Millaista kirjallisuutta luet?
Lempikirjailijasi?
31
2375
Vastaukset
- NoJust
Lapsena luin kaiken mitä käsiini sain. Tuntemattoman sotilaan 5-vuotiaana, yhden älyttömän esimerkin mainitakseni. Tuolloin luin myös läpi koko Tiina-sarjan (n. 5 kertaa) sekä Anni Swanin tuotannon.
Nuorena (yläaste, lukio) luin Waltarin koko tuotannon useampaan kertaan läpi sekä Kailaan ja Koskenniemen lyriikkaa, sekä Pablo Nerudaa sitten kun olin oppinut espanjan.
Viime aikoina olen lukenut Candace Bushnellia, Sophie Kinsellaa (Shopaholic- eli Himoshoppaaja-sarja) sekä Henning Mankellia (Wallanderit). Harmittaa vaan se, että ruotsi on sen verran huonoissa kantimissa, että pitää lukea Mankelit käännettyinä alkuperäiskielen sijaan. :(
Nyt on menossa Nick Hornbyn "How To Be Good".
Näin se maku "kehittyy", hehheh.- eionikkiäeikätule
..kauhean monia. Lempparikirjoittajia siis.;)
Jo lapsena luin paljon( osin varmaan vanhempieni esimerkin kannustamana ).Tiina- sarjat jne. on kyllä kahlattu läpi mullakin.
Nykyisin luen lähinnä omaan koulutusalaan liittyvää kirjallisuutta. Muuta ei juuri ehdi/jaksa, valitettavasti.
Tosin... Toni Morrisonia, Herman Hesseä ja Sofi Oksasta oon lukenu nyt tänä kesänäkin. Samoin Jan Guilloun "Pahuuden" (alk.per.teos nimellä "Ondskan") luin taas äskettäin (uudelleen). Uskomattoman elävä kuvaus siinä siitä, mitä tuhoa sinällään inhimillinen ihmismielelle ominainen typeryys voi tehdä...
- miehenalkuf
Iltalehteä yms.
- mies.
Jos tähän on pakko vastata niin se on Matti-Esko Hytönen.
- naang-saau
C.S.Lewisin "Narnian tarinoita"..:)
- adrianleewerkuhn
Olen päässyt noin sata sivua Foucault:n seksuaalisuuden historiaa eteenpäin...
Viime aikoina lähinnä tätä palstaa...ja hesaria..- eionikkiähuomennakaan
Mä oon joskus ehkä n. kolme vuotta sitten lukenu "Seksuaalisuuden historian". Jotkut pointit siitä on kenties unohtuneetkin, mut teos kokonaisuudessaan on sen verran vaikuttava, ettei unohdu täysin ikinä. Mielenkiintoisia lukuelämyksiä toivotan siis.:)
"Tarkkailla ja rangaista" ( alk.per." Surveiller et punir" ) on muutes kylläkin vieläkin vaikuttavampi.;)
Pan - opticonia voi soveltaa aika moneen yhteiskunnalliseen ilmiöön tänä päivänäkin. Ei tarvitse edes olla kovin kiihkomielinen niin tehdäkseen. - adrianleewerkuhn
eionikkiähuomennakaan kirjoitti:
Mä oon joskus ehkä n. kolme vuotta sitten lukenu "Seksuaalisuuden historian". Jotkut pointit siitä on kenties unohtuneetkin, mut teos kokonaisuudessaan on sen verran vaikuttava, ettei unohdu täysin ikinä. Mielenkiintoisia lukuelämyksiä toivotan siis.:)
"Tarkkailla ja rangaista" ( alk.per." Surveiller et punir" ) on muutes kylläkin vieläkin vaikuttavampi.;)
Pan - opticonia voi soveltaa aika moneen yhteiskunnalliseen ilmiöön tänä päivänäkin. Ei tarvitse edes olla kovin kiihkomielinen niin tehdäkseen.kun mä olen lukenut "tarkkailla ja rangaista" on varmaan kymmenen vuotta..
Tiedät sä sellaista kuin Michael Billig..esim "Banal Nationalism"..?
ps. Mä muuten, jos sä oot edelleen se sama, suutelin sua just äsken...(kainosti kämmenselälle)..D - eionikkiätänäänkään;)
adrianleewerkuhn kirjoitti:
kun mä olen lukenut "tarkkailla ja rangaista" on varmaan kymmenen vuotta..
Tiedät sä sellaista kuin Michael Billig..esim "Banal Nationalism"..?
ps. Mä muuten, jos sä oot edelleen se sama, suutelin sua just äsken...(kainosti kämmenselälle)..DTiedän hyvinkin Billigin.;)
Poistitko muuten juuri joitakin kirjoituksiasi, "adrianleewerkuhn"? - adrianleewerkuhn
eionikkiätänäänkään;) kirjoitti:
Tiedän hyvinkin Billigin.;)
Poistitko muuten juuri joitakin kirjoituksiasi, "adrianleewerkuhn"?poistanut mitään paitsi viimeyönä sulle ne pari sekavaa kommenttia, joiden tilalle sitten kirjoitin uuden, josta saattoi jo jotain tolkkua, siis parhaimmassa tapauksessa, saada...ja johon sä vastasit.
Ai, sä tiedät Billigin...Mä alan muuten olla sataprosenttisen varma, että sä oot mua vähintään satakertaa kertaa fiksumpi.
Mä muuten pidän itseäni älykkäämmimstä naisista ja tässä suhteessa ei olekaan tarjonnasta puutetta ollut...D
ps. parisuhteessa on hyvä, eikö totta, että toinen osapuoli on älykäs ja toinen kaunis. Ja just ton äskeisen takia mä olen aina kokenut osani hieman tarpeettomaksi suhteessa kauniiseen ja älykkääseen naiseen..,D - eionikkiä
poistanut mitään paitsi viimeyönä sulle ne pari sekavaa kommenttia, joiden tilalle sitten kirjoitin uuden, josta saattoi jo jotain tolkkua, siis parhaimmassa tapauksessa, saada...ja johon sä vastasit.
Ai, sä tiedät Billigin...Mä alan muuten olla sataprosenttisen varma, että sä oot mua vähintään satakertaa kertaa fiksumpi.
Mä muuten pidän itseäni älykkäämmimstä naisista ja tässä suhteessa ei olekaan tarjonnasta puutetta ollut...D
ps. parisuhteessa on hyvä, eikö totta, että toinen osapuoli on älykäs ja toinen kaunis. Ja just ton äskeisen takia mä olen aina kokenut osani hieman tarpeettomaksi suhteessa kauniiseen ja älykkääseen naiseen..,DMihet yleensä osaavat mut nähdessään (oikein) arvoida, että kumpi meistä on kauniimpi.;D Älykkyyden arvointi onkin sitten aina subjektiivista.
PS. Musta taas on silleen hyvä, että parisuhteessa molemmat on kauniita ja älykkäitä.:) - adrianleewerkuhn
eionikkiä kirjoitti:
Mihet yleensä osaavat mut nähdessään (oikein) arvoida, että kumpi meistä on kauniimpi.;D Älykkyyden arvointi onkin sitten aina subjektiivista.
PS. Musta taas on silleen hyvä, että parisuhteessa molemmat on kauniita ja älykkäitä.:)Totta joo on, että parisuhteessahan molemmat osapuolet ovat toisilleen kauniita ja älykkäitä, miten toisin voisi ollakaan...?
Mitä mieltä sä olet siitä, siis noin yleisesti ottaen ja tää on vähän typerä kysymys, mutta onko parempi jos suhteessa osapuolet ovat tosiaan erilaisia...
Vai olisko parempi, että ne on aika pitkälti ja monessa suhteessa samankaltaisia...
Siis pitääkö esim. oletettu älyllinen taso/tasottomuus olla suurinpiirtein samankaltainen..
Ja kohta mä todella pureudun "miehen logiikkaan"...D - eionikkiä;)
Totta joo on, että parisuhteessahan molemmat osapuolet ovat toisilleen kauniita ja älykkäitä, miten toisin voisi ollakaan...?
Mitä mieltä sä olet siitä, siis noin yleisesti ottaen ja tää on vähän typerä kysymys, mutta onko parempi jos suhteessa osapuolet ovat tosiaan erilaisia...
Vai olisko parempi, että ne on aika pitkälti ja monessa suhteessa samankaltaisia...
Siis pitääkö esim. oletettu älyllinen taso/tasottomuus olla suurinpiirtein samankaltainen..
Ja kohta mä todella pureudun "miehen logiikkaan"...D..poikkeuksellisesti melko lyhyesti pitäen mielessä seikan, että turhan 'akateemisluontoiset' pohdinnat saattaisivat vaurioittaa jonkun palstalaisen (ilmiselvästikin) haurasta itsetuntoa.;D (En btw puhunut tuossa susta "adrianleewerkuhn"...)
Tottakai h*lv pitää molempien parisuhteessa olla älyllisesti suht. samaa tasoa! (Akat. debattia tämä ei luonnollsestikaan sittn ole, btw ) Kuoliaaksihan sitä muuten kyllästyis, ja kohta oltaisiin sitten hyppäämässä sinne aidan vihreämmälle puolelle.
Muutes, tästä ei vois edes virittää tieteisluontoista keskustelua määrittelemättä ensin, että "mitä on älykkyys?".;)
Älykkyys tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Luulen (ja tiedän kokemuksen pohjalta), että just vaikka parisuhtessa osapuolten tulee arvostaa suht. samankaltaisia asioita, jotta juttu toimisi. Arvopohja ja älykkyys eivät nekään ole sama asia, ja tuo(kin) kandee varmaan pitää mielessä, jos siis haluaa keskustella 'älykkyden merkityksestä' parisuhteessa tms.
Osapuolet voivat olla musta 'erilaisiakin' toisiinsa nähden, mut luulen, että liian erilaisten välillä juttu ei toimi koskaan. Jotain yhteistä arvopohjaa, kiinnostuksen kohteita, harrastuksia tms. pitää olla. Sillä tavalla se parin keskinäinen seksuaalinen virekin säilyy suhteessa, pitkällä tähtäimellä.
Hyviä ja vaikeita kyssäreitä sulla adrian.;) - adrianleewerkuhn
eionikkiä;) kirjoitti:
..poikkeuksellisesti melko lyhyesti pitäen mielessä seikan, että turhan 'akateemisluontoiset' pohdinnat saattaisivat vaurioittaa jonkun palstalaisen (ilmiselvästikin) haurasta itsetuntoa.;D (En btw puhunut tuossa susta "adrianleewerkuhn"...)
Tottakai h*lv pitää molempien parisuhteessa olla älyllisesti suht. samaa tasoa! (Akat. debattia tämä ei luonnollsestikaan sittn ole, btw ) Kuoliaaksihan sitä muuten kyllästyis, ja kohta oltaisiin sitten hyppäämässä sinne aidan vihreämmälle puolelle.
Muutes, tästä ei vois edes virittää tieteisluontoista keskustelua määrittelemättä ensin, että "mitä on älykkyys?".;)
Älykkyys tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Luulen (ja tiedän kokemuksen pohjalta), että just vaikka parisuhtessa osapuolten tulee arvostaa suht. samankaltaisia asioita, jotta juttu toimisi. Arvopohja ja älykkyys eivät nekään ole sama asia, ja tuo(kin) kandee varmaan pitää mielessä, jos siis haluaa keskustella 'älykkyden merkityksestä' parisuhteessa tms.
Osapuolet voivat olla musta 'erilaisiakin' toisiinsa nähden, mut luulen, että liian erilaisten välillä juttu ei toimi koskaan. Jotain yhteistä arvopohjaa, kiinnostuksen kohteita, harrastuksia tms. pitää olla. Sillä tavalla se parin keskinäinen seksuaalinen virekin säilyy suhteessa, pitkällä tähtäimellä.
Hyviä ja vaikeita kyssäreitä sulla adrian.;)Niin, oikeastaan arvelinkin, että olemme melko pitkälti samaa mieltä.
Esim. juuri tuohon suhteellisen samanlainen arvomaailma...ehkäpä jopa samankaltaiset asenteet ns. ainakin suurempiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin..
Ja se ettei puhuta toinen toisensa ohi...Eli että toinen ei ala välittömästi haukottelemaan, kun toinen haluaisi keskustella jostakin itselleen tärkeästä asiasta.
Juuri näihin mä viittasin tuossa eräässä aiemmassa kommentissani, että mulle on herttasen yhdentekevää naisen mahdollinen ruuanlaittotaito, että kuoritaan vaikka sitten yhdessä ranskalaisia perunoita, jos kuoritaan niin, että ymmärretään toisiamme..ts. ollaan samalla aaltopituudella.
Ja juuri se ehkä kuitenkin viimekädessä tuo sitä sähköä ja sähinää myös "makuuhuoneen" puolelle. Ja nyt en tavoistani poiketen ala kertomaan missä kaikkialla muualla "sitä" myös voi tehdä..;D
Älykkyys... joo, olet mielestäni siinä nimenomaan oikeassa, että ei se samantasoinen oletettu älykkyys riitä, siihen nimenomaan pitää yhdistää samankaltainen arvomaailma.
Mun kohdalla jo ihan niinkin, että jos mä ajattelisin poliittisesti jollain tavoin..kyllä mun olisi aika vaikea tulla toimeen ihmisen kanssa, joka on täsmälleen päinvastaista mieltä.
Tietysti sekin ettei kumpikaan ikävästy kuoliaaksi toisensa seurassa tai ainakaan välittömästi nolostu toisen puolesta...Temperamenttien yhteensopivuus onkin sitten toinen juttu...
Paljonhan väitetään, että nimenomaan temperamentti on synnynnäinen ominaisuus...Siis, joku Keltikangas-Järvinen esim.
Voi olla, että jos Foucault eläisi olisi täsmälleen päinvastaista mieltä, vaikkei psykologi ollutkaan...
Ja sulla on hyviä ja mielenkiintoisia vastauksia. Ja oivaltavia..;D - eioonikkiä
Niin, oikeastaan arvelinkin, että olemme melko pitkälti samaa mieltä.
Esim. juuri tuohon suhteellisen samanlainen arvomaailma...ehkäpä jopa samankaltaiset asenteet ns. ainakin suurempiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin..
Ja se ettei puhuta toinen toisensa ohi...Eli että toinen ei ala välittömästi haukottelemaan, kun toinen haluaisi keskustella jostakin itselleen tärkeästä asiasta.
Juuri näihin mä viittasin tuossa eräässä aiemmassa kommentissani, että mulle on herttasen yhdentekevää naisen mahdollinen ruuanlaittotaito, että kuoritaan vaikka sitten yhdessä ranskalaisia perunoita, jos kuoritaan niin, että ymmärretään toisiamme..ts. ollaan samalla aaltopituudella.
Ja juuri se ehkä kuitenkin viimekädessä tuo sitä sähköä ja sähinää myös "makuuhuoneen" puolelle. Ja nyt en tavoistani poiketen ala kertomaan missä kaikkialla muualla "sitä" myös voi tehdä..;D
Älykkyys... joo, olet mielestäni siinä nimenomaan oikeassa, että ei se samantasoinen oletettu älykkyys riitä, siihen nimenomaan pitää yhdistää samankaltainen arvomaailma.
Mun kohdalla jo ihan niinkin, että jos mä ajattelisin poliittisesti jollain tavoin..kyllä mun olisi aika vaikea tulla toimeen ihmisen kanssa, joka on täsmälleen päinvastaista mieltä.
Tietysti sekin ettei kumpikaan ikävästy kuoliaaksi toisensa seurassa tai ainakaan välittömästi nolostu toisen puolesta...Temperamenttien yhteensopivuus onkin sitten toinen juttu...
Paljonhan väitetään, että nimenomaan temperamentti on synnynnäinen ominaisuus...Siis, joku Keltikangas-Järvinen esim.
Voi olla, että jos Foucault eläisi olisi täsmälleen päinvastaista mieltä, vaikkei psykologi ollutkaan...
Ja sulla on hyviä ja mielenkiintoisia vastauksia. Ja oivaltavia..;DMun mielestäni vastaukseni eivät olleet oivaltavia ollenkaan, eivätkä (kirjoitusvirheitä myöten..) ollenkaan miettyjä. Eihän täällä p*rk uskalla edes yrittää alkaa käydä mitään "sivistyssanoja viliseviä" väittelyitä, kun pian joku rasistinen palstapoliisi hyökkää kuitenkin kimppuun, vaatien "akateemista hupatusta" toisaalle.;D
Chattihan tää hei on.;D - adrianleewerkuhn
eioonikkiä kirjoitti:
Mun mielestäni vastaukseni eivät olleet oivaltavia ollenkaan, eivätkä (kirjoitusvirheitä myöten..) ollenkaan miettyjä. Eihän täällä p*rk uskalla edes yrittää alkaa käydä mitään "sivistyssanoja viliseviä" väittelyitä, kun pian joku rasistinen palstapoliisi hyökkää kuitenkin kimppuun, vaatien "akateemista hupatusta" toisaalle.;D
Chattihan tää hei on.;DNiin, ei mulla kyllä ole mitään valittamista tän palstan suhteen.
Mä kirjoitan mitä kirjoitan.
Chatista en sano juuta enkä jaata, mut pääasia on että porukkaa riittää ja vilskettä..
Mä kylläkään en jaksais tänne sen kummmemmin mitään kovin pitkään kirjoittaa, jos aina olisi kovin haudanvakavaa...Sitä vakavuutta ja asiallisuuttakaan kuitenkaa unohtamatta... - eonikkii
Niin, ei mulla kyllä ole mitään valittamista tän palstan suhteen.
Mä kirjoitan mitä kirjoitan.
Chatista en sano juuta enkä jaata, mut pääasia on että porukkaa riittää ja vilskettä..
Mä kylläkään en jaksais tänne sen kummmemmin mitään kovin pitkään kirjoittaa, jos aina olisi kovin haudanvakavaa...Sitä vakavuutta ja asiallisuuttakaan kuitenkaa unohtamatta.....ihan, mitä kirjoitan. En kirjoittais tänne, jos kaipaisin haudanvakavuutta. Hauskaa porukkaa täällä pääosin.
Ainoa, mikä todellakin vetää haudanvakavaksi, on tuo yksi nikki "Piiasta" jankuttaja täällä... Hah. Olen varmaan saanut oman nettistalkerin, vai mikä lie sekopää tuokin on.;D - eonikkii
eonikkii kirjoitti:
..ihan, mitä kirjoitan. En kirjoittais tänne, jos kaipaisin haudanvakavuutta. Hauskaa porukkaa täällä pääosin.
Ainoa, mikä todellakin vetää haudanvakavaksi, on tuo yksi nikki "Piiasta" jankuttaja täällä... Hah. Olen varmaan saanut oman nettistalkerin, vai mikä lie sekopää tuokin on.;D.. tuossa yhdessä toisessa ketjussa tällä palstalla oli taas joku nikki "Piiasta" jankuttaja. En itse käytä (enää..) ko. nikkiä, mut muista saman nikin käyttäjistä en tietty tiedä.;D
Ärsyttävää siinä tyypissä on se, että sen täytyypi melkein olla joku vakikirjoittelija, jos se kerran tietää noinkin tarkkaan kunkin nyk./ menneitä nikkejä. Vihaan (!) nössömäisyyttä, ja jos itse valitsisin esim. rekisteröityä tänne, niin en koskaan v*tuilisi nimettömänä. Uskomattoman nöösiä meininkiä. Terveisin: jos jollekin nikille vittuilee, niin oma nikki vaan reilusti myös näkyviin!;D - adrianleewerkuhn
eonikkii kirjoitti:
..ihan, mitä kirjoitan. En kirjoittais tänne, jos kaipaisin haudanvakavuutta. Hauskaa porukkaa täällä pääosin.
Ainoa, mikä todellakin vetää haudanvakavaksi, on tuo yksi nikki "Piiasta" jankuttaja täällä... Hah. Olen varmaan saanut oman nettistalkerin, vai mikä lie sekopää tuokin on.;DNiin on siinä varmaan etupuoletkin kirjoittaa ilman nikkiä..
Mut sitten esim. täältä mun puolelta katsottuna, niin jos ei ole nikkiä niin mä en yhtään viimekädessä tiedä kelle vastaan tai kommentoin.
Mitä enemmän minnekin kirjoittaa, on se täällä tai missä muualla tahansa, sitä enemmän myös tottakai tulee niitä toisenlaisiakin kommentteja, mut mulle se on aika sama...
"adrian leewerkuhn:än" koko ajan lähenee mua tai sitten (tää on jo aika huolestuttavaa) mä adriania..D
Et se suojakerros siinä välillä, mikä alussa oli aika paksu, on katoamassa koko ajan...
Mut niinhän sen tietysti pitääkin.
Ps. Virtuaalimaailma on kyllä mielenkiintoinen moneltakin osin...ja addiktoiva.. - adrianleewerkuhn
eonikkii kirjoitti:
.. tuossa yhdessä toisessa ketjussa tällä palstalla oli taas joku nikki "Piiasta" jankuttaja. En itse käytä (enää..) ko. nikkiä, mut muista saman nikin käyttäjistä en tietty tiedä.;D
Ärsyttävää siinä tyypissä on se, että sen täytyypi melkein olla joku vakikirjoittelija, jos se kerran tietää noinkin tarkkaan kunkin nyk./ menneitä nikkejä. Vihaan (!) nössömäisyyttä, ja jos itse valitsisin esim. rekisteröityä tänne, niin en koskaan v*tuilisi nimettömänä. Uskomattoman nöösiä meininkiä. Terveisin: jos jollekin nikille vittuilee, niin oma nikki vaan reilusti myös näkyviin!;Dkoskaan reagoi millään tavoin..vaikka ymmärrän, että vaikeaa se monasti on...
Mä taas oon kai niin narsistinen, että haluun jopa vittuilla(joskaan en sitä kai hirveän paljon tee) adrianleewerkuhninä...Koska jos mä esim. haluisin sulle haistattaa paskat (mitä mä en kyllä missään tapauksessa tee..;D) niin jos mä laittaisin siihen nimim. mies pommisuojasta...ni mitä se mua niinku auttais..
On muutamia asioita, joista tunnistan sut aina ehdottomasti...siis lyhyissäkin kommenteissa..
Mutta en kerro niitä sulle..;DDD - eonikkii
koskaan reagoi millään tavoin..vaikka ymmärrän, että vaikeaa se monasti on...
Mä taas oon kai niin narsistinen, että haluun jopa vittuilla(joskaan en sitä kai hirveän paljon tee) adrianleewerkuhninä...Koska jos mä esim. haluisin sulle haistattaa paskat (mitä mä en kyllä missään tapauksessa tee..;D) niin jos mä laittaisin siihen nimim. mies pommisuojasta...ni mitä se mua niinku auttais..
On muutamia asioita, joista tunnistan sut aina ehdottomasti...siis lyhyissäkin kommenteissa..
Mutta en kerro niitä sulle..;DDDKyllä mä "adrian" tiedän, että et sä ainakaan mikään vellihousu ole.;)
Hyvää yötä.:) - adrianleewerkuhn
eonikkii kirjoitti:
Kyllä mä "adrian" tiedän, että et sä ainakaan mikään vellihousu ole.;)
Hyvää yötä.:)ja kauniita unia..;D
- ......
kauno- ja tietokirjallisuutta. ensimmäistä lähinnä vieraskielisenä ja jälkimmäistä suomeksi.
No siis Stephen King on ehdoton lempikirjailija, kauhua, jännitystä ja yliluonnollisia juttuja siis. Historian merkittävien henkilöitten "elämänkretoja" on myös hauska lukea.
- katarzyna
Toni Morrison, Irvine Welsh, John Irving ja Veikko Huovinen tulivat nyt ekana mieleen. Yksittäisiä kirjasuosikkeja ovat mm. Anja Meulenbeltin Häpeän aika on ohi ja Dostojevskin Rikos ja rangaistus. Narnia-sarja on myös hyvä. Rosa Liksom oli aikanaan kova juttu ja kyllä ne novellit edelleen on ihan kivaa luettavaa. Runoja luen aika ajoin, niissä ei ole mitään erityista suosikkikirjoittajaa.
- Katti
Siis tämähän palsta on miehen logiikka ja oletan, että silloin kysymys on osoitettu miehille, niin miksi naiset kilvan yltyvät vastaamaan mitä lukevat?!!Haloo bimbot!
- V*ttu ite oot..
Uskomaton bimbo olet SINÄ, Katti!
Jos sä nyt oletkin epätoivoisesti hakemassa täältä miesseuraa, niin ei se tarkoita, että kaikki muutkin palstalaiset ovat samalla hengellä täällä, heh!:DDD
Mahtuuko muurahaisen aivoihisi, että miehen logiikka- palsta ei ole vaan sitä varten, että BIMBOT ja hiirimäiset vanhatpiiat kyselevät kysymyksiä potentiaalisilta treffikumppaneilta? Täh?
PS. Pahoittelen täydellistä malttini menettämistä. Epäasialliseen kommenttiin tuli epäasiallinen vastaus. Katti ei varmaan muuta voi olettaakaan. - Matikainen
Koska me halutaan olla mukana. Ei miehetkään kauaa keskenään viihtyisi ellei me vähän hämmennettäisi.
- Igitur
Thomas Harrisin Punaisen lohikäärmeen. Ahdistava ja samalla kiehtova teos.
Laidasta laitaan noita on ollut..
Taru sormusten herra tuli luettua sitä ennen.
piruuttani pistän tän linkin, vaikkei ketään kiinostaiskaan
http://www.isoosormus.net/index.html - Kofeinisti
Klassikkoja tulee luettua paljon, venäläiset järkäleet ja Steinbeck suosikkeja. Uudemmista pidän ainakin Andrei Makinen tyylistä, vaikka useamman kirjan jälkeen hän alkaa jo toistamaan itseään. Scifin puolelta en nykyään jaksa lukea muuta kuin Lemin ja Philip K. Dickin kirjoja, fantasiagenren tapaan tuoltakaan ei jaksa kaivaa helmiä liukuhihnakirjojen seasta.
- Tommy-boy
Aika sekalaisia tulee mieleen, mutta tällaisia:
Jack Kerouac, Hermann Hesse, Neil Gaiman, Philip K Dick, Stanilaw Lem, Ray Bradbury, Clive Barker, H.P.Lovecrft, Milan Kundera, Franz Kafka, Krishnamurti, Bukowski, Paul Auster, Paulo Coelho, Douglas Adams, Mika Waltari, Iain Banks, Bret Easton Ellis ja lopuksi pakko myöntää: Stephen King on helvetin hyvää.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924597
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303151Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881659