Mikrofoni

Timba...

Ihan vaan kyselisin noista Mikrofoneista.
Niitä on sitten julmettu määrä tarjolla. Kuinka perhanssa voin valita sopivan. Ihan vaan hinnanko perusteella ? Kallein on paras ???

Pahemmalle puoliskolle ostin ihan vaan ulkoisinperustein Vocopro Mark-58Pro Mikrofonin eli sen täysin kultaisen mallin (kaiketi kullan värinen) mutta käsittääkseni pitäisi olla ihan ok mikki kotikäyttöön.

Mutta jospa ostan itselleni hyvän mikrofoni kotikäyttöön niin millä perustein kannattaa haeskella ?

6

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JOu JOu

Suurin vaikuttaja mikkivalintaa on tietysti oma ääni. Kun mikrofonin soundi kuulostaa omaan korvaan miellyttävältä on myös paljon helpompi laulaa. jos hyvää mikkiä haet niin kannattaa varmaan panostaa 100€ tai hieman päälle. se on paljon mutta voi olla että tulee pidemmän päälle halvemmaksi. jotkin halvat mikit saattavat kuulostaa uutena (lue: ehjinä) todella hyvältä mutta kerran tiputettuasi sen voit mennä kauppaan ostamaan uutta. Joidenkin ihmisten äänelle sopii esimerkiksi Shuren c606 todella hyvin mutta monen muun äänelle se on myrkkyä. kyseinen vemputin maksaa muutaman kympin, mutta sen saa myös hajalle todella helposti.

mitä kannattaisi ehkä lähteä kokeilemaan:
      AUDIX OM-SARJA mallit 4-7
      SHURE PG58-XLR
      SHURE SM58 LC
      SHURE BETA 58 A
      SHURE SM58 S
      AUDIO TECHNICA ATM41HE (hmmmz..)
      BEYERDYNAMIC M 59
      SENNHEISER E945
      SENNHEISER E935
      AKG D880 MS EMOTION SERIE
      AKG D3800 M
      AKG D8000 S
      T.BONE MB85 BETA (Joku noita kehaisi itse en muista tarkkaan millainen mikki oli kun lauloin.)
      ROLAND DR-30 (hmmmz..)

Tuossa on hinta skaalassa aika laaja valikoima ja osa mikeistä menee päälle 200€ kategoriaan ja pari taitaa mennä yli 300€ paljon alle 100€ kamaa en listannut. niitä harvemmin suosittelen kenellekään. Parissa Treeneissä on tullut laulettua myös johonkin Behringerin mikkiin. kaverissa oli kyllä aika muhkea soundi. konsonantit toistui todessa selkeästi Tummasta soundista huolimatta. äss äänteet sai myös upeasti kuuluville eikä se ollut mitääs älytöntä sihinää. oli kyllä aika selkeä laulaa. toisaalta tila jossa sitä kokeilin oli akustisesti lähes kuollut (ei mitään tilakaikuja kuten rapukäytävissä on) joka varmasti vaikutti soundiin positiivisesti. en sitten tiedä mutta itse en kuitenkaan behkua varmaan ostaisi. kestävyydetsä ei takeita kun ei ollut nauloja mitä olisi hakannut seinään =)

• mmttt

the t.bone mb85 beta thomanilta 39 euroa, käytettynä audiodivarista 20 euroa, pääsee mukavasti alkuun, eikä maksa S H U R E nimestä, vaikka tuotteet ovatkin legendaarisia, silti perustuoteita ainakin halvimmat

• Juontaja007

Mulla taas 400€:n headset keikoilla mukana...niin laulu kuin karaokekeikoillaki. Hintansa väärti!!! Kätevä keksintö, kunahn tottuu käyttämään.

• Juontaja007

Mikeissä se yleensä ottaen menee niin että mitä kalliimpi sen parempi, poikkeukset vahvistavat tietysti säännön. Tarkotin siis äskeisellä viestillä sitä että kannattaa samantien ostaa joku hijeman parempi niin ei tarvii sit hetiolla ostamassa uutta jos kerran kolahtaa johonkin...ypu know...en vaan taas kirjottanu heti puoliakaanmitä ajattelin...blondi kun olen. Nyt se kai tuli selväks. =)

Hauskat loppukesät kaikille!!!!

• Timba...
        Juontaja007 kirjoitti:

Mikeissä se yleensä ottaen menee niin että mitä kalliimpi sen parempi, poikkeukset vahvistavat tietysti säännön. Tarkotin siis äskeisellä viestillä sitä että kannattaa samantien ostaa joku hijeman parempi niin ei tarvii sit hetiolla ostamassa uutta jos kerran kolahtaa johonkin...ypu know...en vaan taas kirjottanu heti puoliakaanmitä ajattelin...blondi kun olen. Nyt se kai tuli selväks. =)

Hauskat loppukesät kaikille!!!!

Kiitokset vastanneille. Nyt on hyvä miettiä ostamisen kriteereitä, eli raha ratkaisee... ainakin mikki asioissa : )

• Juontaja 007
        Timba... kirjoitti:

Kiitokset vastanneille. Nyt on hyvä miettiä ostamisen kriteereitä, eli raha ratkaisee... ainakin mikki asioissa : )

Yleensä ottaen kyllä. Muista että poikkeus voi tässäkin tapauksessa vahvistaa säännön. Kannattaa liikkeessä vielä kysellä kun olet ostamassa mikkiä. Ne kertoo ja siellä saa kokeillakkin niitä. Yleensä ai´nakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe