Palkansaajien keski/med-palkka?

Pasi

Paljonko on Suomessä tällä hetkellä kaikkien palkansaajien keski/mediaanipalkka? 2600 olisi villi arvaus mutta voi olla jälkeenjäänyt.

8

3052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Arvaaja-

Luulisin, että OIKEAT keskipalkat jäävät reilustikin tuon 2600€:n alapuolelle.

Tähän saakka kun keskiansioihin otetaan myös mukaan TODELLA suurituloiset ja TODELLA pienituloiset. Järkevämpi ja laadukkaampi tulos saataisiin karsimalla ääripäät pois ja katsomalla sitten keskiansiot.

• tilastotiedettä lukenut

eli mediaanihan siitä tulee periaatteessa jos ääripäät otetaan pois. Ei keskiarvoa tule käyttää ikinä jos jakauma on sellainen kuin palkkatulojen jakauma on (jotkut tienaa 0 euroa ja jotkut 5 miljoonaa vuodessa)..

• tuossa

2400 tietämillä se keskipalkka.siinä sitten kaikki miljardööritkin mukana (tosin kyllä pienituloisetkin).Miljardöörit vaikuttavat
      enemmän siihen keskipalkan muodostumiseen.

• Nimimerkki
      • usko

Ainakin täällä pk-seudulla tuo on hirmu pieni palkka.Itse tienaan satamajätkänä yli 5000 euroa kuukaudessa (tosin pitää yötöitäkin tehdä).Olenko minä muka sitten aivan ylipalkattuna töissä?Onhan pienipalkkaisia siivoajia ja muita nehän laskevat lukuja.

• ???????
        usko kirjoitti:

Ainakin täällä pk-seudulla tuo on hirmu pieni palkka.Itse tienaan satamajätkänä yli 5000 euroa kuukaudessa (tosin pitää yötöitäkin tehdä).Olenko minä muka sitten aivan ylipalkattuna töissä?Onhan pienipalkkaisia siivoajia ja muita nehän laskevat lukuja.

Tienaat yli 5000e/kk??? Mikä on työtehtäväsi? Meinaan, vain, että tunnen pari ns. satamajätkää ja kumpikaan ei yllä kuin puoleen tuosta....

• nininin

nii siis tuo mediaanipalkkahan on se mistä ei ikinä puhuta ku kuulostas liian pienitulosilta jopa suomalaiset... lasketaanko kaikki keskipalkkaa vähemmän tienaavat huonotuloisiksi? alkaa Suomi olemaan köyhyysrajan alapuolella sitten pikkuhiljaa...

• Raskaan työn raataja

Minä tienaan noin 2500e/kk käteen ja voin sanoa, että jos pakolliset menot pitää hyvin matalina, voi "elää unelmaa". Matkustella voin aivan niin paljon kuin mahalaukku kestää. Ottaa rennosti..Ei siis lapsia ja OK-taloja, mutta eipä niitä hautaansa saa, turha moisia haalia?

Kun teen työni enimmäkseen ulkomailla, niin ei tartte maksaa autoveroa. 30ke sai ihan hienon, vähän käytetyn Jaappanilaisen maasturin kauppakassiksi Suomeen..:) ..Kivana yksityiskohtana naapurit ei enää morjesta... Asiat on niin kovin suhteellisia, pienimunaisten maailmassa normaalipeeniskin on iso..Sen vaan sanon että jokainen terve ihminen tekee matalapalkkaista työtä ihan omasta tahdostaan..Ei ole pakko...Sille on syynsä, miksei tiskin takana kököttämisestä makseta kuin sen verran, että pääset huomennakin töihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 75
      1191
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1184
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1064
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1018
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      985
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      747
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      714
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      54
      646
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      39
      642
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      577
    Aihe