Naisen ruoanlaittotaito

Jihuuu

Minkä verran te miehet nykyään arvostatte naisten ruoanlaittotaitoja? Onko sillä oleellista merkitystä parinvalinnassa vai onko ihan sama, vaikkei nainen osaisi niitä perunoitakaan keittää?

Tuli vaan mieleen, kun itse tykkään itsetehdyistä ruoista enkä voisi kuvitellakaan että ostaisin vaikkapa pakastealtaasta jotain valmisperunoita.. eli kermaperunat yms. pyöräytän nopeasti ihan itse. Niin ihan vaan mielenkiinnosta pohdiskelin, kun harvaa ihmistä tunnen, joka tekisi kaikki mahdolliset ruoat pääasiassa alusta alkaen itse - onko se oikeasti niin harvinaista nykyään? Millaisilla kokkaustaidoilla teidän deittinne ovat olleet varustettuja?

Nälkäisen naisen pohdintoja, siirrynkin tästä keittiöön.. (lindströmin pihvien pariin ;) )

28

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkityksetöntä

parinvalinnassa, mutta kiva bonus tietysti. Ne kermaperunat kyllä maistusivat nyt, jo hiukoo!

• Bloodbrother

Iso plussa, jos ruokaa osaa laittaa. Exäni ei osannut tehdä oikein mitään, joten minä olin meillä se, joka teki ruoan. Eli mielummin kokkaustaitoinen nainen. Mutta ei se haittaa, vaikka nainen ei osaisikaan muutakuin paistaa pottuja. ;D

• Vaimo on toistaiseksi ammattikokki ja minulle on aivan samantekevää osaako tai laittaako hän ruokaa kotona. Palstalla on varmaankin perinteisempiäkin miehiä kuin minä ja tie heidän sydämeensä varmaankin edelleen käy vatsan kautta.

Keksin heti väsyttävän pitkän listan tärkeämpiä ominaisuuksia naisesssa. Ei siitä tosin haittaakaan ole.

• näin että ainakin mä arvostan enemmän palvelualttiutta ja jonkun sortin halua / intoa tehdä tehdä jtn. mun eteen ja puolesta kuin ite kokkaustaitoa.Idioottikin osaa tehdä perus safkaa halutessaan jtn. ei se siitä voi olla kiinni kenelläkään täysjärkisellä ihmisellä.Me miehet vaan ollaan monesti niin pata-laiskoja ihmisiä ja se on pirun mukavaa kun joku tekee meille (tai ainakin mulle) safkaa,periaatteessahan se on eräänlainen miellyttämisen ele siinä missä miesten ovien availu ja painavien esineiden kantaminen naisen puolesta (kyllä nyt jokainen nainen saa itekkin oven auki ja jaksaa myös varmasti kantaa sen kauppakassin itekkin).

• Jihuuu

Tjoo, taitaa olla noinkin. Pakko tunnustaa, että saan siitä jotain henkistä mielihyvää, kun teen safkaa ja mies mussuttaa sitä ihan innoissaan että onpas hyvää!! Puhumattakaan niistä hetkistä, kun hän on työreissussa ja kaipailee mun ateriakokonaisuuksia xD

• kokkaavamies

tämän nykyisen pizza/hampurilaissukupolven puolesta, että on hemmetin tärkeää, että nainen osaa ja haluaa laittaa hyvää kotiruokaa. Eikä se ole mikään turha taito miehillekkään.

• -kokki-

Ainoa känkky mitä pystyn syömään on yhden nimeltä mainitsemattoman grillin itsetehty kebab riisillä.
        Muuten kyllä kokkailen miehen kanssa vuorotellen. Tänäänkin loihdin maukkaan jauhelihakastikkeen ja keitin potut. Lisukkeena oli punaajuurta ja voi mahoton,että oli hyvää.

Mitähän tässä huomiseksi keksisi.Pirkule... Nälkähän tässä tulee..:)

• Torbedo 87

Suosin kasvisruokailua terveellistä ja kevyttä,kyllä naisen täytyy jonkin verran osata ruuan laittoa.!Ei se nyt niin vaikeata ole,tosin jos ei ole aikaa laittaa ruokaa,se onkin sitten eri asia.?

• Jihuuu

Jos kerkiää kattoa niitä salkkareita ynnämuita niin luulis että sitä aikaa löytyy.. suurin osa ajassa ruoanlaitossakin menee siihen kypsymiseen eikä itse tekemiseen. Harvalla sitä aikaa ei ihan oikeasti ole. Kai sellaisiakin ihmisiä sitten on, jotka koko ajan joutuvat tekemään jotain muuta, ettei ehdi hetkeksikään lieden ääreen. Toki aloittelijalla voi kestää vähän enemmän (eli yks syy minkä takia meillä mies toimii enimmäkseen apukokkina :D )

Himpskatti kun olikin kananmunat loppu niin mun pihvit jäi nyt vähän vaiheeseen :D

• adrianleewerkuhn

Naisen mahdollinen ruuanlaittotaito ei ole kyllä käynyt etäisimmässäkään määrin koskaan eikä taatusti milloinkaan mielessä parivalinnassa...On suhde sitten kestänyt yhden yön tai useamman vuoden.

Siis se ei ole edes sivumerkityksetön seikka. Sillä ei ole kerrassaan mitään merkitystä.

Taitaisi jopa olla niin, että jos mä huomaisin joutuvani jonkun "äidillisen emohahmon" , joka iloisena häärii ja pyörii patojen välissä, hellään ja/tai arveluttavaan huomaan....Juoksisin, jos vielä ymmärrystä olisi rahtuakaan jäljellä, päätä pahkaa kiireesti karkuun.

Mutta kuka tykkää mistäkin ja tää oli vaan mun omakohtainen mielipide..;D

Ps. Mun naiset on kyllä olleet suurinpiirtein sellaisia, että ne kuorii ranskalaiset perunatkin epähuomiossa...Eli vakka kantensa valitsee...

• Jihuuu

Äidillinen emohahmo xD Mä haluaisin nähdä kun joku kuorii ranskiksia xD

Mutta tästä emoudesta lienee kuitenkin hyötynsä sitten kun jaloissa häärii muitakin ruokittavia kuin se miäs ;)

Minusta olis ihan kauhiaa lämmittää lapsukaisille jotain atriasaarioista ruoaksi. Mut mä olenkin tällanen luonnonlapsi :D

• adrianleewerkuhn
        Jihuuu kirjoitti:

Mutta tästä emoudesta lienee kuitenkin hyötynsä sitten kun jaloissa häärii muitakin ruokittavia kuin se miäs ;)

Minusta olis ihan kauhiaa lämmittää lapsukaisille jotain atriasaarioista ruoaksi. Mut mä olenkin tällanen luonnonlapsi :D

Joo..Se on ihan eriasia sitten jos on lapsia.

Siinä asiassa täsmälleen samaa mieltä kanssasi..;D

Mun mielestä lapsille on tärkeää oppia/tottua syömään ihan tavallista, suhteellisen terveellistä perusruokaa.

Siis ei pelkästään cokista, hampurilaisia, pizzoja tms...

• forssajalostaja
        Jihuuu kirjoitti:

Vain kotiäidillä (mies yksin elättää) on varaa nyrpistellä puolivalmisteille. Kun molemmat on töissä on ihan pakko joskus tinkiä Lindströmin pihveistä ja Chateaubriendistä. Eikä lapset siitä huonone. Elitististä puhetta.

• Jihuuu
        forssajalostaja kirjoitti:

Vain kotiäidillä (mies yksin elättää) on varaa nyrpistellä puolivalmisteille. Kun molemmat on töissä on ihan pakko joskus tinkiä Lindströmin pihveistä ja Chateaubriendistä. Eikä lapset siitä huonone. Elitististä puhetta.

Olen toki nyt äitiyslomalla, mutta aiemmin opiskellut vuosia kokopäiväisesti ja tehnyt lisänä ilta- ja viikonlopputöitä viikoittain (hoitsut kun tekee useimmiten vuorotöitä). Ja ei tarvinnu sillonkaan puolivalmisteita shoppailla.

Siinä sulle siperiaa xD

• Jihuuu
        adrianleewerkuhn kirjoitti:

Joo..Se on ihan eriasia sitten jos on lapsia.

Siinä asiassa täsmälleen samaa mieltä kanssasi..;D

Mun mielestä lapsille on tärkeää oppia/tottua syömään ihan tavallista, suhteellisen terveellistä perusruokaa.

Siis ei pelkästään cokista, hampurilaisia, pizzoja tms...

..kun jonain päivänä, pariutuneena sen naisen kanssa jonka kanssa olette vuosia nautiskelleet atriasaarioistuotteita, niin rupeatteko te lasten myötä opettelemaan niitten terveellisten perusruokien tekemistä? :D

Kun sähän juokset nyt vielä karkuun patojen ympärillä pyöriviä emoja xD

• Mies7878

Kyllähän se miinusta on jos ei tässä kolmenkympin korvilla vielä osaa kokata ja vielä suurempi miinus jos ei edes suostu opettelemaan. En kuitenkaan sen takia olis laittamassa poikki.

Minä en tykkää ollenkaan syödä valmisruokia. Kyllä naisten pitää viimeistään avoliittovaiheessa opetella kokkaamaan (jos olisin nainen niin vaatisin samaa mieheltä mutta kun en ole).

Oma avovaimo ei osannut juurikaan tehdä ruokaa kun siinä parinkympin iässä muutettiin yhteen, mutta on kyllä oppi mennyt perille kun minä näytin kaikki niksit. Nykyään luonnollisesti kokkaa paremmin kun tekee useammin ruokaa (olen päivät töissä, avokki opiskelee joten sillä on enemmän aikaa).

• Jihuuu

Jepulis, on muuten omalla vaatimuslistallakin ollut siipalle tuo ruoanlaittotaito tai vähintäänkin halu opetella sitä. Ja kylläpä tuo osaa nykyään tehdä yhtä lailla ruokia kuin minäkin, joskin meilläkin on enemmän ajan vuoksi minä joka keittiössä useammin häärää. Mutta itse en kyllä kestäis miestä, joka menis ihan solmuun jo jauhelihapihvejä tehdessä. Keittokirjoissa on kuitenkin hyvin selkeät ohjeet, että miten ne ainekset laitetaan jotta saadaan se lopputulos aikaiseksi eli jos osaa lukea niin osaa kokatakin :)

• CharlieChaplin

tehdään diili, jos mä laitan ruokaa.. ja tiskaan....

• Ylpeä mies

Mun vaimoni kokkaa meille suurimmaksi osaksi, mutta minäkin teen ruokaa aina kun vain voin. Ruoanlaittotaitomme ovat kuitenkin eri planeetoilta. Vaimo tekee hemmetin hyvää ruokaa ja muistan aina, joka kerta ja poikkeuksetta sitä kehua ja siitä kiittää. Enkä syyttä kiitäkään, monikaan nainen ei nykyään kokkaa ja vieläpä noin hyviä ruokia.

Vaikka vaimoni tekee raskasta työtä, niin silti hän jaksaa huolehtia itsestään ja kodistaan ja minustakin:) Uskokaa tai älkää, hän nauttii kotihommista, kokkaamisesta, laittautumisesta, ihan näistä perinteisistä "naisten asioista". Ja minä ihailen häntä mielettömästi. Oma työni on myös raskasta ja vuorotyötä vielä, ja osallistun kyllä kodinhoitoon, mutta vaimolle on tärkeää saada puuhastella muonitus- ja vaatehuoltovastaavana.

Omat kaverit on kateellisia minulle naisestani. Rouva ei ole mikään pirttihirmu, vaan hyvällä itsetunnolla varustettu ja tykkää pitää huolta kaikesta ja kaikista:)joten kyllä, arvostan naisen kodinhoito- ja ruoanlaittotaitoja suuresti. Ja vaimo kyllä tietää, koska näytän sen hänelle usein.

• ... kun täyttää keittiössä jääpala-astian vedellä ja kulkee portaat alas pakastearkulle, vesi on hävinnyt jonnekin matkan varrella :(

No joo... Asiaan!

Itsekään en pidä eineksistä, mutta ruuanlaitosta (onneksi) kyllä. Tykkään leipoakin, kunhan on joku joka niitä tekeleitä jaksaa syödä.

Ruuanlaittotaito on miehelläkin ehdottomasti plussaa. Kun ei itseä aina huvita kokkailla...

• Naisena

Naisena en voi kuvitellakkaan, että naiselta puuttuisivat nämä taidot. Ne vuota parisuhteeseen valtaisan määrän lisää mielihyvää, ja väitän, että myös seksuaalisuutta. Mikä mieltä hivelevä tunne on, kun saat rättiväsyneelle miehelle tarjota kotoista ruokaa, mistä miest tykkää.
      Onhan se melkoinen huomion osoitus miehelle, kuinka tärkeä mies on minulle.

• ei nyt ehkä se että osaa tehdä jotain herkkuja, mutta perusjutut pitäs onnistuu.

Itse ainakin ajattelen että jos nainen on kokkaustaidoton vielä 25-30 vuotiaana niin silloin hänen elämänsä ei ole tarpeeksi saman tyyppinen omani kanssa.

• NoJust

huomata, että miehet suurimmalta osin antavat naisen kantaa vastuun ruoanlaitosta!

Minä tykkään laittaa ruokaa, tai siis olla se parempi kokki. Itsetuntoni ei kertakaikkiaan kestäisi jos mies olisi joku keittiömestari tai gourmetasiantuntija. Minä laitoin meillä ruoat jo kotona, alkaen n. 13-vuotiaasta enkä osaisi tästä vastuusta luopua.

Toisaalta kyllä miehellä jonkilainen makuaistikin olisi suotava ominaisuus. Meinaan, että mitä sitä vääntämään hienoja tuorepastasysteemejä sisilialaisten lihapullien kera, jos toinen tykkää, mutta yhtä hyvin maistuvat HK:n pullat ja Mummon Muusi...

• Jihuuu

Minä leivoin jo 10-vuotiaana kakkuja xD

Profiiliasi kurkanneena, en muuten voi uskoa että joku ylttää nuolemaan kyynärpäätään :D

Nyt pitää lähtee ostamaan suklaata kaupasta :O

• NoJust
        Jihuuu kirjoitti:

Minä leivoin jo 10-vuotiaana kakkuja xD

Profiiliasi kurkanneena, en muuten voi uskoa että joku ylttää nuolemaan kyynärpäätään :D

Nyt pitää lähtee ostamaan suklaata kaupasta :O

Sillähän on se väite profiilissa ja viime viikonloppuna kirjoiteltiin täällä, minä parin 4.1:n jälkeen, jotenkin se aihe nousi vissiin esille ja pitihän sitä kokeilla. Juuri ja juuri onnistui mutta arvaas mitä... parina seuraavaana päivänä eipä tuo käsi kauheasti olkapäästä liikkunut :D
        Lupasin kyllä lähettää kuvan. Täytynee ottaa sellainen kun olkapää taas kestää... :)

Nautinnollisia suklaahetkia! Minä syön täällä juustoa (vuohenbrietä, mmmmmmm!)

• Jihuuu
        NoJust kirjoitti:

Sillähän on se väite profiilissa ja viime viikonloppuna kirjoiteltiin täällä, minä parin 4.1:n jälkeen, jotenkin se aihe nousi vissiin esille ja pitihän sitä kokeilla. Juuri ja juuri onnistui mutta arvaas mitä... parina seuraavaana päivänä eipä tuo käsi kauheasti olkapäästä liikkunut :D
        Lupasin kyllä lähettää kuvan. Täytynee ottaa sellainen kun olkapää taas kestää... :)

Nautinnollisia suklaahetkia! Minä syön täällä juustoa (vuohenbrietä, mmmmmmm!)

Siitähän mä itsekin repesin nauruun kun ekaa kertaa luin BB:n profiilin ja sen kyynärpää jutun, yritin heti itsekin ja sen tekstilitanian lopussa lukee sitten se maininta siitä että niin ja niin monta prosenttia ihmisistä yritti nuolla kyynärpäätään xD

• perinteet kunniaan

Nainen, joka ei osaa laittaa ruokaa
      (ei ole käynyt kotitalouskoulua), on kuin mies, joka ei osaa käyttää väkivaltaa(ei ole käynyt armeijaa.
      Luusereita molemmat.

• kunniaan

Minä laitoin ruokaa kotona koko odotusajan. Ukko valitti koko ajan milloin mistäkin. Ruoka oli väärän lämpöistä, perunoissa silmiä, liian vähän suolaa.. Kävi jopa puoli vuotta töissä ja toi 2 kertaa muutaman säilyketölkin tullessaan. Muuten sain hankkia ruoan aina itse ja siivota ja lämmittää saunankin, tiskata, pyykätä, hoitaa pihan ynnä muuta. Kun lapsi syntyi, niin sitten hiljalleen muutaman kuukauden kuluessa päreet alkoi kärventyä ja läksin.

Parasta nyt on, kun saa laittaa ruokaa sellaiselle joka sitä arvostaa, lapselle. Uutta ukkoa en ole ottanut.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4700
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4009
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      158
      3807
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2648
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      135
      2598
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe