No niin. tänään se siis alkaa.
Keittoa on keitetty 8 litran verran ja pakasteessa se odottaa ottajaansa. Mulla jännittää kovasti, mutta aion selviytyä tästä voittajana. Ajattelin tänne kertao joka päivä edistymisestäni.
Paino tänä aamuna 91.7 eli painoindeksini on 33.8 eli huomattava ylipaino. Mun tarkoitus tällä kuurilla on saada se alle 30, eli mun pitää laihtua siihen 10.7kg.
En odota että ne kaikki lähtis viikossa, mutta olen valmis jatkamaan kauemminkin. mutta se on nyt fakta, että paino on pakko saada alas.
Mutta mulle on oikeesti shokki, että mun mittasen sais painaa 68 että painoindeksi olis normaalin ylärajalla. =/ Aika kauheeta musta. En mä usko että minusta koskaan saa niin hoikkaa.
Ja nyt sitten jo tässä vaiheessa voisin kertoa teille, jotka kauhistelee ja tyrmää tämän laihdutusyrityksen heti alkuunsa, niin mä olen laihduttanut jo yli 20kg muutaman vuoden aikana, eikä paino ole noussut, eli en ole mikään jojo laihduttaja. Tilanne vaan nyt vaatii pikaista läskinlähtöä lääketieteellisistä syistä. Tai voihan se olla pelkkää lihasta (ooon mulla lihaksia) tai nestettä, mutta vaa'an täytyy näyttää se noin 80kg elokuussa sitten. Mutta toivotan itselleni onnea tulevalle viikolle.
Ja palaan asiaan heti huomen aamulla. =)
Tänään alkaa sairaaladieetti.
68
7218
Vastaukset
- yks vaan
Tsemppiä matkaan!! Älä anna periksi!
- muumimamma70
Mulla on kyllä jo yksi kaveri tän laihrutuksen tiimoilta.
Mutta olis mukava saara lisää.
Mä olen kans päättänyt laihtua.
Nyt on menossa kolmas päivä.
Ja tosiaankin toivom terveyteni kannalta onnistuvani.
Monivaatioita on kyllä.
Mutta toivon että pitkäjänteisyyttäkin olis.
Se kun aina katoo jossakin vaiheessa.
Niin mun osiite on [email protected] - itsensä ylittäjä..
No niin. kello alkaa lähestymään 19 ja voi sanoa että päivä takana. Olo on jotenkin kummallinen. Ei varsinaisesti huono, mutta ei hyväkään. Nälkä on ihan älytön. Ainakun on tuntunut ylitsepääsemättömältä olen juonu tuopillisen vettä ja alkanut touhuamaan jotaki.
Olen syöny siis melkeen litran sitä keittoa, yhden omenan ja vettä on mennyt 3.2 litraa. =)
(Eli nälkä on ollut)
Pahinta oli kun tein perheelle sapagettia ja jauhelihakastiketta, piti maistaa suola ja mausteet. Otin kastiketta vähän suuhun ja syljin pois. ENKÄ SYÖNY SITÄ!!
Sitte tuli vieraita ja laitoin heille erilaisia keksejä ja kääretorttua ja kahvia, JA JOIN ITE VETTÄ!!!!
Niin että aika sissi pitää olla jos meinaa tätä harrastaa sivilisaation parissa normaalin elämän ohessa. X)
Mutta eka päivä vedetty siis kunnialla läpi. HYVÄ MINÄ!
Palaan asiaan huomen iltapäivällä ja kerron tuloksia.- itsnsä ylittäjä
Aamulla paino 91kg =)
Nukuin todella hyvin. Paitsi yöllä näin unta siitä että olin pissalla ja sitten tajusin että mulla taitaa tulla kohta kyseinen neste housuun. Musta tuntui että pissasin noin pari litraa yön aikana. Näin toki unta ruoasta, mutta ei kerrota kelleen.
Mulla taitaa olla orastava päänsärky, ja luulen sen johtuvan eritoten siitä, etten saa sitä pirun kahvia juoda, ja siitä muistan varmasti mainita tämän viikon aikana.
jos mä tietäisin varmasti, ettei siitä olis haittaa tällä ohjelmalle niin joisin varmasti, mutta koska en tiedä niin en sitten ota riskiä. Mitä tunnollisemmin toimin, sitä paremman tuloksen saan ja sitä vähemmän aikaa mun pitää tätä noudattaa. Aika älyttömän hyvä päättelykyky!!! X)
Tänään menen illaksi töihin. saa nähdä pystyykö sitä toimimaan niin aktiivisesti kuin normaalisti. Mutta siellä on ainaki helpompi kontrolloida ruoan himoja. Huomiseen taas. - kaalikeittoilija
itsnsä ylittäjä kirjoitti:
Aamulla paino 91kg =)
Nukuin todella hyvin. Paitsi yöllä näin unta siitä että olin pissalla ja sitten tajusin että mulla taitaa tulla kohta kyseinen neste housuun. Musta tuntui että pissasin noin pari litraa yön aikana. Näin toki unta ruoasta, mutta ei kerrota kelleen.
Mulla taitaa olla orastava päänsärky, ja luulen sen johtuvan eritoten siitä, etten saa sitä pirun kahvia juoda, ja siitä muistan varmasti mainita tämän viikon aikana.
jos mä tietäisin varmasti, ettei siitä olis haittaa tällä ohjelmalle niin joisin varmasti, mutta koska en tiedä niin en sitten ota riskiä. Mitä tunnollisemmin toimin, sitä paremman tuloksen saan ja sitä vähemmän aikaa mun pitää tätä noudattaa. Aika älyttömän hyvä päättelykyky!!! X)
Tänään menen illaksi töihin. saa nähdä pystyykö sitä toimimaan niin aktiivisesti kuin normaalisti. Mutta siellä on ainaki helpompi kontrolloida ruoan himoja. Huomiseen taas.Moikka!
Itse laihdutin 8kg kahdessa viikossa tammikuussa kaalikeittodieetillä,mutta kahvista en suostunut luopumaan,join sen mustana ja vain yhden kupin.Pakko se on saada se tarvittava kofeiini,kun muutenkin kaalisoppailu käy särkee alkuun päätä. - voit ihan
kaalikeittoilija kirjoitti:
Moikka!
Itse laihdutin 8kg kahdessa viikossa tammikuussa kaalikeittodieetillä,mutta kahvista en suostunut luopumaan,join sen mustana ja vain yhden kupin.Pakko se on saada se tarvittava kofeiini,kun muutenkin kaalisoppailu käy särkee alkuun päätä.rauhassa juoda kahvia (siis sinä alkuperäinen). Mustaa kahvia en rajoittanut mitenkään. Join siinä 3-4 kuppia päivässä. Paino putosi kuitenkin niin kuin pitääkin tällä dieetillä. Eli viikossa melkein viisi kiloa. Lähtöpaino ei ollut kovin suuri, siksi ehkä ei enempää.
En edes ymmärrä, miksi kahvia ei mustana saisi juoda, ei energiaa, ei hiilareita...??? Kahvihan vielä poistaa nesteitä, en ymmärrä. - itsensä ylittäjä..
voit ihan kirjoitti:
rauhassa juoda kahvia (siis sinä alkuperäinen). Mustaa kahvia en rajoittanut mitenkään. Join siinä 3-4 kuppia päivässä. Paino putosi kuitenkin niin kuin pitääkin tällä dieetillä. Eli viikossa melkein viisi kiloa. Lähtöpaino ei ollut kovin suuri, siksi ehkä ei enempää.
En edes ymmärrä, miksi kahvia ei mustana saisi juoda, ei energiaa, ei hiilareita...??? Kahvihan vielä poistaa nesteitä, en ymmärrä.kiitos kiitos kiitos... siis siitä tiedosta että tää ei mene kahvista pilalle.
Mä mietin kans että miten voi olla mahdollista ettei kahvia saa juoda, kun siinä tosiaan ei ole mitään energiaa tms. ja mietin just sitäki pointtia että se poistaa nesteitä.
ehkä mä sitten voin mustaa kahvia juoda muutaman mukillisen.
päänsärky on nimittäin ihan älytön ja kello on aamulla 10!!!
- kaalityttö:)
aloitin kans tänään tämän dieetin.. ihan ok olo, VIELÄ.. mites sulla menny? mun on tarkotus pudottaa n. 8 kiloa kans tolla dieetillä.. mut en kyl tiiä jaksanko olla ku viikon.. kai siitäkin nyt jotai hyötyä olis..?
tsemppiä:))- kaalityttö:)
näköjään on soppa tehny tehtävänsä ku en enää osaa kirjottaa:D piti muuten viel kysyä et lähteeköhän tällä dieetillä muutakin ku vaan nestettä? et onko ihan huuhaa dieetti kyseessä..?
- itsensä ylittäjä...
mitä mä olen asiaa tutkinu ja "haastatellu" tämän tehneitä niin toimii ja kilot pysyy pois jos ei ala heti mättään mäkkärin ruokaa. =)
Mulla toinen päivä takana ja kohta nautin sen uuniperunan. Hyvin menee, olo on loistava!!!
Aamulla taas tuloksia.
Onnea matkaan ja kerro säki mitä tuloksia olet saanu! - Ellen
itsensä ylittäjä... kirjoitti:
mitä mä olen asiaa tutkinu ja "haastatellu" tämän tehneitä niin toimii ja kilot pysyy pois jos ei ala heti mättään mäkkärin ruokaa. =)
Mulla toinen päivä takana ja kohta nautin sen uuniperunan. Hyvin menee, olo on loistava!!!
Aamulla taas tuloksia.
Onnea matkaan ja kerro säki mitä tuloksia olet saanu!lisätä liikuntaa .. kävelyä, hyötyliikuntaa tms ??
- kaalimaan kakara
Itsekin olen tuolla dieetillä,kolmas päivä menossa ja kiloja lähtenyt n.2,5! Mitat aloittaessa 170/74. Mitkä ovat mittasi? olisi kiva vertailla vähän tuloksia, siis onko lähtöpainolla miten paljon merkitystä lopputulokseen...?
- itsensä ylittäjä...
Ellen kirjoitti:
lisätä liikuntaa .. kävelyä, hyötyliikuntaa tms ??
Joo mä teen raskasta fyysistä työtä, enkä kotonakaan istu tyhjän panttina. =)
- kaalityttö:)
kaalimaan kakara kirjoitti:
Itsekin olen tuolla dieetillä,kolmas päivä menossa ja kiloja lähtenyt n.2,5! Mitat aloittaessa 170/74. Mitkä ovat mittasi? olisi kiva vertailla vähän tuloksia, siis onko lähtöpainolla miten paljon merkitystä lopputulokseen...?
Eka päivä takana.. ja päätä särkee niiiin paljon...!! mutta olo silti hyvä ja ilonen:) koska puntarin mukaan -2,6 lähteny!!!! (???) häh? ok, se on vaan nestettä mut silti hirmu paljon päivässä.. tosin ennen tätä ahmin hirveesti herkkuja, eli siirryin nyt ihan laidasta laitaan tän kans..
niin ja mun mitat ennen tätä kuuria 176cm ja 68,8kg. (jossain välissä paino kyl ollu 70kg) ja tänään aamulla siis paino oli 66,2kg.
en kyl ihan kirjaimellisesti noudata tätä dieettiä.. siis esim. nytkin juon kahvia:) (pakko, muuten pää räjähtää!!:) ja hedelmiä aidon syödä enemmän.. muuten yritän noudattaa tota..
mutta, kirjoitellaan kaikki kuulumisia!! voimia!! :) - Kaalimaan kakara
kaalityttö:) kirjoitti:
Eka päivä takana.. ja päätä särkee niiiin paljon...!! mutta olo silti hyvä ja ilonen:) koska puntarin mukaan -2,6 lähteny!!!! (???) häh? ok, se on vaan nestettä mut silti hirmu paljon päivässä.. tosin ennen tätä ahmin hirveesti herkkuja, eli siirryin nyt ihan laidasta laitaan tän kans..
niin ja mun mitat ennen tätä kuuria 176cm ja 68,8kg. (jossain välissä paino kyl ollu 70kg) ja tänään aamulla siis paino oli 66,2kg.
en kyl ihan kirjaimellisesti noudata tätä dieettiä.. siis esim. nytkin juon kahvia:) (pakko, muuten pää räjähtää!!:) ja hedelmiä aidon syödä enemmän.. muuten yritän noudattaa tota..
mutta, kirjoitellaan kaikki kuulumisia!! voimia!! :)No eihän tuota ylipainoa sinulla Kaalityttö ole, siksipä miekeenkiintoista vertailla lopputulosta!
Tänään tosiaan itselläni on neljäs päivä menossa, olen myös juonut kahvia pari kuppia näiden päivien aikana. Painokin on tippunut mukavati, tänään aamulla vaaka näytti 71,3 ja lähtöpainon ollessa 74,6 on kiloja tippunut jo 3,3. Mutta kyllä huomaa että ne ovat lähinnä nesteitä, ulkomuodossani en ole havainnut suurmpaa muutosta. On vain energisempi olo ja litteä vatsa. Ensi viikolla aion lisätä lisää treenausta ohjelmaan.
Ainut mikä on epäilyttänyt tässä hommassa on se, miten esim. neljäntenä päivänä uskaltaa syödä kolme banaania ja jogurttia, joissa on aika paljon energiaa?! Olenkin syönyt koko dieetin ajan ruuat ennen iltakuutta, jotta energiaa ei kerääntyisi paljoa yöksi.
Kaalikeitto kuitenkin maistuu,eikä päätä ole särkenyt! :) - kaalityttö:)
Kaalimaan kakara kirjoitti:
No eihän tuota ylipainoa sinulla Kaalityttö ole, siksipä miekeenkiintoista vertailla lopputulosta!
Tänään tosiaan itselläni on neljäs päivä menossa, olen myös juonut kahvia pari kuppia näiden päivien aikana. Painokin on tippunut mukavati, tänään aamulla vaaka näytti 71,3 ja lähtöpainon ollessa 74,6 on kiloja tippunut jo 3,3. Mutta kyllä huomaa että ne ovat lähinnä nesteitä, ulkomuodossani en ole havainnut suurmpaa muutosta. On vain energisempi olo ja litteä vatsa. Ensi viikolla aion lisätä lisää treenausta ohjelmaan.
Ainut mikä on epäilyttänyt tässä hommassa on se, miten esim. neljäntenä päivänä uskaltaa syödä kolme banaania ja jogurttia, joissa on aika paljon energiaa?! Olenkin syönyt koko dieetin ajan ruuat ennen iltakuutta, jotta energiaa ei kerääntyisi paljoa yöksi.
Kaalikeitto kuitenkin maistuu,eikä päätä ole särkenyt! :)..hattua nostan sinulle ja muille, jotka tällä dieetillä jaksavat kituuttaa!! :) mulla ei vissiin oo tarpeeks itsekuria tolle dieetille.. yhen kokonaisen päivän kestin:) tänään siis oon syönyt normaalisti ja terveellisesti:) laihdutan edelleen, mutta en tällä dieetillä. ja herkut oon jättäny pois...
niin eihän mulla painoindeksin mukaan ylipainoa ole, mutta kesän aikana on tullut aivan liikaa kiloja lisää.. ja haluan itseni samoihin mittoihin kun ennen olin.. kai se nyt ilman tätä soppaakin onnistuu..(?) :)
mutta ihan kiva lukea teidän muiden kommentteja, miten dieetti sujunut! :) pakko sanoa että vähän olen kade;) kun en itse jaksanut tuolla olla.. mutta, minkäs teet:) voimia ja tsemppiä loppuun asti!! - kaalimaan kakara
Kaalimaan kakara kirjoitti:
No eihän tuota ylipainoa sinulla Kaalityttö ole, siksipä miekeenkiintoista vertailla lopputulosta!
Kaalikeitto kuitenkin maistuu,eikä päätä ole särkenyt! :)tunnollisesti noudatin tähän päivään asti dieettiä, eikä toissapäiväinen ravintolassakäyntikään haitannut tuloksia. Söin ko.päivänä vain kaalisoppaa ja sitten illalla ravintolassa aika runsaankin aterian, mutta vaaka näytti seuraavana päivänä jopa vähemmän kun ravintolapäivän aamuna! Älkää siis murehtiko retkahduksia, jatkakaa vaan seuraavana päivänä entiseen malliin...
Ja niihin lopullisiin tuloksiin: alussa mittani olivat 170/74.6 ,nyt 71.0kg. Pidän yhden välipäivän kunnes taas ensi viikolla rupean syömään soppaa... :)
ps. Huomasin, että liikuntaa pitää lisätä viidennen päivän jälkeen jos haluaa painon tippuvan entiseen malliin - itsensä ylittäjä
kaalimaan kakara kirjoitti:
tunnollisesti noudatin tähän päivään asti dieettiä, eikä toissapäiväinen ravintolassakäyntikään haitannut tuloksia. Söin ko.päivänä vain kaalisoppaa ja sitten illalla ravintolassa aika runsaankin aterian, mutta vaaka näytti seuraavana päivänä jopa vähemmän kun ravintolapäivän aamuna! Älkää siis murehtiko retkahduksia, jatkakaa vaan seuraavana päivänä entiseen malliin...
Ja niihin lopullisiin tuloksiin: alussa mittani olivat 170/74.6 ,nyt 71.0kg. Pidän yhden välipäivän kunnes taas ensi viikolla rupean syömään soppaa... :)
ps. Huomasin, että liikuntaa pitää lisätä viidennen päivän jälkeen jos haluaa painon tippuvan entiseen malliinKuinka paljon sä liikuit päivässä?
ja millä tavalla? - kaalimaan kakara
itsensä ylittäjä kirjoitti:
Kuinka paljon sä liikuit päivässä?
ja millä tavalla?reilun tunnin päivässä pidentämällä koiran kanssa tekemiäni lenkkejä vaihdoin auton pyörään
- itsensä ylittäjä...
no niin. nyt on kaksi päivää takana. painoa tippunut 1.9kg (eli nyt 89.8)
Tänään siis kolmas päivä.
Olo on edelleen hyvä. Päänsärky vain ei ota loppuakseen ja hetkittäin on sellanen hieman "hassu" olo, mutta muuten siis hyvä.
Mun alkupaino on 91kg ja pituutta 165cm, eli painoa on ihan kiitettävästi. =)
Mutta mä olen päättäny, että ne lähtee nyt, huolimatta siitä kuinka kauan tätä täytyy "harrastaa". Tänään saa syödä jo hedelmiä, ja voin kertoa, että se eilinen uuniperuna, jonka söin, niin oli maailman ihanimman makuinen. Makunystyrät näköjään tykkää kans tästä. =)
Onnea matkaan tällekin päivälle teille toisillekkin itsensä ylittäjille.
Palaamme asiaan taas huomenna.- itsensä ylittäjä...
eli siis kolme päivää takana, tänään alkaa neljäs päivä. Kolmessa päivässä painoa tippui tasan kaks kiloa, eli paino tänä aamuna 89.7.
Tunnollisesti ole noudattanut, ja siksi ihmettelen miks näin vähän?!?! tai tiedän mä yhden syyn. Söin keittoa illalla yli puoli litraa 23 maissa kun tulin töistä. Eli luulen, että jos en olis syöny paino näyttäs vähemmän. (seli seli)
Toki ohjeessa lukee, että tässä vaiheessa on laihtunut 2-3kg, eli tyytyväinen pitää olla. =)
Olo on edelleen mainio.
Palaamme asiaan taas huomenna. - Aloittelija1
eli siis kolme päivää takana, tänään alkaa neljäs päivä. Kolmessa päivässä painoa tippui tasan kaks kiloa, eli paino tänä aamuna 89.7.
Tunnollisesti ole noudattanut, ja siksi ihmettelen miks näin vähän?!?! tai tiedän mä yhden syyn. Söin keittoa illalla yli puoli litraa 23 maissa kun tulin töistä. Eli luulen, että jos en olis syöny paino näyttäs vähemmän. (seli seli)
Toki ohjeessa lukee, että tässä vaiheessa on laihtunut 2-3kg, eli tyytyväinen pitää olla. =)
Olo on edelleen mainio.
Palaamme asiaan taas huomenna.1. päivänä saa juoda mehua jossa ei ole sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita.
Mutta noissa mehuissahan on litraa kohti jopa 400 kcal eli jos vetäisee 2 litraa niin eipä keittoa tarvitse paljon...
Ovatko kaikki juoneet vettä? - itsensä ylittäjä...
Aloittelija1 kirjoitti:
1. päivänä saa juoda mehua jossa ei ole sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita.
Mutta noissa mehuissahan on litraa kohti jopa 400 kcal eli jos vetäisee 2 litraa niin eipä keittoa tarvitse paljon...
Ovatko kaikki juoneet vettä?Mä olen juonu vaan ja ainoastaan vettä.
Pari kertaa olen puristanu joukkoon sitruunanmehua.
- itsensä ylittäjä...
ja neljä päivää takana siis ja paino oli tänä aamuna
89.4kg (eli -2.3kg)
Kaikki on alaspäin.
Tänään saa syödä sitä lihaa ja se vähän "epäilyttää", kun siinä on kumminkin kaloreita. Mutta toimin, niinkuin ohjeessa sanotaa.
Nälkä ei vaivaa enään. Itseasiassa tuntuu pahalta ajatella että syö lihaa tänään. Ylipäätään jos ajattelee ruokaa niin ei sillai tule mielitekoja. Hetkittäin haluttaa sipsejä tms. mutta se menee pian ohi.
Nyt näyttää, että joudun olemään tällä nälkä kuurilla pariki viikkoa, että se 10kg on pois, mutta en mä enään ajattele, että se olis jotain kauheeta.
Niin että hyvin menee, mutta menköön. =)
Huomiseen taas.
Ai niin muuten, siitä tuliki mieleeni, että voi olla etten pääse koneella viikonlopun aikana, mutta minä lupaan maanantaina kertoa sitten koko viikon saldon. =)- itsensä ylittäjä...
ei mun euforiani sitten kauaa kestänyt. söin aamulla sitä lihaa noin 150g ja join vettä ja vedin pari tomaattia. Sitten lähdin kaupunkiin ja siellä ihan yhtäkkiä tuli todella huono ja heikko olo. Musta tuntuu että pyörryn ja kuukahdan tähän. Olo on todella voimaton ja huono.
Luin ohjeesta, että viidentenä päivänä kuona-aineet lähtee liikkeelle ja tutkin sitten netistä, että niiden liikkeellelähtö voi tuoda huonon olon. Sitäkö tämä on? Onko muilla ollut?
Olen yrittänyt juoda vettä ja harkitsin jo kovasti, että teen suolihuuhtelun, josko siitä olisi apua. Vatsaon kyllä toiminut ihan hyvin.
Onneksi tänään ei ole töitä. Olo on nimittäin TODELLA HEIKKO!!!!!
- Mie vuan
Lähtötilanne 80.4 kg
Tulos 3. päivän aamuna 80.4 kg. 2. päivän illalla paini käväisi lenkin jälkeen 79.8.
Ennen dieetin alkua laihdutin 2 kiloa viikossa ja siitä sitten suoraan tälle kaalisoppalinjalle mutta tulokset eivät vakuuta.
Keitosta jäi selleri pois ja tomaattien sijasta käytin tomaattimurskaa ja tein puolikkaan annoksen koska kattila oli liian pieni.
Onko kaikilla "onnistujilla" ollut reilusti ylipainoa vai missä vika? Pituus minulla 180 cm ja lähtöpaino tuo mainittu 80.4. joka ei nyt liikahda kuin juoksemalla.
Mutta tänään nautitaan hedelmiä, banaanin jätän väliin mutta päärynää, omenaa, appelsiinia nam nam!!!- Mie vuan
No nyt vaakakin näytti jo 79.9... :)
- mä vaan!!!
Mie vuan kirjoitti:
No nyt vaakakin näytti jo 79.9... :)
Ei hoppu hyväksi ja kiire kunniaksi. =)
onnea matkaan!!!! - keiton
tärkein ainesosa. Näin olen kuullut.
- äsi
on siinä aika oleellista nesteen poistajana. Se on siis varsiselleriä, ja runsaasti sitä.
Ei se ole iso asia ettei se paino nyt alussa syöksy alas hullun lailla. Se nestetasapaino vaan kiukuttelee.
Suolaa ei kannattais kauheasti siihen soppaan laittaa, sen nestevaikutuksen takia. Mutta ilman muuta niin on, että tuolla keitolla laihtuu, kun on kärsivällinen. Ja siinä on se hyvä puoli, että sitä saa syödä ihan reippaasti.
Olen sillä pudottanut jokus viitisentoista kiloa, ja ainut murhe oli, etten pitänyt sen jälkeen kaaliruoista vähään aikaan. Mutta nytne taas menee, pitäis varmaan ottaa kuuri taas?
Miten te kokeneet kokit saatte siitä kaalista pois sen "kaasuvaikutuksen", kun se on vähän hankalaa, kun sitä koko ajan pitäisi syödä, siis päivästä toiseen......? - vaivat
äsi kirjoitti:
on siinä aika oleellista nesteen poistajana. Se on siis varsiselleriä, ja runsaasti sitä.
Ei se ole iso asia ettei se paino nyt alussa syöksy alas hullun lailla. Se nestetasapaino vaan kiukuttelee.
Suolaa ei kannattais kauheasti siihen soppaan laittaa, sen nestevaikutuksen takia. Mutta ilman muuta niin on, että tuolla keitolla laihtuu, kun on kärsivällinen. Ja siinä on se hyvä puoli, että sitä saa syödä ihan reippaasti.
Olen sillä pudottanut jokus viitisentoista kiloa, ja ainut murhe oli, etten pitänyt sen jälkeen kaaliruoista vähään aikaan. Mutta nytne taas menee, pitäis varmaan ottaa kuuri taas?
Miten te kokeneet kokit saatte siitä kaalista pois sen "kaasuvaikutuksen", kun se on vähän hankalaa, kun sitä koko ajan pitäisi syödä, siis päivästä toiseen......?Mä olen kans ollu muutamia kertoja kaalisopalla ja mulla on ainakin ilmavaivat loppuneet heti ekan päivän jälkeen ja sekö mua onkin aina naurattanut. Olen meinaa normaalisti kova piereskelemään, on kyllä toi laksoosi juttu. Ja vatsakaan ei ole ollut turvoksissa niin kun yleensä. Nyt on soppa aineet kaapissa ja pitäis alottaa. En vaan saa aikaseks ja sitten kun selleristä tulee naamaan näppylöitä... Seli seli NYT sopan kaittoon.
- itsensä ylittäjä
Päivää! Eli siis kuusi päivää takana.
Paino oli tänä aamuna 88.9, (eli pudotusta -2.8kg)
Pahasti nyt vaikuttaa, että ensiviikkokin menee kaalikeiton parissa, mutta hälläkö väliä. Tähän on ehtiny jo tottua. =)
Jos tätä vauhtia jatkuu, taitaa mennä kolmekin viikkoa.
Mutta ajattelin tänään lähteä oikein lenkille. Jos tekis tunnin rivakan intervallitreenin. =)
Mutta huomenna on sitten se viimeinen aamu, jossa nähdään viikon tulokset, ja huomenna siis aloitan alusta. Eiku kaalikauppaan!!!! - itsensä ylittäjä....
NO niin. se on sitten viikko takana. paino tänä aamuna sama kuin eilen, mutta johtunee niistä riiseistä ja hedelmä mehusta. Söin nimittäin sit eilen illalla 9 aikaan. =/ MULLOLI NÄLKÄ!!!!
ELi siis viikon pudotus 2.8kg eli paino oli 89.8
nyt kun äkkiä järkeilee, mulla on matkaa vielä 8.8kg, eli melko toivotonta...
jos laskee, että viikossa tosiaan lähtis kolme kiloa niin voisin just ehtiäkin, mutta entä jos ei lähde?!?!
HUOH.....
EI tässä auta nyt mikään muu kuin jatkaa hommaa, ja eikun kauppaan!!!!!- puntari
Näin se on, kauppaan vaan. Ei kannata jättää kesken nyt kun olet jo viikon sinnitellyt!! Tällä tulevalla viikolla saattaa sit lähteä enemmänkin. Äitini pudotti samalla keitolla aikoinaan muistaakseni viistoista kiloa n kuukaudessa. Tosin ei enää sitä pysty syömään :)
Mutta kyllä se "kuuri" toimii kun ei vaan anna periksi.
Itse aloitin juuri tänään Herbalifen pirtelönjuonnin (kesälomalla tulla tupsahti 6 kiloa lisää elopainoa) ja ellei paino putoa tarpeeksi, niin keittelen minäkin taas vaihteeksi keiton.
Tsemppiä matkaan! Motivaatiota sinulla ainakin näyttää olevan niin paljon että ONNISTUT KYLLÄ!
- itsensä ylittäjä....
Ja paino 88.3 elikkä pudotusta -3.4kg
Onpa jotenki niin ihana tunne.
Vatsanympärys pienentyny huomattavasti. Housut tippuu jalasta. Selän puolellakaan ei ole enään huomattavia makkaroita. Vitsi tää on ihanaa!!!!
=)
Mutta jotenki kumminki tuntuu hetkittäin toivottomalta, ku ajattelen sitä matkaa... vielä noin 7kg ainaki pitää saada pois. Nyt tarvis kannustusta ja rohkaisua jatkaa ja jaksaa eteenpäin.
Onnea matkaan teille muillekin, ketkä rääkkäätte itteenne.
Niin ja tässä vaiheessa voisin kertoa, että ei tää voi olla pelkkää nestettä, vaikka osa porukasta niin väittää. Kyllä multa on lähteny läskiä, ja varmaan lihaksia, mutta aina lihaksia lisää saa. =)- sulla on?
Vain 7 kiloa edessä... Mulla on vielä n.12kg edessä ja takanakin jo n.25kg (tosin ei kaalisopalla).
Rauhallisesti vain ja päättäväisesti niin helposti tuo onnistuu.
- itsensä ylittäjä...
paino tänä aamuna 88.1kg eli pudotusta -3.8kg
Näin se homma etenee... =)- xl rouva 30 vee
Maanantaina TAAS aloitin kaalisoppailun,maanantai aamu paino 97,9 ,tänä aamuna 94,4...aika kivasti on nesteet lähteneet liikkeelle.Tänään vietän 30v synttäreitäni,et voi olla ettei tule sopan hajulla vieraita kiusattua,voi olla että tulee takapakkiakin,mut huomen taas keiton kimppuun. :)
- nitta-85
xl rouva 30 vee kirjoitti:
Maanantaina TAAS aloitin kaalisoppailun,maanantai aamu paino 97,9 ,tänä aamuna 94,4...aika kivasti on nesteet lähteneet liikkeelle.Tänään vietän 30v synttäreitäni,et voi olla ettei tule sopan hajulla vieraita kiusattua,voi olla että tulee takapakkiakin,mut huomen taas keiton kimppuun. :)
kertoisiko joku minulle tästa keitto dietistä vaikuttaa ihan toimivalle...minun pitäisi pudottaa painoa vähän runsaat kymmenen kiloa onko se mahdollista tällä dietillä ja pysyvätkö kilot poissa..minulla on aina ollut se että paino putoaa mutta vähitellen kaikki kilot tulevat takaisin....
- neuvoa
nitta-85 kirjoitti:
kertoisiko joku minulle tästa keitto dietistä vaikuttaa ihan toimivalle...minun pitäisi pudottaa painoa vähän runsaat kymmenen kiloa onko se mahdollista tällä dietillä ja pysyvätkö kilot poissa..minulla on aina ollut se että paino putoaa mutta vähitellen kaikki kilot tulevat takaisin....
Kun olet laihduttanut niin seuraat kulutustasi ja syöt vähemmän, helppoa:)
www.kalorilaskuri.fi - itsensä ylittäjä...
nitta-85 kirjoitti:
No aluksi. Tämä toimii kyllä.
Ja toiseksi, sulla pitää olla motivaatio TODELLA KOHDALLAAN, kun aloitat tämän.
Jos mahdollista, hommaa ainekset kaappiin valmiiksi ja vältä ostamasta kaupasta mitään ylimääräistä. Toki jos sulla on perhe tms. niin eihän kaikkien tarvii kärsiä. =)
Mulla on sikäli "huono" tilanne ollut koko ajan, että olen joutunut valmistamaan ruokaa ja katselemaan vierestä kun on syöty pitsaa ja hampurilaista ja karkkia ja....kaikkea.
Mutta olen pystynyt kieltäytymään kaikesta.
Tärkein tässä on siis motivaatio ja taito kieltätyä kaikesta turhasta.
Mulla ei ole kokemusta vielä siitä, tuleeko kilot takaisin, mutta jos palaa entiseen elämään sanoo järkikin, että tulee kyllä.
Mutta minulla on niin pitkä kokemus jo laihduttamisesta, etten usko saavani kaikkia menetettyjä kiloja takaisin. Minä en ole jojo laihduttaja, eli olen tässä laihduttanut jo pidemmän aikaa saaden koko ajan tulosta.
Mutta onnea matkaan ja kevenemisiin.
Ohjeen löydät kun kirjoitat googleen "ssairaaladieetti" tms.
muistaakseni kauneus ja terveys-lehden sivuilla oli yksi ohje. =)
- itsensä ylittäjä...
Huomenta.
Paino tänä aamuna 87.9 ja tossa on tullu 200g heitto noissa mun laskelmissa joskus alkuviikolla, eli nyt siis painoa tippunut 3.8kg 10 päivässä. =)
Mä tässä mietin, etten varmaan enää ilmoittele tänne tuloksiani. Kun ne tuskin ketään kiinnostaa. =)
Yksin sitä loppuviimeksi läskejään vastaan taistelee.
Mutta jos minusta on ollut jollekin apua, olen iloinen siitä.
Ja haluan edelleen toivottaa toisillekin diettaajille onnea ja menestystä!!!
Hoikkenemisiin!!! =)- puntari
onnistut, niin käyhän välillä ilmoittamassa miten käy. Se tsemppaa muitakin kun huomaa, että toisetkin onnistuvat!
Ja tsemppaahan se itseäänkin kun julkisesti ilmoittaa kuinka on käynyt. Ei ehkä niin helpolla anna periksi eikä tule retkahduksia. :) - itsensä ylittäjä...
puntari kirjoitti:
onnistut, niin käyhän välillä ilmoittamassa miten käy. Se tsemppaa muitakin kun huomaa, että toisetkin onnistuvat!
Ja tsemppaahan se itseäänkin kun julkisesti ilmoittaa kuinka on käynyt. Ei ehkä niin helpolla anna periksi eikä tule retkahduksia. :)mä mitään JOS ONNISTU vaan KUN ONNISTUN!!!! =)
- puntari
mä mitään JOS ONNISTU vaan KUN ONNISTUN!!!! =)
minä tietysti tarkoitin =)
- kuhuhn
Siis ilmoita toki jos millään vaan viittit, ite oon käyny joka päivä seuraileen miten sulla menee.. =)
- itsensä ylittäjä...
=) "yleisön pyynnöstä" (eli kaikki te kaksi ihmistä) jatkan nyt sit kumminki tätä keskustelua niin kauan kunnes olen tavoitteeseen päässyt.
Jotenkin lämmittää mieltä, että joku on sittenkin kiinnostunut mun läskeistäni, tai lähinnä niiden poistosta. =)
Joo, eli paino tänä aamuna 87.2 (eli pudotusta -4.5kg)
Eilen söin yhden kismetin ja kaks pientä karkkirasiaa. Ei, mulle ei tullu "vastustamatonta" karkinhimoa, jonka yli en päässyt, vaan päätin kaupassa, että syön ne. Ajattelin ehkäistä näin sitä tulevaa karkinhimoa. =)
No mä siinä sitten mietin, se suklaa kädessä, että teenkö nyt ihan väärin ja meneekö tää nyt sillä pilalle, ja niin edelleen. Söin sen sitte ja vaikutus oliki päinvastainen mitä odotin. Mulla tuli todella huono, äklö olo!!
Sit join vettä, ja se parani sillä. Ne karkkiaskit olin syöny pikkuhiljaa illan aikana, eikä niistä huonoa oloa tullut.
Tulipa todistettua itelle, ettei karkista ole muuta kuin haittaa. (nii varmaan...)
Eli siis hyvin pyyhkii.
Olo on jotenki epätodellinen painon suhteen. Näinkö helppoa tää sittenkin on??
Toki mä edelleen tiedostan sen, ettei tää ole "oikea elmänmuutos" ja saan varmasti kiloja takasin, kun lopetan, mutta siitä olen varma, että ruoka ei enään hallitse minua tämän jälkeen, vaan minä sitä! Ja se tämän dieetin tarkoitus varmaan loppuviimeksi onkin, jos sen syvällisempää tarkoitusta haluaa miettiä.
Mutta nyt mä menen aamukahville, se on nimittäin varma, että siitä en luovu!!! Eikä siitä tosin haittaakaan ole ollu. =)- kyttääjä
Joo, ehottomasti jatkat. Kiinnostaa! =)
- puntari
sinulla pyyhkii!
Itsekin olen tässä melkein puolitoista kiloa saanut tällä viikolla pois ja aion kyllä olla nyt tiukkana, etten lähde bilettään, kun muuten on viikko mennyt hukkaan.
Vieläkö se keitto maistuu? :) - itsensä ylittäjä...
puntari kirjoitti:
sinulla pyyhkii!
Itsekin olen tässä melkein puolitoista kiloa saanut tällä viikolla pois ja aion kyllä olla nyt tiukkana, etten lähde bilettään, kun muuten on viikko mennyt hukkaan.
Vieläkö se keitto maistuu? :)No maistuu ja ei maistu... se aina vähän vaihtelee. =)
- itsensä ylittäjä...
ja paino tänä aamuna 87.1kg, eli pudotusta eilisestä 100g...hmmmm
iha persuksista sanon minä!!!
Mä vedin eilen kuntopyörärääkin tossa itsekseni. Mitä mieltä te olette, kerääntyykö nesteet lihaksiin kuntoilun myötä? Mä jotenki en jaksa uskoa siihen...
Vaan tässä täytyy olla takana eilis iltainen älytön veden juonti.
Mun täytyy tänään alottaa aamulla heti se veden juominen, ettei tarvii sit 9 aikaana illalla sitä tehdä. =)
Mutta siis mun kroppa on muuttunu tosi paljon tämän aikana. Te ette siis oikeesti uskokaan jos kerron, mut yritän silti.
Ennen mulla oli "ylämaha" ja "alamaha", eli se tarkoittaa sitä, että ylämaha on rintojen alla ja varsinaisen mahan välissä oleva läskijenga/makkara, noh, se on "sulanut" pois melkeen kokonaan. Ja alamaha on myös pienentyny huomattavasti. Valitettavasti se roikkuu sillai ikävästi, kun olen niin nopeasti hoikistunu, mutta luotan ihan kympillä siihen, että se palautuu kun jumppaan vaan sitä.
Entäs sit reidet... reisien sispuolella olevat "heltat" ovat kadonneet myös melkeen kokonaan. Ja palatakseni tonne yläkroppaan niin MULLA JUMALAUTA ON VYÖTÄRÖ!!!! ja voi jopa sanoa että "kapea" (siis mun mittakaavassa kapea)
Eli siis mä olen onnistunu yli odotusten, ainaki mun mielestä.
Tänään vaan raaempi treeni pyörällä...ompa kumma jos ei läski sula!!!!!
Mut mitä mieltä siitä nesteen kertymisestä kroppaan liikunnan seurauksena??- Marsu
Luin äsken kaikki kirjoituksesi dieetistäsi... aika rankalta vaikuttaa mut hyvin näköjään oot pärjänny! Hyvä sulle! ite kävin kanssa tänään pyörälenkillä, 32kilometriä taittui aikaan 1 tunti 28 min. lisäks oli kaamee vastatuuli (ja osaks tuuli sivusta) melkeen koko ajan joten olin tyytyväinen että sain noinkin hyvän ajan. ja kun ottaa huomioon että olin tänään jo töissäkin, aamuvuorossa eli 6-14 --> piti herätä jo viideltä! nyt kyllä alkaa väsyttään, pitää varmaan mennä nukkuun ku taas huomenna töihin! tseppii sun laihdutukselle (ja muillekin yrittäjille)! kirjoittele taas miten etenet!! =)
- itsensä ylittäjä.....
ja paino tänä aamuna 86.2kg, elikkä pudotusta kahdessa viikossa -5.5kg
Ihan hyvältä näyttää=)- miekkis..
Kerrassaan aivan mahtavaa että olet kyennyt tätä dieettiä näin kauan noudattamaan!!! Ite aloitin joskus ja kestin viidenteen päivään, silloin tuli heikko olo ja oli pakko syödä, luovutin..
:( 2kg lähti eikä ole tullut takaisin.. =) Ja laihdutus jatkuu muilla keinoin edelleen, nyt lähtenyt 10,5kg/3,5kk ja jatkuu!
Tsemppiä sinulle! Jatka samaan malliin!
- itsensä ylittäjä...
tänään olen sairas, enkä siis kyennyt aamulla vaa'alle. Ja tänään aion syödä just sitä mikä sattuu maistumaan, joka on toistaiseksi...ei mitään.
=(
Olo on todella, todella huono. Eka mä pelkäsin että kuolen ja sit aloin pelkäämään, etten kuolekaan.
Huomiseen siis ja toivottavasti parempaan sellaiseen kuin tämä päivä. - itsensä ylittäjä....
noniin.. paino nousi siitä 76.2kg vähän, kun vaan makasin ja join eilisen, mutta katsotaan huomenna taas, kun tänään palaan "normaaliin päivärytmiin", tai yritän ainakin, olo ei nimittäin ole mikään maailman paras vieläkään. =(
- puntari
Juup, ei pienestä takapakista kannata välittää. :)
Eteenpäin vaan! Paranemisiin! - vatsakas
luin dieettipäiväkirjasi ja tulin iloiseksi! hienoa että joku pystyy moiseen, itselläni ei olisi selkärankaa tarpeeksi. ehkä jos tulisi tuloksia niin se motivoisi jatkamaan. tsemppiä ja jatkahan kirjoittelua...
- itsensä ylittäjä...
paino tänä aamuna 86kg (miinusta 5.7kg)
Kyllä tollanen pikku sairastelu ja liikkumattomuus tekee näköjään tälle hallaa.
Mä toivon, että pudotus on huomenna suurempi, kuin se 200g.
Kyllä on kroppa kummissaan.
Mä mittasin eilen illalla verenpaineen ja se on just IHANTEELLINEN! mulla on olu se vähän koholla.
Ajattelin sitäki alkaa seuraamaan. Joka lehdessä ku mainostetaan taas tähän vuoden aikaan sitä kuinka terveellistä on 5kg pudotus.
No se kyllä tuntuu tosi hyvältä, voin kertoa!
Mä söin eilen yhden jätskin ja muutaman salmiakin. Mut tein sen ihan tietoisesti, se ei taaskaan ollut mikään varsinainen "repsahdus". Kyllä ihminen saa kerran viikossa maistaa jotain hyvää, sitä mieltä mä olen.
Kroppa on ketoosissa. Hengitys haisee kummalliselta. Se ei varsinaisesti ole mikään hyvä haju, mut ei varsinaisesti huonokaan.
Huomiseen taas! - itsensä ylittäjä...
nyt tää paino jumittui tähän sitten eli 86.1 tänä aamuna. (eilen 86)
Se vissiin kroppa ei halua yhtään enään läskiä/lihasta tai mitä tahansa luovuttaa. Harmittaa tietysti tosi paljon, ja mietin tänään, että alanko nyt sitten syömään enemmän, josko se siitä liikahtas, mutta en tiedä nyt sitten.
Ajattelin kumminki sinnitellä vielä ainaki huomiseen tai sunnutaihin, mutta voin kertoa että tässä vaiheessa se sinnikkyys punnitaan. - itsensä ylittäjä....
juu ei.. tässä jumitaan nyt sitten oikeesti. paino tänä aamuna 86.2
se on ollu näillä tienoilla jo siis vissiin viikon.
nyt mä en enään tiedä mitä tehdä. Syönkö enemmän vai olenkohan sitten kokonaan syömättä?!?!
Ei ole helppoa tämä!
Sanokaas nyt mitä mä teen?- ansku_N
Rupea nyt ihmeessä syämään normaalisti terveellisesti 5-6 pientä kevyttä ateriaa päivässä, sillä eihän tuollaista soppadiettiä ole tarkoitettu pitkäkestoiseksi. Todennäköisesti elimistösi on säästöliekillä, ja kuluttaa lihaksia ennemmin kuin rasvaa. Terveellinen pudotusvauhti on max 1 kg/viikko.
- puntari
Eiköhän jokaisessa laihdutushommassa tule välillä sellainen tasaannusvaihe, että tuntuu ettei millään enää lähde paino putoamaan. Sinnikkyys kuitenkin palkitaan, jos siinä vaiheessa ei anna periksi.
Mä varmaan vielä jatkaisin samalla linjalla, ellei se tee tiukkaa ja söisin vaikka muutaman hedelmän lisäksi.
- itsensä ylittäjä...
ja jumi jäi taakse. melkeen piti hermostua!!!
Paino tänä aamuna 85.5kg (pudotusta kolmessa viikossa -6.2kg)
mä tein sunnuntaina sit päätökset et syön paljon sinä päivänä ja alotan maananataina uudestaan, jotta kroppa heräis tähän päivään. Ja söin sit jotakuinki 3000kcal päivässä, ja eilen maanantaina aamulla paino oli jotain 88kg ja tänä aamuna sitten toi 85.5kg
Riskipelillä vaan. =)
Ja homma jatkuu vielä pari päivää. Sit pitää alkaa tekemään jo jotain muuta. Ehkä tätä lientä on syöty jo tarpeeksi. luulen mä. =) - itsenstä ylittäjä...
ja paino tänä aamuna 85.2kg.
(Eli pudotusta -6.5kg)
Mä syön näin vielä tämän viikon loppuun ja mulle on tehty sellaneinen terveellinen painonpudotusohjelma jota alan sitten noudattamaan heti maanantaina.
Minä olen päättänyt, että jouluaattona en saa painaa 75kg enempää.
Epäilijöille, ja niille, jotka sanovat tälläisten dieettien olevan humpuukia, haluan kertoa, että ilman tätä "elämän/ruokakoulua" en varmaan olisi jaksanut jatkaa laihdutusta. nyt olen pudottanut painoa parissa vuodessa jotakuinkin 28kg.
minä en aio lihoa takaisin, niinkuin en ole tähänkään asti lihonut. Minä aion käydä vaa'alla vähintään kerran viikossa, jotta paino ei pääse karkaamaan.
nyt minä olen niskan päällä ruoan/karkin suhteen ja minä päätän koska sitä syön, Ei se ruoka.
tämä yli kolme viikkoa, jota tätä elämää elin, on ollu tosi raskaat, mutta mukavat.
kiitos teille kannustajille tosi paljon. En välttämättä olis onnistunu ilman teitä.
Ja onnea teille, jotka tämän aloitatte/jatkatte tätä.
Uskokaa minua. Se maksaa varmasti vaivan!!!!- Onnea!
Tosi hyvä saavutus kolmessa viikossa tuo 6,5kg!!!
Ja oon tosiaan täysin samaa mieltä että tämä ei ole humpuukia!! (Vaikka itsellä ei ollut kanttia edes viikoksi.., mutta ne mitä lähti pysyy poissa!)
Olisi mukava jatkossakin kuulla miten se homma etenee, sinullakin on jouluksi tavoite, joten voisit liittyä tuonne Laihduttajien tukiryhmä-ennen joulupukin tuloa keskusteluun?! - puntari
No niin!! Hyvä homma, näin se etenee!
Itsekin olen tässä nyt hyvällä mallilla, siis pääni ja mahani puolesta. Ei tee edes mieli mitään mitä ei kannattaisikaan syödä. Eli järkevästi nyt ajattelen ja teen valinnat sen mukaan, en mässäys-mielihalujeni mukaan.
Kyllä tämä tästä! Ja pysyhän linjoilla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011571
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58991Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 61876
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10760Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t266756Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä339694Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74686Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58684