Palkansaajien keski/med-palkka?

Pasi

Paljonko on Suomessä tällä hetkellä kaikkien palkansaajien keski/mediaanipalkka? 2600 olisi villi arvaus mutta voi olla jälkeenjäänyt.

8

2983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Arvaaja-

      Luulisin, että OIKEAT keskipalkat jäävät reilustikin tuon 2600€:n alapuolelle.

      Tähän saakka kun keskiansioihin otetaan myös mukaan TODELLA suurituloiset ja TODELLA pienituloiset. Järkevämpi ja laadukkaampi tulos saataisiin karsimalla ääripäät pois ja katsomalla sitten keskiansiot.

      • tilastotiedettä lukenut

        eli mediaanihan siitä tulee periaatteessa jos ääripäät otetaan pois. Ei keskiarvoa tule käyttää ikinä jos jakauma on sellainen kuin palkkatulojen jakauma on (jotkut tienaa 0 euroa ja jotkut 5 miljoonaa vuodessa)..


    • tuossa

      2400 tietämillä se keskipalkka.siinä sitten kaikki miljardööritkin mukana (tosin kyllä pienituloisetkin).Miljardöörit vaikuttavat
      enemmän siihen keskipalkan muodostumiseen.

    • Nimimerkki
      • usko

        Ainakin täällä pk-seudulla tuo on hirmu pieni palkka.Itse tienaan satamajätkänä yli 5000 euroa kuukaudessa (tosin pitää yötöitäkin tehdä).Olenko minä muka sitten aivan ylipalkattuna töissä?Onhan pienipalkkaisia siivoajia ja muita nehän laskevat lukuja.


      • ???????
        usko kirjoitti:

        Ainakin täällä pk-seudulla tuo on hirmu pieni palkka.Itse tienaan satamajätkänä yli 5000 euroa kuukaudessa (tosin pitää yötöitäkin tehdä).Olenko minä muka sitten aivan ylipalkattuna töissä?Onhan pienipalkkaisia siivoajia ja muita nehän laskevat lukuja.

        Tienaat yli 5000e/kk??? Mikä on työtehtäväsi? Meinaan, vain, että tunnen pari ns. satamajätkää ja kumpikaan ei yllä kuin puoleen tuosta....


    • nininin

      nii siis tuo mediaanipalkkahan on se mistä ei ikinä puhuta ku kuulostas liian pienitulosilta jopa suomalaiset... lasketaanko kaikki keskipalkkaa vähemmän tienaavat huonotuloisiksi? alkaa Suomi olemaan köyhyysrajan alapuolella sitten pikkuhiljaa...

      • Raskaan työn raataja

        Minä tienaan noin 2500e/kk käteen ja voin sanoa, että jos pakolliset menot pitää hyvin matalina, voi "elää unelmaa". Matkustella voin aivan niin paljon kuin mahalaukku kestää. Ottaa rennosti..Ei siis lapsia ja OK-taloja, mutta eipä niitä hautaansa saa, turha moisia haalia?

        Kun teen työni enimmäkseen ulkomailla, niin ei tartte maksaa autoveroa. 30ke sai ihan hienon, vähän käytetyn Jaappanilaisen maasturin kauppakassiksi Suomeen..:) ..Kivana yksityiskohtana naapurit ei enää morjesta... Asiat on niin kovin suhteellisia, pienimunaisten maailmassa normaalipeeniskin on iso..Sen vaan sanon että jokainen terve ihminen tekee matalapalkkaista työtä ihan omasta tahdostaan..Ei ole pakko...Sille on syynsä, miksei tiskin takana kököttämisestä makseta kuin sen verran, että pääset huomennakin töihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe