ei taida paljoo olla,veikkaisin


    • Moi mulla olis karja tölkki joka on valkoinen ja lukee valmistettu alkon luvalla minkä ikäinen tölkki olis

    • 14vpoika

      Löysin mettästä karjala III tölkin jossa lukee alareunassa karjalasta kajahtaa ja lukee myös OY hartwall ab kaarina tölkki on väriltään valkoinen ja ylempänä lukee valmistettu alkon luvalla

    • Kkkkkkkkko

      Itellä ois vanha karjala tölkki jossa siel alhaalla lukee
      Karjala
      Olut
      |||
      Paljoko semmosella ois hintaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe