80-luvun vaatetus

80-luku

Mun täytyis pukeutuu polttareihin 80-luvun vaatetukseen, lähinnä bilevaatetukseen. Minkälaista ja mistä kannattais lähtee ettiin? vai onkos nykymuoti ny 80-lukuu?

Kiitos jo etukäteen. :)

8

33888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm -73

Itse muistan diskoilleeni ainakin tällaisessa varustuksessa 80-luvun lopulla:

- "hiihtohousut" tai jotkut trikoot
      - Pitkävartiset mokkasaappaat vedettynä trikoiden päälle (polvipusseja piti varoa, jos oli löysemmät housut!). Housujen päälle on siis hyvä virittää tiukat sukat, että ne pysyy hyvin saappaissa.
      - paitana joku pastellivärinen liian iso kauluspaia, jonka päälle leveä lantiovyö
      - paidassa 1-2 ylintä nappia auki ja kaulaan huivi. Huivi sidottiin "länkkärityyliin", eli niin, että rullattiin ja eteen jäi yksi kulma V muotoon. Tai sitten rullattiin kokonaan sellaiselle makkaralle.
      - Hiukset pörrölleen, laineita, tupeerausta, etutukkaan heitto toispuoleisesti
      - meikkinä sähkönsinistä ripsaria ja jotain järkkyjä kuomivärejä, voimakkaita rajauksia, poskipunaa ja vaaleaa helmiäishuulipunaa.
      - korviin isot muoviset korut, pastelliväriset mielellään. Tai jättirenkaat.
      - takkina liian iso farkkutakki "kasarityyliin". Eli sellainen vähän pussimalli, ei mikään nykypäivän slimmi malli (ks. Matti Nykänen :-)

Toki muitakin tyylejä on, mutta tämä itselläni taisi olla yleisin biletyyli teininä... Aikuisilla ehkä oli vähän erilainen?

• niin.

Tuli mieleeni, että olkatoppaukset olivat ehdottomasti IN!
        Paidat olivat aika löysiä, jotka olivat housujen (tai hameen) alla.
        Sininen ripsari oli ehdoton.
        Muoviset korvikset tietty. Ja kiltävää hilettä kasvoihin ja hiuksiin.

• reilusti
        niin. kirjoitti:

Tuli mieleeni, että olkatoppaukset olivat ehdottomasti IN!
        Paidat olivat aika löysiä, jotka olivat housujen (tai hameen) alla.
        Sininen ripsari oli ehdoton.
        Muoviset korvikset tietty. Ja kiltävää hilettä kasvoihin ja hiuksiin.

Laita kaksi kertaa enemmän poskipunaa kuin yleensä äläkä häivytä oikeastaan yhtään. Siis semmoinen iso raita, hui.

• 80-luku

löytyiskö keltään vie mitää ehdotuksia? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2326
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1466
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      247
      912
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      892
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe