Naisten huono musiikkimaku

Iso Pebe

Miten pitäisi suhtautua naiseen, joka kuuntelee sanotaan nyt vaikka yötä, maija vilkkumaata, zen cafeta ja popedaa? Ja loputkin levyhyllystä oli paskaa ja pateettista suomi-iskelmää, joiden nimistä en edes tiedä. Onneksi se ei soittanut niitä, vaan oli radio päällä. En pysty ottamaan tosissani naista, joka ottaa tosissaan tuollaisen musiikin. En usko naisen aivotoiminnan olevan normaali-ihmisen tasolla.

Tämä ei ole eka kerta, kun tätä tapahtuu. Voiko siitä päästä yli, että naisella on noin huono maku? Pitääkö pistää tulevaisuudessa kokko pystyyn naisen levyistä, vai jätänkö suosiolla koko naisen heti nyt?

74

6383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrkkä ...

      ihminen, koettaisit opetella vähän suvaitsevaisemmaksi, ja mitä väliä sillä on mitä palikkamuzakkia kaiuttimista nyt sattuu tulemaan ...

    • jukka jukanjukanjukka

      ala-arvoinen ja huono

    • naturan demanto

      Naiset jotka kuuntelevat tuollaista "musiikkia" kuuntelevat sitä, koska se tuo heidän mieleensä muistoja. Sinun pitää vaan luoda rakkaita muistoja ja soittaa samaan aikaan lempimusiikkiasi, niin nainen kuuntelee vuoden-parin päästä innoissaan samaa musaa kuin sinäkin.

    • eionikkii

      Asiathan voisivat olla vielä huonomminkin. Ole onnellinen, ettei tyttösi kuuntele aktiivisesti Klamydiaa tai Kirkaa.;D

      • eionikkii

        Musiikkimakujen erilaisuus tuskin hajottaa suhdetta, jos se muuten vaan on kunnossa?

        Luulen/uskon, että suhteellisen samantyyppinen "maku" pitää parilla olla, jotta suhde toimisi, ts. tuottaisi hyvää oloa elämään.

        Em. maulla en tarkoita vain parin yhteneväistä musamakua, vaan suht. yhteneväisiä mieltymyksiä myös harrastusten ja ennen kaikkea elämänarvojen suhteen.

        Toki: jos tytsin musamaku on "ihan kauhee", ja se kehtaa sitä vielä suureen ääneen "ihquttaa", niin ymmärrän ongelmasi ap. Voisit kenties tutustuttaa häntä myös omaan levykokoelmaasi. Auttaiskohan asiaa?

        Suvaitsevaisuutta pitää kyllä olla (jos suhdetta aiot jatkaa )jonkin verran sikäli, että jos sä ap oletat tytön kuuntelevan omia lempparibändejäsi, pitää sun itsesikin ainakin jonkin verran koettaa sietää myös hänen mieltymyksiään. Me kaikki ollaan yksilöitä, eikä kukaan ole toisensa kopio.


      • Näin se on
        eionikkii kirjoitti:

        Musiikkimakujen erilaisuus tuskin hajottaa suhdetta, jos se muuten vaan on kunnossa?

        Luulen/uskon, että suhteellisen samantyyppinen "maku" pitää parilla olla, jotta suhde toimisi, ts. tuottaisi hyvää oloa elämään.

        Em. maulla en tarkoita vain parin yhteneväistä musamakua, vaan suht. yhteneväisiä mieltymyksiä myös harrastusten ja ennen kaikkea elämänarvojen suhteen.

        Toki: jos tytsin musamaku on "ihan kauhee", ja se kehtaa sitä vielä suureen ääneen "ihquttaa", niin ymmärrän ongelmasi ap. Voisit kenties tutustuttaa häntä myös omaan levykokoelmaasi. Auttaiskohan asiaa?

        Suvaitsevaisuutta pitää kyllä olla (jos suhdetta aiot jatkaa )jonkin verran sikäli, että jos sä ap oletat tytön kuuntelevan omia lempparibändejäsi, pitää sun itsesikin ainakin jonkin verran koettaa sietää myös hänen mieltymyksiään. Me kaikki ollaan yksilöitä, eikä kukaan ole toisensa kopio.

        Meillä kuunnellaan vuoron perään RadioRockia ja NRJ:tä, toinen vääntää volyymin kaakkoon Iron Maidenin soidessa ja toiseen uppoaa afroamerikkalainen tai lattarihenkinen pepunketkutushumppa. Tasapuolisen leikkimielisesti pilkataan toisen valintoja ja kuunnellaan niitä kiltisti. En tiedä sietääkö mies yhtään aiempaa paremmin "minun musiikkiani" mutta kyllä minä tunnustan siedättyneeni sille örinälle ja räminälle jossain määrin.


    • suhteuttaja

      suhtautua sinuun joka ilmeisesti kuuntelet jotain hevipaskaa??? kyllä se kuule on niin että ei kaikkien makujen tarvitse olla samanlaisia....vaaditko tyttökaverista että pitää samoista ruuistakin kuin sinä?

      hei herää jo.

      • Iso Pebe

        Heviäkin kuuntelen kyllä, mutta hyvää sellaista, enkä mitään noiden alussa lueteltujen kanssa samaan sarjaan menevää kotiteollisuutta yms. köntsää


      • perspektiiviä, mies
        Iso Pebe kirjoitti:

        Heviäkin kuuntelen kyllä, mutta hyvää sellaista, enkä mitään noiden alussa lueteltujen kanssa samaan sarjaan menevää kotiteollisuutta yms. köntsää

        Entä jos nainen on kiinnostunut muista taidemuodoista? Jos hän on vaikkapa intohimoinen kuvataiteen tai kirjallisuuden rakastaja, eikä vain satu välittämään musiikista juurikaan? Tuskin sinäkään kaikista taidemuodoista olet kiinnostunut.

        Miten pitäisi suhtautua mieheen, joka kuuntelee laaja-alaisesti kiehtovaa musiikkia, mutta kirjahyllystä löytyy korkeintaan Juoppohullun päiväkirja? Kaatuuko suhde heti?


    • Huonosta musiikkimausta voi ehkä syyttää myös vanhempiaan. Jos 3-vuotiaana osaa Irwinin biisit ulkoa, ei voi olettaa, että myöhemmin olisi erityisen hienostunut musiikkimaku. :)

      Voin tunnustaa, että oma musiikillinen "kehitykseni" on kulkenut Irwinin ja Popedan (0-10v) kautta Klamydiasta (13-16v) Viikatteeseen ja Maj Karmaan (17v->). Mieheni syytä on, että kuuntelen sujuvasti myös räppiä ja kaiken maailman teknojyskettä.

      Oliko ongelmasi musiikin suomalaisuus? Mitä vikaa on suomalaisessa musiikissa? Pitäisi suosia kotimaista...

      • Iso Pebe

        on paska musiikki. Kotimaisesta musasta valitettavan suuri osa on paskaa (ei kaikki kylläkään). Ja käsittämättömän suuri osa naisista osaa valita sen kaikkein kamalimman ja kehnoimman ja säälittävimmän suomimusiikin hyllyynsä. Sinun luettelemistasi bändeistä saisit jo kenkää, ainoastaan Maj Karma on jollain lailla kohtuullista. Ja huom! musiikkimakuni on varsin laaja, mutta jos naisella on niin käsittämättömän huono musiikkimaku, se kertoo kyseisestä naisesta kyllä muutakin kuin vain huonon musiikkimaun...


      • Iso Pebe kirjoitti:

        on paska musiikki. Kotimaisesta musasta valitettavan suuri osa on paskaa (ei kaikki kylläkään). Ja käsittämättömän suuri osa naisista osaa valita sen kaikkein kamalimman ja kehnoimman ja säälittävimmän suomimusiikin hyllyynsä. Sinun luettelemistasi bändeistä saisit jo kenkää, ainoastaan Maj Karma on jollain lailla kohtuullista. Ja huom! musiikkimakuni on varsin laaja, mutta jos naisella on niin käsittämättömän huono musiikkimaku, se kertoo kyseisestä naisesta kyllä muutakin kuin vain huonon musiikkimaun...

        Ai saisin kenkää, koska omistan Irwiniä c-kaseteilla ja vanhempia Klamydian cd:eitä? :D Saatan parin vuoden välein saada sellaisen "hei, nytpä kuuntelen kaikki levyni"-idean, mutta eipä nuo vanhat suosikit mainittavasti soittimissa pyöri... Niistä ei vaan raaski luopua, en tiedä miksi.

        Toki musiikkimaku kertoo jotain ihmisestä. Minut voi luokitella sen perusteella, että kuuntelen useimmiten Radio Cityä. (Olen vähän laiska vaihtamaan cd:tä ja jonkin verran levyjen polttamista vastaan.)


    • yrmio

      oo vielä pahojakaan vaihtoehtoja (varsinkaan Zen kafe),sellasta vosua joka kuuntelee jtn. dj Sammya ja muuta vastaavaa paskaa en kyllä kattelis kovin montaa sekuntia.Tai yleensäkkään ihmistä joka tykkää 'mikä kesän' tapasista mitään sanomattomista paska-renkutuksista.

      • Iso Pebe

        pahoja vaihtoehtoja, sitä paitsi minun kokemukseni mukaan nämä naiset usein kuuntelevat lisäksi vielä jotain dj sammya ja e-typeä ja sit vielä kesän pahimmat suomipopit päälle... Lupaavan _kuuloinen_ tulevaisuus, jos sellaista tapailee.


      • Iso Pebe kirjoitti:

        pahoja vaihtoehtoja, sitä paitsi minun kokemukseni mukaan nämä naiset usein kuuntelevat lisäksi vielä jotain dj sammya ja e-typeä ja sit vielä kesän pahimmat suomipopit päälle... Lupaavan _kuuloinen_ tulevaisuus, jos sellaista tapailee.

        kertoo aikapaljon ihmisen muustakin luonteesta ja järjenjuoksusta,hyväntahtoiset hölmöt kuuntelee just tota e-typeä ja dj.sammy paskaa.Vittu et meinattiin kuolla nauruun kun ei saatu kaverin kanssa kuollaksemmekaan pikku paukkupäissämme päähän mikä bändi esittää California Dreamingingin.No sit piti soittaa yhdelle amis-juntti kaverille ja sieltähän tuli se vanha kunnon dj.sammy vastaus :-)


      • menja
        yrmio kirjoitti:

        kertoo aikapaljon ihmisen muustakin luonteesta ja järjenjuoksusta,hyväntahtoiset hölmöt kuuntelee just tota e-typeä ja dj.sammy paskaa.Vittu et meinattiin kuolla nauruun kun ei saatu kaverin kanssa kuollaksemmekaan pikku paukkupäissämme päähän mikä bändi esittää California Dreamingingin.No sit piti soittaa yhdelle amis-juntti kaverille ja sieltähän tuli se vanha kunnon dj.sammy vastaus :-)

        Mikä helvatan Dj. Sammy? Ikinä kuullu... o_O


      • menja kirjoitti:

        Mikä helvatan Dj. Sammy? Ikinä kuullu... o_O

        kuule :-) Kait se on joku dj spede joka raiskaa muiden klassikkobiisejä :-(


      • -marie-

        Jos kuulen sen renkutuksen vielä kerrankin niin en vastaa seurauksista. Ennen minulla ei mitään ollut ska:ta vastaan mutta nyt on. Äyh. Se bändin toinen sinkku on vielä hirveämpi.

        Ap:lle: mielestäni tuo että heität muuten kivan tytön pihalle musamaun takia kertoo ehkä enemmän sinusta, kun musamaku kertoisi tytöstä. Typerää kategorisointia.

        Vaikka kuten ylemmässä keskustelussa samasta aiheesta sanoin jo, joku musiikki on kyllä niin käsittämätöntä paskaa, että en ymmärrä millaiset ihmiset sitä kuuntelee. Niinkuin se hiton Mamba. Se soi nyt varmaan koko yön päässä. EppuNormaalit ynnä muut, Pauli Hanhiniemi aargh. R´n´B ja vastaava kimitys ja ähkiminen ei myöskään mielestäni ole ainakaan kuuntelemisen arvoista musiikkia.

        Omasta musamaustani sanoisin Placebon, Queenin, Mewn, Musen, Smashing Pumpkinsin, The Gatheringin, Yeah Yeah Yeahsin and so on. Vaikkei sitä kukaan kysynytkään:) Onko tämä nyt siis paskaa musiikkia?`Jos on niin sitten on.


    • kirjoitus

      Eikö jokaisella saa olla mielimusiikkia laidasta laitaan ja eri ikäkausina. Minulla Suomipop,Ulkolainen pop musikaalimusiikki.Kuuuntelen ja fiilistelen milloin mitäkin. Kuuntelen Vilkkumaata ja Yötä, Dingoa, Eppu Normaalia...mitä sitten.Höh!!! olipa taas älynväläys. Naisellinen nainen 40

      • aaaaaaaaaaaaaaaaapua!

        Voi junttien juntti! Juntin musan lisäksi et osaa äidinkieltäsi! ULKOLAINEN EI OLE MIKÄÄN SANA! SE ON ULKOMAINEN. AAAARRRGGGH. JUNTIT KÄYTTÄÄ KO. SANAA!


      • naurettava
        aaaaaaaaaaaaaaaaapua! kirjoitti:

        Voi junttien juntti! Juntin musan lisäksi et osaa äidinkieltäsi! ULKOLAINEN EI OLE MIKÄÄN SANA! SE ON ULKOMAINEN. AAAARRRGGGH. JUNTIT KÄYTTÄÄ KO. SANAA!

        mies.HALOO NAISET...poistukaa taka vasemmalla, koska tämä mies kohta halkeaa omaan erinomaisuuteensa. Meniköhän sanat ja kirjaimet oikein. Paraskin älykkö. Hoh hoijaa.
        Muista tarkistaa sanavirheet...löytyikö...!!!!!


      • Juntsikka_hoi
        aaaaaaaaaaaaaaaaapua! kirjoitti:

        Voi junttien juntti! Juntin musan lisäksi et osaa äidinkieltäsi! ULKOLAINEN EI OLE MIKÄÄN SANA! SE ON ULKOMAINEN. AAAARRRGGGH. JUNTIT KÄYTTÄÄ KO. SANAA!

        JUNTIT KÄYTTÄÄ ISOJA KIRJAIMIA ELI HUUTAA


    • päätellen

      kuuntelet itse juuri sitä kaikkein kamalinta paskaa eli suomalaista räppiä (Iso H ja Elastinen, jee)!

      Ymmärrän sinua sen kannalta että itse en voi kuvitella seurustelevani (tai ottavani tosissaan) miestä joka kuuntelee suomalaista räppiä, eli karvat nousee pystyyn heti. Jos sinulla on samanlaiset tunteet suomipoppia kohtaan niin ymmärrän sinua.

      • Iso Pebe

        Etkö ole ikinä Kummelia katsonut?


      • Huvittunut.
        Iso Pebe kirjoitti:

        Etkö ole ikinä Kummelia katsonut?

        Kuules nyt Tane (Eiku Pebe, sorry unohtu) Vain tummeli-miehet katsovat Kummelia. Sinussa meillä on kyllä kaikkien musakriitikoiden isoäiti. Mut mikä ei tapa, se karaisee.


      • Toinen huvittunut
        Huvittunut. kirjoitti:

        Kuules nyt Tane (Eiku Pebe, sorry unohtu) Vain tummeli-miehet katsovat Kummelia. Sinussa meillä on kyllä kaikkien musakriitikoiden isoäiti. Mut mikä ei tapa, se karaisee.

        ...:D...


    • Akilla

      Minulle musiikki on kyllä sen verran tärkeää, että näinkin naisihmisenä pistän järjetöntä paskaa kuuntelevan miehen hieman harkintaan. Minulle on käynyt vielä niinkin päin, että teknoryskettä ja "mikä kesä" -tyyppistä tyhjäpäistä renkutusta kuunteleva mies on kommentoinut minulle musiikkimaustani ja siitä, että voisko täällä kuunnella jotain oikeaa musiikkia.

      Vaikka kyseessä on makuasiat, niin minun on todella vaikeaa olla jos en pysty kuuntelemaan mielekästä musiikkia, ei voi mitään.

      Mutta toisaalta olen sitä mieltä, että nämä suhdepoliittiset jutut on kuitenkin pitkälti tahto-asioita. Jos todella haluaa, niin kestää sen Vilkkumaan..

      • Iso Pebe

        niin sulla ei taida olla varaa arvostella miehen musiikkivalintoja. Ei sillä että se "mikä kesä" yhtään sen parempaa olisi.


      • Akilla
        Iso Pebe kirjoitti:

        niin sulla ei taida olla varaa arvostella miehen musiikkivalintoja. Ei sillä että se "mikä kesä" yhtään sen parempaa olisi.

        Ei ei. Tarkoitin kyllä, että jospa se mies rakkauden huumassa sen Vilkkumaan kestäisi, mutta itse en sellaista kuuntele.

        Pointtini oli se, että vaikka itse olen raskaamman hyvin tehdyn musiikin suri ystävä ja itsekin raskaampaa soittelen, olen jostain syystä onnistunut sotkeutumaan elämäni varrella sellaisis dancetrance -tyyppeihin jotka arvostelevat kovalla kädellä musiikkia josta tunnistaa mitä soitinta siinä käytetään..


    • IsontalonAntti

      ottaa tosissaan miestä, joka kirjoittaa tänne tollasta paskaa.
      Se mistä itse et pidä on paskaa, on siinä ajatusmaailma.

      • Iso Pebe

        Kaikki, mistä minä en pidä, ei suinkaan ole paskaa. Ei laisinkaan. Sen sijaan tässä asiassa olen jyrkkä, koska kuten sanottu, se kertoo naisesta muutakin kuin paskan musiikkimaun, jos kuuntelee tuollaista.
        Että moro vaan sinnekin, pistä popeda soimaan.


      • IsontalonAntti
        Iso Pebe kirjoitti:

        Kaikki, mistä minä en pidä, ei suinkaan ole paskaa. Ei laisinkaan. Sen sijaan tässä asiassa olen jyrkkä, koska kuten sanottu, se kertoo naisesta muutakin kuin paskan musiikkimaun, jos kuuntelee tuollaista.
        Että moro vaan sinnekin, pistä popeda soimaan.

        Popedaa soimaan kun en satu siitä pitämään, laitan vaikka Klaus Schulzea.

        Jotain kertovat sinustakin nuo kirjoituksesi.


      • Jes!
        IsontalonAntti kirjoitti:

        Popedaa soimaan kun en satu siitä pitämään, laitan vaikka Klaus Schulzea.

        Jotain kertovat sinustakin nuo kirjoituksesi.

        Lienee Tangerine Dream ja Ash Ra Tempel tuttuja?


      • IsontalonAntti
        Jes! kirjoitti:

        Lienee Tangerine Dream ja Ash Ra Tempel tuttuja?

        Tangerine Dreamiltä ja Schulzelta löytyy liki kaikki mahdollinen ja sitähän on.
        Siitä huolimatta en ala epäilemään onko jonkun aivotoiminta normaali-ihmisen tasolla, jos tämä tykkää musiikista, josta itse en pidä, vaikka se musiikki olisi vähän simppelimpääkin.


    • Njep

      Luulenpa, että varsinainen ongelma on erilainen suhtautuminen
      musiikkiin. Sinulle musiikki ilmeisesti merkitsee paljon,
      mutta monelle se on lähinnä ajanvietettä ilman sen
      suurempia merkityksiä.

      Itse voin jutella kavereiden kanssa musiikista vaikka
      tuntikausia, mutta ymmärrän hyvin että nuo keskustelut
      voivat tuntua toisista lähinnä tappavan tylsiltä.
      En minä pelkän musiikkimaun perusteella muuten mielenkiintoista
      naista jättäisi, jos hän ei pakkosyöttäisi sitä
      musiikkia minullekin jatkuvalla syötöllä.

      • Akilla

        Näinhän se on. Jos toiselle musiikin käyttötarkoitus on tiskauksesta aiheutuvat lorinan peittäminen ja toinen elää sen kanssa hyvinkin tiiviisti niin melkoinen soppahan se on.


    • mitä kumppanikokelas

      kuuntelee. Kunhan ei mitään 70-80-luvun kitarasooloja ;D. Tai edes 90-l... Soittavat niitä muille ja itse eläytyvät sitten tippa linssissä rämpläämään kitaraa levyn päälle. Kuunnelkoot yksinään, se on paskaa musaa jos mikä. Siitä EI pääse yli.

    • Keep on rocking

      Olen siis nainen, ja levyhyllystäni löytyy paitsi Yötä, Popedaa ja Zen Cafeta myös Deep Purplea, Rainbowta, Whitesnakea, Iron Maidenia, Dioa, Megadethia, Metallicaa. Unohtamatta Sentencediä, Amorphista, Nighwishia, Charonia...
      Musiikki vaihtuu mielialojen mukaan, siksi skaalakin on laaja. Miten siis luokittelet minut?
      Älä nyt hyvää naista musan takia heivaa. Oletko miettinyt käännytystä???? Se Pirkko saattaisi vaikka alkaa pitämään siitä musasta mitä itse kuuntelet...

      • jokumuu

        laaja skaala? melko yksitoikkoinen listahan tuo, suomipoppia ja raskaampaa osastoa. no on siinä sentään kaksi siedettävää bändiä.


      • Keep on...
        jokumuu kirjoitti:

        laaja skaala? melko yksitoikkoinen listahan tuo, suomipoppia ja raskaampaa osastoa. no on siinä sentään kaksi siedettävää bändiä.

        Mulla on satoja levyjä, ja tuohon listaani mainitsin niitä mitkä ovat kestosuosikkeja eli soitannassa aika tasaseen.. Toki muutakin suomi-rockia löytyy, mut laitoin viestiini ne mitä Iso-Pepe aloituksessaan mainitsi.. Vilkkumaata ei tosin löydy, mutta jos radiosta kuulen ei tule tarvetta vaihtaa kanavaa..
        Pssst? Mitkä ne siedettävämmät kaksi mielestäsi ovat???


      • Ei-Sama
        Keep on... kirjoitti:

        Mulla on satoja levyjä, ja tuohon listaani mainitsin niitä mitkä ovat kestosuosikkeja eli soitannassa aika tasaseen.. Toki muutakin suomi-rockia löytyy, mut laitoin viestiini ne mitä Iso-Pepe aloituksessaan mainitsi.. Vilkkumaata ei tosin löydy, mutta jos radiosta kuulen ei tule tarvetta vaihtaa kanavaa..
        Pssst? Mitkä ne siedettävämmät kaksi mielestäsi ovat???

        ei tuo lista minustakaan kovin laaja ollut. Vaikka eri bändejä löytyisikin.

        Itse pidän musiikkimakuani laajana (vaikka pääosin kuuntelenkin alternativerockia); olen alkanut pitämään hyvästä popista (The Crash, Lemonator, The Killers, The Sounds, Arcade Fire...), kuuntelen mielelläni myös heviä (Dream Theater, Sara, Opeth, Amorphis), viime aikoina olen innostunut myös reggaesta ja PMMP:stä. Plus se mainitsemani rock.

        Musamakuni on kehittynyt Abbasta (0-10v.) Green Dayn (10-12) kautta Backstreet Boysiin ja Spice Girlsiin (12), sieltä Nirvanaan ja Sonic Youthiin, sekä Apulantaan(13-16), Himiin ja Saraan(17), System of aDowniin ja Hoobastankiin0(18-19), death metalliin (20-21) ja lopulta siihen altsurokkiin.

        Mitä tämä nyt kertoo minusta? Että olen ristiriitainen ja kummallinen? Luultavasti.


    • räkäletti

      tyttösi NAPALM DETHiä...? ihan vitun hyvää musaa....7sek biisejä oikein saanan moista ryminää...."lettiheiluu",jeejee

      • räkäletti

        mossasin just ja jäi kirjaimia pois....


    • joku keksi

      kuulokkeet joskus muinoin. Mulla ja vaimolla on täysin eri musamaku, mutta sopu säilyy kun kumpikin kuuntelee musaa kuulokkeilla.

      Musamaku ei kerro oikeestaan ihmisestä yhtään mitään. Ainakin jenkeissä elinkautisvangit, serial killerit ja muut rikolliset kuuntelee kuulemma paljon klassista musaa, Vivaldia, Beethovenia ym. ja taas kiltit kotimamit voi huudattaa soittimesta metallia hanikat kaakossa.

      • inkiv-z-zri

        Itse en kyllä voisi todellakaan seurustella miehen kanssa, joka kuuntelisi jotain Mambaa tai zen cafeta puhumattakaan Epuista tai Yöstä.

        Toisaalta mieheni kuuntelee välillä jotain mun mielestä kaameeta brittipoppia, lopettaa kyllä kun pyydän. Nykyisin ei ole enää kuunnellut sitä mun läsnäollessa. No, toisaalta, eipä hänkään aina ymmärrä, että saatan innostua Bon Jovista....

        Mutta noin yleensä meidän musiikkimaku menee aika lailla yksiin, lähinnä heviä tai rokkia kuunnellaan. Ainakin minä, miehelläni on huomattavasti laajempi musiikkimaku!

        Tällä hetkellä mun mielestä parhaita bändejä on Sonata Arctica, Bodomit, Amorphis.


      • mitäs se
        inkiv-z-zri kirjoitti:

        Itse en kyllä voisi todellakaan seurustella miehen kanssa, joka kuuntelisi jotain Mambaa tai zen cafeta puhumattakaan Epuista tai Yöstä.

        Toisaalta mieheni kuuntelee välillä jotain mun mielestä kaameeta brittipoppia, lopettaa kyllä kun pyydän. Nykyisin ei ole enää kuunnellut sitä mun läsnäollessa. No, toisaalta, eipä hänkään aina ymmärrä, että saatan innostua Bon Jovista....

        Mutta noin yleensä meidän musiikkimaku menee aika lailla yksiin, lähinnä heviä tai rokkia kuunnellaan. Ainakin minä, miehelläni on huomattavasti laajempi musiikkimaku!

        Tällä hetkellä mun mielestä parhaita bändejä on Sonata Arctica, Bodomit, Amorphis.

        sitten kertoo miehestä,eli millanen on mies,joka kuuntelee Mambaa,Zen Cafeta,Eppuja tai Yötä ?

        Ja mitäs,jos mies kuuntelee salaa,vaikka yksin autossa noita edellisiä,mitäs sit ja sä et tiedä siitä yhtään mitään ?

        Entäs siinä tapauksessa,jos mies innostuu vaikka Eppujen lyriikasta ja te ootte ollu naimisissa jo vaikka 5 vuotta ? Mies sen takia yli laidan vai,kun sillä ei oo sama musiikkimaku ?

        Onneks pariskunnat tekee paljon muutakin yhdessä,kun kuuntelee musaa,sillä niin erilaisia ihmisten maku musiikin suhteen on,että suomessa olis vielä enemmän eronneita,kun mitä nyt on.


      • sua en ottais vaikka poltta...
        inkiv-z-zri kirjoitti:

        Itse en kyllä voisi todellakaan seurustella miehen kanssa, joka kuuntelisi jotain Mambaa tai zen cafeta puhumattakaan Epuista tai Yöstä.

        Toisaalta mieheni kuuntelee välillä jotain mun mielestä kaameeta brittipoppia, lopettaa kyllä kun pyydän. Nykyisin ei ole enää kuunnellut sitä mun läsnäollessa. No, toisaalta, eipä hänkään aina ymmärrä, että saatan innostua Bon Jovista....

        Mutta noin yleensä meidän musiikkimaku menee aika lailla yksiin, lähinnä heviä tai rokkia kuunnellaan. Ainakin minä, miehelläni on huomattavasti laajempi musiikkimaku!

        Tällä hetkellä mun mielestä parhaita bändejä on Sonata Arctica, Bodomit, Amorphis.

        levys roviolla....t:yksi ukkeli.


    • musamies

      Kai sentään naisen aivotoiminnan voi määritellä muutenkin kuin levyhyllyn kautta? Kannattaa varmaan tehdä heti selväksi mistä tykkää ja mistä ei. Musiikin älyllisyydestä sen verran, että jos joskus löydän naisen, joka ei hyväksy minun Dream Theater-fiilistelyä -> ovesta pihalle, piste.

    • Number9

      Kyllä musiikkimaku ja mieltymys tiettyihin laulajiin, yhtyeisiin ja musiikkiin kertoo todella paljon ihan jokaisesta ihmisestä.

      Minä en ainakaan jaksaisi ihmistä, jolla on noin tyhjä sivistys musiikkiin. Onneksi minulla onkin kainalossa täydellinen nainen.

      Sinun tapauksen naisessa on kieltämättä jotain muutakin, mutta hermojasi tullaan koettelemaan.

      Mistä itse sitten pidät?

    • kirai

      levyhylly kerrokaan täyttä totuutta naisen musiikkimausta! Ehkä hän ei ole kuunnellut oikein muunlaista musiikkia kuin suomipoppi/rockia, mutta saattaisi hyvinkin olla potentiaalinen oppimaan uudenlaisista musiikkisuuntauksista!?

      Entä sitten jos nainen kuunteleekin kaikenlaista muusiikkia laidasta laitaan!? Eli lempibändeihin kuuluu the crash, egotrippi, yö, yölintu, unelmavävyt, metallica, iron maiden, apulanta, linkin park, uniklubi, sonata arctica, nirvana, zen cafe, aerosmith, bon jovi, rhcp, tehis, u2, nickelback, greenday, oasis, him, kotiteollisuus, poets oh the fall, alice cooper, don huonot, scorpions.. jne. listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.. lisäksi kuuntelee klassista silloin tällöin..

      Uskon siihen, että sellaisesta musiikista pitää mitä kuulee ympärillään, ja tavallaan tottuu kuuntelemaan! Ehkä voisit yrittää naiselle esitellä myös sinun musiikkiasi ja nainen sinulle omaansa! Tietenkin ennakkoasenteet kannattaa siinä vaiheessa heittää roskikseen heti! :D

      Ei minullakaan näiden kaikkien bändien levyjä kyllä levyhyllyltä vielä löydy, koska vararikkoon siitä joutuisin, mutta ehkä joskus tulee levyhyllyäkin pikkuhiljaa täytettyä kunhan ehtii vaan.. :D

    • Kristine29

      Mä kyllä tykkään miesystävästäni, mutta hänen musiikkimakunsa on kamala. Just noita mitä luettelit ja lisäksi tangokuninkaallisia, Mattia ja Teppoa jne. En kehtaa viedä kavereita hänen luoksensa, koska kuitenkin jossain vaiheessa joku sanoisi, että laitetaan musaa, ja sit tulee noloooo....

      Että kyllä se musiikkimaku on aika tärkeä juttu. Mies sanoo, että kyllä minäkin vanhemmiten alan kuuntelemaan iskelmää, mutta en helvetissä ala. Mies on siis minua 10 vuotta vanhempi. Itse kuuntelen esim. Santanaa, Doorsia, Mobya, Coldplayta jne.

    • sellaisen seikan musiikin suhteen, että niillä, jotka suhtautuvat musiikkiin intohimoisesti (elämäntapana), kiinnostus suuntautuu usein tiettyihin bändeihin tai tiettyyn genreen. Muita bändejä ja tyylilajeja katsotaan sitten hieman alaviistoon eikä niitä oikeastaan kärsi edes kuunnella. Radiossakin soitetaan pelkkää p*skaa... ;)

      Ne joille musiikki ei ole samalla tavalla henki ja elämä, ovat monesti paljon joustavampia sen suhteen, mitä kuuntelevat. Ei ole väliä soiko stereoissa Britney vai Lady Day, kunhan ei ihan hiljaista ole. Tällaisen ihmisen kanssa saattaa loppujen lopuksi musaholistin olla helpompi elää, kuin toisen (eri genreä fanittavan...) musaholistin. Paitsi jos sattuu niin onnekkaasti, että parilla on alusta asti täysin samanlainen musiikkimaku. Toisaalta, parisuhteessa saatetaan omaksua toiselta paljon oudompiakin juttuja kuin mieltymys tietynlaiseen musiikkiin.

      Ei siis välttämättä kannata heivata naista heti musiikkihyllyyn vilkaistuaan. Katso nyt ainakin ensin rauhassa, miltä se aivotoiminnan taso vaikuttaa muilla elämän alueilla kuin musiikin saralla. Elämässä kuitenkin on jopa musiikkiakin tärkeämpiä asioita.

      • IronDaria

        Löytyy miehissäkin niitä, joiden musiikki"maku" on samaa genreä kuin ap:n mainitsemat yökötykset. Mutta ihan sama, ehdottomasti on riittävä syy tyrmäykseen puolin ja toisin.
        Itselläni ainakin on ollut niin, että jos musiikkimieltymykset eivät kohtaa, ei kohtaa mikään muukaan.


      • IronDaria kirjoitti:

        Löytyy miehissäkin niitä, joiden musiikki"maku" on samaa genreä kuin ap:n mainitsemat yökötykset. Mutta ihan sama, ehdottomasti on riittävä syy tyrmäykseen puolin ja toisin.
        Itselläni ainakin on ollut niin, että jos musiikkimieltymykset eivät kohtaa, ei kohtaa mikään muukaan.

        mutta ei voi tietää millainen ihminen sen paskan musiikkimaun takaa paljastuu. Saattaapi kävellä onnensa ohi, jos ei vaivaudu edes tutustumaan toiseen sen vuoksi, että tämän levyhyllyssä on vääriä levyjä.

        *kokemuksen syvällä rintaäänellä*


    • tai aivopesulle

      Ei tommosia mauttomia kannata katella edes koemielessä, jos pitempää suhdetta meinaat.
      Kun tuo mauttomuus ei useinkaan jää vain huonoon musiikkimakuun.

      Seuraavaksi muija on jo vinkumassa kirkkohäitä morsiamenryöstöineen, hommaamassa liutaa kakaroita ja sisustamalla kämppää Marimekon kankailla verhoilluilla huonekaluilla.

    • Tottahan se on

      Onko se todella tärkeää? Noh, tietty riippuu ihmisestä, KAIKKI on kuitenkin AINA ERILAISIA ja EI OLE OLEMASSA IHMISTÄ, JOTA MIELLYTTÄÄ KAIKKI. Ei semmosta ole. Varmasti joku alkaa ärsyttämään / on parantamisen varaa. Ja, kaikkia ei voi myöskään miellyttää vaikka kuinka yrittäisi olla ystävällistä....kurjaa sinänsä, kyllä niitä törkeitä törppöjäkin riittää!

      Toisaalta jos tullaan haukkumaan musiikkia,josta toinen pitää, niin siitä voi syntyä riita ja ehkä se kannattaa jättää silloin väliin?

    • ...................

      Ainoa mikä itseä ärsyttäisi olisi sellainen tapaus, jossa se toinen olisi niin ressukka ettei kestäisi jotain musiikkia ja siitä jaksaisi vinkua. Itsellänikin on ne suosikit ja inhokit, kuuntelen klassista, jazzia, rockia, heviä, poppia. Ja eri aikakausilta. Mutta vaikka niitä inhokkeja tärykalvoille osuisikin, niin ei se nyt mikään maailmanloppu ole. Sellaset stereonatsit karmii. Ja jos ärsytyskynnys olisi noin matalalla, niin enpä tiedä miten sitä selväjärkisenä sellasen nyrppynaaman kanssa jaksaisi vuosikymmeniä olla.

    • hahhaa

      Iso Pebe, polta vaan naisen levyt jos et niitä siedä. Se voi sitte vastavuoroisesti tulla tarkastamaan sun kirjahyllyn ja polttaa sun kirjat jos ei tykkää niistä :D
      Ai niin mut et sä taida lukee muuta kuin Aku Ankkaa.

    • Hah !

      Kuka sulle on sanonut, että sun musiikki- tai joku muu maku on hyvä ?

    • Heh...

      Itse olen nainen, enkä voi sietää Maija Vilkkumaata, Jonna Tervomaata, Zen Cafea, Popedaa, Neljää Ruusua ja monia, monia muita suomalaisia... Kuuntelen yleensä raskaampaa rokkia mutta myös jonkin verran "mustaa rytmimusiikkia" ja eri aikakausilta. Tosin 1980 -luvulla on tehty suurimmaksi osaksi paskaa musiikkia, joten sieltä suosikkeja vähemmän löytyy, mutta muilta edeltäviltä ja sen jälkeisiltä vuosikymmeniltä kylläkin löytyy paljon hyvää musiikkia... Kerrohan aloittaja, mikä sitten Sinun mielestäsi on hyvää musiikkia?

      Tähän loppuun voisin vielä kertoa pienen tarinan, jonka kuulin. Oli pariskunta, joista mies osti aina naiselleen lahjaksi Neljää Ruusua, vaikka itse vihasi ko. bändiä. Jossain vaiheessa miehelle viimein selvisi, että myös tämä nainen vihaa Neljää Ruusua, mutta ei vain ollut kehdannut sanoa siitä miehelle, joka hänelle levyjä osti, kun luuli miehen pitävän siitä paskasta! :D Ajatella, mikä vuosien piina!! XD

      Että kannattaa siis jollain tapaa kysyä siltä kumppanilta, tai selvittää, että tykkääkö se oikeasti siitä paska -musasta. Mistäs sitä koskaan tietää, jos naisten levyhyllyt on täynnä roskaa siksi, että heidän oletetaan pitävän siitä, ja heille ostetaan lahjaksi jotain kammottavia levyjä, joista he eivät edes pidä. Eivät sitten kehtaa heittää niitä menemäänkään, ja ne ovat siellä vain pölyä keräämässä... :)

    • Sinun ongelmasi

      Naisen, tai kenenkään muunkaan, musa- tai mistään mausta kenelläkään tervejärkisellä ei ole mitään sanomista.

      Sen sijaan sinun aloituksesi on pienisieluisen ja ahdasmielisen, epänormaalin aivotoiminnan omaavan tasoa. Mikä tai kuka sinä olet kenenkään mausta ja mieltymyksistä päättämään ?

    • .........

      Onko sillä jotain helvetin väliä mitä musiikkia hän kuuntelee??

    • Mies22vkl

      Itse ainakin miehenä kuuntelen jotain Maija Vilkkumaan biisejä ja Yötä. Mielestäni heidän joissakin biiseissään on hyvää lyriikkaa. En tiedä miten sinä hyvän musiikin määrittelet, mutta minusta se on aika pitkälti mielipidekysymys mikä miellyttää.

      Itselleni on nimenomaan tärkeää sanat. Toki melodiallakin on merkitystä, mutta sanat tekevät yleensä biisistä hyvän. Saan todella harvasta lyriikattomasta biisistä juuri mitään irti. Mielestäni yleensä aika tylsää kuunneltavaa, sen sijaan lyriikat saavat mielikuvituksen laukkaamaan. En edes kuuntele lyriikoita välttämättä sellaisenaan, vaan keksin niille omia merkityksiä.

    • Quantanamo

      Naiset kuuntelevat musiikkia alapäällään, eivät korvillaan.

      Pääsääntöisesti tämä pätee kuitenkin vain murrosiässä/teini-iässä oleviin tyttöihin, mutta silloin tällöin myös vanhempiin naisiin. Jos muusikko/bändi on komea/hyvännäköinen nuori mies, niin se vetoaa nuoriin tyttöihin suurella todennäköisyydellä. Musiikki useimmiten on mitä yksinkertaisempaa ja kaupallisinta mahdollista. Näin on ollut populaarimusiikin historiassa aina ja tulee aina olemaan. Aina Frank Sinatrasta, Elviksestä, Beatlesistä, Bay City Rollersista ja Osmondsista New Kids on the Blockiin, N'Synciin, Backstreet Boysiin ja nykyisin Justin Bieberiin ja Jonas Brothersiin. Hyvännäköiset nuoret miehet vetävät tyttöjen/naisten pään sekaisin, musiikki tulee sitten siinä sivussa.

      Murrosiässä/teini-iässä olevat tytöt eivät vielä kykene ajattelemaan musiikkia aivoillaan, vaan kuuntelevat sitä, mitä media heille markkinoi, ja mitä muut samanikäiset kuuntelevat (pelkäävät jäävänsä porukan ulkopuolelle). Media hyödyntää tyttöjen fyysisen ja henkisen kehityksen välivaihetta törkeästi laittamalla esim. vaikkapa Justin Bieberin tyylisiä poikia levyttämään. Siinä 20-25v kohdalla sitten alkavat tytöt ymmärtämään oikeasti musiikista jotain, eli alkavat kuuntelemaan musiikkia korvillaan alapäänsä sijaan. Se on ollut näin aina ja tulee aina olemaan. Levy-yhtiöt käyttävät tätä hyväkseen häikäilemättömästi.

      • jajjaajjjaa

        ikävä kyllä suurin osa mimmeistä tuntuu juurikin tipahtavan tolle osastolle. ainakin kun nyt muistelen lukion luokkatovereista niitä "normimuikkeja"
        Viimeisin myötähäpeäkokemus oli vaatekaupassa, jossa pari teinipimua eivät tunnistaneet taustalla soivaa Michael Jacksonia.

        onneks omasta kaveripiiristä (NAISIA ikäväliltä 19-21) löytyy sellasia, jotka suhtautuvat musiikkiin vähän suuremmalla intohimolla. asiansa tuntevaa räppi-punkki-neofolk--alternative-electro-mitäviälä-mimmiä on. aika usein musiikista puhutaan ja etkoilla fiilistellään biisejä.

        omasta hyllystä löytyy kaikenlaista Clashista Deep Purpleen, Mos Defistä Shabba Ranksiin, Blondiesta Babes in Toylandiin ja Depeche Modesta Flying Lotukseen.

        terveisin tyttö 20 vee


      • Mies22vkl
        jajjaajjjaa kirjoitti:

        ikävä kyllä suurin osa mimmeistä tuntuu juurikin tipahtavan tolle osastolle. ainakin kun nyt muistelen lukion luokkatovereista niitä "normimuikkeja"
        Viimeisin myötähäpeäkokemus oli vaatekaupassa, jossa pari teinipimua eivät tunnistaneet taustalla soivaa Michael Jacksonia.

        onneks omasta kaveripiiristä (NAISIA ikäväliltä 19-21) löytyy sellasia, jotka suhtautuvat musiikkiin vähän suuremmalla intohimolla. asiansa tuntevaa räppi-punkki-neofolk--alternative-electro-mitäviälä-mimmiä on. aika usein musiikista puhutaan ja etkoilla fiilistellään biisejä.

        omasta hyllystä löytyy kaikenlaista Clashista Deep Purpleen, Mos Defistä Shabba Ranksiin, Blondiesta Babes in Toylandiin ja Depeche Modesta Flying Lotukseen.

        terveisin tyttö 20 vee

        Enpä kyllä itse arvosta musiikkitietämystä juuri lainkaan. En tiedä genrejä, koska ne eivät minua kiinnosta. Kuuntelen yksittäisiä biisejä enkä artisteja. Minua ei myöskään kiinnosta pätkän vertaa mistä artisti on kotoisin ja miltä hän näyttää.

        Minä löydän myötähäpeää ihan muista asioista.


    • BeatriceXXX

      Jokaisella on oikeus omaan henkilökohtaiseen levykokoelmaansa.Mulla on musiikkimakuna dance,dancepop, glamrock,eurodance eli olen tanssija sielultani .Kuuntelen myös suomipoppia mutta aika harvoin.
      Musailu on tosi miesmäistä ja aina kun kuuntelen musiikkia ajattelen miehiä.

    • jatka samaan malliin

      Kaikesta päätellen himoitset naisia, jotka tulevat toisenlaisesta alakulttuurista kuin sinä, eivätkä ole muutenkaan samanlaisia kuin sinä. Terve eläimellinen piirre. Olen kuullut, että eläimetkin haistavat erilaisen geeniperimän.Tulee terveitä jälkeläisiä, kun geenit ovat erilaisia.

      Suomalaisten geeniperimähän on varsin suppea, ja joillakin alueilla jonkin asteisen sukusiittoisuuden riskikin on ilmeinen. Jatka samaan malliin.

    • Anonyymi

      Olen nainen, jolla on liian pieni musiikkimaku, kuin miehillä. Naiset ja miehet eivät ole yhtään samanlaisia.

    • Anonyymi

      Ehkäpä nainen ei otakkaan sitä musiikkia niin tosissaan... ;)

    • Anonyymi

      Onko naisella hyvät tissit? Onko innokas sängyssä? Ei naisen musiikkimaulla ole niin väliä

    • Anonyymi

      Kaikki on niin kauan hyvin kun hän ei kuuntele räppiä. Räppi on idioottien "musiikkia" jotka sitten kulkee lökäpöksyissä ja luulee olevansa jotain valio ryhmää. Wannabe mustia. Suomalainen ghetto voi tsiisus mitä paskaa. Muutenkin nykyajan miehet pukeutuu kuin lapset.

    • Kerron sinulle nyt salaisuuden. Niihin jokaiseen levyyn tai kappaleeseen naisella liittyy muistoja entisistä poikaystävistään, ja levyä katselemalla ja kuuntelemalla nainen pääsee mielikuvituksessaan takaisin sinne menneeseen aikaan ja elää sitä mielessään uudelleen. Se musiikki on usein yleistä radiomättöä siltä ajalta kun nainen oli suhteessa entisten poikaystävien kanssa. Voi toki olla ettei joku niistä suhteista edes todellisuudessa toteutunut, vaan oli alunperinkin vaan naisen omassa mielikuvituksessa, sillä nimittäin ei ole mitään rajoja.
      Jos niitä roskalevyjä alkaa olemaan lähelle kolmisenkymmentä niin huolestuisin kyllä, ainakin miettisin tarkkaan minkä kanssa olen tekemisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe