DNA:n toiminnasta

v*ttuuntunut

Kiinnostaisi tietää mitä kuluttajansuoja sanoo minun tapauksestani.

Minulla oli täysin toimiva Maxinetin laajakaista internetyhteys koko vuoden 2005.
Tein sitten viime vuoden joulukuussa vuoden määrä-aikaisen sopimuksen DNA internetyhteydestä. Täkynä oli että sain itselleni lähes ilmaiseksi upo-uuden printteri, skanneri- kopiokoneen. Nettiyhteyden piti alkaa toimimaan parin viikon päästä, mutta eipä alkanutkaan joten soittelin DNA:lle että mikäs siinä on kun ei netti toimi. He lupailivat että asentaja tulee aivan pian. Viikon päästä asentaja sitten soitti ja sanoi että nyt pitäisi netin toimia. Innoissani menin sitten kokeilemaan että toimiiko se netti. Netti ei toiminut. Soitin Dna:lle ja sieltä sanottiin että kaiken pitäisi olla kunnossa että minulla on varmaan omassa koneessa jotain vikaa.

Siinä kului sitten kuukauden verran aikaa kun yritin selvittää että mikä siinä minun koneessa voisi olla vikana kun netti ei toimi. Kaiken olisi pitänyt olla kunnossa: verkkokortti, modeemi, johdot yms.. Soitin taas DNA:lle että ei se netti vieläkään toimi vaikka kone on kunnossa. DNA:lta neuvottiin katsomaan modeemin asetuksia. Modeemin asetukset olivat kunnossa. Soitin taas DNA:lle ja sieltä sanottiin että he eivät voi tehdä enempää. Olen tehnyt vuoden määrä-aikaisen sopimuksen enkä voi lopettaa sopimusta kesken sopimuskauden, minun pitää selvittää asia itsekseni.

Tässä vaiheessa aikaa oli kulunut n. 4 kuukautta sopimuksen teosta. Mietin mitä voisin tehdä ja ostin uuden modeemin jos vaikka se auttaisi. Uuden modeemin osto ei auttanut vaan sama ongelma jatkui. Ajattelin että ehkä modeemin asetuksissa on jotain väärin ja soitin DNA:lle ja modeemin maahantuojalle jotta saisin asetukset varmasti oikein. Ei auttanut.

Soitin taas DNA:lle ja kysyin että olisiko mahdollista että sieltä tulisi joku katsomaan että miksei mun nettiyhteys toimi. DNA:lta luvattiin että sieltä tulee joku mitä pikimmiten katsomaan asiaa. Kului 2 viikkoa eikä ketään kuulunut. Soitin DNA:lle ja siellä pahoiteltiin kun kukaan ei ole vielä tullut ja luvattiin että sieltä tulee joku mahdollisimman pian. Kului taas 2 viikkoa ja soitin DNA:lle että miksei kukaan tule katsomaan. DNA:lta sanottiin että ovat todella pahoillaan ja lähettävät jonkun saman tien katsomaan ongelmaa. Siitä on kulunut nyt vähän yli viikko eikä ketään ole kuulunut.

Nettiyhteyteni on nyt siis ollut toimimattomana melkein 8 kuukautta eikä DNA ole tehnyt elettäkään yhteyden korjaamiseksi. Miten tällaisia paskafirmoja voi olla suomessa?

Ovat he sentään pari kuukausilaskua hyvittäneet minulle, mutta se on aika laiha lohtu. Mitäköhän kuluttajansuojalaki sanoo tällaisesta??? Haluaisin vaihtaa operaattoria mutta en voi koska menin tekemään vuoden sopimuksen.

10

1845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mitäs väliä sillä on mitä laki sanoo, et sä niiltä mitään korvauksia yms saa ellei ne itse niitä halua maksaa. Vai aiotko sä viedä asian oikeuteen :-). Tää on Suomi, koeta totuttautua..

• pitäisi

ensin selvittää, missä vika on, kun netti ei toimi. Sen jälkeen on helpompi selvittää, kenen piikkiin kaikki menee.

DNA:n toiminnassa kyllä olisi paljonkin parantamisen varaa. Esim. he voisivat lähettää jonkun hlön asentamaan netin ilman veloitusta.

Toivottavasti saat netin toimimaan pian.

• Okaro

Vaadi sopimuksen purkua ja kaikkien maksettujen rahojen palauttamista. Kyllä sen liittymän pitää toimia, eikä toimimattomasta palvelusta saa veloittaa. Asiassa kannattaa ottaa yhteyttä normaalia asiakaspalvelua ylemmälle tasolle.

Vastaisuudessa kannattaa miettiä kannattako sitoutua muutaman kympin printterin takia vuodeksi.

• jakke:P

meillä oli ollut dna laajakaista jo reilut pari vuotta kunnes pari kuukautta sitten netti lakkasi toimimasta.. Koitin kaikenlaisia kotikonsteja mutta ei auttanut.
        Sitten soitin DNA:lle ja sanoivat että omassa koneessa vika. No lupasin tutkia sitten koneen ja laajakaistaboxin, eikä ollut mitään vikaa.

Soitin uudestaan ja sanoivat että tarkistavat kytkennät heidän päästään ja netin pitäisi toimia.

Kului pari päivää eikä alkanut laajakaista toimimaan. No soitin taas sinne ja sanoivat että pakko olla omassa koneessa vikaa. No sitten sanoin että olen joku tietoliikenneasiantuntija ja ymmärrän näistä asioista että niiden päädyssä se vika on, ja jos ei ala löytymään niin tulen ite paikalle (oikeasti olen kylmälaiteteknikko).

Illalla netti toimi ja soittivat takasin että joku portti oli väärin kytketty, sanoivat että mikäli nettiyhteys olisi poikki viikon tai pari niin se ei maksaisi mitään, koska siitä voisi olla jo haittaa asiakkaalle.. en ihan tarkkaan muista että mikä se aika oli mist sit alko se ettei tartte maksaa, mut ei kuitenkaan mitään kuukausia!

Intä vaan vastaan vaikka, että tutulle kävi samanlaisesti ja DNA:n päädyssä oli vika!!

• Joopa joo

Heillä kun ei saa yhteyttä ylempään tahoon...asiakaspalvelu on ainut joka vastaa ja heidän vastauksensa on ei voi asialle mitään. Laskutus on myös DNA:lla yhtä sekaisin!

• Joopa joo kirjoitti:

Heillä kun ei saa yhteyttä ylempään tahoon...asiakaspalvelu on ainut joka vastaa ja heidän vastauksensa on ei voi asialle mitään. Laskutus on myös DNA:lla yhtä sekaisin!

Ota sähköpostilla yhteyttä sopivaan tahoon.

• pastori007

Selvitä nyt se ensin, missä on vika? Sotakirveet ja hölmöt neuvot näiltä foorumeilta voit unohtaa.
      Valitettavan usein vika löytyy käyttäjän päästä (oho...en tarkoittanut sinun korvien väliä ;) )

• sinä

testaat toisella koneella/johdoilla ja jos ei toimi niin tuleeko mieleen että vika voi olla myös esim.pistokkeessa?Kutsu maksullinen ammattilainen tutkimaan missä vika jos dna:ssa niin korvaavat sulle kulut ja jos sinussa niin ei voi kun nauraa. Ilman nettia ja makselee vain nettilaskuja voi että ihmiset osaa olla saamattomia. Anteeksi vaan!!

• HUIJATTU!!!

Ootappa vaan kun he alkavat perimään maksuja. Minulle tuli nyt vuonna 2004 avoinna olevia laskuja ja vielä perintätoimiston kautta. Heillä oli tuolloin laskutus pielessä ja laittoivat kaikille asiakkaille nyt laskut perintätoimiston kautta. No, ei siinä mitään. Toki maksan kiltisti avoinna olevat laskut pois, (ensin kuitenkin halusin selvittää, kun oli aika paljon häikkää)mutta kun he perivät siitä viivästyskorkoja ja perintäkuluja. Haloooo?!?! Eli yhteistyö toimii Intrum Justitian kanssa ja raha kilisee. Tein kyllä ilmoituksen kuluttajasuoja-asiamiehelle ja laitontahan tuo oli! Eli ilmoituksia tekmään!

• laitonta..

Millehän "kuluttajansuoja-asiamiehelle" tuon ilmoituksen teit? Tollanen menettely ei ole laitonta, mikäli vaan alkuperäiset laskut mahdolliset muistutukset on lähetetty. Tämän Dna pystyy varmasti jotenkin todistamaan. Ja velkahan vanhenee kolmessa vuodessa, joten ihan en usko, että kuluttaja-asiamies on todennut menettelyn laittomaksi. Ikävä juttu tietenkin, mutta ei laitonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      72
      5064
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      4043
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      3775
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      131
      3241
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2964
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      350
      2664
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2648
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2266
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      46
      2010
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      110