Olen kyllästynyt mieheeni

mikä avuksi

Menin naimisiin kivannäköisen "juntin" kanssa, koska hän oli seksuaalisesti puoleensavetävä. Aluksi nämä pienet asiat eivät häirinneet yhtään. Nyt 4 vuoden kuluttua kaikki sanomiset, eleet ja mielipiteet lähinnä ällöttävät. Tuntuu vastenmieliseltä olla sellaisen ihmisen vaimo. Miten voi onnistua tekemään elämässään saman virheen kaksi kertaa? Edellinenkin mies oli puoleensavetävä, mutta sama kyllästymisilmiö tuli siinäkin. En viitsisi huomautella toiselle näistä puutteista, mutta huomaan aina välillä v****ilevani esim. murteellisesta ilmaisusta tai siitä että toinen syö pelkällä haarukalla jne. Tiedän, että kuulostan inhottavalta ihmiseltä. Mitenkähän tästä pitäisi jatkaa?

53

5259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki miehesi ovat

      kaikki nykyiset ja tulevat miehesi ovat "juntteja".
      Jotkut eivät usko. Omahan on asiasi. Kaikki tulevat miehesi ovat vuoren varmasti juntteja,niin se vaan menee.

      • mikä avuksi

        Milläs perusteella noin sanot? Tai ehkä se on niin, että joitakin ihmisia ohjaa seksi ja toiset osaavat luoda ihan normaaleja suhteita.


      • hmmmhmm

      • Naikkonen.
        mikä avuksi kirjoitti:

        Milläs perusteella noin sanot? Tai ehkä se on niin, että joitakin ihmisia ohjaa seksi ja toiset osaavat luoda ihan normaaleja suhteita.

        Viisas nainen sanoi kerran:

        Ei miehet vaihtamalla parane!


    • Vaimoke10

      Ihastuin myös miehen hauskaan ulkonäköön, vaikka monet muut tavat ärsyttivätkin jo alkuvaiheessa. Lapsikin sai alkunsa hyvin nopeasti, joten suhdetta oli vaikempi pistää poikki. Nyt on sinnitelty yhdessä parisen vuotta mutta luulen että tastä ei kovin pitkä liitto sitenkään tule. Sen verran paljon on kemiat ristissä.

      • alkup.

        Olisi kyllä tässä iässä jo mukava jatkaa tämän nykyisen kanssa eikä tehdä samaa virhettä enää kolmatta kertaa. Todennäköisesti en onnistuisi yhtään paremmin taas, et varmaan sinäkään...? Luulen että tämä on ihmistyyppijuttu.


      • Vaimoke10
        alkup. kirjoitti:

        Olisi kyllä tässä iässä jo mukava jatkaa tämän nykyisen kanssa eikä tehdä samaa virhettä enää kolmatta kertaa. Todennäköisesti en onnistuisi yhtään paremmin taas, et varmaan sinäkään...? Luulen että tämä on ihmistyyppijuttu.

        Ero on myös vaikeaa ja epävarmuus siitä, mitä sen jälkeen? En luultavasti minäkään sen paremmin onnistuisi toisella kerralla, todennäköisesti joku kivannäköinen renttu tarttuisi kyytiin. Voi olla että ihastuu tiettyyn tyyppiin ja muuta ei voi.


      • sakilaisvili
        Vaimoke10 kirjoitti:

        Ero on myös vaikeaa ja epävarmuus siitä, mitä sen jälkeen? En luultavasti minäkään sen paremmin onnistuisi toisella kerralla, todennäköisesti joku kivannäköinen renttu tarttuisi kyytiin. Voi olla että ihastuu tiettyyn tyyppiin ja muuta ei voi.

        ettei arvon rouvat on nyt vaan yli-ikäisiks venähtäneitä pissiksiä?
        hyvännäköisiä...juntteja !!!
        EI TEITÄ MUUT HUOLI.


      • miranda3
        Vaimoke10 kirjoitti:

        Ero on myös vaikeaa ja epävarmuus siitä, mitä sen jälkeen? En luultavasti minäkään sen paremmin onnistuisi toisella kerralla, todennäköisesti joku kivannäköinen renttu tarttuisi kyytiin. Voi olla että ihastuu tiettyyn tyyppiin ja muuta ei voi.

        Minulla on avioliitto takana ja olen ollut myös kihloissa nyt olen avoliitossa mies on huomaavainen mutta myös omalaatuinen juntti joten olen tehnyt sen johtopäätöksen että kaikki ovat samanlaisia enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        alkup. kirjoitti:

        Olisi kyllä tässä iässä jo mukava jatkaa tämän nykyisen kanssa eikä tehdä samaa virhettä enää kolmatta kertaa. Todennäköisesti en onnistuisi yhtään paremmin taas, et varmaan sinäkään...? Luulen että tämä on ihmistyyppijuttu.

        No jaa, jos pelkästään ulkonäön puoleensavetävyys on valinnan kriteeri, niin siinähän sitten olet! On myös miehiä, jotka valitsee puolison pelkästään "ulkonäön puoleensavetävyyden" perusteella. Ja siinähän ovat!

        Vielä tuntuu olevan ihmisiä, jotka rakentavat periaatteessa elämän mittaisia suhteita ulkonäön veraan. Ehkä heillä itsellään olisi siis tutkiskeltavaa. Miksei esim. fiksu, ystävällinen ja älykäs ihminen kiinnosta vaikkei olisikaan kiiltokuvapoika tai missi?

        Kemiaa voi olla kenen tahansa välillä, riippumatta ulkonäöstä, siinä tarvitaan vain vähän älliä ja hoksottimia!


      • Anonyymi
        Vaimoke10 kirjoitti:

        Ero on myös vaikeaa ja epävarmuus siitä, mitä sen jälkeen? En luultavasti minäkään sen paremmin onnistuisi toisella kerralla, todennäköisesti joku kivannäköinen renttu tarttuisi kyytiin. Voi olla että ihastuu tiettyyn tyyppiin ja muuta ei voi.

        Voi taivahan talikynttilät, näin puhuu vain heikko nainen, joka haluaa olla mukamastensa sitä jotakin renttumiehelle - herätkää pahvit!


    • sdfj

      Kannattaa ihastua lihavaan mieheen vaikkei olisikaan niin puoleensa vetävä. Lupaan että tapaus on paljon suurella todennäköisyydellä lupsakkaampi tapaus kuin yksikään pintaliitäjä-juntti.

      • Vaimoke10

        Mietin tässä juuri että eivät lihavat miehet ole juurikaan minun hoikahkon ja kivannäköisen naisen seuraan tarjoutuneet! Lihavat ovat leppoisia :) niin väitetään. Miltähän se lihava tuntuisi? ainakin pehmeältä :)


      • mr.bondi
        Vaimoke10 kirjoitti:

        Mietin tässä juuri että eivät lihavat miehet ole juurikaan minun hoikahkon ja kivannäköisen naisen seuraan tarjoutuneet! Lihavat ovat leppoisia :) niin väitetään. Miltähän se lihava tuntuisi? ainakin pehmeältä :)

        etteivät ole tarjoutuneet, koska, eivät uskalla, itsetunto niin matalalla, mennä kauniiden naisten perään. Uskovat 99% varmuudella saavansa pakit.
        Mene itse ja tee aloite. 1100 % varmuudella saat itsellesi seuraa. Eivät kaikki komeat ja kauniit ihmisetkään ole kusipäitä.


      • ei kiinnosta
        Vaimoke10 kirjoitti:

        Mietin tässä juuri että eivät lihavat miehet ole juurikaan minun hoikahkon ja kivannäköisen naisen seuraan tarjoutuneet! Lihavat ovat leppoisia :) niin väitetään. Miltähän se lihava tuntuisi? ainakin pehmeältä :)

        hoikka ja laiha ei kiinnosta "pulleaa" lyöpä iseäsi puuhalolla ja mieti miksi....?
        pelkkä luu ja nahka sattuu....valitan.


    • Ota ero

      Tunnut sellaiselta ihmiseltä, että miehesi kärsii sinun kanssasi varmasti yhtä paljon ellei enemmän. Jos omasta miehestä täytyy kirjoittaa noin törkeesti, ei kannata jatkaa vaan erota.

    • tyttö17

      Miten voit edes sanoa tuollaista miehestäsi? kaikista tärkeintä on, että hyväksyy kumppanin virheistä ja eri mielipiteistä huolimatta. Sinun ei kannata seurustella tai mennä avioon, jos kyllästyt. Olisit edes kiitollinen, että sulla on aviomies. Tiedän yhden parin, joka menee vloppuna naimisiin. Heillä ei vaan yhteistä onnee kestä kauan, koska naisella on elinaikaa vähän jäljellä syövän takia. He silti menevät naimisiin, koska hän haluaa lähteä onnellisena?
      Älä eroa vaan sen takia, että et hyväksy toista ihmistä. Oot vastenmielinen ihminen, se on vaa mun mielipide. Eroa, jos et rakasta miestä. Mies-raukka pääsee eroon tuollaisesta kauheesta akasta, anteeks vaan.

    • ja nopeasti

      Pilaat toisen ihmisen itsetunnon kokonaan.
      Et nyt itsekään ole mikään ruudinkeksijä, jos pelkkä kivannäköisyys on alttarille saanut.
      Kun nyt veitsen käyttäminen on niin tärkeää, niin vie seuraava ehdokas syömään ja seuraile tarkasti aterimien käyttöä.

      • affykrts

        Ja kannattaa pysyä ainakin amerikkalaisista erossa, koska he paloittelevat ruoan etukäteen veitsellä ja syövät sitten haarukalla.


    • mies.

      Voi kiesus, ompa "paha juttu". Pitäs varmaan sitten syödä haarukalla ja kädellä.

      • jeespoks

        Minä syön melkein kaikki ruoat lusikalla nykyään ellei kyseessä ole jokin pihvi, jota tarvitsee paloitella. Joten tuo pelkällä haarukalla syöminen esim. minuun verrattuna on erittäin korkealuokkaista käyttäytymistä.

        Ja ei, en ole juntti - olen vain käytännöllinen. :)


    • kokemuksella

      ..kun sisäistät yhden pienen asian:
      Toista ihmistä ei voi muuttaa!!
      Haluat muotittaa tuon miehesi omien mieltymystesi mukaan, ja ns. kouluttaa hänestä itsellesi mieluisan?
      Ja miten ihmeessä murteelliset ilmaisut vaikuttavat negatiivisesti?
      Miksi et hyväksyisi häntä sellaisena kuin hän on?
      Oletettavaa on että sinussakin on asioita jotka ärsyttävät miestäsi. Niin se vaan menee.. Parisuhteessa ärsyttää toinen puolisko, joskus enemmän ja joskus vähemmän.. Sen kun ymmärtää on kaikki helpompaa!!

      • loppuko,

        Kaltaisesi naiset ovat pinnallisia ja itsekeskeisiä teko pyhiä sanonko mitä..,en sano.

        Ensin isketään komea mies,esitellään kavereilla ja mikäs siinä on vierellä paistatellessa.
        Sen jälkeen astuu arki.
        Astuu kuvioon itsekkyys.
        Aletaan kiinnittää huomioita miehen epäkohtiin.
        Ne alkavat ärsyttää.
        Halutaan opettaa miehestä sisäsiisti.

        Olisi vain kiva joskus tietää tuollaisen naisen vastaus seuraavaan:
        Oletko itse täydellinen
        Etko tee virheitä
        Mistä tiedät ettet itse ärsytä miestäsi?

        Olet henkilö joka halua järjestää elämänsä kuten milloinkin haluaa ,siispä eroa miehestäsi ja elä yksin ,laita vaikka peili ruokapöytään josta voit ihailla omaa haarukan käyttöäsi.

        Varmaan sinulle ei ole tuttu lause seuraava.
        "Suhteessa täytyy ottaa molemmat huomioon,suvaita toisen puutteita ja rakastaa sitä toista aidosti,ei pinnallisesti"


      • alkuperäinen taas
        loppuko, kirjoitti:

        Kaltaisesi naiset ovat pinnallisia ja itsekeskeisiä teko pyhiä sanonko mitä..,en sano.

        Ensin isketään komea mies,esitellään kavereilla ja mikäs siinä on vierellä paistatellessa.
        Sen jälkeen astuu arki.
        Astuu kuvioon itsekkyys.
        Aletaan kiinnittää huomioita miehen epäkohtiin.
        Ne alkavat ärsyttää.
        Halutaan opettaa miehestä sisäsiisti.

        Olisi vain kiva joskus tietää tuollaisen naisen vastaus seuraavaan:
        Oletko itse täydellinen
        Etko tee virheitä
        Mistä tiedät ettet itse ärsytä miestäsi?

        Olet henkilö joka halua järjestää elämänsä kuten milloinkin haluaa ,siispä eroa miehestäsi ja elä yksin ,laita vaikka peili ruokapöytään josta voit ihailla omaa haarukan käyttöäsi.

        Varmaan sinulle ei ole tuttu lause seuraava.
        "Suhteessa täytyy ottaa molemmat huomioon,suvaita toisen puutteita ja rakastaa sitä toista aidosti,ei pinnallisesti"

        Kiitos kommenteistasi, haluaisin vähän kommentoida muutamaa kohtaa. Ensinnäkin en ole täydellinen, teen virheitä ja varmasti ärsytän myös miestäni. Mutta, en ole pikkutyttö, en pinnallinen enkä tyhmä. Haluan oikeasti oppia elämään parisuhteessa ja jatkaa tätä liittoa. Minähän itse otin asian esiin, kun huomaan käytöksessäni tietyn kaavan. Ei kai ihminen voi mitään sille, millä tavalla kumppaninsa valitsee? En muuten ole "esitellyt" miestäni, en ole ihan niin nuori enää. Ehkä parasta minulle sitten tosiaan on elää yksin. Eipähän ala kukaan ärsyttää. Mainitsemani jutut ovat muutamia esimerkkejä vain, en minä ihan koko päivää murehdi tuota haarukka-asiaa. Tähän keskustelufoorumiin olisi kiva saada perusteltuja ja vähän syvällisempiä mielipiteitä, siis muutakin kuin "ota ero".


      • Menijä
        alkuperäinen taas kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi, haluaisin vähän kommentoida muutamaa kohtaa. Ensinnäkin en ole täydellinen, teen virheitä ja varmasti ärsytän myös miestäni. Mutta, en ole pikkutyttö, en pinnallinen enkä tyhmä. Haluan oikeasti oppia elämään parisuhteessa ja jatkaa tätä liittoa. Minähän itse otin asian esiin, kun huomaan käytöksessäni tietyn kaavan. Ei kai ihminen voi mitään sille, millä tavalla kumppaninsa valitsee? En muuten ole "esitellyt" miestäni, en ole ihan niin nuori enää. Ehkä parasta minulle sitten tosiaan on elää yksin. Eipähän ala kukaan ärsyttää. Mainitsemani jutut ovat muutamia esimerkkejä vain, en minä ihan koko päivää murehdi tuota haarukka-asiaa. Tähän keskustelufoorumiin olisi kiva saada perusteltuja ja vähän syvällisempiä mielipiteitä, siis muutakin kuin "ota ero".

        Mistähän tässä alottas. Otetaanpa esiin vaikka tuo murre. Minähän paukutan ihan täysillä Pohjanmaan murteella ja vaikka tässä on tullu luuhattua ympäri maailmaa ja pääkaupungissakin jo toistakymmentä vuotta niin en minä oo murteesta edes yrittäny eroon. Ihan ekaks mietin sitä, että varmaan häpeät sitä miestä kun se puhuu murteella. Sinua oksettaa se kun ite oot niin hieno kaupunkilainen. Oletko Espoosta kenties? Niitä tuntuu häiritsevän murteet eniten. Mahdatko itse yrittää puhua slangia, vaikket edes ole toisenkaan polven stadilaisia?
        No olkoon tuo aihe. Se vaan vähän kouras ku mullakin oli aikanaan samanlainen akka, jolle murteet oli pahakin punainen vaate. Siinä kärsi sitten kaverisuhteetkin kun meikäläisen kaverit ei alkanu hienostelemaan tämän nirppanokan lähettyvillä. Ne alko ihan kiusallaan puhumaan murteella entistä enemmän. Hyvä kosto:)
        Sitten semmonen homma... Jos ja kun kerran olet niin "aikuinen", niin miksi et osaa sisäistää ja käsitellä näitä asioita? Jos olet aikuinen, sinussa pitäisi olla myös ripaus empatiaa. Empatia on sitä, että osaa asettua toisen asemaan. Harkitse empatian harjoittamista, koska ilman sitä ei suhteistakaan tule yhtään mitään.
        Mikä tämä haarukkajuttu oli? Ymmärrän jos olette saaristoruotsalaisten rapujuhlilla, että siellä tuntee häpeävänsä tämmösiä mutta että meidän "rahvaan" seurassa. Tekeekö se sitä sun kiusaks juhlissa vai vaan kotona? Ps. Osaatko muuten tehdä täysin etiketinmukaisen kattauksen?
        Minun syvällinen mielipide on se, että alat pikkuhiljaa käymään asennepolitiikkaas läpi ja lopetat sen turhan hienostelun paikoissa jonne se ei kuulu. Sitten alat hymyilemään miehelles seuraavan kerran kun se syö haarukalla, eikä esim. varpaillaan. Kun se kysyy, "että mitä hymyilet", niin sanot sille, että se on niin ihanan herttanen kun se syö. Tämä avaa keskustelun syömistavoista, ruokakulttuurista ja etiketeistä. Jos hyvin käy, etkä möläytä typeryyksiä ja osaat keskustella, niin tämän haarukkakysymyksen voi nostaa sieltä esille ja kertoa että "opeteltasko ruokailuetikettiä yhdessä"?
        Kyllä se sieltä lähtee kun et oo niin tiukkapiponen. Sovittu?


      • alkuperäinen taas
        Menijä kirjoitti:

        Mistähän tässä alottas. Otetaanpa esiin vaikka tuo murre. Minähän paukutan ihan täysillä Pohjanmaan murteella ja vaikka tässä on tullu luuhattua ympäri maailmaa ja pääkaupungissakin jo toistakymmentä vuotta niin en minä oo murteesta edes yrittäny eroon. Ihan ekaks mietin sitä, että varmaan häpeät sitä miestä kun se puhuu murteella. Sinua oksettaa se kun ite oot niin hieno kaupunkilainen. Oletko Espoosta kenties? Niitä tuntuu häiritsevän murteet eniten. Mahdatko itse yrittää puhua slangia, vaikket edes ole toisenkaan polven stadilaisia?
        No olkoon tuo aihe. Se vaan vähän kouras ku mullakin oli aikanaan samanlainen akka, jolle murteet oli pahakin punainen vaate. Siinä kärsi sitten kaverisuhteetkin kun meikäläisen kaverit ei alkanu hienostelemaan tämän nirppanokan lähettyvillä. Ne alko ihan kiusallaan puhumaan murteella entistä enemmän. Hyvä kosto:)
        Sitten semmonen homma... Jos ja kun kerran olet niin "aikuinen", niin miksi et osaa sisäistää ja käsitellä näitä asioita? Jos olet aikuinen, sinussa pitäisi olla myös ripaus empatiaa. Empatia on sitä, että osaa asettua toisen asemaan. Harkitse empatian harjoittamista, koska ilman sitä ei suhteistakaan tule yhtään mitään.
        Mikä tämä haarukkajuttu oli? Ymmärrän jos olette saaristoruotsalaisten rapujuhlilla, että siellä tuntee häpeävänsä tämmösiä mutta että meidän "rahvaan" seurassa. Tekeekö se sitä sun kiusaks juhlissa vai vaan kotona? Ps. Osaatko muuten tehdä täysin etiketinmukaisen kattauksen?
        Minun syvällinen mielipide on se, että alat pikkuhiljaa käymään asennepolitiikkaas läpi ja lopetat sen turhan hienostelun paikoissa jonne se ei kuulu. Sitten alat hymyilemään miehelles seuraavan kerran kun se syö haarukalla, eikä esim. varpaillaan. Kun se kysyy, "että mitä hymyilet", niin sanot sille, että se on niin ihanan herttanen kun se syö. Tämä avaa keskustelun syömistavoista, ruokakulttuurista ja etiketeistä. Jos hyvin käy, etkä möläytä typeryyksiä ja osaat keskustella, niin tämän haarukkakysymyksen voi nostaa sieltä esille ja kertoa että "opeteltasko ruokailuetikettiä yhdessä"?
        Kyllä se sieltä lähtee kun et oo niin tiukkapiponen. Sovittu?

        Näitä heittojaan pitäisi näköjään miettiä vähän tarkemmin ennen kuin kirjoittaa. Itse asiassa en ole pääkaupunkiseudulta vaan MAALTA kotoisin. Murre sinänsä ei ärsytä yhtään, kivahan sitä on kuunnella, paremminkin tiettyjen yksittäisten sanojen käyttö ihmetyttää. Mieheni käyttää sellaisia vanhojen ihmisten käyttämiä sanoja, jotka vähän nolottavat minua (kun tarttuu välillä omaankin puheeseen). Tuntuu välillä kuin eläisi eläkeläisen kanssa (ei siinäkään sinänsä ole mitään pahaa, älkää nyt suuttuko kaikki palstaa lukevat eläkeläiset). Mutta jos toinen ei käytä puheessaan yhtään D-kirjainta esimerkiksi... joo ihan pinnallista kyllä, mutta ärsyttää ja nolottaa minua ja jopa lapsia. En ole todellakaan mikään hienostelija, mutta nämä asiat vaan jotenkin rasittavat. Mutta neuvosi on kyllä ihan hyvä. Onhan se parempi ottaa nämä jutut puheeksi ennen kuin tulee sanottua ilkeästi. Kyllä me olemme huomanneet että kuulumme vähän eri yhteiskuntaluokkiin (hän sanoi sen itse). Ja turha väittää etteikö sellaisia olis enää nykyään.


      • hoh
        alkuperäinen taas kirjoitti:

        Näitä heittojaan pitäisi näköjään miettiä vähän tarkemmin ennen kuin kirjoittaa. Itse asiassa en ole pääkaupunkiseudulta vaan MAALTA kotoisin. Murre sinänsä ei ärsytä yhtään, kivahan sitä on kuunnella, paremminkin tiettyjen yksittäisten sanojen käyttö ihmetyttää. Mieheni käyttää sellaisia vanhojen ihmisten käyttämiä sanoja, jotka vähän nolottavat minua (kun tarttuu välillä omaankin puheeseen). Tuntuu välillä kuin eläisi eläkeläisen kanssa (ei siinäkään sinänsä ole mitään pahaa, älkää nyt suuttuko kaikki palstaa lukevat eläkeläiset). Mutta jos toinen ei käytä puheessaan yhtään D-kirjainta esimerkiksi... joo ihan pinnallista kyllä, mutta ärsyttää ja nolottaa minua ja jopa lapsia. En ole todellakaan mikään hienostelija, mutta nämä asiat vaan jotenkin rasittavat. Mutta neuvosi on kyllä ihan hyvä. Onhan se parempi ottaa nämä jutut puheeksi ennen kuin tulee sanottua ilkeästi. Kyllä me olemme huomanneet että kuulumme vähän eri yhteiskuntaluokkiin (hän sanoi sen itse). Ja turha väittää etteikö sellaisia olis enää nykyään.

        Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa elää toisen ihmisen kanssa.


    • hone-y

      mitä on kylvänyt. Jos menee naimisiin siksi, että toinen on seksikäs, niin voi olla että jotain muuta jää puuttumaan eikä siitä seuraa muuta kuin tyytymättömyyttä.

      Jos olet mennyt naimisiin vääristä syistä, niin ei ole synti erota.

      Seuraavalla kerralla käytä enemmän harkintaa puolison valinnassa.

    • myös minä

      Olin samalla tapaa kyllästynyt omaan ukkooni joitain aikoja sitten. Monet hänen tapansa ärsyttivät minua äärettömästi. Aikaa kului ja olimme jo eron partaalla, koska riitaa tuli pikku asioistakin. Sitten aloin ajatella että minussakin on ärsyttäviä asoita ja huomasin että kaikissa meissä on piirteitä jotka toisia ärsyttää. Eikä se mies oikeasti vaihtamalla parane. Uudessa miehessä taas uudet ärsyttävät piirteet. Eikö joku pelkällä haarukalla syöminen ole pienempi paha kuin esim. vieraissa juokseminen yms. todelliset ongelmat?

      Eli siis: vaikka mieheni on yhä tosi ärsyttävä välillä, koitan muistaa että on hänessä on paljon sellaisia hyviä piirteitä mitä monessa muussa miehessä ei ole. Omassa miehessäni minua ärsyttävät monet asiat kuten se että hän polttaa tupakkaa, syö sohvalla, ei huolehdi pahemmin ulkonäöstään ja käyttäytyy usein kuin juntti yleisillä paikoilla, ei viihdy paikoissa missä on paljon ihmisiä eikä ajattele mitä suustaan päästää. Mutta hän ei juo, ei pahemmin käy baareissa, tulee ihmisten kanssa toimeen, laittaa hyvää ruokaa ja usein, siivoaa, on monitaitoinen, hyvä sängyssä :), hoitaa hyvin lapsiamme. Kaikkea ei voi saada, muistakaa se. Ystävänikin on minulle sanonut: minulla on hyvä mies.

      • myös vähän kyllästynyt

        Joo. Hyvä kirjoitus. Näin se on, että vika on meissä kyllästyvissä naisissa. Olen itse tullut siihen tulokseen, että kyllästyn vähän kaikkiin miehiin, eli ei asia vaihtamalla parane. Täydellistä idylliä eikä miestä olekaan- eikä naista.

        Arvostan sitä ,että mieheni kunnioittaa minua ja tekee suhteemme eteen töitä. Täydellisyys kaikkoaa kun ollaan oltu muutama vuosi. Nyt toinen liitto ja kahdeksas vuosi meneillään -kyllästymisvaihe, mutta sinnikkäästi uskon, että tämän yli mennään ja tulee taas parempia aikoja. Eihän puliso ole mikään töppönen, joka heitetään menemään kun alkaa vähän kyllästyttää. Kyllä elämä on paljon muutakin kun täydellisyydentavoittelua. Vaikeuksia tulee ja mikä sen parempaa sitten kun on se oma luotettava puoliso rinnalla.

        Sinulla ap on todella vähän murheita jos pelkkä haarukalla syöminen ärsyttää. Todella pienet murheet, joten toivottavasti osaat arvostaa ongelmiesi vähyyttä. Puolisoa vaihtamalla ei elämäsi parane- usko se. Kun lähtee sutta pakoon tulee karhu vastaan.

        Eiköhän koiteta ymmärtää elämän kirjoa vähän laajemmin eikä tuijoteta vaan omaan napaamme (näin sanon myös itselleni, eli ei pahalla millään muotoa:) Tsemppiä! Asennemuutos on paikallaan itse kullekin.


    • suolihuuhtelija

      VITUN DORKA ÄMMÄ!!!

    • taitava provo

      "huomaan aina välillä v****ilevani esim. murteellisesta ilmaisusta tai siitä että toinen syö pelkällä haarukalla"

      "Tuntuu vastenmieliseltä olla sellaisen ihmisen vaimo"

      Niin, tuollaisista asioista aukovan miehenä on tosi mukavaa:) Nyt joko ap. on todella ongelmissa tämän ulkoinen yhteiskuntaluokka -homman kanssa, tai tämä oli ovela provokaatio.

      En kyllä usko, että niin pinnallista ihmistä onkaan. Haluaisi toisen jättävän murteensa, jotta oltaisiin parempaa väkeä.

    • tantricsexismine

      Tämä on niin tuttua valitusta..suurimman osan naisista täytyy aina valita se renttu/pelimies/muuten vaan rikas/juoppo mies vaikka kunnon vaihtoehtojakin olisi jotka sattuvat nyt vaan olemaan tavallisia...ehkä heissä ole sitä jotain mitä naisten hömppäromaanit ovat täynnä mutta heissä on kuitenkin se turva ja luotettavuus.

      Sä menet niin monta kertaa päin puuta kunnes opit..toivottavasti tästä..

      • valival

        En ymmärrä mitä renttua tai juoppoa aloittajan miehessä on? Aloittaja lähinnä vaikuttaa niuhottavalta ja nalkuttavalta ämmältä. Kasvata sinäkin munat.


    • ei komea,

      Heehheheh, menit naimisiin miehen kanssa joka oli komea. Nykyään naiset menee naimisiin pelkästään ulkonäön takia.

    • Womanwithoutman

      Mieheni: Ei olla ikinä käyty esim. elokuvissa tai teatterissa, yhdessä syömässä ulkona, ei olla vietetty kynttilä illallisia, ei siis mitään arkirutiineista poikeavaa. Hän ei tee koskaan ruokaa tai siivoa eikä muitakaan kotitöitä. Mitään ei saisi kotiin ostaa uutta kun vanha on ihan hyvä. Ainoan lapsemme kasvatukseen pienempänä ei juuri puuttunut, ei viettänyt yhteisiä syyslomia, ei hiihtolomia, kesäisin käytiin yönyli reissu jossakin ja se oli siinä. Mummolaan oli tukkimassa aina poikaamme. Minä maksoin kun olin töissä puolet laskuista ja ruuan sekä oman osuuteni, puolet asuntolainasta. Hän maksoi kyllä automenot. Jaksoi valittaa laskuista. Nyt en enää ole töissä ja hän joutuu maksamaan laskut, minä maksan ruuan ja puolet asuntolainasta 400,-/ kk (tuloni ovat 1200 kk). Olemme nukkuneet erihuoneissa jo avioliiton alkuvaiheista lähtien. Aluksi se tuntui oudolta, mutta rakkauteni kuoli aika nopeasti, koska hän ei muuta läheisyyttä antanut kuin pelkän seksin. Olen jo yli 60 ja ero tässä iässä tuntuu vähän turhalta ja tuntuu etten enää löytäisi sellaista josta pitäisin. Tiedän että hän on pettänyt minua. Hän ei haluaisi erota kunhan saa seksiä, jos ei saa murjottaa. Muutenkin hän murjottaa juuri jokainen päivä. Kannattaisiko jo erota?

      • vaihtamallaeiparane

        Aivan turhaa murhaa on erota tuossa vaiheessa enää, jos tavallinen arki sujuu, sillä se ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella. Ei kannata mennä mukaan siihen hypetykseen, että meressä on kaloja ja unelmiesi ihana prinssi odottaa sinua vielä jossain, sillä ne ajat ovat jo menneet. Mies valikoima, mitä muilta on jälkelle jäänyt, muiden rääkkäämiä ja kouluttamia/kouluttamattomia on vain jaossa, tulet pettymään. Etsi itsellesi kiva harrastus, joka antaa puuttuvan osan eli sen henkisen osan. Opiskele vaikka uusi kieli tms. Järjestä joku kiva yllätys, miksi miehen pitää ne kynttiläillaliset tms leikkihömppä järjestää. Luovuus kehiin, sillä vaihtamalla ei parane.


      • N60v

        Olen samanikäinen. Mietin myös avioeroa. Osittain samanlainen elämä takana. Lisäksi vuosien varrelta yhä kasvussa oleva halveksunta miestäni kohtaan. Syitä en ala tässä kertomaan. Meillä kuopus vasta lähtemässä kotoa. Taidan lähteä minäkin. Olisiko kuitenkin parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa? Miten ihmeessä kykenet seksiin miehesi kanssa? Tilanteessasi ei minulta (pakko)seksi onnistuisi vaan aiheuttaisi pelkkää pahoinvointia. Anteeksi, ei pahalla.


      • Womanwithoutman
        N60v kirjoitti:

        Olen samanikäinen. Mietin myös avioeroa. Osittain samanlainen elämä takana. Lisäksi vuosien varrelta yhä kasvussa oleva halveksunta miestäni kohtaan. Syitä en ala tässä kertomaan. Meillä kuopus vasta lähtemässä kotoa. Taidan lähteä minäkin. Olisiko kuitenkin parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa? Miten ihmeessä kykenet seksiin miehesi kanssa? Tilanteessasi ei minulta (pakko)seksi onnistuisi vaan aiheuttaisi pelkkää pahoinvointia. Anteeksi, ei pahalla.

        On minullakin muita syitäkin erota, enkä niistä viitsi yleisesti kertoa. En vain osaa lähteä, ei ole paikkaa minne mennä ja kaikki omaisuus pitäisi jakaa, aika työlästä. Jos minulla olisi tarpeeksi rahaa omaan asuntoon lähtisin.

        Hieman ajattelen kokisinko itseni vielä nykyistäkin yksinäisemmäksi. Minulla ei oikestaan ole ketään jolle voisin kertoa kaikki, tai oli siskoni joka kertoi kaikki eteenpäin ja käytti luottamuksellisia asioita lyömäaseenaan. En ole enää väleissä hänen kanssaan ja kun muistelen tulee mieleen vain ikäviä asioita.

        Yhden entisen työkaverin (mies) kanssa olen ollut yhteydessä. Tiedän että hän ajattelee minusta jopa mahdollisena elämänkumppanina, mutta minulla ei ole vielä kipinä syttynyt, toivon koko ajan, että syttyisi, sillä hän on kaikinpuolin kunnollinen ja kiva tyyppi.

        Miltä tämä kuulostaa ihan hullultako, vai jäänkö vain odottamaan, että sekoan itsekin?


      • neuvoja

        Kuusikymppinen on vielä nuori ja elinikää saattaa olla jäljellä paljonkin. Suosittelen eroamaan. Alkuun kaikki tuntuu varmasti oudolta, mutta uuteen tilanteeseen tottuu ja vähitellen huomaa elämän parantuneen. Tutustu uusiin ihmisiin, ala harrastaa uusia asioita ja ehkä se uusi mieskin löytyy jostain. Jos et eroa, se kalvaa mieltäsi ja mietit aina, että olisi kannattanut.


      • alletonni

        On todella harmillista lukea kuvaamasi kaltaisista elämänkaarista koska tuossa iässä alkaa olla jo kyse siitä kaaresta. En osaa kuvitella mikä on pitänyt teidät yhdessä.
        Eroratkaisuun vaikuttanee tämän hetken tilanne, sosiaaliset yhteydet, terveydentila ja paljon muuta.
        Oma elämäni on sujunut siten, etten edes leskeksi jäädessäni voisi kuvitella enää elämistä uuden ihmisen kanssa. Toki olen jo 71v mutta samat ajatukset olivat jo silloin kun ne ensimmäisen kerran putkahtivat esiin mieheni syöpäuhkan paljastuttua 56 vuotisena. Teimme testamentit ja viimeiset tahdot mutta onneksi kyseessä oli väärä hälytys.


      • Womanwithoutman
        N60v kirjoitti:

        Olen samanikäinen. Mietin myös avioeroa. Osittain samanlainen elämä takana. Lisäksi vuosien varrelta yhä kasvussa oleva halveksunta miestäni kohtaan. Syitä en ala tässä kertomaan. Meillä kuopus vasta lähtemässä kotoa. Taidan lähteä minäkin. Olisiko kuitenkin parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa? Miten ihmeessä kykenet seksiin miehesi kanssa? Tilanteessasi ei minulta (pakko)seksi onnistuisi vaan aiheuttaisi pelkkää pahoinvointia. Anteeksi, ei pahalla.

        Miten sinun tilanteesi on tällä hetkellä, oletteko vielä miehesi kanssa yhdessä. Olisi kiva tietää miten olet selvinnyt. Minulla menee toistaiseksi samaa rataa. Yritän ajatella positiivisesti, ilman paria hyvää ystävää olisin pulassa. Minulla on tapana ajatella että asioilla on tapana järjestyä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin, älä ajattele mennyttä, ajattele tulevaa.


      • Anonyymi
        neuvoja kirjoitti:

        Kuusikymppinen on vielä nuori ja elinikää saattaa olla jäljellä paljonkin. Suosittelen eroamaan. Alkuun kaikki tuntuu varmasti oudolta, mutta uuteen tilanteeseen tottuu ja vähitellen huomaa elämän parantuneen. Tutustu uusiin ihmisiin, ala harrastaa uusia asioita ja ehkä se uusi mieskin löytyy jostain. Jos et eroa, se kalvaa mieltäsi ja mietit aina, että olisi kannattanut.

        Olemme vieläkin yhdessä, vaikka kaikki tuntuu hankalalta. Yleensä hän viikonloput vain nukkuu, käy tupakilla, keittelee kahvia ja yöt valvoo. Ainostaan kesämökillä tekee kaikenlaista, mutta ei kotona. Missään ei käyty koko kesäloman aikana, paitsi mökillä. Elämä hänen kanssaan tuntuu tosi yksitoikkoiselta. Ei edes kävelemässä käydä yhdessä. Hänelle riittää pelkkä seksi, muuta hän ei halua. Tietenkin ruoka pitää olla joka päivä ja koti siistissä kunnossa. Ruokaa hän ei ole laittanut koskaan eikä siivoillut. Nyt kun minä olen eläkkeellä ja hän töissä valittaa koko ajan, että kuinka hänen pitää maksaa kaikki, vaikka minä pienestä eläkkeestäni maksan ruuan ja puolet asuntolainasta. Nyt hän kieltäytyi maksamasta kiinteistöveroa, jonka minä joudun säästöistäni maksamaan. Vaikka lomalla minä maksoin kaikki maalit ja kesäkalusteet mitä ostettiin. Minä en ymmärrä mihin hänen rahansa oikein menee, no ainakin tupakkaan, pari askia päivässä ja kahvin juontiiin baareissa. Löytäisinpä jonkun jolla oisi samanlaiset arvot kuin minulla.


    • lekopali

      Aloittajan mies sentään käyttää haarukkaa. Itse suosin lusikkaa. Mun exä huomautteli pari kertaa lusikasta. Tommonen on pikkumaista! joku ruokailuvälineen käyttäminen kotona. Ja mitäväliä vaikka ravintolassakin. Mäen stressaa tollasesta, mihin ap:n kaltaiset pyrkii tuommoisella ylimenevällä tapasnobeilulla vai miksi sitä sanotaan? :D
      Huono itsetunto ainakin. keneen pyritään tekemään vaikutus omilla hienoilla tavoilla?
      Ja kun me eletään monikulttuurissa sitäpaitti. Jotkut syö sormilla, kävin kesällä kylässä aasialaiskodissa ja rouva kysyi, et häiritseekö et jos hän syö sormin ruokansa,kun kotimaassa niin tehdään. Sanoin et syö sä sormilla,niin mä otan tuosta lusikan haarukan tilalle :D
      ja niin tehtiin.

      Mä osaan kyllä etikettejä ja ruokailutavat ja haarukka veitsen käytön,kun kotona niitä oli kun mutsi semmoinen.. hirvee stressaaja mitä muut ajattelee jne.

      Lusikka on todella hyvä ja käytännöllinen väline ruokailuun. Harvoin tarvitsee haarukkaa. haarukassa ei tahdo monikaan ruoka oikein pysyä. Mä käytän myös surutta veitseä lusikan kanssa :) jonkun pihviaterian kanssa haarukka ja veitsi tai spaghettiruoat.

      Ne nykyajan etiketit on aikoinaan joku luonut ja ne on olleet sen aikaisten normien vastaisia. nyt puhaltaa uudet tuulet ja 100vuoden päästä hienostoväki käyttää aina lusikkaa ja haarukkaa pidetään unttina välinenä menneisyydestä ;)

      Myöskin semmoinen lasten ruokakauluri tulee kuulumaan ruokavälineisiin. Näppärästi tippuu siihen keitot ja kiisselit ruokaillessa eikä päälle. ja ehkpä tuolla voi korvata kokonaan lautasen. Ravintolassakin tarjoilija annosteli kauluriin keitot :)

    • Kirka

      Haarukalla syöminen on Ameriikkaa.kato vaikka kuinka JR syö.

      • flegmaatti

        Säälittävää, taitamatonta jäljittelyä.
        80-luvun lopulla oli lyhyehkö jakso jolloin kaikki itseään hienoina pitävät ihmiset välttelivät haarukan ja veitsen samanaikaista käyttöä.

        Ei ollut kovin mieltä ylentävää kun kanssani samassa pöydässä ruokaileva pk-yrityksen talouspäällikkö, noin 5-kymppinen herra, onnistui muklauttamaan soosisen perunan lautaselta syliinsä ja vieläpä uusi tempun.
        Oli se vaan niin tärkeää olla trendikäs!

        Olen niin vanhanaikainen, että lakki päässä ruokaileva mies antaa itsestään moukkamaisen kuvan.

        Lapsemme oppivat kotona pöytätavoille luonnollisena osana yhteisruokailua.
        Tapakulttuurin maissa kuten esimerkiksi Itävallassa ja Saksassa, ei tarvinnut hävetä ala-asteen alkupään lapsiemme pöytätapoja missään tilanteessa. Yhdistin silloin liiiketuttavien tapaamiset perhelomailuun.


    • täyttäpaskaa

      Kaikki naiset on samanlaisia arvostelijoita, kaikki joiden kanssa ollut. Mikään ei kelpaa mutta ehkä naisten olisi syytä katsoa peiliin jos miehet ei kelpaa tai seura vaihtuu.

    • OivoiTeitäIhmisiä

      Toista et voi muuttaa, voit vain muuttaa itseäsi. Samat virheet toistat, kun kierrät samaa kehää aina. Valitse välillä muuten kiinnostava mies, kuin vain seksuaalisesti ja pinnallisesti ajatellen.

    • Aasikka

      Niin,
      Onhan sekin nyt vaan tosiasia, että joskus sitä todellakin elon kuluessa huomaa, että toinen on yksinkertaisesti tyhmä. Tyhmyys vaikuttaa parisuhteeseen ja arjen pyörittämiseen monella eri tavalla. Vaimo muuttuu äidiksi ja parisuhdeterapeutiksi. Lopulta yksinhuoltajaksi lapselle ja miehelle.

      Hae itselle tukea ja positiivisia asioita. Muuten näivetyt.

    • Anonyymi

      Mietihän mitä hyvää miehessäsi on, luulisi jotain löytyvän. Kannattaa keskittyä niihin asioihin eikä kiinnittää huomiota negatiivisiin asioihin. Jos eroatte niin tutusteleppa seuraavan kanssa ensin ihan rauhassa ja sitten vasta lapsia, naimisiin yms.

      • Anonyymi

        Meinaatko että ap vuodelta 2006 kaipaa vielä neuvojasi?

        hahahahahahahah


    • Anonyymi

      Niinpä

    • Anonyymi

      Mitäs menit? Seksiliitot eivät kauaa kestä. Parisuhde kannattaa rakentaa yhteenkuuluvuuden tunteen, luottamuksen ja rakkauden varaan. Seksi on näille alisteinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4319
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      238
      2123
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1570
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1391
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1100
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1067
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      53
      918
    Aihe