Ongelmani on seksihalujen vähentyminen. Olen seurustellut nyt 6 kuukautta ja seksihalut ovat vähentyneet todella paljon viimeisten kuukausien aikana. Olen syönyt e-pillereitä 5 kuukautta ja voisiko niillä olla valtaa asiaan? Mistä sen voi tietää että johtuuko haluttomuus e-pillereistä vai ihan vaan siitä, että normaali arki on astunut kuvioihin. Muuten e-pillerit ovat sopineet mulle hyvin, enkä haluaisi turhaan vaihtaa merkkiä tms. jos syy ei olekaan niiden. Syyttääkö naiset vain liian helposti e-pillereitä haluttomuudesta vai onko se ihan oikeasti mahdollista? Muuten suhde toimii aivan mahtavasti eikä mitään ongelmia ole.
Hei pillereitä syövät!!!
pilleri06
9903
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Mulla on ajoittaista haluttomuutta ilmaantunu sen jälkeen ku pillerit aloitin n. 1,5 vuotta sitten, mutta ei mitään maata kaatavaa. Juu ja kyllä se pillereistä voi johtua. Toki syytä voi olla muuallakin.
mä söin pillereitä 6 vuotta ja nyt kun oon ne lopettanu puolisen vuotta sitten niin halut kyllä on tuplaantunu!!!!!! kuus vuotta on pitkä aika napsia pillereitä ja luulin et mun halut on sellaset ihan "luonnostaan" ku ne oli sillo pillereitten aikaan eli tosi vähäiset mutta oli ihana huomata ku pillerit loppetin että mitkä halut sieltä paljastukaan!!! =D eli voi hyvinkin johtua pillereistä...
Johan sen sanoo pillerin nimikin.Hyvin ehkäisee.olin "luomuna" puoli vuotta ja rupes himottamaan.Palasin pillereihin - ja taas halut hävisi.Miehet ei vaan tajua tätä.Ja tokihan tääkin on yksilöllistä tää halujen häviäminen, kuten kaikki sivuoireet tai niiden puuttuminen, mutta näin mulla.
Onhan se varmasti mahdollista, että pillereiden hormonit aiheuttavat seksihalujen vähenemistä, mutta haluttomuus voi johtua myös muista asioista. Sillä harvalla ihmisellä halut ovat aina yhtä suuret, välissä haluttaa enemmän, välissä vähemmän.
Olen antanut itseni ymmärtää, että haluttomuus voi johtua esimerkiksi juuri tuosta mainitsemastasi arjesta, eli uusi kumppani ei ole enää niin uusi ja jännä. Lisäksi stressi, sairaudet, muutokset elämäntilanteissa ja jotku lääkkeet voivat vaikuttaa haluihin.
Todellakin. Söin vuosia eri pillereitä. Valitin asiasta, ja lääkäri lähinnä naureskeli. Nyt olen ollut pulisen vuotta niitä syömättä, ja olen kuin eri ihminen. Siihen loppui mielialanheittelyt ja unettomuus, ja voin sanoa, että mieskin on tosi tyytyväinen, kun halut on palanneet. Aika myrkkyjä ovat siis.
Kerroit lopettaneesi pillerit. Mitä ehkäisyä käytätte nyt vai oletteko kokonaan ilman? Kun en muutenkaan pidä hormoonipillereiden napsimisesta niin olen pohtinut kaikkia vaihtoehtoja. Kondomi on pois suljettu. Kierukkakin kuulostaa jotenkin pelottavalta. Miksei voi olla mitään käyttökelpoista ei-hormonaalista ehkäisyä?!
No se on tässä kyl vielä hakusessa se pillereiden vaihtoehto. Mutta kyllä se nyt on jo varmaa, että niitä ei enää ikinä. Hormonikierukka ois muuten hyvä, mutta sekoittaahan sekin oman hormonitasapainon. Meillä on jo lapsia, joten nyt minä tai toinen osapuoli ilmeisesti menee sterilisaatioon.
Gynehän osais esittää muitakin vaihtoehtoja, ton kumin kanssa pelaaminen ei oo kivaa :(
Mutta ei sitä kierukkaa kantsi pelätä. Kaverilla on ollu useampi, ja hyvin on toiminut. Mutta mä en itse sitä voi ottaa (tavallista), koska en todellakaan voi ottaa sitä riskiä, että vuodot lisääntyy, nyt jo ihan riittävät kyllä!
itse olen huomannut että halut vaihtelevet suuresti kierron mukaan. Kun tauon jälkeen aloittaa uuden liuskan niin tekee muutaman päivän paljon mieli ja poikaystävää oikein naurattaa jatkuva kiehnääminen..:)