Ovatko ne samat kuin naisten ?
Miesten sukkahousukoot
13
2427
Vastaukset
- Ei ihan
on oikeita kokoja.
- niku
yhtä pieni kuin naiset, niin on samat
- yksi vastaus
Sukkahousujen valmistajia on sadoittain ympäri maailmaa ja kokomerkinnät ovat arvatenkin hyvin kirjavia. Suomessa käytetään kokonumerointia, esim. 42-44. Mm. ranskalaisella valmistajalla sama merkintä saattaa kuitenkin tarkoittaa eri kokoa. Jotkut valmistajat käyttävät S, M, L, XL -merkintöjä, kun taas yleinen amerikkalainen käytäntö on A, B, Q (queen size), Q .
Sukkahousuthan ovat hyvin venyvää materiaalia, joten mitoittava tekijä on käytännössä tilavuus. Tanakka ja lyhyt saattaa käyttää samaa kokoa kuin hoikka ja pitkä. Useimmilta valmistajilta löytyykin myyntipakkaukseen painettuna kokotaulukko, josta oman painonsa / pituutensa mukaan löytyy oikea koko. Tässä esimerkki amerikkalaiselta valmistajalta:
http://www.leggs.com/sizeGrids/Silken-Mist.gif
Yleensä mieskuluttajat törmäävätkin koko-ongelmaan: Kooltaan riittävät sukkahousut ovat taulukon ääripäässä (jopa yli) ja mitoitettu jumbokoon naiselle. Suurimpiin malleihin on siten usein lisätty leveä takakiila, joka istuu huonosti normaalimittaiselle miehelle.
Tärkeintä on kuitenkin ostaa oikea ja mieluiten riittävän suuri koko. Liian pienet ovat epämukavat ja pingoittuneena neulos ei kestä pitkään. Oman koon valinta ei aina ole helppoa naisillekaan. Koko saatetaan valita ennemmin ihanteen kuin todellisuuden mukaaan ja usein päädytään ostamaan liian pieni koko.- smoss
Monen valmistajan välillä samat koot ovat myös erilaisia. Käytännössä ne pitäisi olla samat, mutta niinkuin kengissä se ei aina ole ihan niin. Mitä paksumpaan sukkahousuun mennään sitä vähemmän se venyy, esim. puuvillasukkikset pitää ainakin mulla olla isompaa kokoa kun ohuet. Takakiilaa olen pyrkinyt välttämään, mutta olen myös törmännyt hyvin istuviin takakiilallisiin sukkiksiin.
Olen huomannut että vain kokeilemalla löytää sen oikean koon, mallin ja merkin! Tuo edellä mainittu kommentti naisten sukkisten valitsemis tekniikka ei ole hyvä ja siksi he niitä taitavat niin vihata!
Nuo miesten sukkahousujen valmistajat ovat ottaneet huomioon miesten anatomian ja itse kokeilemani mallit olivat hyvin mitoitettu, paitsi toisessa mallissa takakiila vähän osoittautui huonoksi. - Hab321
smoss kirjoitti:
Monen valmistajan välillä samat koot ovat myös erilaisia. Käytännössä ne pitäisi olla samat, mutta niinkuin kengissä se ei aina ole ihan niin. Mitä paksumpaan sukkahousuun mennään sitä vähemmän se venyy, esim. puuvillasukkikset pitää ainakin mulla olla isompaa kokoa kun ohuet. Takakiilaa olen pyrkinyt välttämään, mutta olen myös törmännyt hyvin istuviin takakiilallisiin sukkiksiin.
Olen huomannut että vain kokeilemalla löytää sen oikean koon, mallin ja merkin! Tuo edellä mainittu kommentti naisten sukkisten valitsemis tekniikka ei ole hyvä ja siksi he niitä taitavat niin vihata!
Nuo miesten sukkahousujen valmistajat ovat ottaneet huomioon miesten anatomian ja itse kokeilemani mallit olivat hyvin mitoitettu, paitsi toisessa mallissa takakiila vähän osoittautui huonoksi.Ajattelin hankkia itselleni Wolfordin sukkahousuja. Osaako joku kertoa miten koot menevät niissä? Minkä kokoiselle L ja minkä kokoiselle XL? Kiitos!
- Ilman saumaa
Hab321 kirjoitti:
Ajattelin hankkia itselleni Wolfordin sukkahousuja. Osaako joku kertoa miten koot menevät niissä? Minkä kokoiselle L ja minkä kokoiselle XL? Kiitos!
Itse olen 52/L koon mies (182cm) ja Wolfordin
XL ihan ok. Riippuu tietty sukkisten paksuudesta.
Paksut ei (varsinkin tukisukkikset) jousta niin
hyvin. Wolfordeissa ei ole taka kiilaa, mutta
XL sopii, vaikka olis hieman vatsaakin. - Sopivat miehelle
Hab321 kirjoitti:
Ajattelin hankkia itselleni Wolfordin sukkahousuja. Osaako joku kertoa miten koot menevät niissä? Minkä kokoiselle L ja minkä kokoiselle XL? Kiitos!
Olen 173 cm ja n. 81 kg.
Wolford kokoni on XL.
Istuu kuin sopiva hansikas käteen, juuri oikea koko.
VogueGroupin (Amar, Norlyn, Vogue) tuotteissa ei
ole tarpeeksi isoja kokoa, paitsi jossain uusissa
mammamalleissa, joita en ole kokeillut.
Jotain Norlyn Satin Plus 15 den mallia olen
testannut, mutta ovat jääneet Wolfordien jalkoihin.
Wolford on minut jo aikoja sitten sopivuudellaan,
mukavuudellaan sekä mielestäni rumien varvas-,
jalkapohja- ja kantavahvikkeiden puuttumisellaan
sekä myös typerän paksumman (kuuman) vuötäröhousun
puuttumisellaan koukuttanut.
Wolfordin koko-ohjeissa sanotaan että tukisukkis
malleissa pitää valita yksi koko isompi, eli
tukisukkis kokoni olisi XXL. En Wolfordin
tukisukkiksia ole testannut (ei ole kaupan
hyllyssä kuin kokoon XL asti vaikka kokotaulukosta
löytyy XXL. Hinta on huimat 39€, malli Miss W
Absolute support).
Wolfordeista garderobiini kuuluvat, molemmat
täysin vahvikkeettomat ja mukavan kiiltävät:
- Satin Touch 20 (malli 18378)
ja sen sisarmalli
- Satin Opague 50 (malli 18379)
Niin, ja meinasi unohtua: Kaikki vain MUSTIA! :)
Nämä ovat kiilloltaan ja malliltaan ihan saman-
laisia, ovat vain eri paksuisia.
Ja käytän näitä (Wolfordeja!) ilman nilkkasukkia
päällä.
Ja keväällä, kesällä ja syksyllä Niken
mustat/tummanharmaat sportti-sandaalit (toki on
niitä muitakin sandaaleita valikoimissani)
ovat näiden kanssa (minun makuuni) aivan
ehdottomat.
Mustat Satin Touch 20 sandaaleissa, vallattoman
ihanat! Varpaat näkyvät ihanasti läpi, kun ei ole
niitä typeriä ja täysin peittäviä kärkivahvikkeita.
Eikä sandaalit hiosta kun on sukkikset.
Toki kelien mukaan. Ei kuumana kesäpäivänä.
Mutta vähänkin viileämpänä pakko fiilistellä
Wolfordeissa!
Farkut ja t-paita siihen päälle niin kokonaisuus
on valmis.
Ja sukkisten käytössä on myös tämä hyvä puoli:
Tulee jalat, kantapäät, varpaat (niiden kynnet),
sormet (niiden kynnet) hoidettua hyvin.
Ennen sukkisten käytön aloittamista (jo vuosia
sitten) ne olivatkin reilusti huonommassa
kunnossa.
Ei pidä pelästyä Wolfordien hintoja, ne ovat niin
mukavat fiilistelysukkikset. Olen jo aikoja sitten
ylittänyt Wolfordien hintojen hyväksymisen
kipukynnyksen.
Toki garderobistani löytyy myös mustaa lankaa
ja neuloja. Näitä malleja Wolfordeja voi
tarvittaessa hyvin ommella.
Ei sitä tosin usein tarvitse tehdä. Kaikki
ostamani ovat vielä käytössä.
No olihan pitkä sepostus....
No aloittelijat, hop hopi Wolford kauppaan...
Saatatte kokea jotain todella mukavaa ja mieltä
avartavaa!
Ja eikun hyviä _viileitä_ sukkis-kelejä
sukkisten käyttäjille ja niiden käytön
aloittamista/kokeilemista harkitseville.
Rohkeesti vaan!
T: Iloisesti koukussa Wolfordeihin - smoss
Sopivat miehelle kirjoitti:
Olen 173 cm ja n. 81 kg.
Wolford kokoni on XL.
Istuu kuin sopiva hansikas käteen, juuri oikea koko.
VogueGroupin (Amar, Norlyn, Vogue) tuotteissa ei
ole tarpeeksi isoja kokoa, paitsi jossain uusissa
mammamalleissa, joita en ole kokeillut.
Jotain Norlyn Satin Plus 15 den mallia olen
testannut, mutta ovat jääneet Wolfordien jalkoihin.
Wolford on minut jo aikoja sitten sopivuudellaan,
mukavuudellaan sekä mielestäni rumien varvas-,
jalkapohja- ja kantavahvikkeiden puuttumisellaan
sekä myös typerän paksumman (kuuman) vuötäröhousun
puuttumisellaan koukuttanut.
Wolfordin koko-ohjeissa sanotaan että tukisukkis
malleissa pitää valita yksi koko isompi, eli
tukisukkis kokoni olisi XXL. En Wolfordin
tukisukkiksia ole testannut (ei ole kaupan
hyllyssä kuin kokoon XL asti vaikka kokotaulukosta
löytyy XXL. Hinta on huimat 39€, malli Miss W
Absolute support).
Wolfordeista garderobiini kuuluvat, molemmat
täysin vahvikkeettomat ja mukavan kiiltävät:
- Satin Touch 20 (malli 18378)
ja sen sisarmalli
- Satin Opague 50 (malli 18379)
Niin, ja meinasi unohtua: Kaikki vain MUSTIA! :)
Nämä ovat kiilloltaan ja malliltaan ihan saman-
laisia, ovat vain eri paksuisia.
Ja käytän näitä (Wolfordeja!) ilman nilkkasukkia
päällä.
Ja keväällä, kesällä ja syksyllä Niken
mustat/tummanharmaat sportti-sandaalit (toki on
niitä muitakin sandaaleita valikoimissani)
ovat näiden kanssa (minun makuuni) aivan
ehdottomat.
Mustat Satin Touch 20 sandaaleissa, vallattoman
ihanat! Varpaat näkyvät ihanasti läpi, kun ei ole
niitä typeriä ja täysin peittäviä kärkivahvikkeita.
Eikä sandaalit hiosta kun on sukkikset.
Toki kelien mukaan. Ei kuumana kesäpäivänä.
Mutta vähänkin viileämpänä pakko fiilistellä
Wolfordeissa!
Farkut ja t-paita siihen päälle niin kokonaisuus
on valmis.
Ja sukkisten käytössä on myös tämä hyvä puoli:
Tulee jalat, kantapäät, varpaat (niiden kynnet),
sormet (niiden kynnet) hoidettua hyvin.
Ennen sukkisten käytön aloittamista (jo vuosia
sitten) ne olivatkin reilusti huonommassa
kunnossa.
Ei pidä pelästyä Wolfordien hintoja, ne ovat niin
mukavat fiilistelysukkikset. Olen jo aikoja sitten
ylittänyt Wolfordien hintojen hyväksymisen
kipukynnyksen.
Toki garderobistani löytyy myös mustaa lankaa
ja neuloja. Näitä malleja Wolfordeja voi
tarvittaessa hyvin ommella.
Ei sitä tosin usein tarvitse tehdä. Kaikki
ostamani ovat vielä käytössä.
No olihan pitkä sepostus....
No aloittelijat, hop hopi Wolford kauppaan...
Saatatte kokea jotain todella mukavaa ja mieltä
avartavaa!
Ja eikun hyviä _viileitä_ sukkis-kelejä
sukkisten käyttäjille ja niiden käytön
aloittamista/kokeilemista harkitseville.
Rohkeesti vaan!
T: Iloisesti koukussa WolfordeihinTämä on minulle ihan uusi käsite! Käytät siis sukkiksia kesällä vaan fiilistelläksesi? Onhan ne mukavat päällä, siitä olen samaa mieltä, mutta ihanat?
Kyllä ei tänäkesänä ole sukkiksia kaivannut yhtään, paitsi juhannuksena, silloin oli todella kylmä yöllä tuulen takia! Ohuet nilkka- ja polvisukat on jalassa päivittäin, jos niitäkään. Tukipolvisukkia olen työn takia pitänyt aika paljon. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat päivänsä jalkojensa päällä!
Talvella yleensä oleskelen sukkiksissa, toimivat monesti olohousuina kotosalla ollessa. Tämä on kai sitten tota "fiilistelyä". Se on ihan samaa fiilistelyä kun ennen vanhaan tuli oleskeltua pitkissäkalsareissa. Kun tässä näitä uusia termejä kerran kehitellään niin on sitä tullut vedettyä jo jokuset "sukkahousukännit"! :D Nojoo.... - Sopivat miehelle
smoss kirjoitti:
Tämä on minulle ihan uusi käsite! Käytät siis sukkiksia kesällä vaan fiilistelläksesi? Onhan ne mukavat päällä, siitä olen samaa mieltä, mutta ihanat?
Kyllä ei tänäkesänä ole sukkiksia kaivannut yhtään, paitsi juhannuksena, silloin oli todella kylmä yöllä tuulen takia! Ohuet nilkka- ja polvisukat on jalassa päivittäin, jos niitäkään. Tukipolvisukkia olen työn takia pitänyt aika paljon. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat päivänsä jalkojensa päällä!
Talvella yleensä oleskelen sukkiksissa, toimivat monesti olohousuina kotosalla ollessa. Tämä on kai sitten tota "fiilistelyä". Se on ihan samaa fiilistelyä kun ennen vanhaan tuli oleskeltua pitkissäkalsareissa. Kun tässä näitä uusia termejä kerran kehitellään niin on sitä tullut vedettyä jo jokuset "sukkahousukännit"! :D Nojoo....Yep, fiilistelysukkikset!
Et taida olla käyttänyt Wolfordeja?
Jos olisit niin tietäisit mitä fiilistely-
sukkikset tarkoittaa.
Wolfordit on vähän niinkuin sukkisten Rolls Roycet.
Fiilistelysikkikset = todella mukavat sukkikset
= Wolfordit.
Kun Wolfordeihin jää koukkuun niin ei enää
muut kelpaa.
Kun on Wolfordit normaalikäytössä jalassa
(vaikka koko päivän farkkujen alla) niin
on kiva fiilis, ne on niin mukavat.
Ja kotona illalla ilman farkkuja...
Hauskaa kesää! - Ilman saumaa
Yep, fiilistelysukkikset!
sukkikset tarkoittaa.
= Wolfordit.
muut kelpaa.
Hauskaa kesää!Näin se vaan on. Ainakin kylmillä ilmoilla.
Kunnon paksut sukkikset kotona on jees. - smoss
Yep, fiilistelysukkikset!
sukkikset tarkoittaa.
= Wolfordit.
muut kelpaa.
Hauskaa kesää!Joo, ei mitään kokemusta Wolfordeista, enkä varmaan ikinä kokeilekkaan kerran siinä käy noin. Ne vaan on vähän turhan kalliit mun lompakolle, mä kyllä fiilistelen sitte ihan näissä perinteisissä sukkiksissa.
Ostin toissa yks päivä Sokokselta ICON -merkkiset 40den Opaque sukkikset pelkän värin takia! Nää violetin väriset sukkikset huusi jo kaukaa että ota mukaan! En mä niitä näin kesällä käytäkkään, sen verran piti kuitenkin testiä, että millanen mitotus noissa ICONeissa on. Nää oli mallia hipster eli vyötärö jää normaalia alemmas. Koko L oli toiseksi suurin ja yllätyin miten hyvin se sopi 185cm 80kg ruhoon, oli kun tehty miehen jalkaan. Anyway, laitoin kaappiin odottelemaan viileempiä kelejä, noi värit luultavasti vaihtuu syksysempiin, joten siks ostin ne pois. Oli kyllä sen verran hyvät, ettö varmaan pakko käydä toiset ja ehkä kolmannetkin! Makso muuten 4,90€/kpl ja 3kpl 12,95€. Monetko opague Wolfordit saatte 13€?! - Sopivat miehelle
smoss kirjoitti:
Joo, ei mitään kokemusta Wolfordeista, enkä varmaan ikinä kokeilekkaan kerran siinä käy noin. Ne vaan on vähän turhan kalliit mun lompakolle, mä kyllä fiilistelen sitte ihan näissä perinteisissä sukkiksissa.
Ostin toissa yks päivä Sokokselta ICON -merkkiset 40den Opaque sukkikset pelkän värin takia! Nää violetin väriset sukkikset huusi jo kaukaa että ota mukaan! En mä niitä näin kesällä käytäkkään, sen verran piti kuitenkin testiä, että millanen mitotus noissa ICONeissa on. Nää oli mallia hipster eli vyötärö jää normaalia alemmas. Koko L oli toiseksi suurin ja yllätyin miten hyvin se sopi 185cm 80kg ruhoon, oli kun tehty miehen jalkaan. Anyway, laitoin kaappiin odottelemaan viileempiä kelejä, noi värit luultavasti vaihtuu syksysempiin, joten siks ostin ne pois. Oli kyllä sen verran hyvät, ettö varmaan pakko käydä toiset ja ehkä kolmannetkin! Makso muuten 4,90€/kpl ja 3kpl 12,95€. Monetko opague Wolfordit saatte 13€?!Jokainen tyylillään.
Pääasia (tai jalka-asia :) ) on että on itse
tyytyväinen.
Hyviä sukkiskelejä (ilman nilkkasukkia)!
- 1K SH
Yhden koon sukkahousut ovat sukahousut :)
Eli jos paketissa sanotaan "yksi koko", ei kannata odottaa liikoja muunkaan laadun suhteen. Lisäksi "koko 1" on taatusti liian pieni, ainakin useimmille miehille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3704023Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091453- 941297
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651104Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass14927Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58917Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise12887- 38880
- 65861
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60859