Vaimo Venäjältä/Ukrainasta

-Mr.Nobody-

Noihin pariin aikaisempaan aiheeseen viitaten: Onko täällä ketään joka on etsinyt vaimoa/tyttöystävää Venäjältä tai Ukrainasta? Tai ketään, joka tuntee jonkun sukulaisensa tai tuttavansa näin tehneen? Kokemuksia näistä "Agencyistä" joihin naiset ilmoituksia jättävät? Onko ne ihan tosissaan liikkeellä vai onko hommassa myös rahastuksen tms makua? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia sekä kokemuksia kulttuurista, matkustamisesta, ja onko kulttuurierot kovinkin suuria?

101

38749

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kantrikundi

ei taida kannattaa uskoa näihin kaikenkarvaisiin agencyihin, kun löytyy aitoja deittisivustojakin, mihin tytöt ovat kirjautuneet omasta tahdostaan. Www.jdu.ru on eräs parhaista. Voin auttaa palstan miehiä kirjautumisessa. Englanniksi on myöhemmin helppo jatkaa.. Tytöt ovat enimmäkseen tosi kivoja.

• -Mr.Nobody-

epäilyt ovat mullakin aika kovat, olen hieman näihin agencyihin tutustunut. Venäjällä varmaan alkaa tietokoneet olemaan yleisimpiä kuin esim. Ukrainassa, mutta ovatko ne todella niin uusi juttu siellä että osa noista ~20-30 vuotiaista naisista ei osaisi niitä vielä käyttää?? Näin siis Ukrainassa. Kuulostaa hiukan uskomattomalta. Lisäksi ilmeisesi kaikki agencyt pitävät kiinni siitä että mahdollinen tapaaminen tapahtuu heidän välityksellään, tapaamista "ei sallita" heidän ohitseen. Eli rahastuksen makua ehkä, mutta jos hoitavat jutun kunniakkaasti kotiin niin ei se niin kallista olekaan.. mutta mutta.. Täytyy tutustua tuohon mainitsemaasi palstaan, onko siellä naisia vain Venäjältä? Ja pärjääkö kirjautumisen jälkeen Englannilla? Todella mukavia ovat nämä agencyjen tytötkin suurimmaksi osaksi, mutta epäilyttää vain tuollaiset järjestöt. Siksipä kokemuksia kyselenkin. Oletko itse, Kantrikundi, tutustunut paremminkin näihin ulkomaalaisiin tyttöihin? Tavannut?

• Kantrikundi
        -Mr.Nobody- kirjoitti:

epäilyt ovat mullakin aika kovat, olen hieman näihin agencyihin tutustunut. Venäjällä varmaan alkaa tietokoneet olemaan yleisimpiä kuin esim. Ukrainassa, mutta ovatko ne todella niin uusi juttu siellä että osa noista ~20-30 vuotiaista naisista ei osaisi niitä vielä käyttää?? Näin siis Ukrainassa. Kuulostaa hiukan uskomattomalta. Lisäksi ilmeisesi kaikki agencyt pitävät kiinni siitä että mahdollinen tapaaminen tapahtuu heidän välityksellään, tapaamista "ei sallita" heidän ohitseen. Eli rahastuksen makua ehkä, mutta jos hoitavat jutun kunniakkaasti kotiin niin ei se niin kallista olekaan.. mutta mutta.. Täytyy tutustua tuohon mainitsemaasi palstaan, onko siellä naisia vain Venäjältä? Ja pärjääkö kirjautumisen jälkeen Englannilla? Todella mukavia ovat nämä agencyjen tytötkin suurimmaksi osaksi, mutta epäilyttää vain tuollaiset järjestöt. Siksipä kokemuksia kyselenkin. Oletko itse, Kantrikundi, tutustunut paremminkin näihin ulkomaalaisiin tyttöihin? Tavannut?

Mene bride.ru:hun ja klikkaa free addresses. Sielläkin on joukossa ihan vaimoainesta.

Vaan jos haet isoa valikoimaa arvollesi sopivaa seuraa, niin se on sitten tuo www.jdu.ru......

• Kantrikundi
        -Mr.Nobody- kirjoitti:

Olen tavannut. jdu:ta käyttävät sadat Suomessa asuvia tavalliset venäläistytöt. Cityssä heitä näkyy huomattavasti harvemmin. Kas kun Jdu on heidän city:nsä ja Ukrainakin kuuluu pakettiin, muuten..

• mualaistyttö
        Kantrikundi kirjoitti:

Olen tavannut. jdu:ta käyttävät sadat Suomessa asuvia tavalliset venäläistytöt. Cityssä heitä näkyy huomattavasti harvemmin. Kas kun Jdu on heidän city:nsä ja Ukrainakin kuuluu pakettiin, muuten..

vaimoa olet sieltä saanut? Eikös yksi kerrallaan riitä. Toisaalta jos olet millijönääri, niin monikin käy. Onpahan varaa valita buduäärissä, missä se punainen valo on sytytetty.

Toisaalta luulen, että Kantrikundi on niin valitseva ja laatuteitoinen, ettei hänelle ihan kuka tahansa käy. Minusta ei ole hänen mielestään edes baarikukkaseksi, vaikka toisaalta maallahan niitä klupeja ei edes ole. Nettimaailma on kundille ihan paras. Ja nyt en sano että pöö, vois muuten tippua tuoliltaan.

• Venäjä fani
        mualaistyttö kirjoitti:

vaimoa olet sieltä saanut? Eikös yksi kerrallaan riitä. Toisaalta jos olet millijönääri, niin monikin käy. Onpahan varaa valita buduäärissä, missä se punainen valo on sytytetty.

Toisaalta luulen, että Kantrikundi on niin valitseva ja laatuteitoinen, ettei hänelle ihan kuka tahansa käy. Minusta ei ole hänen mielestään edes baarikukkaseksi, vaikka toisaalta maallahan niitä klupeja ei edes ole. Nettimaailma on kundille ihan paras. Ja nyt en sano että pöö, vois muuten tippua tuoliltaan.

Just näin. Miehet kun suunnittelee vaimon hakua idästä, niin johan alkaa naiset parkuun kun se oma flirttaileva ja imarteleva mies katras ei juoksekkaan perässä. Tulee katkeraa ja vähättelevää kommenttia naisilta. Tämä on ymmärrettävää, kun prinsessan valtaistuimen tuolinjalat notkuvat ja voi olla prinsessa tipahtaa maahan valtaistuimeltaan ja joutuu kohtaamaan idän naisen ja tappelemaan miehestä, sekös suominaista ärsyttää.

• vaan
        Venäjä fani kirjoitti:

Just näin. Miehet kun suunnittelee vaimon hakua idästä, niin johan alkaa naiset parkuun kun se oma flirttaileva ja imarteleva mies katras ei juoksekkaan perässä. Tulee katkeraa ja vähättelevää kommenttia naisilta. Tämä on ymmärrettävää, kun prinsessan valtaistuimen tuolinjalat notkuvat ja voi olla prinsessa tipahtaa maahan valtaistuimeltaan ja joutuu kohtaamaan idän naisen ja tappelemaan miehestä, sekös suominaista ärsyttää.

jos se venäjän prinsessa saapuu,niin siinä romahtaa vähän muutakin kuin valtaistuin,sinun taloutesi esimerkiksi.Oikeinko sitä suunnitellaan vaimon "hakua" idästä?Mitäs mitäs,kannattaisko siltä haettavalta kuiteski kysyä ensin?Ai niin,mutta se kielimuuri.

• Venäjä fani
        vaan kirjoitti:

jos se venäjän prinsessa saapuu,niin siinä romahtaa vähän muutakin kuin valtaistuin,sinun taloutesi esimerkiksi.Oikeinko sitä suunnitellaan vaimon "hakua" idästä?Mitäs mitäs,kannattaisko siltä haettavalta kuiteski kysyä ensin?Ai niin,mutta se kielimuuri.

Mun talous on semmosessa kunnossa että tienaan monen normaalin työssäkäyvän verran eli voin elättää vaimoa. Avioehto suojaa mun rahat eron sattuessa.

Venäläiset naiset mieltävät suomen erittäin laadukkaana maana, jossa on puhdas luonto eikä rikollisuutta. Suomalainen mies on ylivoimainen venäläiseen verrattuna, joka hakkaa ja juo. Kielimuuri ei ole muuri koska puhun sujuvaa englantia ja odotan sitä myös venäläisiltä naisilta. 100 miljoonaisessa kansassa löytynee muutama englantia puhuva nainen uskoisin.

Oliko muita "hyviä" kysymyksiä ?

• hih hah
        Venäjä fani kirjoitti:

Mun talous on semmosessa kunnossa että tienaan monen normaalin työssäkäyvän verran eli voin elättää vaimoa. Avioehto suojaa mun rahat eron sattuessa.

Venäläiset naiset mieltävät suomen erittäin laadukkaana maana, jossa on puhdas luonto eikä rikollisuutta. Suomalainen mies on ylivoimainen venäläiseen verrattuna, joka hakkaa ja juo. Kielimuuri ei ole muuri koska puhun sujuvaa englantia ja odotan sitä myös venäläisiltä naisilta. 100 miljoonaisessa kansassa löytynee muutama englantia puhuva nainen uskoisin.

Juuri tuollaista yhtä sivustoa selailin tänään ja huomasin, että 18-20-vuotiaille naisille menee myös yli nelikymppiset miehet. Kertoo vähän siitä millaista elämää naikkoset halajavat.

• Kantrikundi
        mualaistyttö kirjoitti:

niin että natisee. Maalta kyllä alunperin niinkuin suurin osa. Nimimerkkini tulee silti lähinnä mieltymyksestäni kantrimusiikkiin.

• Kantrikundi
        Venäjä fani kirjoitti:

Kyllä venäläiset puhuu ihan hyvää englantia, ovat vain vähän ujoja aloittamaan puhumisen. :)))

• Venäjä fani
        hih hah kirjoitti:

Juuri tuollaista yhtä sivustoa selailin tänään ja huomasin, että 18-20-vuotiaille naisille menee myös yli nelikymppiset miehet. Kertoo vähän siitä millaista elämää naikkoset halajavat.

Venäläisillä naisilla on aivan toisenlaiset arvot ja tavoitteet miehen suhteen kuin suomalaisilla.
        Ideallisintä niille olisi löytää 40 vuotias rikas mies, joka panisi vaimon paksuksi ja olisi sitten lasten kanssa kotona kotiäitinä länsimaissa hyvässä elintasossa sivistyneen ja mukavan miehen vaimona. Tämä on niiden haave, jota ei mitenkään ujostella kertoa. Ainoastaan suomessa, kaikista maapallon maista, naiset väittävät etteivät ole kiinnostuneita rahasta ja hyvästä elintasosta. Mielestäni venäläisten naisten tavoitteissa ei ole mitään ihmeellistä tai paheksuttavaa, niiden intressit yhtyvät omien kanssa.

• maaltapäin
        Kantrikundi kirjoitti:

niin että natisee. Maalta kyllä alunperin niinkuin suurin osa. Nimimerkkini tulee silti lähinnä mieltymyksestäni kantrimusiikkiin.

niin miten niin olet stadilainen?

• Suomipoika78
        Venäjä fani kirjoitti:

Venäläisillä naisilla on aivan toisenlaiset arvot ja tavoitteet miehen suhteen kuin suomalaisilla.
        Ideallisintä niille olisi löytää 40 vuotias rikas mies, joka panisi vaimon paksuksi ja olisi sitten lasten kanssa kotona kotiäitinä länsimaissa hyvässä elintasossa sivistyneen ja mukavan miehen vaimona. Tämä on niiden haave, jota ei mitenkään ujostella kertoa. Ainoastaan suomessa, kaikista maapallon maista, naiset väittävät etteivät ole kiinnostuneita rahasta ja hyvästä elintasosta. Mielestäni venäläisten naisten tavoitteissa ei ole mitään ihmeellistä tai paheksuttavaa, niiden intressit yhtyvät omien kanssa.

Niinpä, kaikkien maiden naiset ja miehet ovat keskimäärin hyvin kiinnostuneita siitä, onko potentiaalisella kumppanilla rahaa ja mahdollisuus tarjota hyvä elintaso ja yleensä se on mies, jolla rahaa on. Muutkin asiat ihmisiä tosin kiinnostavat, mutta menestyvän miehen mukaan lähtijöitä on aina.

• elisakaista
        Venäjä fani kirjoitti:

Voiko rikkaan miehen etsimistä sanoa arvoksi, tavoitteeksi kyllä. Kun tälläinen kiipijä löytää samantyylisen miehen kuin itsekkin on, ei siinä mitään, mutta on vielä miehiä, joita moinen siipeily ei kiinnosta ja arvot ovat todellisia. Toiset ihmiset, vaikka ikääkin olisi, eivät tiedä tänä päivänäkään mitä tarkoitetaan arvoilla, kuten sinä, vaan kuvittelevat tässä tapauksessa venäläisten naisten toimintatapaa kuvaavan jonkinlaisia arvoja elämässä. Melkoisen hakoteillä olet ja sääliksi käy, jos olet ihan aikuinen mies.

• ilmiölle on nimi
        hih hah kirjoitti:

ja se prostituutio. Eli rahasta itsensä myymistä. Jos suomalainen köyhä nai rikkaan ilman tunteita, niin kyllähän jo vähän puhutaan, mutta kun ns. rikas suomalainen mies hakee tytön idästä, niin sehän on jo hyväntekeväisyyttä.

Onneksi olen sellaisessa asemassa, että voin valita kumppanini, joka vastaa omaa tasoani. Eli ei ihan rupusakkia tartu minun piiriini. Olen myös tunneihminen sillä tavalla, että tyhmempien ja köyhempien kanssa en kaveeraa, voin toki sanasen vaihtaa heidänkin kanssaan, mutta kun ei toimi, niin ei sitten.

• Mr. nice guy

Mua alkoi tosissaan kiinnostaa tuo jdu.ru palstan rekistöröityminen. Ymmärrän jotenkin, mitä tuolla kerrotaan ja mitä pitäis kohtiin laittaa, mutta voitko varmistaa maksaako tuo rekistyröityminen / viestien lähettely mitäään???

• ovat...
        Kantrikundi kirjoitti:

...paljasjalkaiset sellaiset. Sinä asut Helsingissä mutta et ole syntyperäinen. Siinä on ero. En minäkään sanoisi esim. Jyväskylään muutettuani olevani jyväskyläläinen. Sanoisin, että asun Jyväskylässä, ja jos asia siitä menisi eteenpäin, kertoisin oleva helsinkiläinen.

• -Mr.Nobody-
        Mr. nice guy kirjoitti:

Mua alkoi tosissaan kiinnostaa tuo jdu.ru palstan rekistöröityminen. Ymmärrän jotenkin, mitä tuolla kerrotaan ja mitä pitäis kohtiin laittaa, mutta voitko varmistaa maksaako tuo rekistyröityminen / viestien lähettely mitäään???

joka on tohon perehtynyt, tais lähtee lomille. Jos kieltä ymmärrät, niin rekisteröi itsesi sinne, kyllä sen siinä vaiheessa huomaa että maksaako kun ruvetaan visan tietoja kysymään. Itse en oo tuolla vielä ehtinyt edes käymään, viitsitkö ilmoitella mikä on homman nimi siellä..?

• napoboy

hitsi, yli kolme on oltu yhessä, vaimo 14 vuotta nuorempi ja joka päivä pannaan!! t. Saku 48v.

• mozo
        napoboy kirjoitti:

hitsi, yli kolme on oltu yhessä, vaimo 14 vuotta nuorempi ja joka päivä pannaan!! t. Saku 48v.

VIKSUU

• _._
        Venäjä fani kirjoitti:

"Suomalainen mies on ylivoimainen venäläiseen verrattuna, joka hakkaa ja juo."

Mitä eroa näillä sitten on... suomalaisella ja venäläisellä miehellä...? Paitsi että täällä on puhdas luonto...

• dddddddlklklklk
        _._ kirjoitti:

"Suomalainen mies on ylivoimainen venäläiseen verrattuna, joka hakkaa ja juo."

Mitä eroa näillä sitten on... suomalaisella ja venäläisellä miehellä...? Paitsi että täällä on puhdas luonto...

Venäjällä naisten pahoinpitelytilastot on kymmenkertaiset suomeen nähden. Samaa luokkaa myöskin henkirikokset.

• Tässä läksyä
        elisakaista kirjoitti:

Voiko rikkaan miehen etsimistä sanoa arvoksi, tavoitteeksi kyllä. Kun tälläinen kiipijä löytää samantyylisen miehen kuin itsekkin on, ei siinä mitään, mutta on vielä miehiä, joita moinen siipeily ei kiinnosta ja arvot ovat todellisia. Toiset ihmiset, vaikka ikääkin olisi, eivät tiedä tänä päivänäkään mitä tarkoitetaan arvoilla, kuten sinä, vaan kuvittelevat tässä tapauksessa venäläisten naisten toimintatapaa kuvaavan jonkinlaisia arvoja elämässä. Melkoisen hakoteillä olet ja sääliksi käy, jos olet ihan aikuinen mies.

Ja sä luulet, että sun arvot on ainoat ja oikeat joita kaikkien tulee kunnioittaa ja joihin kaikkien tulee pyrkiä. Maailmassa on muitakin arvoja jotka on ihan yhtä hyviä, ja parempiakin sillä sinunkaltaiset ihmiset ovat perusnegatiivisia ja kylvavat katkeruutta ympäristöönsä. Koita kasvaa ihmisenä ja ymmärrä moniarvoisuus.

• Tässä läksyä
        ilmiölle on nimi kirjoitti:

ja se prostituutio. Eli rahasta itsensä myymistä. Jos suomalainen köyhä nai rikkaan ilman tunteita, niin kyllähän jo vähän puhutaan, mutta kun ns. rikas suomalainen mies hakee tytön idästä, niin sehän on jo hyväntekeväisyyttä.

Onneksi olen sellaisessa asemassa, että voin valita kumppanini, joka vastaa omaa tasoani. Eli ei ihan rupusakkia tartu minun piiriini. Olen myös tunneihminen sillä tavalla, että tyhmempien ja köyhempien kanssa en kaveeraa, voin toki sanasen vaihtaa heidänkin kanssaan, mutta kun ei toimi, niin ei sitten.

"Olen myös tunneihminen sillä tavalla, että tyhmempien ja köyhempien kanssa en kaveeraa"

No jos jotain positiivista sinusta löytyy niin ainakin olet rehellinen. Tunteet ei syty ellei takana ole fyrkkaa. Voit valita kumppanisi joo, mutta entäs jos kumppanisi tekee samoin etkä olekaan hänen etsimäänsä tyyppiä. Itse asiassa noi sun kriteerit voi olla aika vaikeat.

• Loistavat perustelut
        Tässä läksyä kirjoitti:

"Olen myös tunneihminen sillä tavalla, että tyhmempien ja köyhempien kanssa en kaveeraa"

No jos jotain positiivista sinusta löytyy niin ainakin olet rehellinen. Tunteet ei syty ellei takana ole fyrkkaa. Voit valita kumppanisi joo, mutta entäs jos kumppanisi tekee samoin etkä olekaan hänen etsimäänsä tyyppiä. Itse asiassa noi sun kriteerit voi olla aika vaikeat.

10 pistettä ja papukaijamerkki, vedit meinaan täysillä nyt vastapalloon :) Sääli, että viesti oli vuosien takaa, joten alkuperäinen kirjoittaja todennäköisesti ei koskaan tajua tulleensa tehdyksi naurunalaiseksi.

• lovedrive

Terve ! löysin aikanaan Ukrainasta aivan ihanan ihmisen elämääni , yhdessä ollaan oltu 1,5 vuotta ja täytyy sanoa että en kadu , varmasti niissä välitystoimistoissa on paljon epärehellisiä mutta jos jaksaa etsiä ja nähdä vaivaa niin varmasti myös jotain saa vastineeksi , toisaalta jos ei mitään tee niin ...rehelliseltä pohjalta vaan liikkeelle ...

• -Mr.Nobody-

Saanko olla utelias, ja kysyä, tapasitteko netin välityksellä vai muuten, ja matkasitko itse Ukrainaan vai tuliko Hän Suomeen? Itse löysin todella mukavan tuntuisen tytön tuollaisen välitystoimiston kautta, tavattu ei tosiaan olla mutta kohta alkaa olemaan aika tehdä jotain. Siksi näitä kokemuksia kyselinkin. Kyseinen Agency vaikuttaa asialliselta, päämaja taitaa olla jenkeissä. Mm web-kamerat, naisista paljon kuvia videoita, joten aika hyvin saa kuvan siitä minkälainen toinen luonnossa on. Mainostensa mukaan hoitaa maassa kaiken, kuljetukset, majoituksen sekä tietty tapaamisen yms yms. Ja ihan kohtuuhintaan. Pitääkö tämä paikkansa...? Ymmärrän tietty että toimisto haluaa tehdä rahaa tapaamisen järjestämisellä, mutta onhan se toki turvallisempaa myös naisen kannalta. Mutta tosiaan, tuo toinen kulttuuri on alkanut kiinnostamaan, ja muutenkin täysin rehellisellä pohjalla liikkeellä olen..

• ja taas arvaan..

..Olet varmaan semmonen punakka , hanakka, tanakka..ja sivuhiukset pään päälle vedetty, reilusti yli 60-vuotias...no jaa....teikäläisiä näkyy täällä itärajalla pilvin pimein...buahhahhaahha buahhahha....

• Suomipoika78
        ja taas arvaan.. kirjoitti:

..Olet varmaan semmonen punakka , hanakka, tanakka..ja sivuhiukset pään päälle vedetty, reilusti yli 60-vuotias...no jaa....teikäläisiä näkyy täällä itärajalla pilvin pimein...buahhahhaahha buahhahha....

On sullakin huvit. Miten jos hankkisit elämän itsellesikin, olitpa sitten nuori tai vanha, laiha tai lihava?

• sivustseuranneena
        Suomipoika78 kirjoitti:

On sullakin huvit. Miten jos hankkisit elämän itsellesikin, olitpa sitten nuori tai vanha, laiha tai lihava?

Tais kalakkka kalahtaa, heh. Enpä ole näiden venakoiden ja rusakoiden kanssa kertaakaan nähnyt mitään kovin kummoista jätkää, oli nuori tai vanha. Itse ei koskisi tikullakaan. Eikä kenelläkään muulla kuin siipeilijä- venakoilla ole "kiinnostusta" rajaseudun suomalaisjuntteja kohtaan. Taitaa ryssittyä koko rajaseutu näillä näkymin, sen verran kahelia sakkia nämä suomalaismiehet!!

• ?????
        sivustseuranneena kirjoitti:

Tais kalakkka kalahtaa, heh. Enpä ole näiden venakoiden ja rusakoiden kanssa kertaakaan nähnyt mitään kovin kummoista jätkää, oli nuori tai vanha. Itse ei koskisi tikullakaan. Eikä kenelläkään muulla kuin siipeilijä- venakoilla ole "kiinnostusta" rajaseudun suomalaisjuntteja kohtaan. Taitaa ryssittyä koko rajaseutu näillä näkymin, sen verran kahelia sakkia nämä suomalaismiehet!!

Pitäisikäö heidän sitten elellä yksinään koska eivät sinua miellytä? Minä olen vain onnellinen jos joku yksinäinen löytää kumppanin, oli se sitten kuka hyvänsä. Ei se ainakaan minulta ole pois.

• nainen minäkin
        sivustseuranneena kirjoitti:

Siis jätä jo rauhaan nämä miespolot, jotka elämänkumppania hakevat muualta kuin Suomesta. Eihän se nyt todellakaan sinulle kuulu. Mitä oikeastaan haluat sanoa? Mitä näiden miesten pitäisi sinun mielestäsi tehdä? Elä kiusaa.... live and let live!

• hih hii...

Tosi romanttista tavata vaimo postimyynnistä :D Mutta siitä vain jos et muuten saa.

• ;;;::

Ja postipeten sisään ajamana.

• olen
        ;;;:: kirjoitti:

Ja postipeten sisään ajamana.

ihmetellyt näitä ihmisiä,jotka postimyyntikatalogin perusteella tilailevat kumppaneita.Mikä ihme logiikka siinä on,että jos ei edes kotikielellään pysty kommunikoimaan vastakkaisen sukupuolen kanssa sen vertaa,että pääsee lähikosketukseen niin miksi se olisi helpompaa,jos ei edes yhteistä kieltä tai kulttuuria löydy?
        Eli johtopäätös,katalogihemmot ovat kommunikointivammaisia ja/tai kielitaidottomia
        jundheja.

• ole sen kummempaa
        olen kirjoitti:

ihmetellyt näitä ihmisiä,jotka postimyyntikatalogin perusteella tilailevat kumppaneita.Mikä ihme logiikka siinä on,että jos ei edes kotikielellään pysty kommunikoimaan vastakkaisen sukupuolen kanssa sen vertaa,että pääsee lähikosketukseen niin miksi se olisi helpompaa,jos ei edes yhteistä kieltä tai kulttuuria löydy?
        Eli johtopäätös,katalogihemmot ovat kommunikointivammaisia ja/tai kielitaidottomia
        jundheja.

kuin saada köyhä tyttö tänne miehelle, joka ei muuten pysty naista saamaan. Luusereittenhan ei kannata muutenkaan puhua paljon keskenään.

• -Mr.Nobody-

...saakaan, Ukrainasta ainakaan. Eikä täällä ole kukaan sanonut ettei saisi naista Suomesta? Suomessa on paljon mukavia ja kauniita naisia, nyt vain kiehtoo nuo toiset kulttuurit. Todennäköisesti Suomalainen nainen on se parhain vaihtoehto, mutta silmiinpistävää on toisten kulttuurien ihmisten ystävällisyys sekä huomioon ottaminen.

• TOTTA,
        -Mr.Nobody- kirjoitti:

...saakaan, Ukrainasta ainakaan. Eikä täällä ole kukaan sanonut ettei saisi naista Suomesta? Suomessa on paljon mukavia ja kauniita naisia, nyt vain kiehtoo nuo toiset kulttuurit. Todennäköisesti Suomalainen nainen on se parhain vaihtoehto, mutta silmiinpistävää on toisten kulttuurien ihmisten ystävällisyys sekä huomioon ottaminen.

että melkein mistä tahansa löytyy ystävällisempää sakkia kuin Suomesta. Tosin noubadi-nimimerkillä ei ainakaan saa seuraa helposti, sillä naiset pitävät itsevarmoista tyypeistä. En mitenkään halua tutustua mieheen, joka esittelisi itsensä, että anteeksi, en ole mikään tai mutta... Ehkä joku nainen pitääkin ujosta miehestä, en tiedä mutta itse pidän vahvoista ja itsevarmoista.

• -Mr.Nobody-
        TOTTA, kirjoitti:

että melkein mistä tahansa löytyy ystävällisempää sakkia kuin Suomesta. Tosin noubadi-nimimerkillä ei ainakaan saa seuraa helposti, sillä naiset pitävät itsevarmoista tyypeistä. En mitenkään halua tutustua mieheen, joka esittelisi itsensä, että anteeksi, en ole mikään tai mutta... Ehkä joku nainen pitääkin ujosta miehestä, en tiedä mutta itse pidän vahvoista ja itsevarmoista.

toki tällä nimimerkillä seuraa etsikään;) Tuo on täyttä totta, naiset pitää itsevarmoista tyypeistä, kukapa ei pitäisi kunhan se itsevarmuus on tervettä eikä liiallista itserakkautta. Suomalainen kulttuuri on mielestäni melko töykeää, ja nykyinen elämäntapa ja tyyli tekee ihmisistä vain enemmän itsestään välittäviä.

• viellä
        -Mr.Nobody- kirjoitti:

toki tällä nimimerkillä seuraa etsikään;) Tuo on täyttä totta, naiset pitää itsevarmoista tyypeistä, kukapa ei pitäisi kunhan se itsevarmuus on tervettä eikä liiallista itserakkautta. Suomalainen kulttuuri on mielestäni melko töykeää, ja nykyinen elämäntapa ja tyyli tekee ihmisistä vain enemmän itsestään välittäviä.

että kun puhutaan töykeistä suomalaisista niin heistä on puolet miehiä:)

• mie-sie
        olen kirjoitti:

jundheja.

Ihan on junttien ja henkisesti kehittymättömien touhua. Miten yleensä sellainen ihminen pystyy normaaliin kanssakäymiseen päivittäisessä elämässä kaikkialla, joka postimyynnistä "vaimon" ostaa, eikä kyllä sillä toisellakaan osapuolella kaikki ole kohdallaan, kun lähtee omasta maastaan ja kotikonnuiltaan tosta vaan jonkun tukituntemattoman mukaan paremman elämän toivossa. Olen työssäni nähnyt näitä pareja ja ei tiedä itkisikö vai nauraisiko....

• -Mr.Nobody-
        mie-sie kirjoitti:

Ihan on junttien ja henkisesti kehittymättömien touhua. Miten yleensä sellainen ihminen pystyy normaaliin kanssakäymiseen päivittäisessä elämässä kaikkialla, joka postimyynnistä "vaimon" ostaa, eikä kyllä sillä toisellakaan osapuolella kaikki ole kohdallaan, kun lähtee omasta maastaan ja kotikonnuiltaan tosta vaan jonkun tukituntemattoman mukaan paremman elämän toivossa. Olen työssäni nähnyt näitä pareja ja ei tiedä itkisikö vai nauraisiko....

olla tällä kolikolla nyt montakin puolta. Olen nähnyt monta Suomalaistakin paria joiden kohdalla ei tiedä pitäiskö itkee vai nauraa. Valitettavan monta paria on yhdessä vain siksi että on joku jonka kanssa olla. Otettu juuri se kumppani joka on jotenkin satuttu saamaan. Loppupeleissä sillä kansallisuudella ei ole mitään väliä, jos ja kun kemiat osuu kohdalleen. Toki tietty kaikki on helpompaa oman maan kansalaisen kanssa, varsinkin niille jotka eivät vieraita kieliä taida. Eikä taida Euroopassa olla yhtään "postimyyntiä", kyllä noi kaikki saitit on verrattavissa vaikkapa Suomalaisiin vastaaviin, joista moni etsii seuraa samanlailla kuin jotkut ulkomaisista. Kyllä niissä on tarkoitus tutustua vieraaseen ihmiseen mahd hyvin, ja tokkopa nuo ulkolaisetkaan ihan kenen tahansa matkaan lähtevät. Eivätkä lähdekkään, ennenkuin ovat tavanneet tämän henkilön omassa maassaan. Mutta kuinka henkisesti kehittynyttä on sitten yleensäkään tuo nettideittailu, vaikka onhan sieltäkin moni kumpaanin löytänyt, mutta enhän sitä ole kysynytkään. Se on varmasti ihan totta, että moni noistakin tytöistä etsii parempaa elämää, ja pyrkii vain saamaan toisen maan kansalaisuuden, pitäis vaan erottaa jyvät akanoista.

• Saava mies

Oletetaan että sulla on tilanne että et saa naista suomesta, niin silloin sulla on kaksi vaihtoehtoa: 1. Olet yksin, tai 2. Haet vaimon Venäjältä.
        On paljon ihmisiä jotka eivät saa itselleen kumppania - suomessa 10% väestöstä elää elämänsä LÄPI sinkkuina. Ei ole mitenkään poikkeuksellista ettei saa kumppania helposti.

Romantiikka voi olla subjektiivista. Onko romanttisempaa tavata baarissa, kummatkin ovat nussineet 100 ihmisen kanssa ja omaavat kaikki sukupuolitaudit? Onko tämä mielestäsi romanttisempaa?

Ei myöskään ole kovin romanttista lapsettoman pariskunnan adoptoida lapsi, tai tehdä koeputkilapsi tai muuten olla hedelmöityshoidossa. Kyse on siitä että haluaako lapsen vai ei, jos haluaa on tehtävä se mitä se vaatii. Kumppanin saaminen on vastaava asia, jos et muuten saa on tehtävä se mitä se vaatii ja selattava vaimokatalogia.

Vittuilu asiasta on aivan turhaa. Tosiasiat ovat että huomattavan suuri osa väestöstä ei saa kumppania ja osa näistä hankkii kumppanin epätavallisin keinoin onnellisuuden saavuttamiseksi. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä.

• -Mr.Nobody-
        Saava mies kirjoitti:

Oletetaan että sulla on tilanne että et saa naista suomesta, niin silloin sulla on kaksi vaihtoehtoa: 1. Olet yksin, tai 2. Haet vaimon Venäjältä.
        On paljon ihmisiä jotka eivät saa itselleen kumppania - suomessa 10% väestöstä elää elämänsä LÄPI sinkkuina. Ei ole mitenkään poikkeuksellista ettei saa kumppania helposti.

Romantiikka voi olla subjektiivista. Onko romanttisempaa tavata baarissa, kummatkin ovat nussineet 100 ihmisen kanssa ja omaavat kaikki sukupuolitaudit? Onko tämä mielestäsi romanttisempaa?

Ei myöskään ole kovin romanttista lapsettoman pariskunnan adoptoida lapsi, tai tehdä koeputkilapsi tai muuten olla hedelmöityshoidossa. Kyse on siitä että haluaako lapsen vai ei, jos haluaa on tehtävä se mitä se vaatii. Kumppanin saaminen on vastaava asia, jos et muuten saa on tehtävä se mitä se vaatii ja selattava vaimokatalogia.

Vittuilu asiasta on aivan turhaa. Tosiasiat ovat että huomattavan suuri osa väestöstä ei saa kumppania ja osa näistä hankkii kumppanin epätavallisin keinoin onnellisuuden saavuttamiseksi. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä.

oli kyllä silkkaa asia tekstiä. Sanotaan vielä, että jotkut tosiaan eivät löydä naista Suomesta, ja jotkut eivät löydä haluamansa kaltaista naista, ts ei vain tule oikeanlaista ihmistä vastaan. Ainakin osa noista Venäjän/Ukrainan naisista ovat varmasti tosimielellä liikkeellä, etsivät miestä ja uutta elämää, eivät pelkästään oleskelulupaa tai elättäjää. Täällä ei joku ymmärtänyt, ei kukaan voi valita naista katalogista, painaa nappia, vinguttaa visaa ja postipoika toimittaa morsiamen ovelle.. ei se niin mene, kyse olikin alunperin siitä että kuinka nämä agencyt toimivat joiden kautta sitä seuraa etsitään. Onhan toi epätavallinen keino mutta ei välttämättä huonoin vaihtoehto..

• mita kukakin haluaa

joka on hakenut Venajalta vaimon. Vaimoke on haipynyt heti, kun on saanut Suomeen pysyvan oleskeluluvan ja kun sossusta on alkanut saamaan rahaa. Ainoastaan yhdessa tapauksessa vaimo on pysynyt, mutta eipa taida herkkua sekaan suhde olla, kun sielta naapurista kuuluu vaimon karjunta vahan valia.

• -Mr.Nobody-

juuri tuota olen ajatellutkin, kyllä aika moni hakee seuraa ulkomailta suurimmaksi osaksi siksi että saisi oleskeluluvan ko. maasta.. Noo, välillä kuuluu karjuntaa Suomalaisilta pareiltakin, taitaa kuulua joka kulttuuriin. Mutta ainakin lähtökohdat vaikuttais siltä että noiden itämaan neitojen kanssa voisi saada rakennuttua hyvinkin kestävän ja lämpimän suhteen, jos vain sattuis löytämään sen joka sellaista todella etsii.

• nallekarhu3

Etsin sporttista,hyvin koulutettua naista joka haluaa lapsia,suomeen asumaan.alkoholi ei ongelma,et tupakoi.olet 20-35-v.isorintanen,160-180cm.osaat kokata ja pitää kodin kunnossa.olen metallimies starkin varastossa töissä,asun isossa omakotitalossa,äitini kanssa.Haluan kesähäät ja lapsia.seksi,matkailu,koti-illat tärkeitä.sähkö[email protected]. irc-galleria keke1. puh.050-9193674.os.hirsimetsäntie 101 15150 lahti.keijo liimatainen.ps.kaipaan naista joka saa sydämmeni sekaisin

• Make

Terve. Kova keskustelua täällä käydään.. =) hyvä että kansa puhuu ja yleisö pitää siitä. Olen itse normaali suomalainen töissäkäyvä mies, ikää 23 ja 175/75, No kuitenkin, itse olin samassa asemassa n vuosi sitten. Bride.ru:hun tein itselleni "tilin" ei maksanut paljoa, joku 20-30e puol vuotta. Löysin 18-20 osiosta 20v ukrainan tyttösen, jonka kanssa sitten aikamme puheltiin, ja soiteltiin myös. 1kk päästä lähdin reppu seljässä katsomaan häntä paikan päälle ja siitä asti ollaan oltu yhdessä suomessa... naimisiin emme ole vielä menneet mutta vähän väliä kun hakee viisumin niin taas pärjää. :) naiseni tekee kaverillani ns pimeitä siivoushommia. Ja ollaan onnellisia vaikka ei mitään multirikkaita olla, matkustellaan ja bailataan. Tuolla ylempänä joku sanoi että suomalaiset naiset tappelee sitten näiden naisten paikoista, ja se pitää paikkansa. Esim oma exäni on todella raivostunut meille ja tekee luultavasti kaikkensa pilatakseen sen. Mutta hyvin meillä menee ja hänen sukulaiset ovat kivoja, isä on jonkin sortin levyseppä ja äiti leipomossa töissä. Suosittelen rohkeasti kaikille.

ps. Kauneus on todellista, myös luonne.
        pss Ja seksi on mahtavaa...!

• arnolti.
        Make kirjoitti:

Terve. Kova keskustelua täällä käydään.. =) hyvä että kansa puhuu ja yleisö pitää siitä. Olen itse normaali suomalainen töissäkäyvä mies, ikää 23 ja 175/75, No kuitenkin, itse olin samassa asemassa n vuosi sitten. Bride.ru:hun tein itselleni "tilin" ei maksanut paljoa, joku 20-30e puol vuotta. Löysin 18-20 osiosta 20v ukrainan tyttösen, jonka kanssa sitten aikamme puheltiin, ja soiteltiin myös. 1kk päästä lähdin reppu seljässä katsomaan häntä paikan päälle ja siitä asti ollaan oltu yhdessä suomessa... naimisiin emme ole vielä menneet mutta vähän väliä kun hakee viisumin niin taas pärjää. :) naiseni tekee kaverillani ns pimeitä siivoushommia. Ja ollaan onnellisia vaikka ei mitään multirikkaita olla, matkustellaan ja bailataan. Tuolla ylempänä joku sanoi että suomalaiset naiset tappelee sitten näiden naisten paikoista, ja se pitää paikkansa. Esim oma exäni on todella raivostunut meille ja tekee luultavasti kaikkensa pilatakseen sen. Mutta hyvin meillä menee ja hänen sukulaiset ovat kivoja, isä on jonkin sortin levyseppä ja äiti leipomossa töissä. Suosittelen rohkeasti kaikille.

ps. Kauneus on todellista, myös luonne.
        pss Ja seksi on mahtavaa...!

jesss..........

• Jupiter2

Kulttuuriero on todella valtava Eurooppalaiseen verrattuna. Kannattaa ensin tutustua Slaavilaiseen kulttuuriin ennenkuin ryhtyy tositoimiin esim. Venäjällä tai Ukrainassa. Matkustaminen sinänsä julkisilla kulkuneuvoilla on suositeltavaa jo pelkästään "liikennekulttuurin vuoksi" Kaahaavat ilman liikennesääntöjä ja "ajovalot ehkä käytössä vain yöllä" ! Ihmiset ovat ko. maissa tosi mukavia ja helppo tutustua heihin, mutta vaimoksi "paluumuuttajat" ovat huono vaihtoehto. Yleensä ovat Naimisissa siihenasti kun saavat pysyvänluvan, niin voi huomata et on jo avioerovireillä kun pakolliset kuviot kunnossa. Ei yrittänyttä "lannisteta", mutta 90% avioliitoista on päätynyt avioeroon. Jos "pötäkkää" on niin paljon, et voi koko loppuelämän "lahjoa" Itä-naapurin tyttöä, niin mahdollinen liitto voi sit onnistua noin 50% todennäköisyydellä. Eikun "Tsemppiä" Naapurintyttöjen Kalsteluun nimimerkillä kokemusta on jo 27 vuotta alan ilmiöistä eikä vielä ole onnistunut suhteet heidän kanssaan.

• RooMtsma

Ja paskat! Mulla on ukrinalainen vaimo ja mitaan suurempia kulttuurieroja ei todellakaan ole! Toi sun kirjotus on taytta potaskaa! Suurin kultturiero on siina etta vaimo ihmettelee suomalaista dokauskulttuuria. Ja ollaan siis nuoria ihmisia..

• nainen 40 vuorokaudeksi
        RooMtsma kirjoitti:

Ja paskat! Mulla on ukrinalainen vaimo ja mitaan suurempia kulttuurieroja ei todellakaan ole! Toi sun kirjotus on taytta potaskaa! Suurin kultturiero on siina etta vaimo ihmettelee suomalaista dokauskulttuuria. Ja ollaan siis nuoria ihmisia..

kazanista, tunteet ovat kuumina molemmin puolin...ollaan kirjoiteltu päivittäin 2 kuukautta ja arvomaailmat ovat samat....ja todellakin arvostan venäläisiä naisia... perhe aina etusijalla....ja mies on perheenpää....ehkä mennään naimisiinkin ton 40 vuorokauden aikana....

• nainen 40 vuorokaudeksi kirjoitti:

kazanista, tunteet ovat kuumina molemmin puolin...ollaan kirjoiteltu päivittäin 2 kuukautta ja arvomaailmat ovat samat....ja todellakin arvostan venäläisiä naisia... perhe aina etusijalla....ja mies on perheenpää....ehkä mennään naimisiinkin ton 40 vuorokauden aikana....

Onko nainen kansallisuudeltansa tataari (muslimi?) vai venäläinen? Oma mieheni on samoilta seuduilta kotoisin. :) Onnea teille, toivottavasti kaikki menee odotustenne mukaan!

• RooMtsma kirjoitti:

Kovasti täälläkin on yritetty venäläisistä vääntää pahinta ryyppykansaa, mutta eivät ainakaan omat kokemukseni tue täysin tuota väitettä. Osittain kyllä, mutta ei sitten kuitenkaan loppujen lopuksi. Tuskin Ukraina kovasti eroaa Venäjästä juomatottumusten suhteen.

• Everstiluutnantti
        RooMtsma kirjoitti:

Suosittelen ehdottomasti vaimon etsimistä Venäjältä tai Ukrainasta. Kokemukseni mukaan slaavilainen nainen on uskollinen, luotettava, hän uskoo rakkauden voimaan ja pitää miestä perheensä päänä. Nämähän ovat jo kulttuurisia eroja.

"Pitää miestä perheensä päänä" -sanonta on otettava tarkasti. Sen kääntöpuolena on, että slaavilaista naista on hemmoteltava, hän vaatii herkästi huomionosoituksia, on muistettava juhlapäivät ja luotava sinne juhla.

Siis vaimo Venäjältä tai Ukrainasta? - Ilman muuta, epäilyksittä suosittelen ajatusta Suomimiehille.

• sivusta seurannut

Saksan telkkarissa tuli ohjelma noista välitystoimistoista ja näyttää siltä, että mahdollisuudet löytää elämämänsä rakkaus tuollaisen toimiston kautta on aika pieni. Saksan reality-show seurasi saksalaismiehen matkaa itään välitystoimiston välittämiä vaimoehdokkaita tapaamaan. Miehellä kävi tuuri... yhden iltapäivän aikana viisi kaunista nuorta naista rakastui häneen ihka oikeasti ja vallan palavasti!!! Mies itse oli realistisempi ja palasi ilman vaimoa takaisin kotiin. Hän tuli siihen tulokseen, että menee mielummin uudestaan spontaanisti paikan päälle ja ehkä tapaa kivan naisen jossain sattumalta.

• tuttavan kokemus

Eräs tuttava kertoi kokeilleensa tuollaista ukrainalaista välitystoimistoa. Hän oli kuullut huhupuheita, että Ukrainasta löytäisi perhekeskeisen kivan vaimon.

Hän maksoi 2000 euroa sopimuksesta, että pääsi treffeille kuuden itse etukäteen valitsemansa naisen kanssa. Kaveri matkusti paikan päälle, mutta pääsi treffeille vain kahden naisen kanssa. Mukana oli tulkki, sillä tytöt eivät puhuneet mitään vierasta kieltä. Toinen tytöistä oli ihan vieras, mies sanoi ettei ollut tätä naista valinnut listoilta, joten oikeastaan maksoi niistä yksitä treffeistä 2000 euroa (siihen kuului matka, kaksi hotelliyöpymistä, ravintolaillallinen ja tulkkipalvelu).

Tämä nainen ei ollut tuttavan mieleen, sillä tämä viilasi rakennekynsiään illallispyödän ääressä, eikä tätä kiinnostanut mikään keskustelunaihe ja oli muutenkin jotenkin välinpitämätön. Ilmoituksessa oli kyllä hehkutettu ihan muuta. Nainen oli muutenkin uusavuton, tulkin piti tilata tälle ruoka, kun hän ei osannut itse päättää mitä haluaisi syödä, eikä treffiaikaa ollut loputtomasti. Eli tytsi oli kaukana siitä pullantuoksuisesta perheenäiti-tyypistä, josta hän haaveili.

Tälle tuttavalle heräsi epäilys, että ehkä nämä välitystoimiston listoilla olevat tytöt käyvät noilla treffeillä ruokapalkalla, tai ovat jopa toimiston työntekijöitä, eikä heillä ole aikomustakaan avioitua kenenkään kanssa. Ja toimisto vetää potin välistä ja pahoittelee, ettei "sitä oikeaa" löytynyt?

Tämä kaveri on ihan hyvännäköinen ja mukava tyyppi, joten juuri sen vuoksi on outoa, ettei hän ketään kiinnostanut "tositarkoituksella" edes treffeille saakka. Toimiston mukaan nämä etukäteen sovitut naiset itse peruivat "viime tingassa". Varmasti olisi jonkun kanssa edes jollain tasolla synkannut, jos hänelle olisi ihan oikeasti yritetty löytää sopiva kumppani. Tai edes joku onnenonkija olisi ollut tyrkyttämässä itseään, mutta ei edes sitä. Ja miehellä ei lisäksi ollut paikan päällä muuta kontaktia toimistoon kuin se tulkki, sekin oli vähän outoa. Ties vaikka olisi ollut näiden kolmen naisen yksityisyritys ja paljon tekaistuja vaimoehdokkaita listoilla.

Eikö kannattaisi ennemminkin lyöttäytyä johonkin, sanotaan vaikka jonkun Suomessa toimivan ukrainalaisen yhdistyksen toimintaan mukaan ja sitä kautta tutustua johonkin kivaan ihmiseen. Tuollaiset välitystoimistot, joiden sivuilla komeilee nuoria photoshopattuja neitoja on aika epäilyttävää touhua. Siinä usein vain rahastetaan ihmisten toiveilla ja yksinäisyydellä.

• Että semmmosta tällä kertaa

kuin yllä.
        Tuo 2000 euron maksaminen oli järjetöntä.Tai ei sitten jos on rahaa tarpeeksi.
        Lento 200-300 euroa,majoitus private apartment 30euroa yö keskustassa(Kiev),50 euroa agencylle ja tulkille 10-15 dollaria tunti.Valitse itse ruokapaikka,muuten maksat kolmen hengen tyhjänpäiväisestä (yleensä kalaa,viini lasi 10 euroa jne) illallisesta 300-400 euroa.Kokemus sinänsä mutta minulle riiti yksi kerta.Tytöt ovat "prof dateja" ja tulkit hoitavat itse homman.
        Jos kuitenkin haluat tämmöselle deitille niin pidä ohjakset omassa kädessä.Saattaahan sitä olla että kohdallesi sattuu joku joka on tosissaan eikä "töissä".
        Jos esität 5-6 vaihtoehtoa agencylle tytöistä joita haluat tavata ja heistä yhtä lukuunottamatta kaikki osaavat good tai fluent english niin arvaappa ketä sinulle tarjotaan :).
        Eli noin pääsääntöisesti huijausta koko touhu.En tosin ole ammattilainen alalta mutta semmonen maku minulle on jäänyt.

• Musta Meri
        Että semmmosta tällä kertaa kirjoitti:

kuin yllä.
        Tuo 2000 euron maksaminen oli järjetöntä.Tai ei sitten jos on rahaa tarpeeksi.
        Lento 200-300 euroa,majoitus private apartment 30euroa yö keskustassa(Kiev),50 euroa agencylle ja tulkille 10-15 dollaria tunti.Valitse itse ruokapaikka,muuten maksat kolmen hengen tyhjänpäiväisestä (yleensä kalaa,viini lasi 10 euroa jne) illallisesta 300-400 euroa.Kokemus sinänsä mutta minulle riiti yksi kerta.Tytöt ovat "prof dateja" ja tulkit hoitavat itse homman.
        Jos kuitenkin haluat tämmöselle deitille niin pidä ohjakset omassa kädessä.Saattaahan sitä olla että kohdallesi sattuu joku joka on tosissaan eikä "töissä".
        Jos esität 5-6 vaihtoehtoa agencylle tytöistä joita haluat tavata ja heistä yhtä lukuunottamatta kaikki osaavat good tai fluent english niin arvaappa ketä sinulle tarjotaan :).
        Eli noin pääsääntöisesti huijausta koko touhu.En tosin ole ammattilainen alalta mutta semmonen maku minulle on jäänyt.

Matkustan Ukrainaan 1 lokakuuta 4 päiväksi. Matka maksaa edestakaisin 260 eukoa, suora lento. Asunto ei maksa mitään, aamutakki, tohvelit on siellä odottamassa, uudet juuri ostetut! Olen 65 vuotias ja hän on 51 juuri täyttänyt. Olemme tutustuneet netin kautta, juttelemme joka aamu ennen töihin menoa ja illalla. Olemme tehneet sitä noin 2 kuukautta. Tarkoitus on että menemme naimisiin ja minä muutan Ukrainiin! Halpa maa elää, eläke riittää loistavasti! Pieni vihje teille, opetelkaa venäjää, ei se niin vaikeaa ole! Oppia kävelemään on paljon vaikeampaa! Teillä on tietokone, laittakaa SKYPE, ei maksa mitään! Saatte katsoa toisianne ja puhua! Ei tarvitse maksaa tuhansia euroja ensi tapaamis matkasta! Niin me olemme tehneet! Nähty toisemme ja samalla juteltu!

• anti-scam 284
        Musta Meri kirjoitti:

Matkustan Ukrainaan 1 lokakuuta 4 päiväksi. Matka maksaa edestakaisin 260 eukoa, suora lento. Asunto ei maksa mitään, aamutakki, tohvelit on siellä odottamassa, uudet juuri ostetut! Olen 65 vuotias ja hän on 51 juuri täyttänyt. Olemme tutustuneet netin kautta, juttelemme joka aamu ennen töihin menoa ja illalla. Olemme tehneet sitä noin 2 kuukautta. Tarkoitus on että menemme naimisiin ja minä muutan Ukrainiin! Halpa maa elää, eläke riittää loistavasti! Pieni vihje teille, opetelkaa venäjää, ei se niin vaikeaa ole! Oppia kävelemään on paljon vaikeampaa! Teillä on tietokone, laittakaa SKYPE, ei maksa mitään! Saatte katsoa toisianne ja puhua! Ei tarvitse maksaa tuhansia euroja ensi tapaamis matkasta! Niin me olemme tehneet! Nähty toisemme ja samalla juteltu!

http://www.youtube.com/watch?v=j5LMZacTcrk
        tuli vaan mieleen, että huijaaminenkin voi olla mahd.
        youtubessa on paljon videoita hakusanoilla russian scams, nigerian scams, russian brides etc.
        Tuntuu olevan yleistä ympäri maailman.

• zhenshina
        Musta Meri kirjoitti:

Venäjän opettelu kyllä on aiheellista jos tämmöiseen hommaan aikoo ryhtyä, edes jonkin verran on hyvä osata. Ukraina on muuten eri kieli kuin venäjä, muistuttavat toisiaan mutta vaikka osaisi toista ei välttämättä ymmärrä toista kovin paljoa.

• ;))

No voisiko nainen noutaa itselleen miehen sitten vaikkapa hmm...Etelä-Amerikasta jossa niitä komistuksia kasvaa? Mielelläni noutaisin mutta pitäisi miehen olla sellainen että tykkää kotitöistä ja kohtelee vaimoa kuin kuningatarta. Kyllä elämä olisi mukavaa :). Neuvokaa naiset.

• tiskaava latino? :D

tiskikonetta etsii, niin suosiolla kotimaista.

• Nainen vierelleni

Tapasin ihanan naisen Venäjältä, kolmekymppinen neitokainen. Mukavat jutut ja kirjoitellaan ja tekstataan päivittäin sekä chattaillaan. Oikeastaan hän bongasi minut suomalaiselta deittipalstalta. Nyt hän on tulossa tänne pariksi viikkoa. Tarkoitus kierrellä Suomea ja tutustua... Englannilla on tultu toimeen. Hän kirjoittaa sopivan perus/virheellistä englantia.
      Yksi asia minua tässä häiritsee. Hänen valokuvat ovat olleet teknisesti liian korkeatasoisia ja ympäristöt kans. Eli kuvat eivät ole olleet sellaisia napattuja vaan ne enempi poseerauskuvia. Ryhmäkuvia sukulaisista tai kavereista ei ole näkynyt. Sukulaisia asuu myös ulkomailla, hyvissä töissä, koulutettuja ihmisiä...
      Olen hälle kertonut että en ole rikas, olen eronnut ja työ on kovaa ja palkka huono. En ole luvannut mitään jetsettiä elämmään. Vain kovaa työtä ja keittoa pöytään. Kuitenkin hän on tänne tulossa...

• achtong

Pidähän pannu kuumana ja sauna lämpimänä. Muista kertoa suomalaisesta kulttuurista ja sen historiasta , myös edesmenneistä sodista ja Suomen maksamista sotaveloista, joita maksellaan vieläkin. Taisi olla Venäjä, joka aloitti sodan aikoinaan valheellisesti. Kerro myös Suomen naisten tasa-arvosta ja erittäin hyvästä koulutustasosta.

Suomessa toden totta pitää tehdä töitä, jotta pärjäisi. Mikään ei tule ilmaiseksi paitsi niille, jotka tulevat todellisesta köyhyydestä ja pääsevät edes kohtuullisesti tienaavan miehen rahapussille. Onnekkaita ovat naiset ne, joilla kaunis ulkonäkö ja tapaamansa mies, joka ei muuta naiselta vaadi. Lycka till. Ois hauska kuulla miten homma etenee.

• No miten teillä nyt menee? Tuliko hän suomeen?

• Onnea!

Kyllähän niillä monilla on sellaisia poseerauskuvia ja varsinkin kiinalaisilla olen huomannut,että kuvia on kuvan käsittelyohjelmalla käsitelty.Vanhemmankin naisen kasvot on käsitelty niin sileän näköiseksi.Jos nainen kuitenkin tulee Suomeen ,niin sittenhän näet hänet luonnossa.Tällä samalla palstallahan on myös venäläisiä huijareita koskeva viestiketju,oletko lukenut sen.Olis mukava jos kirjoittaisit myöhemmin,miten kävi.

• Nainen vierelleni

Joo on luettu.
      Laitetaan sitten tilanne tiedoitusta tulemaan. Itellä vähän vielä homma hakusessa. Pitäisi jossain vaiheessa tehdä valinta tämän saapuvan kaunottaren ja parin muun mustan ja aasialaisen maisen väliltä. Kaikki naiset ovat niin mahdottoman kauniita. =) Eivätkä ole paljoa rahaa pyydelleet... vielä.

• Hapatusta

Taitaa olla taas buumi päällä kun tulee poseerauskuvia "venäläisiltä naisilta". Ei välttämättä naisia, miehet voivat lähettää naisten kuvia, todennäköisimmin niin. Hieman on taktiikka muuttunut, mutta perusvirheitä tekevät. Yksi sellainen on, että pyytäkää heti kännykkänumero, kun vastailette. Minä olen tuota pyytänyt ja aina on ollut varastettu. Minä lupasin lähettää, kun ilmoittaa vain osoitteen. No, loppui siihen sujuvasti.
      Yksi kerta lupasin tulla paikan päälle, kun pyyteli "matkarahaa". Pelästyi ja meni ihan sekaisin tuo kirjeenvaihto, haukkui lopuksi sitten :-) ikäväksi tyypiksi.
      Yksi pyyteli paikan päälle ja lupasi hankkia bussiliput valmiiksi 200 eurolla! Typeriä juttuja. Pyytäkääpä muita kuin poseerauskuvia; maisemia, sukulaisia ja kuva äidistä ja isästä. Taitaa tulla vain automaattisesti valmis kirje ja ehkä loppuun lisätty jotain, jos kysyt...mutta ei useimmiten.
      Nämä ovat perin ikävystyttäviä naiviudessaan, mutta leikkiä näitten kanssa voi jos on aikaa.

• Nainen rinnalleni

Juuri näin. Samoilla linjoilla olen kanssasi.
      Jos tulee tänne niin sitten asia on eri...

• Nainen rinnalleni

Silleen aikaa vievää puuhaa kun yhteyden ottoja ja kirjeitä tulee noin sata viikossa. Pitää vain johonkin vetää raja ja alkaa syventään suhdetta.
      Ei tämä yksi maata kaada vaikka ei tulisikaan.

• 234958arhkladsf

Ketjussa on mainittu sivut http://bride.ru/ ja http://www.jdu.ru/ . Bride.ru:ssa on maksullinen osio, hinta kohtuullinen, mutta uskaltaako vinguttaa Visaa? Onko ongelmia esim. laskutuksen lopettamisen kanssa?

Miten nuo bride.ru:n ilmaisosoitteet, ja profiilit noilla sivuilla yleensäkin, onko joukossa paljonkin feikkejä, tai ainostaan asiakkaisen kalastelemiseksi tehtyjä profiileita?

Sitten kun suhde syvenee, miten helppoa on saada vaimolle / ehdokkaalle viisumi / oleskelulupa Suomeen? Taitaa olla kuitenkin reilusti helpompi prosessi kuin esim. Filippiinojen kanssa? ;-)

• hmmmmm.

Keskustelut nettisivuilla joutuvat tarkempaan syyniin.

• Kiew!

Joopas on vainoharhaista porukkaa tää Meirän kansa.Tosiasiassa siellä ja täällä pätee samat lainalaisuudet.......osa porukasta kusettaa......iso osa naisista on ihan tosissaan hakemassa elämänkumppania.Jotenkin oudolta tuntuisi että nainen väellä ja vängällä haluaisi tavata täysin persaukisen jannun......niitä siellä riittää ihan omiksi tarpeiksi......tarkoitan nyt tuota itä-kaakko suuntaa.....ja epäilen että kyllä se raha kelpaa myös vaikka jenkki-naiselle.Itse olen tavannut Ukrainalaisen naisen,joka on tähän astisista kokemuksistani paras.......Niissä on laatua.
      Ketjun aloittajalle vastaisin,että erilaiset agencyt sun muut firmat haluavat tietysti vain tahkota rahaa.....mutta kyllä sielläkin voi tärpätä.Suorat deittipalstat ovat paljon parempia.........Kokeile vaikka:Lavaplace...........
      Ja eikun tositoimiin........Lykkyä......:)

• Lugansk

Tuossa olet aivan oikeassa kun kerrot että heissä on sitä laatua. Sitä todella ja tasokkuutta, asennetta. Omani olen kotimaasta löytänyt ja ei voi kun ihmetellä miten eroa voi olla ihmisillä.
        Kattelkaa poijat juuri tuolta päin morsian, ette pety!

• ??
        Lugansk kirjoitti:

Tuossa olet aivan oikeassa kun kerrot että heissä on sitä laatua. Sitä todella ja tasokkuutta, asennetta. Omani olen kotimaasta löytänyt ja ei voi kun ihmetellä miten eroa voi olla ihmisillä.
        Kattelkaa poijat juuri tuolta päin morsian, ette pety!

Mikäs parittelija se täällä riehuu??

• nomadd

Olen tavannut Ukrainalaisen naisen "agencyn" kautta. En ensin kiinnitänyt hänen kirjeeseen huomiota kun toinen toistaan kauniimmat naiset ottivat yhteyttä, mutta kun muutaman kuukauden näiden "ylistyskirjeitä" lueskeli (osa kirjeistä ihan copy paste ja eri nimi) niin tämä erilainen nainen alkoi kummitteleen mielessäni. Otin häneen yhteyttä ja kysyin josko hän vielä olisi kiinnostunut kirjeenvaihtoon kanssani. Olemme nyt muutamia kuukausia olleet kirjeenvaihdossa ja tavanneet kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta oli lyhyt koska en tosiaankaan tiennyt kuka siellä minua odotti, no olihan se hän ihana itsensä. Toinen kerta olikin sitten jo pidempi, asuin hänen asunnossaan ja anoppiehdokaskin tuli tutuksi. Hänellä siellä pysyvä työpaikka ja muutenkin asiat reilassa, mutta vakavaksihan tämä on menossa. Olis tulossa suomeen talvella tapaamaan minua, mutta viisumiasiat mietityttää. Onkohan hänen viisainta ottaa matka matkatoimiston kautta vaikka laskettelukeskukseen ihan turistina, asuisi kuitenkin luonani...menee vaan kyllä rahaa hukkaan hotelleihin ja matkatoimistoon. Toinen vaihtoehto on matkustaa suoraan luokseni, mutta mitähän sanovat viisumien käsittelyssä, emme ole avioliitossa, emmekä mene ennenkuin olemme molemmat varmoja.
      Kyllä sieltä agencyjenkin kautta löytää oikean, mutta sanoisiko yksi sadasta kirjeestä voi olla henkilökohtaisesti kirjoitettu, loput jaettu samanlaisena kaikille miesehdokkaille, etsi siitä sitten sopiva kun feikkejä suurin osa. Suhteemme on opiskelua puolin ja toisin, (mm. paikalliset merkkipäivät hyvä tietää ja huomioida), mutta kyllä kaikki on vaivansa arvoista. Ja kaikille tiedoksi, ei tämä nainen ole vaatinut mitään kalliita lahjoja tai rahaa, olisi vaan paikallisena merkkipäivänä toivonut että ois ruusun saanut.
      Viisumien kanssa pähkäilleiltä neuvoa kaipailisin, miten toimitte ja mikä lopputulos?

• Odessan keisari

Lähetä hänelle kutsukirje(invitation letter).Lähetystön sivuilta löydät ohjeet.Vapaamuotoinen kirje käy.Voit käydä sen notaarilla leimaamassa niin kelpaa varmemmin.Noissa maissa rakastetaan leimoja..
      Siis kutsut hänet tänne turistireissulle tuttavana.
      Ukrainian Airlinesilla lennot.Tai jos asuu Kiovassa niin Finnairillakin.
      Piis of keik, eikä maksa kuin pari satkua.

• nomadd

Onko omakohtaisia kokemuksia kutsukirjeestä ja mahdollisesti viisumin hankkimisesta naiselle Ukrainasta? Ohjeetko löytyis kutsukirjeeseen Suomen Kiovan suurlähetystöstä? Täytyy tsekata... Mulla semmoinen käsitys ettei mies-nainen menisi oikein tuttavana läpi kun epäily että siinä muutakin syvempää takana ja kenties maahan jäänti. Meillä ei sitä pelkoa vielä tässä vaiheessa kun rauhassa edetään ja voihan olla ettei koskaan Suomeen haluakkaan täällä käytyään, mutta mitenpä ne viisumien käsittelijät sitä uskois. Lennot on selvät, olenhan siellä jo kaksi kertaa käynyt

• Khersonin kreivi
      • ,,,,

• Kiew!

Jep!Kannattaa varautua siihen,että ainakin lähetystöstä soitellaan kutsun johdosta,ja kysellään kummia.......Mutta kun vastailee rehellisesti,ei kutsu-viisumissa pitäisi hankaluuksia tulla.Viimeksi soittivat kutsun saajalle!!Jos taustat ovat kunnossa,ei ongelmaa.Allekirjoitat kutsun jossa sitoudut vastaamaan ystäväsi ylläpidosta vierailun ajan,sekä huolehdit siitä että vierailun päättyessä hän palaa kotimaahansa.Sinänsä kummia vaatimuksia,varsinkin jälkimmäinen,mutta työtäänhän ne virkailijat tosiaan vain tekevät.Mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia siitä,miten kutsun lähettäjä joutuu vastuuseen,jos joku livahtaakin lentokentän aidanraosta Ruattiin....eikä palaakaan kuuliaisesti kotiinsa
      :D Mutta,kaikenkaikkiaan iisi homma,kun sen kerran tekee....ja maksaa viisumi-firmalle 30€ oppirahat..........itse viisumi Ukrainasta on vaan 35€!
      .....ja taas vaan tositoimiin.........Onnea!!!!

• mie vaan

itselläni on vaimo komintasavallasta
      olemme olleet yhdessä noin 3 vuotta
      ja suhteemme on lämmin ja rakastava
      meillä on yksilapsi
      päivääkään en vaihtasi pois
      voin suositella lämpimästi

• Minusta oli mielenkiintoista lukea tätä keskustelua koska olen itse ukrainalainen nainen. Mielestäni on ihan vaikea löytää hyvää tyttöystävää Agencyn kautta. Minä en löytänyt minun elämäkumppania vielä. Ja haluaisin että se olisi suomalainen koska pidän Suomesta (en tiedä miksi, vain pidän, olen ollut rakastunut tähän maahan jo koulussa). Siis... Kirjoitellaan. Jos joku aikoo tulla Kiovaan voisin olla opaana ja tulkkina, näyttää kaupunkia. Olen aina avoin, valmis auttamaan ja keskustelemaan!

• Black Rose

Moi Mielikki - mieli , yleensä en laita yhteys tietojani koskaan kenellekkään, mutta nyt laitan sinulle. Syystä joku sinun kirjoituksessa on aitoa, joku ei. Laitan sinulle Fasebook osoitteen, tule ystäväksi, tule omilla kasvoilla. Toki minun kasvot on musta ruusu.

• matkaan jos lähden

Unohtakaa nyt kaikenlaiset maksulliset palstat ja muu skeida.

Matkustakaa sinne maahan itse tutustumaan ihmisiin, kukaties saatte uusia ystäviä ja ehkä se oikeakin löytyy.

• Tuo ainakin hyvä.

Free Russian Personal.
      Freepersonals.ru site where you can find a soulmate or just meet new friends.
      Absolutely Free! No hidden costs, no paid services!
      - Post your own personal ad
      - Search profiles
      - Contact anyone for free
      - Receive letters from others
      - It's all free and anonymous

Many other online dating services that promise it all free and then charge you for contacting other members, advanced search, etc. FreePersonals.ru is a totally free online dating service, all our servces and features are without charges.

Stop wasting your money!
      Join our Free Dating website now!

• jo 4

saman kaavan mukaisia kirjeitä tulee kuvien kans parin viikon päästä pyytävät matka rahaa lentolippuun pyytävät odottamaan vantaan kentälle voi tulla pitkä odotus

• Tero kuusysi

Mulle just tulossa Venäläinen nainen viettämään uutta vuotta kanssani ja kieltämättä tunnelmat oikein hyvät tällä hetkellä :) Maksaa kiltisti itse matkansa niin kuin kuuluukin ja on todella kaunis nainen. Itse olen 42 vuotias ja hän 33 vuotias, joten ei ikäerokaan mikään radikaali.
      Mulle on tärkeää löytää nainen jolla ei lapsia entuudestaan, koska niitä ei ole mullakaan ja Suomessa lähes kaikki vapaat naiset tästä ikäryhmästä yksinhuoltajia ja se ei käy mulle.
      Suomesta samoin jos haluat tasokasta naista sulla oltava taskut täynnä rahaa ja jotenkin tuntuu että tasokas seura suomessa on niin itseensä täynnä olevia naisia, että ihan pahaa tekee. Itse olen hoikka ja suht hyvännäköinen mies ja sitä samaa vaadin naiseltakin, mutta kun suomen malli on usein lyhytjalkaiset pulleahkot ja pahapäiset naiset niin ei kiitos. Katsotaan nyt mitä tästä tulee, mutta lupaavalta nyt näyttää kaikin puolin :)

• Utelias 5+4

Tero, kuis suhteessa kävi?

• Suomikaunotar

Ookoo. Itse haluan venäläisen miehen. Kai niillä sivustoilla miehiäkin on "myynnissä"?

• ukrainalainen kundi

Onpas mielenkiinotoinen keskusteluketju. Oli naurettavaa lukea 2 tonnin euron matkasta missä naisen lisäksi vielä oli tulkki mukana :) oliko hän naispuolinen? Mut ajat muuttuu ja uskon että aika pian nuoret ukrainalaiset pystyy komunikoimaan joten kuten englanniksi. Ainakin suomen poikien kanssa. Jos tekee mieli saada ukrainalaista rakastavaa ihmistä neuvon tutustua ukrainalaisten kulttuuriin ja tapoihi. Sillä lailla voi välttää monia vääränymmäryksiä ja hankalia tilanteita. Lento Kiovaan 100 euroa! Edestakaismatka! Eiks oo hyvä? Ja paikan päällä tutustumaan paikkoihin.

• noin se menee

ei kai se ole sen vaikeempaa
      auto tallinnasta
      akka leningradista
      kersa nepalista
      leima konttorilta
      lainaa pankista
      ja herpeslääkkeet apteekista

• Unohdit,.

kupan Töölöstä.

• Suomikaunottarelle

Löydät varmasti venäläisen miehen jos sellaisen haluat. Venäläiset naiset ei niitä huoli vaan haluavat pois sieltä ja länsimaisen miehen. Joten valinnanvaraa löytyy taviksista, jääkiekkoilijosta, kosmonauteista kovan luokan mafiosoihin.

Onnea metsästykseen. :-)

• Unohdit,.

Tavalliset tenunenut joita on pivin pimein.

• vaimo4

Vaimo Venäjältä

• Minun silmät

Aukesi vuonna 2003 kun kävin ensimmäisen kerran Venäjällä,enkä nyt tarkoita naisia vaan yleensä koko maata,meillä on tuollainen aarre naapurina ja suuri osa Suomalaisista ei tiedä siitä juuri yhtään mitään.
      Valitettavaa että vieläkin sota-ajat kummittelee joidenkin mielessä ja suhtautuminen on vähintäänkin varautunut ja monilla hyvin negatiivinen.
      Itse olen vieraillut monet monet kerrat Venäjällä ja into ja tiedonhalu vain kasvaa,esim Pietari on aivan ehtymätön aarreaitta,nykyisen vaimoni kanssa joka on Pietarista olemme kiertäneet lukemattomat puistot ja nähtävyydet eikä loppua näy.
      Minulle vaimon hankkiminen Pietarista on tuonut suunnattoman paljon hienoja elämyksiä joita koskaan Suomessa en olisi tullut kokemaan.

• thethin 1

En ymmärrä alkuunkaan niitä suomalaismiehiä joiden on haettava naista aasiasta, ukrainasta, tuhansienkilometrien päästä suomesta, vaikka suomessa on satojatuhansia vapaita yksinäisiä naisia, joten valinnanvaraa kyllä on.
      Ehkäpä syyt löytyvätkin muualta. Ehkäpä etsijät ovat niitä uuninpangolla rötköttäviä peräkammarinpoikia. jotka tietävät ettei heillä ole juuri kysyntää suominaisten keskuudessa. Niimpä ainoaksi vaihtoehdoksi jäävät kehitysmaiden naiset jotka eivät aseta juuri laatuvaatimuksia-

• Kaikki voittavat

No missä on sitten ongelma jos jätösmiehet löytävät naisen ja elävät onnellista elämää eivätkä pilaa suominaisen elämää,hehän hakevat miehensä oikeista kehitysmaista Afrikasta.
        Sitäpaitsi esim. Venäjä ei todellakaan ole kehitysmaa vaan yksi maailman rikkaimmista maista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe