2200€/kk

Nautilus

Onko hyvä ekonomin palkka?

29

13919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä tuollainen??

      Kuka ekonomi saa noin huonoa palkkaa? Myyjän palkka.

      • Eläkkeellä

        Saan eläkettä 2500 ekeä joten eihän se palkkana kovin häävi ole kun voi kuitenkin tehdä mitä lystää.


    • BBA

      Hei,

      Kieltämättä on kyllä ekonomille melkoisen pieni palkka sillä meillä sihteerit/assistentit tienaavat jo noin 2200-2400 €. Itse olen koulutukseltani BBA ja palkka parin vuoden työkokemuksen jälkeen 2700 €, joten en möisi itseäni noin halvalla. Itseasiassa olen itsekin ajatllut eknomin opintoja mutta mikäli se ei näytä palkkaan vaikuttavan mahtaa jäädä aikomukseksi... ;o) Kaikenkaikkiaan mielestäni yksi suurin syy miksi koulutetut ihmiset ovat Suomessa ns alipalkattuja on juuri se kun heitä on paljon niin aika joku (torvi) lähtee töihin ihan minimipalkalla ja eihän työnantajat tähän totuttuuaan ole halukkaita kenellekkään maksamaan tuota enempää eli kyllä koulutetut kaivavat omaa kuoppaansa sillä kun yksi myy itsensä liian halvalla tulee se kostautumaan myös muille!

      • Käteis-Otto

        Niinhän se on aina kun työn hakijoita on enemmän kuin työpaikkoja että aian on niitä jotka myy itsensä liian halvalla. Tosin inhimilliseltä näkökannalta katsoen muutaman vuoden työttömyyden jälkeen 2200 e/kk on jo luksusta. Työttömät, vastoin tahtoa pätkää tekevät ja työpaikan vaihtajat yhteen laskien työmarkkinoilla lienee liikkuvaa reserviä lienee 600.000. Siihen joukkoon mahtuu monenlaista.


    • palkka,

      jos olet vastavalmistunut. Työkokemusta omaavan luulisi tienaavan ainakin 400-500e enemmän.

      • palkka

        kun ottaa huomioon, että on kyse korkeasti koulutetusta henkilöstä, reippaasti alle nykyisen suomalaisen keskipalkan.


      • ole....
        palkka kirjoitti:

        kun ottaa huomioon, että on kyse korkeasti koulutetusta henkilöstä, reippaasti alle nykyisen suomalaisen keskipalkan.

        Eihän se ole, kuin pari sataa alle keskipalkan. Eikä kukaan maksa koulutuksesta, vaan osaamisesta. Alkupalkka on aina alkupalkka. Sitten kun ko. henkilö on todistanut tarpeellisuutensa / pätevyytensä, niin palkkakin kyllä nousee aika nopeasti jos on noustakseen.


      • Kansantaloustieteilijä ja e...

        Olen kansataloustieteen tohtori ja ekonomi. Palkka n. 9000 euroa, mutta kahdenkymmenen vuoden työkokemus.

        Ainakin meidän puljussa ekonomit tienaavat selkeästi enemmän kuin tradenomit. Tietty sitten tulee henkilökohtaiset lisät, mutta alkupalkassa noin 500 euron ero.


    • palkkasi riippuu täysin

      todellinen palkkasi riippuu täysin siitä paljonko opit uusia asioita työssäsi, paljonko kehityt ja montako ovea se avaa. Monet tekevät töitä traineenä paljon huonommallakin rahallisella korvauksella.

    • parempi palkka

      Kyllä ammattimies (koulutus ammattikoulu) pääsee paremmille ansioille ja nopeammin. Jos pystyt opiskelemaan esim. CNC koneistajaksi palkkasi on paljon parempi ja osavalle on töitä mutta pitää todella osata ekonomin teorisoinnit eivät riitä.

      • b. virtanen

        Palikan teko työstökoneella 40 vuoden ajan lienee loppujen lopuksi aika puuduttavaa? Ekonomin palkka menee varmasti (ellei ekonomi jämähdä valtion hommiin) koneistajan liksan ohi myöhemmin.


      • toimistotyöläinen

        Juu varmasti duunari nyt, ja ehkä tulevaisuudessakin vasaran varressa tekee isompaa tiliä kuin toimistossa valkokauluksinen. Ero on tosin siinä, että kun mä puhun puhelimeen jalat pöydällä ilmastoidussa huoneessani liukuvilla työajoilla tai teen joustavia etätöitä kotoani voin katsella kun palkkaan duunarin tekemään remppaa kontallaan.
        Ei tartte itte liata käsiä.
        Molemmat on onnellisia kun raha vaihtaa omistajaa, mutta jotenkin itestä tuntuu että pääsen helpommalla?


      • ..............................

        Ja sitten vielä uskot tuohon vai?


      • pååå

        paskaduunit paskasessa verstaassa erikseen


    • koulutettu

      Hei!

      Saan lähes kymmenen vuoden työn jälkeen tuon palkan ja minulla on maisterin tutkinto, mutta alalla, jolla teen työtä on enimmäkseen naisia ja työalaamme ei selvästikään arvosteta. Mahdankohan koskaan saada edes korkeakorkoista opintolainaanikaan maksettua näillä surkeilla palkoilla, kun kaikki muut elämänosa-alueet jatkuvasti kallistuvat, mutta palkkani ei koskaan nouse. Tiedän monia, jotka ovat vielä surkeammassa asemassa ja osalla on jopa lisensiaattitutkinto suoritettuna. Opiskelulla ei ainakaan rikastu.

    • ....

      Ottaen huomioon, että ekonomi on TALOUSALAN ammattilainen, kysymyksesi osoittaa, että palkka on huono, mutta juuri sopiva sinulle. Asiantunteva ekonomi osaisi kaivaa jostain palkkataulukon tai -tilaston esiin ja katsoa mitä jengi ihan oikeasti tienaa minkäkinlaisella koulutuksella.

    • Keskeneräinen tradenomi

      Kyllä se on niin, että melko matalahan tuo on. Mulla on tradenomin opinnot puolessa välissä ja tienaan nyt 2700 €/kk vapaa autoetu ja puhelinetu. Ilman koulutustakin siis pärjää paremmin, jos on asennetta ja osaamista, ja se osaaminen hankitaan muualtakin kuin koulun penkiltä.

    • Aimo Usvapää

      Piirimyyjäksi pääsee kuka tahansa... Ekonomi, merkonomi, merkantti tai muuten vaan reipas henkilö.

      • Aimo Usvapää

        Tämähän oli tarkoitettu tuolle keskeneräiselle.


      • Kekskeneräinen
        Aimo Usvapää kirjoitti:

        Tämähän oli tarkoitettu tuolle keskeneräiselle.

        Tämä viesti on edelliselle. Piirimyyjäksi pääsee varmaankin melkein kuka tahansa alasta kiinnostunut, jopa varmasti minä, mutta en niitä hommia ole hakenut. Omalla asenteella ja halulla on uran urkenemiseen ollut suurempi rooli, kuin opiskelulla, tähän mennessä, mutta opiskelen toki ammatin loppuun turvaksi. En siis ole mikään piirimyyjä,tosin sitäkin on hyvä varmasti kokeilla. Olen 24-vuotias ylempi toimihenkilö kansainvälisessä teollisuusyrityksessä.


      • Jaska Kuuskajaskari
        Kekskeneräinen kirjoitti:

        Tämä viesti on edelliselle. Piirimyyjäksi pääsee varmaankin melkein kuka tahansa alasta kiinnostunut, jopa varmasti minä, mutta en niitä hommia ole hakenut. Omalla asenteella ja halulla on uran urkenemiseen ollut suurempi rooli, kuin opiskelulla, tähän mennessä, mutta opiskelen toki ammatin loppuun turvaksi. En siis ole mikään piirimyyjä,tosin sitäkin on hyvä varmasti kokeilla. Olen 24-vuotias ylempi toimihenkilö kansainvälisessä teollisuusyrityksessä.

        Onko isäukko puljun toimitusjohtaja? Vai ruskehtaako kieli muuten vaan?


      • Keskeneräinen
        Jaska Kuuskajaskari kirjoitti:

        Onko isäukko puljun toimitusjohtaja? Vai ruskehtaako kieli muuten vaan?

        Kai sitä voi mennä eteenpäin muutenkin kun suhteilla ja perseitä nuolemalla, vai? Työnteolla ja tuurilla oon paikkani hankkinu. Suhteita ei oo ollu mihinkään ja perseennuolijat on oma ryhmänsä. Ne harvemmin pääsee eteenpäin, ellei pomo satu tykkäämään, että sitä kehutaan tai muuten nöyristellään normaalia enemmän. Tähän nykyiseen tehtävään halusivat mut töihin toisesta yrityksestä. Olen vaan hoitanu hommani aina hyvin ja ollu oikeassa paikassa töissä oikeaan aikaan.


      • Modigliani
        Keskeneräinen kirjoitti:

        Kai sitä voi mennä eteenpäin muutenkin kun suhteilla ja perseitä nuolemalla, vai? Työnteolla ja tuurilla oon paikkani hankkinu. Suhteita ei oo ollu mihinkään ja perseennuolijat on oma ryhmänsä. Ne harvemmin pääsee eteenpäin, ellei pomo satu tykkäämään, että sitä kehutaan tai muuten nöyristellään normaalia enemmän. Tähän nykyiseen tehtävään halusivat mut töihin toisesta yrityksestä. Olen vaan hoitanu hommani aina hyvin ja ollu oikeassa paikassa töissä oikeaan aikaan.

        On ihan hyvä että olet töissä ja tyytyväinen. En kuitenkaan näkisi vielä aihetta henkselinpaukutteluun. Ilman akateemista tutkintoa tai kahta en kyllä uskoisi enää nykysukupolven (70 ja 80 luvulla syntyneet) kovin helposti yltävän esim. johtotehtäviin tai korkeaan ansiotasoon.


    • varsinais-suomesta

      Valmistuin BBA:ksi 30.6.2006, palkkani on ollut jo ennen valmistumistani, huhtikuun alusta alkaen 2200 eur/kk edut. Joten mielestäni palkkasi on huono. Itse teen esimiestason duunia, joten sikäli vastuuseen suhteutettuna palkkani on vain kohtuullinen, mutta taustaani suhteutettuna (vastavalmistunut, työkokemusta k.o. alalta 1,5 vuotta) ihan hyvä liksa.

      • akateeminen kesäduunari

        Minulla opiskelut kesken ja käteen jää 2900 euroa kuukaudessa kesän ajalta. Syksyllä sitten taas kouluun. Valmistuttua palkkaodotukseni on yli 3 tuhatta kuussa.


      • varsinais-suomesta
        akateeminen kesäduunari kirjoitti:

        Minulla opiskelut kesken ja käteen jää 2900 euroa kuukaudessa kesän ajalta. Syksyllä sitten taas kouluun. Valmistuttua palkkaodotukseni on yli 3 tuhatta kuussa.

        No ei tuokaan päätä huimaa sikäli että mulla etuihin kuuluu liikuntaedut, auto (1000 eur/kk) jonka työnantaja maksaa, puhelinetu jne. Eli tekee palkan (2200) päälle etuja 1300 euron arvosta per kuukausi. Riippuu tietysti että jos palkkaodotuksesi on 3 tonnia edut, niin pääset varmaan samoille palkkatasoille kun mä.

        Mukavia opiskelupäiviä!


      • KTM 26v
        varsinais-suomesta kirjoitti:

        No ei tuokaan päätä huimaa sikäli että mulla etuihin kuuluu liikuntaedut, auto (1000 eur/kk) jonka työnantaja maksaa, puhelinetu jne. Eli tekee palkan (2200) päälle etuja 1300 euron arvosta per kuukausi. Riippuu tietysti että jos palkkaodotuksesi on 3 tonnia edut, niin pääset varmaan samoille palkkatasoille kun mä.

        Mukavia opiskelupäiviä!

        Joo no, mieluummin kyllä otan omat 3600 / kk (joo joo puhelin, kuntosali, laajennettu työterveys y.m. turhaa), kuin verotettavia etuja - eihän tuosta rahapalkastasi jää paljon mitään käteen. Itse en ole esimiesasemassa - jos näin olisi odottaisin kyllä aimo annoksen parempaa kompensaatiotasoa.


    • Kanipupu

      Sehän nyt riippuu ihan paikasta. Jos menet isoon firmaan ekonomistiksi niin huono ku mikä jos menet mäkkärin tiskille ne sairaan hyvä.

      • kasdkkasd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe