2200€/kk

Nautilus

Onko hyvä ekonomin palkka?

29

13919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä tuollainen??

      Kuka ekonomi saa noin huonoa palkkaa? Myyjän palkka.

      • Eläkkeellä

        Saan eläkettä 2500 ekeä joten eihän se palkkana kovin häävi ole kun voi kuitenkin tehdä mitä lystää.


    • BBA

      Hei,

      Kieltämättä on kyllä ekonomille melkoisen pieni palkka sillä meillä sihteerit/assistentit tienaavat jo noin 2200-2400 €. Itse olen koulutukseltani BBA ja palkka parin vuoden työkokemuksen jälkeen 2700 €, joten en möisi itseäni noin halvalla. Itseasiassa olen itsekin ajatllut eknomin opintoja mutta mikäli se ei näytä palkkaan vaikuttavan mahtaa jäädä aikomukseksi... ;o) Kaikenkaikkiaan mielestäni yksi suurin syy miksi koulutetut ihmiset ovat Suomessa ns alipalkattuja on juuri se kun heitä on paljon niin aika joku (torvi) lähtee töihin ihan minimipalkalla ja eihän työnantajat tähän totuttuuaan ole halukkaita kenellekkään maksamaan tuota enempää eli kyllä koulutetut kaivavat omaa kuoppaansa sillä kun yksi myy itsensä liian halvalla tulee se kostautumaan myös muille!

      • Käteis-Otto

        Niinhän se on aina kun työn hakijoita on enemmän kuin työpaikkoja että aian on niitä jotka myy itsensä liian halvalla. Tosin inhimilliseltä näkökannalta katsoen muutaman vuoden työttömyyden jälkeen 2200 e/kk on jo luksusta. Työttömät, vastoin tahtoa pätkää tekevät ja työpaikan vaihtajat yhteen laskien työmarkkinoilla lienee liikkuvaa reserviä lienee 600.000. Siihen joukkoon mahtuu monenlaista.


    • palkka,

      jos olet vastavalmistunut. Työkokemusta omaavan luulisi tienaavan ainakin 400-500e enemmän.

      • palkka

        kun ottaa huomioon, että on kyse korkeasti koulutetusta henkilöstä, reippaasti alle nykyisen suomalaisen keskipalkan.


      • ole....
        palkka kirjoitti:

        kun ottaa huomioon, että on kyse korkeasti koulutetusta henkilöstä, reippaasti alle nykyisen suomalaisen keskipalkan.