Osaavatko miehet lukea rivien välistä?
Minä (nainen) ainakin tyttökavereitten kanssa aina uuteen mieheen tutustuttaessa käyn tarkkaan tekstarit läpi: isot alkukirjaimet, välimerkit, huutomerkit, pisteet, hymiöt, sanavalinnat.
Onhan se esimerkiksi AIVAN eri asia kirjoittaako
onneks olkoon
vai
Onneks olkoon! :)
Eikö? Kai noin yksinkertaisen esimerkin jo mieskin tajuaa?
Ja tietty mietitään kans lähetysajankohtia, viestien pituuksia ym, ja itse viestejä lähetellessä harkitaan tarkkaan sanamuodot, merkit ja muut. Olen kyllä ajatellut, että saattaa olla täysin turhaa eikä miehet ajattele lainkaan tällaisia merkityksiä viestejä näpytellessään. No miehet, miten on? :)
Lukevatko miehet rivien välistä?
29
2506
Vastaukset
Periaatteessa oikeinkirjoitus tuo mielipiteelle uskottavuutta ja kertoo vähintäänkin keskinkertaisesta koulusivistyksestä. Toisaalta nettipalstalle kirjoitetaan usein tajunnanvirtaa, eikä tämä ole oikeinkirjoitusharjoitus.
Viimeiseen kielikuvaasi vastaus on, etteivät miehet lue rivien välistä. Valitettavasti naiset tähän sortuvat ja joutuvat tulkinnoissaan harhapoluille.- hossi
En ikävä kyllä muuta tee kuin luen rivien välistä ja muutenkin katson aina suhtautumista ja käyttäytymistä eri tilanteissa. Huomaan kyllä heti jos siellä seassa on jotain poikkeavaa tai esim. vaikka toinen yrittää esittää jotain mitä ei suinkaan ole ! Jostain kumman syystä osaan lukea ihmisiä vähän liiankin hyvin ja huomaan pienetkin poikkeavuudet käytöksessä.
Tuosta on paljon hyötyäkin mut useimmiten tuntuu et siitä on pelkkää haittaa :(
Varsinkin jos tapaan jonkun kiinnostavan naisihmisen ja yhtäkkiä huomaan jotain mikä ei kuulu joukkoon ni siinä meni luottamus välittömästi !- sensible
veit sanat suustani, aivan samaan tulokseen tullut minäkin (nuorimies, eikä poika).....pelottavaa
- typyli
Kaikissa ihmisissä on vikansa. Ei pidä kaikkea ottaa niin vakavasti. Elämästä menee ilo...
- Mulla on ainakin..
tosi paljon erilaisia "sivuja", joka päivä on erilaiset fiilikset ja asiatkin voivat tuntua erilaiselta, virtaa on erilailla. Mua pitäisit taatusti todella epäluotettavana! ;DDD
Vain todella läheisiä ihmisiä voi oikeasti lukea niin että huomaa taustan. Minäkin vaistoan ihmisistä helposti erilaisia tunteita, mutten todellakaan vetele liian äkäisiä johtopäätöksiä. Meillä kun on taipumusta kuvitella, että kaikki ihmiset käyttäytyvät ja toimivat niin kuin me itsekin. Ja sepä ei pidäkään paikkaansa.
Ihmiset ovat joustavia, oppivat ja kokeilevat uusia tapoja lähestyä asioita ja käsitellä erilaisia ongelmia. Tai pitäisi ainakin.
Muuten, mun ystäväni ja kaverini pitävät minua hyvinkin luotettavana, vaikka käytökseni on lähinnä "jatkuvaa muutosta".
Sulla on pelottavan suoralinjainen käsitys ihmisistä. Hui!! Tai sitten olet huomenna vähän eri mieltä, kun olet asiaa ajatellut ja päivä on parempi ;). - hossi
typyli kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on vikansa. Ei pidä kaikkea ottaa niin vakavasti. Elämästä menee ilo...
Suinkaan vainoharhainen ole mut sen verran oppinut olen ettei nuo minun arviot toisesta hirveesti ole pieleen mennyt.
Juu ei kaikkia parane liian vakavasti ottaa mut vaikea sitä luontoo on mennä muuttamaan. mut toisaalta kiinnitän eniten huomiota juuri niihin tärkeisiin seikkoihin mitkä ovat jatkon kannalta mahdollisesti tärkeitä. Toisen ei tarvitse muuta tehdä kuin olla vilpittömästi oma itsensä niin kaikki menee hyvin. No vikansa kullakin ! - hossi
Mulla on ainakin.. kirjoitti:
tosi paljon erilaisia "sivuja", joka päivä on erilaiset fiilikset ja asiatkin voivat tuntua erilaiselta, virtaa on erilailla. Mua pitäisit taatusti todella epäluotettavana! ;DDD
Vain todella läheisiä ihmisiä voi oikeasti lukea niin että huomaa taustan. Minäkin vaistoan ihmisistä helposti erilaisia tunteita, mutten todellakaan vetele liian äkäisiä johtopäätöksiä. Meillä kun on taipumusta kuvitella, että kaikki ihmiset käyttäytyvät ja toimivat niin kuin me itsekin. Ja sepä ei pidäkään paikkaansa.
Ihmiset ovat joustavia, oppivat ja kokeilevat uusia tapoja lähestyä asioita ja käsitellä erilaisia ongelmia. Tai pitäisi ainakin.
Muuten, mun ystäväni ja kaverini pitävät minua hyvinkin luotettavana, vaikka käytökseni on lähinnä "jatkuvaa muutosta".
Sulla on pelottavan suoralinjainen käsitys ihmisistä. Hui!! Tai sitten olet huomenna vähän eri mieltä, kun olet asiaa ajatellut ja päivä on parempi ;).Aikas monimuotoinen olen minäkin siinä missä moni muukin :) Hivenen tuo kirjoitus ei itselläni kyllä vastannut ajatusta mikä piti siinä julki tuoda mut läheltä se liippasi kuitenki. Kirjoituksen lopetus oli hivenen tylyn kuuloinen mut toiminnassani ole kyllä aikas suoraviivainen tyyppi.
Sanotaan pikemminkin niin et vaistoan kaiken poikkeavan käytöksen ihmisessä kun hän toimii omaa itseään vastaan sekä näen heti jos esim. toisella kaikki asiat eivät ole ihan ok.
Sanotaan näin et sen perusluonteen huomaan kyllä kaikista vivahteista huolimatta olis sit mielenala millainen tahansa. Vaikea asia selvittää näin kirjoittamalla :)
No käytännössä katson kuitenkin ennenkö teen päätöksiä suuntaan tai toiseen.
- scale
Mun silmissä nuo rivinvälit ovat valkoisia.
Ei herranen aika onneks olkoosta voi kukaan saada mitään syvällistä irti, eihän?
Tässähän tulee kohta kauheet suorituspaineet ihan vaan näitä juttuja kirjoitellessa :D
Heh, mitähän piiloviestejä tässä oli?>Mun silmissä nuo rivinvälit ovat valkoisia.
- Ei mitään taka-ajatuksia tai vihlailua?
>Ei herranen aika onneks olkoosta voi kukaan saada mitään syvällistä irti, eihän?
- Kyllä saa. Vähän laimeaa - edes huutomerkki perään! Toiseksi alkaa epäilyttää osaako painaa kahta nappia yhtäaikaa (ei ehkä tiedä miten iso kirjain ja huutomerkki tehdään tai motoriikassa on jotain hämminkiä).
>Tässähän tulee kohta kauheet suorituspaineet ihan vaan näitä juttuja kirjoitellessa :D
- Samoin. Monta minuuttia sai miettiä, uskaltaako tähän vastata...
>Heh, mitähän piiloviestejä tässä oli?
- Et ymmärrä, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia (niin haluat antaa ymmärtää, mutta tiedät ettei kukaan usko). Yksinkertaistat asioita tahallasi: yritit provosoida jonkun väittämään sinua tyhmäksi tai pistämään paremmaksi. Hmm... veikkaisin jälkimmäistä ja minä tartuin syöttiin (ehkä en kuitenkaan ihan odotetulla tavalla?)
Ja mitä minun viestissäni olikaan luettavissa rivien välistä? Taidan olla tosikko? :)- scale
elin_tilaa kirjoitti:
>Mun silmissä nuo rivinvälit ovat valkoisia.
- Ei mitään taka-ajatuksia tai vihlailua?
>Ei herranen aika onneks olkoosta voi kukaan saada mitään syvällistä irti, eihän?
- Kyllä saa. Vähän laimeaa - edes huutomerkki perään! Toiseksi alkaa epäilyttää osaako painaa kahta nappia yhtäaikaa (ei ehkä tiedä miten iso kirjain ja huutomerkki tehdään tai motoriikassa on jotain hämminkiä).
>Tässähän tulee kohta kauheet suorituspaineet ihan vaan näitä juttuja kirjoitellessa :D
- Samoin. Monta minuuttia sai miettiä, uskaltaako tähän vastata...
>Heh, mitähän piiloviestejä tässä oli?
- Et ymmärrä, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia (niin haluat antaa ymmärtää, mutta tiedät ettei kukaan usko). Yksinkertaistat asioita tahallasi: yritit provosoida jonkun väittämään sinua tyhmäksi tai pistämään paremmaksi. Hmm... veikkaisin jälkimmäistä ja minä tartuin syöttiin (ehkä en kuitenkaan ihan odotetulla tavalla?)
Ja mitä minun viestissäni olikaan luettavissa rivien välistä? Taidan olla tosikko? :)Eipäs uskois mitä kaikkee tekstistä voi saada irti :) *poistuu häpeillen takavasemmalle*
scale kirjoitti:
Eipäs uskois mitä kaikkee tekstistä voi saada irti :) *poistuu häpeillen takavasemmalle*
...taisi olla enemmän mielikuvitusta kuin taitoa lukea rivien välejä. :D Saattaa sattua kohdalleen, tai sitten ei...
- Ei tulkintoja
Mun miehet. Nykynen (ja entinenkin) ovat ihan
älykkäitä heppuja mutta en ole tavannut miestä joka olisi innokas viestittelijä tai panostaisi ainakaan välimerkkeihin.
Olen päättänyt olla tulkitsematta miesten laittamia viestejä sen enempää kuin itse asian
mitä viestissä sanotaan.
Viestittelyissä on muutenkin aina väärinymmärryksen vaara että parempi on soittaa
asiansa. Puolin ja toisin.
Ne runoilut sun muut on meidän naisten juttuja enemmän. - naturan demanto
En ainakaan minä lue enkä kirjoita rivien välissä, vaan pyrin ilmaisemaan asiat ihan tekstissä itsessään. Jos joku yrittää käyttää minuun rivienvälistä oheisviestintää, se menee valitettavasti ihan hukkaan. Sen sijaan kiinnitän huomiota tekstin sujuvuuteen ja oikeakielisyyteen, sillä sellainen kertoo aika paljon paitsi kirjoittajansa sivistyksen tasosta, myös siitä kuinka paljon hän haluaa ottaa lukijansa -siis minut- huomioon.
- höh
Itse kirjoittaisin "Onneksi olkoon. :)" koska muille vaihto ehdoille Wordin oikoluku heittää virhettä. Huutaminen ja hymyily, ei taas kuulu yhteen, joten laitan pisteen huuto merkin sijaan. ;) Usein kuitenkin kirjoituksissani yksittäiset sanat voivat olla virheellisiä, kun ei Word niitä tajua korjata. :) Tekstiviestejä en sitten ole kirjoitellut enkä aio kirjoitella.
- höh
Ai niin, perskule, yhdyssanat ovat heikon kohtani. Eli ne menee metsään aina..
- mä käytin
höh kirjoitti:
Ai niin, perskule, yhdyssanat ovat heikon kohtani. Eli ne menee metsään aina..
kans aikaisemmin Wordiä ja sen oikolukua, mutta huomasin, että Works on reilusti parempi. Se tarkistaa kieliopin, yhdyssanat, pilkut, pisteet jne.
Vaihda siihen! :D
- Syltty__
Hankala tekstareista/maileista on mitään kovin syvällistä päätellä. Paitsi siitä, jos niitä ei tule ;)
- Syltty__
Tämä koskee siis sitä tutustumis/deittivaihetta, tyttöystävältä voi kysyä suoraan.
- rivien välistä
Miksi siis te ylipäänsä vaivaudutte hinkkaamaan niitä viestejä niin pitkään. Vihjailut, rivien välistä luku, suuntaamiset ei vaan osu sillälailla silmään.
Jos viestissä lukee, että Mennäänkö ulos kävelylle? tai mennäänkö ulos kävelylle? ;) niin kyllä se minun mielestä tosiaan tarkoittaa ihan vain ulkona kävelemistä. MItä muuta mukamas se voisi tarkoittaa? :D :)- välistä..
siis esim tuo "mennäänkö kävelylle?" tai "mennnäänkö kävelylle? ;)" Niin itse tulkitsisin tuon jälkimmäisen silmäniskun kera flirtiksi/eli siis jotain on mielessä.
tai vaikkapa.. no,sehän on nyt melko sama kuinka monta pistettä käyttää,kunhan nyt ei ihan 10 tai sata :D ja onko hymiöitä vai ei. Ite kyllä tykkään käyttää hymiöitä, kun ei tälleen netin välityksellä näe toisen eleitä/ilmeitä.
Kai se vaan on enemmän yksilökohtaista, toiset tykkää kirjoitella hymiöitten,pisteitten yms kera, toiset ei jaksa niitä käyttää ollenkaan..?
eli ei riipu välttämättä onko mies vai nainen..
- Kunnian Mies
Sieltä osaan lukea naista kuin avointa haisevaa kirjaa.
- Sohvaperunan mies
Naisilla liikaa aikaa miettiä mitä omalaatuisempia päätelmiä joka ikisestä kommentista. Sitä enemmän mennään metsään mitä enemmän luetaan rivien välistä.
- MPW
..tuntuu siltä, ettei ymmärrä sitä riviäkään, ni sekotany sitte vielä välitki siihe.
Oikestaan aika useinki tipahdan kärryiltä;) - M rivien välistä
Kirjoita minulle sellainen viesti, niin osoitan olevani varsinainen Enigma. Kaikki nyanssit tunnistetaan, ainakin melkein.
- ainaminä
turhaa ajanhukkaa
- lyhyt vastaus
Ei. Miehet eivät yleensä ajattele viestittelyään noin tarkasti. Mietippä uudelleen.. :)
- vili
vastaa viesteihin, koska se on mun mielestä paskahommaa ja vittuilua parhaimmillaan. jos ei ole kiinnostusta tai pokkaa soittaa, ni ei tarvitse asioida meitsin kanssa....varsinkin, jos on treffannut uuden mimmin.
- ei, ei ja ei
Tekstarit ja sähköpostit ovat viestien välittämistä varten. Piste.
Eivät ne ole mitään #"&W luonneanalyysejä. Sellaiset pitää tehdä ihan jostain muualta. Erityisesti hymiöiden käyttö on jotain sellaista, mitä ehdottomasti en tee uuden tuttavuuden kanssa. Ne ymmärretään *aina* väärin käytin niitä miten tahansa. Eli jos suhteen alkaminen on oikeista hymiöistä kiinni, olkoon.
Viestien lähettämisen ajankohdan tai viestin pituuden tulkitseminen, vielä porukalla, tsiisus. Ihan totta, me miehet ollaan sen verran yksinkertaisia, että me viestitellään silloin kun on aikaa. Ei silloin kun on juuri sen viestin tekemiseen juuri nyt oikea aika, kuun asento, syvällinen fiilis tai jokin muu asiaan vaikuttamaton tila.
Eli turhaa vaivaa näette. - m83HKI
Miehet ovat tunteellisesti kehittymättömiä putkiaivoja. Eivät he ymmärrä nauramisen ja itkemisen eroa. Sama koskee kirjoittelua. Hymiöt menevät aivan yli hilseen. Siis joku Moi! tai moi ;)
Emmää vaa tajuu...
Tunteiden tulkitseminen puheesta ja kirjoitetusta tekstistä ovat naisten yksinoikeus, sillä kyseessä on meille miehille aivan liian monimutkaisista asioista.
Luitko rivien välistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741