Oireita Nuvasta

Olen vasta aloittanut NuvaRingin käytön, eka rengas on sisällä ja se pitäisi poistaa ylihuomenna. Laitoin sen menkkojen eka päivänä ja menkat kesti sen normaalin 4-5 päivää. Sen jälkeen tuli viikon verran niukkaa ruskeaa vuotoa, jonka takia jouduin käyttämään pikkuhousunsuojaa. Sitten seuraavan viikon tulikin jo punaista vuotoa, ikäänkuin niukat menkat ja joudun käyttämään sidettä/tampoonia. Jonkinlainen vuoto on siis jatkunut koko eka renkaan ajan. Lisäksi tuntuu, että limakalvot alapäässä kuivuvat. Tuntuu, etten kostu enää ollenkaan normaalisti. Muilla kokemuksia tällaisesta? Mietin jo koko Nuvan käytön lopettamista. En tahdo tällaisia oireita. Kannattaako mun edes laittaa toista rengasta, voiko nämä oireet helpottaa/hävitä???
4477
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Mullakin oli ekan renkaan aikana koko ajan pientä tuhruvuotoa. Sit renkaan poiston jälkeen tuli pienet menkat ja toisen renkaan kohdalla ei ole ollut mitään vuotoa enää. Limakalvojen kuivumista en ole huomannut.

Äänestä

Itselläni Nuvaring pikemminkin kosteuttaa kuin kuivattaa. Olen käyttänyt yhden renkaan eikä ole tullut mitään haittavaikutuksia.

Äänestä
  • juhli, niin mullakin kosteutti aluksi mutta muutaman kk:n päästä muuttui kuivuudeksi..

    Äänestä

Kuvaamasi oireet ovat normaaleja sivuvaikutuksia, joita joillekkin tullee ja joillekkin ei kun aloittaa hormonaalisen ehkäisyn. Olettaen tietysti, että et ole käyttänyt esim. pillereitä tai pitänyt tauon pillereistä ennen kuin olet aloittanut renkaan käytön. Sivuvaikutukseet kestävät yleensä 2-4kk, tai vähemmän ihan riippuen ihmisestä :) Jos kestää kauemmin, niin sitten lääkäriin, koska silloin ehkäisy ei yleensä toimi toivotulla tavalla. Mutta odotteleppa vaan ihan rauhassa ja yritä kestää :) Itsellä rengas ei aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia, mutta pillerit senkin puolesta :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


surullinen ja kyllästynyt kirjoitti:

Olen vasta aloittanut NuvaRingin käytön, eka rengas on sisällä ja se pitäisi poistaa ylihuomenna. Laitoin sen menkkojen eka päivänä ja menkat kesti sen normaalin 4-5 päivää. Sen jälkeen tuli viikon verran niukkaa ruskeaa vuotoa, jonka takia jouduin käyttämään pikkuhousunsuojaa. Sitten seuraavan viikon tulikin jo punaista vuotoa, ikäänkuin niukat menkat ja joudun käyttämään sidettä/tampoonia. Jonkinlainen vuoto on siis jatkunut koko eka renkaan ajan. Lisäksi tuntuu, että limakalvot alapäässä kuivuvat. Tuntuu, etten kostu enää ollenkaan normaalisti. Muilla kokemuksia tällaisesta? Mietin jo koko Nuvan käytön lopettamista. En tahdo tällaisia oireita. Kannattaako mun edes laittaa toista rengasta, voiko nämä oireet helpottaa/hävitä???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu