Helpotti lukea näitä

Pikkueukko

Kiitos tästä palstasta. En tunne henkilökohtaisesti ketään näin pientä, vaikken mikään hurjan pieni olekaan(156 cm ja 45 kg).

Usein minua yli 45-vuotiasta tytötellään työpaikalla ja vähän muuallakin, ei siis oteta vakavasti.

Olisi myös kiva pukeutua "naisellisesti", mutta eihän ne lasten vaatteet oikein vakuuta tämän ikäisellä.

Xs-koot on usein minulle isoja, varsinkin hihat ja lahkeet pitkiä. Rahat on sen verran vähissä, ettei ole vara ostaa kalleimmista liikkeistä vaatteita.

Helpottaa kuitenkin kun on kohtalotovereita, vaikken tietenkään kenellekään toivoisi tällaisia pienuudesta johtuvia ongelmia.

Onhan Shakirakin pieni, mutta hänellä on vartalon suhteet todella kauniit. Itselläni on lyhyet raajat ja paksu keskivartalo, pohkeista ei tietoakaan, mutta isot jalat, joten koomisen näköinen eukko olen.

Olisi varmaan todella ihana, kun voisi mennä kauppaan ja valita mitä vain vaatetta, josta pitää ja aina sopisi hyvin. Sellaisiakin onnekkaita on aika paljon!

Tsemppiä kaikille pienikokoisille!

3

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muodokas-

      Oletko yrittänyt lihottaa itseäsi? Olen sentin sinua lyhyempi ja painan 48kg ja vatsa on timmi, mutta etenkin peppu kiinteä ja pyöreän muodokas. :)

      Vaatteiden ostossa ei ole oikeastaan ongelmaa.

    • xs-koot sopivat

      Koot vaihtelee kaupoittain. Monissa "aikuisten naisten" vaatekaupoissa koot ovat hirveän isoja, jolloin sx-kokokin on iso tällaiselle kääpiölle. Mutta jos menee nuorten kauppoihin, niin siellä xs-koot ovat selvästi pienempiä, onhan ne tarkoitettu nuorille.

      Toki, ne vaatteet voi olla nuorekkaita, mutta valikoimaa on paljon ja kyllä sieltä voi poimia niitä aikuismaisempia tai ei-niin-teini-tyyppisiä vaatteita. Peruspaidat, farkut, bleiserityyppiset takit, neuleet, ym. käyvät ihan hyvin aikuisellekin vaikka olisikin ostettu nuorisoliikkeestä. Ja kyllähän monet aikuisetkin shoppailevat esim. VeroModassa tai Zarassa. Zarassa on ihan aikuismaisiakin, kauniita naisellisia vaatteita, ja koko 34 on yleensä minulle pieni! Ne ovat niitä eurooppalaisia kokoja. Suositteln sinua tutustumaan Zaran valikoimaan, jos et ole sitä vielä tehnyt. Itse ostan myös H&M:ltä xs/32 koon vaatteita ja yleensä ne ovat suht sopivia. Tosin painankin sinua 5 kiloa enemmän :)

    • pieni mutta pippurinen

      No heipä vaan sirot kanssasisaret, kiva että teitäkin nyky-Suomesta löytyy :)

      Mulle on aina melkoinen tuska löytää vaatetta, oon 157 cm/43-44 kg, paino vaihtelee noissa rajoissa. On ihan tosi ettei mitat numeroina kerro kaikkea; mulla on ns. tiimalasi-vartalo eli rinnat ja peppu löytyy ja ampiaisvyötärö. Kiinteänä pysyn lenkkeilyn ansiosta. Siro ja sopusuhtainen olen ollut koko ikäni, nuorempana yritin itteeni väkisin lihottaa mutta se oli liian kovaa työtä.

      Haukkuja muodostani en ole paljon kuullut, ainoastaan tankkimainen anoppini on joskus kireyttään sanonut mua liian laihaksi. Hassua, anoppi on koko ajan laihiksella ja aina kun sen näen se on lihonut lisää...

      32-kokoa kaupoista saa etsimällä etsiä, yleensä tuleekin ostettua H&M:ltä kokojen ja hinnan vuoksi. Myös muodikkuus on kiva juttu, tosin kauheen lapsellisen oloisia vaatteita en halua käyttää (ikää on jo pian 42 v.), mutta tarkaan seuloen mieleistä on vielä löytynyt.
      Jos löydän kivan 32-34 kokoisen vaatteen ja vaikka se on liian iso, ostan silti ja korjailen (pienennän/lyhennän) itse kotona. Onhan siinä hommaa, mut muuten en saa istuvia vaatteita.

      Lisäksi pieniä kenkiä on aivan liian vähän kaupoissa; heti sesongin alussa pitää melkein kengät ostaa jotta saa kaupasta sen pienimmän parin.

      Pitäkää tytöt lippu korkealla ja olkaa ylpeitä itsestänne, sirous on kaunista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe