Multa on otettu kaularangasta röntgenkuvat.
Muuta poikkeavaa ei löytynyt kuin suoristunut ranka,
oikoryhti?
Nyt joudun toiseen kuvaukseen.Onko se tomografia vai magneettikuvaus?
Mitäköhän ne haluaa sillä selvittää?
Mulla on siis jatkuvaa niskakipua, joka helpottaa nukkuessa yön aikana. Aamulla alkaa ylösnoustessa heti uudelleen, kun joudun kannattelemaan päätä.
Huimausta myös päätä kääntäessä ja pahoinvointia.
Silmäsärkyä myös ja silmän väpättämistä.
Ja sitten migreeniä.
Siis kuvaakohan ne mun päänkin siinä samalla vai vain pelkästään niskan?
Onko kellään kokemusta?
kaularangan tomografia?
5
1382
Vastaukset
- yujikolpölk,m
Ei ole pahemmin kokemusta, mutta eikö ole hyvä että se tutkitaan.
Mulla on niskat aina jumissa ja siellä on ainakin pullistuma ja nuorempana murtuma.
Huimausta silloin tällöin ja paukkuu ja narisee päätä käännettäessä.
Noita mainitsemisia oireita voi tulla monestakin syystä ja hyvä että pääset jatkotutkimuksiin.
Voi myös olla että niskat on vaan niin krampissa tai joku hermo puristuksissa, että aiheuttavat niitä oireita. - minulla myös
Joitakin vuosia sitten sain myös tietää, että minulla on oikoryhti eli kaularangan viimeinen notkelma puuttuu. Kaularanka kuvattiin usein toistuvan kovan päänsäryn vuoksi ja myös minä pääsin sekä tomografiaan että magneettikuvaan, jälkimmäinen kuvaus tehtiin, koska tomografiassa jotain löydettiin. Voi siis hyvinkin olla, että kuvaavat päätäsi, mutta noita kumpaakaan kuvausta ei ainakaan tarvitse jännittää tai pelätä, koska eivät aiheuta kipua enempää kuin sen, mitä tuntuu jos/kun varjoainetta pistetään suoneen.
- sama juttu...
Aivan sama juttu, mulla kipu ja huimaus kestänyt kolmisen kuukautta, ja eikä auta lääkkeet eikä fysioterapiat... No torstaina saan röntkenin tulokset, että eiköhän se syy ala pikkuhiljaa selviämään...
- kohtalotoveri.
Hei!
Oletko jotenkin loukannut niskaasi, kaatunut tai ollut kolarissa?
Mulla kans niska vaivaa,vasemmalta puolen ja kallonpohjasta herkkä myös.
Tehty päähän magneettikuvaus huimaamisen päänsäryn ja silmän oireilun takia.Noh,kuvissa ei mitään poikkeavaa.
Kärsin samoista oireista kuin sinäkin,huimausta, pahaa oloa ja silmän ja nenän takana kipuilua,aamuisin noin puolituntia hyvä olo,mutta alappa tekemään jotain fyysistä niin niskaan sattuu ja noi oireet tulee!
Elohiiri on hyppinyt myös jo kuukauden vasemmassa silmässä.
Sain lähetteen omt-terapeutille ja hän epäilee että olisiko hermo puristuksessa tai jotain häikkää hermokudoksissa..nyt pari kertaa käyny,hetkeksi helpottaa oloa.
Voisko sinullakin olla hartia niska alue jumissa?
Nyt sain myös neurolle lähetteen, jospa kuvais nyt sen niskan.
Tuosta kaularangan tomografiasta minulla ei ole kokemusta.
Tsemppiä kuvauksiin!Toivottavasti saat pian selvyyden vaivoihisi sekä apua. - Sädehoitsu
Siitä kuvauksesta vaan sen verran.. Jos ovat lähettäneet sut kaularangan tietokonetomografiaan tai magneettikuvauseen, todennäköistä on että vain niskarangan alue kuvataan. Jokaiseen erilliseen kuvaukseen vaaditaan erillinen lähete eli tuosta vaan ei lisäksi mitään kehonosaa kuvailla.. Toivottavasti vika löytyy ja saat vaivoihisi apua..Niin ja kumpikin kuvaustapa on täysin kivuton, makaat vaan selälläsi ja kone hoitaa loput!
Tsemppiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488