Millaisia tuntemuksia teissä naiset herää, kun mies itkee?
BTW: hyvää yötä. ;D
Mies itkee
26
2273
Vastaukset
- rusalka
Mietin tässä tovin...enkä muista. Luulenpa, että olen kyllä saanut monta miestä itkemään. Eivät ole näyttäneet sitä minulle. Olen pahoillani. Tai sitten olen unohtanut...kaikki ihmiset itkevät joskus.
Kun mies itkee (puhun nyt tässä siitä kokemuksesta mitä minulla on omista itkemisistäni), uskon että siihen on todellakin syy. Eikä sitä tarvitse alkaa selittämään, mutta voin kuunnella jos tarvii puhua jotain. Minulle herää myötätunto ja koitan varmaan olla lähellä, siinä ei tarvi koskettaa vaan olla läsnä. Ainakin yritän rauhoittaa tilanteen ympärillä.
Millaisia tuntemuksia? Nyt koitan eläytyä tilanteeseen... varmaankin ensimmäisenä tulee kysymyksiä mieleen. Mitä on mahtanut tapahtua tai voisinko auttaa jotenkin? Sitten varmaan etsin jostain nenäliinoja ensi hätään ja tarjoan niitä sopivassa välissä.
Erittäin vahvasti minulla tulee kyllä nyt mieleen, että teen miehelle selväksi olevani käytettävissä jos hän haluaa puhua, ettei minua ollenkaan haittaa vaikka toinen itkee, se saattaa vaan helpottaa oloa...ja olen lähellä niin kauan kuin tarvii.
Minusta ainakin tuntuu, että voisin läsnäolollani helpottaa toisen pahaa oloa. Jos itkijä jotenkin rauhoittuu, voisin vielä lohdutella puhumalla jotain. Sitten juotais vaikka lasi vettä, huuhdellaan kasvot kylmällä vedellä ja puhuttais lisää...Kyllä minusta on tärkeä loppuun saakka katsoa, että toinen pikkasen rauhottuu ja osaa sanoa jotain... ja että varmasti pärjää eteenpäin.- Bloodbrother
minipuolinen vastaus. Kiitos. Oikeastaan antoi vastauksen kaikkiin kysymyksiini tästä aiheesta.
- säälittävääkö?
Mitä mieltä naiset ovat jos mies alkaa itkemään mm. surullisen elokuvan aikana? Säälittävää?
- ;-)
säälittävääkö? kirjoitti:
Mitä mieltä naiset ovat jos mies alkaa itkemään mm. surullisen elokuvan aikana? Säälittävää?
Se on hellyyttävää...
- Empaattisensympaattinenhömppä
Kaikki tuntemani miehet itkevät todella harvoin ja aivan todellisista, vakavista syistä. Harvoin olen päässyt todistamaan, mutta kun olen nähnyt niin kosketan pehmeästi ja sanon jotain lohduttavaa tai jotain mikä nyt vaan mieleen juolahtaa ja sanon että saa tulla puhumaan jos tahtoo. Yleensä miehet haluaa surra/itkeä ihan rauhassa ja puheyhteys löytyy vasta hetken kuluttua. Miehistä on jotenkin noloa itkeä naisen nähden, kokemukseni mukaan.
Jokainen meistä itkee joskus, monesti itku helpottaa, vaikea tähän kysymykseen on vastata aukottomasti, riippuu niin tapauksesta ja mistä syystä itkee. - pihkura
Riippuu tietty kuinka läheinen ihminen on kyseessä, mutta siinä tulee sellanen vähän kahtia jakautunu olo, kun toisaalta haluais lohduttaa ja ehkä halata, mutta miehet hyvin usein huokuu sellasta "jätä mut rauhaan, älä kato mua" asennetta. Kai se on se, että samalla ku ne suree jotain, ne hieman kuitenki häpeilee sitä omaa heikkouttaan..
- points..
Se, että mies kykenee itkemään selvin päin ja muiden läsnäollessa on pisteissä 10 . Itkevä mies on yhteydessä tunteisiinsa ja kykenee niitä myös ilmaisemaan..
- nähnyt irl
Paitsi humalassa ja kerran ainakin ärsyynnyin, kun oli ryypännyt viikkoja ja rupesi siinä itseään niin kovasti säälimään.
Mutta kyllä miehet itkee. Kerran eräs vanhempi karskinoloinen mies sanoi itkevänsä jokainen päivä. - vili
hauska tilanne tuossa, kun oltiin baarissa katselee suomi-ruotsi lätkämatsia. ja sitten nummisen teppo roudattiin haastatteluun ja ilmeiseisesti hävitty matsi vitutti teppoa niin paljon että meinas alkaa itkemään ja ymmärrän et otti pannuun. se oli hauska nähdä miten naisväestö baarissa reagoi tälläiseen tilanteeseen. ei mammat erääkään kiekko katsonut ja ei edes suurin osa tiennyt paljon matsi päätty, mutta kyllä joka mimmi herkän/ihanan tepon haastattelun muistaa ja kuinka hyvä tyyppi se on =)..näitä sukupuolisia eroja, joku joskus kyseli =)
- rusalka
Hyvänen aika...eihän tosiaankaan mies pysty itkemään kaikkien nähden, se voi olla niin häpeällistä. Tuon haastattelun muistan, kun mies ei meinannut saada pidäteltyä itkuaan millään. Ihan ymmärrettävä syykin: Hirveä pettymys häviöstä.
Mun mielestä rohkeus olla semmoinen kuin on, koskettaa. Herättää minussa vain myötätuntoa. Ja ihailua. Tämmöiset tapaukset vaan on niin harvinaisia.
Sinun viestisi mielenkiintoinen. Lässytät siittä, että kaikki naiset katsoi haastattelun. heh. Minä ainakin katsoin matsin eikä minun baariin sitä tartte lähtä katsomaan, siellä liikaa häiriötä.
Sinun viestisi jotenkin asenteellinen. Kysynkin: Miksi mies ei saisi itkeä? - vili
rusalka kirjoitti:
Hyvänen aika...eihän tosiaankaan mies pysty itkemään kaikkien nähden, se voi olla niin häpeällistä. Tuon haastattelun muistan, kun mies ei meinannut saada pidäteltyä itkuaan millään. Ihan ymmärrettävä syykin: Hirveä pettymys häviöstä.
Mun mielestä rohkeus olla semmoinen kuin on, koskettaa. Herättää minussa vain myötätuntoa. Ja ihailua. Tämmöiset tapaukset vaan on niin harvinaisia.
Sinun viestisi mielenkiintoinen. Lässytät siittä, että kaikki naiset katsoi haastattelun. heh. Minä ainakin katsoin matsin eikä minun baariin sitä tartte lähtä katsomaan, siellä liikaa häiriötä.
Sinun viestisi jotenkin asenteellinen. Kysynkin: Miksi mies ei saisi itkeä?nyt missasit sen pointin mitä hain. ei kyse ole miehen itkemisestä, senkus teppo poraa jos teposta tuntuu siltä. ei minua kiinnosta toisten itkemiset. tai siitä että tsekkailee mimmit lätkää tosissaan, jotkut tsekkaa jotkut ei...itse katson ja sama vastaus kuin yllä. eli naisen suhdetta jääkiekkoon en jaksa pohtia, koska ei ne siitä tajua hevonhelvettiä. ne naiset baarissa oleet ei katsonut. kyse oli siitä reaktiosta mikä teppo sai aiheutettua ja se oli siinä se erikoinen ja hauska juttu. äijät sanoo, että "voi vittu, suomi hävisi sveduille" ja naiset siellä baaris sanoi "nii-in, mutta näittekö tepon, se oli niin ihana"...mun mielestä se oli näkemysero ja hauska sellainen.
ps. kaikki mun viestit on asenteellisia. - rusalka
vili kirjoitti:
nyt missasit sen pointin mitä hain. ei kyse ole miehen itkemisestä, senkus teppo poraa jos teposta tuntuu siltä. ei minua kiinnosta toisten itkemiset. tai siitä että tsekkailee mimmit lätkää tosissaan, jotkut tsekkaa jotkut ei...itse katson ja sama vastaus kuin yllä. eli naisen suhdetta jääkiekkoon en jaksa pohtia, koska ei ne siitä tajua hevonhelvettiä. ne naiset baarissa oleet ei katsonut. kyse oli siitä reaktiosta mikä teppo sai aiheutettua ja se oli siinä se erikoinen ja hauska juttu. äijät sanoo, että "voi vittu, suomi hävisi sveduille" ja naiset siellä baaris sanoi "nii-in, mutta näittekö tepon, se oli niin ihana"...mun mielestä se oli näkemysero ja hauska sellainen.
ps. kaikki mun viestit on asenteellisia.Jatkan kuitenkin, jos sinua ei haittaa. Tuossa BB mielestäni kysyi ihan todellista tilannetta, mitä tehdä kun toinen itkee.
Tämmöinen toiminta 'että ei olla huomaavinaan' tulee siitä, että ei olla EHKÄ itse koskaan saatu positiivisella tavalla 'huomiota' silloin kun itkee. Nimittäin on ollut minullakin vaiheita, kun en ole jaksanut sietää lasteni itkuja. Sitten vaan sanonut, ettei saa aina itkeä tms. Pojilla varmaan sanotaan sitten, ettei 'miehet' itke. Niin tulee semmoinen taipumus, että siitä vetäytyy johonkin omaan piiloon, kun itkee. Ja lohduttautuu omilla avuin.
Tuossa aloitukseen vastauksessa kirjoitin suluissa kokemuksena siitä MITÄ minulla tapahtunut, kun itken. En halua syyllistää kotiväkeäni, mutta olin huomattavan aikuiseksi kasvanut nainen, kun minua lohdutettiin tällä vastauksessani kuvailemallani tavalla. Pitää olla aika vahva, että KESTÄÄ olla lähellä toista murtumatta itsekin. Ei pidä alkaa sanomaan jotain tyhmää, että kyllä se riittää jo tms. Toiselle ON ANNETTAVA TILAA olla ja itkeä. Lastakin voi puhumalla rauhoitella ja ottaa syliin. Se on hyvin tärkeää. Jos ei saa palautetta riittävästi, tulee helposti syyllisyyttä ja häpeää.
Kaikki ottaa aikansa. Samaa asiaa voi joutua itkemään monta kertaa. Sitten se alkaa väistyä. Lapsella tämä saattaa tapahtua kuin silmänräpäyksessä, kyyneleet vaihtuvat hetkessä iloon. - vili
rusalka kirjoitti:
Jatkan kuitenkin, jos sinua ei haittaa. Tuossa BB mielestäni kysyi ihan todellista tilannetta, mitä tehdä kun toinen itkee.
Tämmöinen toiminta 'että ei olla huomaavinaan' tulee siitä, että ei olla EHKÄ itse koskaan saatu positiivisella tavalla 'huomiota' silloin kun itkee. Nimittäin on ollut minullakin vaiheita, kun en ole jaksanut sietää lasteni itkuja. Sitten vaan sanonut, ettei saa aina itkeä tms. Pojilla varmaan sanotaan sitten, ettei 'miehet' itke. Niin tulee semmoinen taipumus, että siitä vetäytyy johonkin omaan piiloon, kun itkee. Ja lohduttautuu omilla avuin.
Tuossa aloitukseen vastauksessa kirjoitin suluissa kokemuksena siitä MITÄ minulla tapahtunut, kun itken. En halua syyllistää kotiväkeäni, mutta olin huomattavan aikuiseksi kasvanut nainen, kun minua lohdutettiin tällä vastauksessani kuvailemallani tavalla. Pitää olla aika vahva, että KESTÄÄ olla lähellä toista murtumatta itsekin. Ei pidä alkaa sanomaan jotain tyhmää, että kyllä se riittää jo tms. Toiselle ON ANNETTAVA TILAA olla ja itkeä. Lastakin voi puhumalla rauhoitella ja ottaa syliin. Se on hyvin tärkeää. Jos ei saa palautetta riittävästi, tulee helposti syyllisyyttä ja häpeää.
Kaikki ottaa aikansa. Samaa asiaa voi joutua itkemään monta kertaa. Sitten se alkaa väistyä. Lapsella tämä saattaa tapahtua kuin silmänräpäyksessä, kyyneleet vaihtuvat hetkessä iloon.se tietenkään haittaa. ihan asiaa puhut
- Jihuuu
Sehän on hienoa, että mies näyttää tunteensa. Jos nyt ei sentäs ala vaikka sen takia itkeä, ettei saa hillopurkkia auki :D Sillon voisin ihmetellä :O
Harvemmat miehet tosin taitaa itkeä muutoin kuin ns. ääritilanteissa eli esim. hautajaiset tai sitten onnen pakahduttamina - lapsen syntymä. Mistähän johtuu..- rusalka
Hyvät naurut sain taass. Kiits. :D
- Jihuuu
rusalka kirjoitti:
Hyvät naurut sain taass. Kiits. :D
..piristin päivää xD
- pihkura
se TODELLA haluaa hilloa?
No joo mut tosissaan, kyllähän se saattaa se purkin avaaminenki olla yksinkertasesti se yks asia, mikä on kaiken muun päälle liikaa. Sit naisesta näyttää, että se repee sen purkin takia.. - Jihuuu
pihkura kirjoitti:
se TODELLA haluaa hilloa?
No joo mut tosissaan, kyllähän se saattaa se purkin avaaminenki olla yksinkertasesti se yks asia, mikä on kaiken muun päälle liikaa. Sit naisesta näyttää, että se repee sen purkin takia..Joo, kinkkisiä kysymyksiä :D
Ja mitenkähän monta kertaa sitä itse onkaan meinannut vääntää (ja tiukan paikan tullen jopa vääntänyt) tuskan tai kiukun kyyneliä jonkun hillopurkin takia :O
Eli kyllä, hillopurkkikin voi olla se viimeinen laukaiseva tekijä, mut eihän ne kyyneleet sillon siitä hillosta perimmiltään johdukaan. Henkevää :D - pihkura
Jihuuu kirjoitti:
Joo, kinkkisiä kysymyksiä :D
Ja mitenkähän monta kertaa sitä itse onkaan meinannut vääntää (ja tiukan paikan tullen jopa vääntänyt) tuskan tai kiukun kyyneliä jonkun hillopurkin takia :O
Eli kyllä, hillopurkkikin voi olla se viimeinen laukaiseva tekijä, mut eihän ne kyyneleet sillon siitä hillosta perimmiltään johdukaan. Henkevää :Dvähän sama ku pasianssissa, sillonku haluais olla yksin ja vaikka itkee poski hillopurkkia vasten, ni siihen tulee varmaan joku tuhahteleen arvostelevasti.
- Bloodbrother
..nähnyt kaverin itkevän masennuksen takia monta kertaa. Oli kyllä aika outo tilanne, kun ei oikein tiennyt, miten suhtautaua miehen itkuun. No enpä siinä mitää muuta keksinyt kuin taputella selkään ja lohdutella. Onneksi pääsi masennuksesta yli.
Sitten toinen syy, mikä voisi olla, on ero. Itsellä ainakin oli itku herkässä avioeron jälkeen. Tässätapauksessa jos se hillopurkki ei olisi auennut, olisin melkein voinut alkaa itkemään. ;D - rusalka
Bloodbrother kirjoitti:
..nähnyt kaverin itkevän masennuksen takia monta kertaa. Oli kyllä aika outo tilanne, kun ei oikein tiennyt, miten suhtautaua miehen itkuun. No enpä siinä mitää muuta keksinyt kuin taputella selkään ja lohdutella. Onneksi pääsi masennuksesta yli.
Sitten toinen syy, mikä voisi olla, on ero. Itsellä ainakin oli itku herkässä avioeron jälkeen. Tässätapauksessa jos se hillopurkki ei olisi auennut, olisin melkein voinut alkaa itkemään. ;DAsia on just näin. On elämässä vaiheita, kun jokin asia jyllää päällä. Tulee itkuherkkyyttä. Sitten taas, kun aikaa kuluu tilanne normalisoituu.
Silti. Koskettavat asiat saa itkettää. Ilon ja surun kyyneleet on yhtä vahvoja. Ei tämmöistä tunteiden esittämiskanavaa saa pidätellä tukkoon.
- NoJust
Ainakin jos kyseessä oma senhetkinen boyfriend. Muiden miesten itku on tietenkin vain söpöä. Paitsi isäni, jonka itku tuntuu siltä kuin sydämeni olisi tungettu mulinexiin ja laitettu kone neloselle. Mutta arvostan kyllä sitä, että uskaltaa itkeä minun nähteni.
Jos joku minulle tärkeä henkilö itkee (mies tai nainen), niin itsellenikin tirahtaa helposti tippa silmäkulmaan. Se on noloa. - Rezo
Tsätä voi tehdä yleistyksen, että naiset eivät oikein tiedä miten toimia kun mies itkun itkaisee? Miten naiset toimivat kun toinen nainen itkee ja miten se eroaa miehen itkusta? Voisiko olla, että miehen itkun syynä täytyy olla jotain todella merkittävää johon ei oikein osaa ottaa kantaa? Naisen itku taas voi tulla herkemmästä, joten siihen on ikään kuin tottunut?
Nimimerkillä hakoteiden kulkijako? - sgthsfbh
Silloin tällöin itkevä mies olisi ihana.
- ä:n pisteet:.!1#%?+
.
"Silloin kun ä:n pisteet löytyy kun ei pitäisi blood-brotha itkee"
Har!
.
- jojojoo
mun poikaystävä itkee ja näyttää kaikki tunteet avoimesti :') itse en ole yhtä herkkä kuin mies, mutta se on hellyttävää kun hän sanoo rakastavansa minua ja pari kyyneltä vierii hänellä poskelle
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74846Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796- 57790
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43766Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757